بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
6:4
چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395

خبرگزاری فارس: ایران موفق شده اجرای حکم دیوان عالی آمریکا را در پرداخت غرامت ۲ میلیارد دلاری به تاخیر اندازد

وبگاه آمریکایی «بریت بارت» از به تاخیر افتادن حکمی خبر داد که بر اساس آن ایران باید بیش از دو میلیارد دلار به بازماندگان ماجرای بمبگذاری سال 1983 مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت, پایتخت لبنان پرداخت نماید.

به نوشته این منبع خبری، این حکم به تصویب دادگاه فدرال رسیده و درست چند هفته قبل دیوان عالی آمریکا نیز آن‌را تایید کرد. با این حال ایران موفق شده با کمک یک شرکت حقوقی آمریکایی در نیویورک اجرای این حکم را به تاخیر بیاندازد.

در بخشی از نامه «آندریاس . ای . فیشنکت» وکیل شرکت حقوقی «چافتز لنزی ال. ال .پی» به قاضی «کاترین فورست» آمده است: «بانک مرکزی ایران با احترام درخواست دارد که دادگاه حکم تایید شده دیوان عالی آمریکا را به تاخیر بیاندازد و به بانک مرکزی ایران فرصت مناسب برای پاسخگویی به شاکیان این پرونده داده شود.»

 بریت بارت در ادامه نوشت: شاکیان پرونده نه تنها بازماندگان ماجرای بمبگذاری مقر نظامیان آمریکا در بیروت بلکه بازماندگان انفجار برج‌های «الخُبَر» در عربستان سعودی و دیگر اقدام‌های تروریستی هستند.

بریت بارت در خاتمه از آغاز پروسه این پرونده در سال 2001 در دادگاه‌های آمریکا و حضور شاهدانی در دادگاه و از سوی آژانس امنیت ملی این کشور که نشان دهد ایران دستور بمبگذاری را صادر کرده بود، اشاره کرد و نوشت: نحوه جمع آوری این مبلغ غرامت خود مبدل به موضوعی شده بود تا این‌که در سال 2008 مشخص شد سرمایه‌های مسدود شده ایران در «سیتی بانک» آمریکا معادل  1.7 میلیارد دلار است. البته شرکت حقوقی چافتز لنزی ال ال پی در تلاش است مانع پرداخت این مبلغ شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 136
بازدید : 136
رامین رها
6:3
چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395

علیرضا اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استقلال در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عملکرد پر فراز و نشیبی داشت و همین امر بسیاری از هواداران را نگران و ناراحت کرده است.

وی افزود:‌ کسب مقام سومی توسط شاگردان پرویز مظلومی در حالی  که اکثر هفته‌های لیگ برتر را در صدر جدول بودند، شکست پر گل برابر حریف سنتی و نتایج ضعیف در هفته‌های پایانی لیگ، از جمله مواردی است که موجب اعتراض هواداران شده است.

این پیشکسوت فوتبال گفت: البته ما نباید تنها به نتایج منفی و به طور کلی به نقاط ضعف توجه کنیم و به عبارت معروف باید نیمه پر لیوان را هم دید و سپس نتیجه‌گیری کرد.

اکبرپور تصریح کرد: نکته مهم در مورد عملکرد تیم فوتبال استقلال در فصل جاری این است که امسال تیم از نظر میانگین سنی جوان شده بود و برخی از بازیکنان فصل نخست خود را در این تیم بزرگ تجربه می‌کردند و تا سال‌ها می‌توانند برای استقلال مفید باشند.

وی افزود: از سوی دیگر استقلال در رده سوم لیگ برتر قرار گرفته و جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را بدست آورده است، ضمن اینکه شاگردان پرویز مظلومی به فینال جام حذفی راه‌یافته و می‌توانند قهرمان این رقابت‌ها شوند.

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران بیان داشت: ما بخواهیم و یا نخواهیم فوتبال و به طور کلی ورزش ایران و بسیاری از کشورها نتیجه‌گرا هستند و استقلال با پیروزی در جام حذفی می‌تواند بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کند.

اکبرپور گفت: پیروزی مقابل ذوب‌آهن در فینال جام حذفی به استقلال روحیه دوباره داده و این تیم در تعطیلات لیگ برتر و تا شروع مسابقات فصل جدید، می‌تواند در آرامش برای بازسازی، رفع نقاط ضعف تاکتیکی و جذب بازیکنان جدید اقدام کند.

وی در پایان گفت: بنابراین اگر هواداران خواهان موفقیت استقلال در فصل آینده و کسب قهرمانی در لیگ برتر و حضور قدرتمند در آسیا هستند، باید از تیم خود تا فینال جام حذفی حمایت کرده و مسائل حاشیه‌ای را فراموش کنند.

خبرگزاری فارس: استقلال با قهرمانی در جام حذفی بر همه مشکلات غلبه می‌کند

تعداد بازدید از این مطلب: 150
بازدید : 150
رامین رها
6:2
چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا: ما همیشه به برجام پایبند بوده‌ایم

پس از آنکه «مجید تخت روانچی» معاون وزیر خارجه ایران و از اعضای تیم مذاکره‌کننده از عدم پایبندی آمریکا به تعهدات برجامی خبر داد، «آلن اِیر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این گفته‌های وی با ادبیاتی غیرمستقیم و تلویحی پاسخ داد.

خبرنگار بین‌الملل فارس، واکنش رسمی وزارت خارجه آمریکا به گفته‌های روانچی و همچنین اقدامات آمریکا در صورت توسل ایران به اصل عمل متقابل و توقف اجرای برخی تعهدات برجامی ایران را جویا شد.

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا گفت: «این جواب من است؛ ایالات متحده (تاکنون) به همه تعهدات خود ذیل برجام متعهد بوده و این رویه را تا زمانی که ایران هم این‌گونه باشد، ادامه خواهد داد.»

اِیر با این پاسخ تلویحا گفته‌های معاون ظریف مبنی بر عدم اجرای تعهدات برجامی از سوی واشنگتن را رد کرد و البته به طرف ایرانی یادآور شد که این به اصطلاح «متعهد ماندن» تا زمانی که ایران به همه آنچه در توافق وین نوشته شده پایبند بماند، ادامه خواهد یافت.

مشکلی که گمان می‌رفت تفاوت ذات تعهدات برجامی ایران و آمریکا ایجاد خواهد کرد یعنی بازگشت‌ناپذیر بودن تعهدات و اقدامات ایران، حالا رخ نمایان کرده و موجبات اعتراض معاون اروپا-آمریکا ظریف را نیز فراهم کرده است.

100 میلیارد دلاری که بنا بود از محل اجرای برجام آزاد شود، ابتدا به 50 میلیارد و سپس بر اساس گفته‌های «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به 3 میلیارد دلار تقلیل یافت؛ بازگرداندن تحریم‌های بانکی و غیره هم برای آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت، فقط زحمت تلاش برای تصویب یک متن چند صفحه‌ای در شورا را می‌طلبد.

اقدامات ایران اما به گونه‌ای دیگر است؛ ارسال اورانیوم غنی‌شده به کشوری دیگر و از دست دادن کنترل بر آن و برچیدن قلب رآکتوری فوق حساس، اقداماتی بسیار متفاوت از اقدامات آمریکایی ها و بازگشت‌ناپذیر است.

تعداد بازدید از این مطلب: 146
بازدید : 146


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر