بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
21:42
دو شنبه 24 آذر 1393

به دنبال حضور گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی در مراسم اربعین حسینی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمت رسانی به زائران حسینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حضور و شرکت گسترده عاشقان امام حسین(ع) از ایران اسلامی در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان، باعث ایجاد مشکلاتی در بازگشت زائران از مرزهای جنوبی و غربی کشور به داخل شد که در این راه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر سازمانها و نهادهای امداد رسان به خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران پرداخت.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e87ff813-8382-48cf-82ba-616a5f862a88

اعزام 80 دستگاه اتوبوس به مرزهای غرب و جنوب کشور توسط نیروی زمینی، 13دستگاه اتوبوس توسط ستاد ارتش به شهر مهران، امداد رسانی در کلیه سطوح توسط یکان های مستقر در مناطق جنوبی و غربی کشور که زائران از آن مرزها به داخل کشور مراجعت می کردند، آمادگی جهت اسکان زائران در یکی از پادگان های کشور، امکان ایجاد خطوط هوایی جهت حمل و نقل زائران به داخل کشور، استقرار دهها تانکر سوخت و آب رسان در مسیر  انتقال زائران، استقرار تیم های امداد رسان پزشکی همراه با امکانات درمانی و تعمیرکاران خودرو و ....؛ بخشی از امداد رسانی یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای جنوبی و غربی کشور به زائران حرم امن حسینی بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 173
بازدید : 173
رامین رها
21:41
دو شنبه 24 آذر 1393

همزمان با هفته پژوهش، گردهمایی محققان تحقیقات غیر صنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح، ارتش و محققان برگزیده، در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این همایش امیر سرتیپ دوم نورانیان، معاون تحقیقات غیر صنعتی اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی آجا به ارائه گزارشی از همایش و تحقیقات غیر صنعتی در ارتش پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا تأکید و اهتمام فراوانی بر بحث تحقیقات و پژوهش دارند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: ما در این همایش سعی داریم محققان با گرد هم آمدن، در موارد تحقیقاتی و پژوهشی مشورت کرده و به راهکاری مشترک در زمینه رشد و ارتقای آن برسند.

او همچنین به دستاوردهای پژوهشی در سال های 1392 و 1393 پرداخت و گفت: در این سالها علی رغم کمبود اعتبارات، طرح های پژوهشی خوبی توسط محققان ارتش به اجرا در آمده و بعضی از آنها تا سقف صددرصد انجام شده است.

در ادامه این همایش امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش طی سخنانی با اشاره به این که آنچه به عنوان افتخار در زمینه تحقیق و پژوهش نصیب ارتش جمهوری اسلامی شده است، همه از تدابیر و کَفِ با کفایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) می باشد.

خرم طوسی در ادامه سخنانش به ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس درباره جهاد خودکفایی پرداخت و گفت: تدابیر معظم له باعث شد راهی آغاز شود به نام جهادخودکفایی که وابستگی کشور را از بین برده و ما را در بسیاری از عرصه های مهمی که در آنها وابسته بودیم نجات داد. به تَبَع کشور، ارتش نیز که به هیچ وجه خودکفا نبود و کاملاً وابسته به خارج بود گام در راه خودکفایی گذاشت.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش، برکات امروز جهاد خودکفایی را نشأت گرفته از تدابیر بلند آن روزهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: البته گام نهادن در راه جهاد خودکفایی، گام نهادن در یک راه طولانی و تمام نشدنی است. راهی که امروز تبدیل به یک مدال افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

امیر سرتیپ خرم طوسی افزود: دستور فرماندهی معظم کل قوا تأکید بر خودکفایی است. لذا محققان و جهادگران ارتش باید این دستور را نصب العین خود قرار داده و در راه جامه عمل پوشاندن به آن تلاش مضاعفی داشته باشند.

او در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دولت های خارجی فکر می کردند پس از خروج مستشاران نظامی از کشور و شروع جنگ تحمیلی کار انقلاب یکسره شده و نظام شکست خواهد خورد اما محققان و جهادگران ما نگذاشتند این اتفاق بیفتد.

سرتیپ خرم طوسی در پایان گفت: امروز ما علاوه بر رفع نیازهای صنعتی و تولید گسترده قطعات و نگهداری تجهیزات، در حال تولید دانش جدید برای قواره های نو نظامی هستیم. یعنی ما ساختارها و ایده های جدیدی را به وجود آورده و دنبال می کنیم.

در پایان این همایش از محققان برگزیده و پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سردار سرتیپ بسیجی شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش و سردار سرتیپ سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح تقدیر شد.

همچنین در این گردهمایی از کتاب جهاد خودکفایی ارتش در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رونمایی شد.     
  

تعداد بازدید از این مطلب: 171
بازدید : 171
رامین رها
21:41
دو شنبه 24 آذر 1393

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سفر به خوزستان و در جمع کارکنان یکان های ارتش مستقر در این استان گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به قدرت نیروهای مسلح ما واقفند برخورد نظامی و سخت با نظام ایران اسلامی را پر هزینه می دانند لذا روی به جنگ نرم و هجمه فرهنگی به ما آورده اند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان این که نیروهای مسلح ما باید همیشه در اوج آمادگی باشند، افزود: اختلاف و تفرقه افکنی بین قومیتها به ویژه شیعه و سنی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده، تضعیف اعتقادات دینی جوانان ما، ترویج فرهنگ فساد و بی بند و باری و بی اعتقاد کردن نسل جدید به دین؛ از جمله راه کارها و تلاش های دشمنان در جنگ نرم علیه ایران اسلامی می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: دشمن می خواهد روحیه جهادی را در مردم از بین ببرد لذا همه باید تلاش کنند فرهنگ حسینی که اوج روحیه جهادی است را ترویج داده و آن را نهادینه سازند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین در جمع عزاداران حسینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خوزستان از جمله مهم ترین رسالت های شیعیان را زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ نجات بخش امام حسین(ع) دانست و گفت: ما باید راه کارهایی داشته باشیم تا بتوانیم سیره و گفتار ائمه را دنبال کنیم.

وی بر پایی آئین های سوگواری و عزاداری را یکی از راه کارهای راهبردی زنده نگاه داشتن قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس، عشق به امام حسین (ع) موتور محرکه و عامل بسیاری از موفقیت ها بود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 161
بازدید : 161
رامین رها
21:39
دو شنبه 24 آذر 1393

امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تحرکات دشمنان توسط کارشناسان زبده نیروهای مسلح ایران اسلامی، خارج از مرزهای کشور رصد می‌شود.

سرتیپ پوردستان در نخستین یادواره 200 شهید ارتش که در کازرون برگزار شد، در سخنانی به تشریح وضعیت ارتش در زمان رژیم پلید پهلوی پرداخت و اظهار داشت: دنیای استکبار به‌ویژه آمریکا در زمان پهلوی از ارتش ایران ژاندارم و چماق منطقه ساخته بود تا بتواند با کمک آن به منافع شوم خود دست پیدا کند.

 

وی ادامه داد: دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ خاطر این که می‌دانست فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی محدود به مرزها نمی‌ماند و کشورهای دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از روی ناتوانی متوسل به ترور شخصیت‌ها شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، ایجاد ناامنی، تحمیل هشت سال جنگ و تحریم و تهدید را از ترفندهای سازمان‌یافته دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون برشمرد و افزود: به فضل خدا نه‌تنها در برابر این‌ همه هجمه شکست نخوردیم بلکه فرهنگ غنی و ادبیات انقلاب به خارج از کشور نیز صادر شد ه است.

پوردستان تصریح کرد: دشمنان اسلام به‌ خاطر این که از وحدت میان شیعه و سنی در عذاب بودند در حادثه ساختگی 11 سپتامبر به بهانه مبارزه با تروریسم قصد داشتند از نفوذ اسلام جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: آمریکا زمانی که مؤلفه‌های قدرت از جمله ولایت‌ فقیه، ولایت‌پذیری مردم و نیروهای مسلح آماده جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد، راهبرد خود را تغییر داد و برای مقابله با انقلاب اسلامی به تهدیدات و جنگ نرم روی آورد. امروز نیز راهبرد دشمن، ایجاد جنگ نیابتی در منطقه است و تمام گروهک‌ها ازجمله داعش، النصره و... به نیابت از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی می‌جنگند.

پوردستان هدف آمریکا در حمایت از تکفیری‌ها را نشان دادن چهره زشت و تحریف ‌شده از اسلام عنوان کرد و افزود: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و از بین بردن ظرفیت‌های جهان اسلام، تأمین امنیت رژیم پلید صهیونیستی و جلوگیری از شکل‌گیری چهره واقعی اسلام از دیگر اهداف دنیای استکبار است.

وی در پایان متذکر شد: کارشناسان نیروهای مسلح تمام حرکات دشمنان در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد و ظرفیت‌های لازم برای مقابله با آن را ایجاد می‌کنند تا هرگونه تهدید و تعرضی را در نطفه خفه کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 172
بازدید : 172
رامین رها
21:28
دو شنبه 24 آذر 1393

دبیر هشتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران در نشست خبری که به همین مناسبت در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: "C4I" با رعایت قواعد خاص مسیر پیشروی دشمن را سد کرده و پاسخی مقتدرانه به تهدید می‌دهد.

دبیر هشتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران افزود: در این همایش که با حضور وزیر دفاع و معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور و بزرگان حوزه دفاع و امنیت کشور برگزار خواهد شد، جدیدترین دستاوردهای علمی- پژوهشی ارائه می شود.

سرهنگ نجاتی ایجاد فضای تعامل و تبادل، شناسایی نیازها و چالش‌ها و شناسایی خبرگان و نخبگان را از اهداف این کنفرانس دانست و گفت: مراسم افتتاحیه این کنفرانس روز سه شنبه 25 آذر برگزار خواهد شد و مجموعه نیروهای مسلح، سازمان پدافند غیرعامل و بسیاری از ارگان‌های نظامی در این همایش همکاری و شرکت خواهند داشت. 

وی شعار این همایش را "فرماندهی و کنترل؛ راهبرد اقتدار ملی" عنوان و تصریح کرد:"C4I"به دنبال کاهش خسارات در ساعات اولیه بحران است که با رعایت قواعد خاص خود، جلوی پیشروی‌های دشمن را گرفته و در حوزه آفندی با استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل، پاسخی مناسب و مقتدرانه به تهدید می‌دهد.

او مبانی پایه و بنیادی فرماندهی و کنترل، توسعه زیرساخت‌های فرماندهی و کنترل، توسعه علوم و فناوری در عرصه فرماندهی و کنترل، و کارکرد فرماندهی و کنترل در اقتدار ملی را از جمله محورهای همایش"C4I"برشمرد.

دبیر هشتمین همایش "C4I" در ادامه گفت: فرماندهی و کنترل، تنها مختص به مسائل نظامی نیست. در واقع فرماندهی یک نوع مدیریت ویژه در گستره وسیع با قدرت خطرپذیری است که دو عامل بحران و تصمیم‌سازی سریع در آن اهمیت ویژه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 179
بازدید : 179
رامین رها
21:22
سه شنبه 18 آذر 1393

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد: به دنبال افزایش نیروی انسانی نیستیم بلکه به دنبال کیفی سازی نیروی انسانی از طریق آموزش تخصصی آنها هستیم.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعلام این خبر توضیح داد:طرح ساختار سازمانی قرارگاه پدافند هوایی سه ماه قبل مصوب شده و مشخص می کند چه تعداد نیروی انسانی با چه کیفیتی در کنار سامانه ها پدافندی قرار گیرند.

وی همچنین

تعداد بازدید از این مطلب: 161
بازدید : 161
رامین رها
21:19
سه شنبه 18 آذر 1393

امیر سرلشکر عطا الله صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در پایگاه شکاری شهید یاسینی از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن ارزیابی آمادگی رزمی و توان عملیاتی پایگاه شکاری شهید یاسینی با حضور در شیلترها و گروه نگهداری، در جریان روند پیشرفت طرح ها و برنامه ها قرار گرفت .

فرمانده کل ارتش همچنین ضمن دیدار با کارکنان و خلبانان پایگاه شهید یاسینی، از جنگنده هایی که توسط متخصصان داخلی بازآماد شده اند نیز بازدید کرد.

امیر سرلشکر صالحی همچنین به صورت چهره به چهره با خانواده های کارکنان این پایگاه نیز دیدار و گفت و گو نمود

تعداد بازدید از این مطلب: 175
بازدید : 175
رامین رها
21:18
سه شنبه 18 آذر 1393

ازدحام جمعیت و ترافیک سنگین در مرز مهران/ زائران مراجعه نکنند

شناسهٔ خبر: 2439607 سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

ایلام – خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت باعث کند شدن تردد در مرز مهران شده است گفت: حجم ترافیک ماشین ها بیش از ۵۰ کیلومتری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی دولتی ظهر سه شنبه در پایانه مرزی مهران اعلام کرد: هم اکنون شاهد حجم بالای تردد زوار در مرز مهران هستیم که این حجم بالا باعث شده خروج از مرز مهران به کندی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: حجم ترافیک ماشین ها  بیش از ۵۰ کیلومتری می رسد و سیل جمعیت پیاده روی زائران بیش از ۱۵ کیلومتر طول دارد.

این فرمانده انتظامی اعلام داشت: این حجم از تردد ماشین و زائر باعث کند شدن و معطلی زائران در مرز شده است.

وی افزود: از زائران عزیز تقاضا داریم در صورتی که قصد سفر به کربلا را دارند از دیگر مرزهای زمینی کشور یعنی شلمچه و چذابه مراجعه کنند.

هم اکنون تردد فقط از طریق گذرنامه ممکن است و افرادی که دارای گذرنامه نیستند به مرزهای کشور از جمله مهران مراجعه نکنند.

سردار دولتی خاطرنشان کرد: هم اکنون افرادی که دارای گذرنامه نیستند برای خروج آنها از کشور جلوگیری می شود.

وی افزود: از زائرانی که در پایانه مرزی مهران هستند تقاضا داریم به دلیل حجم زیاد زائرین صبر و حوصله داشته باشند تا روال قانونی آنها برای خروج از کشور فراهم شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 145
بازدید : 145
رامین رها
21:17
سه شنبه 18 آذر 1393

قریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» که روایت سفرنامه‌ای مهدی قزلی از همراهی با کاروان انتقال ضریح امام‌ حسین(ع) از ایران تا عراق است، امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد.

در متن این تقریظ که از سوی خوراکیان و از جوار مرقد حضرت سید الشهداء (ع) قرائت شد، آمده‌ است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست

این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست

ای شعله فروزان، ای فروغ تابان، ای گرمابخش دل‌های خلایق!‌ تو کیستی با این شکوه و جلال، با این شیرینی و دلنشینی، با این هیبت و اقتدار، با این همه لشکر دل‌به‌همراه، با غلغله فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت می‌کنند؟ تو کیستی ای نور خدا، ای ندای حقیقت، ای فرقان، ای سفینةالنجاة؟ چه کرده‌ای در راه خدایت که پاداش آن، خدایی شدن هر آن چیزی است که به تو نسبت می‌رساند؟ بنفسی انت، بروحی انت، بمهجة قلب انت، و سلام الله علیم یوم ولدت و یوم استشهدت مظلوماً‌و یوم تبعث فاخراً و مفخرا. ۱۳۹۳/۲/۲۹

تقریظ رهبر بر پنجره های تشنه

رهبر انقلاب در بخش دیگری از این تقریظ اینگونه دیدگاه خود درباره کتاب را تشریح کردند:

بسیار خوب و با ذوق و سلیقه نوشته شده‌است؛ و با نگاه هنرمندانه، کنجکاو و نکته‌یاب. خواندم تا ۱۳۹۳/۲/۲۸

کتاب «پنجره‌های تشنه» روزنوشت‌های مهدی قزلی از انتقال ضریح جدید امام حسین (ع) از قم به کربلا در سال ۱۳۹۱ است که انتشارات سوره‌ مهر آن را منتشر کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 154
بازدید : 154
رامین رها
21:16
سه شنبه 18 آذر 1393

رئیس جمهور در همایش جهان علیه خشونت و افراطی گری درجهت مبارزه فوری با تروریسم در منطقه و جهان ۱۰ پیشنهاد ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با اشاره به طرح مبارزه با خشونت و افراطی گری دولت یازدهم در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته که با اکثریت آراء به تصویب رسید، گفت: رای قاطع کشورهای جهان به این طرح میزان اهمیت و ضرورت پرداختن به مقوله خشونت در جهان را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳ در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایده جهان عاری از خشونت و افراطی گری را ارائه کردم، در همان مجمع ایده مطرح شده تبدیل به قطعنامه شد. در آن سخنرانی من از رهگذر احساس و فهم خود به تبیین بیم ها و امیدهایی پرداختم که در سطح بین المللی و منطقه ای به چشم می خورد؛ بیم هایی که می تواند زندگی بشر را تهدید کند و به چالش بکشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری در تهران گفت: اکنون در تهران گرد هم آمده ایم تا با اتکا به امیدها بر بیم های ویرانگر و یاس آور فائق آییم.

رئیس جمهور ادامه داد: از آنجا که سنت الهی و اراده عام جهانی پشتیبان امیدهای سازنده و الهام بخش است رجاء واثق دارم که اقدام جمعی ما با موفقیت غنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری های گسترده سیاسی و اقتصادی در نظام بین الملل خشونت و افراطی گری را کاهش داده است، گفت: در عین حال متاسفانه در بخش های دیگری من جمله منطقه خاورمیانه، خشونت همچنان حضور دارد و بعضا به طور روزانه جان دهها کودک و زن و مرد را می گیرد.

روحانی تصریح کرد: لازم است همه کشورها و جریان‌های حامی صلح با همکاری و تعامل و هماهنگی، جدیت خود را در مبارزه با خشونت و افراطی گری به حداکثر برسانند و در این زمینه درک مشترک ما از علل ظهور خشونت بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و رسانه ها به هر میزان که در فهم افراطی گری و خشونت به نظرات مشترک برسند، به سیاست گذاری ها و اجرای موفق آنها منتهی خواهد شد، گفت: در نظام بین الملل امروز جنگ و درگیری های نظامی جز تولید هزینه و تنش و از هم گسیختگی زندگی اجتماعی و اقتصادی شهروندان هیچ نفعی ندارد.

دولت‌های منطقه به مراتب علاقه‌مندتر و دلسوزتر در پی آرامش و مبارزه با خشونت هستند و هیچ ضرورتی دیده نمی شود که بازیگران فرامنطقه ای که منافع خاص خود را دنبال می کنند، سرنوشت مردم این منطقه را رقم بزنند.

وی افزود: اروپایی ها بعد از قرنها درگیری و نزاع در نهایت به همکاری‌های به هم تنیده اقتصادی گردن نهادند و با همگرایی اقتصادی، سیاسی و امنیتی دستاوردهای بزرگی را برای صلح و امنیت منطقه خود به ارمغان آوردند. خوشبختانه کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین نیز با همکاری گسترده منطقه ای و اقتصادی در فرایند ائتلاف‌های موثر سیاسی و اقتصادی قدم برمی دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: من از عموم کشورهای منطقه درخواست می کنم که با همفکری و هماهنگی و ایجاد ائتلاف و سیاست گذاری های منطقی و عقلانی به سوی خاورمیانه‌ای در صلح و امنیت سوق پیدا کنیم. طبیعی است که دولت‌های این منطقه به مراتب علاقه‌مندتر و دلسوزتر در پی آرامش و مبارزه با خشونت هستند و هیچ ضرورتی دیده نمی شود که بازیگران فرامنطقه ای که منافع خاص خود را دنبال می کنند، سرنوشت مردم این منطقه را رقم بزنند.

وی با اشاره به لوازم و ابزارهای محقق شدن جهان عاری از خشونت، گفت: جهان عاری از خشونت زمانی محقق می شود که دولتها با هم همکاری کنند، سیاست گذاری ها هماهنگ باشد.

روحانی تاکید کرد: وقتی دولت‌ها هماهنگ باشند، جریان‌های افراطی در حاشیه قرار خواهند گرفت. دولت های مقتدر اگر با همسایگان خود به سیاست مشترکی دست یابند می توانند در مدت زمان کوتاهی ریشه های خشونت را بخشکانند و این نوع همکاری ها در منطقه آسیا، اروپا و آمریکای لاتین به وضوح قابل مشاهده است و زمینه ساز کاهش افراطی گری شده است.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست های دولت یازدهم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید مدیریت و دولت تدبیر و امید از روز اول مسئولیت خود بر ثبات، آرامش و مبارزه با خشونت تاکید کرده است و در عموم مجامع منطقه ای و بین المللی خواستار همکاری دولت ها برای ریشه کن کردن خشونت شده است.

روحانی با تاکید بر اینکه تمام نهادها و ارگان های جمهوری اسلامی ایران در این هدف ملی با یکدیگر هماهنگ هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کشورهای منطقه با یکدیگر به تفاهم برسند می توانند جریان های ضد اسلامی مانند داعش را در مدت زمان کوتاهی به حاشیه رانده و هزاران زن و مرد و کودک که  به واسطه این اعمال وحشیانه و ضد انسانی بی خانمان و اسیر گشته اند آزاد نمایند. در چنین شرایطی هیچ نیازی به حضور بیگانگان و نفوذ تدریجی آنها در منطقه ما نیست.

این واقعیتی تلخ است که تروریست ها انواع خشونت ها مانند کشتار انسانها و تخریب اماکن مقدس، آثار باستانی و خرید و فروش زنان را به نام دین انجام می دهند. قتل عام انسانها، جفای آشکار در حق آموزه های صلح آمیز همه ادیان است که بر اساس آن کشتن یک انسان بیگناه همانند کشتن همه انسانهاست.

این واقعیتی تلخ است که تروریست ها انواع خشونت ها مانند کشتار انسانها و تخریب اماکن مقدس، آثار باستانی و خرید و فروش زنان را به نام دین انجام می دهند. قتل عام انسانها، جفای آشکار در حق آموزه های صلح آمیز همه ادیان است که بر اساس آن کشتن یک انسان بیگناه همانند کشتن همه انسانهاست.

وی تصریح کرد: آموزه های دینی ما همواره بر مدارا، تحمل و توسل به صلح و آشتی بوده است و اسلام دین رافت، رحمت و سیره پیامبر اسلام (ص) مبتنی بر عطوفت است. قرآن کریم علت غایی رسالت پیامبر اکرم (ص) را برای جهان رحمت می داند، مضافا بر اینکه ارزش هایی چون عدالت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز را در آموزه های خود در همه ابعاد زندگی بشر ترویج می کند و ارتقا می بخشد.

رئیس جمهور ادامه داد: این واقعیتی تلخ است که تروریست ها انواع خشونت ها مانند کشتار انسانها و تخریب اماکن مقدس، آثار باستانی و خرید و فروش زنان را به نام دین انجام می دهند. قتل عام انسانها، جفای آشکار در حق آموزه های صلح آمیز همه ادیان است که بر اساس آن کشتن یک انسان بیگناه همانند کشتن همه انسانهاست.

روحانی تفکرهای غلط را یکی از مسیرهای منتهی به خشونت دانست و گفت: توسعه نیافتگی و نیازهای مادی پاسخ داده نشده، بیکاری، فقر، نبودن امکانات زندگی و ناامیدی از دست یافتن به آینده قابل تحمل و ارزشمند بستری برای خشونت طلبی است.

وی تصریح کرد: این همان بلایی است که خاورمیانه و نیمی از جهان گرفتار آن شده اند و خودبرتربینی، ظلم و بی عدالتی در مقیاس ملی و بین المللی و تقسیم کشورها به خودی و غیر خودی خود به خود زمینه ساز فرهنگ خشونت و گسترش ناامنی در ابعاد بین المللی است و سایر انواع خشونت ساختاری همچون تحریم و تهدید نقض حقوق اساسی و آزادیهای اساسی چالشی جدی برای امنیت در نظام بین الملل است.

مداخلات خارجی و اشکالی از استعمار نو که سبب شده است جوامع توانایی های خود برای کاهش فقر و حذف زمینه های خشونت را از دست بدهند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه متاسفانه جهان امروز ما دستخوش فرآیندهایی است که این نابرابری ها را دامن می زند، گفت: برخی از این فرآیندها عبارتند از حکومت های مستبد که حقوق شهروندان خویش را به رسمیت نمی شناسند و حق مشارکت همگانی در سیاست گذاری را محترم نمی شمارند، موجبات افزایش فقر و توسعه نیافتگی را فراهم آورده اند، مداخلات خارجی و اشکالی از استعمار نو که سبب شده است جوامع توانایی های خود برای کاهش فقر و حذف زمینه های خشونت را از دست بدهند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فساد گسترده در نظام‌های اداری و مدیریت توسعه سبب می‌شود منابع کشورها به جای آنکه صرف ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار شود، هدر رفته یا راهی سرمایه‌گذاری در کشورهای توسعه یافته شود و فقر بر جای بماند.

روحانی ادامه داد: استبداد و خودکامگی برخی حکومت‌ها که با نقض آزادی و حقوق بنیادین بشر باعث سرخوردگی و به حاشیه راندن اقشار آسیب‌پذیر شده‌اند. متاسفانه به همه این فرآیندها که می‌توان فهرست طولانی‌تری را نیز از آن ارائه کرد، مساله توسعه طلبی‌ها، انحصارگری‌های سیاسی و ژئوپلیتیک نیز نقش مهمی در پیدایش خشونت‌ها دارد. تلاش قدرت‌های جهانی برای تامین منافع خود و ناکامی در ایجاد قواعد لازم‌الاجرا در نظام بین‌الملل زمینه‌ساز این گونه خشونت‌هاست.

وی تصریح کرد: گرچه تشکیل سازمان ملل متحد یکی از دستاوردهای مهم جامعه جهانی است و این سازمان نیز تاکنون نقش تاثیرگذاری در نظام بین‌الملل ایفا کرده اما واقعیت ناخوشایند این است که سازمان ملل با همه موفقیت‌هایش در برابر بزرگی مسائلی که جهان ما با آن روبروست، کاستی‌های قابل توجهی دارد.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه برآمدن خشونت، غروب انسانیت است، گفت: ما در این زمینه با این پرسش مواجه می‌شویم که چه باید کرد تا انسانیت نجات یابد و زندگی بر سیاره زمین با کیفیت بهتری ادامه یابد. تاکید بر تقویت مدارای فرهنگی و دینی و به رسمیت شناختن حقوق فرهنگی همه انسان‌ها، راهی به سوی کاستن از ظرفیت‌های بروز خشونت بر مبنای تمایزهای فرهنگی است.

روحانی افزود: سزاوار است در کنار یکدیگر اندیشه‌ورزی درباره اشکال آشکار خشونت و صورت‌های بارز بی‌عدالتی و ساز و کارهای غلبه بر آنها تقویت کنیم. ما توان آن را داریم که دهها فیلسوف، هنرمند، جامعه‌شناس، سیاستمدار، فعال جامعه مدنی، ورزشکار و شمار دیگری از شخصیت‌های معروف جهان را برای اندیشیدن درباره رفع خشونت، بی‌عدالتی و استقرار عدالت گرد هم آوریم و جامعه بشری را به در پیش گرفتن راه و روشی مطابق خردورزی همگانی برآمده از اندیشه عدالت و نفی افراطی‌گری، فرا بخوانیم.

وی ادامه داد: بنده تاکید می‌کنم برای پیشبرد مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و گسترش فرهنگ صلح و مدارا، جهان نیازمند اقدامات اساسی و خطیر است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به چند موارد اشاره کرد.

کشورهایی که به شکل گرفتن تروریسم در این منطقه کمک، سازمان‌دهی و تامین مالی کرده‌اند، به صراحت از تروریست‌ها اعلان برائت کرده و تامین مالی مستقیم و غیرمستقیم خود را قطع کنند.

رئیس‌جمهور گفت: تعمیق گفتگو میان ملت‌ها، دولت‌ها و جامعه مدنی با هدف کاستن از سوء برداشت‌ها و تنازعات و نیل به تفاهم و همکاری بیشتر، تلاش در جهت بیشتر آموزش همگانی با بهره‌مندی از روش‌های پیشرفته تربیتی با هدف بسط فرهنگ صلح، تفاهم و مدارا، اهمیت نقش زنان، جوانان، علمای دینی، روشنفکران، دانشگاهیان، هنرمندان در گسترش دانش، اندیشه و احساس و باورهای دینی و ارتقای همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به منظور شتاب بخشیدن به روند مبارزه دسته‌جمعی با خشونت از مهم‌ترین اقدامات برای پیشبرد مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است.

روحانی با اشاره به پیشنهاد خود برای مبارزه فوری با تروریسم و افراطی‌گری جاری در منطقه و جهان، اظهار داشت: کشورهایی که به شکل گرفتن تروریسم در این منطقه کمک، سازمان‌دهی و تامین مالی کرده‌اند، به صراحت از تروریست‌ها اعلان برائت کرده و تامین مالی مستقیم و غیرمستقیم خود را قطع کنند. همچنین در جهت مبارزه با تروریسم با کشورهای قربانی همکاری کرده و به آنها کمک‌های مالی، اطلاعاتی و نظامی کنند.

حسن روحانی تاکید کرد: کشورهای عراق و سوریه متحمل تلفات و صدمات جانی و مالی بی‌سابقه‌ای شده‌اند و کشورهایی که مسبب این صدمات بی‌شمار بوده‌اند، لازم است وظیفه تامین مالی برای جبران خسارت‌های وارده را بر عهده گیرند.

وی با اشاره به دومین پیشنهاد خود، افزود: کمک بین‌المللی برای بازسازی خانه‌های ویران شده، اماکن مذهبی تخریب شده و تاسیسات زیربنایی نابود شده بر اثر اقدامات تروریستی و خسارت‌های ناشی از عملیات نظامی مقابله با آن ضروری است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه تروریسم از فضای فقر و بیکاری سرباز می‌گیرد، پیشنهاد سوم بنده این است تا با تاسیس صندوق بین‌المللی اشتغالزایی و توسعه برای کمک به رشد سرمایه‌گذاری در کشورهای قربانی تروریسم بین‌المللی، زمینه اقتصادی رشد تروریسم را از میان برداشته شود.

روحانی با اشاره به چهارمین و پنجمین پیشنهاد خود افزود: همکاری منطقه‌ای برای اصلاح نظام آموزش و پرورش عمومی و مدارس دینی در جهت مقابله با تفسیرهای افراطی، تکفیری و خشونت‌آمیز از آموزه‌های مذهبی ضروری است. باید حقیقت اسلام رحمانی را به جهانیان ارائه کرد.

وی گفت: طرف‌هایی که در مبارزه با این فتنه تروریستی جدی هستند، از طریق همکاری‌های منطقه‌ای، همکاری‌های لازم را از جمله در زمینه تبادل اطلاعاتی ساماندهی لازم را انجام دهند.

رئیس‌جمهور درباره ششمین و هفتمین پیشنهاد خود اظهار داشت: رسانه‌های ملی و بین‌المللی نسبت به آگاه‌سازی افکار عمومی در مورد تهدیدات تروریست‌ها و جلوگیری از سوء استفاده از خیل جوانان بیکار و به حاشیه رانده شده، برنامه‌ریزی جدی به عمل آورند.

روحانی همکاری جهانی برای مقابله با سوء استفاده تروریست‌ها از فضای مجازی از شبکه‌های اجتماعی را هشتمین پیشنهاد خود عنوان کرد و گفت: تروریست‌ها در رفت و آمد بین کشورها با مشکلات زیادی روبرو نیستند. کشورهای در مسیر ترانزیت تروریست‌ها باید با تقویت اراده سیاسی و مکانیزم‌های ضروری مسئولیت خود را در قبال بازگشت ثبات و امنیت در منطقه ایفا کنند.

وی همچنین تلاش جامعه بین‌المللی برای اصلاحات در سازمان ملل به ویژه شورای امنیت و کاربرد حق وتو را نهمین پیشنهاد خود عنوان کرد و افزود: حق وتو در موارد جدی، تهدید صلح و امنیت بین‌المللی عملا سازمان ملل را فلج کرده و تاکنون با موفقیت چندانی روبرو نبوده است. عدم کارآیی شورای امنیت در موارد جدی تهدید صلح و امنیت باعث تشویق متجاوز از یک طرف و سرخوردگی قربانیان و زمینه‌ساز اقدامات خشونت‌آمیز آنها از طرف دیگر شده است.

روحانی افزود: شایسته است روند این اصلاحات و بازپروری سازمان ملل از فلج‌های ادواری که گریبانگیرش می‌شود با اراده قوی‌تر از جانب جامعه بین‌المللی پیگیری شود.

رئیس‌ شورای انقلاب فرهنگی همچنین گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم 18 دسامبر که سالروز تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1393 است، به عنوان روز جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری نامگذاری شود. بدین وسیله یاد خون‌های به ناحق ریخته فراموش نمی‌شود و عزم جهانی برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری هر ساله حیات جدیدی خواهد یافت.

روحانی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدوارم کنفرانس تهران بتواند در پرتو هم‌اندیشی جدی با حصول تفاهم، رهنمودها و پیشنهادهای موثر و عملی در جهت اعتلای فرهنگ صلح و مدارا و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری ارائه کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 180
بازدید : 180
رامین رها
21:13
سه شنبه 18 آذر 1393
سمانه زندی، دختری که به یکباره بر سر زبان ها افتاد و به اسم « دختر شایسته ایران» در مسابقات جهانی دختران مسلمان اندونزی مشهور شد تا همه کنجکاو شوند که این دختر ایرانی در این مسابقه چه کار می کند؟

مجله مهر-عطیه همتی: همه چیز از خبر یک مسابقه با عنوان «دختران مسلمان» در اندونزی شروع شد. مسابقه ای که از آن عکس های پر زرق و برقی از دختران مسلمان با پوشش های رنگارنگ منتشر شد و خیلی زود مورد توجه رسانه های داخلی قرار گرفت به خصوص اینکه یکی از فینالیست های این مسابقات دختری ایرانی بود که با ژست ها و لباس های مختلف در میان عکس ها حضور داشت تا حساسیت ها روی این مسابقه و هویت این دختر ایرانی بیشتر شود و این سوالات به وجود بیاید که در این مسابقه چه می گذرد و این دختر ایرانی کیست و چطور در چنین رویدادی شرکت کرده است؟

بعد از پیگیری ها و فرستادن چندین پیام منتظر شدیم «سمانه زندی» از مسابقات برگردد تا با او بیشتر درباره خودش و این مسابقه حرف بزنیم. خانم زندی که تازه به ایران بازگشته است با مجله مهر گفتگو کرد:

هرکسی می توانست در این مسابقه شرکت کند

سمانه زندی متولد سال ۶۷ در شیراز است. در دانشگاه اصفهان طراحی صنعتی خوانده و در حال حاضر در یک شرکت صنعتی مشغول به کار است. از روی علاقه با بچه ها سروکله می زند و به آن ها زبان انگلیسی درس می دهد. سمانه می گوید شرکت در مسابقه اصلا کار سخت و پیچیده ای نبود و این مسابقه هم مثل دیگر فستیوال‌های دیگر؛ هرکسی می توانست در آن شرکت کند. وی می گوید: «من از طریق یکی از دوستانم با این مسابقه آشنا شدم و در ثبت نام اینترنتی مسابقه شرکت کنم. سال قبل هم شرکت کردم اما به فینال نرسیدم و خانم «معصومه ابراهیمی» از اصفهان توانست به مرحله پایانی برسد. امسال هم من توانستم به این مرحله برسم و راهی اندونزی شدم.»

998416_10201417609383286_316806208_n.jpg

طبق گفته های زند داوری های این مسابقه در مرحله اول کاملا اینترنتی بوده و براساس سوابق تحصیلی، فعالیت های اجتماعی، عکس و ویدئوی ارسالی توسط شرکت کننده انجام گرفت. در فیلم ارسالی شرکت کننده باید از خانواده، محل زندگی و نحوه قرآن خواندنش فیلم بگیرد. رعایت حجاب اسلامی نیز در این فیلم واجب است. این مسابقه محدودیت سنی هم دارد و فقط دختران بین ۱۸ تا ۲۷ سال می توانند در آن شرکت کنند. همچنین شرکت کننده باید یک عکس چهره و یک عکس تمام قد نیز برای مسابقه بفرستد که عمومی منتشر نخواهد شد.

 

همه فضای مسابقه مطابق با فرهنگ ما نیست

شرکت کنندگان این مسابقه هیچ هزینه ای را پرداخت نکردند و در کل شرکت در این مسابقه برایشان کاملا رایگان تمام شده است. زندی می گوید همه مخارج از جمله بلیط، ویزا و دیگر امکانات به عهده اسپانسر مسابقه بوده است. در دوره پایانی نیز ۲۵ نفر انتخاب شدند و تمام بلیط ها برایشان صادر شد. ویزا نیز بعد از پرواز و هنگام رسیدن دختران به اندونزی به آنها داده شد.

ddc2848f095ca2469c6112317109457712fbc85c.jpg

سمانه درباره نحوه برگزاری مسابقه نظراتی هم دارد او معتقد است که همه فضای مسابقه مورد قبول جامعه ما نیست. «در کل دنیا دین با بخشی از فرهنگ مردم جامعه ترکیب می شود. ترکیبی از عرف، دین و رسم و رسومات آن جامعه و ممکن است فضای حاکم بر آنجا نیز با فضای جامعه ما مطابقت نداشته باشد. مثلا دختران ایرانی به خصوص مذهبی ها ترجیح می دهند ساده تر لباس بپوشند اما در اندونزی این موضوع برعکس است کسی که حجاب دارد بیشتر لباس های پر زرق و برق می پوشد به طوری که شاید ما ایرانی ها این پوشش را نپسندیم. پوشش مسابقه هم همینطور است بیشتر تاکید روی متانت و نجابت است.»

اسپانسرها برندهای مد و لوازم آرایش بودند!

در عکس های منتشر شده از این فستیوال تصاویری از صحنه آرایش شدن شرکت کنندگان وجود دارد که زندی در این باره حرفهای جالبی می زند. « اسپانسرهای مسابقه از شرکت های مد و لوازم آرایشی بودند پس طبیعی است که تاکید بیشتری روی آرایش دختران شود. همچنین انتخاب لباس ها نیز خیلی دست خودمان نبود. مثلا در سایز من سه لباس وجود داشت که من فقط می توانستم بین آنها انتخاب کنم. خود من خیلی سبک لباس‌ها و حجم آرایش ها و بعضی سبک های رفتاری را نمی پسندیدم اما روزهای اول دست خودمان نبود ولی در روزهای بعد به خاطر مخالفت چندنفر دیگر مقداری آرایش ها تغییر کرد.من به خاطر نشان دادن زیبایی در این مسابقه شرکت نکرده بودم به همین خاطر با بعضی از کارها مخالف بودم و بعدها اعتراضم را به گریمور اعلام کردم.» ملاک انتخاب ها به گفته زندی زیبایی چهره نبوده و می‌گوید که در تلویزیون خودمان هم اگر بخواهند مجری و یا بازیگری را انتخاب کنند برایش شرایط خاصی را از نظر ظاهری در نظر می گیرند و تاثیرگذاری چهره در انتخاب افراد در مسابقه موثر بوده است اما اینطور نبوده که ملاک اصلی انتخاب افراد باشد. در این مسابقات چندین مدل مسلمان هم حضور داشتند که به دخترها یاد می دادند که چطور روی سن راه بروند. «مدل ها تاکید می کردند که راه‌رفتن دخترها باید با بقیه مدلینگ ها تفاوت داشته باشد چون آنها مسلمانند.»

دختر شایسته

از ما توقع داشتند آواز بخوانیم!

سمانه می گوید در این مسابقات چیزهای دیده که با فرهنگ اسلامی ما مغایرت دارد. «در اندونزی جاهایی وجود دارد که موزیک می گذارند و آواز می خوانند و از ما هم توقع داشتند که آواز بخوانیم. این بخش جزئی از مسابقه نبود و کاملا تفریحی بود ولی برای من و چند نفر دیگر از شرکت کنندگان خیلی جا افتاده نبود که بخواهیم چنین کاری کنیم ولی برای دختران اندونزیایی و در کل شرق آسیا این موضوع عادی بود.

459297500.jpg

یا عکاسی که اسپانسر برای ما فرستاده بود آقا بود. این آقا قبلا مسیحی بود اما مسلمان شده بود ولی من نمی پسندیدم که عکس هایم را یک آقا بگیرد و به همین خاطر عکاس من یک خانم انتخاب شد. اما ژست و پز داخل عکس ها همگی دست خودم بود. در کل این عکس ها را نمی پسندیدم و این در معرض نمایش بودن را دوست نداشتم چون دردسر زیاد دارد.»

من نماینده مردم ایران نبودم

سمانه معتقد است که او نماینده ایران نبوده و صرفا یک ایرانی است که در این مسابقه شرکت کرده اما رسانه ها به این موضوع دامن زدند و وی را نماینده ایران معرفی کردند. «من نماینده هیچ کس در این مسابقه نبودم اگر قرار بود نماینده ایران باشم باید همه مردم ایران در یک رای گیری به من رای می دادند و من انتخاب می شدم تا نماینده ایران شوم اما من فقط یک دختر ایرانی بودم که در این مسابقه شرکت کرده است.»

0,,18078998_303,00.jpg

نماز شب و منجوق دوزی اصلا ملاک نبود

خبر حضور سمانه زندی در این مسابقات ابتدا توسط رسانه های فارسی زبان خارجی با عنوان «نماینده دختر شایسته ایران همراه با حواشی مسابقات» منتشر شد. اما او معتقد است بیشتر این اخبار واقعی نیست چون این رسانه ها هیچ نماینده ای در این فستیوال نداشتند. «من قبلا در راست یا دروغ بودن این رسانه ها شک داشتم اما الان مطمئن شدم که راست نمی نویسند. مثلا در این رسانه ها نوشتند که  مسابقه «انتخاب دختر شایسته مسلمان» در صورتی که ترجمه انگلیسی آن اصلا کلمه شایسته ندارد همچنین در رسانه ها نوشته شد که دخترها باید نیمه های شب بیدار شوند و نماز شب بخوانند اما اصلا چنین چیزی وجود نداشت و این موضوع کاملا اختیاری بود و از همه خنده دارتر اینکه یکی از ملاک ها را منجوق دوزی دخترها عنوان کردند و یک سری عکس منتشر کردند اما اصلا اینطور نبود. ما برای بازدید به یکی از کارگاه های صنایع دستی اندونزی رفتیم که در آنجا پارچه های دست دوز گرانقیمتی تولید می شد. بعد از بازدید به ما گفتند دوست دارید دوخت این پارچه ها را یاد بگیرید و بعد دوخت آن را به ما آموزش دادند.»

یکی از دخترها خواننده بود!

جایزه نفر اول این مسابقه حدود ۴۰ میلیون تومان پول نقد، ساعت طلا، سفر حج و بورسیه تحصیلی دانشگاه بود این جایزه برای بسیاری از دختران شرکت کننده وسوسه کننده بود. اما سمانه می گوید در این مسابقه شرکت کرده تا فقط  تجربه متفاوتی داشته باشد و یک چیزهایی یاد بگیرد نه اینکه ثابت کند که از بقیه برتر است. در نهایت فاطیما از تونس توانست برنده این مسابقه شود. «فاطیما از نظر دانش و از نظر تحصیلی در سطح خیلی بالایی قرار داشت. او درک درستی از مسائل و باورهای اعتقادی اش داشت و خیلی خوب می توانست از اعتقاداتش دفاع کند. همچنین فاطیما به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط بود و شخصیت تاثیرگذاری داشت.»

0,,18080596_303,00.jpg

سمانه در این مسابقات عنوان (most inspiring) را کسب کرد. خودش می گوید که این عبارت ترجمه فارسی ندارد ولی می توان آن را به معنی الهام بخش ترین دختر جمع ترجمه کرد. «این مسابقه عنوان های مختلفی داشت که من موفق به دریافت این عنوان شدم. یکی دیگر از دخترها که از اندونزی بود خواننده بود و به خاطر صدای خوبی که در آواز خواندن داشت لقب با استعدادترین فرد مسابقه را کسب کرد. یکی دیگر هم به خاطر قرائت خوب قرآن جایزه گرفت.»

بیشتر آدم «معنوی» هستم

معیارهای انتخاب این مسابقه برای خود زندی هم خیلی واضح نیست و وقتی از وی درباره اعتقادات مذهبی و فعالیت های اجتماعی اش می پرسیم این گونه پاسخ می دهد: «من آدم معنوی هستم. من در رشته حفظ و قرائت قرآن در زمان کودکی و نوجوانی مقام هایی دارم اما بعدها بیشتر به تفسیر قرآن روی آوردم.» زندی در رسانه های اجتماعی نیز فعالیت می کند او درباره فعالیت هایش در شبکه های اجتماعی می‌گوید: «داورهای مسابقه هم فعالیت ها و پست ها و عکس های من در شبکه های اجتماعی را حتما دیده اند و با علم به آنها مرا انتخاب کردند حالا اینکه معیار آنها چه بوده من نمی دانم اما واقعیت این است که من خودم، خودم را انتخاب نکردم. به نظر من هم آنها آدمهای بدی نیستند و افکار بدی در ذهنشان ندارند اما اینکه چطور یک هدف را به واقعیت تبدیل کنی کار بسیار سختی است که خوب خود من هم ایراداتی را به نحوه برگزاری مسابقه دارم اما می توان گفت برداشت آنها از اسلام متفاوت است. در همان اندونزی پزشکی که از من تست روانشناسی گرفت به محض شنیدن صدای اذان سریع بلند شد و به من گفت اگر می خواهید نماز بخوانید من در اتاقم چادرنماز دارم.»

این سفر سمانه را حسابی مشهور کرد شهرتی که برایش دردسرساز شده است. اما او از کارش پشیمان نیست و می گوید به تجربه اش می ارزد.

تعداد بازدید از این مطلب: 161
بازدید : 161
رامین رها
23:18
شنبه 15 آذر 1393

خبرگزاری فارس: پروین: کی‌روش برای وزیر ورزش هم تصمیم می‌گیرد!/ استیلی گفت تا پس فردا سیاسی آزاد می‌شودعلی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درباره بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی شنیدم سیاسی بازداشت شده با حمید استیلی تماس گرفتم و به او گفتم که اگر هر کاری لازم است به من بگونید تا انجام دهم. اما استیلی گفت که تافردا یا پس‌فردا سیاسی آزاد می‌شود اما به هر حال هر کسی که می‌آید در فوتبال خدمت کند به مشکل می‌خورد. من به استیلی گفتم اگر سیاسی شاکی خاصی دارد به من بگوید تا با او صحبت کنم اما این طور که حمید استیلی می‌گفت سیاسی تا یکی دو روز آینده آزاد خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد باخت پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و حذف این تیم از جام حذفی هم ادامه داد:‌به نظرم پرسپولیس دیروز خوب نبود البته چند بازیکن مصدوم و محروم داشت. هر چند که فوتبال همین است و از ارزش‌های بازیکنان پرسپولیس چیزی کم نمی شود. من بازی را دیدم اما فکر می‌کنم بازیکنان باید بیشتر بدوند و درخشان باید کاری کند که بازیکنان به جای 90 دقیقه 120 دقیقه بدوند اما فعلا 14 بازی در لیگ باقی مانده است. پرسپولیس باید بتواند از شرایطی که در ادامه لیگ خواهد داشت استفاده کند تا بتواند در ادامه لیگ شرایط خوبی داشته باشد.

پروین درباره تعطیلی 50 روزه لیگ برتر اظهار داشت: قطعا این تعطیلات به فوتبال لطمه می‌زند. کی‌روش 50 روز لیگ را تعطیل کرده که این مسئله به ضرر فوتبال ماست. باید شرایط به گونه‌ای باشد که فدراسیون به کی‌روش برنامه بدهد اما الان همه چیز برعکس شده و کی‌روش به فدراسیون برنامه می‌دهد و حتی به نظر می‌آید که کی‌روش برای وزیر ورزش هم تصمیم می‌گیرد. مگر می‌شود 50 روز در تعطیلات بازیکنان را آماده نگه داشت؟ بازیکنان این گونه وارد افت می‌شوند و کار برای مربیان در این شرایط بسیار سخت خواهد بود. من نمی‌دانم کفاشیان چه اختیاراتی به کی‌روش داده اما او برای فوتبال تصمیم می‌گیرد و این در حالی است که هیچ کجای دنیا این طور نیست.

وی خاطرنشان کرد: من که می‌گویم با این شرایط همه تیم‌ها چه بالای جدول و چه پایین جدول لطمه می‌خورد. هر چند که دست تاج درد نکند که لیگ را خیلی خوب و منظم برگزار می‌کند اما با این شرایط قطعا تیم‌ها به مشکل می‌خورند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه چه پیش‌بینی از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارد، اظهار داشت: قطعا کار تیم ملی در استرالیا سخت است اما من امیدوارم تیم ملی بتواند در این بازی‌ها موفق شود.

پروین در پایان درباره  بازیکنان ملی‌پوشی که با مشکل سربازی مواجه هستند، افزود: امیدوارم این مشکلات هم برای بازیکنان حل شود چرا که آنها برای ایران زحمت کشیدند و انشاءالله که مشکل‌شان حل شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001540#sthash.5BCsp8kk.dpuf

علی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درباره بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی شنیدم سیاسی بازداشت شده با حمید استیلی تماس گرفتم و به او گفتم که اگر هر کاری لازم است به من بگونید تا انجام دهم. اما استیلی گفت که تافردا یا پس‌فردا سیاسی آزاد می‌شود اما به هر حال هر کسی که می‌آید در فوتبال خدمت کند به مشکل می‌خورد. من به استیلی گفتم اگر سیاسی شاکی خاصی دارد به من بگوید تا با او صحبت کنم اما این طور که حمید استیلی می‌گفت سیاسی تا یکی دو روز آینده آزاد خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد باخت پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و حذف این تیم از جام حذفی هم ادامه داد:‌به نظرم پرسپولیس دیروز خوب نبود البته چند بازیکن مصدوم و محروم داشت. هر چند که فوتبال همین است و از ارزش‌های بازیکنان پرسپولیس چیزی کم نمی شود. من بازی را دیدم اما فکر می‌کنم بازیکنان باید بیشتر بدوند و درخشان باید کاری کند که بازیکنان به جای 90 دقیقه 120 دقیقه بدوند اما فعلا 14 بازی در لیگ باقی مانده است. پرسپولیس باید بتواند از شرایطی که در ادامه لیگ خواهد داشت استفاده کند تا بتواند در ادامه لیگ شرایط خوبی داشته باشد.

پروین درباره تعطیلی 50 روزه لیگ برتر اظهار داشت: قطعا این تعطیلات به فوتبال لطمه می‌زند. کی‌روش 50 روز لیگ را تعطیل کرده که این مسئله به ضرر فوتبال ماست. باید شرایط به گونه‌ای باشد که فدراسیون به کی‌روش برنامه بدهد اما الان همه چیز برعکس شده و کی‌روش به فدراسیون برنامه می‌دهد و حتی به نظر می‌آید که کی‌روش برای وزیر ورزش هم تصمیم می‌گیرد. مگر می‌شود 50 روز در تعطیلات بازیکنان را آماده نگه داشت؟ بازیکنان این گونه وارد افت می‌شوند و کار برای مربیان در این شرایط بسیار سخت خواهد بود. من نمی‌دانم کفاشیان چه اختیاراتی به کی‌روش داده اما او برای فوتبال تصمیم می‌گیرد و این در حالی است که هیچ کجای دنیا این طور نیست.

وی خاطرنشان کرد: من که می‌گویم با این شرایط همه تیم‌ها چه بالای جدول و چه پایین جدول لطمه می‌خورد. هر چند که دست تاج درد نکند که لیگ را خیلی خوب و منظم برگزار می‌کند اما با این شرایط قطعا تیم‌ها به مشکل می‌خورند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه چه پیش‌بینی از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارد، اظهار داشت: قطعا کار تیم ملی در استرالیا سخت است اما من امیدوارم تیم ملی بتواند در این بازی‌ها موفق شود.

پروین در پایان درباره  بازیکنان ملی‌پوشی که با مشکل سربازی مواجه هستند، افزود: امیدوارم این مشکلات هم برای بازیکنان حل شود چرا که آنها برای ایران زحمت کشیدند و انشاءالله که مشکل‌شان حل شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001540#sthash.5BCsp8kk.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 166
بازدید : 166
رامین رها
23:16
شنبه 15 آذر 1393

خبرگزاری فارس: زائران برای معطلی کمتر در مرزها به جای مرز شلمچه به مرزهای دیگر مراجعه کنندسعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، با اشاره به باز شدن مرز شلمچه، گفت: ترافیک زائران در مرز شلمچه همچنان سنگین است و زائران در صف طولانی منتظر عبور از مرز و ورود به کشور عراق هستند.

وی ادامه داد:‌امکانات و تجهیزات کشور عراق هنوز برای تردد راحت زائران در حد مطلوبی نیست و زائران بهتر است برای اینکه مدت زمان کمتری را در مرزها معطل شوند مرزهای مهران و چزابه را برای ورود به کشور عراق انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مرز مهران هم‌اکنون در وضعیت مناسب‌تری قرار دارد و حجم زائران اربعین حسینی در این مرز بسیار کمتر است و توصیه ما به زائران این است که مرز مهران را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر دیروز طی اطلاعیه‌ای از سوی قرارگاه اربعین مرز شلمچه برای تردد زائران مسدود اعلام شد و از زائران خواسته شد از مراجعه به این مرز خودداری کنند و بر اساس اعلام فرماندار خرمشهر مرز شلمچه از ساعتی پیش باز شده است.

به گفته ناصر خدرنژاد معاون سازمان حج و زیارت مرز شلمچه برای زائرانی که پیش از بسته شدن مرز در مرز شلمچه حضور داشتند باز شده است و آنها در اولویت عبور قرار دارند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001524#sthash.u604hTe0.dpuf

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، با اشاره به باز شدن مرز شلمچه، گفت: ترافیک زائران در مرز شلمچه همچنان سنگین است و زائران در صف طولانی منتظر عبور از مرز و ورود به کشور عراق هستند.

وی ادامه داد:‌امکانات و تجهیزات کشور عراق هنوز برای تردد راحت زائران در حد مطلوبی نیست و زائران بهتر است برای اینکه مدت زمان کمتری را در مرزها معطل شوند مرزهای مهران و چزابه را برای ورود به کشور عراق انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مرز مهران هم‌اکنون در وضعیت مناسب‌تری قرار دارد و حجم زائران اربعین حسینی در این مرز بسیار کمتر است و توصیه ما به زائران این است که مرز مهران را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر دیروز طی اطلاعیه‌ای از سوی قرارگاه اربعین مرز شلمچه برای تردد زائران مسدود اعلام شد و از زائران خواسته شد از مراجعه به این مرز خودداری کنند و بر اساس اعلام فرماندار خرمشهر مرز شلمچه از ساعتی پیش باز شده است.

به گفته ناصر خدرنژاد معاون سازمان حج و زیارت مرز شلمچه برای زائرانی که پیش از بسته شدن مرز در مرز شلمچه حضور داشتند باز شده است و آنها در اولویت عبور قرار دارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001524#sthash.u604hTe0.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 126
بازدید : 126
رامین رها
23:13
شنبه 15 آذر 1393

خبرگزاری فارس: بایدن: سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کردیم/به رایزنی با اسرائیل ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با حضور در مجمع «سابان»، به سخنرانی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت توافق موقتی که سال گذشته به دست آمد، محدودیت‌های گسترده‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد و در مقابل تهران تعلیق حداقلی تحریم‌ها را دریافت کرد. وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، چراکه این اقدام ادامه مذاکرات را تهدید می‌کند.

اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران

وی در ابتدای سخنرانی خود، در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: «از همان ابتدا ما با اسرائیل مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی داشتیم. شخص من ساعت‌ها در این مورد با اسرائیلی‌ها صحبت کردم... ما با جزئیات در رابطه با موارد فنی صحبت کردیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تصریح بر اینکه واشنگتن به تأمین امنیت تل‌آویو متعهد است، افزود: «گزینه دیپلماسی بیشترین محدودیت‌ها را بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و در عین حال پایدارترین و قابل اعتمادترین روش برای کسب اطمینان از این است که ایران نمی‌تواند با گزیر هسته‌ای به اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

وی ادامه داد: «ما با دیپلماسی سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را بر ایران اعمال کرده‌ایم. در اثر مذاکراتمان، ایران برنامه هسته‌ای خود را تا حد زیادی محدود کرده و در مقابل تعلیق تحریم‌های حداقلی دریافت کرده است. اما اگر توافق نبود، افزایش ذخایر اورانیوم بی‌وقفه ادامه می‌یافت، اما اکنون این ذخایر افزایش نمی‌یابد. پیش از توافق مشترک ایران مدام به خط معروف ترسیم شده توسط نخست‌وزیر نتانیاهو در سازمان ملل، نزدیک می‌شد، اما اکنون این مسئله برعکس شده و ایران ذخایر اورانیوم 20درصد خود را بی‌اثر می‌کند. پیش از توافق ایران سانتریفیوژ‌های جدید خود را توسعه می‌داد، اما پس از توافق، ایران دیگر امکان توسعه سانتریفیوژهای جدید را ندارد. پیش از توافق، ایران به سمت توسعه و تکمیل رآکتور اراک پیش می‌رفت، اما پس از توافق، ساخت نیروگاه محدود شده و اجازه بازرسی داده شده است.»

توافق موقت راهکار دائمی نیست

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «توافق موقت یک راهکار دائمی نیست، اما اجازه می‌دهد تا به یک توافق جامع دست یابیم. آنچه ایرانی‌ها برای تمدید توافق دریافت کردند، در برابر درآمدی که از آن‌ها بلوکه شده است، رقم بسیار بسیار ناچیزی است.»

وی همچنین در رابطه با تمدید مذاکرات هسته‌ای که روز سوم آذر روز سوم آذر صورت گفت، گفت: «برای اولین بار، ایرانی‌ها محدودیت‌هایی را پذیرفته‌اند که موجب شده در حالی که دارند مذاکره می‌کنند، برنامه هسته‌ای آن‌ها پیشرفت نکند. ما یک توافق بد نخواهیم کرد، بلکه توافق را تمدید کردیم تا نهایتا به توافقی برسیم که اصول مد نظر ما را تامین کند. به همین جهت موافقت کردیم تا هفت ماه دیگر مذاکرات را تمدید کنیم تا ظرف چهار ماه بر سر مسائل اصلی به توافق رسیده و در سه ماه بعدی مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.»

تحریم جدید اجماع جهانی را از بین می‌برد

وی همچنین در رابطه با تلاش‌های برخی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم تازه علیه ایران، گفت: «می‌دانم که کسانی اینجا هستند که می‌گویند اکنون زمان اعمال تحریم‌های تازه‌ است... اما اگر بخواهیم 1+5 را متحد نگه داریم، باید بدانیم که اقدامات ما بر این امر اثر گذار خواهد بود. اگر وقت آن باشد، ما نه فقط از تحریم استقبال می‌کنیم، بلکه خودمان از کنگره می‌خواهیم که تحریم‌ تصویب کند. اما اکنون زمان درستی برای تحریم نیست، چراکه اجماع جهانی را از میان برداشته و در عین حال شانس رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز را از میان برمی‌دارد.»

وی با بیان اینکه «توافق خوب می‌تواند به نفع ایران، آمریکا، اسرائیل و جهان باشد»، گفت واشنگتن به رایزنی با اسرائیل ادامه داده و تمامی جزئیات را با تل‌آویو در میان‌ می‌گذارد.

بایدن در ادامه این نشست به موضوعات دیگر از جمله مذاکرات سازش، تحولات فلسطین اشغالی و تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه پرداخت. وی همچنین گفت اسرائیل و آمریکا اختلاف نظرهای تاکتیکی دارند، اما در چشم‌انداز مسائل با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

نشست امسال مجمع «سابان» تحت عنوان «اقیانوس‌های ناآرام: ایالات متحده و اسرائیل در خاورمیانه بی‌ثبات» برگزار شده و قرار است در آن چندین مقام آمریکایی و اسرائیلی از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی صحبت کنند. مرکز سابان در سال 2002 توسط «حاییم سابان» میلیارد یهودی حامی دموکرات‌ها، به عنوان بخشی از اندیشکده بروکنیگز تأسیس شد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001711#sthash.tDhndR8O.dpuf

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با حضور در مجمع «سابان»، به سخنرانی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت توافق موقتی که سال گذشته به دست آمد، محدودیت‌های گسترده‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد و در مقابل تهران تعلیق حداقلی تحریم‌ها را دریافت کرد. وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، چراکه این اقدام ادامه مذاکرات را تهدید می‌کند.

اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران

وی در ابتدای سخنرانی خود، در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: «از همان ابتدا ما با اسرائیل مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی داشتیم. شخص من ساعت‌ها در این مورد با اسرائیلی‌ها صحبت کردم... ما با جزئیات در رابطه با موارد فنی صحبت کردیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تصریح بر اینکه واشنگتن به تأمین امنیت تل‌آویو متعهد است، افزود: «گزینه دیپلماسی بیشترین محدودیت‌ها را بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و در عین حال پایدارترین و قابل اعتمادترین روش برای کسب اطمینان از این است که ایران نمی‌تواند با گزیر هسته‌ای به اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

وی ادامه داد: «ما با دیپلماسی سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را بر ایران اعمال کرده‌ایم. در اثر مذاکراتمان، ایران برنامه هسته‌ای خود را تا حد زیادی محدود کرده و در مقابل تعلیق تحریم‌های حداقلی دریافت کرده است. اما اگر توافق نبود، افزایش ذخایر اورانیوم بی‌وقفه ادامه می‌یافت، اما اکنون این ذخایر افزایش نمی‌یابد. پیش از توافق مشترک ایران مدام به خط معروف ترسیم شده توسط نخست‌وزیر نتانیاهو در سازمان ملل، نزدیک می‌شد، اما اکنون این مسئله برعکس شده و ایران ذخایر اورانیوم 20درصد خود را بی‌اثر می‌کند. پیش از توافق ایران سانتریفیوژ‌های جدید خود را توسعه می‌داد، اما پس از توافق، ایران دیگر امکان توسعه سانتریفیوژهای جدید را ندارد. پیش از توافق، ایران به سمت توسعه و تکمیل رآکتور اراک پیش می‌رفت، اما پس از توافق، ساخت نیروگاه محدود شده و اجازه بازرسی داده شده است.»

توافق موقت راهکار دائمی نیست

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «توافق موقت یک راهکار دائمی نیست، اما اجازه می‌دهد تا به یک توافق جامع دست یابیم. آنچه ایرانی‌ها برای تمدید توافق دریافت کردند، در برابر درآمدی که از آن‌ها بلوکه شده است، رقم بسیار بسیار ناچیزی است.»

وی همچنین در رابطه با تمدید مذاکرات هسته‌ای که روز سوم آذر روز سوم آذر صورت گفت، گفت: «برای اولین بار، ایرانی‌ها محدودیت‌هایی را پذیرفته‌اند که موجب شده در حالی که دارند مذاکره می‌کنند، برنامه هسته‌ای آن‌ها پیشرفت نکند. ما یک توافق بد نخواهیم کرد، بلکه توافق را تمدید کردیم تا نهایتا به توافقی برسیم که اصول مد نظر ما را تامین کند. به همین جهت موافقت کردیم تا هفت ماه دیگر مذاکرات را تمدید کنیم تا ظرف چهار ماه بر سر مسائل اصلی به توافق رسیده و در سه ماه بعدی مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.»

تحریم جدید اجماع جهانی را از بین می‌برد

وی همچنین در رابطه با تلاش‌های برخی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم تازه علیه ایران، گفت: «می‌دانم که کسانی اینجا هستند که می‌گویند اکنون زمان اعمال تحریم‌های تازه‌ است... اما اگر بخواهیم 1+5 را متحد نگه داریم، باید بدانیم که اقدامات ما بر این امر اثر گذار خواهد بود. اگر وقت آن باشد، ما نه فقط از تحریم استقبال می‌کنیم، بلکه خودمان از کنگره می‌خواهیم که تحریم‌ تصویب کند. اما اکنون زمان درستی برای تحریم نیست، چراکه اجماع جهانی را از میان برداشته و در عین حال شانس رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز را از میان برمی‌دارد.»

وی با بیان اینکه «توافق خوب می‌تواند به نفع ایران، آمریکا، اسرائیل و جهان باشد»، گفت واشنگتن به رایزنی با اسرائیل ادامه داده و تمامی جزئیات را با تل‌آویو در میان‌ می‌گذارد.

بایدن در ادامه این نشست به موضوعات دیگر از جمله مذاکرات سازش، تحولات فلسطین اشغالی و تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه پرداخت. وی همچنین گفت اسرائیل و آمریکا اختلاف نظرهای تاکتیکی دارند، اما در چشم‌انداز مسائل با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

نشست امسال مجمع «سابان» تحت عنوان «اقیانوس‌های ناآرام: ایالات متحده و اسرائیل در خاورمیانه بی‌ثبات» برگزار شده و قرار است در آن چندین مقام آمریکایی و اسرائیلی از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی صحبت کنند. مرکز سابان در سال 2002 توسط «حاییم سابان» میلیارد یهودی حامی دموکرات‌ها، به عنوان بخشی از اندیشکده بروکنیگز تأسیس شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001711#sthash.tDhndR8O.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 161
بازدید : 161
رامین رها
23:0
شنبه 15 آذر 1393

خبرگزاری فارس: انتقاد دفتر تحکیم وحدت به بسته شدن فضای نقد دانشجویی آن هم از سوی دولتی که به تبلیغ چهره‌ انتقاد‌پذیر خود می‌پردازدبه گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای به روحانی اعلام کرد: دولتی که با استفاده از تمام تریبون‌ها به تبلیغ چهره انتقادپذیر خود می‌پردازد، دو سال است که فضای انتقاد اتحادیه‌های دانشجویی را بسته است.

متن این نامه بدین شرح است:

« جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

سلام علیکم

 در آستانه 16 آذر امسال یعنی در دومین سال دولت یازدهم امیدوار بودیم که بالاخره اتحادیه‌های دانشجویی هم بتوانند پس از دو سال، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از فضای موجود جامعه و عملکرد دولت جنابعالی در حضور شما و بدون واسطه به سمع و نظرتان برساند. اما متاسفانه این بار هم به مانند دفعات گذشته، با نمایندگان دانشجویی منتخب دولت برای سخنرانی به عنوان نمایندگان دانشجویان روبرو هستیم.

روندی که امسال نیز  شاهد آن هستیم هر چند که قابل انتظار بود، اما برای دولتی که خود را طرفدار آزادی بیان می‌داند مایه تاسف است. دولتی که با استفاده از تمام تریبون‌ها به تبلیغ چهره انتقادپذیر خود می‌پردازد، اما دو سال است که فضای انتقاد را بر اتحادیه‌های دانشجویی بسته است.

حضرتعالی در مهرماه امسال از عدم حضور نمایندگان دانشجویی مکدر شده بودید و ما امید داشتیم با توجه به ناراحتی شما، این رویه اصلاح شود و اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی بتوانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند. اما متاسفانه با استدلال‌های عجیب و خنده‌دار وزارتین علوم و بهداشت این فرصت از دفتر تحکیم وحدت به عنوان با سابقه ترین اتحادیه دانشجویی نیز سلب شد.

منتسب کردن جریان‌های دانشجویی به اصلاح طلب و اصولگرا مقدمه‌ای برای نفوذ جریانات سیاسی به جنبش دانشجویی است که در گذشته طعم تلخ این زیاده خواهی ها را چشیده‌ایم. معیار انتخاب نمایندگان دانشجویی چه بوده است که تشکل یک دانشگاه به اتحادیه های دانشجویی ترجیح داده شده است؟

آیا این رویه انتخاب نمایندگان دانشجویی مورد تایید شماست؟ اگر هست، که بعید می‌دانیم باشد، جای بسی تاسف دارد و اما اگر نیست لطفا از ادامه اینگونه اقدامات جلوگیری کنید.»
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001530#sthash.FnPnFyRs.dpuf

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای به روحانی اعلام کرد: دولتی که با استفاده از تمام تریبون‌ها به تبلیغ چهره انتقادپذیر خود می‌پردازد، دو سال است که فضای انتقاد اتحادیه‌های دانشجویی را بسته است.

متن این نامه بدین شرح است:

« جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

سلام علیکم

 در آستانه 16 آذر امسال یعنی در دومین سال دولت یازدهم امیدوار بودیم که بالاخره اتحادیه‌های دانشجویی هم بتوانند پس از دو سال، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از فضای موجود جامعه و عملکرد دولت جنابعالی در حضور شما و بدون واسطه به سمع و نظرتان برساند. اما متاسفانه این بار هم به مانند دفعات گذشته، با نمایندگان دانشجویی منتخب دولت برای سخنرانی به عنوان نمایندگان دانشجویان روبرو هستیم.

روندی که امسال نیز  شاهد آن هستیم هر چند که قابل انتظار بود، اما برای دولتی که خود را طرفدار آزادی بیان می‌داند مایه تاسف است. دولتی که با استفاده از تمام تریبون‌ها به تبلیغ چهره انتقادپذیر خود می‌پردازد، اما دو سال است که فضای انتقاد را بر اتحادیه‌های دانشجویی بسته است.

حضرتعالی در مهرماه امسال از عدم حضور نمایندگان دانشجویی مکدر شده بودید و ما امید داشتیم با توجه به ناراحتی شما، این رویه اصلاح شود و اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی بتوانند دغدغه‌های خود را مطرح کنند. اما متاسفانه با استدلال‌های عجیب و خنده‌دار وزارتین علوم و بهداشت این فرصت از دفتر تحکیم وحدت به عنوان با سابقه ترین اتحادیه دانشجویی نیز سلب شد.

منتسب کردن جریان‌های دانشجویی به اصلاح طلب و اصولگرا مقدمه‌ای برای نفوذ جریانات سیاسی به جنبش دانشجویی است که در گذشته طعم تلخ این زیاده خواهی ها را چشیده‌ایم. معیار انتخاب نمایندگان دانشجویی چه بوده است که تشکل یک دانشگاه به اتحادیه های دانشجویی ترجیح داده شده است؟

آیا این رویه انتخاب نمایندگان دانشجویی مورد تایید شماست؟ اگر هست، که بعید می‌دانیم باشد، جای بسی تاسف دارد و اما اگر نیست لطفا از ادامه اینگونه اقدامات جلوگیری کنید.»

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930915001530#sthash.FnPnFyRs.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 150
بازدید : 150
رامین رها
21:28
سه شنبه 11 آذر 1393

خبرگزاری فارس: ایران: اسناد ادعایی آژانس مملو از اشتباه و اسامی ساختگی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته یادداشت توضیحی در خصوص گزارش اخیر آژانس که طی نامه‌ای در تاریخ 20 نوامبر ( 12 روز پیش) ارسال شده بود، به صورت رسمی منتشر کرد.

در این یادداشت توضیحی- ایران همانند موارد گذشته- دیدگاه‌ها، مواضع و نظرات خود را در مورد مطالب مندرج در گزارش آژانس توضیح داده است.

جمهوری اسلامی ایران در این یادداشت خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرده است که مدارک ارائه شده به ناظر هسته‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد که اسناد ادعایی آژانس در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران ساختگی و فاقد اعتبار است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نمایندگی دائم ایران در این بیانیه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه تهران، تأکید کرده است که ایران توضیحات مشروحی به آژانس ارائه کرده و هرگز «هیچ سند معتبری در تائید ادعای ابعاد نظامی احتمالی وجود نداشته است.»

ایران در این یادداشت که در سایت آژانس منتشر شده، اعلام کرده است که نمایندگان این کشور در نشست‌هایی که در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام شد «شواهدی» را به آژانس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد اسناد ادعایی ساختگی هستند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «(این اسناد) مملو از اشتباه و اسامی ساختگی با تلفظ‌های خاص هستند که نشان می‌دهد تنها یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند آن‌ها را جعل کرده باشد.»

پیش از این «گرت پورتر» نویسنده کتاب «بحران ساختگی» به صورت مشروح گزارش داده بود که رژیم‌صهیونیستی با همکاری آمریکا و منافقین اسنادی را جعل کرده‌ و آن‌ها را از طریق «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس، وارد پرونده ایران کرده‌اند. همین اسناد اکنون به تنها دستاویز دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل برای فشار به ایران بدل شده است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود بارها مسئله ابعاد احتمالی را پیش کشیده و خواستار توضیح ایران در مورد اسناد ادعایی شده است. هرچند مذاکرات ایران و آژانس از فرآیند مذاکرات تهران و گروه موسوم به 1+5 جدا است، اما کشورهای غربی می‌گویند جلب رضایت آژانس و مختومه اعلام شدن پرونده هسته‌ای ایران، پیش‌نیاز لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930911001244#sthash.4IsZOyLy.dpuf

ه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته یادداشت توضیحی در خصوص گزارش اخیر آژانس که طی نامه‌ای در تاریخ 20 نوامبر ( 12 روز پیش) ارسال شده بود، به صورت رسمی منتشر کرد.

در این یادداشت توضیحی- ایران همانند موارد گذشته- دیدگاه‌ها، مواضع و نظرات خود را در مورد مطالب مندرج در گزارش آژانس توضیح داده است.

جمهوری اسلامی ایران در این یادداشت خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرده است که مدارک ارائه شده به ناظر هسته‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد که اسناد ادعایی آژانس در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران ساختگی و فاقد اعتبار است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نمایندگی دائم ایران در این بیانیه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه تهران، تأکید کرده است که ایران توضیحات مشروحی به آژانس ارائه کرده و هرگز «هیچ سند معتبری در تائید ادعای ابعاد نظامی احتمالی وجود نداشته است.»

ایران در این یادداشت که در سایت آژانس منتشر شده، اعلام کرده است که نمایندگان این کشور در نشست‌هایی که در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام شد «شواهدی» را به آژانس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد اسناد ادعایی ساختگی هستند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «(این اسناد) مملو از اشتباه و اسامی ساختگی با تلفظ‌های خاص هستند که نشان می‌دهد تنها یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند آن‌ها را جعل کرده باشد.»

پیش از این «گرت پورتر» نویسنده کتاب «بحران ساختگی» به صورت مشروح گزارش داده بود که رژیم‌صهیونیستی با همکاری آمریکا و منافقین اسنادی را جعل کرده‌ و آن‌ها را از طریق «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس، وارد پرونده ایران کرده‌اند. همین اسناد اکنون به تنها دستاویز دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل برای فشار به ایران بدل شده است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود بارها مسئله ابعاد احتمالی را پیش کشیده و خواستار توضیح ایران در مورد اسناد ادعایی شده است. هرچند مذاکرات ایران و آژانس از فرآیند مذاکرات تهران و گروه موسوم به 1+5 جدا است، اما کشورهای غربی می‌گویند جلب رضایت آژانس و مختومه اعلام شدن پرونده هسته‌ای ایران، پیش‌نیاز لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930911001244#sthash.4IsZOyLy.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 154
بازدید : 154
رامین رها
21:24
سه شنبه 11 آذر 1393

سرلشکر عطاالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در بندر عباس از سایت خلیج فارس  و مواضع پدافند هوایی مستقر در این یکان بازدید کرد.

وی در این بازدید پس از حضور در جایگاه شهدا و ادای احترام به شهدای گرانقدر با حضور در مرکز عملیات این سایت، در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط این سایت در تأمین امنیت فضای منطقه جنوب شرق و خلیج فارس قرار گرفت.

وی در پایان این بازدید ضمن رضایتمندی کامل از اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین امنیت فضای کشور ، رهنمودهای لازم را صادر نمود

تعداد بازدید از این مطلب: 184
بازدید : 184
رامین رها
21:23
سه شنبه 11 آذر 1393

 

همزمان با فرارسیدن نهمین سالروز شهادت شهدای رزمایش عاشقان ولایت و اصحاب رسانه، آئین گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رزمایش عاشقان ولایت و اصحاب رسانه بعد از ظهر پنجشنبه(سیزدهم آذرماه) از ساعت13:30با قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدای تهران واقع در قطعه 50 بهشت زهرا(س) برگزار و در ادامه قبور مطهر آنان غبار‌روبی و عطرافشانی می شود.

در این آئین که به همت ستاد مردمی، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همراه با تشریفات نظامی توسط دژبان آجا برگزار می شود، جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری نیز حضور خواهند داشت و به همراه خانواده معظم شهدا و ملت قدر شناس ایران اسلامی با نثار گل و قرائت فاتحه، بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق خواهند نمود

تعداد بازدید از این مطلب: 155
بازدید : 155
رامین رها
21:23
سه شنبه 11 آذر 1393

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در گروه پدافند هوایی چابهار از سایت راداری مکران، سایت اطلاعات و شناسایی و گردان‌های موشکی بازدید کرد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در این بازدید ضمن بررسی و ارزیابی عملکرد سامانه‌های راداری، اطلاعات، شناسایی و موشکی مستقر در این گروه پدافندی در جمع خانواده‌های کارکنان این گروه نیز حضور یافت

تعداد بازدید از این مطلب: 167
بازدید : 167
رامین رها
21:22
سه شنبه 11 آذر 1393

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توانمندی این نیرو در صنعتی کردن علوم دانشگاهی برای تأمین تجهیرات این نیرو خبر داد.

دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار دوم حکیمی،فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نبی الشرجبی،استاد دانشگاه بیروت در برنامه موج روز از رادیو ایران به تبیین دستاوردهای نظامی نیروی دریایی ارتش پرداختند.

دریادار سیاری، در این برنامه ضمن اشاره به این که تحریم باعث شد نیروی دریایی اقدام به ساخت قطعات و تجهیزات لازم کند، گفت: خط تولید در نیروی دریایی ارتش چندان پیش رفت که امروز شاهد موج دو این توانمندیها هستیم که توانمندی ای بیشتر از زیردریایی جماران را دارد.

وی ضمن معرفی ناوشکن سهند اظهار داشت: سهند ناوشکنی است که در 29 فروردین 67 در مقابله با استکبار جهانی ایستادگی کرد و همه کارکنان آن به درجه رفیع شهادت رسیدند. این سازه یک رکورد شکنی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که طی آن، ساخت سازه ای که به طور معمول سه سال طول می کشد، در فاصله زمانی یک ساله صورت گرفت. در حالی که بسیاری از توانمندی های ناوشکن سهند دو برابر جماران است.

دریادار سیاری با تأکید بر این که نیروی دریایی ارتش روابط خود را با دانشگاه های کشور تقویت کرده است، گفت: تلاش می کنیم که روز به روز ارتباطاتمان را بیشتر کنیم و امروز به این توانمندی دست یافته ایم که می توانیم دانشگاهیان را در ساخت تجهیزات نیروی دریایی به کار بگیریم.

دریادار دوم خرداد حکیمی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز در این برنامه رادیویی ضمن اشاره به تأمین امنیت منطقه از سوی نیروی دریایی کشورمان، دستآورد ناوشکن سهند را نتیجه بهره برداری شایسته از تجارب گذشته این نیرو دانست.

نبی الشرجبی، استاد دانشگاه بیروت نیز با تبیین این که ایران راهبرد بلند مدت دریایی تا سال 2025را در نظر دارد، گفت: ایران می کوشد تا کنترل کشتی ها را در خلیج فارس تا باب المندب در دست بگیرد.

وی افزود: تهران می تواند کنترل کشتیرانی تا اقیانوس آرام را بر دست گیرد. همچنین در عمل، کانال سوئز را تحت پوشش دهد. ایران قدرتی به دست آورده که کشورهای منطق توان رقابت با آن را ندارند

تعداد بازدید از این مطلب: 157
بازدید : 157
رامین رها
20:18
یک شنبه 9 آذر 1393

طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین شعبان علی صالحی نسب به عنوان معاون جدید فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی و منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آئین تودیع و معارفه معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش صبح امروز با حضورحجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل آجا، امیر سرتیپ دادرس، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش، رؤسا و معاونین ادارات عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی دیگر از مسئولین و فرمانده هان عالی رتبه ارتش و نیروهای مسلح در محل مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم با بیان اهمیت و حساسیت ماموریت معاونت فرهنگی و روابط عمومی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به منظور تحقق اهداف فرهنگی ارتش از جمله تقویت و تعمیق باورهای دینی، ارتقاء معنویت، بصیرت و روحیه جهادی و خودباوری در بین آحاد فرماندهان و کارکنان ولایتمدار ارتش و تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا؛ معاونت فرهنگی و روابط عمومی باید با شناخت آسیب ها و تهدیدها و ارائه طرح های فرهنگی جذاب، خلاقانه، نوآورانه و انجام نیازسنجی، نظرسنجی و اثرسنجی فعالیت های خود با همت و تلاش مضاعف در این مسئولیت خطیر گام های مستمر و متقنی بردارد.

 

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش در سخنانی با اشاره به برخی از مؤلفه ها و حوزه های مختلف اقتدار نظام اسلامی گفت: امروز نیروی انسانی مهمترین مؤلفه اقتدار کشورهاست و دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند با استفاده از ابزارهای جنگ نرم به نیروی انسانی ما و بویژه کانون خانواده خدشه وارد سازند. لذا فعالیت های فرهنگی در شرایط فعلی دارای اهمیت بسیار زیادی است و امیدواریم معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه توفیقات روزافزونی بدست آورد.   

در این مراسم، با اهدای لوح یادبود و هدایایی از طرف سازمان عقیدتی سیاسی، هیأت رئیسه و حفاظت اطلاعات آجا از زحمات و تلاش های اثرگذار و ماندگار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی، معاون سابق فرهنگی و روابط عمومی ارتش تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

شایان ذکراست حجت الاسلام والمسلمین شعبان علی صالحی نسب قبل از این سمت به مدت بیش از 10 سال مسئولیت معاونت فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش را عهده دار بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 155
بازدید : 155
رامین رها
20:5
یک شنبه 9 آذر 1393

ضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.

فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.

 

ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود با اشاره به فداکاریهای نیروی دریایی در مقاطع مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس، افزودند: نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت سالروز هفتم آذر گفت: ارتقای آمادگی رزمی و توان رزمی نداجا، افزایش سطح ایمنی، تمرکز بر آموزش های علمی، اثبات اقتدار نیروی دریایی در عرصه عمل و انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به آن سوی مرزهای سرزمینی، حضور اثربخش در آب‌های آزاد و کمک به کشتی های سایر کشورها و استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران با هدف آباد سازی منطقه از جمله اقدامات و برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 146
بازدید : 146
رامین رها
7:12
شنبه 8 آذر 1393

جنگ»، سومین روز خود را پشت سر می‌گذاشت. شناورهای دشمن از عمق دریا، منازل، زیرساختها و اماکن عمومی شهرها را زیر آتش داشتند و کشتار مردم بی‌دفاع، عواطف عمومی را به شدت جریحه‌دار کرده بود.

«فرمانده» روی خط برنامه زنده تلویزیونی آمده و وعده انتقام می‌دهد؛ انتقامی که تنها چند دقیقه بعد جامعه عمل پوشید.

سید حسن نصرالله در گفتگو با تلویزیون «المنار»، خطاب به صهیونیست‌ها می‌گوید که به زودی می‌فهمند چه احمق‌هایی بر آنها حکومت می‌کنند.

او در آخر مصاحبه، برای اینکه نشان دهد این گفتگو «مستقیم» است و از قبل ضبط نشده، سخنان خود را اینگونه به پایان می‌برد: «اتفاقات غیر منتظره‌ای که قولش را داده بودم از الان آغاز می‌شود. همین حالا یک ناوچه اسراییلی که در آب های مقابل بندر صور مستقر شده بود و اماکن و ابنیه و زیرساخت‌های حیاتی لبنان را هدف قرار می‌داد، توسط مجاهدان حزب‌الله هدف قرار گرفته و با سرنشینان خود در حال سوختن است و این تازه اول کار است و اتفاقات غیر منتظره بعدی در راه است.»

همزمان با ادای این جملات، شبکه «المنار» تصاویر مربوط به سوختن ناوچه اسراییلی را به طور زنده پخش کرد و تقریبا همه تلویزیون‌های شناخته شده دنیا که در حال پخش زنده صحبت‌های نصرالله بودند، این تصاویر را به سراسر دنیا مخابره کردند.

چند دقیقه بعد، تلویزیون دولتی اسراییل به نقل از ستاد ارتش این رژیم، خبر اصابت ناوچه نیروی دریایی را تایید کرد؛ حادثه‌ای که از سال 1967 میلادی (1347شمسی) بی سابقه بود.

در واقع می‌توان گفت که ارتش اسرائیل در حدود 40 سال بدون هیچ مزاحمی در آب‌های مدیترانه جولان می‌داد.

اگرچه تاکنون کمتر در خصوص توانمندی‌های دریایی حزب الله لبنان سخن گفته شده و شاید این بخش زیر سایه توان موشک‌های زمین به زمین و قدرت پهپادی این گروه قرار گرفته، ولی از بهت و حیرت فرماندهان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و نیز شگفتی کارشناسان نظامی از این از توانمندی آشکار نشده حزب‌الله لبنان می‌توان به اهمیت و سطح بالای آن پی برد.

* ناوچه ساعر

اوایل دهه 1980م. نیروی دریایی ارتش اسراییل قراردادی را با بخش کشتی سازی شرکت امریکایی «نورثروپ گرومن» برای ساخت 3 فروند ناوچه کلاس «ساعر5» منعقد کرد.

2 شناور در سال 1993 و یکی در سال 1994 تحویل ارتش اسرائیل شدند. سیستم‌های نظامی و رزمی هم توسط کمپانی‌های صنایع هوایی اسراییل و سیستم‌های مخابراتی توسط کمپانی تادیران بر روی ناو مذکور نصب شدند.

ناوچه کلاس ساعر

سامانه‌های الکترونیکی و کنترل آتش که بر روی ناوچه نصب شده‌اند، قابلیت شبیه‌سازی حرارتی اجسام تا کوچکترین سایزها را امکان‌پذیر می‌سازند.

البته در سال 2003 شرکت طرف قرارداد ملزم به ارتقای این سیستم و افزایش مقدار حساسیت گرمایی آن شد.

همچنین ناوچه‌های ساعر به دوربین‌های تلویزیونی و مسافت‌یاب‌های لیزری متعدد مجهز هستند.

بر روی این ناوچه‌ها سیستم‌های فریب دهنده اژدر، ساخت شرکت آمریکایی سنسایتک نصب شده که به همراه 3 پرتاب کننده چف در عقب کشتی، باعث منحرف شدن اژدر یا موشک متخاصم می‌شوند.

«ساعر5» فضای لازم برای نشست و برخاست بالگرد را داراست و برای جنگ ضد زیردریایی نیز کاربرد دارد.

پهلوگیری ناوچه ساعر در یکی از بنادر رژیم صهیونیستی

اژدرهای هدایت راداری مارک46 با بُرد 24 کیلومتر، موشک‌های ضدهوایی «باراک» با بُرد 10 کیلومتر، موشک ضد کشتی مشهور «هارپون» امریکایی و «گابریل» و یک توپ دریایی 76 میلیمتری از جمله تسلیحات مدرن ساعر5 به شمار می‌آیند.

مشخصات ناوچه کلاس ساعر
طول عرض بیشینه سرعت آبخور ناو برد تعداد خدمه
85.6 متر 10.39 متر 33 گره دریایی 3.17 متر 7400 کیلومتر 61 نفر

اگرچه بحث درباره نحوه انهدام این ناوچه پیشرفته توسط حزب‌الله هنوز هم بعد از گذشت چند سال ادامه دارد، اما بیشترین نامی که در این خصوص مطرح شد، موشک کروز دریایی ایرانی با نام «کوثر» بود.

* مشخصات کوثر

موشک کروز کوتاه‌بُرد «کوثر» یک موشک رادارگریز دریایی با سیستم کنترل آتش پیشرفته است که می‌تواند با اختلالات الکترونیک دشمن مقابله کند.

این موشک دارای 2 نوع «راداری» و «تلویزیونی» است که نوع تلویزیونی آن قابل ردیابی نیست.

موشک کوثر با قابیلت اصلاح اتوماتیک مسیر شلیک و انتخاب اتوماتیک هدف بعدی ساخته شده به این معنی که در صورت از دسترس خارج شدن هدف اول، خودش هدف دوم را انتخاب می‌کند.

حزب‌الله که 14 سال پیش به دلیل عدم برخورداری از تسلیحات پیشرفته رزمی، جنوب لبنان را با تکیه بر توان محدود نظامی و جانفشانی نیروهای شهادت طلب خود بعد از 18 سال از اشغال صهیونیستها آزاد کرد، این روزها به یکی از خطرناکترین دشمنان رژیم صهیونیستی تبدیل شده و در خلال جنگ 33روزه نیز گوشه‌هایی از توان خود را خصوصا در حوزه موشکی به نمایش گذاشت.

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته، با انتشار گزارشی در خصوص یکی از توانمندی‌های موشکی مقاومت یعنی در اختیار داشتن موشک نقطه‌زن و 300 کیلومتری «کلاس فاتح»، به بیان اهمیت این موشک استراتژیک برای حزب‌الله پرداخت و در این گزارش به برخی احتمالات قوی در این‌باره اشاره خواهد کرد.

(گزارش «دیمونا زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی» را از  اینجا بخوانید)

همانطور که در گزارش قبلی -بنا بر سخنان سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه- گفته شد، امروز موشک‌های «کلاس فاتح» در زرادخانه‌های حزب‌ا‌الله لبنان قرار دارد که این موشک می‌تواند مراکز حساسی در سرزمین‌های اشغالی نظیر پایگاههای هوایی، محل تجمعات نظامی و حتی نیروگاههای اتمی این رژیم را با خطر نابودی مواجه کند.

(متن کامل گفتگو با سردار موسوی را از اینجا بخوانید)

اما وقتی گفته می‌شود «موشک‌های کلاس فاتح» در اختیار حزب‌الله قرار دارد، باید به دیگر اعضای این خانواده نیز توجه ویژه کرد.

در همان گزارش اشاره شد که موشک «خلیج فارس» به عنوان مدل دریایی موشک‌های کلاس فاتح می‌تواند اهداف شناوری متحرک را در دریاها در فاصله مناسبی زیر آتش سنگین بگیرد.

* موشک خلیج فارس

این موشک در بهمن ماه 1389 توسط نیروی هوافضای سپاه با موفقیت آزمایش شد تا «خلیج فارس» به عنوان اولین موشک بالستیک مافوق صوت ایرانی علیه اهداف دریایی نام بگیرد.

رسم بر این است که برای مقابله با اهداف دریایی نظیر رزم‌ناوها و شناورهای سنگین، موشک‌های کروز به کار گرفته شوند (مانند هدف قرار دادن ناوچه ساعر در جنگ 33روزه) اما این نوع از موشک، چالش‌های خاص خود را دارد که از جمله آن می‌توان به سرعت پایین موشک اشاره کرد که احتمال هدف قرار گرفتن آن را پیش از اصابت به هدف افزایش می‌دهد.

لحظه شلیک موشک خلیج فارس

موشک «خلیج فارس» با شعاع بُرد عملیاتی 300 کیلومتر به صورت هدایت ترکیبی عمل می‌کند به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل کرده و در این حالت، شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت آن که کلاهکی با حدود 450 کیلومتر مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

سوخت موشک خلیج فارس، جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده و یکی از شاهکارهای سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم به حساب می‌آید.

خلیج‌فارس در حقیقت نسل جدیدی از موشک‌ فاتح 110 محسوب می‌شد اما با توجه به شکل طراحی دماغه این موشک می‌توان به تفاوت بین «خلیج فارس» و «فاتح» پی برد.

مشخصات موشک خلیج فارس
بُرد طول وزن مسلح وزن سرجنگی نوع سوخت قُطر
300 کیلومتر 8.9 متر 3730 کیلوگرم 450 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر

به نظر می‌رسد موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خود از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می‌برد که این امکان را به موشک می‌دهد تا در زمان حمله، مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند.

نمایش استقرار این موشک بر روی لانچرهای متحرک و 3تایی، گویای این مطلب است که می‌توان در آنِ واحد، موشک‌های بیشتری را از یک نقطه به سمت اهداف دریایی شلیک کرد و متحرک بودن آن نیز احتمال مورد اصابت قرار گرفتن سامانه را بسیار پایین می‌آورد.

یکی دیگر از دستاوردهای مهمی که در اردیبهشت سال جاری در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای جدید نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار به نمایش درآمد، موشک‌های بالستیک ضدرادار و ضدکشتی «هرمز» بود.

* آشنایی با موشک‌های هرمز 1 و2

موشک‌های هرمز 1 و 2 را با توجه به شباهت زیادشان به موشک «کلاس فاتح» می‌توان امتداد بهینه شده و ارتقا یافته همین خانواده دانست.

به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، بُرد موشک هرمز 1 در حدود 300 کیلومتر بوده و سرعت موشک هرمز 2 نیز بین 4 الی 5 برابر سرعت صوت است.

موشک هرمز1 (ضدرادار) بر خلاف موشکی مثل خلیج فارس که از هدایت اپتیکی بهره می‌برد و یا موشک فاتح 110 که از یک سامانه دقیق هدایتی استفاده می‌کند، از جستجوگرهای امواج راداری بهره برده و به منبع انتشار آنها حمله می‌کند.

وزن سرجنگی این موشک به طور رسمی اعلام نشده است اما با توجه به شباهت آن به خانواده موشک‌های فاتح 110 و همچنین موشک خلیج فارس، می‌توان وزن سرجنگی این موشک را بین 450 تا 600 کیلوگرم تخمین زد.

در تصاویر منتشر شده از رزمایش این موشک، مشخص شد که هرمز 1 توانسته است کانتینری به طول تنها 6 متر را که راداری بر روی آن نصب شده بود، منهدم کند که دقت و عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

سردار حاجی‌زاده در این‌باره می‌گوید: «هرمز1 می‌تواند رادارهای روی ناو هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجوگر را منهدم کند.»

نکته دیگر در مورد سامانه موشکی «هرمز» (که کابوسی برای سپر دفاع موشکی اسرائیل خواهد بود) بحث تحرک بالای این سامانه است که بر روی یک پرتابگر با تحرک بالا قرار دارد.

شلیک این موشک به همراه «خلیج فارس» می‌تواند برای هر دشمنی در سطح دریا یک کابوس واقعی باشد زیرا حالا دشمن با 2 نوع موشک فوق‌العاده سریع رو به رو است که از 2 سیستم هدایتی کاملا متفاوت بهره برده و مقابله با هر کدام از آنها، مشکلات خاص خود را دارد.

* سودای گازی اسرائیل در مدیترانه دفن می‌شود

از جولان نظامی اسرائیل در مدیترانه که بگذریم، رژیم صهیونیستی با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر (تا مارس 2013) نیازی مبرمی به انرژی‌های مختلف ازجمله «گاز» دارد.

با کشف 2 میدان گازی مهم در مدیترانه طی سالهای اخیر، سردمداران رژیم صهیونیستی که بیشترین میزان نیاز خود در این حوزه را از طرق واردات تامین‌ می‌کنند، حالا نه تنها به روزهای بی‌نیازی، بلکه به فکر صادرات گاز هم افتاده‌اند.

منابع گاز طبیعی مورد ادعا و تحت کنترل رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، در فضایی به مساحت 44 هزار کیلومتر مربع پراکنده شده است که این محدوده از منطقه «رأس الناقوره» در نزدیکی مرزهای لبنان در شمال اراضی اشغالی آغاز شده و تا سواحل «عسقلان» (اشکلون) در مرزهای شمالی نوار غزه در جنوب امتداد می‌یابد.

مساحت این منطقه 2 برابر بیشتر از مساحت اراضی اشغالی 1948 است.

در ادامه، مروری کوتاه خواهیم داشت بر منابع گازی این رژیم در مدیترانه به ویژه 2 میدان گازی «تامار» و «لویاتان»؛ میادینی که اهداف مناسبی برای موشک‌های دریایی کلاس فاتح حزب‌الله خواهند بود.

* میدان گازی «تامار»

رژیم صهیونیستی درسال 2009 میدان گازی جدیدی را با نام «تامار» در فاصله 80 کیلومتری شهر بندری «حیفا» در دریای مدیترانه کشف کرد.

این میدان پس از 4 سال عملیات حفاری، در تاریخ 30 مارس 2013 (10 فروردین 1392) به بهره‌برداری رسید و گاز طبیعی آن با استفاده از خط لوله‌ای 80 کیلومتری، به «بندر اشدود» انتقال یافت.

میزان گاز طبیعی این میدان، 250 میلیارد متر مکعب تخمین زده شده است که اگرچه در مقیاس بین‌المللی، رقم چندانی محسوب نمی‌شود و برای نمونه تنها قابل مقایسه با مصرف 2 سال و نیم کشور آلمان است، اما در صورت ثابت ماندن میزان گاز مصرفی اراضی اشغالی طی سالهای آینده، ذخیره 250 میلیاردی این میدان، قادر به تامین گاز مصرفی فلسطین اشغالی تا سال 2020 خواهد بود.

آغاز استخراج گاز از این میدان آنقدر برای صهیونیستها خوشحال‌کننده بود که «سیلوان شالوم» وزیر انرژی و آب اسرائیل روز بهره‌برداری از این میدان گازی را «روز استقلال انرژی» اعلام کرد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم این روز را «روزی مهم برای اقتصاد اسرائیل» دانست.

* میدان گازی «لویاتان»

در سال 2011 یک میدان گازی جدید دیگر با نام «لویاتان» در عمق 5 هزار متری دریای مدیترانه کشف شد.

این میدان در 130 کیلومتری بندر حیفا در دریای مدیترانه واقع بوده و حجم ذخایر آن ابتدا 450 میلیارد متر مکعب و اخیرا حدود 510 میلیارد مترمکعب اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود اسرائیل بخشی از ظرفیت میدان گازی «لویاتان» را به صادرات اختصاص دهد.

موقعیت 2 میدان گازی «تامار» و «لویاتان» در دریای مدیترانه

البته بخش اعظم خوشحالی صهیونیست‌ها از به راه افتادن این منبع گازی، بخاطر نگرانی آن‌ها از احتمال قطع جریان گاز از مصر به فلسطین اشغالی است. چراکه از زمان انقلاب مصر تاکنون، خطوط لوله انتقال گاز به فلسطین اشغالی چند بار منفجر شده است.

طبق برآورد اولیه کارشناسان کنسرن آمریکایی «نوبل انرژی» و شرکت اسرائیلی «دلک انرژی»، ارزش مواد خامی که در این میدان گازی نهفته است، بالغ بر 100 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به گفته‌ «گیدئون تادمور» (رئیس شرکت اسرائیلی «دلک انرژی»)، این بزرگترین میدان گازی کشف شده در دهه گذشته در سراسر جهان است.

او معتقد است که این رویداد می‌تواند بنیادی برای معاملات آینده و صادرات گاز از اسرائیل به اروپا و آسیا باشد.

علاوه بر این دو میدان گازی مهم که یکی به بهره‌برداری رسیده (تامار) و دیگری در مراحل نهایی خود به سر می‌برد (لویاتان)، میادین گاز دیگری مانند میدان گازی «ماری B»  و یا «دالیت» نیز وجود دارند که البته نسبت به میادین دیگر، کوچکتر بوده و مثلا حجم تولید میدان گازی «ماری B» -که رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی نخستین استخراج گاز خود از حوزه دریای مدیترانه در این میدان آغاز کرد- در سال 2012 کاهش یافته و ذخایر آن روبه اتمام است.

* حفاظت میادین گازی از آسمان و دریا

حفظ امنیت این میادین آنقدر برای صهیونیستها مهم است که وزارت جنگ اسرائیل، برای مقابله با تهدیدات، سالانه بودجه‌ 3 میلیارد شیکلی (معادل 620 میلیون دلار) را در جهت استقرار سامانه دفاعی موسوم به «سپر» در اطراف سکوهای گازی اختصاص داده است.

به گفته منابع صهیونیستی، تل آویو در چارچوب استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی در مناطق گازی فوق، 4 فروند کشتی جنگی جدید مجهز به رادارهای بسیار پیشرفته و سامانه ضدموشکی سطح به هوا، از نوع «باراک» را نیز به خدمت گرفته است؛ تجهیزاتی که با استقرار شماری از هواپیماهای بدون سرنشین و قایق‌های تندرو تکمیل خواهند شد.

با این حال حتی برخی از صاحبنظران صهیونیست بر این عقیده‌اند که علی‌رغم افزایش تمهیدات نظامی در اطراف میادین مذکور، نمی‌توان از منافع اسرائیل در برابر حملات دشمنان محافظت کرد.

سرتیپ «گیورا آیلند» پژوهشگر «دانشکده امنیت ملی اسرائیل» در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفته است: «حزب‌الله همواره درصدد ضربه زدن به تأسیسات گازی اسرائیل در دریاست.»

با این تفاسیر وقتی 8 سال قبل، حزب‌الله لبنان تنها با یک فروند موشک کروز دریایی بُرد کوتاه توانست ناوچه مدرن و پیشرفته اسرائیل را در مدیترانه هدف قرار دهد، تجهیز مقاومت به موشک‌هایی نظیر «خلیج فارس» و «هرمز» (که هر دو از خانواده موشک‌های کلاس فاتح هستند) چه بلایی بر سر ناوگان دریایی و سپرهای دفاع موشکی و منابع عظیم گازی صهیونیستها خواهد آورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 167
بازدید : 167
رامین رها
7:10
شنبه 8 آذر 1393

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران موفق ترین کشور در موضوع مقابله با پدیده دزدان دریایی در جهان شناخته شده است.

امیر سرتیپ ستاد سیدعبدالرحیم موسوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) افزود: نیروی دریایی در شش سال گذشته با اعزام 32 ناوگروه، دو هزار کشتی تجاری را در آب های آزاد پشتیبانی کرده و 160 حمله دزدان دریایی را دفع کرده است.

وی بیان کرد: مقابله با دزدان دریایی تنها دلیل برای اقتدار نیروی دریایی نیست و حضور رسمی در آب های حاشیه های سودان، جیبوتی، عربستان ،تانزانیا، هندوستان، چین و حضور در خلیج عدن، دریای سرخ، شمال اقیانوس هند، دریای مدیترانه و دریای چین به جز جنبه های سیاسی دارای ابعاد مثبت اقتصادی و فرهنگی برای کشور است.

امیر موسوی افزود: ایران به دلیل اشرافیت بر تنگه هرمز و به مناسبت قرار گرفتن منطقه اتصال آسیای میانه و قفقاز به آب های آزاد و مجاورت با منطقه شمالی اقیانوس هند از موقعیت ویژه دریایی و ژئوپلتیکی برخوردار است و 90 درصد صادرات و واردات و 100 درصد صادرات نفتی از بنادر صورت می گیرد.

 

وی افزود: تاثیرگذاری در اقتصاد یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی است که منحصر به زمان جنگ نیست و در زمان صلح نیز جریان دارد و نقش این نیرو محدود به کار نظامی نشده و در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز ایفای نقش می کند.

وی اظهار کرد: منطقه ماموریت نیروی دریایی راهبردی نیز محدود نیست و منطقه ای به گستره همه اقیانوس ها و آب های آزاد جهان است و این نیرو می تواند ماموریت های خود را در اقصی نقاط جهان انجام داده و بدون پشتیبانی دیگران، در مقابل همه تهدیدات سطحی، زیرسطحی و هوایی از خود دفاع کند.

امیر موسوی گفت: نیروی دریایی نه فقط برای قدرت نظامی بلکه برای سایر مولفه های قدرت کشور رکنی موثر محسوب می شود و در حال حاضر سی و دومین ناوگروه ما در تنگه باب المندب پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر افراشته است.

وی اظهار کرد: حضور ایران در دریاهای آزاد نماد اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و دریا به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های تمدن ساز محل حضور و نمایش اقتدار ملی است و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوهای ایرانی به عنوان سند توانمندی و اقتدار علمی، فناوری و اراده خلل ناپذیر ملت ایران به رغم فشارها و تحریم های استکبار جهانی، به اهتزاز در آمده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران موفق ترین کشور در موضوع مقابله با پدیده دزدان دریایی در جهان شناخته شده است.

امیر سرتیپ ستاد سیدعبدالرحیم موسوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) افزود: نیروی دریایی در شش سال گذشته با اعزام 32 ناوگروه، دو هزار کشتی تجاری را در آب های آزاد پشتیبانی کرده و 160 حمله دزدان دریایی را دفع کرده است.

وی بیان کرد: مقابله با دزدان دریایی تنها دلیل برای اقتدار نیروی دریایی نیست و حضور رسمی در آب های حاشیه های سودان، جیبوتی، عربستان ،تانزانیا، هندوستان، چین و حضور در خلیج عدن، دریای سرخ، شمال اقیانوس هند، دریای مدیترانه و دریای چین به جز جنبه های سیاسی دارای ابعاد مثبت اقتصادی و فرهنگی برای کشور است.

امیر موسوی افزود: ایران به دلیل اشرافیت بر تنگه هرمز و به مناسبت قرار گرفتن منطقه اتصال آسیای میانه و قفقاز به آب های آزاد و مجاورت با منطقه شمالی اقیانوس هند از موقعیت ویژه دریایی و ژئوپلتیکی برخوردار است و 90 درصد صادرات و واردات و 100 درصد صادرات نفتی از بنادر صورت می گیرد.

 

وی افزود: تاثیرگذاری در اقتصاد یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی است که منحصر به زمان جنگ نیست و در زمان صلح نیز جریان دارد و نقش این نیرو محدود به کار نظامی نشده و در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز ایفای نقش می کند.

وی اظهار کرد: منطقه ماموریت نیروی دریایی راهبردی نیز محدود نیست و منطقه ای به گستره همه اقیانوس ها و آب های آزاد جهان است و این نیرو می تواند ماموریت های خود را در اقصی نقاط جهان انجام داده و بدون پشتیبانی دیگران، در مقابل همه تهدیدات سطحی، زیرسطحی و هوایی از خود دفاع کند.

امیر موسوی گفت: نیروی دریایی نه فقط برای قدرت نظامی بلکه برای سایر مولفه های قدرت کشور رکنی موثر محسوب می شود و در حال حاضر سی و دومین ناوگروه ما در تنگه باب المندب پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر افراشته است.

وی اظهار کرد: حضور ایران در دریاهای آزاد نماد اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و دریا به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های تمدن ساز محل حضور و نمایش اقتدار ملی است و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوهای ایرانی به عنوان سند توانمندی و اقتدار علمی، فناوری و اراده خلل ناپذیر ملت ایران به رغم فشارها و تحریم های استکبار جهانی، به اهتزاز در آمده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران موفق ترین کشور در موضوع مقابله با پدیده دزدان دریایی در جهان شناخته شده است.

امیر سرتیپ ستاد سیدعبدالرحیم موسوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) افزود: نیروی دریایی در شش سال گذشته با اعزام 32 ناوگروه، دو هزار کشتی تجاری را در آب های آزاد پشتیبانی کرده و 160 حمله دزدان دریایی را دفع کرده است.

وی بیان کرد: مقابله با دزدان دریایی تنها دلیل برای اقتدار نیروی دریایی نیست و حضور رسمی در آب های حاشیه های سودان، جیبوتی، عربستان ،تانزانیا، هندوستان، چین و حضور در خلیج عدن، دریای سرخ، شمال اقیانوس هند، دریای مدیترانه و دریای چین به جز جنبه های سیاسی دارای ابعاد مثبت اقتصادی و فرهنگی برای کشور است.

امیر موسوی افزود: ایران به دلیل اشرافیت بر تنگه هرمز و به مناسبت قرار گرفتن منطقه اتصال آسیای میانه و قفقاز به آب های آزاد و مجاورت با منطقه شمالی اقیانوس هند از موقعیت ویژه دریایی و ژئوپلتیکی برخوردار است و 90 درصد صادرات و واردات و 100 درصد صادرات نفتی از بنادر صورت می گیرد.

 

وی افزود: تاثیرگذاری در اقتصاد یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی است که منحصر به زمان جنگ نیست و در زمان صلح نیز جریان دارد و نقش این نیرو محدود به کار نظامی نشده و در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز ایفای نقش می کند.

وی اظهار کرد: منطقه ماموریت نیروی دریایی راهبردی نیز محدود نیست و منطقه ای به گستره همه اقیانوس ها و آب های آزاد جهان است و این نیرو می تواند ماموریت های خود را در اقصی نقاط جهان انجام داده و بدون پشتیبانی دیگران، در مقابل همه تهدیدات سطحی، زیرسطحی و هوایی از خود دفاع کند.

امیر موسوی گفت: نیروی دریایی نه فقط برای قدرت نظامی بلکه برای سایر مولفه های قدرت کشور رکنی موثر محسوب می شود و در حال حاضر سی و دومین ناوگروه ما در تنگه باب المندب پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر افراشته است.

وی اظهار کرد: حضور ایران در دریاهای آزاد نماد اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و دریا به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های تمدن ساز محل حضور و نمایش اقتدار ملی است و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوهای ایرانی به عنوان سند توانمندی و اقتدار علمی، فناوری و اراده خلل ناپذیر ملت ایران به رغم فشارها و تحریم های استکبار جهانی، به اهتزاز در آمده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در سال های اخیر با فرامین وتدابیر داهیانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی با همتی مضاعف و عزمی جهادی شروع به توسعه در سواحل جنوب شرقی کشور و حضور همه جانبه در آب های آزاد کرده است.

امیر موسوی بیان کرد: در ابتدای انقلاب همه چیز نیروی دریایی وابسته به خارج بود و امروز با تکیه بر دانش بومی جوانان، کارهای بزرگی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: یک لحظه هم از ارتقای توان رزمی و آمادگی برای دفاع از کشور غافل نیستیم چراکه دشمنان ما هرگز دست از دشمنی و کینه بر علیه ما بر نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه، بسیج را شجره طیبه ای ذکر کرد که با تدبیر بنیانگذار انقلاب بنا نهاده شده و افزود: بسیج برای انقلاب و برای همه حق طلبان عالم یک الگو است.

 

وی با گرامیداشت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نورانی است اما در این مدت روزهای ویژه ای چون آزاد سازی سوسنگرد، عملیات مروارید توسط نیروی دریایی، شکست حصر آبادان و آزاد سازی بستان و خرمشهر از درخشان ترین صفحات کتاب حماسه و افتخار هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در سال های اخیر با فرامین وتدابیر داهیانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی با همتی مضاعف و عزمی جهادی شروع به توسعه در سواحل جنوب شرقی کشور و حضور همه جانبه در آب های آزاد کرده است.

امیر موسوی بیان کرد: در ابتدای انقلاب همه چیز نیروی دریایی وابسته به خارج بود و امروز با تکیه بر دانش بومی جوانان، کارهای بزرگی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: یک لحظه هم از ارتقای توان رزمی و آمادگی برای دفاع از کشور غافل نیستیم چراکه دشمنان ما هرگز دست از دشمنی و کینه بر علیه ما بر نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه، بسیج را شجره طیبه ای ذکر کرد که با تدبیر بنیانگذار انقلاب بنا نهاده شده و افزود: بسیج برای انقلاب و برای همه حق طلبان عالم یک الگو است.

 

وی با گرامیداشت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نورانی است اما در این مدت روزهای ویژه ای چون آزاد سازی سوسنگرد، عملیات مروارید توسط نیروی دریایی، شکست حصر آبادان و آزاد سازی بستان و خرمشهر از درخشان ترین صفحات کتاب حماسه و افتخار هستند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در سال های اخیر با فرامین وتدابیر داهیانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی با همتی مضاعف و عزمی جهادی شروع به توسعه در سواحل جنوب شرقی کشور و حضور همه جانبه در آب های آزاد کرده است.

امیر موسوی بیان کرد: در ابتدای انقلاب همه چیز نیروی دریایی وابسته به خارج بود و امروز با تکیه بر دانش بومی جوانان، کارهای بزرگی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: یک لحظه هم از ارتقای توان رزمی و آمادگی برای دفاع از کشور غافل نیستیم چراکه دشمنان ما هرگز دست از دشمنی و کینه بر علیه ما بر نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه، بسیج را شجره طیبه ای ذکر کرد که با تدبیر بنیانگذار انقلاب بنا نهاده شده و افزود: بسیج برای انقلاب و برای همه حق طلبان عالم یک الگو است.

 

وی با گرامیداشت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نورانی است اما در این مدت روزهای ویژه ای چون آزاد سازی سوسنگرد، عملیات مروارید توسط نیروی دریایی، شکست حصر آبادان و آزاد سازی بستان و خرمشهر از درخشان ترین صفحات کتاب حماسه و افتخار هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 150
بازدید : 150
رامین رها
7:8
شنبه 8 آذر 1393

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که مبارزه با دزدی دریایی و تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی است، اظهار کرد: تاکنون نیروی دریایی ارتش 2 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده، 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته و به کشتی‌های تجاری 22 کشور جهان کمک کرده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنان خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که 7 آذر روز اثبات سیادت نظام جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با انجام عملیات موفقیت‌آمیز مروارید در روز 7 آذر 59 ضربه محکمی به دشمن بعثی زد.

وی افزود: انهدام نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی دشمن، انهدام دو پایانه نفتی البکر و الامیه، نشان‌دادن توانمندی نظام در عرصه دریا و حفظ حاکمیت ملی بر خلیج فارس از دستاوردهای عملیات مروارید بود، اما کمک کشورهای همسایه به عراق موجب شد این کشور جنگ را ادامه بدهد.

امیرسیاری با اشاره به کمک‌های نظامی و اطلاعاتی بلوک شرق و غرب به عراق خاطرنشان کرد: دشمن بعثی به‌دنبال محاصره اقتصادی کشور بود، اما نیروی دریایی با حفاظت از کاروان‌های کشتی‌های نفت‌کش، سکوهای نفتی و جزایر کشورمان موفق شد این ترفند را شکست دهد. نیروی دریایی در دوران جنگ 150 عملیات حفاظت از نفتکش را انجام داد و 10 هزار کشتی نفتی و تجاری را اسکورت کرد و در 29 فروردین 67 رویارویی مستقیمی با استکبار جهانی در خلیج فارس داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: امام بزرگوار درباره نیروی دریایی فرموده‌اند نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی کشور در خلیج‌فارس و دریای عمان چون نگینی درخشنده است و مقام معظم رهبری هم اشاره کرده اند که یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی این است که اقتصاد کشور سالم مانده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش دریا در پویایی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: استکبار قبل از انقلاب ما را از دریا دور کرد تا ما نتوانیم از منافع دریا بهره ببریم، اما امروز تدبیر فرمانده معظم کل قوا بر این است که منافع کشور در دریا، منافع راهبردی و کلان است. مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی تأکید دارند.

دریادارسیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولت در حال ایجاد زیرساخت برای توسعه سواحل مکران بوده و نیروی دریایی نیز در سواحل جنوب شرقی کشور استقرار یافته و به دنبال ایجاد آبادانی در این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی هم‌چنین با بیان این که مأموریت نیروی دریایی تا مدار 10 درجه یعنی از چابهار تا 2000 کیلومتر به سمت جنوب توسعه یافته و نیروی دریایی در این مناطق استقرار یافته است خاطرنشان کرد: نیروی دریایی تاکنون در دریای چین، اقیانوس آرام، هند جنوبی، اقیانوس اطلس، خلیج عدن، باب‌المندب حضور داشته است. این حضور برای تأمین منافع ملی، جلوگیری از ترفند ایران هراسی، تحکیم روابط با کشورهای همسایه دریا و ارسال پیام صلح‌ و دوستی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند که نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی است. امروز نیروی دریایی با حضور در آب‌های آزاد پیام صلح و دوستی خود را به سایر کشورها می‌رساند.

وی در پایان با بیان این‌که هم‌اکنون ناوگروه سی‌و‌دوم نیروی دریایی در عرصه آب‌های آزاد حضور دارد خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در عرصه دریاهاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 159
بازدید : 159
رامین رها
7:6
شنبه 8 آذر 1393

رییس‌ جمهوری در آستانه روز نیروی دریایی و در دیدار با خانواده شهید دریادار فرشاد پاسدار گفت: امروز نیروی دریایی نه تنها از آب‌های کشور بلکه در آبهای بین‌المللی نیز از آزادی کشتیرانی دفاع و حراست می‌کند و بسیاری از کشورها که مورد هجوم دزدان دریایی هستند به ما پناه می‌آورند و این افتخاری برای ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه دیدارهای خود با خانواده معظم شهدا در منزل شهید دریادار فرشاد پاسدار حضور یافت و در فضایی صمیمی با خانواده این شهید به گفتگو پرداخت.

رییس جمهوری با بیان اینکه نیروی دریایی کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس کار بسیار بزرگی انجام داد، گفت: نیروی دریایی توانست در همان ابتدای جنگ، نیروی دریایی عراق را کاملاً‌ منهدم کند و این نیرو کار بسیار بزرگی را در دفاع از کشور و آب های خلیج فارس انجام داد.

دکتر روحانی با اشاره به نیازهای اساسی کشور به صادرات نفت در زمان جنگ گفت: دشمن تلاش می‌کرد که صادرات نفت ما متوقف شود، اما نیروی دریایی و هوایی کشورمان با اسکورت نفتکش‌ها در خلیج فارس برای تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیازهای اساسی کشور کار بسیار بزرگی را انجام دادند.

رییس جمهوری با تقدیر از رشادت‌های شهید فرشاد پاسدار در هشت سال دفاع مقدس خطاب به خانواده این شهید گفت: روحیه ایستادگی در جامعه بر گرفته از همان روحیه شهدا می‌باشد و فرزند شما برای دفاع از وطن، ملت و حراست از آب‌های ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به هفته بسیج و روز نیروی دریایی از رشادت‌های بسیجیان و نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و طبق آیه قرآن مجید مورد عنایت خدا می‌باشند، گفت:‌ وقتی شهدا زنده هستند، یعنی در کل جامعه اثرگذار هستند و آثار معنوی آنها را می‌توانیم در میان خود حس کنیم.

 

در این دیدار که با حضور دکتر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید انجام شد، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 156
بازدید : 156
رامین رها
7:3
شنبه 8 آذر 1393

ریادار سیاری همچنین اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز توفیق حضور در این مکان مقدس را پیدا کردیم و دوباره توانستیم با آرمان‌های امام خمینی تجدید بیعت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات مروارید اظهار داشت: نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس توانستند به‌واسطه رهبری امام خمینی(ره) از استقلال، آزادی و نظام اسلامی دفاع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی یادآور شد: دشمن بعثی می‌خواست در جنگ دریایی ما را زمین‌گیر کند و از آنجا که به لحاظ تجهیزاتی خود را در موضع برتر می‌دید قصد داشت در آب‌های خلیج فارس خود را حاکم کرده و سیادت دریایی را از ما بگیرد.

امیر سیاری در این رابطه افزود: جوانان ما به خواست امام(ره) وارد عرصه نبرد دریایی با دشمن بعثی تا بن دندان مسلح شدند و در 67 روز جنگ «عملیات مروارید» را ترتیب دادند که نتایج استراتژیک مهمی را برای ما در بر داشت؛ ازجمله اینکه نیروی دریایی دشمن به‌واسطه این عملیات به‌طور کامل از بین رفت، پایانه‌های نفتی البکر و العمیه منهدم شدند و بدین واسطه صادرات نفت کشور مقابل به‌طور کامل مختل شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی نتایج ارزشمند این عملیات گفت: نیروی دریایی دشمن به‌واسطه این عملیات چنان ضربه مهلکی را دریافت کرد که بعد از آن تاکنون نتوانست نیروی دریایی‌اش را احیا کند؛ چراکه بخش مهمی از زیرساخت‌هایش زیرساخت‌های خود را در این عملیات از دست داد.

دریادار سیاری در ادامه به اجرای عملیات‌های اسکورت کاروان‌های کشتی تجاری و نفت‌کش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملیات اسکورت از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که نیروی دریایی در آن دوران توانست بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کند و بدین واسطه اجازه ندهند تا دشمنان به اقتصاد کشور لطمه بزنند.

دریادار سیاری با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: نیروی دریایی توانست با حضور مقتدرانه خود در آن دوران حاکمیت و سیادت جمهوری اسلامی را نه‌تنها در شمال خلیج فارس، بلکه در تنگه هرمز و دریای عمان حفظ کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: امام(ره) در پایان دوران دفاع مقدس فرمودند "نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس چون نگینی درخشنده است"؛ که این جمله برای ما همچون سند افتخار ارزشمند است.

وی بسیاری از پیروزی‌های محقق شده در دوران دفاع مقدس را نتیجه اقدامات هوشمندانه امام خمینی(ره) دانست و در این رابطه گفت: در زمانی که بسیاری از افراد با آغاز جنگ تحمیلی ترسیده بودند، امام خمینی(ره) با قدرت و صلابت و با موضع‌گیری قاطع جلوی تجاوزگر ایستاد و فرمود "جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو جنگ است".

امیر سیاری با بیان اینکه امر دفاع به‌واسطه تدبیر حضرت امام(ره) جنبه قداست پیدا کرد، و در جامعه جاری شد، افزود: امام خمینی(ره) تئوری دفاع مردمی را به منصه ظهور رسانید و دشمن نتوانست در برابر این استراتژی استقامت کند.

دریادار سیاری در پایان گفت: امام(ره) هیچ‌گاه زیر بار مذاکرات زورمندانه نرفت و همواره در جریان جنگ می‌فرمود "اول باید دشمن از خاک ما بیرون برود و سپس ما با او وارد مذاکره می‌شویم".

فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه 7آذر سالروز گرامیداشت این نیرو، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: در زمانی که بسیاری از افراد با آغاز جنگ تحمیلی ترسیده بودند، امام خمینی(ره) با قدرت و صلابت و با موضع‌گیری قاطع جلوی تجاوزگر ایستاد.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
بازدید : 157
رامین رها
20:1
دو شنبه 3 آذر 1393

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور در منطقه پدافندی شرق کشور از سایت های راداری غدیر زابل و  منطقه بیرک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در جریان بازدید از سایت راداری زابل ضمن مثبت ارزیابی کردن روند استقرار و شروع به فعالیت این سایت راداری گفت: امروز نقطه به نقطه آسمان کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی رصد می‌شود و به یاری خداوند با گسترش نقاط پدافندی از 3600 نقطه به 5000 نقطه، اقتدار پدافند هوایی در حراست از آسمان کشور بیش از پیش خواهد شد.

بنابر این گزارش، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پس از بازدید از سایت راداری زابل با تعدادی از خانواده‌های کارکنان این سایت دیدار کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 140
بازدید : 140
رامین رها
20:0
دو شنبه 3 آذر 1393

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 93 پایان آذر ماه در منطقه سواحل مکران تا مدار 10 درجه و منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار سیاری در این نشست خبری با اشاره به رزمایش بزرگ ولایت 93 افزود: در این رزمایش یکان های سطحی، زیرسطحی، موشکی، غواصی، عملیات ویژه تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش با همکاری پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت حماسه هفتم آذر و عملیات بزرگ مروارید گفت: از بین بردن نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی و محاصره بنادر رژیم بعث عراق، جلوگیری از واردات و صادرات کالا به عراق و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه به عنوان شاهرگ صادرات نفتی رژیم بعثی عراق، حفظ سیادت جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس و نشان دادن توانمندی و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها از جمله دستآوردهای مهم این عملیات بزرگ بود.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس با بیش از 150 عملیات و پشتیبانی و حفاظت از نفت کش ها و کشتی های تجاری، امنیت اقتصادی کشور و بحث واردات و صادرات کالا از طریق دریا را حفظ و سیانت کرد.

امیر دریادار سیاری در ادامه گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری، مأموریت نیروی دریایی از سال 1386 از یک نیروی ساحلی به نیروی راهبردی تغییر یافت و علاوه بر تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان، منطقه مأموریت این نیرو تا مدار 10 درجه گسترش یافت و در همین خصوص توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی کشور با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

دریادار سیاری در ادامه گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار کامل در منطقه شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه حضور داشته و تا به امروز، 32 ناوگروه را به این منطقه اعزام کرده است که آخرین آن، ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی بوشهر می باشد که روز گذشته در بندر جیبوتی پهلو گرفتند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش تا امروز بیش از دو هزار کشتی تجاری و نفتکش را حفاظت و پشتیبانی کرده است که 22 کشتی آن از دیگر کشورهای جهان بودند و در این مسیر دهها بار با دزدان دریایی درگیر شد.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به مأموریت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیرهایی بین المللی ازجمله تنگه باب المندب، کانال سرخ، تنگه جبل الطارق، جنوب هندوستان، اقیانوس آرام و چین گفت: ما در آینده قصد داریم با دور زدن قاره آفریقا و از طریق بندر کیپ تاون وارد اقیانوس اطلس شویم.

دریادار سیاری با تأکید بر توسعه سواحل مکران، افزود: نیروی دریایی ارتش با حضور و استقرار در بنادر سیری، جاسک، کنارک و پسابندر در این زمینه پیشگام بوده و قدم های مهمی را در جهت آبادانی این مناطق برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ویژه برنامه های هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: رونمایی از رادار پیشرفته سه بُعدی عصر، رونمایی از رادار باند ایکس، رونمایی از حوضچه (داک) خشک تعمیراتی در منطقه دوم دریایی، رونمایی از پروژه هایی ارتباطی ساحل به دریا و زیردریا، رونمایی از یک فروند اژدر بسیار پیشرفته با امکان پرتاب از ناوشکن، زیردریایی و بالگرد، رونمایی از پروژه بزرگ فرهنگی - ورزشی ولایت در منطقه کنارک، افتتاح مرکز تعمیرات کشتی سازی در ناوگان شمال در منطقه حسن رود بندر انزلی، رونمایی از مرکز تعمیرات کامل موتور ناوشکن و موشک انداز در منطقه دوم نیروی دریایی در بوشهر، رونمایی از مرکز تعمیرات اساسی و تجهیز موشک های سطح به سطح، تجهیز دو فروند بالگرد و بازسازی کامل آن با همکاری شرکت پنها و الحاق یک فروند بالگرد AB 212 با همکاری پنها و الحاق یک فروند هواناو از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش در سال جاری می باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص ویژه برنامه های فرهنگی هفتم آذر امسال گفت: تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، تجلیل از آزادگان و جانبازان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی نیروی دریایی ارتش، بازدید فرماندهان نیرو از رسانه ها، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره)، سخنرانی فرمانده هان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و 30 شهر کشور، برگزاری جشنواره های فرهنگی با پخش زنده از سیما جمهوری اسلامی ایران، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی، برگزاری مسابقات فرهنگی خانواده ها و کارکنان نیروی دریایی، رونمایی از کتاب های جدید، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک یکان های نمونه نیروی دریایی ارتش، پخش زنده مراسم پرفیض دعای ندبه از منطقه کنارک، پخش برنامه ها و مستندهای متعدد از صدا و سیما، انجام عملیات مردم یاری به ویژه در مناطق جنوب شرق و سواحل مکران و تجلیل از سربازان و کارکنان نمونه نیروی دریایی ارتش نیز از جمله برنامه های فرهنگی نیروی دریایی به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر است که به اجرا گذاشته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 145
بازدید : 145
رامین رها
20:0
دو شنبه 3 آذر 1393

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود، گفت: همه مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است.

سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در جشنواره مالک اشتر بسیج با بیان این که بسیجی یعنی امام علی(ع) اظهار داشت: ازجمله شاخصه‌های بسیجی این است که مقابل تیرهای سهمگین دشمنان سینه خود را سپر می‌کند.

وی با بیان این که مؤمن کسی است که با جان و مال خود در راه خدا جهاد می‌کند، افزود: بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود؛ پس تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیاری از پیشرفت‌های کشور را مرهون تفکر بسیجی می‌دانند زیرا بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود بنابراین تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که همه مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است، یادآور شد:  این که گفته می‌شود "بسیج مکتب شاهدان و شهیدان است"، یعنی بسیج باید الگویی برای همه در جامعه باشد. "بسیج لشکر مخلص خداست" نیز به معنای رزم بسیج در راه تحقق اهداف عالی نظام و جهاد در راه خداست.

وی در ادامه بیان داشت: بسیج نزدیک به 300 هزار شهید و 600 هزار جانباز و صدها هزار خدمتگزار در عرصه‌های مختلف دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که جمله "بسیج مدرسه عشق است"، ولایت‌پذیری بسیج را تعریف می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیجی در شکل و ظاهر نیست، هرچند شکل و ظاهری دارد که مقدس و زیباست و اجتماعات آن هم پرشور است، اما بسیجی به معنای حیدری بودن است؛ بسیجی همان فدایی بودن و ولایت‌پذیری است.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: اگر به "اولی‌الامر منکم" توجه کنیم نه‌تنها مشکلات مردم کشورمان، بلکه مشکلات جهان اسلام مرتفع می‌شود، رژیم اشغالگر قدس نابود می شود و استکبار جهانی نیز نمی‌تواند سخنی بگوید.

وی اظهار داشت: تفکر معقول بسیجی نشان از ایمان، اعتقاد، تلاش مخلصانه گذشت و ایثار دارد. بنابراین اخلاق، مهربانی، خدمت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان از شاخصه‌های بسیجی و تفکر بسیجی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج را الگویی برای همه ملت‌های مسلمان جهان دانست و تأکید کرد: بسیج، سیاسی است اما کار سیاسی نمی‌کند چراکه بسیج از انسان‌های مؤمن و وارسته انقلابی که در خط ولایت هستند تشکیل شده است؛ بنابراین بسیجی مجاهد بوده و افراطی نیست.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که بسیج مجاهد با انظباط است، خاطرنشان کرد: فرمانده‌ای که افرادش را بر خلاف فرمان رهبری به جهتی حرکت دهد، نزد خداوند و ولایت مسئول است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیجی صبور و اهل جذب است؛ به همین خاطر است که اگر با او بدرفتاری هم کنند باز از ولایت روی برنمی‌گرداند چراکه وظیفه بسیج بشارت و انذار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که بسیج غیور و پاسدار ارزش‌های نظام است، گفت: بسیجی غیرتمند است و اگر غیرت بسیجی در یک فرد وجود نداشته نباشد نمی‌توان آن فرد را بسیجی دانست.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه با بیان این مطلب که بسیجی طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست، یادآور شد: اگر کسی بگوید مدرک دانشگاهی از داخل و خارج و حوزه‌های علمیه دارد، او یک بسیجی نیست؛ زیرا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "باید در کشور تولید علم داشته باشیم"، پس به همین خاطر بسیجی نباید مدرک‌گرا باشد و باید هر کاری که بر زمین مانده را انجام دهد.

وی با اشاره به این که هر کاری که تکلیف باشد بسیجی باید آن را انجام دهد، گفت: ما از آبادی و آبادانی شهرمان حرف می‌زنیم و برای آن تلاش می‌کنیم؛ زیرا تلاش برای آباد کردن کشورمان عزت اسلام را در پی دارد؛ اما خود بسیجی اهل دنیا نیست بدین معنی که زاهد است و بیشتر از نیازش جمع نمی‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری این مطلب که بسیجی برای انجام کارها بیش از همه داوطلب می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج در بخش تبعیت از رهبری خوب عمل کرده است، اما می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها باشد؛ چراکه بسیج به فرموده رهبر انقلاب باید پیش‌رونده باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 153
بازدید : 153
رامین رها
19:59
دو شنبه 3 آذر 1393

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به جیبوتی سفر کرده است، هنگام بازدید از ناوشکن های ایرانی مستقر در خلیج عدن گفت: امروز، تمامی کشورهای دنیا به این نکته اذعان دارند که ایران صلح طلب و برای منطقه امنیت ساز است.

علی لاریجانی در بازدید از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر که در جیبوتی پهلو گرفته اند، افزود: حضور دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و آب های منطقه برای مبارزه با دزدان دریایی و تسهیل تردد دریایی، امنیت را برای ما و منطقه تأمین کرده که این برای ما افتخار آفرین است .

لاریجانی گفت: در سال های اخیر، ما شاهد ناامنی هایی در این منطقه بودیم که صدماتی را برای کشورهای مختلف در بر داشت اما حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تردد کشتی ها ایجاد کرد.

رئیس مجلس افزود: این اقدامات نشان دهنده سیاست ایران در ایجاد صلح و آرامش در این مناطق است و این در حالی است که برخی کشورها حضور ایران را عامل ناامنی می دانستند.

وی تصریح کرد: امروز همگان فهمیده اند که ایران صلح طلب و برای منطقه، امنیت ساز است .

دکتر لاریجانی در جریان این بازدید، از امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران وی در این نیرو قدردانی کرد.

 


رئیس مجلس ضمن بازدید از تمامی قسمت های ناوشکن جماران و ناو بوشهر، از نزدیک در جریان اقدامات این دو شناور و مأموریت های آنها قرار گرفت.

شایان ذکر است ناوچه جماران نخستین نمونه از کشتی های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدر انداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

این کشتی با طول 94 متر، ظرفیت یک هزارو 420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت)، توانایی حمل 140 ملوان و حمل و سوخت گیری بالگرد را نیز دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
بازدید : 157
رامین رها
19:56
دو شنبه 3 آذر 1393

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جیبوتی تأکید کرد: هدف از پهلو گرفتن این ناوگروه در بندر جیبوتی اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه خلیج عدن است.

ناخدا یکم عرشه سید حسین شریفی نسب هنگام ورود این ناوگروه رزمی به بندر جیبوتی افزود: این ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) به عنوان پشتیبانی در پی حضور مقتدرانه در آب های آزاد با هدف تحکیم روابط دوستانه و اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه خلیج عدن وارد این بندر شده است.

ناوگروه مزبور در مسیر انجام ماموریت محوله خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، بندر عدن (یمن) و خلیج عدن امروز وارد کشور جیبوتی شد.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش اظهار امیدواری کرد با اعزام ناوگروه های یاد شده به منطقه راهبردی خلیج عدن و دریای سرخ و حضور در بنادر کشورهای دوست و اسلامی از جمله جیبوتی مناسبات دو و چند جانبه بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است با حضور مداوم و مقتدرانه در آب های آزاد و بین المللی ضمن حراست از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و امنیت در منطقه حساس و راهبردی شمال اقیانوس هند و خلیج عدن باشد.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون دو هزار و 700 مایل دریایی معادل 5 هزار و 274 کیلومتر را طی کرده است.

شایان ذکر است بندر جیبوتی شهر آفریقایی است که در کنار دریای سرخ واقع شده و این شهر در شبه جزیره ای قرار دارد که خلیج عدن را از خیلج تاجوره جدا می کند. 94 درصد از مردم جیبوتی مسلمان و اصل تسنن هستند. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است، ولی عمده مردم به زبان قبایل محلی با یکدیگر صحبت می کنند.

جمهوری جیبوتی کشوری است در شاخ آفریقا که پایتخت آن بندر جیبوتی با 400 هزار نفر جمعیت و 23 هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق قاره آفریقا واقع شده است .

دسترسی آسان جیبوتی به آب های بین المللی از یکسو، و ارتباط زمینی آن با کشورهای مرکزی قاره آفریقا از سوی دیگر، بر اهمیت راهبردی آن افزوده است

تعداد بازدید از این مطلب: 154
بازدید : 154


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر