بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
21:40
دو شنبه 25 اسفند 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمن فهمیده ملت ایران مدافع و پیرو ولایت فقیه می باشد، گفت: امروز، ایران اسلامی با هدایت های رهبر معظم انقلاب یکی از کشورهای قدرتمند جهان است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 28 و یکان های تابعه (تیپ 128 شهید نصرت زاد و گروه 33 توپخانه) گفت: امروز دشمن فهمیده است که ملت شریف ایران و در کنار آنها نیروهای مسلح با تمام توان از کشورشان دفاع و همیشه پیرو ولایت فقیه و رهبرشان هستند و دشمن می خواهد از راه تفرقه و از راه اسلام هراسی و تبلیغ به کشور عزیز ایران ضربه بزند و وجود داعش در منطقه یکی از فعالیت های دشمن است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۴۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 1500 نفر از آنها از برادران اهل تسنن هستند و این یعنی وحدت و در کنار آن ارمغان پیروزی.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه امروز نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای کشور شجاعانه آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران است، افزود: گروه های تکفیری داعش می دانند که توان مقابله با نیروهای مسلح و فرزندان ایران ندارند.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که گفتند «بروید کاری کنید که مسئولان و ملت به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تکیه کنند» گفت: این نشان از اهمیت و جایگاه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با تمام ماموریت های نظامی آشنا و دارای توان رزمی بالایی است.

سرتیپ پوردستان، با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در هشت دفاع مقدس نقش موثر در آموزش منظم و پیگیر تمام داوطلبان جنگ و تجهیز آنان بر عهده داشت، اذعان کرد: پروژه ایران هراسی از سوی آمریکا و با سرمایه گذاری‌های کلان به منظور کاهش نفوذ ایران در منطقه صورت می گیرد و ایران به دلیل نوع گفتمان سیاسی بعد از انقلاب مورد توجه ملت‌ها و نیروهای آزادیخواه جهان قرار گرفته و به دلیل نظامی که ایجاد کرده است از ویژگی‌ها و توانمندی‌های قابل قبولی برخوردار است.

وی تاکید کرد: امروز، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله در برابر هر گونه تجاوز نظامی علیه استقلال، تمامیت ارضی، نظام جمهوری اسلامی ایران و منافع کشور را دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: مرزهای غربی کشور ایران در مقابل ورود اشرار و گروهای تروریستی دژ غیر قابل نفوذ است و ملت شریف ایران و منطقه غرب کشور بدانند رزمندگان نیروی زمینی ارتش شبانه روز بیدارند، از مرزهای ایران دفاع می کنند و اجازه تعرض به خاک وطن را نمی دهند.

وی گفت: اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم ولی اگر کشوری بخواهد خیال خام تجاوز به ایران را عملی کند ضربه‌ای مهلک‌تر از حمله اولیه خود دریافت می‌کند.

امیر سرتیپ پوردستان همچنین با اشاره به ایام شهادت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بزرگ را الگو و اسوه زنان مسلمان دانست و گفت: زنان و دختران مسلمان ایران باید از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) درس گرفته و فداکاری و ایثار را از این بانوی گرامی یاد بگیرند و در تمام ابعاد زندگی، ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهند.

امیر سرتیپ پوردستان در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، از یکان های تابعه قرارگاه عملیاتی لشکر 28 بازدید کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 91
بازدید : 91
رامین رها
21:39
دو شنبه 25 اسفند 1393

مهندس باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه آگاه سازی که با شرکت فرماندهان،مسئولان و کارکنان ستاد ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد، گفت: ما قادر به دستیابی به فناوری های نوین هستیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم، مهندس باهنر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) طی سخنانی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و قبل از انقلاب اسلامی ایران دنیا به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده بود. بخش شرق دارای ایدئولوژی مارکسیسم بود که می گفتند معنویت خلق نشده و خالقی وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد به ماوراء الطبیعه اعتقاد داشته باشد و بخش دیگر غرب با ایدئولوژی لیبرال دموکرات همراه بود که آنها هم می گفتند محور هستی انسان است و باید آزاد اندیش باشد و در انتخاب عقیده و خدای خود نیز آزاد باشد به شرطی که این خدا کاری به دنیای ما نداشته باشد. در کل هدف این ایدئولوژی ها حاکمیت بر زمین بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،  ایران همیشه تحت الحمایه و به عبارت دیگر مستعمره انگلیس، آمریکا یا دیگر کشورها بود هر زمان هم که با همسایگانش درگیر می شد، قطعه ای از خاک ایران از آن جدا می گردید ولی در هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) با وجود اینکه صدام توسط شرق و غرب تجهیز می شد و تقریبا نصف دنیا علیه ایران بودند نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

مهندس باهنر در پایان به اقتصاد ملی و فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ما در دستیابی به فناوری های نوین از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای هیچ مشکلی نداریم و متخصصان و مهندسان جوان ما قادر به ساخت و تولید آنها هستند و خواهند بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 81
بازدید : 81
رامین رها
21:38
دو شنبه 25 اسفند 1393



خبرگزاری فارس: عراقچی: زمانی به توافق نزدیک می شویم که درباره همه موارد راه‌حل‌هایی را پیدا و بعد با جزییات کامل مکتوب کنیم
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز (دوشنبه) پس از پنج ساعت رایزنی وزرای خارجه، معاونان و صالحی و مونیز در لوزان تاکید کرد: در نشست امروز بیشتر بحث‌ها عمل‌گرا و اجرایی بود و با این روند شاید بتوان به راه‌حل‌ها نزدیک شد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه نشست امروز در مجموع راضی کننده بود، گفت: روال کار کاملا مشخص است، باید در همه موارد راه‌حل‌هایی پیدا و بعد همه راه‌حل‌ها با جزئیات کامل مکتوب شود. در این صورت است که می‌توان گفت به توافق نزدیک شدیم.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که شما درباره غربی‌ها که از  امروز درباره یادداشت مشترک یا تفاهم سیاسی لفظی تاپایان مارس صحبت می‌کنند، چه نظری دارید؟ تصریح کرد: این عبارت هیچ اهمیتی ندارد. تنها هدف کم کردن اختلافات و رسیدن به راه‌حل است.

وی تاکید کرد: تا قبل از این هدف، هیچ تاریخی نداریم و برای ماقابل پذیرش نیست.

عراقچی در ادامه نشست دوجانبه امروز دو طرف را فشرده و سنگین ارزیابی کرد و گفت: در دو دور گذشته موفق شدیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم در این دوره هم این پیشرفت را ادامه دهیم، هر چند همچنان فاصله‌هایی وجود دارد، زیرا جزئیات مفصل و پیچیده است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده افزود: هم در بحث فنی و هم در بخش سیاسی، شکاف‌هایی وجود دارد، اما مسائل فنی می‌تواند به بحث‌های سیاسی کمک کننده باشد و در نهایت این تصمیم گیری‌های سیاسی است که به رسیدن به توافق نهایی کمک می‌کند.

عراقچی با بیان اینکه همه هیأت‌ها در این دوره تا روز جمعه وقت خواهند گذاشت، تصریح کرد: وزیران خارجه ایران و آمریکا تا روز جمعه در لوزان هستند و امیدوارم راه‌حل‌ها در همین چند روز برای کم کردن فاصله‌ها راهگشا باشند.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پایان 5 ساعت مذاکرات امروز عنوان کرد:‌در برخی موارد به راه‌حل نزدیکتر هستیم و بر همین اساس می توان گفت که «راه‌حل‌ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم.»

وی پس از پایان 5 ساعت مذاکرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا  در لوزان سوئیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: لازم است تا روز جمعه با همه طرف‌ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در نهایت به چه نتایجی منجر می‌شود.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم‌ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اختلافات باقیمانده بین طرف‌های مذاکره کننده بحث اصلی مذاکرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم‌ها گرفته تا نامه اعضای کنگره بحث و گفت‌وگو شد، خاطرنشان کرد: اگر چه ما نامه کنگره را یک حرکت سیاسی می‌دانیم، اما لازم است که موضع‌گیری دولت آمریکا درباره نامه نیز برای ما مشخص شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز راهی بروکسل می‌شوم تا به دعوت خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کنم، گفت: اما آقای صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریکایی ادامه خواهد داد.
صالحی: جلسات امروز رو به جلو بود
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین مذاکرات امروز در لوزان را رو به جلو توصیف کرد.
وی پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه جلسات همواره بخش‌های فنی و سیاسی دارد، گفت: جلسه فنی ما با طرف آمریکایی از دیروز بعدازظهر آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است.
صالحی با تاکید بر اینکه همچنان مطالبی وجود دارد که دو طرف به نقطه مشترکی برسند، تصریح کرد: در جلسه امروز مسائل فنی و تحریم‌ها بین دو طرف مطرح شد و در تلاش هستیم تا در این چند روز به یک جمع بندی عمومی برسیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 67
بازدید : 67
رامین رها
21:37
دو شنبه 25 اسفند 1393

 


خبرگزاری فارس: چرا آمریکا از براندازی بشار اسد عقب نشینی کرد؟/ رسوایی غرب در خزیدن به سوی دمشق
گروه بین الملل / حوزه خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، برای نخستین بار طی چهار سال گذشته هیچ اشاره ای نه تنها به عدم مشروعیت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نکرد که گفت: «در نهایت، باید با او مذاکره کنیم». جان کری گفت: «ما همیشه خواسته‌ایم در چارچوب مفاد ژنو یک مذاکره کنیم». تفاهم ژنو یک به طوری کلی انتقال قدرت را بدون خشونت و با شرکت مردم سوریه پیش‌بینی می‌کرد.
سخنان برخلاف معمول وزیر خارجه آمریکا در واقع شناسایی رسمی رئیس جمهور دولتی است که در اردیبهشت ماه سال 1393 از سوی مردمش انتخاب و به او ماموریت داده شد تا مبارزه با تروریسم و تامین امنیت کشور سوریه را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
همچنین این مواضع جان کری اعتراف رسمی یک مقام آمریکایی به شکست پروژه تروریسم برای براندازی نظام سوریه از سال 2011 م تا کنون محسوب می شود.

مصاحبه جان کری و اظهار این نکته که واشنگتن همواره خواستار انتقال قدرت در سوریه آن هم بدور از خشونت بود در حالی است که کاخ سفید از اوایل سال 2011 میلیاردها دلار برای تجهیز تروریست‌ها و اعزام آن به سوریه برای براندازی نظام این کشور از طریق خشونت و تروریسم دولتی هزینه کرده بود.

آمریکا در این راه حتی تا ساعت صفر جنگ علیه سوریه (تابستان 1392) پیش رفت که در نهایت با حساب سود و زیان آن منصرف و از هرگونه اقدام نظامی برای براندازی حاکمیت سوریه عقب نشینی کرد.

اما چرا آمریکا در چنین شرایطی رسما مواضع خود نسبت به سوریه را تغییرداده است؟

واقعیت آنکه آمریکا و هم پیمانانش از جهت منطقه ای شرایط باخت را تجربه می کنند. در عراق پروژه « تروریسم برای حضور بلند مدت در منطقه» با شکست مواجه شده و چشم انداز این پروژه با ابتکار بومی ارتش و نیروهای  مردمی عراق شکست خورد. سناریوی براندازی نظام سوریه نیز با حضور مردم این کشور و نیروهای مقاومت منطقه ای در صحنه نبرد با تروریسم غربی ورشکسته شده است.
هم اینک ارزیابی غرب از تحولات سوریه، چشم انداز تهدید برای امنیت و موجودیت اسراییل است. مصداق این ارزیابی حضور قدرتمند جریان مقاومت منطقه ای در جولان و قنیطره می باشد.

از این روست که آمریکایی ها و اروپایی ها به عنوان حامیان اصلی تروریسم داعش در سوریه به دنبال دفع این ورشکستگی یا سرشکستگی با کمترین هزینه هستند. اختصاص کمک های جدید به گروههای باصطلاح معتدل و متعاقب ان دگردیسی در جبهه النصره مصداق بارز تلاش برای رهایی از هزینه های این شکست محسوب می شود که مجالی برای رهایی از این هزینه ها نیافتند.

براین اساس سفر هفته پیش هیاتی از فرانسه به دمشق و دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و اظهارات شب گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت گفت‌و گو با اسد به عنوان تنها راه باقی مانده، حاکی از اعتراف رسمی به چرخش مواضع در قبال سناریوی براندازی نظام سوریه محسوب می شود. در واقع جان کری به نمایندگی از کشور و ائتلافی در مصاحبه با سی بی اس گفته است که چاره ای جز گفت‌و گو با بشار اسد ندارد که از سال 2011 میلیاردها دلار برای تجهیز تروریست‌ها هزینه مرد و تابستان سال 2013 نیز تا مرز شمارش معکوس جهت اقدام نظامی برای براندازی نظام سوریه پیش رفت.

اگر به این ورشکستگی، موفقیت جریان مقاومت علیه منافع استعماری غرب در یمن را نیز اضافه کنیم شرایط برای اردوگاه غرب مرگ آورخواهد بود مرگی که رسوایی خزیدن به سوی دمشق برای سامان بخشی به وضعیت باخته در این سرزمین را آسان تر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 72
بازدید : 72
رامین رها
21:36
دو شنبه 25 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: اگر به توافق نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد/ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد/ممنوع‌التصویری خاتمی مبنای قانونی دارد


 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که عصر امروز (دوشنبه) در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته سه قانون مهم در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گفت و به تصویب رسید.

وی افزود: اولین قانون مهم قانون احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی بود که بخش مهمی از وضعیت بودجه در سال‌های آینده را مشخص می‌کند که طبعا برای تنظیم آن باید شرایط اقتصادی کشور و مسائل دیگر در نظر گرفته می‌شد، قانون مهم بعدی لایحه خروج از رکود بود که بالاخره امروز با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، تعیین تکلیف شد که به نظرم دیگر شورای نگهبان ایراد خاصی به این مصوبه مجلس نخواهد داشت.

وی گفت: لایحه خروج از رکود از قوانینی بود که متناسب با اقتصاد مقاومتی توسط دولت به مجلس ارائه شد و در کمیسیون مشترک مربوطه مدت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این قانون حمایت‌های بانکی و نحوه استفاده از صندوق توسعه ملی با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی است، مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قانون مهم دیگر لایحه بودجه سال 94 بود که روز گذشته با اصلاح ایرادات شورای نگهبان و تایید آن توسط آن شورا، انشالله تا ساعاتی دیگر به دولت برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دولت طبق قانون می‌بایست تا 15 آذر ماه لایحه بودجه 94 را تقدیم مجلس می‌کرد که این کار را انجام داد و این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی نیز مورد رسیدگی و توجه قرار گرفت و کمیسیون تلفیق هم وقت زیادی برای رسیدگی به بودجه 94 اختصاص داد و انشاءلله از اول سال 94 بودجه سال آینده اجرایی خواهد شد.

میزان اتکای نفت در بودجه 94 به طور جدی کاهش یافت

وی با بیان اینکه میزان اتکای نفت در بودجه سال 94 به طور جدی کاهش یافت و به 25 درصد رسید در حالی که این رقم در سه سال گذشته 50 درصد بود، این کاهش اتکای بودجه به نفت رویکرد بسیار مهمی در بودجه‌نویسی است که امیدواریم در سال آینده اتصال به بودجه به نفت کاملا قطع شود چرا که اتکای بودجه به نفت نوعی بیماری است.

لاریجانی یادآور شد: دولت لایحه بودجه 94 را با قیمت هر بشکه نفت حدود 50 دلار تقدیم مجلس کرده بود که ما قیمت هر بشکه نفت را 40 دلار در نظر گرفتیم که البته همین الان هم قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از مصوبه مجلس است.

وی گفت: ما درآمدهای نفتی در بودجه 94 را 2 سقفی کردیم و اگر در 6 ماهه دوم سال آینده قیمت نفت بیشتر شود، دولت باید درآمد مازاد کسب شده را صرف کارهای عمرانی کند، در بودجه 94 اعتبارات پروژه‌های عمرانی را رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که دولت باید این رقم را اجرایی کند، پیش‌بینی می‌شود که با این اوصاف انشالله سال آینده رشد اقتصادی دو درصد، سرمایه‌گذاری‌ها 4 درصد و تورم 14 درصد خواهد بود.

میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم در سال 94 مانند امسال است

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: در بودجه 94 در بخش قانون هدفمند کردن یارانه‌ها رقمی بالغ بر 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش تولید و حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دادیم که طی سال‌های گذشته به خاطر پرداخت یارانه نقدی به مردم بخش تولید نادیده گرفته شد و از محل اجرای قانون یارانه‌ها، بودجه‌ای به بخش تولید پرداخت نمی‌شد.

لاریجانی همچنین گفت: در بخش هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94 اعتباری بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش سلامت در نظر گرفتیم و لازم است بگویم که میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم در سال 94 تقریبا مانند امسال خواهد بود البته به دولت اجازه دادیم یارانه نقدی افرادی که با توجه به ضوابط مصوب شده توسط مجلس تشخیص می‌دهد را قطع کند.

لاریجانی درباره بودجه سال 94 با اشاره به اینکه بعضی پروژه‌های عمرانی پول کافی جهت اتمام ندارند، گفت: امسال اجازه دادیم که بانک‌ها به میزان 10 هزار میلیارد تومان از پروژه‌ها را در اختیار گرفته و پس از فروش جزو سرمایه بانک‌ها محسوب می‌شود.

2 درصد از بودجه دولت را برای افزایش سرمایه بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم

وی با اشاره به اینکه معادل 2 درصد از بودجه دولت را برای افزایش سرمایه بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال سقف فاینانس را به میزان 35 میلیارد دلار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اختصاص 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها و 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای آبرسانی روستاها از مقام معظم رهبری به واسطه صدور این مجوز تشکر کرد و در ادامه گفت: 1.2 میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی از صندوق توسعه ارزی اختصاص داده شده است.

وی از اختصاص 300 میلیون دلار برای موسسات دانش‌بنیان در بودجه سال 94 کشور خبر داد و گفت: 200 میلیون دلار نیز برای صندوق ضمانت صادرات اختصاص یافته است.

لاریجانی با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار داشت: بیش از 70 درصد سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری تحت فشار از سوی دولت و بقیه از سوی کشاورزان انجام می‌گیرد.

وی به اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از مانده تشکیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: کار دیگر ما تعیین تکلیف سربازان غایب بود و منابع در نظر گرفته شده جزئی از بودجه دفاعی محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص 2 درصد از منابع بانک‌ها برای آموزش و پرورش سخن گفت و ادامه داد: البته این میزان بودجه برای این بخش کافی نیست.

لاریجانی اظهار داشت: 200 میلیارد تومان نیز برای بخش آموزش و پرورش از روشی که برای مبارزه با قاچاق سوخت در نظر گرفته‌ایم اختصاص یافته است.

اعلام مفاسد اقتصادی بدون سند در رسانه‌ها افکار عمومی را متشنج می‌کند

 لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر تأثیرات منفی اعلام مفاسد اقتصادی بدون سند و مدرک در رسانه‌ها بر روی افکار عمومی گفت: اینکه مفاسد اقتصادی بدون سند و حتی اسامی در رسانه‌ها مطرح می‌شود افکار عمومی را متشنج و دچار اختلال می‌کند که گاهی رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها به عنوان صید یک خبر مهم این موارد را مطرح می‌کنند و افراد نیز عنوان کردن این مسائل را تشدید می‌کنند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤال فارس پیرامون چگونگی عملکرد دولت یازدهم در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم مرتب‌تر از گذشته برگزار می‌شود و ما هم در این ستاد چهار عضو داریم که موضوعات را بهتر از گذشته دنبال می‌کنند.

وی افزود: البته به نظر من نقص‌هایی وجود دارد که باید سازوکار روشن‌تری را دنبال کنیم و شاید طرح مجلس در تشکیل سازمانی که کار اصلی‌اش مقابله با مفاسد اقتصادی باشد مشکل را حل کند.

باید با حوادثی مانند اتفاقی که در شیراز رخ داد برخورد شود

رئیس مجلس در جواب به سؤال خبرنگاری در این خصوص که ما شاهد حوادثی بودیم که در شیراز رخ داد همچنین در ماه‌های اخیر شاهد رخ دادن اتفاقاتی در حین نطق یکی از نمایندگان بودیم و دو سال پیش چنین اتفاقی برای شما نیز در قم پیش آمد آیا اگر همان زمان برخورد قاطع صورت می‌گرفت ما شاهد چنین وقایعی بودیم، گفت: بله همین طور است این گونه امور برای کشور قابل قبول نیست.

وی افزود: نظامی که در آن آزادی بیان مردم‌سالاری دینی حاکم است برخوردهایی از این جنس در آن ناصحیح است که هم به وجهه کشور از بُعد داخلی و هم خارجی ضربه می‌زند.

لاریجانی تصریح کرد: این گونه تصور نشود که این امور کمکی به نظام می‌کند بلکه به آن ضربه می‌زند. مهم این است که این موضوع فهم شود و دستگاه‌های مربوط برخورد کنند که البته فکر می‌کنم دستگاه قضایی و همچنین رئیس جمهور دستورات لازم را دادند.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤال دیگری در این خصوص که در بین نمایندگان مجلس اختلاف‌نظر در خصوص به تصویب رسیدن توافق هسته‌ای در مجلس وجود دارد نظر شما در این خصوص چیست، گفت: در روش‌ کاری که در جمهوری اسلامی است پرونده‌هایی که در اختیار شورای امنیت است بدین خاطر که مأذون از طرف مقام معظم رهبری است اینها قابلیت دارند که این پرونده‌ها را جلو ببرند.

وی ادامه داد: ما مشکلی از جهت رفتاری که در آمریکا صورت گرفته نداریم و در این امور هماهنگی وجود دارد و هم دولت و هم مجلس این موضوع را با همفکری دنبال می‌کنند و همین مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

از کارهای تشکیلاتی برای ساماندهی کار سیاسی حمایت می‌کنم

علی لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برنامه‌های انتخاباتی رئیس مجلس برای سال آینده، گفت: فکر می‌کنم قضاوت درباره این مسائل زود باشد ولی قبلاً نیز گفته‌ام که از کارهای تشکیلاتی برای سامان‌دهی کار سیاسی حمایت می‌کنم.

وی ادامه داد: معتقدم اگر قرار است دموکراسی غنی شود باید کار تشکیلاتی و منضبط صورت گیرد و هر جریانی که بخواهد به صورت سازمان‌یافته فعالیت کند من آن را قبول دارم و آنها را حمایت می‌کنم.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 94، گفت: شاید مهمترین کار مجلس و دولت در سال آینده قانون برنامه ششم باشد که می‌تواند چارچوب‌های مدونی را برای اقتصاد مقاومتی تعریف کند.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این برنامه به مجمع داده شده است و بحث‌ها و بررسی‌ها بر روی آن ادامه دارد و پس از آن به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس خواهد آمد.

لاریجانی اظهار داشت: این قانون قطعاً بخش مهمی از وظایف اجرای اقتصاد مقاومتی را به دوش خواهد کشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا توافقنامه احتمالی ایران و 1+5 باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، گفت: ساختار قانون اساسی ما ساختاری ویژه است و فکر می‌کنم قضاوت‌هایی که درباره رفتار کشور ما صورت می‌گیرد با قالب‌های ذهنی است که از بیرون ساخته شده است.

اگر مذاکره‌کنندگان به توافق خوب برسند حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: ما به قانون اساسی خود وقوف کامل داریم و در این که مذاکره‌کنندگان ما به یک توافق خوب برسند از آن حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه امکان دارد توافق ایران در 1+5 نفوذ ایران را در کشورهای عربی افزایش دهد، گفت: مسئله هسته‌ای ما یک پرونده جداست و نوع رابطه ما با کشورهای منطقه نیز دارای منطق دیگری است.

وی ادامه داد: رفتار ما با دوستانمان برادرانه است و توانمندی ایران همیشه در کنار کشورهای منطقه خواهد بود.

لاریجانی تأکید کرد: رفتار ما با کشورهای دوست عرب همیشه رفتاری دوستانه خواهد بود.

اقدام سناتورهای آمریکایی ناپخته بود

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه مجلس ایران برای مقابله با اقداماتی که اخیراً از سوی آمریکایی‌ها شاهد بوده‌ایم و مصداق آن نامه 47 سناتور آمریکایی بوده است، چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: کاری که سناتورهای آمریکایی انجام دادند کار ناپخته‌ای بود و نباید موردی باشد که ما از آن تأسی بگیریم.

وی افزود: خود آمریکائی‌ها هم این اقدام را وقیح دانستند، نباید انتظار داشت از کار غلطی که سناتورهای آمریکایی انجام دادند، تقلید کنیم. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما نیز متوجه موضوع هستند و در این که چه اقداماتی را مدنظر داشته باشند بحث‌ و گفت‌وگوهایی شده است.

وی در رابطه با این سؤال که چه مانعی وجود دارد که میزگردی بین کشورهای عربی و ایران برگزار شده و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته حل و فصل شوند، گفت: هیچ مانعی وجود ندارد، جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد در این راستا همیشه در سیاست خارجی یک همکاری مسالمت‌آمیز را مدنظر داشته است.

لاریجانی ادامه داد: هیچ وقت ما تجاوزی به کشوری نکرده‌ایم. در جنگ با عراق هم، این عراق بود که به ما تجاوز کرد و البته بیشتر کشورهای عربی هم از عراق حمایت کردند که کار درستی انجام ندادند.

ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی صدام از بین رفت، ما تجاوز عراق به ایران را تلافی نکردیم زیرا مسیر حرکت جمهوری اسلامی در این سال‌ها یک مسیر برادرانه با کشورهای مختلف مخصوصاً کشورهای همسایه و مسلمان بوده است، البته برخی از حرکات انجام می‌شود که درست نیست، اساس انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه است و قصد سلطه‌گری ندارد.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما به عراق کمک می‌کنیم به خاطر این است که این کشور دوست و همسایه ما است و امروز اسیر یک گروه تروریستی شده است البته مردم عراق شجاع هستند و پیشروی‌هایی که در مبارزه با تروریست‌ها داشتند کار خود آنها بوده و ما نیز حمایت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر ما به فلسطین در مبارزه با صهیونیست‌ها کمک کردیم به خاطر این بود که از ما کمک خواستند و مردم‌شان هم دفاع کردند و در مقابل دشمنان خود ایستادند.

وی تصریح کرد: حتماً ما اگر بتوانیم به کشورهای همسایه اگر مشکلی داشته باشند کمک می‌کنیم ولی ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد و بعد از انقلاب نیز این موضوع را نشان داده است.

لاریجانی در جواب به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های دولت و مجلس برای مهار گرانی چیست، گفت: مسئله گرانی موضوع بسیار مهمی است مقدار زیادی از این مسئله به این برمی‌گردد که فضای رکود بر کشور حاکم است و باید رونق تولید به وجود آید.

وی افزود: دغدغه‌ای هم که در سه قانونی که در مجلس گذرانده شد وجود دارد برای تسهیل فضای کسب و کار و رونق تولید است. هم دولت و هم مجلس باید تلاش کنند شرایط را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنند.

مسأله مبارزه با فساد یک موضوع ملی است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سیاسی شدن موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی و طرح مسائل حاشیه‌ای از جمله پول‌های کثیف و بگم بگم چه اقدامی باید صورت گیرد؟ گفت: البته بگم بگم از قبل شروع شده بود و طرفین از آن استفاده می‌کردند.

لاریجانی تصریح کرد: مسئله مبارزه با فساد را باید به عنوان یک مسئله ملی قلمداد کرد و اگر این موضوع دست‌مایه کشمکش‌های سیاسی شود راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: خود رسانه‌ها باید این موضوع را به سمتی سوق دهند تا به اراده ملی برای مبارزه با فساد تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری و سهم این موضوع در برنامه ششم توسعه گفت: بنده نمی‌توانم سهم این موضوع را از برنامه ششم توسعه بیان کنم چرا که هنوز لایحه‌ای در این خصوص تنظیم نشده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: البته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حرکت معقول و سنجیده‌ای بود که در کشور به وجود آمد و وزارت ارشاد نیز آن را دنبال می‌کند. گزارشی هم که به من ارائه شد نشان از حجم قابل توجهی از فعالیت در این حوزه داشت که امیدواریم با ساماندهی این موضوع جهشی در این خصوص انجام گیرد.

در ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق سیر قانونی وجود دارد

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤالی در خصوص ممنوع‌التصویر بودن رئیس جمهور اسبق و مصاحبه وی(لاریجانی) در زمان احمدِ‌نژاد مبنی بر اینکه در این خصوص که یک عادات بدی مرسوم شده و این موضوع قابل حل است اینکه آیا سیر قانونی در این خصوص وجود دارد، گفت: حتماً سیر قانونی در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: بنده فکر می‌کنم این موضوع از جمله موضوعاتی است که باید از مسیر خودش حل شود مبنای مصاحبه من نیز این بود که قوه قضاییه این کار را نکرده بود بلکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این کار را انجام داده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی تعامل دولت و مجلس، اظهارداشت: حضور وزرا در مجلس نکته‌ای مثبت است، اینکه در یک ساختار دموکراتیک وزرا و نمایندگان مجلس گفت‌وگو می‌کنند مثبت تلقی می‌شود زیرا وزرا که از قدرت اجرایی برخوردارند گاهی تصور می‌کنند که نظارتی انجام نمی‌شود ولی حضور وزرا در مجلس نشان می‌دهد که تعامل خوبی برقرار است و این تعاملات در دولت قبل و فعلی وجود داشته است.

در حجم سؤالات و تذکرات وضعیت ویژه‌ای نمی‌بینم

وی با بیان اینکه تذکرات نمایندگان به وزرا نیز خیرخواهانه است، گفت: در حجم سؤالات و تذکرات وضعیت ویژه‌ای را مشاهده نمی‌کنم.

لاریجانی ادامه داد: آنجا که مسائل مهم کشور مطرح می‌شود مجلس از دولت حمایت می‌کند تا آبادانی و بهبود معیشت برای مردم رقم بخورد و دغدغه نمایندگان بیشتر بر روی مسائل معیشتی و اقتصادی است اما اینکه در آینده شرایط سیاسی کشور به چه سمتی برود بستگی به رفتارها دارد، اگر شرایط کشور به سمتی برود که مردم احساس کنند خدمات به خوبی ارائه می‌شود نگرش‌ها تغییر می‌کند.

وی رونق تولیدات مهمترین مسئله اقتصاد کشور برشمرد و گفت:‌ آنچه دغدغه است مربوط به ایجاد سازوکارهای منجر به اصلاحات اقتصادی می‌شود، اگر جریان‌های مربوط به این موضوع در محوریت قرار گیرند و بهبود کشور بر اساس تولید باشد نگاه‌ها وظیفه‌شناسانه است.

اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی نکند مذاکره‌کنندگان به توافق می‌رسند

لاریجانی در ادامه عنوان کرد: مبارزاتی که در بین جناح‌های آمریکا وجود دارد به دلیل این است که شکل چارچوب‌مندی ندارند و این نوع مبارزات تقبیح شده است به طوری که در خبرها آمده بود 200 نفر از افراد سنا به عنوان خائن تلقی شده‌اند ولی در ایران نگاه ملی است و چارچوب‌های مورد توجه بین جریان‌های مختلف از یک انضباط خاص برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای نیز بحث نظارت بیش از npt مطرح شده است به طوریکه شرایطی دارد، در مجلس قانونی داشتیم که اجرای پروتکل الحاقی منوط بر این شد که در شورای امنیت نباشد و اگر قرار باشد موافقتی صورت بگیرد باید به این مصوبه مجلس توجه شود.

وی در رابطه با این سوال که رسیدن به توافق هسته‌ای چقدر امکانپذیر است؟ گفت: نگاه بدبینانه‌ای در رابطه با این موضوع ندارم. خیلی گام‌ها برداشته شده و اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی نکند، مذاکره‌کنندگان می‌توانند به توافق برسند.

پیگیر حادثه قم نیستم

وی در رابطه با این سوال که آیا در رابطه با حادثه‌ قم پیگیری‌هایی شده است؟ گفت: پیگیری‌هایی انجام شده اما اینکه واقعا یک بررسی دقیقی صورت گرفته باشد بعید است. البته من پیگیر و مسئول اجرایی این ماجرا نیستم.

رئیس مجلس در رابطه با سوالی پیرامون موضوع 170 نفر از نمایندگانی که مورد ادعای رحیمی معاون رئیس‌جمهور سابق بودند، گفت: متهم اگر یک ادعایی داشته باشد نباید مورد دستاویز قرار گیرد. متهمان ممکن است دعاوی زیادی داشته باشند. البته ما به قوه قضاییه گفته‌ایم این مسئله را بررسی و پیگیری کند.

لاریجانی در رابطه با این سوال که آیا کفه قانون‌نویسی در مجلس نسبت به کفه نظارت سنگینی نمی‌کند؟ و چه تدابیری برای برابری این دو کفه دارید؟ گفت: هر دو وجه قانون‌نویسی و نظارت در مجلس مهم است. نواقصی وجود دارد که با قانون‌نویسی باید حل شود.

وی ادامه داد: از نظر آیین‌نامه بحث‌هایی مطرح است که برخی از ساختارها را تغییر دهیم و ببینیم چگونه می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران گفت «دیوان محاسبات در گزارشی اعلام کرده 65 درصد احکام قانونی بودجه یا فاقد عملکرد بوده یا اجرا نشده یا به اهداف قانونی نرسیده است» و از لاریجانی پرسید به دولت چه نمره‌ای می‌دهید که رئیس مجلس گفت: بحثی که مطرح شد بخشی از نظارت مجلس بود.

وی افزود: دولت‌ها وضع متفاوتی دارند ولی در گذشته تخلفات قانونی بیشتری داشتیم ولی امروز بهتر شده ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد ولی فکر می‌کنیم حرکت دولت به سمت قانون‌گرایی است و دولت جدید از لحاظ توجه به قانون بهتر عمل می‌کند.

اگر اسنادی در رابطه با پول کثیف وجود دارد جای رسیدگی به آن مشخص است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در روزهای اخیر برخی با طرح مسئله پول‌های کثیف و مسائلی این‌چنینی باعث تشویش در افکار عمومی شده‌اند، آیا راهکار جدی‌ای برای برخورد مجلس با این موارد وجود دارد یا خیر،‌ گفت: این مباحث هر کدام مربوط به یک نهاد است که باید از سوی آن پیگیری شود و اگر اسنادی برای مبحث پول‌های کثیف وجود دارد جای رسیدگی به آن مشخص است.

وی ادامه داد: اگر کسی اسنادی در اینباره دارد باید قوه قضائیه ارائه کند و ما نمی‌توانیم درباره حرف‌های کلی که زده می‌شود نظارت کنیم.

اگر به توافق جامع نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد

لاریجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر ایران و 1+5 به توافق جامع دست پیدا نکنند موضع مجلس در اینباره چیست، گفت: اگر به توافق جامع نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد و ما هم‌اکنون نیز بدون توافق جامع داریم زندگی خودمان را می‌کنیم و ضمناً اگر توافق نیز صورت نگیرد راهکارهای دیگر را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد مجلس پیگیر فرجام پرونده‌هایی مانند شکایت از رئیس‌جمهور سابق و تأمین اجتماعی که به قوه قضائیه ارسال کرده نیست، گفت: این پرونده‌ها در حال پیگیری است و همین بحث تأمین اجتماعی که مطرح کردید پیگیری شده و اطلاعات لازم را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ایم و معاونت نظارت مجلس نیز پیگیر این موضوع است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره نتایج سفر منطقه‌ای لاریجانی و موضوعات مطرح شده در دیدار با خالد مشعل پرسید، گفت: من در این سفر در اینکه مسئولان منطقه نگاهشان در مبارزه با تروریست جدی است نقاط مثبتی را دیدم اما اینکه چقدر مشارکت داشته باشند باید بررسی شود.

لاریجانی ادامه داد: ما در این سفرها همکاری‌های دوجانبه را بررسی و بر روی آن تأکید کردیم و در دیدار با آقای خالد مشعل نیز درباره وضعیت فلسطین صحبت شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها برای تخریب رسانه‌های دیگر از نمایندگان مجلس اظهارنظر می‌گیرند و آیا این در حوزه وظایف نمایندگی است، گفت: اگر موردی بوده که خلاف قانون عمل شده به ما بگویید تا آن را پیگیری کنیم چون چهارچوب‌های کار رسانه‌ها باید مطابق قانون باشد.

منابعی برای کاهش سود تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است

لاریجانی در پاسخ به آخرین سؤال مطرح شده در این نشست خبری مبنی بر اینکه برنامه مجلس برای کاهش سود تسهیلات بانکی چیست، گفت: در قانون بودجه برای این مسئله منابعی را قرار دادیم که سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران به ویژه افراد نخبه و کار‌آفرین پائین بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ما طبق قانون برای کاهش سود تسهیلات بانکی باید منابع آن را نیز مشخص کنیم که در این مورد منابعی در نظر گرفته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 78
بازدید : 78
رامین رها
21:33
دو شنبه 25 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: اسکوچیچ: الهلال یکی از بهترین‌‌های آسیاست/ استفاده از بازیکنان محروم غیرمنطقی است


سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: استفاده از بازیکنان سرباز که به تازگی بخشیده شدند غیرمنطقی است اما اگر مجبور شوم از آنها استفاده می‌کنم.
خبرگزاری فارس: اسکوچیچ: الهلال یکی از بهترین‌‌های آسیاست/ استفاده از بازیکنان محروم غیرمنطقی است

    Tweet

به گزارش خبرگزاری فارس، اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فولاد و الهلال درباره بازی فردا گفت: فردا به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا می‌رویم و من احترام خاصی برای این تیم قائلم و امیدوارم الهلال را ببریم هر چند که آنها نسبت به ما با سیستم چرخشی کار می‌کنند و ما دیدیم که این تیم در لیگ عربستان با یک سیستم کار می‌کنند. در لیگ قهرمانان آسیا با سیستمی دیگر و این به این معنی است که آنها از بازیکنان زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: از هواداران مان می‌خواهم که فردا باوجود اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفتیم به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند تا انگیزه بازیکنان بالا برود. الهلال تیم خوبی است و واقعا فوتبال بازی می‌کند و امیدوارم تماشاگران با حضور در استادیوم بازی زیبایی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با اشاره به بخشیده شدن بازیکنان محروم و سرباز این تیم تصریح کرد: باید تشکر ویژه‌ای از مسئولان ایران انجام دهد که بازیکنان محروم ما را در اختیار ما قرار دادند هر چند که استفاده از آنهاغیر منطقی است چرا که بعضی از آنها بین 3 تا 7 ماه از فوتبال دور بودند اما اگر مجبور شوم از آنها هم استفاده خواهم کرد.

وی افزود: امیدوارم بازیکنان تیمم فردا متحد باشند تا بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم هر چند که دوست ندارم بازیکنانم در هر بازی انگیزه متفاوتی داشته باشند اما دوست دارم در آسیا انگیزه بازیکنانم فرق کند.

اسکوچیچ در پایان خاطرنشان کرد:‌الهلال ب

تعداد بازدید از این مطلب: 97
بازدید : 97
رامین رها
19:58
پنج شنبه 21 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: 22 هزار میلیارد تومان درآمد ‌فروش نفت در چند ماه اخیر هنوز وصول نشده/رشد 24 درصدی صادرات غیرنفتی

سخنگوی دولت از رشد 28 درصدی صادرات غیرنفتی ایران خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید توانست با برطرف شدن تحریم‌ها منافع ملی را حفظ کند.
خبرگزاری فارس: 22 هزار میلیارد تومان درآمد ‌فروش نفت در چند ماه اخیر هنوز وصول نشده/رشد 24 درصدی صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه 22 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش نفت در چند ماه اخیر وصول نشده است، اظهار کرد: تا 17 اسفند ماه جاری میزان کل درآمدهای کشور در این بخش 148 هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه دولت باید با کاهش درآمد به تمام تقاضاها پاسخ دهد، تصریح کرد: در چند سال گذشته کشور با رشد اقتصادی منفی 6.8 دهم درصدی مواجه بود و دولت تدبیر و امید توانست با برطرف شدن تحریم‌ها منافع ملی را حفظ کند و با برنامه‌ریزی‌ها نه تنها بر رشد منفی فائق آمده بلکه اکنون کشور از رشد 24 درصدی صادرات غیرنفتی برخوردار است.

سخنگوی دولت درباره مسئله مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: در این مذاکرات مشکلات در چارچوب حفظ منافع ملی کشور برطرف شده و با وجود مخالفت‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی دولت یازدهم با تدبیر در جبهه مخالفان نظام اسلامی شکاف ایجاد کرد.

وی در ادامه به وضعیت عدم پرداخت تسهیلات باغ‌های چای اشاره کرد و یادآور شد: دستور تخصیص اعتبار بهزراعی به خزانه داده شده اما پرداخت حقوق دو ماه آخر سال و عیدی کارکنان دولت در اولویت قرار دارد.

نوبخت ظرفیت دانشگاه گیلان را بسیار زیاد خواند و متذکر شد: در برنامه ششم توسعه اقدام‌های موثری برای دانشگاه‌ها صورت گرفته که عملی می‌شود.

به گزارش فارس، نوبخت پس از بازدید از پروژه‌های دردست اجرای دانشگاه گیلان بر مزار شهدای رشت حضور یافت و اظهار کرد: گلزار شهدای تازه‌آباد رشت تا نوروز 94 آماده‌سازی می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 84
بازدید : 84
رامین رها
19:58
پنج شنبه 21 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: منصوریان با شکست استقلال صدرنشین ماند/ پایان بد سال برای آبی‌ها


تیم فوتبال استقلال سال ۹۳ را با تحمل ششمین شکست خود مقابل نفت به پایان رساند.
خبرگزاری فارس: منصوریان با شکست استقلال صدرنشین ماند/ پایان بد سال برای آبی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، تیم استقلال از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نفت تهران رفت که  بازی با نتیجه یک بر صفر به سود نفت به پایان رسید.

در دقیقه 16 مسابقه بازیکنان استقلال به مربی خود گفتند که برخی از بازیکنان نفت در زیر پیراهن‌شان جی‌پی اس( سیستمی دیجیتال برای تعیین میزان دوندگی بازیکنان) بسته‌اند و امیر قلعه‌نویی هم به داور مسابقه گفت و همین مساله باعث شد که مسابقه با وقفه‌ای چند دقیقه‌ای همراه شود. داور دستور داد که بازیکنان نفت این پوشش‌ها را از زیر پیراهن‌هایشان خارج کنند و تقلب منصوریان لو رفت.

در دقیقه 20 آرش برهانی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار گرفت اما به دلیل کنترل توپ با دست این فرصت از دست رفت.

تا دقیقه 30 توپ بیشستر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه استقلال در این دقیقه پشت محوطه جریمه نفت صاحب یک ضربه کاشته شد که این ضربه را خرسند‌نیا زد و توپ با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

در دقیقه 39 پاس عمقی آرش برهانی به در محوطه جریمه نفت به سجاد شهباز‌زاده رسید و شوت او را بیرانوند دروازه‌بان تیم نفت مهار کرد.

در دقیقه 41 و 42 استقلال روی ارسال‌های بیک‌زاده و خسرو حیدری صاحب موقعیت شد که مدافعان نفت توپ را دفع کردند.

در دقیقه 45+1 نفت تهران پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه را ایمان مبعلی زد و توپ به دیوار دفاعی استقلال برخورد کرد.

نیمه دوم:

در شروع نیمه دوم هم نفت یکی دو موقعیت نصفه و نیمه به دست آورد که حاصلی برایش نداشت.

تا دقیقه 50 مسابقه هر دو تیم فقط یک موقعیت خطرناک گلزنی داشتند.

پنالتی نفت: در دقیقه 58 حنیف عمران‌زاده روی مهاجم تیم نفت مرتکب خطای پنالتی شد که لئوناردو پادوانی این ضربه پنالتی را زد و محسن فروزان توپ را مهار کرد و به کرنر فرستاد.

در دقیقه 73 غلامرضا رضایی در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که ضربه او را فروزان دروازه‌بان استقلال مهار کرد.

در دقیقه 78 شوت میلاد نوری از پشت محوطه جریمه نفت با اختلاف زیادی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

گل: در دقیقه 80 نفت صاحب ضربه کرنر شد که کرنر ارسالی را پادوانی با یک ضربه سر تبدیل به گل اول نفت کرد. پادوانی همان بازیکنی بود که کرنر را از دست داده بود.

منصوریان بعد از گل نفت به احترام هواداران استقلال شادی نکرد.

در دقیقه 85 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که کرنر ارسالی را بیرانوند دروازه‌بان نفت مهار کرد.

در دقیقه 90 سجاد شهباززاده  صاحب یک موقعیت گلزنی شد که ضربه سر او در آستانه ورود به دروازه بود که با واکنش خوب بیرانوند به کرنر فرستاده شد و کرنر هم برای استقلال سودی نداشت.

در دقیقه 90+1 فروزان یک موقعیت تک به تک را از مهاجم تیم نفت گرفت.

بازی از نظر فنی کیفیت مطلوبی نداشت و بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و خطری روی دروازه‌های ایجاد نشد.

نفت تهران با این برد 45 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند و استقلال 41 امتیازی هم در رده سوم باقی ماند. پیش از این بازی تراکتورسازی 44 امتیازی برای چند ساعت به صدر جدول آمده بود به این ترتیب تیم نفت سال 93 را با صدرنشینی تمام کرد و استقلال هم با باخت سال را به پایان رساند.

این ششمین باخت فصل استقلال بود که از سوی تیم منصوریان رقم زده شد.

حسین زرگر داور مسابقه به سیامک کوروشی از نفت و حنیف عمران‌زاده از استقلال کارت زرد نشان داد.

 

ترکیب استقلال:

محسن فروزان، امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده،محمدرضا خرسندنیا،یعقوب کریمی( از دقیقه 87 سیدمحسن کریمی)،میلاد نوری‏، سجاد شهباززاده، آرش برهانی( از دقیقه 63 میلاد فخرالدینی) و رضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، شیری، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزتی، کمال کامیابی‌نیا، ، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی( از دقیقه 90+1 امین حاج محمدی)، وحید امیری( از دقیقه 87 حسین ابراهیمی)، علی قربانی( از دقیقه 72 دنوان بن لوسین) و سیامک کوروشی.

سرمربی: علیرضا منصوریان

تعداد بازدید از این مطلب: 89
بازدید : 89
رامین رها
19:57
پنج شنبه 21 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: تیم مذاکرات هسته‌ای امین است اما طرف مقابل از پشت خنجر می‌زند/ انتخابات متین ریاست مجلس خبرگان یک الگو است


 
رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری:
تیم مذاکرات هسته‌ای امین است اما طرف مقابل از پشت خنجر می‌زند/ انتخابات متین ریاست مجلس خبرگان یک الگو است

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: تیم هسته ای که رئیس جمهور محترم انتخاب کرده انصافاً خوب، امین، مورد قبول و دلسوزند و در حال کار و تلاشند اما با وجود این برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حیله گر و اهل خدعه و نیرنگ است و از پشت خنجر می زند.
خبرگزاری فارس: تیم مذاکرات هسته‌ای امین است اما طرف مقابل از پشت خنجر می‌زند/ انتخابات متین ریاست مجلس خبرگان یک الگو است
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، تحقق «اسلام کامل» را خواست پروردگار متعال و هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به ضرورت ارائه اسلام ناب در مقابل تلاش مستکبران برای ترویج اسلام هراسی در میان ملتها تأکید کردند: در بررسی علل و راه حلهای چالشهای موجود، باید از سطحی نگری پرهیز کرد و با ریشه یابی مسائل، به مدیریت منطقی آنها پرداخت.
ایشان با اشاره به شخصیت، سوابق و خدمات آیت الله یزدی، انتخاب رئیس جدید خبرگان را انتخابی مناسب و بجا خواندند و خاطرنشان کردند: این انتخابات، بسیار متین، و بدون حاشیه های رایج برگزار شد و می تواند الگویی برای دیگر دستگاهها باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به آیات متعدد قرآن مجید توجه به همه ارکان و احکام دین را، مطالبه اسلام برشمردند و تأکید کردند: در معارف اسلامی، چیزی به نام دین حداقلی نداریم و باید تحقق همه اجزاء اسلام و تحقق کامل دین مبین را هدف قرار داد و در این مسیر تلاش و حرکتِ رو به پیشرفت انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت همه ابعاد اسلام در «صورت و سیرت» آن افزودند: حفظ «سیرت اسلام» یعنی در همه ظرفیتهایی که حرکت عمومی کشور، مردم و مسئولان را شکل می دهد، اسلام، هدف و آرمان قرار گیرد و برای رسیدن به آن برنامه ریزی رو به کمال بشود و همه در این مسیر حرکت کنند.
ایشان قلدرهای جهانی را معارض اصلی حرکت به سمت تحقق اسلام کامل برشمردند و افزودند: ترویج اسلام هراسی بوسیله دستگاههای تبلیغاتی و سیاسی صهیونیستها، نشانه هراس آنها از نابودی منافع نامشروعشان است.
رهبر انقلاب با اشاره به برخی سخنان دشمنان نظام که می گویند دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستیم نه تغییر نظام، افزودند: تغییر رفتارِ نظام، یعنی ملت ایران از لوازم حتمی حرکت به سمت تحقق آرمانهای خود و اجرای اسلامِ کامل کوتاه بیاید و این هدف، در واقع همان تغییر نظام و نابودی سیرتِ دین در حرکت عمومی نظام اسلامی است که این بار، از این طریق دنبال می شود.
ایشان پرهیز از برخورد منفعلانه با پدیده «اسلام هراسی» را کاملاً ضروری برشمردند و افزودند: اسلام هراسی در حقیقت ترجمه هراس و سراسیمگی زورگویان بین المللی از اسلام سیاسی و اسلام حاضر در متن زندگی ملتهاست که ملت ایران با انقلاب اسلامی پرچمدار ایجاد، تثبیت و تقویت آن شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، تبدیل اسلام هراسی از تهدید به فرصت را کاملاً ممکن دانستند و افزودند: تلاش بیوقفه برای ترساندن ملتها و جوانان از اسلام، این پرسش را در کانون توجه افکار عمومی جهان قرار می دهد که علت این همه هجوم و حمله به اسلام چیست؟
رهبر انقلاب پاسخ صحیح به این پرسش را از طریق ارائه اسلام ناب به ملتها، دربر دارنده برکات بی پایان برشمردند و افزودند: باید همه توان خود را در این راه بکار بگیریم.
ایشان در تبیین ویژگی های اسلام ناب، خاطرنشان کردند: طرح اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم، جوانان را در هر جای جهان، به ابتهاج و هیجان می آورد و به آنان می فهماند اسلام در حمایت از مظلومان و بی پناهان، برنامه عملی دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای، اسلام طرفدار عقلانیت، ضد «قشری گری و تحجر» و ضد اوهام و خرافات را از دیگر ابعاد اسلام ناب برشمردند و افزودند: باید اسلام متعهد در مقابل لاابالی گری، اسلام حاضر در متن زندگی مردم در مقابل اسلام سکولار، اسلام رحمت به ضعفا و اسلام جهاد با مستکبران را به جهان معرفی کنیم و از این طریق، پروژه اسلام هراسی دشمنان را به فرصتی برای جلب توجه ملتها به اسلام ناب تبدیل نماییم.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به چالشهای موجود میان ایران و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله موضوع هسته ای، افزودند: باید با پرهیز از سطحی نگری، چالشها و مشکلات موجود را ریشه یابی کرد و از این طریق به راه حل منطقی دست یافت.
ایشان به عنوان یک مثال عینی، به صدمات ناشی از تحریم ها اشاره و خاطرنشان کردند: موشکافی دقیق، آشکار می کند که علت آسیبهایی که بخاطر تحریم متحمل شده ایم، وابستگی کشور به نفت و اقتصاد دولتی و عدم حضور مردم در متن اقتصاد است.
رهبر انقلاب با طرح سئوالاتی مهم افزودند: آیا اگر اقتصاد کشور و زندگی ملت را به درآمد نفتی وابسته نمی کردیم و با پرهیز از ادامه اشتباه اوایل انقلاب مبنی بر دولتی شدن همه مسائل، مردم را حقیقتاً وارد فعالیتهای اقتصادی می کردیم دشمن می توانست با تحریم نفتی و تحریم دستگاههای دولتی، این آسیبها را وارد آورد؟
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر مسائل را اینگونه ریشه یابی و علاج کنیم، مشکلات حل می شود و نگاهمان به محبت دشمن نخواهد بود.
رهبر انقلاب با اشاره به کارآیی این نگاه عمیق و منطقی در مدیریت چالشهای آشکار و پنهان با زیاده خواهان جهانی از جمله مسئله هسته ای افزودند: تیم هسته ای که رئیس جمهور محترم انتخاب کرده انصافاً خوب، امین، مورد قبول و دلسوزند و در حال کار و تلاشند اما با وجود این برادرانِ خوب، من نگرانم، چون طرف مقابل حیله گر و اهل خدعه و نیرنگ است و از پشت خنجر می زند.
ایشان با اشاره به یک اشتباه رایج مبنی بر اینکه اشخاص قدرتمند، نیازی به حیله گری ندارند افزودند: برخی فکر می کنند امریکا با این قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی، احتیاجی به نیرنگ و موذیگری ندارد اما برخلاف این تصور، امریکایی ها به حیله و فریب نیاز فراوانی دارند و الان هم همینگونه عمل می کنند و این واقعیت، ما را نگران می کند.
رهبر انقلاب با تأکید بر مراقبت از شگردهای امریکایی خاطرنشان کردند: امریکایی ها همیشه در آستانه زمان تعیین شده برای پایان مذاکرات، لحن خود را سخت تر، تندتر و خشن تر می کنند تا اهداف خود را محقق کنند که باید مراقب این حیله بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان سخیف و مشمئز کننده امریکایی ها در هفته ها و روزهای اخیر افزودند: یک دلقک صهیونیست در آنجا سخنانی گفت، مقامات امریکایی هم برای اینکه خود را کنار بکشند مطالبی گفتند اما در همان مطالب، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند که واقعاً حرف خنده آوری است.
ایشان خاطرنشان کردند: امریکایی ها و هم پیمانانشان در منطقه، خبیث ترین و جرارترین تروریستها یعنی «داعش» و امثال آن را ایجاد کردند و همچنان آنها را حمایت می کنند آن وقت اینگونه کارها را متوجه ملت ایران و نظام اسلامی می سازند!
رهبر انقلاب حمایت صریح دولت امریکا از دولت جعلی صهیونیست ها را یادآوری کردند و افزودند: واشنگتن از دولتی که رسماً به اقدامات تروریستی معترف است به زشت ترین شکل ممکن حمایت می کند و در عین حال جمهوری اسلامی را متهم می سازد.
رهبر انقلاب نامه اخیر سناتورهای امریکایی را حاوی نشانه های متعدد فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام امریکا برشمردند و افزودند: همه کشورهای جهان طبق مقررات پذیرفته شده بین المللی، پس از تغییر دولتهایشان نیز به تعهدات خود پایبندند اما سناتورهای امریکایی رسماً اعلام می کنند اگر این دولت برود تعهدات او کأن لم یکن تلقی می شود، آیا این نهایت فروپاشی اخلاق سیاسی و متلاشی شدن درونی نظام امریکا نیست؟
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مقامات جمهوری اسلامی کار خود را بلدند و می دانند اگر هم به توافقی برسیم چگونه عمل کنیم که دولت امریکا بعدها نتواند زیر آن بزند.
رهبر انقلاب همچنین با بزرگداشت یاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی او را عالمی عامل و دارای مجاهداتی تأثیرگذار خواندند و غفران و رحمت الهی را برای آن عالم فقید مسئلت کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری گزارشی از برگزاری هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان بیان کرد.
آیت الله یزدی، بررسی روند مذاکرات هسته ای و مسائل داخلی کشور، تاکید بر لزوم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و پرهیز از شعار زدگی، ارائه گزارش از جایگاه اسلام در شرایط کنونی جهان و مسئله اسلام‌هراسی در غرب و نگرانی از برخی مسایل فرهنگی را از جمله مهمترین محورهای مباحث، نطق‌ها و مذاکرات اعضای مجلس خبرگان در اجلاسیه اخیر بیان کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 81
بازدید : 81
رامین رها
19:54
پنج شنبه 21 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: لایحه بودجه 94 مجدداً به مجلس بازگشت


    جدول فوتبال

    طلا، سکه و ارز

    شاخص بورس

    قیمت خودرو

گروه های خبری
صفحه اصلي
عناوين کل اخبار
اخبار برگزيده

اجتماعي
اقتصادي
بين الملل
سياسي
سياست خارجي
دانشگاه
فرهنگي
ورزشي
استانها
عکس
گرافیک و کاریکاتور
صوت وتصویر
دفاتر منطقه ای
ديدگاه
تاریخ
دانستنی ها
اخبار ويژه
فضاي مجازي
حماسه و مقاومت
تحولات سوریه
تحولات عراق
انتشارات
آرشیو ویژه نامه
9 دی
سایر خدمات
جستجو
ارتباط با ما
سخن ما
پيوندها
تبليغات در سايت
اعلام مشکلات سايت
نسخه هاي RSS
آرشیو اخبار

گروه سیاسی / حوزه مجلس
93/12/21 - 12:49
شماره: 13931221000338
نسخه چاپيارسال به دوستان
برای رفع ایرادات شورای نگهبان
لایحه بودجه 94 مجدداً به مجلس بازگشت

نمایندگان مجلس هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور را در صحن علنی خانه ملت مورد بررسی قرار می‌دهند.
خبرگزاری فارس: لایحه بودجه 94 مجدداً به مجلس بازگشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه پس از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نشست علنی خواهند داشت.

وکلای ملت قرار است هفته آینده لایحه اعاده شده بودجه سال 1394 کل‌کشور از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

همچنین خانه ملتی‌ها هفته آینده یک نفر از نمایندگان را به عنوان عضو در هیأت نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار موضوع ماده 46 قانون محاسبات عمومی مصوب 1366 انتخاب می‌کنند.

همچنین بررسی طرح‌ها و لوایح ذیل نیز در دستور کار جلسات علنی هفته آتی خانه ملتی‌ها قرار دارد:

*لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اعاده شده از شورای نگهبان

*طرح حمایت از مدیریت،‌احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور

*طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

*طرح استفساریه قانون الحاق 2 تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش

*طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

*طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

*طرح الحاق یک بند به عنوان بند «هـ» به تبصره جزء یک ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقرارت کشور

*طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران

*لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی

*طرح حمایت از صنعت برق کشور

*طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده

*طرح اصلاح بند «ج»‌ ماده 178 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

*طرح اصلاح بند «ز» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

*قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش

تعداد بازدید از این مطلب: 91
بازدید : 91
رامین رها
21:58
یک شنبه 17 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: منطقه «البوعجیل» در شرق تکریت به طور کامل پاکسازی شد

گروه بین الملل / حوزه خاورمیانه
93/12/17 - 19:37
شماره: 13931217001579
نسخه چاپيارسال به دوستان
منطقه «البوعجیل» در شرق تکریت به طور کامل پاکسازی شد

گروه مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق» در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر پیشروی چشمگیر ارتش عراق و نیروهای مردمی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که منطقه «البوعجیل» در شرق تکریت به طور کامل آزاد شد.
خبرگزاری فارس: منطقه «البوعجیل» در شرق تکریت به طور کامل پاکسازی شد

    Tweet

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه «عصائب اهل الحق» عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و نیروهای بسیج مردمی به همراه گروه‌های مقاومت اسلامی، منطقه «البوعجیل» واقع در شرق تکریت را به طور کامل از عناصر تکفیری داعش پاکسازی کردند.

«نعیم العبودی» سخنگوی این گروه مقاومت اسلامی عراق گفت: مقاومت اسلامی عصائب الحق با حمایت ارتش و نیروهای مبارز عشایر امروز پاکسازی منطقه البوعجیل را کامل کردند».

به گزارش پایگاه «المسله»، العبودی افزود: «در عملیات پاکسازی البوعجیل ده‌ها نفر از عناصر تکفیری داعش کشته و تعداد زیادی از بمب‌های که تکفیری‎های جنایتکار برای جلوگیری از پیشروی نیروهای امنیتی و گروه‌های مقاومت اسلامی نصب کرده بودند، خنثی شدند».

یک هفته از آغاز عملیات «ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق» برای آزادسازی استان صلاح‌الدین از دست گروه‌های مسلح شامل عناصر بعثی و داعشی گذشت.

نیروهای عراقی همچنان پیشروی خود در «العلم» و «الدور» دو شهر از شهرهای استان صلاح‌الدین را امروز ادامه دادند اما طبق گفته مسئولان عراقی، پیشروی‌ها به دلیل خودروهای بمب‌گذاری و مناطق مین‌گذاری شده به کندی صورت می‌گیرد.

شبکه خبری المیادین گزارش کرد که منابع نظامی وابسته به نیروهای بسیج مردمی می‌گویند به احتمال زیاد، نیروهای عراقی تا ساعاتی دیگر می‌توانند وارد شهر العلم شوند زیرا محاصره این شهر کامل شده و آزادی آن، مقدمه آزادسازی تکریت خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 82
بازدید : 82
رامین رها
21:56
یک شنبه 17 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: جدال آسیایی‌ها را تراکتورسازی بُرد/ ترمز پرسپولیس کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس با برتری نماینده تبریزی به پایان رسید.

در نیمه اول هر دوتیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند.

اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه 8 برای تراکتورسازی از دست رفت. در این دقیقه ضربه سر ادینهو از بالای دروازه سوشا مکانی با اختلاف نسبتا زیادی به اوت رفت.

در دقیقه 10 هم ضربه سر ژوزه تادو مهاجم برزیلی پرسپولیس روی دروازه تیم تراکتورسازی خطر ساز شد که این توپ را بازیکنان تراکتورسازی برگشت دادند.

در دقیقه 12 ضربه محکم ادینهوی برزیلی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه 15 هم بازیکنان پرسپولیس موقعیت بسیار خوبی را از دست دادند. حرکت امید عالیشاه در محوطه جریمه تیم تراکتورسازی با پاس رو به بیرون این بازیکن برای گابریل همراه شد اما ضربه کم دقت این بازیکن برزیلی با اختلاف از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

در دقیقه 24 ضربه ادینهو باز هم از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران تراکتورسازی بلند شود.

در دقیقه 26 با اشتباه اومانیا مدافع تیم فوتبال پرسپولیس ادینهو مهاجم برزیلی تراکتورسازی صاحب موقعیت بسیار خوبی شد اما پیش از آن جهانبازی داور بازی با دمیدن در سوت خود خطای بازیکن تراکتورسازی را گرفت که این تصمیم به مذاق تراکتورسازان خوش نیامد.

در دقیقه 27 ضربه عالی فرشاد احمدزاده با عملکرد خوب سوشا مکانی به کرنر فرستاده شد که بازیکنان پرسپولیس این ضربه کرنر را دفع کردند. این موقعیت باعث ضد حمله‌ای برای پرسپولیسی‌ها شد که حامد لک دروازه‌بان تیم تراکتورسازی با خروج به موقع مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

در دقیقه 33 ضربه ایستگاهی ادینهو را سوشا مکانی با عملکردی دیدنی به کرنر فرستاد. این ضربه ایستگاهی به دلیل خطای اومانیا روی ادینهو به دست آمد.

در دقیقه 34 درگیری مختصری میان ژوزه تادو و آندرانیک تیموریان رخ داد که این موضوع با دخالت سایر بازیکنان و داور ختم به خیر شد.

در دقیقه 38 گابریل به دلیل تنه‌ای که به بازیکن تیم تراکتورسازی زد و توسط داور با کارت زرد جریمه شد.

ضربه مهرداد کفشگری که از ضربه بلوکه شده محمد نوری به دست آورده بود با اختلاف بسیار زیادی از روی دروازه تراکتورسازی در دقیقه 40 به بیرون رفت.

در دقیقه 54 ژوزه تادو قدر سانتر خوب بازیکن هم تیمی‌اش را ندانست و این توپ به راحتی در اختیار حامد لک دروازه‌بان تیم تراکتورسازی قرار گرفت.

در دقیقه 58 ضربه خالد شفیعی در مقابل دروازه خالی تیم پرسپولیس به بیرون رفت تا بهترین موقعیت تراکتورسازی تا این جای بازی به راحتی از دست برود.

در دقیقه 60 موقعیت بسیار خوبی برای ژوزه تادو به دست آمد اما ضربه این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

در دقیقه 60 مهدی جعفرپور از بازی بیرون رفت و به جای او محمدرضا خانزاده وارد زمین شد.

در دقیقه 62 با اشتباه وحشتناک بابک حاتمی شاهین ثاقبی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت و با گذر از سوشا مکانی دروازه تیم پرسپولیس را باز کرد.

در دقیقه 67 سامان نریمان جهان از ترکیب تراکتورسازی بیرون رفت و به جای او فرید کریمی به بازی آمد.

در دقیقه 69 ضربه ایستگاهی پرسپولیس را گابریل هنرمندانه به سمت دروازه تراکتورسازی شلیک کرد اما حامد لک به زیبایی این توپ را دفع کرد. در توپ برگشتی هم ضربه سر بازیکنان پرسپولیس با فاصله از روی دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

در دقیقه 76 سوشا مکانی ضربه فرشاد احمدزاده را به زیبایی مهار کرد اما در برگشت ادینهو توپ را به بالای دروازه زد.

در دقیقه 77 فرشاد احمدزاده از جای خالی بابک حاتمی نهایت استفاده را کرد و توپ عرضی را برای هم تیمی‌هایش فرستاد که این توپ را محمد نوری در آخرین لحظه از روی پای ادینهو دور کرد تا دروازه پرسپولیس برای دومین بار باز نشود.

در دقیقه 79 مهرداد کفشگری از پرسپولیس بیرون آمد و به جای او احمد نورالهی به زمین بازی وارد شد.

در دقیقه 81 پرسپولیس سومین تعویض خود را انجام داد و علی علیپور به جای ژوزه تادو به بازی آمد.

در دقیقه 83 درگیری کوچکی میان بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی رخ داد که 2 بازیکن این دو تیم با کارت زرد داور بازی مواجه شدند. محمد نوری و فردین عابدینی از داور بازی کارت زرد گرفتند. بعد از این صحنه یکی از نیمکت نشینان تیم تراکتورسازی از روی نیمکت اخراج شد.

در دقیقه 87 به دلیل خطای محسن بنگر بر روی حامد لک این بازیکن با کارت زرد یدالله جهانبازی داور بازی روبرو شد.

در دقیقه 90 داور بازی به دلیل شبیه سازی پیام صادقیان در محوطه جریمه به این بازیکن کارت زرد داد اما بعد از این صحنه ادینهوی برزیلی ضربه ای به صادقیان زد که نزدیک بود کار به درگیری فیزیکی بکشد که آندرانیک تیموریان با گرفتن پای صادقیان مانع از این درگیری شد.

در دقیقه 91 مهرداد بایرامی به جای فرشاد احمدزاده به زمین بازی آمد تا تیم تراکتورسازی دومین تعویضش راانجام دهد.

در دقیقه 92 ادینهو با سوشا مکانی تک به تک شد اما ضربه چیپ این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

در دقیقه 93 دوسانتوس برزیلی به عنوان سومین تعویض تراکتورسازی به جای شاهین ثاقبی به بازی آمد.

در دقیقه 95 سوشا مکانی به دلیل هل دادن مهرداد بایرامی کارت زرد گرفت.

این بازی در نهایت با همان یک گل شاهین ثاقبی به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 91
بازدید : 91
رامین رها
21:41
یک شنبه 17 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست:
حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پدیده زمین‌خواری و اخیراً کوه‌خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از مسائل رنج‌آور و اسفبار دانستند و تأکید فرمودند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده‌کننده، بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.
خبرگزاری فارس: حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند

-------------------------------

    Tweet

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها و مراتع و فضاهای سبز را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاههای مرتبط دانستند و تأکید کردند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است که باید با  تهیه سند ملی محیط زیست و  پیوست زیست محیطی برای همه طرحهای عمرانی و صنعتی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست، به این وظیفه بسیار مهم، عمل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ زمین و ثروتهای عمومی کره خاکی گفتند: اسلام و ادیان الهی همواره بر لزوم احساس مسئولیت انسان در قبال طبیعت و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت تأکید کرده اند زیرا عامل اصلی بروز مشکلات زیست محیطی بر هم خوردن این تعادل است.
حضرت آیت الله خامنه ای، چالش زیست محیطی را چالشی فراگیر در سراسر جهان برشمردند و با اشاره به آثار بلندمدت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کردند: تجربه‌های کشورهای مختلف نشان می دهد بسیاری از مشکلات محیط زیستی قابل پیشگیری و دارای راه حل هستند.
ایشان به عنوان نمونه به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها و پدیده ریزگردها اشاره و تأکید کردند: این مشکلات، با صبر و حوصله و تدبیر و پیگیری لازم، قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.
رهبر انقلاب اسلامی هوا، آب و خاک را سه عنصر اصلی در محیط زیست برشمردند و گفتند: برای حل مسائلی همچون آلودگی هوا در کلان شهرها، و پدیده گرد و غبار و همچنین کمبود آب و فرسایش خاک، بیشتر از تبلیغات، باید کار و تلاش جدی و پیگیری مستمر انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگل ها و مراتع به عنوان ریه های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی بخصوص در شمال کشور ابراز تأسف شدید کردند و افزودند: دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.
ایشان پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل رنج آور و اسف بار دانستند و تأکید کردند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر  در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است افزودند: تهیه سند ملی برای محیط زیست، پیوست محیط زیستی برای همه طرح های عمرانی، صنعتی و تجاری، پالایش و بازنگری قوانین برای جرم انگاری تخریب محیط زیست، و تقویت نظارت های بی اغماض از مهمترین راهکارها برای حفظ محیط زیست و مقابله با سود جویان و قانون شکنان است.
حضرت آیت الله خامنه ای، نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه بوسیله رسانه ملی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: مطالبی که باید بیان شوند، امروز گفته شد و از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاهها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می کنند و کدام دستگاهها برای حفظ مح

تعداد بازدید از این مطلب: 82
بازدید : 82
رامین رها
21:3
جمعه 15 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: باراک اوباما: نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست

گروه بین الملل / حوزه حقوق بشرباراک اوباما: نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست

رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا تاکید کرد که نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست.
خبرگزاری فارس: باراک اوباما: نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا تاکید کرد که نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست.

 به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما خواستار اجرای اصلاحات در ادارات مجری قانون به منظور تامین حقوق شهروندان سیاه پوست شد.

اوباما بهبود حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی در پلیس را به عنوان یکی از ضرورت‌های پلیس 50 سال پس از جنبش حقوق شهروندان سیاه پوست عنوان کرد و افزود: این مسئله نیاز به اقدام جمعی و بسیج عمومی دارد.

این اظهارات اوباما اولین موضع گیری وی پس از تبرئه پلیس قاتل مایکل براون جوان اهل فرگوسن بود که مرداد امسال کشته شد و مرگ وی موجی از اعتراضات سیاه پوستان را در آمریکا درپی داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
بازدید : 88
رامین رها
20:58
جمعه 15 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: ۸۳ درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند/نرخ مشارکت ۳۷ درصد/وجود ۲۲.۵ میلیون خانوار ایرانی

 مرکز آمار ایران تازه‌ترین یافته‌های خود را در موضوعات مختلف، از جمله آمار جمعیت کشور،میزان تحصیلات، مهاجرت، وضع فعالیت و نرخ مشارکت اقتصادی به شرح زیر اعلام کرد:

 

جمعیت

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، جمعیت کشور 75 میلیون و 706 هزار و 898 نفر برآورد شده است که 12 میلیون و 351 هزار و 12 نفر از آنها 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر 10 سال و بیشتر سن داشته‌اند.

به عبارتی 83.7 درصد از جمعیت کل کشور در سن کار (10 ساله و بیشتر) می‌باشند. به لحاظ جنس 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بوده است که نسبت جنسی برابر 1.1 به دست می‌آید. به عبارت دیگر در مقابل هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود داشته است.

نتایج نشان می‌دهد 72.1 درصد آنها در نقاط شهری و 27.9 درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال 1392 تعداد 22 میلیون و 518 هزار و 34 خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورد شده است که 19 میلیون و 777 هزار و 681 دارای سرپرست مرد و 2 میلیون و 740 هزار و 352 خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

تابعیت

همانطور که مشاهده می‌شود، 98.3 درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی می‌باشند، این در حالی است که 1.6 درصد جمعیت افغانی است و فقط 0.1 درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

مهاجرت

براساس نتایج جدول 3 عمده‌ترین دلیل مهاجرت، «پیروی از خانوار» با 54.4 درصد بوده است. همچنین 7.6 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار» و 6.7 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار بهتر» صورت گرفته است. عامل «پیروی از خانوار» در نقاط شهری 55.3 درصد و در نقاط روستایی 49.8 درصد نیز عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

سواد

در سال 1392 از 68 میلیون و 351 هزار و 587 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر، 86.6 درصد باسواد و 13.4 درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری 90.2 و در نقاط روستایی 77.2 بوده است. در بین افراد «6 تا 9 ساله» نسبت باسوادی 96.2 درصد و در بین افراد «15 تا 24 ساله» 97.8 درصد بوده است. همچنین نسبت باسوادی در بین مردان 6 ساله و بیشتر 90.8 و در بین زنان این گروه 82.4 درصد بوده است.

سطح تحصیلات

در سال 1392، در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر، 59 میلیون و 216 هزار و 683 نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد 32.8 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 20.4 درصد دارای تحصیلات راهنمایی، 5.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه، 20.6 درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی و 4.5 درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 12.1 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 2.2 درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر بوده‌اند. همچنین 2.2 درصد باسوادان از طریق مراکز سوادآموزی یا به صورت غیررسمی آموزش دیده‌اند.

وضع زناشویی

در سال 1392 حدود  63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر در گروه‌های سنی 10 ساله و بیشتر قرار داشته‌اند. از این تعداد 66.8 درصد «حداقل یک‌بار ازدواج کرده» و 33.2 درصد «هرگز ازدواج نکرده» بوده‌اند. این نسبت‌ها در بین مردان به ترتیب 62.6 درصد و 37.4 درصد و در بین زنان 70.9 درصد و 29.1 درصد بوده است.

وضع فعالیت

در سال 1392، افراد شاغل و بیکار در مجموع، 37.6 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر را تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت در جامعه مزبور برای مردان 63.0 درصد و برای زنان 12.4 درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری 36.9 درصد و در نقاط روستایی 39.7 درصد است.

جمعیت فعال و وضع سواد

در سال 1392 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 90.3 درصد باسواد و 9.7 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 91.3 درصد و 8.7 درصد و برای زنان 84.5 درصد و 15.5 درصد بوده است.

همچنین از کل جمعیت بیکار 10 ساله و بیشتر 97.5 درصد باسواد و 2.5 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 96.6 درصد و 3.4 درصد و برای زنان 99.3 و 0.7 درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد، چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در سال 1392، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 37.6 درصد بوده است. این شاخص در بین مردان 63.0 درصد و در بین زنان 12.4 درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد، درصد جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی 39.7 درصد و در نقاط شهری 36.9 درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت 15 ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود، نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور 41.1 درصد به دست می‌آیدد. این شاخص در بین مردان 69.0 درصد و در بین زنان 13.4 درصد، در نقاط شهری 40.1 درصد و در نقاط روستایی 43.8 درصد به دست می‌آید.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (55.9 درصد) در گروه سنی 34ـ30 ساله بوده است. این امر برای زنان و مردان متفاوت است، به نحوی که مردان گروه سنی 39ـ35 ساله با 94.4 درصد و زنان گروه سنی 29ـ25 ساله 20.1 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت شاغل

در سال 1392، از مجموع 23 میلیون و 196 هزار و 772 نفر جمعیت فعال 64ـ15 ساله، 89.3 درصد شاغل بوده‌اند. از مجموع این شاغلان، 12.2 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 62.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 25.5 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است.

این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 12.5 درصد، 61.5 درصد و 26.0 درصد و برای زنان 11.6 درصد، 65.8 درصد و 22.6 درصد بوده است.

جمعیت بیکار

در سال 1392، 10.7 درصد از جمعیت فعال 64ـ15 ساله را بیکاران تشکیل می‌داده‌اند. از مجموع تعداد این بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری

در سال 1392، از 23 میلیون و 834 هزار و 552 نفر جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر 10.4 درصد بیکار بوده‌اند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 24ـ20 ساله با 25.4 درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 65 ساله و بیشتر با 1.2 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بین مردان 8.6 درصد و در بین زنان 19.8 درصد بوده است. همچنین این نرخ در نقاط شهری 11.8 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد به دست آمده است.

مدت بیکاری

در سال 1392

در سال 1392، از بیکاران 10 ساله و بیشتر، 39.3 درصد 19 ماه و بیشتر و 0.1 درصد کمتر از یک ماه بیکار بوده‌اند.

اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 12.6 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی، 11.5 درصد به تماس با کارفرما (صاحب کار) و 9.8 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بیمه بیکاری

در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری نمی‌کرده‌اند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

از بیکاران قبلاً شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

گروه‌های عمده شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر، 20.1 درصد را «صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط»، 15.9 درصد را «کارگران ساده» و 15.2 درصد را «کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» تشکیل می‌داده‌اند.

این نسبت‌ها در جامعه مزبور برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد، 14.5 درصد و برای زنان 19.9 درصد، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

وضع شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق‌بگیران بخش خصوصی و تعاونی، کارکنان فامیلی بدون مزد) و 17.1 درصد را مزد و حقوق‌بگیران بخش عمومی تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد و در جامعه زنان، 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است.

مرکز آمار ایران تازه‌ترین یافته‌های خود را در موضوعات مختلف، از جمله آمار جمعیت کشور،میزان تحصیلات، مهاجرت، وضع فعالیت و نرخ مشارکت اقتصادی به شرح زیر اعلام کرد:

 

جمعیت

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، جمعیت کشور 75 میلیون و 706 هزار و 898 نفر برآورد شده است که 12 میلیون و 351 هزار و 12 نفر از آنها 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر 10 سال و بیشتر سن داشته‌اند.

به عبارتی 83.7 درصد از جمعیت کل کشور در سن کار (10 ساله و بیشتر) می‌باشند. به لحاظ جنس 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بوده است که نسبت جنسی برابر 1.1 به دست می‌آید. به عبارت دیگر در مقابل هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود داشته است.

نتایج نشان می‌دهد 72.1 درصد آنها در نقاط شهری و 27.9 درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال 1392 تعداد 22 میلیون و 518 هزار و 34 خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورد شده است که 19 میلیون و 777 هزار و 681 دارای سرپرست مرد و 2 میلیون و 740 هزار و 352 خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

تابعیت

همانطور که مشاهده می‌شود، 98.3 درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی می‌باشند، این در حالی است که 1.6 درصد جمعیت افغانی است و فقط 0.1 درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

مهاجرت

براساس نتایج جدول 3 عمده‌ترین دلیل مهاجرت، «پیروی از خانوار» با 54.4 درصد بوده است. همچنین 7.6 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار» و 6.7 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار بهتر» صورت گرفته است. عامل «پیروی از خانوار» در نقاط شهری 55.3 درصد و در نقاط روستایی 49.8 درصد نیز عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

سواد

در سال 1392 از 68 میلیون و 351 هزار و 587 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر، 86.6 درصد باسواد و 13.4 درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری 90.2 و در نقاط روستایی 77.2 بوده است. در بین افراد «6 تا 9 ساله» نسبت باسوادی 96.2 درصد و در بین افراد «15 تا 24 ساله» 97.8 درصد بوده است. همچنین نسبت باسوادی در بین مردان 6 ساله و بیشتر 90.8 و در بین زنان این گروه 82.4 درصد بوده است.

سطح تحصیلات

در سال 1392، در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر، 59 میلیون و 216 هزار و 683 نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد 32.8 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 20.4 درصد دارای تحصیلات راهنمایی، 5.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه، 20.6 درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی و 4.5 درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 12.1 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 2.2 درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر بوده‌اند. همچنین 2.2 درصد باسوادان از طریق مراکز سوادآموزی یا به صورت غیررسمی آموزش دیده‌اند.

وضع زناشویی

در سال 1392 حدود  63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر در گروه‌های سنی 10 ساله و بیشتر قرار داشته‌اند. از این تعداد 66.8 درصد «حداقل یک‌بار ازدواج کرده» و 33.2 درصد «هرگز ازدواج نکرده» بوده‌اند. این نسبت‌ها در بین مردان به ترتیب 62.6 درصد و 37.4 درصد و در بین زنان 70.9 درصد و 29.1 درصد بوده است.

وضع فعالیت

در سال 1392، افراد شاغل و بیکار در مجموع، 37.6 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر را تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت در جامعه مزبور برای مردان 63.0 درصد و برای زنان 12.4 درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری 36.9 درصد و در نقاط روستایی 39.7 درصد است.

جمعیت فعال و وضع سواد

در سال 1392 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 90.3 درصد باسواد و 9.7 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 91.3 درصد و 8.7 درصد و برای زنان 84.5 درصد و 15.5 درصد بوده است.

همچنین از کل جمعیت بیکار 10 ساله و بیشتر 97.5 درصد باسواد و 2.5 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 96.6 درصد و 3.4 درصد و برای زنان 99.3 و 0.7 درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد، چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در سال 1392، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 37.6 درصد بوده است. این شاخص در بین مردان 63.0 درصد و در بین زنان 12.4 درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد، درصد جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی 39.7 درصد و در نقاط شهری 36.9 درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت 15 ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود، نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور 41.1 درصد به دست می‌آیدد. این شاخص در بین مردان 69.0 درصد و در بین زنان 13.4 درصد، در نقاط شهری 40.1 درصد و در نقاط روستایی 43.8 درصد به دست می‌آید.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (55.9 درصد) در گروه سنی 34ـ30 ساله بوده است. این امر برای زنان و مردان متفاوت است، به نحوی که مردان گروه سنی 39ـ35 ساله با 94.4 درصد و زنان گروه سنی 29ـ25 ساله 20.1 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت شاغل

در سال 1392، از مجموع 23 میلیون و 196 هزار و 772 نفر جمعیت فعال 64ـ15 ساله، 89.3 درصد شاغل بوده‌اند. از مجموع این شاغلان، 12.2 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 62.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 25.5 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است.

این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 12.5 درصد، 61.5 درصد و 26.0 درصد و برای زنان 11.6 درصد، 65.8 درصد و 22.6 درصد بوده است.

جمعیت بیکار

در سال 1392، 10.7 درصد از جمعیت فعال 64ـ15 ساله را بیکاران تشکیل می‌داده‌اند. از مجموع تعداد این بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری

در سال 1392، از 23 میلیون و 834 هزار و 552 نفر جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر 10.4 درصد بیکار بوده‌اند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 24ـ20 ساله با 25.4 درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 65 ساله و بیشتر با 1.2 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بین مردان 8.6 درصد و در بین زنان 19.8 درصد بوده است. همچنین این نرخ در نقاط شهری 11.8 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد به دست آمده است.

مدت بیکاری

در سال 1392

در سال 1392، از بیکاران 10 ساله و بیشتر، 39.3 درصد 19 ماه و بیشتر و 0.1 درصد کمتر از یک ماه بیکار بوده‌اند.

اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 12.6 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی، 11.5 درصد به تماس با کارفرما (صاحب کار) و 9.8 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بیمه بیکاری

در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری نمی‌کرده‌اند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

از بیکاران قبلاً شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

گروه‌های عمده شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر، 20.1 درصد را «صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط»، 15.9 درصد را «کارگران ساده» و 15.2 درصد را «کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» تشکیل می‌داده‌اند.

این نسبت‌ها در جامعه مزبور برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد، 14.5 درصد و برای زنان 19.9 درصد، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

وضع شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق‌بگیران بخش خصوصی و تعاونی، کارکنان فامیلی بدون مزد) و 17.1 درصد را مزد و حقوق‌بگیران بخش عمومی تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد و در جامعه زنان، 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931215000495#sthash.ScYnoQMP.dpuf
۸۳ درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند
۸۳ درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند
تعداد بازدید از این مطلب: 75
بازدید : 75
رامین رها
20:57
جمعه 15 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد

گروه ورزشی / حوزه فوتبال ایران
93/12/15 - 19:22
شماره: 13931215000476
نسخه چاپيارسال به دوستان
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال
استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد

تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به صدر جدول لیگ برتر رسید.
خبرگزاری فارس: استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد

به گزارش خبرگزاری فارس،تیم فوتبال استقلال از ساعت  17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

در 10دقیقه اول بازی خطر جدی رخ نداد و در دقیقه 11 ضربه کاشته پاشنکو بازیکن نفت مسجد سلیمان در محوطه جریمه روی سر بوحمدان فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 13 ضربه کاشته را از پشت محوطه جریمه استقلال بازهم پاشنکو زد که ابراهیمی توپ را با ضربه سر به کرنر فرستاد.

در دقیقه 17 دوسانتوز مهاجم نفت مسجد سلیمان در موقعیت تک به تک با محسن فروزان دروازه‌بان استقلال قرار گرفت که ضربه او را فروزان مهار کرد.

در دقیقه 18 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که این کرنر حاصلی برای نفت نداشت.

در دقیقه 21 رضا عنایتی در محوطه جریمه نفت صاحب توپ شد اما مدافعان نفت توپ را از کاپیتان استقلال گرفتند.

در دقیقه 23 حامد محمودی از فاصله 35 متری ضربه کاشته‌ای را زد که فروزان با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد. این دومین صحنه‌ای بود که نفتی‌ها شانس گلزنی داشتند.

در دقیقه 25 امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه ضربه کاشته‌ای را زد که دروازه‌بان بلغارستانی نفت با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 34 استقلال پشت محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه هم حاصلی برای استقلال نداشت.

در دقیقه 41 نفت مسجد سلیمان پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد که ضربه را پاشنکو با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 43 ضربه سر رضا عنایتی از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

در شروع نیمه دوم ضربه درویشی بازیکن نفت مسجد سلیمان را فروزان مهار کرد اما به دلیل برخورد با تیرک دروازه مصدوم شد تا بازی چند لحظه‌ای متوقف شود.

بازی تا دقیقه 57 که میلاد فخرالدینی بازیکن استقلال دچار مصدومیت شد بیشتر در میانه میدان جریان داشت و شاهد اتفاق خاصی در میدان نبودیم.

گل: در دقیقه 62 ضربه برگردان امید ابراهیم را دروازه‌بان بلغار نفت مسجد سلیمان به زحمت برگشت داد و توپ برگشتی را برهانی به رضا عنایتی رساند تا او با یک ضربه آرام گل استقلال را به ثمر برساند.

در دقیقه 67 ضربه کرنر نفت مسجدسلیمان با ضربه سر محمودی با اختلاف از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

بعد از گل حملات استقلال روی دروا‌زه نفت بیشتر شد.

در دقیقه 87 ضربه درویشی بازیکن نفت را فروزان دروازه‌بان استقلال مهار کرد.

استقلال با این برد 41 امتیازی شد و به صدر جدول رسید و جای نفت تهران را به طور موقت گرفت.( نفت تهران روز یکشنبه با گسترش فولاد تبریز بازی دارد.) نفت مسجد سلیمان هم 19 امتیازی در رده پانزدهم باقی ماند.

محمدرضا اکبریان داور مسابقه به امید ابراهیمی از استقلال و حمزه حدادی از نفت مسجد سلیمان کارت زرد نشان داد.
ترکیب استقلال:

محسن فروزان،امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده،میلاد فخرالدینی( از دقیقه 59 محمدرضا خرسند‌نیا)،یعقوب کریمی، امید ابراهیمی،خسرو حیدری،میلاد نوری( 90+3 مگوییان)،سجاد شهباززاده، آرش برهانی( از دقیقه 86 بهنام برزای) و رضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

گیورگی گیورگنف، سید‌جلال عبدی، سعید سالار‌زاده، حامد محمودی، محمود تیغ‌نورد، حمید بوحمدان، رضا درویشی، حمزه حدادی، دوس‌سانتوز کارلوس، الکساندر پاشنکو( از دقیقه 67 فرزاد محمدی)، کیوان امرایی.

سرمربی: بهروز مکوندی

تعداد بازدید از این مطلب: 80
بازدید : 80
رامین رها
20:55
جمعه 15 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: ایران فریب دعوای مصنوعی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمی‌خورد/دعوای ساختگی اهرم فشار به ایران استسیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دعوای زرگری نتانیاهو و کاخ سفید، اینگونه اختلافات مصنوعی بین اسرائیل و آمریکا را راهکار آنان برای مغلوب کردن ایران دانست.

وی گفت: مطابق اظهارنظرها و رفتارهای عملی حاکمان آمریکا پیوند ناگسستنی بین رژیم صهیونیستی و حکومت آمریکا وجو دارد، چون رؤسای جمهوری آمریکا و مقامات این کشور همیشه اظهاراتی بر این مبنا مطرح می‌کنند که متعهد به امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آنان می‌خواهند با به راه انداختن این دعوای ساختگی و پررنگ‌تر کردن اختلاف نمایشی بین نتانیاهو و کاخ سفید، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند با این استدلال که چون رژیم صهیونیستی مخالف توافق است پس توافق به نفع ایران است.

نقوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی همواره با هماهنگی یکدیگر وارد عرصه می‌شوند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دست آمریکا و اسرائیل را خوانده و فریب دعوای مصنوعی آنان را نمی‌خورد.

وی در ادامه با انتقاد از ارائه متن مذاکرات هسته‌ای محرمانه ایران با 1+5، گفت: مبادله اطلاعات مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بین این دو کشور بیانگر این موضوع است که آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند لذا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نباید فریب این اختلاف نمایشی آنان را بخورد

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دعوای زرگری نتانیاهو و کاخ سفید، اینگونه اختلافات مصنوعی بین اسرائیل و آمریکا را راهکار آنان برای مغلوب کردن ایران دانست.

وی گفت: مطابق اظهارنظرها و رفتارهای عملی حاکمان آمریکا پیوند ناگسستنی بین رژیم صهیونیستی و حکومت آمریکا وجو دارد، چون رؤسای جمهوری آمریکا و مقامات این کشور همیشه اظهاراتی بر این مبنا مطرح می‌کنند که متعهد به امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آنان می‌خواهند با به راه انداختن این دعوای ساختگی و پررنگ‌تر کردن اختلاف نمایشی بین نتانیاهو و کاخ سفید، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند با این استدلال که چون رژیم صهیونیستی مخالف توافق است پس توافق به نفع ایران است.

نقوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی همواره با هماهنگی یکدیگر وارد عرصه می‌شوند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دست آمریکا و اسرائیل را خوانده و فریب دعوای مصنوعی آنان را نمی‌خورد.

وی در ادامه با انتقاد از ارائه متن مذاکرات هسته‌ای محرمانه ایران با 1+5، گفت: مبادله اطلاعات مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بین این دو کشور بیانگر این موضوع است که آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند لذا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نباید فریب این اختلاف نمایشی آنان را بخورد

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931215000765#sthash.tJyurupA.dpuf

 

تعداد بازدید از این مطلب: 84
بازدید : 84
رامین رها
20:52
جمعه 15 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: منطقه «الدور» در جنوب «تکریت»، به طور کامل پاکسازی شد

به نقل از شبکه المیادین، استانداری صلاح الدین از آزادی کامل شهر و منطقه «االدور» در شمال سامرا و 25 کیلومتری جنوب تکریت، خبر داد.

ظهر امروز، منابع خبری از پاکسازی یک فرودگاه نظامی در اطراف «الدور» خبر داده بودند.

در روزهای اخیر، رزمندگان عراقی متشکل از نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، پیشرفت‌های بسیاری در جبهه استان صلاح‌الدین با هدف فتح شهر تکریت داشته‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
بازدید : 88
رامین رها
20:29
سه شنبه 12 اسفند 1393

1417255367711_arash khamooshi -3.JPGوزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکید کشورهای عضو عدم تعهد در زمینه ایجاد یک مرکز علمی، تجاری‌سازی و ثبت اختراع گفت: تولیدات شرکتهای دانش بنیان تنها در حد تولید نمونه اولیه است که برای تولید انبوه آن باید زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

 

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد فرهادی در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، سرمایه‌های فکری و منابع انسانی را موتور محرک توسعه پایدار کشورها توصیف کرد و افزود: این جشنواره که بیست و هشتمین دوره آن برگزار شد برای شناسایی معرفی و تجلیل از محققان علمی و فناوری است.

 

وی با تاکید بر این که این جشنواره امروز در سطح جهانی مطرح است، اظهار داشت: حضور 48 کشور در این دوره از جشنواره نشان از رشد و بلوغ این رویداد علمی است.

 

فرهادی با اشاره به نشست توسعه پایدار در این دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعات مبتلا به جهان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وزیر علوم با اشاره به تغییر نام وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یادآور شد: این تغییر نام به معنای توجه بیشتر به حوزه علم و فناوری است. اگر در زمانی دانشگاه‌ها آموزش‌ محور و در زمانی آموزش و پژوهش محور بودند امروز باید دانشگاه‌های کارآفرین و فناورانه ایجاد شود.

 

وی زیرساخت این امر را ایجاد پارک‌های علم و فناوری دانست و اضافه کرد: در این پارک‌ها موضوعاتی در خصوص تولید ایده تا محصول پیگیری می‌شود که در این زمینه نیاز است تا قوانین و مقررات تسهیل کننده‌ای در زمینه تبدیل ایده به فناوری تدوین شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تولیدات شرکتهای دانش بنیان در حد یک نمونه است، خاطرنشان کرد: پس از تولید نمونه اولیه لازم است تا به تولید انبوه برسد که این امر در شهرک‌های صنعتی محقق خواهد شد.

 

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه به ایده‌های فناورانه یادآور شد تشکیل بورس ایده یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند نسبت به توسعه ایده‌ها و تولید انبوه محصولات دانش بنیان کمک کند.

 

فرهادی همچنین به بررسی اجلاس وزرای علوم تحقیقات و فناوری کشورهای عضو عدم تعهد اشاره کرد و گفت: در این اجلاس بیانیه‌ای به عنوان تهران 2015 منتشر شد که در آن اعضای کشورهای عدم تعهد در همکاری‌های علمی و تاسیس یک مرکز علمی، فناوری، نوآوری، انتقال فناوری، تجاری‌سازی و ثبت اختراع در قالب گروه نم تاکید کردند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این مرکز دانشمندان عرصه‌های مختلف در آن همکاری کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 94
بازدید : 94
رامین رها
20:28
سه شنبه 12 اسفند 1393

1409214288015_(11)_9110.jpgمشاور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به مشکلات موجود در بحث هواپیمای ایران 140 گفت:‌ با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده برای این هواپیماها باید دولت کمک کند که نواقص 12 فروند هواپیمای موجود را برطرف کنیم تا آنها در خطوط هوایی فعال شوند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فتح‌الله امی که در دومین نشست روسای پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل پژوهشگاه شیمی سخن می گفت با بیان این که تا پایان اجرای سند چشم‌انداز توسعه پنجساله زمان چندانی باقی نمانده است، گفت: ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تدوین اسناد، پیگیری تحقق آنها را نیز در دستور کار داشته باشد و زمینه اجرایی و اعتبارات آن را فراهم کند.

 

وی به موضوع هواپیمای ایران 140 که جزو اهداف سند چشم‌انداز کشور به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در هواپیمای ایران 140 لازم است که دولت کمک کند تا نواقص این هواپیما برطرف شده و 12 فروند هواپیمای موجود در خطوط هوایی کشور فعال شوند.

 

دانشیار هوافضای دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حال حاضر مشکل هواپیمای ایران 140 بحث موتور آن است و با توجه به این که بیش از یک میلیارد دلار برای انتقال تکنولوژی و طراحی و ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است؛ بنابراین لازم است نواقص موجود هر چه سریعتر برطرف شود تا بتوان از این هواپیماها بهره‌مند شد.

 

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش چندان مثبت نیست، تصریح کرد: 95 درصد بودجه پژوهشی پژوهشگاه‌ها صرف امور جاری می‌شود و مابقی آن نیز جهت انجام انتظارات پژوهشی کشور محدود است.

 

مسوول دفتر امور فناوری استان‌ها در معاونت علمی خاطرنشان کرد: در صورتی که پژوهشگاه‌ها به خوبی در کشور فعالیت نداشته باشند، نمی‌توانیم توقع چندانی جهت توسعه فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته باشیم.

 

به گفته وی در حال حاضر یکی از امیدهای ما موضوع توسعه شرکتهای دانش بنیان است که باید مطابق اسناد موجود رشد و توسعه یابند.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های کیفی در مراکز آموزشی و پژوهشی گفت: به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه صنعتی دزفول اشاره کرد که با وجود آن که عضو هیات علمی رسمی ندارد اما دارای 40 تا 50 دانشجوی دکتری است!

 

وی با بیان این که دیوان محاسبات علمی کشور همانند دیوان محاسبات مالی قدرت احضار افراد مراکز مربوطه را ندارد، گفت: به عنوان نمونه باید مراکزی که کیفیت و راندمان علمی کافی را ندارند منحل کنیم اما این قدرت در دیوان محاسبات علمی وجود ندارد.

 

وی معتقد است که مدرک دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مقاله و پایان‌نامه خود را با دریافت پول می‌خرند، باید باطل شود و رشته‌های تقلبی در برخی از مراکز آموزشی و یا پژوهشگاه‌های تقلبی را باید منحل کرد.

 

وی با اشاره به ضرورت کاربردی کردن نتایج پژوهشگاه‌ها گفت: پژوهشگاه‌هایی که در رفع نیازهای احیای دستگاه‌ها موفق عمل کردند باید تقویت شوند اما پژوهشکده‌هایی که نتوانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند باید منحل شده و هزینه‌هایی را که صرف آنها می‌شود به پژوهشگاه‌های فعال ارائه کنیم.

 

امی با تاکید بر این که پژوهشگاه‌ها باید در جهت تشکیل شرکتهای دانش بنیان به منظور تجاری سازی محصولات وارد عمل شوند، گفت: تسهیلات خوبی برای این شرکت‌ها توسط دولت فراهم شده است که در صورت تشکیل این شرکتها توسط پژوهشگاه‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در پایان گفت: در ستاد معاونت پژوهشی وزارت علوم، شورای مشاوره‌ای فعال است که مسائل و موانع پژوهشی را مورد طرح و بررسی قرار می‌دهد که موارد مطرح شده دومین جلسه روسای پژوهشگاه و موسسات پژوهشی در آن جلسه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 101
بازدید : 101
رامین رها
1:39
سه شنبه 12 اسفند 1393

فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در ساختار نیروهای مسلح ماموریت های جداگانه ای برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده است و در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت های ویژه ای داده شده است، به همین منظور گردان های پهپاد در پایگاه های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت های ابلاغی انجام وظیفه می کند.

 به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، فرمانده پهپاد نهاجا در گفت و گو با خبرنگار این نیرو گفت: اولین دوره خلبانان پهپاد که به صورت آکادمیک آموزش دیده اند تا پایان سال جاری  فارغ التحصیل می شوند و به ناوگان پهپاد نیروی هوایی ارتش ملحق خواهند شد .

وی افزود: آموزش سرلوحه برنامه های نیروی هوایی در بحث پهپاد است و خلبانان این حوزه به صورت مستمر، آموزش های تخصصی خود را می بینند و در همین راستا همایش آموزش ابابیل در پایگاه برادران شهید دلحامد انجام شد.

او گفت: نیروی هوایی ارتش  پیشرفت های فراوانی در امر آموزش و عملیاتی کردن  کلیه  پایگاه های خود  در حوزه پهپاد داشته و تقریبا نسبت به پرواز های سال قبل یک افزایش پروازی 800 برابری را انجام داده است.

فرمانده پهپاد نیروی هوایی در پایان گفت: از پهپاد در ماموریت های شناسایی، مراقبت، نشان دادن صحنه جنگ به صورت آنلاین، جمع آوری اطلاعات، پروازهای رزمی، جنگ الکترونیک، فریب دشمن، ماموریت های انتحاری، شکاری رهگیر، آموزشی و پشتیبانی فرماندهی می توان  استفاده کرد و در تمامی  ماموریت ها یی که می خواهند نیروی انسانی به صورت مستقیم درگیر نشود از پهپاد به عنوان مکمل پروازهای جنگنده ها استفاده می شود لذا  می توان گفت تمامی ماموریت هایی را که یک هواپیمای با سرنشین می تواند انجام دهد را پهپاد ها می توانند انجام دهند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 101
بازدید : 101
رامین رها
1:39
سه شنبه 12 اسفند 1393

هویت سرباز عبدالله بهمنی، شهید گمنام نیروی زمینی ارتش که در سال 1367 در منطقه دهلران شهید شده بود پس از 26 سال مشخص شد.

 شهید عبدالله بهمنی جمعی لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) متولد 15/1/1348 از شهرستان رامهرمز بود که در سال 1367 بر اثر تک دشمن در منطقه دهلران به شهادت رسید و در سال 1382 پیکر مطهر این شهید به عنوان یکی از شهدای گمنام کشف و در شهرستان رامشیر به خاک سپرده شد.

اخیراً و پس از 26 سال با انجام آزمایش DNA هویت سرباز شهید عبدالله بهمنی مشخص شد.

 به همین منظور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با خانواده این شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس ضمن آرزوی تعالی برای شهدای عزیز، شهید عبدالله بهمنی را نیز مانند سایر شهدا، مدال افتخاری برای نظام دانسته و خداوند را به خاطر این که انتظار این خانواده را برای دیدار شهیدش به پایان رسانده سپاس گفت و افزود: اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران، مدیون پایمردی و خون شهدای عزیز می باشد که فکر تعرض به این نظام مقدس و الهی را از دشمنان گرفته اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
بازدید : 92
رامین رها
1:38
سه شنبه 12 اسفند 1393

کارگاه آموزشی ویژه مصاحبه گران وگزینشگران ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان، رئیس دانشکده تاریخ ادیان و فرق دانشگاه ادیان و مذاهب در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دوره  آموزشی پیرامون چگونگی انجام مصاحبه و گزینش داوطلبان متقاضی استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران مطالبی ارائه شد.

 دکتر فرمانیان در این دوره  به طرح مباحثی همچون جریان شناسی فکری و دسته بندی مذاهب شیعه و سنی و شکل گیری گروهک های ترورستی پرداخت.

 وی در ادامه به نقش مهم گزینشگران ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: در گزینش باید به تمامی نکات اعتقادی، پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نبوغ داوطلبان  نگاه ویژه داشت.

شایان ذکر است این کارگاه با حضور 85 نفر از کارکنان ارتش برگزار و در پایان از گزینشگران آجا آزمون به عمل آمد

تعداد بازدید از این مطلب: 96
بازدید : 96
رامین رها
23:20
شنبه 9 اسفند 1393

امیر سرلشگر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش صبح امروز باحضور در منطقه پدافند هوایی غرب از این منطقه بازدید و در جریان روند امور عملیاتی و اجرایی این منطقه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، سرلشگرصالحی در این بازدید با حضور در ایستگاه رادار سوباشی با کارکنان این ایستگاه رادار پدافند هوایی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، سایت رادار سوباشی واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهمترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی، نقش ویژه و موثری در رصد و کنترل آسمان کشور و مقابله با هرگونه تهدید هوایی را بر عهده دارد.

این سایت راداری در دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه(زمینی و هوایی)، اعلام وضعیت (سفید، زرد یا قرمز) به 13 استان کشور (حدود 80 در صد از جمعیت کشور) را بر عهده داشت.

در واقع رادار سوباشی در زمان جنگ با تغذیه چندین سایت راداری، سایت های موشکی زمین به هوا و سامانه های توپ ضد هوایی آسمان کل منطقه غرب، بخشی از شمال غرب و جنوب غرب را تحت پوشش خود قرار داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 98
بازدید : 98
رامین رها
23:18
شنبه 9 اسفند 1393

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) با انعکاس پهلوگرفتن ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پایتخت اندونزی، ورود این ناوگره به اندونزی را نشانه دوستی دو کشور دانست.

آنتارا نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ورود ناوگروه خود، جمهوری اندونزی را به عنوان یکی از کشورهای مورد بازدید انتخاب کرد، چون اندونزی یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آنتارا، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران متشکل از ناو رزمی نقدی و ناو تدارکاتی بندرعباس است که در پایانه "تانجونگ پریوک" جاکارتا پهلو گرفت. این دومین حضور ناوهای نیروی دریایی ایران در اندونزی و نخستین حضور نیروی دریایی ایران در جاکارتا است.

خبرگزاری رسمی اندونزی با اشاره به حضور نخستین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه 80 در اندونزی، نوشت: ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران از بندرعباس در ایران ماموریت عملیاتی و آموزشی خود را آغاز کرد.

آنتارا که پهلوگرفتن ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جاکارتا را در صفحه نخست تارنمای خود به همراه عکس منعکس کرده است، نوشت: این ناوگروه قبل از ورود به اندونزی با عبور از خلیج عدن و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی، از دو کشور هند و سریلانکا نیز دیدار دوستانه داشت.

براساس این گزارش، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش روز گذشته در ادامه برنامه خود برای حضور در آب های بین المللی وارد بندر جاکارتا شد. این ناوگروه شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه نیروی دریایی است که سه روز در جاکارتا خواهند بود.

آنتارا تاکید کرد ماموریت ناو رزمی ارتش ایران "انتقال پیام صلح و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی و حفظ امنیت کشتی های تجاری ایران و دیگر کشورها در آب های بین المللی" است.

این خبرگزاری همچنین در این گزارش به دیدار دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اندونزی در سال 2013 میلادی و مذاکره با فرمانده وقت نیروی دریایی اندونزی اشاره کرد.

آدمیرال مارستیو، رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی دو سال پیش در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار بازدید ناوگروه های ایرانی از اندونزی شد و امیر دریادار سیاری نیز قول اعزام ناوگروه را برای سال های آینده داده بود و متقابلا از رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی و ناوهای اندونزی برای بازدید از ایران دعوت کرد.

آنتارا با اشاره به تجربه بالای نیروی دریایی ارتش ایران، نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجربه های بسیار با ارزشی از هشت سال جنگ که به وسیله رژیم صدام حسین به ایران تحمیل شد، دارد.

خبرگزاری رسمی اندونزی، نوشت: نیروی دریایی ارتش ایران همچنین عملیات هایی برای مقابله با دزدان دریایی انجام داده و آماده به اشتراک گذاشتن تجربه ارزشمند خود با کشورهای دوست مانند جمهوری اندونزی است

تعداد بازدید از این مطلب: 98
بازدید : 98
رامین رها
23:17
شنبه 9 اسفند 1393

در پی انتشار اخباری در برخی رسانه ها مبنی بر پرواز غیرعادی و صدای ناهنجار یک فروند هواپیمای جنگنده میگ 29 در تهران، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ نصیرزاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: کلیه پروازهای نیروی هوایی از جمله پرواز جنگنده میگ 29 امروز بدون هیچگونه سانحه و یا رویداد خاصی انجام شده و اخبار ذکر شده در خصوص صدای ناهنجار این هواپیما صحیح نمی باشد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 95
بازدید : 95
رامین رها
23:11
شنبه 9 اسفند 1393

 سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی لرستان در خرم‌آباد بیان کرد:‌ وضعیت بودجه امسال کشور مشخص است و با توجه به مشکلات موجود شاید سال 94 سال خوبی برای اقتصاد کشور نباشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بانک مرکزی برای خرید بسیاری از اقلام منابعی در اختیار دولت قرار داده است و علاوه برآن امسال 100 هزار میلیارد تومان تکالیف قرض‌الحسنه در کنار 140 هزار میلیارد تومان تکالیف عادی بر دوش بانک‌ها بوده است در مشکلات موجود واحدهای تولیدی یک طرف دولت قرار دارد و یک طرف هم بخش خصوصی است.

وی افزود: در کل دنیا بازار پول بازار حداکثر یک‌ساله‌ای است ولی در ایران این مدت 5 سال است و تکالیف بازار سرمایه را نیز در ایران بازار پول تامین می‌کند که در هیچ جای دنیا این گونه نیست.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: دو استان اصفهان و لرستان به عنوان پایلوت برای بررسی مشکلات به بانک مرکزی معرفی شده است و در بحث پایلوت بیشتر تمرکزمان روی صنایع متوسط و کوچک است که زیر 100 نفر اشتغال در خود دارند و بحث دوم ما اولویت سرمایه‌ در گردش است که 11 بخشنامه در این خصوص به بانک‌ها داده‌ایم.

وی ادامه داد: اذعان داریم که در حال حاضر منابع محدودی در اختیار داریم اما می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مناسب این منابع محدود را به سرمنزل مقصود برسانیم و در اینجا به کمک نیاز داریم و منابع به تولیدکنندگانی داده می‌شود که اشتغال‌زایی داشته و تولید سودآور داشته باشند.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: منابع را صرفا به واحدهایی خواهیم داد که در بخش تولید فعالیت می‌کنند و برای پرداخت معوقات خود تلاش دارند.

وی یادآور شد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای امور مبادله‌ای 22 درصد تعیین شده و با بانک‌های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد که در حال حاضر نیز چند بانک متخلف مشخص شده‌اند و با بانک‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: سود 22 درصد تنها برای امور مبادله‌ای است ولی سود تسهیلات مشارکتی به گونه‌ای دیگر است.

وی گفت: خود مدیران استانی باید از ظرفیت‌های بانکی بهتر استفاده کنند و از ابزار موجود استفاده لازم را ببرند که به نظر می‌رسد تا به حال از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و باید دانش بانکی ارتقا یابد.

وی افزود: از زمانی که اختلاس‌های چند هزار میلیاردی در کشور اتفاق افتاده بانک‌ها در دریافت‌ وثیقه‌ها سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند
-

تعداد بازدید از این مطلب: 103
بازدید : 103
رامین رها
23:9
شنبه 9 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم

تا به حال اسم کلایورت را نشنیده‌ام؛ بعید می‌دانم QPR به کی‌روش پیشنهاد داده باشد
کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر حق پخش رقابت‌های لیگ برتر غیرقانونی است پس پخش مستقیم این رقابت‌ها نیز غیرقانونی محسوب می‌شود.
خبرگزاری فارس: کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم

علی کفاشیان گفت‌وگویی را با خبرنگاران خبرگزاری فارس و مهر انجام داد و به برخی از سوالات در مورد برخی ابهامات بعد از اظهارات وزیر ورزش و در مورد شایعه برخی پیشنهادها به سرمربی تیم ملی ایران پاسخ داد.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا امروز برنامه‌هایش را با کارلوس کی‌روش نهایی کرد یا خیر، گفت: قرار شد کی‌روش تا آخر هفته بیاید و زمانی که به ایران بازگشت برنامه‌های‌مان را با او هماهنگ می‌کنیم. سرمربی تیم ملی به طور حتم تا پایان هفته به ایران بازخواهد گشت و برنامه‌های تیم ملی را با او هماهنگ خواهیم کرد.

وی در مورد سوال دیگری مبنی پیشنهاد باشگاه کوئینز پارک رنجرز انگلیس به کی‌روش گفت: چنین خبری را نداشتم و بعید می‌دانم این پیشنهاد شده باشد هرچند که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است و باید به همکاری‌اش ادامه دهد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا فدراسیون ایران حاضر است با او قطع همکاری کند تا کی‌روش به تیم انگلیس برود، گفت: اجازه دهید ابتدا کی‌روش برگردد تا سپس در این مورد با او صحبت کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا بعد از جام جهانی فدراسیون فوتبال ایران به پاتریک کلایورت پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را داده بود، گفت: از این موضوع خبر ندارم و اسم این مربی را نیز تازه از شما می‌شنوم. ضمن اینکه وقتی ما مربی داریم دیگر این صحبت‌ها بیهوده است.

وی افزود: امکان ندارد چنین پیشنهادی به او داده باشیم. به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و ما با هیچکس مذاکره نکرده‌ایم. شاید فدراسیون‌های دیگر به کلایورت پیشنهاد داده‌اند.

کفاشیان در مورد اینکه با توجه به پایان فرصت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، نایب‌رئیسی وی قطعی شد یا خیر، گفت: در جریان این موضوع نیستم امروز AFC تعطیل بوده است و دوشنبه با بازگشت کارمندان این کنفدراسیون به محل کارشان باید از این موضوع مطلع شویم و ابلاغ لازم را بپرسم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به توافق بین فدراسیون‌های منطقه جدید در AFC، چطور از این موضوع هنوز مطمئن نیست، گفت:‌ شاید یکی شب از خواب بیدار شده باشد و برای این سمت ثبت‌نام کرده باشد. پس اجازه دهید اطلاعاتم را تکمیل کنم و سپس پاسخگو باشم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هیچ خبری جز بی‌پولی در فدراسیون نیست، در مورد صحبت‌های وزیر ورزش مبنی بر اینکه حق پخش حق غیرقانونی ورزش است، گفت: 6سال است این پول را می‌دهند دیگر چه غیرقانونی؟! اگر غیرقانونی است ما هم دوباره اجازه پخش مستقیم لیگ را از تلویزیون نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر حق پخش غیرقانونی باشد پس پخش مستقیم رقابت‌های لیگ برتر هم غیرقانونی است.

کفاشیان در پایان در مورد اینکه دفعه پیش هم نتوانست مقابل خواسته مردم مبنی بر عدم پخش زنده بازی‌ها مقاومت کند،‌گفت:‌ آن زمان هم با تلویزیون همکاری کردیم که قرار شد مسابقات پخش مستقیم شود.

کفاشیان در مورد صحبت کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و حل مشکل آزمون و جهانبخش ، گفت: اجازه بدهید کی روش برگردد در این مورد مشورت و تصمیم گیری کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
بازدید : 79
رامین رها
23:8
شنبه 9 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: عملیات بزرگ آزادسازی تکریت کلید خورد/ورود نیروهای ارتش و بسیج به «الدور»


یک منبع امنیتی عراق در گفت‌وگو با فارس خبر داد
عملیات بزرگ آزادسازی تکریت کلید خورد/ورود نیروهای ارتش و بسیج به «الدور»

منبع امنیتی عراق از ورود نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در چارچوب عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی دومین استان از چنگ تروریست های داعش وارد شهر الدور در 25 کیلومتری تکریت شدند.
خبرگزاری فارس: عملیات بزرگ آزادسازی تکریت کلید خورد/ورود نیروهای ارتش و بسیج به «الدور»

یک منبع امنیتی به خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد خبر داد نیروهای عراقی با پشتیبانی رزمندگان بسیج مردمی در چارچوب عملیات امنیتی برای آزادسازی تکریت، مرکز استان صلاح الدین از چنگ گروهک تروریستی داعش، امروز شنبه وارد شهر الدور در بیست و پنج کیلومتری جنوب تکریت شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی پس از گلوله باران و موشک باران مواضع داعش در شهر الدور با با عناصر این گروهک درگیر شده و ده‌ها تن آنها را به هلاکت رساندند که در نهایت به عقب نشینی تروریست‌ها از این مواضع منجر شد و این در حالی است که داعش تلاش می‌کرد مانع خروج خانواده‌های عراقی از شهر شود.

 از سوی دیگر «علی السرای»، مسئول اطلاع رسانی فرماندهی بسیج مردمی عراق هم به خبرنگار فارس خبر داد نیروهای بسیج مردمی حمله داعش به منطقه سور شناس در اطراف سامراء را دفع کردند.

السرای افزود: حمله به سور شناس با انفجار یک دستگاه بولدزور بمب گذاری شده در یک پست بازرسی که عاملی انتحاری آن را هدایت می‌کرد صورت گرفت که چندین کشته و زخمی برجا گذاشت.

این مسئول بسیج مردمی عراق گفت: یگان‌های بزرگی از نیروهای ارتش و بسیج مردمی خود را به سامراء رسانده اند تا با استقرار در محورهای اصلی عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی تکریت را شروع کنند.

السرای تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی سه خودروی حامل تروریست‌ها در حمله داعش به سورشناس را منهدم کردند که در نتیجه آن 21 تن از تروریست‌ها کشته شدند.

وی افزود: حملات موشکی به مواضع و پناهگاه‌های داعش در العلم و دیگر مناطق الدور، البوعجیل، البوحسان و برخی مناطق شرق شهر سامراء ادامه دارد که شدت راکت پراکنی منجر به فروپاشی خطوط مقدم داعش در صلاح الدین شده است.

از سوی دیگر هادی العماری، رئیس سازمان بدر عراق با تاکید بر اینکه نبرد برای انتقام گیری از فاجعه اسپایکر نزدیک است، از اهالی تکریت خواسته است ظرف 48 ساعت این شهر را ترک کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 93
بازدید : 93
رامین رها
23:6
شنبه 9 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: ظریف: مذاکرات هسته‌ای به مراحل حساس خود نزدیک شده/ تحریم‌ها مانعی برای رسیدن به توافق جامع

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر امروز (شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا که به تهران سفر کرده در نشست خبری مشترک ضمن تشریح گفت‌وگوهای امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ظریف در ابتدا با ابراز خرسندی از حضور وزیر خارجه ایتالیا در تهران خاطرنشان کرد: این بار دوم است که وزرای خارجه ایتالیا پس از آغاز به کار دولت یازدهم به تهران سفر می‌کنند.

وی این رایزنی‌ها و سفرها را نشانگر عمق روابط تاریخی ایران و ایتالیا و مبتنی بر منافع مشترک دو ملت و دو کشور خواند و افزود: امیدواریم این روابط در حوزه‌های مختلف گسترش یابد.

وزیر خارجه اضافه کرد: در طول یک سال و نیم گذشته رفت و آمدهای خوبی در سطح سیاسی بین دو کشور صورت گرفت و همکاری‌های خوب فرهنگی گسترش یافت و بنگاه‌های تجاری گفت‌وگوهای خوبی را داشتند که امیدوارم با رفع موانعی که بر اثر تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی اعمال شده، این روابط هر چه بیشتر گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امروز در گفت‌وگوها درباره این همکاری‌ها، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع هسته‌ای ایران به رایزنی پرداخته‌ایم و در این زمینه رایزنی خواهیم داشت.

ظریف اضافه کرد: زمینه برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور بسیار فراهم است و ما این آمادگی را در بین رهبران دو کشور داریم که از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: زمینه‌های خوب تاریخی بین دو کشور امکان همکاری‌ها را افزایش می‌دهد.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات اخیر هسته‌ای در ژنو و اینکه آیا تا ماه مارس تفاهم سیاسی حاصل می‌شود؟ اظهار داشت: مذاکرات هسته ای به مراحل حساس خود نزدیک شده است، ما هفته گذشته گفت‌وگوهای بسیار خوب، ریز و دقیقی داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در این مذاکرات خاطرنشان کرد: بحث‌های مفیدی در حوزه فنی و رسیدن به تفاهم فنی و حل و فصل مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت بین دو هیات با حضور این دو مسئول عالی‌رتبه دو کشور صورت گرفت و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در آن زمینه حاصل شد.

ظریف در عین حال یادآور شد: اما در بسیاری از حوزه‌های دیگر اختلاف نظرها باقی است. هم در موضوعات هسته‌ای و هم در موضوعات مربوط به تحریم؛ ما بارها تکرار کرده‌ایم که تحریم‌ها برای رسیدن به هیچ هدفی مفید نبوده و آمریکا و کشورهای غربی باید به این نتیجه برسند که تحریم‌ها سرمایه‌ نیستند، بلکه مانعی هستند برای رسیدن به تفاهم؛ هر زمان که این واقعیت مورد پذیرش قرار گیرد در آن زمان برای رسیدن به توافق هسته‌ای بسیار نزدیک هستیم.

وزیر خارجه اضافه کرد: بارها گفته‌ایم که تا به توافق راجع به کلیه موضوعات نرسیم؛ توافقی وجود ندارد و این موضوع در برنامه اقدام مشترک (توافق‌نامه ژنو) به صراحت عنوان شده که هیچ توافقی وجود ندارد تا وقتی در مورد همه زمینه‌ها توافق صورت گیرد.

وی گفت: البته ممکن است ما پیشرفت‌هایی داشته باشیم اما این پیشرفت‌ها طی هفته گذشته به صورت جدی صورت گرفت و امیدواریم در این هفته نیز بتوانیم در سایر موضوعات به ویژه رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی به پیشرفت بیشتری نائل شویم و بعد هم این پیشرفت‌ها را تدوین کنیم، به شکل یک توافق جامع و دقیق که امکان اجرایی شدن داشته باشد.

ظریف اضافه کرد: این برنامه عملیاتی ماست برای رسیدن به توافق.

وزیر خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آنسای ایتالیا درباره حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا و تاثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: جای تاسف دارد که گروهی منافع خود را در تنش و بحران می‌بینند و از هیچ راه‌حلی استقبال نمی‌کنند.

ظریف با بیان اینکه نتانیاهو مخالف هر گونه راه‌حلی است اظهار داشت: این نشانگر تلاشی است برای استفاده از یک موضوع غیرواقعی و یک بحران ساختگی به منظور سرپوش گذاشتن بر واقعیاتی که در این منطقه شکل می‌گیرد از جمله اشغال، سرکوب مردم فلسطین، نقض حقوق مسلم مردم فلسطین و ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه در غزه، کرانه باختری، بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: این سیاستی جدید نیست بلکه سیاستی قدیمی است که با هراس‌افکنی، دروغ‌پردازی، جوسازی و ایجاد فضا حتی در داخل کشورهای دیگر تلاش شود که مانع برقراری آرامش در این منطقه شود و این تلاشی بیهوده است و نباید این تلاش مانع رسیدن به تفاهم شود.
- f

تعداد بازدید از این مطلب: 93
بازدید : 93
رامین رها
21:44
یک شنبه 3 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: باشگاه استقلال مشتری نداشته اما پرسپولیس دو مشتری دارد/ ما هم نگران وضعیت این دو باشگاه هستیم

گودرزی در گفت‌وگو با فارس:
باشگاه استقلال مشتری نداشته اما پرسپولیس دو مشتری دارد/ ما هم نگران وضعیت این دو باشگاه هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای خرید باشگاه استقلال کسی جلو نیامده اما برای خرید باشگاه پرسپولیس یکی دو مشتری وجود داشته است.
خبرگزاری فارس: باشگاه استقلال مشتری نداشته اما پرسپولیس دو مشتری دارد/ ما هم نگران وضعیت این دو باشگاه هستیم

محمود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: ما هم مثل هواداران نگران وضعیت استقلال و پرسپولیس هستیم اما وقتی مشتری برای خرید این دو باشگاه نمی‌آید ما چه کار کنیم؟!

وی با خطاب قرار دادن خبرنگار خبرگزاری فارس ادامه داد: اگر شما مشتری داری به ما معرفی کن تا ما همین فردا پرسپولیس و استقلال را واگذار کنیم!

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شود هرچند که برای خرید باشگاه استقلال تا به حال هیچ مشتری پا پیش نگذاشته اما برای پرسپولیس یکی دو مشتری برای مذاکره جلو آمدند اما ما به دنبال این هستیم تا استقلال و پرسپولیس را به متقاضیان واجدالشرایط واگذار کنیم تا این دو باشگاه از این وضعیت خلاص شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
بازدید : 120
رامین رها
21:38
یک شنبه 3 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: رفتارمان را با قضاوت آمریکایی‌ها تنظیم نمی‌کنیم/ مذاکره‌ کردن امتیازی نیست که آمریکا به ایران داده باشد


ولایتی در پاسخ به فارس:
رفتارمان را با قضاوت آمریکایی‌ها تنظیم نمی‌کنیم/ مذاکره‌ کردن امتیازی نیست که آمریکا به ایران داده باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکره کردن امتیازی نیست که آمریکایی‌ها به ایران داده باشند، گفت: آمریکایی‌ها احتیاج دارند موضوع هسته‌ای ایران را در مذاکرات به جایی که مورد نظر آنان است برسانند.
خبرگزاری فارس: رفتارمان را با قضاوت آمریکایی‌ها تنظیم نمی‌کنیم/ مذاکره‌ کردن امتیازی نیست که آمریکا به ایران داده باشد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات مبنی بر اینکه اگر اوباما تا ماه مارس احساس کند که ایران تصمیمات سازنده‌ای برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه خود اتخاذ نمی‌کند، مذاکرات را متوقف می‌کنیم گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و از ابتدای طرح موضوع هسته‌ای آمادگی خود را اعلام کرده است و هیچ گاه تا امروز از این موضوع امتناع نکرده است.

وی ادامه داد: اما این گونه نیست که آمریکایی‌ها به گونه‌ای تصور و تبلیغ کنند که مذاکره کردن امتیازی است که به ایران داده باشد بلکه آنها به این موضوع احتیاج دارند که موضوع هسته‌ای ایران را در مذاکرات به جایی برسانند که مورد نظر آنان است.

ولایتی با بیان اینکه بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از حقوق خود در موضوع هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند، تصریح کرد: اگر هدف از مذاکرات این است که آمریکایی‌ها خواسته‌هایی را خارج از حق و منافع ایران تحمیل کنند ایران قبول نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر هدف آنان تحت فشار قرار دادن و جنگ روانی است باید بدانند ایران از انقلاب تا کنون به این تهدیدهای بدون پشتوانه عادت کرده است و ایران به برکت نظام مستقل، حمایت مردم، هدایت و ایستادگی دولت راه خود را به پیش خواهد برد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیات مذاکره‌کننده در چارچوب تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری به فعالیت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: هیأت مذاکره‌کننده زیر بار تحمیل تحریم‌ها نخواهند رفت و خط قرمزها را رعایت می‌کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: ما منتظر نیستیم آمریکایی‌ها هر قضاوتی می‌کنند رفتارمان را متناسب با قضاوت آنان تنظیم کنیم بلکه ما تابع مقررات بین‌المللی در چارچوب منافع و قوانین کشورمان هستیم و اگر آنان نخواستند مذاکره کنند خودشان می‌خواستند اما آنان هستند که به دنبال مذاکره بودند و ما به درخواست آنان براساس قوانین و مقررات بین‌الملل پاسخ دادیم.

وی همچنین در تشریح دیدار خود با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان گفت: این نماینده که جدیدا منصوب شده در تلاش است اقداماتی انجام دهد تا امنیت در  افغانستان برقرار شود و دولت افغانستان مستقر و پابرجا شود.

ولایتی با بیان اینکه دولت‌های همسایه باید در جهت استقرار پایداری و استحکام پایه‌های حکومت افغانستان به این دولت نوپا کمک کنند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای زمان بحران افغانستان به این دولت کمک کرده و اکنون بار سنگینی را پذیرفته است. اول آنکه پذیرش آوارگان افغانی را پذیرفته و از سویی در جهت مبارزه با مواد مخدر گام برداشته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: دولت افغانستان به دنبال مواد مخدر نیست اما برخی از افراد در این کشور برخلاف قانون ترتیباتی را برای قاچاق مواد مخدر به سایر نقاط دنیا انجام می‌دهند که جمهوری اسلامی ایران جدی‌ترین مقابله را در این زمینه انجام داده است.

ولایتی همکاری با سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی را در کاهش آسیب‌های مواد مخدر موثر خواند و تصریح کرد: منتظر هستیم تا رئیس‌جمهور افغانستان به دعوت رئیس‌جمهور ایران به کشورمان سفر کنند تا بتوانند موضوعات مختلفی را از جمله قراردادی را در زمینه آب‌های دو کشور مانند هیرمند و هریر رود انجام دهند و افغانستان، ترکمنستان و ایران بتوانند طبق قوانین بین‌المللی از این امر استفاده کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد. این تلاش‌ها در جهت اتحاد مردم افغانستان نقش مهمی را ایفا کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
بازدید : 103
رامین رها
21:33
یک شنبه 3 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: رشد منفی 9 درصد را به مثبت 3 درصد رساندیم/ تورم از 40 درصد به زیر 16 درصد رسید/کار دولت شبیه معجزه استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تأکید بر نقش استانداران و سفرا که بعداز ظهر امروز (یکشنبه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: دولت برای اجرای نظرات مردم ایران و وعده‌هایی که به مردم در انتخابات داده بود که با رای مردم مصوب ملت ایران شد، در زمینه‌های مختلف هم برنامه‌ریزی می‌کند و هم در اجرا از همه توانش استفاده می‌کند.

وی افزود: این دولت معتقد است که توان دولت در سایه سرمایه‌ اجتماعی و جلب و جذب افکار عمومی و همکاری مردم بوده است و ما معتقدیم تاکنون اینچنین بوده و مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند و با همه وجود از دولت حمایت کردند.

 روحانی تاکید کرد: تمام موفقیت‌های دولت در سایه همکاری مردم، حضور آنان در صحنه و حمایت‌های مقام معظم رهبری بوده است و اگر عنایت خداوند را نداشتیم و اگر این سرمایه‌ها را نداشتیم نمی‌توانستیم به توفیقی که مدنظر ماست برسیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12 ماه، به 15.5 درصد رسیده است. این در حالی است که وعده‌ای که ما به مردم داده بودیم این بود که در سال 93 تلاش کنیم تورم را به 25 درصد برسانیم.

وی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در حوزه برنامه‌ریزی اقتصادی گفت: ما توانستیم تورم بالای 40 درصد را به زیر 16 درصد برسانیم (این آمار مربوط به بهمن‌ماه امسال است) که از نظر کارشناسان داخلی و خارجی این کار دولت از لحاظ اقتصادی شبه معجزه است البته این اقدام، کار ملت است و دولت تنها خادم مردم است.

روحانی با بیان اینکه کشور در سال 91 و 92 از لحاظ رشد اقتصادی منفی 9 بوده است گفت: چه کسی فکر می‌کرد که ما منفی 9 درصد را در 2 سال به رشد مثبت برسانیم. رشد 6 ماه اول امسال ما نسبت به سال گذشته 4 درصد بوده است و پیش‌بینی برای پایان سال نیز رشد مثبت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وعده‌ای که ما به مردم داده بودیم بهبود معیشت آنها بود گفت: وعده ما این بود که مردم بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و کشور در مسیر رشد و توسعه جامع و همه‌جانبه قرار گیرد.

وی بزرگترین سرمایه دولت را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و خطاب به استانداران گفت: من در اینجا یکبار دیگر اعلام می‌کنم که از نظر ما فرقی بین این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب نمی‌کند. هر جناحی که بیشتر به ملت خدمت کند از نظر ما جناح برتر است.

روحانی تصریح کرد: عنوان و مارک برای ما مطرح نیست و ما هیچ خادمی را حق نداریم از خدمت محروم کنیم. مسئولان اجرایی باید افرادی باشند که به رای مردم در سال 92 معتقد هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به سوابق و وابستگی سیاسی و جناحی افراد کاری نداریم، گفت: اگر کسی اعتقاد به رای مردم ندارد می‌تواند در کشور فعالیت کند اما نمی‌تواند در مدیریت سطح بالای کشور باشد چرا که مردم قبول نمی‌کنند.

روحانی گفت: اگر کسی 24 خرداد و رأی مردم را قبول ندارد باید در سمت دیگری خدمت کند، سمت زیاد است می‌توانند در پست دیگری خدمت کنند ولی مردم این را نمی‌پذیرند که رأی مردم را قبول نداشته باشند زیرا ما بار سنگینی را به دوش گرفته‌ایم.

وی افزود: وقتی فردی مسئولیتی را برعهده می‌گیرد در برابر خداوند و ملت بار امانت سنگینی بر دوش دارد و ما باید این بار امانت را به مقصد رسانده و به وعده خود وفا کنیم، اگر خدای ناکرده از سوی مسئولان اجرایی کشور به مطالبات مردم و وعده دولت یازدهم سستی در کار ایجاد شود اولین ضربه مهم به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است.

روحانی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه دولت است گفت:‌ امید ما در سایه سرمایه اجتماعی ایجاد شده و ادامه می‌یابد و تدبیر ما نیز برای تقویت سرمایه اجتماعی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر مردم در کنار دولت دست به دست یکدیگر دهند از تمام مشکلات عبور می‌کنیم، البته مشکلات فراوانی پیش رو داریم، رشد مثبت دو یا سه درصد قابل قبول نیست.

وی گفت: فعلاً به دنبال این هستیم تا چاله چوله‌هایی که قبلاً به وجود آمده را هموار کنیم تا ماشین توسعه سرعت بگیرد،‌ وقتی زمین هموار می‌شود دیگر کسی نمی‌پذیرد که سرعت کم باشد، اکنون استدلال روشن داریم و می‌گوییم رشد منفی 9درصد را به 2 یا 3 درصد رساندیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: گام‌های اولیه رونق اقتصادی آغاز شده است و باید سرعت بگیرد و روابط خارجی باید به نقطه‌ای برسد که ما به مردم وعده دادیم یعنی تعامل سازنده ما با جهان که از طرف ما 100درصد آغاز شده و باید شرایطی فراهم کنیم که جهان هم همین حرکت را به سمت ما داشته باشد که این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای در چارچوب منافع و عزت ملت پیش می‌رویم گفت: ترکیب هیأت مذاکره‌کننده نشان از اراده قاطع ملت ایران برای تعامل سازنده با جهان دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: من از زحمات شبانه‌روزی سربازان خط مقدم دیپلماسی سپاسگزاری می‌کنم و ملت ما نیز در برابر این مجاهدان خط مقدم هم حمایت می‌کنند و هم به بیانی تشکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته اقلیت اندک را همیشه داریم و نباید نگران باشیم، به هر حال در کشور دموکراسی و آزادی برقرار است و نظرات بیان می‌شود که یکسان هم نیست و ما نباید همه چیز را با 100درصد افکار بسنجیم بلکه کشور را با اکثریت قاطع قابل قبول اداره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه هستة‌ای حمایت مردم بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از 80 درصد است اظهار داشت: دولت در مسیری حرکت می‌کند که اکثریت قاطع مردم از آن حمایت می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت سیاست داخلی گفت: کار ما فقط اقتصاد و سیاست خارجی نیست،‌ باید به نقطه وحدت بیشتر در جامعه برسیم و نگذاریم انشقاق در جامعه به وجود آید.

روحانی ایجاد دولت آشتی را یکی دیگر از وعده‌های دولت یازدهم برشمرد و گفت: این دولت می‌خواهد جناح‌ها و گروه‌ها را به هم نزدیک کند بنابراین حرکت ما باید به سمت اجرای برنامه‌ای باشد که به مردم وعده دادیم و مردم با رأی خود آن را مصوب کردند.

وی افزود: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در زمینه روابط با دیگران باید چه کنیم؟ اینکه برخی فکر می‌کنند بدون رابطه با بیرون می‌توان به توسعه رسید اشتباه است، می‌توان زندگی بخور و نمیر داشت یا از جیب مردم برداشت کرد، می‌شود 9درصد ثروت مردم را کاهش داد اما بیش از این امکان‌پذیر نیست، ما اگر می‌خواهیم زندگی بخور و نمیر با نون و پنیر داشته باشیم می‌توان کشور را اداره کرد ولی اگر می‌خواهیم به رشد قابل قبول 4 یا 5 درصد برسیم باید برنامه‌ریزی گسترده داشته باشیم.

روحانی گفت: در چشم‌انداز بیست ساله قرار بود رشد ما 8 درصد شود ولی حالا شاید در کل 2.5درصد در 10 سال اول چشم‌انداز کافی نیست، آیا ما به دنبال  این بودیم؟ در هر برنامه‌ای نیمه اول شتاب بیشتری دارد و نیمه دوم دوران جوانی برنامه تمام شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ البته مردم در صحنه هستند و باید با عمل و برنامه به توسعه رسید، بر اساس قانون اساسی برنامه به عهده رئیس‌جمهور و اجرا به عهده مجریان است. بنابراین شما استانداران و سفرا مسئولیت سنگینی در داخل و خارج کشور به عهده دارید.

وی افزود:‌ اگر رشد و توسعه می‌خواهیم رابطه با جهان مد نظر است همانطور که از دیرباز از زمان جاده ابریشم و هرچه تاریخ به یاد داریم یکی از راه‌های توسعه کشور تجارت بین‌المللی بوده و حتی دوران قبل اسلام نیز شهر مکه به دلیل تجارت رشد داشته است.

روحانی گفت: بدون اقتصاد روابط فرهنگی و منطقه‌ای و توسعه علم امکان ندارد کشوری در انزوا به توسعه قابل قبول برسد، البته کسی نمی‌تواند ما را منزوی کند ولی بدون تدبیر ممکن است خودمان خودمان را منزوی کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما جایگاهی در دنیا داریم که می‌توان از ایران به عنوان قلب منطقه یا حتی قلب جهان از نظر ژئوپلتیک و استراتژیک نام برد، بسیاری از خطوط از کشور ما عبور می‌کند و فضای ایران بهترین مسیر برای خطوط هوایی است، ایران می‌تواند آسیا را به اروپا و مدیترانه وصل کند، با خط راه‌آهن چین را به ایران و خلیج فارس متصل کردیم و دنیا به دریای عمان متصل شده است پس جایگاه مهمی در توسعه داریم.

وی افزود: ایران ثابت کرده است که قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد و توسعه ایران به ضرر هیچ کشوری نیست بلکه ایران به دنیا نیز کمک کرده است و حتی از نظر علمی یکی از مراکز بزرگ دنیا بوده به طوریکه در یکی از کتابخانه‌های هند شامل 25هزار نسخه خطی دیدم که بیشتر کتاب‌ها به زبان فارس و از سوی دانشمندان ایرانی است.

رئیس‌جمهور گفت: 200 سال است علیه هیچ کشوری جنگ را آغاز نکردیم و فقط اگر دیگران تجاوز کردند دفاع کردیم و اولین قدم در سیاست خارجی ما روابط خوب با همسایگان است زیرا بسیاری از امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بدون همکاری با همسایه‌ها امکان‌پذیر نیست ولی ما به دنبال منفعت یک طرفه نیستیم.

وی گفت: بازی برد برد فقط در مذاکرات هسته‌ای نیست. می‌خواهیم روابط در جهان برد برد باشد، نمی‌خواهیم سر کسی کلاه بگذاریم ولی سلطه کسی را هم نمی‌پذیریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر ما توریسم و مسئله گردشگری را تقویت کنیم و توریست کشورها را جذب کنیم و توریست ما نیز به کشورهای همسایه برود، این به نفع هر دو کشور است و الان ایران و عراق همینگونه است. همچنین همین رابطه‌ای که با عربستان صعودی داریم از اینکه زائران ما به آنجا می‌روند و زائران آنان نیز به کشور ما می‌آیند.

روحانی با بیان اینکه ما می خواهیم گردشگری را توسعه دهیم گفت: ما می‌خواهیم مردم ما فرهنگ‌های همسایگان خودشان را هم بهتر ببینند و هم بهتر معرفی کنند. ما به دنبال نفع دوطرفه هستیم. بخشی از بار این مسئولیت بر عهده دولت‌ها و بخش دیگر آن نیز بر دوش استانداران استان‌های مرزی است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که استان‌های مرزی ما باعث توسعه استان مرزی کشور همسایه شود و بالعکس. اگر ما بتوانیم با همسایگان‌مان ایجاد اعتماد کنیم که آنان بدانند برنامه‌های ما به نفع ملت آنان است (که غیر از این هم جمهوری اسلامی قصد دیگری ندارد) آنان نیز همینگونه عمل خواهند کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم روابط ما با بسیاری از کشورهای همسایه بسیار صمیمی‌تر، نزدیکتر و در سطح بالاتری نسبت به دو سال گذشته قرار دارد گفت: ما تلاش می‌کنیم این سطح روابط را توسعه دهیم. رابطه ما با همه کشورهای همسایه باید صمیمی باشد و سرویس‌های امنیتی و نیروهای انتظامی و مرزبانی ما باید کاملا همکاری کنند.

روحانی در ادامه تاکید کرد: مبنا و پیام این دولت به کشورهای همسایه این است که ما توسعه روابط در تمامی ابعاد را خواستاریم. امروز ما می‌توانیم در زمینه سلامت و پزشکی به کشورهای همجوار خدمت کنیم. ما شرایط مناسبی از لحاظ بخش پزشکی داریم. همچنین ما می‌توانیم از لحاظ علمی از دیگر کشورها استفاده کنیم و این کار عمدتا برعهده استانداران مرزی و سفرای ما در کشورهای همجوار است.

وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به رابطه صمیمی و مطلوب با کشورهای همسایه و رسیدن به رابطه راهبردی با برخی کشورهای همسایه تلاش کنیم گفت: ما با برخی کشورها در مسیر ارتباط راهبردی هستیم و با برخی کشورها در ارتباط نزدیکتر و سطح بالا قرار داریم. البته باید با یکی دو کشور به سمت اعتماد‌سازی بیشتر و حل مسائل پیش برویم و این کار با ایجاد اعتماد با کشورهای همسایه امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم استفاده از نخبگان محلی خاطرنشان کرد: باید هم برای توسعه استان‌های مرزی و هم توسعه روابط با کشورهای همسایه از نخبگان محلی استفاده کنیم. اینگونه نیست که دولت عالم علوم اولین و آخرین باشد. تجربه و علم ما محدود است به همین خاطر استانداران ما باید با نخبگان استانی‌شان در رابطه مستقیم باشند و انتقاد آنان را بپذیرند.

روحانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این موارد آنجایی که ما می‌توانیم کار را به استاندار‌ها واگذار کنیم باید آن عمل را انجام دهیم. چرا که استان‌ها باید بتوانند روی پای خود بایستند و دست‌شان علاوه بر تصمیم‌سازی در تصمیم‌گیری نیز باز باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از بخش خصوصی تصریح کرد: هر کاری اگر شدنی است به مردم واگذار کنیم و اینقدر خست به خرج ندهیم. همه دولت‌ها گفتند می‌خواهیم کار را به مردم واگذار کنیم اما نشد. آنچنان بعضی مسئولین اجرایی دو دستی مسئولیت را چسیبدند. لازم است مقداری انگشتان دست‌تان را باز کنید و بگذارید کاری که بخش خصوصی باید انجام دهد، این کار را بکند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی استان‌هایتان را فعال‌تر کنید تا بتوانید کار را به مردم واگذار کنید و شما کار را به بخش خصوصی واگذار کنید و مرکزیت هم کار را به شما واگذار کند.

روحانی با حساس خواندن سال آینده در خصوص برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: انشاءالله این امور نیز به احسن وجه پیش برود و البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که رشد و توسعه ما در سایه امنیت بهتر است.
-

تعداد بازدید از این مطلب: 92
بازدید : 92
رامین رها
23:22
جمعه 1 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: بودجه محیط‌ زیست صرف کارهای سیاسی می‌شود/خانم ابتکار می‌خواست بودجه روستاها را به NGO ها بدهد

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته توسط برخی مطبوعات و رسانه‌ها تحت عنوان کاهش بودجه سازمان محیط زیست برای مبارزه با ریزگردها توسط مجلس، اظهار داشت: منابعی که سازمان محیط زیست قصد داشت جهت تأمین این بخش از بودجه خود بردارد از محل منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در نظر داشت 60 میلیارد تومان مبلغ مورد بحث را از بودجه روستاها و شهرهای کوچک برداشته و به سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص دهد و بعداً از محل اخذ عوارض ملی جای آن را پر کند، افزود: این مبلغ، جزء منابع پایه‌ای که دولت بخواهد از محل منابع خودش در اختیار سازمان محیط زیست بگذارد، نبود.

قاضی‌زاه هاشمی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات زیست‌محیطی از جمله مسئله ریزگردها نباید از بودجه روستاها برداشت کرد، گفت: روستاها همین الان برای عمران و آبادانی دچار کمبود بودجه هستند، حال سازمان محیط زیست برای سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌خواهد همین بودجه اندک را نیز از روستاها بگیرد و در جای دیگر خرج کند.

چرا سازمان محیط زیست از بودجه امسال صرف مقابله با ریزگردها نکرد؟

وی با یادآوری اینکه سازمان محیط زیست می‌خواست 60 میلیارد تومان را به صورت آزادانه در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهد، گفت: از آن گذشته، بودجه‌ای که دیروز مجلس به حذف آن رای داد مربوط به سال بعد است و سوال اینجاست که چرا سازمان محیط زیست منابعی که امسال در اختیار دارد را صرف مقابله با ریزگردها نمی‌کند و از انجام وظیفه شانه خالی می‌کند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که سازمان محیط زیست تبدیل به سازمانی سیاسی شده که بودجه بی‌حساب و کتاب در اختیار می‌گیرد و به جای صرف این هزینه برای مستضعفان و محرومان برای کارهای سیاسی خرج می‌شود.

حجم عمده مشکلات زیست‌محیطی امروز کشور ماحصل مدیریت خانم ابتکار است

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه مجلس در برابر این گونه سیاسی‌کاری‌ها هوشیار است گفت: پیشنهاد آقای نادران پیشنهاد خوبی بود چراکه گویی پس از چند دوره تصدی خانم ابتکار بر سازمان محیط زیست ایشان نشان داده است که به تنها کاری که نمی‌پردازد خود محیط زیست است و حجم عمده مشکلات زیست‌محیطی امروز کشور ماحصل مدیریت خانم ابتکار است.

وی خاطرنشان کرد: خانم ابتکار بیشتر به فکر همراهی کردن بنگاه‌های سیاسی است لذا بهتر است ایشان به معاونت سیاسی رفته و فردی کارشناس و خبره جایگزین ایشان در سازمان محیط زیست شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 95
بازدید : 95
رامین رها
23:21
جمعه 1 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: پایان دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا و معاون موگرینی در ژنو/مذاکرات 18:30 به وقت تهران از سر گرفته می‌شود

گروه سیاست خارجی / حوزه انرژی اتمیپایان دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا و معاون موگرینی در ژنو/مذاکرات 18:30 به وقت تهران از سر گرفته می‌شود

دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان و با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو پایان یافت و قرار است این مذاکرات ساعت 18:30 به وقت تهران از سر گرفته شود.
خبرگزاری فارس: پایان دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا و معاون موگرینی در ژنو/مذاکرات 18:30 به وقت تهران از سر گرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان درباره برنامه هسته‌ای ایران در ژنو پایان یافت.

 در این مذاکرات هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.

دو طرف در دو سطح کارشناسی و معاونان مجموعا 5 ساعت به گفت‌وگو پرداختند و قرار است مذاکرات 18:30 به وقت تهران از سر گرفته شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ساعت 11 صبح امروز به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) برای پنجمین بار پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به گفت‌وگو پرداختند.

قرار است این مذاکرات فردا (شنبه) نیز ادامه یابد و روز یکشنبه نیز قرار است سیزدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای با حضور ایران و گروه 1+5 در ژنو برگزار شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی او نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دیدار و گفت‌‌وگو خواهند کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 105
بازدید : 105
رامین رها
23:20
جمعه 1 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: ایران با غلبه بر ترکیه به عنوان سوم دست یافت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز دوم و پایانی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز با برگزاری مسابقات تعیین رده های پنجم تا هشتم در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران پیگیری شد که تیم های مجارستان، سوئد، آلمان و ارمنستان به ترتیب عناوین پنجم تا هشتم را کسب کردند.

تیم ملی کشورمان نیز از ساعت 16:30 دقیقه در دیدار رده بندی به مصاف ترکیه رفت که با پیروزی مقابل حریف 6-2 پیروز شد و به عنوان سوم این رقابت ها دست یافت.

فرنگی کاران کشورمان در این دیدار پیش از پایان مسابقات هشت وزن با توجه به کسب 5 پیروزی در 6 وزن اول عنوان سومی خود را مسجل کردند تا مسابقات سایر اوزان به صورت تشریفاتی برگزار شود.

برای ایران در این دیدار محسن حاجی پور در 55، افشین بیابانگرد در 66، پیام بویری در 71 و حبیب الله اخلاقی به پیروزی دست یافتند و یوسف اخباری مغلوب حریفش شد.

* نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:

محسن حاجی پور، برنده - آیهان کاراکوش (6 بر صفر؛ با ضربه فنی به پیروزی رسید)

66 کیلوگرم:

افشین بیابانگرد، برنده - آتاکان یوکسل (حریف ترکیه ای روی تشک حاضر نشد)

71 کیلوگرم:

پیام بویری، برنده - یونس اوزیل، نایب قهرمان 2014 جهان (6 بر صفر)

75 کیلوگرم:

یوسف اخباری - امره کوش، برنده (برنز 2013 جهان) ( 7 بر 2)

80 کیلوگرم:

حبیب الله اخلاقی، برنده - اصلان آتم (10 بر 2)

85 کیلوگرم:

داود عابدین زاده، برنده - متهان باشار (2 بر صفر)

98 کیلوگرم:

مهدی علیاری برنده- فاتح باشکوی (علیاری پیروز شد)

130 کیلوگرم:

بهنام مهدی زاده - رضا کایالپ برنده(کایالپ 10 بر 2 پیروز شد)
-

تعداد بازدید از این مطلب: 89
بازدید : 89
رامین رها
23:18
جمعه 1 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: بودجه 94 علامتی دال بر مقاومت به دشمن نمی‌دهد/کسری واقعی بودجه 89 هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گزارشی از لایحه بودجه 1394 به مردم ارائه داد.

متن این گزارش به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ضعف‌های تاریخی بودجه و بودجه‌ریزی در ایران

 

گزارش به مردم، بودجه 94 – 1

امسال کمیسیون تلفیق شکل تاره‌ای به خود گرفت. تا سال قبل کمیسیون تلفیق متشکل بود از 29 عضو کمیسیون برنامه و بودجه که از هر کمیسیون دیگر دو نفر بدان اضافه می‌شدند که جمعا 55 نفر بودند.

متعاقب اینکه نمایندگان گنجاندن طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به حوزه انتخابیه برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را مشاهده کردند و اینکه اکثریت اعضای تلفیق با این کمیسیون بود (29 در برابر 26)، با تقدیم طرح اصلاحی و تصویب آن در مجلس سهم کمیسیون برنامه و بودجه را به 9 نفر کاهش دادند و در عوض سهم هر کمیسیون دیگر را به 3 نفر رساندند. البته این کار با منطق تشکیل کمیسیون بودجه ناسازگار است. در کمیسیون بودجه بحث شد که چه کنیم؟

پیشنهادی که سهمیه‌بندی کنیم تا همه  اعضا در تلفیق‌های بعدی لااقل یکبار شرکت کنند رأی آورد! سه بار مخالفت بنده و برخی دیگر بی‌نتیجه ماند. جوهر استدلال بنده این بود که اینکه شما مجربان و متخصصان امر را حذف کنید نه با عقل، نه با علم و نه با نگاه دینی، با هیچکدام سازگار نیست. نتیجه شگفت‌آور بود : در انتخاب 9 نفر، تمام متخصصان و مجربان: غلامرضا مصباحی‌مقدم، هادی قوامی، محمدقسیم عثمانی، احمد توکلی، علی‌محمد احمدی، جعفر قادری، الیاس نادران و رضا عبداللهی همگی بیرون ماندند. تنها استثنا رئیس کمیسیون، غلامرضا تاجگردون بود. در کمیسیون غیر از رئیس که تجربه طولانی کار در برنامه و بودجه را داشت، تنها یکی دو نفر متخصص اقتصادی عضویت داشتند. البته تک توک افراد نسبتاً تجربه اندوخته دیگر هم بودند.

بحمدالله در این دولت، امسال نیز مانند پارسال، لایحه بودجه در موعد قانونی تقدیم مجلس شد ولی نه دولت از فرصت بودجه‌ریزی برای رسیدگی جدی به مسائل کشور به خوبی استفاده کرد و نه مجلس توانست از این فرصت برای حل مشکلات اصلی مردم بهره لازم را ببرد.

بودجه یک رکن بزرگ سیاست‌گذاری و هدایت اقتصاد کشور و بالاترین سطح گفتگوی قوه مقننه و مجریه درباره مسائل کشور، شیوه اداره کشور و اولویت‌های کشور است. گر چه به همت دولت و همراهی شرایط عمومی، نرخ رشد ظاهراً مثبت و نرخ تورم کاهش یافته است، ولی رکود تورمی کشور همچنان بر گرده بیش از نیمی از مردم صبورمان به درجات مختلفی فشار می‌آورد.

بودجه به عنوان ابزار اصلی سیاست مالی در کنار سیاست‌های پولی مستقل ولی هماهنگ که در دست بانک مرکزی است همراه با سایر سیاستگذاری‌های مناسب می‌توانند تورم را مهار کنند و رکود را کاهش دهند.

به نظر می‌رسد دولت نه تنها از فرصت تهیه و تصویب بودجه برای طرح مسائل کشور و تصمیم‌گیری‌های اساسی استفاده نکرده است و کمیسیون تلفیق نیز تقریباً مانند هر سال اثر اندکی داشته است بلکه مانند هر سال، نگاه صرف اداری و روزمره­‌گی در بودجه‌ریزی حاکم است که می‌تواند کشور را در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دهد.

شاهدش سهم مسائل کلان در برابر سهم وصله پینه‌های انجام شده در مباحث تلفیق است. در تلفیق معمولاً احکام و ارقام پیشنهادی لایحه دولت و یا پیشنهادهای کمیسیون‌ها بدون بیان آثارش بر متغیرهای کلان مطرح می‌شود مگر نماینده‌ای مطرح کند. یک علتش امساک غیرقانونی دولت در دادن اطلاعات پشتیبان لایحه است.

اگر پیشنهاد لایحه یا کمیسیون‌ها یا نمایندگان درآمدی باشد بیشتر درباره امکان‌پذیری‌اش و اگر هزینه‌ای باشد بیشتر درباره ضرورتش حرف زده می‌شود! اینکه چه اثری بر تولید و اشتغال دارد، یا چه اثری بر تورم می‌گذارد، یا چه بازتابی بر رفتار و فعالیت بخش خصوصی خواهد داشت، کمتر موضوع بحث است. البته از حق نگذریم، نمایندگان نسبت به توزیع درآمد و فقر بالنسبه حساسیت بیشتری دارند.

متأسفانه بیماری مزمن موجود در مسیر تهیه و بررسی و تصویب بودجه چنان پادار شده است که بیشتر ایرادات در لایحه 94 و گزارش تلفیق در باره آن، کم و بیش مشابه بودجه‌های پیشین است، گر چه در ساختار فعلی نقش مجلس در بودجه‌ریزی ناچیز است اما اگر مجلس بخواهد به وظیفه خویش عمل کند باید در بررسی خود جهات تورم‌زا و رکودافزای لایحه را تشخیص و آنها را اصلاح کند و جهات ضدتورمی و ضدرکودی آن را تقویت نماید. اما به دلایل زیر چنین نبوده است:

1. نخستین موضوع آن است که در شرایط تحریم و در حالی که طرف مذاکره دائماً تهدید می‌کند، این بودجه علامت خاصی دال بر مقاومت و جدی گرفتن جنگ سیاسی و اقتصادی موجود به دشمن نمی‌دهد. حتی درباره قیمت نفت در نظر گرفته شده گر چه ظاهراً آن را 40 دلار در نظر گرفته‌اند ولی چون اجازه مصرف مطالبات را داده­‌اند، سهم صندوق توسعه ملی از 32 درصد به 20 درصد کاهش و آن را به دولت داده‌اند، همچنین نرخ ارز را 200 تومان بالا برده‌اند، اتکای به نفت افزایش یافته است.

2. موضوع دوم، همان روش نادرست در تهیه و بررسی لایحه است که اشاره شد. بودجه آینه‌ای است که سیاست­‌های دولت را برای اداره جامعه و همچنین اولویت امور را در نگاه مسئولان کشور در لباس اعداد و ارقام و ردیف‌ها و جداول بازتاب می‌دهد. یعنی مثلاً به میزانی که به منابع نفتی تکیه شود، میزان اولویت اقتصاد مقاومتی، یا اندازه سهمی از مصارف که به کارهای عمرانی اختصاص یابد (ارقام جدول منابع-مصارف)، درجه اهمیت اشتغال در نزد بودجه‌ریزان آشکار می‌شود. یا ملاحظه و مقایسه ارقام مربوط به بخش درمان و آموزش و پرورش نشان می‌دهد که سلامت و قشر پرستار و پزشک در نزد سیاستگذاران اولویت داشته‌اند یا تعلیم و معلمان.

اما متأسفانه اعظم وقت دولت و تقریباً تمام وقت کمیسیون تلفیق صرف احکام لایحه می‌شود که عموماً غیربودجه‌اند و از ارقام چشم‌پوشی می‌شود. متأسفانه معمولاً در مجلس بر این احکام افزوده می‌شود. امسال در کمیسیون تلفیق، به 22 تبصره دولت، 19 تبصره دیگر افزوده شد. با این فرق که اکثر تبصره‌هایی که در کمیسیون پیشنهاد می‌شود، با لابی آشکار و پنهان دستگاه‌های اجرایی است و از مناسبات ناسالم مصون نیست.

در این میان آنچه که واقعاً بودجه است یعنی ارقام و جدول‌ها مغفول است. تنها در یکی دو جلسه آخر با لابی بخش‌های دولتی یا نمایندگان که گاهی شکل ناپسندی هم دارد، اندکی جابجایی در ردیف‌ها صورت می‌گیرد. در واقع بودجه اساساً بررسی نمی‌شود و به جای آن قانونگذاری صورت می‌گیرد. روشی که ناقض مواد متعدد قانون آیین‌نامه داخلی و اصول قانون اساسی است که تخلف بسیار بزرگی است.

همچنین این رویه موجب نادیده گرفتن اصول و قواعد علمی، رشد بی‌انضباطی مالی، اتلاف منابع و فساد، تضعیف ثبات و افزایش ریسک و نااطمینانی و در یک کلام تشدید رکود و تورم می‌شود.

شورای محترم نگهبان در اظهارنظر مورخ 13/ ا/92 خویش درباره مصوبه بودجه سال 93، تعداد 19 بن‌ شامل چند 10 حکم را که قانونگذاری و غیربودجه‌ای تشخیص داد، خلاف قانون اساسی اعلام کرد و در انتهای اظهارنظر خویش آورده است:

«نظر به اینکه هر ساله در بودجه کل کشور مواردی که فاقد ماهیت بودجه‌ای است، منظور می‌شود که همواره از طرف این شورا مورد اشکال قرار می‌گیرد، شایسته است دولت و مجلس محترم ترتیبی اتخاذ نمایند موارد مذکور به صورت لایحه یا طرح قانونی مورد بررسی قرار گیرند»

در کمیسیون تلفیق از 19 تبصره الحاقی سابق‌الذکر‌، 11  تبصره یا غیربودجه‌ای است یا مغایر اصول قانون اساسی. چنانکه در بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت، که قرار بود بجای همین تبصره‌ها بنشیند، به اخطارهای مکرر بنده کم اعتنایی شد، بعداً شورای نگهبان در 34 بند حدود 60 تغایر با اصول قانون اساسی و احکام غیربودجه‌ای را اعلام کرد.

لایحه قانون بودجه جای قانونگذاری جدید نیست، بلکه باید انعکاس کمّی اجرای قوانین موجود باشد تا ثبات به جامعه القا کند، اطمینان برای سرمایه‌گذاری را افزایش دهد، مسیر سوءاستفاده و بی‌انضباطی مالی را تنگ سازد و از اتلاف منابع محدود دولت بکاهد. متأسفانه به دلیل ضعف‌های مزمن و روحیه مستبدانه در اداره مجلس این مشکل به درستی حل نمی‌شود.

2. منابع تولید در هر کشوری محدود است، هر چه بودجه کل کشور بزرگتر باشد یعنی منابع بیشتری را دولت بکار بگیرد، میدان فعالیت بخش خصوصی تنگ‌تر می‌شود. چون منابع در بخش دولتی بهره‌وری کمتری دارد، بزرگ شدن بودجه بر رشد اثر منفی می‌گذارد. البته از این جهت بودجه کل‌کشور در سال 94، با توجه به نرخ تورم، خوشبختانه دولت امسال بر بودجه کل نیافزوده است.  

3. کسری بودجه ظاهراً صفر است. اما اگر درآمد مالیاتی را از کل منابع کم کنیم و مانده را با هزینه‌ها مقایسه نمائیم کسری واقعی در لایحه آشکار می‌شود که در لایحه نزدیک به 105 هزار میلیارد تومان بود که با تغییراتی که در کمیسیون تلفیق روی داد، تقریباً 89 هزار میلیارد تومان است. یعنی 41 درصد منابع عمومی دولت! از منابع عمومی دولت بقیه منابع یا فروش دارایی نفتی است یا فروش دارایی فیزیکی یا استقراض. دولت به شکل کاملاً غیرعلمی و تبلیغاتی اصرار دارد که بودجه‌اش کسری ندارد.

آیا کسی پیدا می‌شود که مثلا با فروش خودرو خود و گرفتن دستی از همسایه‌اش، جهیزیه دخترش را تهیه کند، ولی مدعی تراز دخل و خرج خویش باشد؟ در اینکه کسری واقعی دولت معمولاً اثر تخریبی بر تولید و قدرت خرید مردم دارد، شکی نیست، ولی میزان آن بستگی به نحوه جبران کسری دارد.

اگر کسری با فروش دلار نفتی به بانک مرکزی جبران شود، بانک مرکزی برای خرید دلارها، اسکناس چاپ می‌کند. یعنی پول پرقدرت خلق می‌کند که 8/5 برابرش نقدینگی اضافه می‌شود. یعنی تورم. هر قدر از این دلارها مجدداً به مردم فروخته شود، واردات اضافه می‌شود که تورم را در کالاهای قابل وارد کردن کم می‌کند ولی اثر رکودی دارد؛ زیرا تولید کالای مشابه داخلی را کاهش می‌دهد.

اما چون برخی از کالاها وارد کردنی نیست مانند زمین و مسکن، قیمتشان بالا می‌رود و تورم از اینجا به سایر بخش‌ها سرایت می‌کند. در وضعیت تحریم چون ارزهای نفتی در دسترس نیست، بانک مرکزی در دفاتر حسابداری دولت را بدهکار می‌کند و اسکناس منتشر می‌کند و به دولت می‌دهد که این اثر مخرب تشدید می‌شود.

اگر جبران کسری بودجه از فروش اوراق مشارکت باشد، پدیده ازدحام خارجی پیش می‌آید. یعنی ظرفیت قرض دادن یا تأمین مالی در هر اقتصادی مثل بقیه چیزها، محدود است. وقتی دولت بیشتر قرض‌مند، دسترسی بخش خصوصی به منابع قرضی و تأمین سرمایه کم می‌شود و اثر رکودی دارد. در عین حال بدهی دولت‌های بعدی را زیاد می‌کند یعنی گشاده‌دستی امروز دولت از جیب نسل آینده.

در بودجه سال آینده، دولت و کمیسیون اجازه انتشار حدود 30 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و صکوک و اسناد خزانه را برای دولت، شرکت‌های بزرگ دولتی و شهرداری‌ها داده‌اند. در حالی که بخش عمومی تا پایان سال 95 باید 165 هزار میلیارد تومان اصل و فرع بدهد. این یعنی کسری بودجه شدیدتر در سال‌های آینده!

اما فروش سهام. طی 6 سال آخر دولت پیشین، 119 هزار میلیارد تومان سهام فروخته و در بودجه کل خرج شده است یعنی تقریباً سالی 20 هزار میلیارد تومان. حالا در لایحه 94 و گزارش کمیسیون باز هم اجازه داده شده که 18500 میلیارد تومان سهام فروخته یا واگذار شود! همین‌طور اجازه داده شده طرح‌های عمرانی را بفروشند، زمین و ملک بفروشند، اموال منقول و غیرمنقول را بفروشند. وقتی دارایی‌های قابل فروش تمام شود، با هزینه‌های پایدار شده چه خواهیم کرد؟ جز قبول ورشکستگی یا تکیه بیشتر به نفت و بدبختی‌های ناشی از آن چه می‌توانیم بکنیم؟

تعداد بازدید از این مطلب: 104
بازدید : 104
رامین رها
22:52
جمعه 1 اسفند 1393

خبرگزاری فارس: خبرگان باید وجودشان مملو از اطاعت ولی‌امر باشد/ تکیه بر منابع داخلی منافی دیپلماسی نیست/ مردم یمن کمر دشمن را شکسته‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم ایران را یادآور حرکتی عظیم، گسترده و معجزه‌آسا عنوان کرد و گفت: شما انقلاب را به بهترین شکل یاری کرده و بزرگ‌ترین دشمنی را به دشمن نشان دادید.

وی با یادآوری اینکه امام راحل می‌فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از اصل آن مهم‌تر است، افزود: خدا مردم ما را یاری کرد تا نظام طاغوت را ساقط کنیم و اکنون نیز باید انقلاب را حفظ کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی وظیفه مردم را تبعیت از ولی فقیه و دقت و بصیرت در انتخاب مسئولان ذکر کرد و با هشدار نسبت به انتخاب اشتباه مسئولین توسط مردم که فاجعه عظمی خواهد بود، گفت: افرادی باید در مجلس خبرگان انتخاب شوند که سراسر وجودشان اطاعت از ولی امر باشد.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید اگر به گروهی قدرت می‌دهیم انتظار داریم نماز را برپا کرده و معنویت را بر جامعه حاکم کنند، اظهار داشت: این یک اصل مهم است. هیچ مسئولی نمی تواند بگوید من وظیفه ندارم و آن حوزه خود مسئول دارد. آنچه در رابطه با فرهنگ رخ می‌دهد مسئولین نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر لزوم دقت مسئولین بر روی کنسرت‌ها و عاری بودن آن از دنباله توام با فساد اخلاقی گفت: روی پخش فیلم‌ها نیز باید نظارت شود و اگر صد در صد اسلامی است مجوز به آن داده شود.

وی ادامه داد: مبادا در میان هنرمندان کسانی با سابقه زشت، بد و همکاری با نظام شاهنشاهی و فتنه 88 در جامعه نمایان شوند چراکه مردم از آنان متنفرند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اگر ضعفی در این 36 سال دیده شده است باید بدون تعصب بیان شود، گفت: چه بسا اشتباهاتی داشتیم. همانطور که امام راحل در مورد انتصاب بازرگان گفتند اشتباه کردیم.

وی در این باره افزود: اگر امثال شهید بهشتی و شهید مطهری نیز اشتباه کردند باید مطرح شود؛ شهید بهشتی به کلاهی اعتماد کرد و این اشتباه بود و روی انتخاب افراد باید دقت شود مبادا نفوذی باشند و ضربه خود را بزنند؛ شهید رجایی هم درباره اعتماد به کشمیری اشتباه کرد چراکه کشمیری چنان به دین تظاهر می‌کرد که شهید رجایی در نماز به او اقتدار می‌کرد و بالاخره هم او را آتش زد و سوزاند لذا مسئولین نباید خیلی زود به افراد اعتماد کنند.

خطیب جمعه تهران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار و تجلیل از شخصیت شیخ فضل‌الله محلاتی او را فردی تلاشگر و فعال که از او به عنوان موتور روحانیت نام برده می‌شد خواند و خاطرنشان کرد: او عاشق امام و ولی امر بود و امام در وصف او گفت که عمر خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرد و از چهره‌های درخشان انقلاب بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به مقاومت مردم یمن آن را مایه افتخار خواند و با اشاره به اینکه آنها کمر دشمن را شکسته‌اند از آنها خواست که مواظب توطئه‌های دشمن باشند تا به مقاومت ضربه نخورد.

وی با تبریک پیروزی مقاومت در سوریه علیه داعش و محکومیت انفجار حرمین عسگرین در سالگرد آن نسبت به نابودی و ریشه‌کن شدن داعش که با جنایات خود بدن انسان را می‌لرزاند ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: خاخام یهودی داعش را هدیه الهی می‌داند چراکه فرهنگ اسرائیل را بیان می‌کند و آمریکا از این فرهنگ کثیف حمایت می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: یک سیاستمدار اسرائیلی می‌گوید بهترین گزینه آن است که پای داعش به بغداد رسیده و همه‌ شیعیان را به قتل برساند اما این جنایت به دامن خودشان برمی‌گردد؛ داعش 11 نفر را زنده زنده سوزاند و 27 پلیس عراقی را کشت و ابوبکر بغدادی چند نفر را به عنوان امیر مکه و مدینه تعیین کرده است که این هشداری است به حکومت عربستان.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه رسید که چه بهتر و اگر نه باید به ظرفیت درون تکیه کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید براینکه وضعیت هسته‌ای کشور ما با 10 سال قبل بسیار تفاوت کرده است، گفت: تعلیق را پذیرفتیم اما فهمیدیم که امیدی به اروپا نیست. این هم یک تجربه است. شاید اگر هم تعلیق را نمی‌پذیرفتیم بعضی‌ها حقیقت برایشان روشن نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر درون منافی دیپلماسی نیست بیان داشت: ما امروز تکیه به داخل و نیز منابع و نیروهای فراوان داریم اما آمریکا مشکلات اقتصادی و کسری بودجه داشته و میان او و اروپا اختلاف بسیار است.

خطیب جمعه تهران در پایان با یادآوری جمله‌ای از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر گول نخوردن از دشمن و تشبیه رابطه با دشمن به نزدیکی آب و آتش گفت: حضرت می‌فرمایند دشمن گاه یک قدم نزدیک می‌شود تا تو را غافلگیر کند اما به سادگی به او اعتماد نکن که محال است مهربانی کند ان شالله هیأت ایرانی مراقب هستند.

همچنین  آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز با اشاره به الهام‌گیری رهبر کبیر انقلاب اسلامی از قرآن و پیروز شدن نهضت عنوان داشت: کشورهای ضعیف که خود و مردمشان را باور ندارند به آمریکا پناهنده می‌شوند. در حالی که این کشور خودش را هم نمی‌تواند حفظ کند.
- f

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم ایران را یادآور حرکتی عظیم، گسترده و معجزه‌آسا عنوان کرد و گفت: شما انقلاب را به بهترین شکل یاری کرده و بزرگ‌ترین دشمنی را به دشمن نشان دادید.

وی با یادآوری اینکه امام راحل می‌فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از اصل آن مهم‌تر است، افزود: خدا مردم ما را یاری کرد تا نظام طاغوت را ساقط کنیم و اکنون نیز باید انقلاب را حفظ کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی وظیفه مردم را تبعیت از ولی فقیه و دقت و بصیرت در انتخاب مسئولان ذکر کرد و با هشدار نسبت به انتخاب اشتباه مسئولین توسط مردم که فاجعه عظمی خواهد بود، گفت: افرادی باید در مجلس خبرگان انتخاب شوند که سراسر وجودشان اطاعت از ولی امر باشد.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید اگر به گروهی قدرت می‌دهیم انتظار داریم نماز را برپا کرده و معنویت را بر جامعه حاکم کنند، اظهار داشت: این یک اصل مهم است. هیچ مسئولی نمی تواند بگوید من وظیفه ندارم و آن حوزه خود مسئول دارد. آنچه در رابطه با فرهنگ رخ می‌دهد مسئولین نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر لزوم دقت مسئولین بر روی کنسرت‌ها و عاری بودن آن از دنباله توام با فساد اخلاقی گفت: روی پخش فیلم‌ها نیز باید نظارت شود و اگر صد در صد اسلامی است مجوز به آن داده شود.

وی ادامه داد: مبادا در میان هنرمندان کسانی با سابقه زشت، بد و همکاری با نظام شاهنشاهی و فتنه 88 در جامعه نمایان شوند چراکه مردم از آنان متنفرند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اگر ضعفی در این 36 سال دیده شده است باید بدون تعصب بیان شود، گفت: چه بسا اشتباهاتی داشتیم. همانطور که امام راحل در مورد انتصاب بازرگان گفتند اشتباه کردیم.

وی در این باره افزود: اگر امثال شهید بهشتی و شهید مطهری نیز اشتباه کردند باید مطرح شود؛ شهید بهشتی به کلاهی اعتماد کرد و این اشتباه بود و روی انتخاب افراد باید دقت شود مبادا نفوذی باشند و ضربه خود را بزنند؛ شهید رجایی هم درباره اعتماد به کشمیری اشتباه کرد چراکه کشمیری چنان به دین تظاهر می‌کرد که شهید رجایی در نماز به او اقتدار می‌کرد و بالاخره هم او را آتش زد و سوزاند لذا مسئولین نباید خیلی زود به افراد اعتماد کنند.

خطیب جمعه تهران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار و تجلیل از شخصیت شیخ فضل‌الله محلاتی او را فردی تلاشگر و فعال که از او به عنوان موتور روحانیت نام برده می‌شد خواند و خاطرنشان کرد: او عاشق امام و ولی امر بود و امام در وصف او گفت که عمر خود را در راه اسلام و انقلاب صرف کرد و از چهره‌های درخشان انقلاب بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به مقاومت مردم یمن آن را مایه افتخار خواند و با اشاره به اینکه آنها کمر دشمن را شکسته‌اند از آنها خواست که مواظب توطئه‌های دشمن باشند تا به مقاومت ضربه نخورد.

وی با تبریک پیروزی مقاومت در سوریه علیه داعش و محکومیت انفجار حرمین عسگرین در سالگرد آن نسبت به نابودی و ریشه‌کن شدن داعش که با جنایات خود بدن انسان را می‌لرزاند ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: خاخام یهودی داعش را هدیه الهی می‌داند چراکه فرهنگ اسرائیل را بیان می‌کند و آمریکا از این فرهنگ کثیف حمایت می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: یک سیاستمدار اسرائیلی می‌گوید بهترین گزینه آن است که پای داعش به بغداد رسیده و همه‌ شیعیان را به قتل برساند اما این جنایت به دامن خودشان برمی‌گردد؛ داعش 11 نفر را زنده زنده سوزاند و 27 پلیس عراقی را کشت و ابوبکر بغدادی چند نفر را به عنوان امیر مکه و مدینه تعیین کرده است که این هشداری است به حکومت عربستان.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه رسید که چه بهتر و اگر نه باید به ظرفیت درون تکیه کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید براینکه وضعیت هسته‌ای کشور ما با 10 سال قبل بسیار تفاوت کرده است، گفت: تعلیق را پذیرفتیم اما فهمیدیم که امیدی به اروپا نیست. این هم یک تجربه است. شاید اگر هم تعلیق را نمی‌پذیرفتیم بعضی‌ها حقیقت برایشان روشن نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه تکیه بر درون منافی دیپلماسی نیست بیان داشت: ما امروز تکیه به داخل و نیز منابع و نیروهای فراوان داریم اما آمریکا مشکلات اقتصادی و کسری بودجه داشته و میان او و اروپا اختلاف بسیار است.

خطیب جمعه تهران در پایان با یادآوری جمله‌ای از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر گول نخوردن از دشمن و تشبیه رابطه با دشمن به نزدیکی آب و آتش گفت: حضرت می‌فرمایند دشمن گاه یک قدم نزدیک می‌شود تا تو را غافلگیر کند اما به سادگی به او اعتماد نکن که محال است مهربانی کند ان شالله هیأت ایرانی مراقب هستند.

همچنین  آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز با اشاره به الهام‌گیری رهبر کبیر انقلاب اسلامی از قرآن و پیروز شدن نهضت عنوان داشت: کشورهای ضعیف که خود و مردمشان را باور ندارند به آمریکا پناهنده می‌شوند. در حالی که این کشور خودش را هم نمی‌تواند حفظ کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931201000377#sthash.3DnRwk8N.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 96
بازدید : 96


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر