بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
21:23
دو شنبه 26 آبان 1393

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی های مسلح همواره با اقتدار ماموریت های خود را دردفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرلشگر ستاد عطاالله صالحی با حضور در مرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش در جمع دانشجویان با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش آموختگان دانشگاه های افسری آجا گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است.

وی مراسم جشن تحلیف را یک صحنه عبادی سیاسی دانست و خطاب به دانشجویان افزود:وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابر قدرت های بزدل نشان دهید .

امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی ابر قدرت های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

وی اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
بازدید : 238
رامین رها
21:22
دو شنبه 26 آبان 1393

هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.

ایشان همچنین دنیای امروز را تشنه پیام آزادیبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگویان جهانی، تلاش می کنند تا با استفاده از هنر، سیاست، نظامی گری و همه ابزارها، مانع شنیده شدن ندای اسلام ناب شوند اما این ندا شنیده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت های استکباری است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد عمیق و غیر سطحی با موضوع اقتدار در نیروهای مسلح، افزودند: تعداد زیادِ نیروی انسانی و آموزش و تجهیزات نظامی پیشرفته، به تنهایی موجب اقتدار نیروهای مسلح یک کشور نمی شوند بلکه باید انگیزه و معنویت و عزم و درکِ حقیقت مسئولیت بر رفتارها و جهت گیری ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابلیت های معنوی و توانایی های علمی و قدرت ابتکار و عزم راسخ نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنیا بر روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می کند و آن را جدی می گیرد، زیرا می داند که هر جا عرصه مسئولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.

ایشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسری امام علی (ع) و شهدای گرانقدر این دانشگاه، خطاب به دانشجویان افسری گفتند: خود را در این مجموعه پر برکتِ علمی و نظامی، برای اعتلای روزافزون نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان اقتدار کشور، آماده کنید و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پدیده های علمی را عرضه می کنند، با بهره گیری از اندوخته های علمی و ابتکار و ارائه پدیده های نظامی و نوین، سازمان نظامی کشور را به اوج اعتلاء برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیامِ اسلامی ملت ایران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگویان جهانی که از جاذبه پیام رهایی بخش اسلام ناب و تهدید شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بویژه ابزارهای هنری بهره گرفته اند تا مردم دنیا را از اسلام بترسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای ساختن گروههای مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامی، و قتل عام انسان های بیگناه بوسیله این گروهها را نمونه دیگری از روشهای دشمنان برای اسلام هراسی برشمردند و افزودند: پیام اسلام ناب برای انسانیت، پیام آسایش، عزت، سربلندی و زندگی همراه با امن و امان است و بدخواهان نمی خواهند، ملت ها با این پیام آشنا شوند.

ایشان خطاب به دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) تاکید کردند: نسل پیش از شما پیام اسلام ناب را در میدان های نبرد و سیاست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنیا نشان داد، و اینک شما وارثان آن شهدای بزرگوار و مردان عظیم القدر هستید تا این پیام را به جهانیان عرضه کنید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.

در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 178
بازدید : 178
رامین رها
20:17
یک شنبه 25 آبان 1393
 

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین عصر یک‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد، منافع و دیدگاه‌های مشترک میان دو طرف عرصه‌ای گسترده برای ارتقای سطح روابط و مقابله با چالش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم را فراهم آورده است.

او با تاکید بر پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه همه جانبه با تروریسم، تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را دارای اهداف مشکوک و غیرشفاف توصیف کرد و افزود؛ اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو ائتلاف با شعار مبارزه با تروریسم در تضاد است.

شمخانی جمهوری اسلامی ایران را پایبند به مذاکرات هسته‌ای و پیمان منع اشاعه دانست و افزود؛ تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون بر اساس نیازهای واقعی و تحت نظر بازرسان آژانس صورت گرفته است.

وی افزود؛ ایران با حسن نیت کامل و در چارچوب برنامه اقدام مشترک به مجموعه تعهدات خود عمل کرده و در صورتی که طرف مقابل رویکرد منطقی، غیرسیاسی و مبتنی بر واقعیت‌ها داشته باشد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به سرعت قابل حصول خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و برخورداری از مجموع حقوق قانونی در چارچوب ان.پی.تی باید در هر توافقی لحاظ شود و در این زمینه اختلافات داخلی کشورها و زیاده‌خواهی‌ها تاثیری بر اراده تیم مذاکره کننده ایران نخواهد داشت.

شمخانی استفاده از ابزار تحریم‌های غیرقانونی و سوء استفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه‌ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود؛ تداوم سیاست‌های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست کشورها نه تنها مسیری شکست خورده است، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی چین نیز در این دیدار بر حمایت پکن از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و گفت: ایران حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و مطمئناً در مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت خواهیم کرد.

او هم‌چنین با اشاره به گسترش تهدید تروریسم در جهان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم افزود؛ توجه نکردن به ضروت‌ها و الزامات برخورد جدی، همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

جیان چو در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید از این مطلب: 169
بازدید : 169
رامین رها
20:4
یک شنبه 25 آبان 1393
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دشمنی ابرقدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت‌های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده‌اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سر لشگر عطاءالله صالحی با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید حضرایی، با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است. این مراسم یک صحنه عبادی سیاسی است و وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابرقدرت‌های بزدل نشان دهید.

 

امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

 

وی در پایان افزود: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 166
بازدید : 166
رامین رها
20:1
یک شنبه 25 آبان 1393

نطقه‌ای مرکزی در تهران یکی از پرازدحام‌ترین روزهایش را با حضور هزاران نفر در خیابان‌های منتهی به تالار وحدت، برای تشییع پیکر یک خواننده‌ی جوان به سوی خانه‌ی ابدی‌اش تجربه کرد. به گزارش ایسنا، از همان نخستین ساعت‌های امروز، گروه‌های چند نفری از دوستداران مرتضی پاشایی - خواننده موسیقی پاپ - در مناطق مختلف تهران و حتی استان‌های نزدیک مانند استان البرز، با استفاده کردن از نمادهایی به رنگ سیاه، به ایستگاه‌های مترو و خیابان‌ها آمدند تا برای حضور در مراسم تشییع این خواننده به مرکز شهر تهران بیایند. خط 4 متروی تهران و بخصوص ایستگاه‌های فردوسی و ولیعصر که منتهی به خیابان حافظ و تالار وحدت بودند، با ازدحام بی‌سابقه‌ی جمعیت مواجه شد، به‌طوری که خروج مردم از این ایستگاه‌ها حتی از طریق پله‌های اضطراری هم با دشواری همراه بود. از ساعتی پیش از شروع رسمی مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی، خیابان‌های شهریار و حافظ به‌دلیل ازدحام مردم بسته شد و این وضعیت تا یک ساعت بعد از انتقال پیکر پاشایی به بهشت زهرا (س) نیز ادامه داشت. تشییع پیکر مرتضی پاشایی پس از اعلام این‌که پیکر پاشایی به بهشت زهرا (س) منتقل شده و متفرق شدن مردم، گروهی از دوستداران این خواننده در مقابل تالار وحدت جمع شدند و با در دست داشتن شاخه‌های گل، قطعه‌هایی از آهنگ‌های معروف پاشایی را به‌صورت دسته‌جمعی خواندند. همچنین «میم مثل مرتضی»، «مرتضی ... چه پرواز باشکوهی!»، «کاش می‌شد صدایت را بوسید»، «نگران منی»، «یکی هست، که دیگه نیست ...»، «یکی هست... که همیشه هست» و «نگو خسته شدی»‌ روی پلاکاردهایی که مردم در این مراسم در دست داشتند به چشم می‌خورد. به علاوه، طراحی‌هایی از چهره‌ی پاشایی که تصویر آن روی کاور نخستین آلبوم این خواننده با عنوان «یکی هست» چاپ شده بود، در دست مردم دیده می‌شد. هنگام پخش شدن دو قطعه‌ی «نگران منی» و «یکی هست» در میان حاضران، جمعیت به‌شدت احساساتی شد و ترانه را با صدای بلند خواند. حضور کسانی که از شهرهای مختلف برای شرکت در این مراسم به تهران آمده بودند، از نکات قابل توجه بود؛ «حمید» یکی از کسانی بود که دوستانش بعد از اعلام خبر درگذشت پاشایی، از تبریز به سمت تهران حرکت کرد. او با صدایی بغض‌آلود به خبرنگار ایسنا گفت: مرتضی پاشایی برای ما فقط یک خواننده نبود، او خاطره‌ساز شد. وقتی خبر درگذشتش را شنیدم، با دوستانم تصمیم گرفتیم برای تشییع به تهران بیاییم. پس از پایان مراسم تشییع در تالار وحدت، مردم برای حضور در بهشت زهرا (س) و تدفین این خواننده‌ی موسیقی پاپ، به سمت ایستگاه‌های مترو هجوم بردند که این موضوع باعث شد تا مأموران مترو برای دقایقی جلو ورود مردم را به ایستگاه بگیرند. در این مسیر، اتومبیل‌هایی نیز به‌دلیل قفل شدن خیابان‌های این منطقه، در ترافیک مانده بودند و برخی از آن‌ها، آهنگ‌هایی از این خواننده را با صدای بلند پخش و در مواردی نیز مردم با آن‌ها هم‌خوانی می‌کردند. یک موضوع دردسرساز دیگر، زیرگذر چهارراه ولیعصر بود، چون افرادی که از شهرهای دیگر به تهران آمده بودند، در مسیر بازگشت در زیرگذر چهارراه دچار سردرگمی شده و نمی‌دانستند از کدام ورودی و خروجی باید استفاده کنند. به گزارش ایسنا، مرتضی پاشایی از حدود یک سال پیش و در پی ابتلا به بیماری سرطان معده بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت و در این مدت، بارها شایعه‌هایی مبنی بر وخامت بیماری یا حتی فوت این هنرمند منتشر و باعث رنجش خاطر او و خانواده‌اش شد. هرچند در سال‌هایی که پاشایی به‌شکل حرفه‌ای به فعالیت موسیقی و برگزاری کنسرت می‌پرداخت، تا این حد با استقبال از سوی مردم مواجه نمی‌شد، اما در طول مدتی که او در بیمارستان بستری بود و همچنین پس از فوتش، موجی در راستای هم‌دردی با او و خانواده‌اش شکل گرفت. پاشایی در مدت کوتاه فعالیت هنری‌اش تعداد کمی آلبوم موسیقی به بازار عرضه کرد و البته در مقایسه با دیگر خوانندگان پاپ، تعداد کنسرت‌هایش کمتر بود. پاشایی بعد از ابتلا به بیماری نیز چند کنسرت داشت که نشان‌دهنده‌ی حرکت روبه رشد او در حوزه‌ی موسیقی پاپ بود. از سوی دیگر، اگر مراسم تشییع پیکر پاشایی در مرکز شهر تهران را در کنار نمونه‌های مشابه قرار دهیم، این موضوع روشن می‌شود که مدیریت شهری در این‌گونه موارد به‌شدت با مشکل و ضعف روبه‌روست و گویا هیچ‌گونه پیش‌بینی و چارچوب از پیش تعیین‌شده‌ای برای سامان‌دهی چنین مراسمی در دستگاه‌های مربوط وجود ندارد. هرچند حضور گسترده‌ی مردم در مراسم امروز از قبل قابل پیش‌بینی بود و حتی در محل برگزاری مراسم (تالار وحدت) مسوولان برای تجمع حدود 15هزار نفر تمهیداتی اندیشیده بودند، اما در سطح کلان، عملا خیابان‌های منتهی به تالار وحدت و حمل‌ونقل عمومی شهری از ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم تا چند ساعت پس از آن، کاملا غیرقابل استفاده شده بودند. ضمن آن‌که رفتار مردمی، چه در زمان وخامت حال و چه پس از درگذشت او، و نیز برخی رفتارهای قابل تأمل در برخورد با حرکت‌های جمعی، بی‌شک، از منظر‌های مختلف جامعه‌شناختی، تحلیل مدیریت کلان سیاسی و نگاه‌های مدیریت استراتژیک قابل بررسی و ارزیابی است. شرایطی که بار دیگر این تلنگر را وارد کرد که انگار سیاست‌گذاری‌های ما همچنان در این زمینه، به تعمق و همت بیشتری نیاز دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
بازدید : 163
رامین رها
23:23
پنج شنبه 22 آبان 1393

حالی که اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اصرار دارد، جامعه روحانیت مبارز نیازی به مجوز فعالیت ندارد، تعیین دبیرکل جدید برای این تشکل پرسابقه مورد بررسی روزنامه‌ها قرار گرفته است. مذاکرات هسته‌ای و تغییر شرایط به نفع گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های آخر هفته است.

 

عضو جامعه روحانيت: دل ما از هاشمي و ناطق خون است

اعتماد در گزارشی با تیتر «هاشمی و ناطق نیامدند/تعیین دبیرکل پس از چهلم آیت‌الله مهدوی کنی» نوشته است: غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تعیین دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز پس از چهلم آیت‌الله مهدوی کنی خبر داد.
مصباحی مقدم با اشاره به جلسه سه شنبه شب این تشکل در دفتر آیت‌الله یزدی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور به علت شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه حضور نیافت و منتظر فرصتی برای تشریف فرمایی در جلسات جامعه روحانیت هستند.
وی از عدم حضور هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری با وجود دعوت صورت گرفته در این جلسه خبر داد و افزود: سایر اعضا ٢٢ نفر بودند، از جمله آیت‌الله یزدی و آیت‌الله امامی کاشانی در جلسه دیشب حاضر بودند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی کنی، دبیر فقید جامعه روحانیت و بررسی اخبار روز جامعه به پیشنهاد کمیته سیاسی مقرر شد جهت حفظ حرمت آن مرحوم گفت‌و‌گو‌ها برای تعیین دبیرکل به پس از چهلم ایشان موکول شود.
او در مورد محتوای جلسه شب گذشته خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گوهایی در مورد ادامه مسیر آیت‌الله مهدوی کنی و چهارچوب‌ها و مبانی که توسط ایشان و سایر افراد موثر شورای مرکزی پیش‌تر مقرر شده است صورت گرفت و بر تداوم این اصول و رهکار‌ها تأکید شد.
مصباحی مقدم با اشاره به تداوم اصولگرا بودن جامعه روحانیت و عدم انحراف از چارچوب‌های گذشته تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز خط مشی جدیدی برای خود تعریف نمی‌کند و حمایت از ولی فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب را به عنوان اصل اصیلی مورد تأکید قرار می‌دهد. وی از توجه به مسائل و مشکلات فرهنگی در مردم و نقش جوان بر اساس سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه روحانیت مبارز سخن گفت و بیان داشت: این تشکل بنا دارد جایگاهی را که نزد مردم متدین، احزاب و گروه‌های همسو به دست آورده است حفظ و تقویت کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تأکید اعضای این تشکل بر همکاری با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد و تصریح کرد: اگر جامعه مدرسین صلاح بداند ما مانند گذشته با هم همکاری می‌کنیم و در این زمینه قرار شد آیت‌الله یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است این مطلب را با اعضای آن تشکل در میان گذاشته تا مقدمات همکاری فراهم شود.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تصمیم گیری در جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز در مورد دبیرکل جدید، گفت: این جلسه سه شنبه دو هفته بعد در دفتر آیت‌الله یزدی برگزار خواهد شد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در مورد دیدار سه جانبه میان آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: تصمیم گیری در مورد این دیدار صورت نگرفت، زیرا این دیدار به جامعه روحانیت مبارز مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به خود آقایان است و ما هم از آن خبری نداریم.
اعتماد همچنین در مطلبی با تیتر «شجونی: دل ما از هاشمی و ناطق خون است» نوشته: جعفر شجونی که همین چند روز پیش گفته بود مواضعش درباره اظهارات یک سال آخر حیات مرحوم حبیب الله عسگراولادی اشتباه بوده است، روز گذشته درباره حضور آیت‌الله هاشمی و ناطق نوری در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز چنین اظهارنظر کرده است که عده یی شایعه کرده بودند قرار است هاشمی و ناطق در جلسه جامعه روحانیت شرکت کنند که این اتفاق نیفتاد. ضمن اینکه ما دل پرخونی از این‌ها داریم و نیازی نیست در جلسات ما شرکت کنند. این عضو جامعه روحانیت در پاسخ به این سؤال که دبیرکل جدید چه زمانی انتخاب خواهد شد، اظهار داشت: قرار شد در جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز تصمیم بگیریم و بعد از آن به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسأله را اطلاع بدهیم. فعلاآیت‌الله موحدی کرمانی گزینه اصلی برای دبیرکلی است. اما هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است. ادعای روزنامه دولت به نفع دانش آشتیانی
روزنامه دولتی ایران، مدعی شده که یک روز پس از معرفی چهارمین وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس، بررسی سوابق و برنامه‌های او را در دستور کار خود قرار دادند. انتظار می‌رود با ارتباطات بیشتری که وی با نمایندگان و مجامع استانی برقرار می‌کند، شانسش برای گرفتن رأی اعتماد بیشتر شود.
به نوشته ایران، حجت‌الاسلام روحانی روز سه‌شنبه دکتر فخرالدین دانش‌آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری به مجلس معرفی کرد. تعدادی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس همنوا با برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های همسو با خود در بیرون مجلس پیش از ارائه برنامه‌ها و کارنامه وزیر پیشنهادی اقدام به پیشداوری کرده و در کنار این قضاوت زودهنگام، برخی اتهامات و مسائل نادرست را به وی نسبت دادند که البته با واکنش تعداد زیادی از نمایندگان مجلس روبه رو شد.
اظهارات و ارزیابی‌های دیروز نمایندگان در مواجهه با خبرنگاران پارلمانی، حکایت از آن داشت که فضای تخریبی ایجاد شده علیه دکتر دانش‌آشتیانی نه تنها با اقبال مواجه نشده بلکه فضای منطقی و عقلانی بر بهارستان حاکم است و عمده نمایندگان در حال بررسی بیشتر کارنامه و برنامه وزیر پیشنهادی هستند. در همین راستا کمیسیون آموزش مجلس نیز در جلسه روز سه‌شنبه خود اقدام به ارزیابی صلاحیت دکتر دانش کرده بود. قاسم احمدی لاشکی عضو این کمیسیون گفت که در جلسه مذکور که در غیاب برخی اعضا تشکیل شد، برخی اعضای کمیسیون فرهنگی در تأیید و حمایت و بعضی نیز در مخالفت با او سخن گفتند. به گفته وی، احتمالاً روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون آموزش با حضور وزیر پیشنهادی بار دیگر تشکیل جلسه داده و در آنجا مفصل‌تر درباره برنامه‌های وی صحبت و ارزیابی می‌شود.
حامد قادر مرزی، نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان هم به خبرنگار ایران گفت که تلاش دارند برای هفته پیش رو و به احتمال زیاد برای روز دوشنبه جلسه‌ای را با حضور وزیر پیشنهادی داشته باشند. اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت هم اعلام کرده که در جلسه یکشنبه هفته آینده فراکسیون از آقای دانش آشتیانی دعوت خواهیم کرد تا برای ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در جلسه حضور پیدا کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس تا روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته آینده که بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، به ارزیابی‌های خود از دکتر دانش ادامه خواهند داد.
با وجود غالب بودن چنین مشی‌ای در بهارستان، تعدادی از نمایندگان مخالف دولت که عمدتاً عضو یا همسو با جبهه پایداری هستند خط خبری و تحلیلی رسانه‌های همفکرشان در بیرون از مجلس را پیش می‌برند. ابهام آفرینی، طرح برخی دغدغه‌های جناحی، هجمه‌های پیامکی و تخریب رسانه‌ای علیه دانش آشتیانی محورهای برجسته مواضع و کنش‌های مخالفان وزیر پیشنهادی است که قبل از بررسی و مشاهده کارنامه و برنامه‌های وی در دستور کار قرار گرفته است.
با وجود این همچنان که بسیاری از مجلسی‌ها تأکید کرده‌اند، این خبرسازی‌ها و تخریب‌ها ملاک عمل و تصمیم نمایندگان در روز رأی اعتماد نخواهد بود. چنانکه اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان به ایسنا گفت: قطعاً نمایندگان مدارک متقن و مستند در مورد عملکرد وزیر پیشنهادی یا حتی عملکرد سیاسی او را از مراجع رسمی دریافت می‌کنند، چرا که اگر اطلاعات غیررسمی مبنای تصمیم‌گیری باشد، در تصمیم‌گیری دچار خطا خواهیم شد. علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس هم از اینکه برخی نمایندگان برنامه‌های وزیر پیشنهادی را محور قرار نداده و گرایش سیاسی خود را در قضاوت دخالت می‌دهند انتقاد کرد. او به خانه ملت گفت که نمایندگان صلاحیت علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی را مدنظر قرار دهند. طرح برخی مسائل نادرست علیه وزیر پیشنهادی در حالی است که مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری و مجید نصیرپور معاون وی تأکید کرده‌اند که وزیر پیشنهادی برای هر کدام از این مسائل و اتهامات پاسخ‌های قانع‌کننده دارد و با حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها شبهات را برطرف خواهد کرد.
یکی از مواردی که در یکی دو روز گذشته از سوی مخالفان و رسانه‌های آن‌ها برجسته شده سابقه سیاسی دانش آشتیانی و عضویت وی در حلقه مؤسسین حزب مشارکت ایران اسلامی است. حامد قادر مرزی در این باره به خبرنگار ایران گفت: زمانی که آقای دانش در حزب مشارکت بوده، این حزب مجوز قانونی برای فعالیت داشته، لذا عضویت در آن منع و اشکال قانونی نداشته است. علاوه بر این به گفته دوستان وزیر پیشنهادی وی تنها عضو مؤسسین این حزب بوده و بعد از آن به کارهای علمی و پژوهشی روی آورده است. نماینده مردم قروه در مجلس اضافه کرد: دکتر دانش، سابقه اجرایی قابل دفاعی دارد و به لحاظ سیاسی هم حاشیه‌ای ندارد. به نظر من او صلاحیت و توانمندی خوبی برای اداره این وزارتخانه دارد. احمدی لاشکی نماینده نوشهر هم از غالب شدن نگاه‌های سیاسی در بررسی وزرای پیشنهادی علوم گلایه کرد و گفت که در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی باید صلاحیت‌ها، برنامه‌ها و کارنامه‌اش مورد ارزیابی قرار گیرد نه اینکه صرفاً با عینک سیاسی نسبت به او قضاوت کنند. او درباره عضویت دانش در حزب مشارکت هم افزود: عضویت افراد در احزاب قانونی دلیلی بر صلاحیت نداشتن آن‌ها نیست، چرا که در غیر این صورت چند صدایی و اختلاف سلیقه معنایی پیدا نمی‌کند.
اتهام دیگری که روز گذشته در یکی از روزنامه‌های مخالف دولت برجسته شد، طرح مخالفت دکتر دانش در زمان حضورش در وزارت علوم با استقرار بسیج در دانشگاه‌ها بوده است. مخالفان بخش‌هایی از کتاب خاطرات دکتر مصطفی معین را گزینش کرده و نتیجه گرفته‌اند که وزیر پیشنهادی علوم مخالف بسیج است.
غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت اما در این باره به ایران گفت که در حقیقت مخالفان این موضوع را تحریف کرده‌اند. به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ماجرای یاد شده، دکتر دانش آشتیانی از یک واقعه‌ای شرح خاطره کرده و نظر شخصی نداده است بلکه گفته است که در آن جلسه نظرات مختلفی در این باره (استقرار بسیج در دانشگاه‌ها) وجود داشته از جمله اینکه برخی مخالف بوده‌اند.
جعفرزاده نسبت به رأی اعتماد وزیر پیشنهادی خوشبین و معتقد است. به گفته وی، با توجه به مطالبات مردم و بخصوص دانشجویان از نمایندگان و اینکه مردم رأی ندادن‌ها به وزیر علوم را سیاسی می‌پندارند، دکتر دانش آشتیانی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد. به گفته وی نمایندگان شهرستان‌ها بر خلاف تهرانی‌ها که بیشتر نگاه سیاسی دارند، مطالبات مردمی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. چون ارتباط بیشتری با مردم دارند. به همین خاطر در تعطیلات دو سه روزه آخر هفته وقتی مطالبات مردم و دانشگاهیان از خود مبنی بر ارائه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی را ببینند، تصمیم درستی خواهند گرفت. این نماینده مجلس دانش آشتیانی را وزیر خوبی برای وزارت علوم خواند و گفت که وی فردی فرهیخته، دانشگاهی و ارزشی است و هیچ سند قابل توجهی از ارتباط وی با جریان فتنه طرح نشده است. روز مواضع مهم در موضوع هسته‌ای
اظهارات رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی بر اخبار هسته‌ای امروز روزنامه‌ها سایه افکنده است. ابتکار با اشاره به توضیحات دبیر شورای امنیت ملی درباره نامه نگاری رئیس جمهورآمریکا در ابتدای مطلبی با تیتر «به برخی نامه‌های اوباما به رهبری پاسخ داده شد» نوشته: ارسال نامه از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری، موضوعی بود که در یک هفته گذشته از سوی چند رسانه آمریکایی ادعا شد. این ادعا حواشی و نظرات مختلفی را برانگیخت، اما با این وجود هیچ‌گاه به صورت رسمی از سوی طرفین تاید نشد. دیروز، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا، در سخنانی دریافت این نامه را مورد تائید قرار داد و اعلام کرد این نامه‌نگاری‌های سابقه چند ساله دارند و در مواردی پاسخ‌هایی به این نامه‌ها نیز داده شده است.
شمخانی در نشست سیاسی هفتگی با مدیران و کار‌شناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص نامه اخیر اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: نامه‌نگاری رئیس‌جمهور آمریکا دارای سابقه چندین ساله بوده و در برخی موارد نیز پاسخ‌هایی به این مکاتبات ارایه شده است. وی با انتقاد از رویکردهای دوگانه هیأت حاکمه آمریکا که در مکاتبات محرمانه و مواضع اعلامی دارای تناقض‌های آشکار است، این روش را صرفا اقدامی با هدف تاثیرگذاری بر فضای داخلی این کشور عنوان کرد و افزود: مواضع صریح، شفاف و قاطع جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای مجددا به رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا یادآوری و بر عدم پذیرش برنامه غنی‌سازی نمایشی از سوی جمهوری اسلامی ایران تأکید شده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرد: ایران به طور قطع در جریان مذاکرات هسته‌ای، تعهداتی فرا‌تر از ان.‌پی.‌تی را نخواهد پذیرفت.
اعتماد نیز در مطلبی با تیتر «پاسخ روحانی به پافشاری امریکا بر سر تحریم‌ها: با مشکل داخلی پای میز مذاکره نیایید» نوشته: رئیس جمهوری با اشاره به پایان مذاکرات ایران با ١+۵ در مسقط عمان گفت: اگر یکی از کشورهای عضو گروه ١+۵ مشکلاتی در داخل دارد و در انتخاباتی برنده یا بازنده شده است، به ما ربطی ندارد و هر کشوری باید مشکلات داخلی‌اش را در درون خود حل کند. حسن روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه مذاکرات تا تاریخ سوم آذر در سطوح دیگر ادامه خواهد یافت، گفت: به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که تیم مذاکره کننده کشورمان همانند گذشته بر مبنای مصالح و حقوق مردم بر سر میز مذاکرات حاضر شده و البته نگرانی‌های منطقی را نیز مد نظر قرار داده و با آژانس همکاری شفاف داشته است. رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر ١+۵ و برخی کشور‌ها، هدفشان این است که ایران از توسعه بازبماند و به دنبال بهانه جویی هستند، این امر امکان پذیر نیست و ملت ما از مسیر توسعه و حقوق خود دست برنخواهد داشت. ما حق داریم در چارچوب معاهدات آژانس بین‌الملل انرژی اتمی و پادمان‌های نظارتی از فن‌آوری صلح آمیز هسته یی بهره‌مند شویم.
جمهوری اسلامی مواضع نتانیاهو در باره روند مذاکرات را مورد توجه قرار داده و نوشته: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ عصبانی است. بنیامین نتانیاهو که این روز‌ها با نزدیک شدن به زمان اعلام توافق جامع هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ نگرانی شدیدی دارد، بار دیگر در سخنانی به آمریکا و کشورهای گروه ۱+ ۵ هشدار داد با ایران توافق نکنند. روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» نوشت نخست‌وزیر اسرائیل شب چهارشنبه در سخنرانی ویدئو کنفرانسی خود خطاب به مجمع عمومی یهودیان آمریکای شمالی گفت: امیدوارم خبرهائی که از مذاکرات هسته‌ای به گوشم می‌رسد، صحت نداشته باشد.
نتانیاهو گفت: همان‌طور که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال گفتم ممکن است به بهانه مقابله با داعش اجازه داده شود ایران در آستانه اتمی شدن باقی بماند، در این صورت نبرد با داعش را می‌برید اما در جنگ اصلی شکست می‌خورید. جان کری وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته همزمان با ترک مسقط به قصد شرکت در نشست «اپک» در چین، از هواپیما با نتانیاهو به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده و او را در جریان مذاکرات دو روزه خود با ظریف در عمان قرار داد. ممکن است عصبانیت نتانیاهو و آنچه در این سخنرانی گفته به دلیل برخی خبرهایی بوده که وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکرات مسقط به او انتقال داده است. رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه گروه ۱+۵ نگرانی خود را از روند مذاکرات هسته‌ای این کشور‌ها با ایران تشریح کرده بود.
احمد شیرزاد نیز در مطلبی با تیتر «گذر از نفی به تعداد» در روزنامه شرق نوشته: فرآیند مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در حدود یک‌سال اخیر، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و می‌توان به حصول توافق جامع هسته‌ای خوشبین بود. آنچه از خبر‌ها، منابع نزدیک به مذاکرات و نقل‌قول مقامات شرکت‌کننده در گفت‌وگو‌ها به دست می‌آید این است که برخلاف گذشته، بحث بر سر رسیدن به درک مشترک نیست؛ بلکه نوعی درک مشترک میان طرفین حاصل شده است. این به آن مفهوم است که طرف مقابل، خواهان برچیده‌شدن برنامه هسته‌ای ایران نیست و پذیرفته که ایران می‌تواند نوعی برنامه هسته‌ای داشته باشد. بیانیه اخیر مشترک آمریکا و فرانسه، ناظر بر همین مسأله بود. ایران تأکید کرده که درصدد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است و طرف مقابل هم تا حد زیادی این واقعیت را تایید می‌کند و این، نکته مهمی است. دیدگاه افراطی سال‌های گذشته این بود که ایران به اتهام غیرقابل‌اعتمادبودن، هیچ نوع برنامه هسته‌ای را نباید دنبال کند و سران رژیم اسراییل هنوز هم دنبال احیا و تقویت چنین دیدگاهی در جامعه بین‌المللی هستند؛ اما تلاش «تل‌آویو»، تقریبا هیچ خریداری در جهان ندارد. در سمت ایران هم پذیرش واقع‌بینانه‌ای در دولت جدید شکل گرفته که نمی‌توان بدون جلب رضایت جامعه جهانی و تفاهم و تعامل، برنامه هسته‌ای را پیش برد و انتظار داشت همه کارهای کشور هم بدون وقفه، به پیش رود. این نکته در جمله تاریخی آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی وجود داشت که «سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم هم بچرخد». نگاه تند اولیه و حتی مانورهای «دلواپسان» کاهش یافته و مخالفت‌های رسانه‌های تندرو نیز کاسته شده است چرا که سمت‌وسوی تصمیم مجموعه نظام به سمت حل‌وفصل مسأله ‌است.
‌«درک مشترک» طرفین مذاکره سبب شده تا موضوع محل اختلاف، به کمیت و تعداد غنی‌سازی و سانتریفیوژ‌ها، خلاصه شود که البته موضوع مهمی است اما در قیاس با گذشته که هر یک از طرفین، بیانیه سیاسی خود را می‌خواند و مذاکرات را ترک می‌کرد، تفاوت رفتار بسیار معنا‌داری را نشان می‌دهد. آنطور که گفته شده تقریبا مسایل فیمابین به رشته تحریر درآمده و جای اعداد خالی است که باید روی آن‌ها توافق نهایی صورت گیرد. در این مرحله که اکثر مسائل، موانع و راه‌حل‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، نیاز به یک تصمیم سیاسی مانده که نیاز به شجاعت همه طرف‌ها دارد.
برداشت نگارنده این است که اگر با مذاکرات فعالانه برخورد شود و کشورهای دیگر به ایفای نقش موثر‌تری بپردازند، رسیدن به توافق امری ناگزیر است که نمی‌توان این مهم را نادیده گرفت. حتی مقامات سیاسی کشورهای مذاکره‌کننده مقابل ایران صراحتا اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند به پیش از مذاکرات بازگردند. بیشینه خواست ایران، حفظ تعداد سانتریفیوژ فعلی است و‌گرنه نیاز لازم برای رسیدن به تولید صنعتی با توجیه اقتصادی، بیش از اعداد فعلی است. به ‌لحاظ سیاسی، دموکرات‌های ایالات‌متحده به‌دنبال کسب حداکثر امتیاز در قبال حداقل هزینه هستند. افکارعمومی ایران هم توقعات مشابهی دارند و امتیاز کسب‌شده در فرآیند ۱۲ساله هسته‌ای، حساسیت قابل درکی را برای ایرانیان پدید آورده است.
سخنان دیروز رئیس‌جمهور نیز ناظر بر همین مسأله است که غیرمستقیم به آمریکا می‌گوید، مسائل حاصل از انتخابات اخیر «کنگره» و «سنا» را در درون خودشان حل کنند و ایران ملزم نیست تا پیامد رقابت‌های سیاسی داخلی آمریکا را متقبل شود. اصل حل مسأله و رفع تحریم‌ها پیروزی بسیار بزرگی برای ایران خواهد بود و اگر توافقی در چارچوب منافع ملی به دست آید، جامعه بدون هیچ تبلیغی، با دیده بسیار مثبت به آن می‌نگرد. البته رئیس‌جمهور در سخنان روز گذشته تأکید داشتند که ایران تعدیل‌های لازم را در درخواست‌های خود صورت داده است و در فضای بعد از توافق احتمالی می‌توان نیاز هسته‌ای واقعی را مورد بررسی قرار داد و بر اساس آنچه به دست می‌آید برنامه‌ریزی کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 183
بازدید : 183
رامین رها
23:22
پنج شنبه 22 آبان 1393

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 هفته آینده در وین آغاز خواهد شد و طرفین در آخرین فرصت باقیمانده پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر، برای دستیابی به توافق نهایی تلاش خواهند کرد. در این میان، بحث بر سر تأثیرات جانبی توافق یا عدم توافق هسته ای، مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. چشم انداز قیمت های جهانی نفت، یکی از این تأثیرات جانبی است.

 
به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «سی ان بی سی» در مطلبی به بررسی سناریوهای محتمل در مذاکرات پیش روی هسته ای پرداخته و تأثیرات هر یک از این سناریوها بر قیمت های جهانی نفت را مورد تحلیل قرار داده است. به نوشته این سایت، شرکت های نفتی از هم اکنون منتظر فردای روز 24 نوامبر هستند.
 
سناریوهایی که «سی ان بی سی» به بررسی آن ها پرداخته، سه حالت توافق، عدم توافق و تمدید مذاکرات است. بر اساس تحلیل این سایت، از دید شرکت ها و نیز خریداران نفت، توافق با ایران به معنای آزاد شدن ظرفیت ورود نفت بیشتری از سوی این کشور به بازارهای جهانی است. به این ترتیب و با افزایش عرضه، انتظار می رود قیمت های نفت – که طی سه ماه اخیر 23 درصد کاهش داشته – بیش از پیش کاهش پیدا کند.
 
اما در صورتی که توافقی میان طرفین صورت نگرفته و مذاکرات با شکست روبرو شود، احتمالاً تحریم های بیشتری از سوی کنگره در راه خواهد بود. سال گذشته، مارک کِرک و رابرت منندز، دو سناتور آمریکایی، یک طرح تحریمی را ارائه کردند که به دلیل مخالفت هری رِید، رهبر اکثریت سنا و همچنین فشار کاخ سفید، فرصت مطرح شدن در صحن سنا را نیافت.
 
اما در ماه ژانویه، یعنی زمانی که صد و چهاردهمین کنگره آمریکا آغاز به کار کند، میچ مک کانل جمهوری خواه جای رید را خواهد گرفت. در این صورت، به احتمال زیاد طرح تحریم های جدید علیه ایران به جریان افتاده و مطرح خواهد شد. در صورتی که چنین طرحی در سنا به تصویب برسد، افزایش شدیدی در قیمت های نفت رخ خواهد داد.
 
جان کیلداف، از فعالان حوزه انرژی می گوید: «اگر توافقی در کار نباشد، قیمت ها با جهش مواجه خواهد شد. این امر نه تنها به دلیل انتظار از دست رفتن نفت ایران در بازارهای جهانی، بلکه همچنین به این دلیل خواهد بود که تنش ها میان ایران و کشورهای غربی افزایش خواهد یافت.
 
فادل گیت نیز با این موضوع موافق است و می گوید تنش های بین المللی، نگرانی از میزان عرضه را افزایش می دهد و سبب بالا رفتن قیمت نفت خواهد شد. اما موضوع در بلندمدت اینقدرها هم ساده نیست. وی می گوید: «افزایش قیمت های نفت سبب ضربه خوردن رشد اقتصادی و افزایش عرضه خواهد شد و زمینه را برای کاهش دوباره قیمت ها فراهم خواهد کرد».
 
اما در صورتی که مذاکرات بار دیگر تمدید شود چه؟ هرچند دو طرف ممکن است بر سر تمدید دوباره ضرب الاجل مذاکرات توافق کنند، اما با توجه به اکثریت یافتن جمهوری خواهان در کنگره، بعید است که این بار آن ها موضوع را بدون متوجه کردن تبعاتی برای ایران رها کنند؛ بدین معنا که با اعطای مجدد برخی از امتیازاتی که در توافق مقدماتی ژنو به ایران داده شد، موافقت نخواهند کرد.
 
به این ترتیب، به نظر می رسد در صورت تمدید مذاکرات – و حتی حصول توافقی که از نظر جمهوری خواهان یک «توافق بد» تلقی شود – نیز همان اتفاقاتی رخ خواهد داد که در صورت عدم توافق امکان حصول دارد. بدین معنا که وضع تحریم های جدید و یا به طور کلی افزایش فشارها بر ایران، تبعاتی مشابه همان عدم توافق را برای قیمت های جهانی نفت به همراه خواهد داشت.
تعداد بازدید از این مطلب: 174
بازدید : 174
رامین رها
23:21
پنج شنبه 22 آبان 1393

چندی پیش اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران در نشست تخصصی صنعت خودرو در اظهاراتی مدعی شده بود که « اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم . بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.»

به گزارش «تابناک»؛ این جمله که ایران در هیچ صنعتی جز آبگوشت و قورمه سبزی برتری ندارد، موجب اعتراض برخی فعالان صنعتی و واحدهای اقتصادی و همچنین مردم شده بود.

در همین حال آقای ترکان با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و بازدید از غرفه تابناک در مصاحبه کوتاهی با خبرنگار تابناک پیرامون صحبت های اخیرش در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه خود شما در سی سال گذشته در پست های مدیریتی فروانی حضور داشته اید؛ بنابراین سخن اخیر شما مبنی بر عدم توانایی رقابت صنایع ما با کشورهای خارجی بیشتر نقد به خودتان است و الا مردم چه گناهی دارند که باید چوب عدم توانایی و ضعف تولیدات داخلی را بخورند تا اینکه تولید کننده داخلی ضربه نبیند، بیان داشت؛ من قبلا نظر خودم را گفته ام. بنابراین اگر فقط به بخشی از سخنان من بپردازید به اصل موضوع پی نمی برید.

وی ادامه داد؛ اگر دروازه های کشور را باز کنیم، مثل دولت نهم و دهم که از زیرپیراهن، کفش، کت شلوار تا سنگ قبر وارد می کرد می شویم. ما اگر تعرفه ها را برداریم و همه چیز را به بازار رقابتی بسپاریم، صنعت داخلی مان آسیب می بیند.

دفاع جانانه اکبر ترکان از نظریه آبگوشت بزباش و قرمه سبزی

مشاور ارشد رئیس جمهور ادامه داد؛ ما اگر می خواهیم به سمت رقابت حرکت کنیم باید برنامه داشته باشیم. برداشتن تعرفه ها یک کار هیجان زده نیست و هیچ کشوری هم بدون تعرفه نیست. برای مثال فکر نکنید که ژاپن می گذارد بدون تعرفه کالایی به این کشو وارد شود. این گونه نیست که بنز آلمان بتواند بدون تعرفه، ماشین وارد این کشور کند. ژاپن برای ورود بنز آلمان مقررات محیط زیستی ایجاد کرده است. تمام بنزهای وارداتی روی دستگاه می روند تا کلاچ و ترمزهای آنها بازدید شود و اگر مضر محیط زیست نبود وارد شود. این موضوع یعنی اینکه ژاپن برای ورود کالاها مانع ایجاد می کند.

ترکان گفت؛ بنابراین کشورهایی مثل ما اگر تعرفه را بردارند، بازارهای داخلیشان مورد هجوم کالاهای صادراتی مختلف واقع می شود و صنعت داخلی از بین می رود. این تجربه را ما در دولت قبل داشته ایم.

وی اضافه کرد؛ من نمی گویم به سمت رقابتی کردن نرویم، ولی دست پاچه شدن در این راه موجب نابودی صنعت داخلی خواهد شد. ماباید از صنعت داخلی دفاع کنیم. تعرفه نه فقط در خودرو بلکه باید در سایر کالاها نیز وجود داشته باشد. در هیچ رشته ای نیست که ما در تراز جهانی باشیم که تعرفه را برداریم و بگوییم کالاهای خارجی بدون تعرفه وارد بازارهای ایران شود.

اکبر ترکان در پاسخ به سئوالی که این وضعیت تعرفه های بالا در اکثر کالاها تا کی باید ادامه پیدا نماید، گفت؛ تعرفه ها باید طی یک برنامه ریزی برداشته شود و در عین حال از تولید داخلی نیز حمایت شود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران در پایان گفت؛ الان اتفاقی در کشور با توجه به این که شرایط بین المللی در حال تغییر است در حال رخ دادن است. عده ای به دنبال رویای واردات 600 میلیارد دلاری ادوار گذشته هستند. اگر ما به این موضوع هوشمندانه نگاه نکنیم شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که کشور ما با هجمه کالاهای خارجی مواجه خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد؛ کشور ما نباید بدون تعرفه بازار خودش را در اختیار بازارهای صادراتی قرار دهد؛ چرا که رقبای به صادرات خودشان یارانه می دهند و صنعت ما را از بین خواهند برد.

تعداد بازدید از این مطلب: 184
بازدید : 184
رامین رها
23:16
پنج شنبه 22 آبان 1393

 رییس دفتر رییس جمهوری با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا، به تشریح ارزیابی خود از رد لایحه تنظیم مقررات مالی دولت در مجلس شورای اسلامی،  پرداخت.

دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 هفته آینده در وین آغاز خواهد شد و طرفین در آخرین فرصت باقیمانده پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر، برای دستیابی به توافق نهایی تلاش خواهند کرد. در این میان، بحث بر سر تأثیرات جانبی توافق یا عدم توافق هسته ای، مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. چشم انداز قیمت های جهانی نفت، یکی از این تأثیرات جانبی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 166
بازدید : 166
رامین رها
9:27
چهار شنبه 21 آبان 1393

 

په گزارش جام نیوز به نقل از فارس، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت این کشور مسئله تزریق گاز به سانتریفیوژ مدل IR-۵ را با ایران در میان گذاشته و تهران پذیرفته است که این اقدام را متوقف کند.


یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش فصلی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران که روز جمعه منتشر شد، نوشته است که ایران در سه ماهه اخیر در راستای فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود، سانتریفیوژ نوع IR-۵ را با گاز اورانیوم تغذیه کرده است.


پس از انتشار این گزارش بود که اندیشکده آمریکایی علوم و امنیت بین‌الملل، که به انتشار گزارش‌های ضدایرانی معروف است، این مسئله را نقض توافق موقت سال گذشته ایران و ۱+۵ خواند. در مقابل، موسسه کنترل تسلیحاتی آمریکا تصریح کرده است که این اقدام نقض توافق نیست چراکه ایران از این سانتریفیوژ اورانیوم غنی‌شده‌ای برداشت و انباشت نکرده است.


بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به این ادعا واکنش نشان داده و گفت تهران محدودیتی را برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود نپذیرفته است.

 

وی در این رابطه گفت: ما از همان ابتدا گفته‌ایم که در بحث تحقیق و توسعه ما هیچ محدودیتی نمی‌پذیریم. نه فقط در تک دستگاه، در آبشار هم می‌شود برای تحقیق و توسعه و نه انباشت همین کار را انجام داد. در حقیقت جمهوری ‌اسلامی ایران هیچ کاری خلاف پادمان و توافق برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) نداشته است. تعهدات پادمانی که مشخص است، در توافق ژنو هم ما هیچ قراری مبنی بر اینکه ما گاز به سانتریفیوژهای تحقیقاتی خود تزریق نمی‌کنیم، نداشته‌ایم.


خانم ساکی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در رابطه با گزارش جدید آژانس و ادعای موسسه علوم و امنیت گفت: به محض اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مسئله را گزارش کرد، ما این مسئله را با ایران در میان گذاشتیم و این موضوع به سرعت حل شد. ایرانی‌ها تائید کردند که دیگر به فعالیتی که در گزارش آژانس به آن اشاره شده، ادامه نمی‌دهند و قاعدتا این مسئله حل شده است.


تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز امروز در حالی در شهر مسقط عمان آغاز می‌شود که طرفین برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، تنها تا روز سوم آذر زمان دارند.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 183
بازدید : 183
رامین رها
9:24
چهار شنبه 21 آبان 1393

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، با حضور در پایگاه شکاری شهید دوران شیراز از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در این بازدید توان عملیاتی و آمادگی رزمی پایگاه شکاری شهید دوران را مثبت ارزیابی کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین از بخش های مختلف بازآماد هواپیماهای سوخو24 و سی 130 بازدید و با خلبانان گردان بمب افکن جنگنده سوخو24نیز دیدار کرد.

فرمانده نیروی هوایی با کارکنان این پایگاه نیز از نزدیک دیدار و در جریان مسائل آنان قرارگرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 170
بازدید : 170
رامین رها
9:23
چهار شنبه 21 آبان 1393

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، با حضور در پایگاه شکاری شهید دوران شیراز از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در این بازدید توان عملیاتی و آمادگی رزمی پایگاه شکاری شهید دوران را مثبت ارزیابی کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین از بخش های مختلف بازآماد هواپیماهای سوخو24 و سی 130 بازدید و با خلبانان گردان بمب افکن جنگنده سوخو24نیز دیدار کرد.

فرمانده نیروی هوایی با کارکنان این پایگاه نیز از نزدیک دیدار و در جریان مسائل آنان قرارگرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 169
بازدید : 169
رامین رها
9:23
چهار شنبه 21 آبان 1393

ناوگروه سی‌ و یکم جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور دریادار سیاری در اسکله منطقه سوم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس که اوایل مردادماه ماه سال جاری به آب‌های آزاد اعزام شده بود، امروز در اسکله منطقه سوم این نیرو پهلو گرفت.

مراسم استقبال از این ناوگروه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، رئیس عقیدتی سیاسی این نیرو و مقام های لشکری و کشوری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گفتنی است این ناوگروه در طول مدت اعزام چندین مرحله با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشت که موفق به نجات 6 کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی شده است و در آخرین درگیری خود در 10 روز اخیر توانست یک نفتکش ایرانی را در محدوده تنگه باب المندب از حمله دو فروند قایق دزدان دریایی نجات دهد و دزدان دریایی را با اجرای آتش به موقع متواری کند.

همچنین سی و دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در قالب دو فروند شناور، شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران «بوشهر» به عنوان پشتیبانی همزمان با عاشورای حسینی به خلیج عدن اعزام شده و اکنون در مسیر ماموریت خود در اقیانوس هند در حال حرکت است.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 172
بازدید : 172
رامین رها
10:44
دو شنبه 19 آبان 1393

سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) وارد اقیانوس هند شد.

این ناوگروه در ادامه ماموریت خود در خلیج عدن پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عرب و جزیره مصیره صبح شنبه وارد اقیانوس هند شد.

اعزام این ناو گروه به خلیج عدن به منظور حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دوردست از سوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

براساس وظایف ابلاغی نیروهای مسلح، امنیت خطوط کشتی رانی تجاری، نفتی و سایر کشتی هایی که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد شده تردد می کنند و کمک به سایر شناورهای خارجی درخواست کننده کمک اضطراری در خلیج عدن بر عهده این ناوگروه می باشد.

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش، همزمان با عاشورای حسینی به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان به این ماموریت اعزام شده است؛ در اجرای این ماموریت با هرگونه تهدیدی که از سوی دزدان دریایی متوجه ناوگان کشتیرانی ایران بشود برخورد قاطعانه خواهد کرد.

این ناوگروه ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس در جنوب ایران آغاز کرد.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن از ابتدای ماموریت خود تاکنون 710 مایل دریایی معادل یک هزار و 315 کیلومتر را طی کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 180
بازدید : 180
رامین رها
10:43
دو شنبه 19 آبان 1393

در پی انتصاب دکتر محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این انتصاب را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

خدمت صادقانه در فضای حساس رسانه ملی که در عصر حاضر مأموریت خطیر هدایت و مدیریت افکار عمومی جامعه را برعهده داشته و از ارکان مقابله با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن می باشد، از الطاف بارز الهی و فرصتی مغتنم است که جای شکر بسیار دارد.

به درگاه حضرت حق شاکریم که بار مسئولیت سنگین گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی در جامعه از طریق دانشگاه عمومی رسانه ملی بر دوش فردی مخلص و انقلابی نهاده شده که به لطف خدا از شایستگی، توان، تجربه و تعهد کافی برخوردار است و خود از خانواده معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس می باشد.

بدون شک حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر به عنوان خادمی صدیق و ولایتمدار با کوله باری از تجربه و تعهد، نوید بخش ارتقا و توفیق روز افزون آن سازمان وزین در انجام مأموریت و رسالت های  خطیرش خواهد بود.

اینجانب از طرف خود و آحاد کارکنان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک انتصاب شایسته شما برادر ارزشی، مومن و متعهد به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز و حُسن اعتماد معظم له به شما، با اعلام تداوم همکاری با آن سازمان، توفیق روز افزون حضرتعالی و همکارانتان در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمود و تدابیر مقام معظم رهبری مد ظله العالی را از درگاه خداوند متعال خواهانم و رجاء واثق دارم که در این عرصه نیز همچون عرصه های دیگر خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موفق و پیروز خواهید بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سید محمد علی آل هاشم   

تعداد بازدید از این مطلب: 168
بازدید : 168
رامین رها
1:7
یک شنبه 18 آبان 1393

مدیر یک اندیشکده آمریکا در گزارشی خاطرنشان کرد تلاش‌های آمریکا برای تغییر استراتژیک ایران تأثیری نداشته است.مایکل سینگ مدیر مؤسسه واشنگتن در روزنامه، وال‌استریت‌ژورنال نوشت: برخی گزارش‌ها از تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کند. اما ایران بر سر استراتژی خود ایستاده است. هدف اصلی سیاست آمریکا در قبال ایران در سال‌های اخیر متقاعد کردن تهران به ایجاد تغییری راهبردی یا همان کنار گذاشتن استراتژی قدرت‌نمایی و بازداشتن دشمنان با شیوه‌های نامتقارن و اتخاذ استراتژی قبول رویه‌ها و هنجارهای بین‌المللی بود. اما به نظر نمی‌رسد ایران به انجام چنین تغییری مبادرت کرده باشد. سینگ تاکید کرد: ایران همچنان به حمایت از حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد و تهران همچنین به حمایت از فعالان غیردولتی مانند شورشیان حوثی در یمن، حماس و سایر گروه‌های تروریستی فلسطینی ادامه می‌دهد.

سینگ افزود: برخلاف آنچه که درباره اشتراک منافع آمریکا و ایران در عراق گفته می‌شود، حضور علنی ایران در عراق افزایش یافته است و حمایت آشکارش از تندروهای شیعه در عراق با استراتژی باراک اوباما منافات دارد. درباره سوریه نیز باید گفت که تضاد استراتژیک بین ایران و آمریکا حتی آشکارتر است. سیاست اعلام شده واشنگتن این است که بشار اسد باید کنار برود اما در همین حال، ایران برای بقای اسد در تلاش است، مشاوران نظامی به سوریه اعزام می‌کند و نیروهای منظم و غیرمنظم این کشور را سازماندهی می‌کند. ایران آمریکا را به ایجاد داعش متهم می‌کند.وال‌استریت‌ژورنال تأکید می‌کند که با این اوصاف، این آمریکا و ایران است که تغییر استراتژیک می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 213
بازدید : 213
رامین رها
1:1
یک شنبه 18 آبان 1393

پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا علنا خواستار فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب در پوشش جامعه مدنی شد و تصریح کرد این کار موجب رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای با ایران خواهدشد.پایگاه اینترنتی هیل در تحلیلی نوشت: «غرب باید از طریق توجه و تقویت نقش جامعه مدنی در زمینه دستیابی به نتیجه دلخواه در مذاکرات هسته‌ای تلاش کند. اعضای جامعه مدنی ایران مهمترین نقش را در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا می‌کنند و این در حالی است که شاید بیشتر از همه نادیده گرفته شده‌اند. اکثریت آنها از غرب حمایت می‌کنند. مهم است که ما برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این گروه از همپیمانان خود در داخل ایران را تقویت کنیم.»در ادامه این مطلب آمده است: «حل و فصل اختلافات هسته‌ای با ایران فقط از طریق تمرکز بر فشارهای خارجی و تحریم‌ها برای دستیابی به تصویری کامل از ایران امکان‌پذیر نیست و مهم است که نه تنها اقدامات دولت ایران را درک کنیم، بلکه به نقشی که جامعه مدنی ایفا کرده، توجه نشان دهیم.»

ارگان کنگره آمریکا خاطرنشان می‌کند:«ظهور تدریجی اتحادیه‌ها، سندیکاها و سازمان‌های حرفه‌ای، هنری و کارگری در سال گذشته نشان می‌دهد که جامعه مدنی در ایران دارای ریشه‌های واقعا امیدبخش است. آنها به تدریج خود را از خشونت تشکیلات امنیتی و سازمان‌های تندرو رها می‌کنند. دستگاه اجرایی اغلب از همراهی با تشکیلات سرکوبگر خودداری و در مواردی خود را حامی جامعه مدنی معرفی می‌کند.برای مثال، وزیر علوم بر بازگشت افراد اخراج شده از دانشگاه‌ها تاکید کرد، هر چند که این خواسته به وجهه سیاسی وی لطمه زد».
هیل می‌نویسد: این همه ماجرا نیست. انتشار کتاب‌های توقیف شده، بازگشایی خانه سینما، برگزاری نشست کانون مجمع نویسندگان و انتخابات آن پس از 12 سال، بازگشایی انجمن دانشجویی و احیای سندیکاهای کارگری همگی گویای واقعیت مذکور است.ارگان کنگره در پایان نوشت: سیاست خارجی آمریکا و اروپا تاثیری واقعی در نقش جامعه مدنی ایران برای کنترل بلندپروازی‌ها و زیاده‌خواهی‌های حکومت داشته است که دغدغه مشترک غرب و جامعه مدنی را تشکیل می‌دهد. باید مراقب بود سیاست‌های دولت بوش که فرصتی برای دیپلماسی باقی نگذاشت، تکرار نشود. می‌توان از طریق حمایت از دیپلماسی، تلاش‌های جامعه مدنی در مقابله با تندروها و تمرکز بر مسائل داخلی در مقابل ماجراجویی‌های بین‌المللی را تقویت کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 208
بازدید : 208
رامین رها
21:1
جمعه 16 آبان 1393

پیکر شهید امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری، فرمانده اسبق لشکر30گرگان و از همرزمان امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی و جمعی از همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار در ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشییع شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم که با سخنرانی فرمانده نیروی زمینی ارتش همراه بود بر پیکر این شهید بزرگوار نماز گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با صدور پیامی، وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری را تبریک و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خیل دلدادگان سالار شهیدان جملگی شیدای شهادت بودند، برخی با قافله شهادت راهی دیار معشوق شدند و برخی در رکاب امام صبر در کوچه های پر فراز و نشیب روزگار به جانبازی در میان زمینیان رسالت ایثارگری یافتند. اما قدم های ایشان هیچ گاه زمین گیر خاک نبوده و این اجر مجاهدتشان است که کالبد رنجور و روح پر تمنایشان را به برادر و هم رزمان شهیدشان واصل می کند.

وی ضمن تبریک به مناسبت وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر امیر سرتیپ محمد علی کمانگری که بایسته و سزاوار این مرتبه والا بود، صبر جمیل و تسلای خاطر بازماندگان و علو درجات آن جانباز شهید معزز را از بارگاه ایزد منان مسئلت کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 184
بازدید : 184
رامین رها
20:59
جمعه 16 آبان 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده، دو بال در اختیار داشت؛ یک بال صبر و مجاهدت که وی را به مقام قرب الهی رساند و دیگری وجود همسری فداکار و از خود گذشته که در تمامی لحظه ها در کنار این شهید بود.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید کمانگری که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: شهدای ما به عنوان شاگردان مکتب اباعبدالله (ع) آن زمانی که پیر جماران فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر داد به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و در خون خود غلتیدندو یکی از این شهدای فداکار که به ندای امام(ره)  لبیک گفت شهید کمانگری بود.

وی افزود: مطالبی که لازم است جوانان برای آشنایی با شخصیت این شهید بزرگوار مکتب اسلام بدانند این نکته است که شهید کمانگری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن بنیه های اعتقادی و ایمانی به عنوان یک مروج دینی در پادگان ها مسئولیت هدایت درجه داران، سربازان و افسران جوان را به فرهنگ اسلام بر عهده داشت و این درست در زمانی بود که در اوج رژیم ستم شاهی خفقانی که بر پادگان ها حاکم بود اجازه چنین فعالیت هایی را نمی داد و شهید کمانگری با تشکیل هسته هایی بین جوانان این مهم را به انجام می رساند.

سرتیپ پوردستان، با اشاره به حملات ضد انقلاب در نخستین روزهای پیروزی در شمال غرب کشور تصریح کرد: در زمانی که ضد انقلاب از به بار نشستن نهال نوپای انقلاب نا خرسند بود مناطقی ار شمال غرب کشور را به آشوب کشید و در این زمان شهید کمانگری از اولین رزمندگانی بود که سلاحش را به دست گرفت و با ترک خانواده به خدمت دین و نظام اسلامی وارد شد و رشادت های بسیاری را بر جای گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت های پر ثمر شهید در نخستین روزهای جنگ تحمیلی گفت: بعد از 15 تا 20 ماه که ایشان در قامت یک رزمنده در جبهه ها حضور داشت مسئولیت هایی در رده لشکری به او می دهند و شهید کمانگری فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان در جبهه ها می شود و در همین مدت با اثبات مدیریت و شایستگی خود از مرزهای نظام دفاع می کند به طوری که فتوحات و پیروزی های بسیاری نصیب لشکر 30 پیاده می شود.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به شرایط جانبازی کمانگری افزود: در 18 تیر 1364 شهید کمانگری به کسوت جانبازی در آمد و با قطع ناحیه نخاع از ناحیه گردن که می تواند باعث عزلت و انزوا طلبی یک فرد شود همچنان به مسئولیت های خطیر خود ادامه داد. این شهید بزرگوار صاحب روح عظیم و مثال زدنی بود که باعث می شد بدن زخم خورده خود را به حرکت در آورد و با همین شرایط در کلاس های  درس حاضر می شد و تجارب گرانبهای سالیان جنگ را به دانشجویان نظامی منتقل کند.

وی با بیان بخشی از مسوولیت های شهید کمانگری بعد از جنگ تاکید کرد: شهید کمانگری در شهر گرگان از اعضای اصلی شورای اسلامی بود به طوری که مردم آن دیار ثمره خدمات این شهید را از یاد نخواهند برد و مسئولیت شهید کمانگری در ریاست بنیاد تعاون ارتش در گرگان و خدمات معیشتی که به کارکنان این بنیاد ارائه می داد حاکی از اراده بالای این شهید در مجاهدت و خدمت رسانی به مردم بود.

امیر پوردستان در توصیف ویژگی های شهید کمانگری اضافه کرد: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده است دو بال در اختیار داشت یک بال صبر مجاهدت ایمان و پاکدامنی که در همه حالات بر روحیات این شهید وجود داشت و دوم وجود همسری فداکار و از خود گذشته که بر تمامی لحظات در کنار این شهید بود و پروانه وار از وی مراقبت می کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: امروز هر چند از بابت از دست دادن چنین امیر رشید و قهرمانی ناراحت و اندوهگین هستیم اما خدا را شاکریم که این امیر دلاور و همسرش از آزمایش الهی سرافراز بیرون آمدند و بسیار شایسته است از شخصیت همسر فداکار این شهید کتاب و فیلم تهیه شود و توسط نسل حاضر مورد بهره برداری قرار گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 167
بازدید : 167
رامین رها
20:52
جمعه 16 آبان 1393

همزمان با عاشورای حسینی، سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسم ویژه ای به منظور تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران از بندرعباس رهسپار خلیج عدن شد.

این ناوگروه در قالب دو فروند شناور شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) به عنوان پشتیبانی به این مأموریت اعزام شده است.

این ناوگروه رزمی ماموریت خودرا از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (بندرعباس) آغاز و در مسیر انجام مأموریت محوله؛ از تنگه هرمز، بندر جاسک، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه بابل مندب عبور خواهد کرد.

براساس وظایف ابلاغی نیروهای مسلح، امنیت خطوط کشتی رانی تجاری، نفتی و سایر کشتی هایی که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد شده تردد می کنند و کمک به سایر شناورهای خارجی درخواست کننده کمک اضطراری در خلیج عدن بر عهده این ناوگروه می باشد.

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش، در اجرای این ماموریت با هر گونه تهدیدی که از سوی دزدان دریایی متوجه ناوگان کشتیرانی ایران بشود برخورد قاطعانه خواهد کرد.

مراسم عزاداری روز عاشورا در ناوگروه نیروی دریایی ارتش برگزار شد

همزمان با روز عاشورای حسینی، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسن(ع) در سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به خلیج عدن برگزار شد.

این مراسم معنوی، با حضور رزمندگان اعزامی این ناوگروه شامل فرماندهان عالی رتبه نظامی، افسران ارشد، درجه داران، تکاوران و تفنگداران دریایی بر روی عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران(بوشهر) برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، کارکنان ناوگروه نیروی دریایی ارتش، با قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، سینه زنی و استماع سخنرانی مذهبی، یاد و نام بزرگ شهید دشت کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم آیینی و مذهبی که با نظاره دریانوردان سایر کشتی های تجاری و نفتکش های عبوری ایرانی و خارجی انجام شد، رزمندگان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اقامه نماز ظهر عاشورا بار دیگر بر ولایتمداری سپید پوشان نیروی دریایی با امام شهید دشت کربلا، شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند.

دزدان دریایی خلیج عدن جرات حمله به کشتی ایرانی ندارند

فرمانده ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) گفت: تا زمانی که ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند حضور دارند هیچ یک از شناورهای دزدان دریایی جرأت حمله به کشتی ها را در منطقه ندارند.

ناخداد دوم فتح الله رحیمیان افزود: به دنبال ناامنی های واقع شده از سال 2008 میلادی، برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا، نیروی دریایی ارتش مأموریت یافت با حضور خود در خلیج عدن، امنیت کشتی های ایرانی و سایر کشتی هایی که از آنجا عبور می کنند را تأمین کند.

 


فرمانده ناوشکن جماران افزود: تا زمانی که این ناوگروه ها در خلیج عدن حضور دارند، اقدام هایی که در خلیج عدن علیه کشتی های ایرانی و سایر کشتی های عبوری صورت می گیرد، با اقتدار نیروی دریای خنثی می شود و دیگر دزدان نمی توانند به کشتی های حامل منافع کشورمان تعرض کنند.

رحیمیان تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم توان دفاعی و رزمی خود را به جهانیان ثابت کنیم چرا که این یک نوع بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

حضورناوگروهای نیروی دریایی در خلیج عدن باعث تامین منافع کشور شده است

فرمانده ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) نیز گفت: حضور ناوگروهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عدن و شمال اقیانوس هند باعث تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و منافع کشور شده است.

ناخداسوم رضا بداغی گفت: حضور در آب های بین المللی از جمله منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند، برای کشورمان اهمیت زیادی دارد و نیروی دریایی ارتش همواره برای حفاظت از منافع کشور در این آب ها حاضر می شود.

فرمانده ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) ادامه داد: نیروی دریایی ارتش با حضور در خلیج عدن و کریدور امنیتی مورد اشاره، اجازه هیچ تعرضی را به کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران نخواهد داد.

 


وی گفت: نیروی دریایی ارتش با توجه به ایجاد بحران و ناامنی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب برای برقراری امنیت خطوط مواصلاتی، ناوگروهای رزمی خود را تا مدار 10 درجه شمالی اعزام کرده و در آن منطقه حضور مقتدرانه خود را به معرض نمایش جهانیان گذاشته است.

ناخدا سوم بداغی افزود: این نیرو دارای پشتوانه معنوی و ایمان راسخ به اعتقادات اسلامی و انسان دوستی، برای تمام کشورها پیام صلح و دوستی و برادری دارد و براین باور است که امنیت پایدار و صلح مستمر در این لحظه حساس و آبراه مهم جهان تنها از طریق همکاری و تشریک مساعی همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: نیروی دریایی در صورت لزوم آماده است به هنگام به خطر افتادن امنیت ملی و هر گونه دست اندازی به حریم میهن اسلامی و منافع کشور در پهنه دریاها در هر شرایطی مأموریت محوله را در منطقه خلیج فارس، دریای عمان، شمال اقیانوس هند با موفقیت انجام دهد و رزمندگان نیروی دریایی ارتش در این امر به یاران شهید خود اقتدا خواهند کرد.

فرمانده ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) با بیان این که راه سربازان ولایت در این نیروی راهبردی، راه امام حسین (ع) است، یادآور شد: تمام گروه های رزمی، آماده جانفشانی در راه اسلام هستند.

حضور نیروی دریایی در آب های دور دست نشانه اقتدار نظام است

ناخدا یکم شریفی نسب، فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن در مراسم بدرقه رسمی این ناوگروه گفت: اعزام ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و بین المللی،نشانه تحرک، پویایی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دریاهای دور دست هستند.

وی گفت: عمق نگاه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به دریا و توجه ایشان به دریانوردی، مایه افتخار سربازان ولایت در نیروی دریایی است.

 


وی افزود: این نگاه عمیق، امید مضاعفی را به دل سفید پوشان نیروی دریایی ارتش برای پیمودن راه های دشوار، حضور در صف مقدم دفاع و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آورده است.

فرمانده سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با درک این نگاه معنوی، کارکنان اعم از افسران، درجه داران، تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش توفان را به چشم خود دیده و تسخیر کرده اند، حماسه ها آفریده اند و نیاسوده اند و اکنون بیش از همیشه دل به فرمان مقام ولایت دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 186
بازدید : 186
رامین رها
9:34
شنبه 10 آبان 1393

به گزارش جام نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شیراز و پیش از غبارروبی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم ترین پیام های قیام عاشوراست که باید به آن توجهی ویژه شود و خوشبختانه امروز این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا ماده ۸ قانون اساسی که مربوط به همین بحث مهم است، به طور کامل اجرایی شود.


وی ادامه داد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک بحث مسلم و ثابت است که در آیات قرآن نیز به این موضوع مهم تاکید فراوانی شده، اما امروز دو گروه پیدا شده اند که نظرات خود را در این مورد بیان می کنند که هر دوی آنها نیز در اشتباه هستند.


به گزارش مهر، مرجع عالیقدر عالم تشیع تاکید کرد: گروهی هستند که می خواهند امر به معروف و نهی از منکر را کمرنگ کنند و جای تعجب است کسانی که ادعای دین می کنند، امروز که مجلس مشغول تدوین برنامه اجرایی است، ناراحتند. در حالی که باید از آنان پرسید مگر شما مسلمان نیستید و یا دم از قرآن و امام حسین(ع) نمی زنید؟ اگر چنین است نباید برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر ناراحت باشید.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه بسیاری از مباحث را از جمله فساد، رشوه خواری، کم فروشی، رباخواری، مواد مخدر و پولشویی می گیرد.


وی افزود: عده ای نیز امر به معروف و نهی از منکر را خشونت می دانند که این نوع طرز فکر نیز کاملا اشتباه است.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود به موضوع اسیدپاشی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اسیدپاشی اصفهان یک بازی و توطئه است برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر و دشمنان امروز که مجلس در حال مطرح کردن این موضوع است، می خواهند با این کار، افکار را به سمتی دیگر منحرف کنند.


وی یادآور شد: فردی مزدور و دیوانه که ذره ای از انسانیت در وجودش نیست، اقدام به چنین کاری کرده و شخصیت های آمریکایی نیز این بحث را مطرح می کنند و به عنوان اسلام نشان می دهند.


مرجع عالیقدر تشیع افزود: اسیدپاشی حرام است، اسیدپاشی جنایت است و کسی که این کار را کرده، باید به اشد مجازات گرفتار شود.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جنبه فیزیکی و عملی ندارد، بلکه باید مودبانه و با زبان باشد.


وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، نرم و مودبانه است و باید به گونه ای اجرایی شود که بهانه ای به دست گروهی خاص نیفتد.


مرجع عالیقدر تشیع تاکید کرد: هیچ کدام از علمای اسلام اجازه امر به معروف و نهی از منکر همراه با خشونت را نداده اند و هیچ مسلمانی نیز حاضر به چنین جنایت بزرگی نیست. بنابراین همگان باید مراقب حرکات دشمنان باشند.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در این گونه موارد دارند و باید فرهنگ اسلامی را به بهترین نحو ترویج کنند و این را مد نظر قرار بدهند که در همه جای دنیا، خطوط قرمزهایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.


مرجع عالیقدر تشیع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوانان شیراز و استان فارس باید ادامه دهنده راه بزرگان این دیار باشند، گفت: شیراز و فارس مرکز مهمی است که در طول تاریخ، بزرگان و علمای برجسته ای به دنیا معرفی کرده است و در این میان جوانان شهر شیراز و استان فارس باید ادامه دهنده راه آنان باشند.


وی تاکید کرد: باید مراقب بود که جوانان این شهر گرفتار مشکلات و مفاسد نشوند، چرا که ظرفیت های بسیار مهم و بزرگی در این دیار وجود دارد.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی تا دقایقی دیگر در مراسم غبارروبی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) شرکت خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 206
بازدید : 206
رامین رها
9:31
شنبه 10 آبان 1393

اصلاح‌طلبان چقدر به رد شدن از كانال‌هاي پيشا انتخاباتي فكر كردند و براي آن برنامه دارند؟

البته اين موضوع محدوديتي براي ما ايجاد نمي‌كند. ما معتقديم كه اصلاح كشور مسيري جز انتخابات ندارد و نبودن فعالان سياسي اصلاح‌طلب در انتخابات باعث كاهش حضور مردم مي‌شود و كاهش حضور مردم هم باعث مي‌شود تفكراتي كه در جامعه اقليت هستند بتوانند مديريت اكثريت را بر عهده بگيرند كه اين ظلم به جامعه است. تكليف ما با آقاي جنتي روشن است. ايشان بسياري از اصلاح‌طلبان را رد صلاحيت كرد اما همه ملت ايران را كه نمي‌تواند رد صلاحيت كند. اقيانوس بيكران ملت مي‌جوشد و از دل آن شخصيت‌هاي جديد بيرون مي‌آيد. ما به اندازه كافي چهره‌ها و شخصيت‌هاي مختلف داريم، آقاي جنتي هم ممكن است حريف تعدادي از شخصيت‌هاي شناحته شده جريان اصلاحات شود اما حريف مردم نخواهد شد.

در مورد حضور آقاي ناطق نوري و تشكيل مثلث هاشمي، خاتمي و ناطق شوراي مشورتي تصميمي گرفته شده يا با آقاي ناطق نوري صحبت و رايزني‌هاي صورت گرفته است؟

آقاي ناطق از سياستمداران كاركشته و مورد اعتماد اصلاح‌طلبان و اصولگرايان است اما به معناي اين نيست كه قرار است آقاي ناطق با اصلاح‌طلبان وارد ائتلاف شود. ما فكر مي‌كنيم اصولگرايان با حضور آقاي ناطق در انتخابات فعال شوند و از فضايي كه دولت روحاني در كشور ايجاد كرده است استفاده كنند. ما دوست داريم كه رقيب‌مان متحد و نيرومند وارد انتخابات شود، ما هم نيرومند وارد مي‌شويم و هر نتيجه‌يي كه داشته باشد انقلاب و نظام و مردم برنده باشند. اما در مورد شكل‌گيري مثلث هاشمي، خاتمي، ناطق بايد بگويم كه اين ائتلاف براي ارتقاي سياست در ايران و براي تشويق همه فعالان سياسي در كشور است كه همين الان هم وجود دارد و لازم نيست حتما در قالب يك جبهه فعاليت كنند. از نظر من ائتلاف بين اين سه شخصيت براي انتخابات شكل نمي‌گيرد اما اين سه شخصيت با هم تفاهم كامل دارند كه انتخابات مجلس از اهميت بالايي برخوردار است و بايد از نيروهاي لايق و با كفايت در اين مجلس استفاده شود. در اين موارد بين اين سه شخصيت همدلي ويژه‌يي وجود دارد.

موضوع سرليستي آقاي عارف براي انتخابات مجلس دهم به كجا رسيده و آيا در شوراي مشورتي تصميمي براي اين موضوع اتخاذ شده است؟

آقاي عارف بارها اعلام كرده‌اند كه همراه با اصلاحات حركت خواهند كرد و فعاليت ايشان در چارچوب جبهه اصلاحات با رهبري آقاي خاتمي خواهد بود. به هر حال آقاي عارف از شخصيت‌هايي است كه ظرفيت اين را دارد كه براي انتخابات سرليستي اصلاحات را داشته باشند البته هنوز اين موضوع قطعي نشده است. اما در اينكه ايشان ظرفيت سرليستي براي انتخابات مجلس را دارند شكي نيست.


چقدر ائتلاف اصلاح‌طلبان با گروه‌هاي اعتدالگراي نزديك به دولت براي انتخابات مجلس استراتژي محتملي است؟


بين دولت و اصلاح‌طلبان جدايي وجود ندارد. ممكن است در دسته‌بندي‌هاي سياسي كشورجدايي‌هايي بين ياران آقاي روحاني و اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد اما در ميان عموم مردم و مخاطبان اجتماعي، دولت و و اصلاح‌طلبان مخاطبان مشتركي دارند و من جدايي را احساس نمي‌كنم. حتما برخورد مجلس را با دولت ديده‌ايد. اين مجلس اصولگرايي است كه ادعا مي‌كند اصولگرايان ميانه رابطه خوبي با آقاي روحاني دارند اما همين اصولگرايان ميانه به وزير آقاي روحاني راي نداده‌اند. اين قلب واقعيت‌هايي است كه مي‌توان در آن شبهه ايجاد كرد و حتي ميانه روهاي اصولگرا هم در مقابل دولت قرار گرفتند.

امكان دارد استراتژي‌اي كه اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر چهارم داشتند براي مجلس هم به كار گرفته شود تا اتفاقاتي كه در شوراي شهر چهارم افتاد در مجلس دهم دوباره تكرار شود؟


انتخابات شوراي شهر را اصلاح‌طلبان جدي نگرفتند و در واقع به عنوان كار دسته دوم به آن نگاه كردند اما اصل موضوع مردم هستند. امام فرمودند هر كجا مشكل داشتيد مردم را به صحنه بياوريد تا مشكلات حل شود. موضوع اصلي مردم هستند. مردم ايران با جمهوري اسلامي مشكلي ندارند اما با تفكرات افراطي و غير معقول مشكل دارند. متن توده‌هاي وسيع مردم هم به اسلام علاقه دارند و هم به كشور علاقه‌مندند و جمهوري اسلامي را نظام مطلوبي براي كشور مي‌دانند اما اگر قرار بر اين باشد كه آقاي جنتي به جاي 75 ميليون مردم ايران تصميم بگيرد مردم اين موضوع را انحراف مي‌دانند و در مقابل انحراف هم مي‌ايستند. تا زماني كه اصلاح‌طلبان، آقايان هاشمي، خاتمي و روحاني با مردم باشند و مردم را درك كنند و براي مردم دلسوزي كنند، حرف مردم را بزنند پشتوانه محكمي خواهند داشت و با اين پشتوانه نه آقاي جنتي و نه هيچ كس ديگري حريف‌شان نخواهد شد.

فكر مي‌كنيد تلاش براي رسيدن به وحدت در ميان اصولگرايان چقدر نتيجه‌بخش خواهد بود و در نتيجه انتخابات چقدر موثر است؟

من بارها تاكيد كرده‌ام ما علاقه‌مند هستيم كه اين وحدت ميان اصولگرايان اتفاق بيفتد. ما اصلاح‌طلبان براي ارتقاي مسائل سياسي و فرهنگي كشور بايد رقيب نيرومند داشته باشيم. رقيب نيرومند است كه ما را نيرومند مي‌كند. مدلي كه اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند اكثريت بودن نيست موضوع رقابت در عرصه سياسي است كه ضعف‌ها را به قوت تبديل مي‌كند. ما علاقه‌مند به وحدت اصولگرايان هستيم اما اگر جبهه پايداري فكر كند كه با يك جانبه‌گرايي مي‌تواند محور اصولگرايان باشد اين امر امكان‌پذير نيست. به نظر من امروز آقاي لاريجاني فرصت مهمي را از دست مي‌دهد. فرصت دولت آقاي روحاني براي شخصيتي مثل آقاي لاريجاني به عنوان رييس مجلس فرصت تاريخي است. چرا آقاي باهنر و لاريجاني در مجلس يا آقاي ناطق نوري و به صورت كلي اصولگرايان خردگرا از فرصت دولت روحاني استفاده نمي‌كنند و به صحنه نمي‌آيند تا مواضع شان را تصحيح كنند و با مردم همراهي بيشتري داشته باشند. همراهي شخصيت‌هاي اصولگرايان خردگرا با دولت ميانه روي روحاني باعث مي‌شود كه سياست در كشور قوام پيدا كند و تبعاتش را مردم هم ببينند.

تعداد بازدید از این مطلب: 182
بازدید : 182
رامین رها
9:31
شنبه 10 آبان 1393

*با آنكه رئيس جمهور هم در معرفي و هم در دفاع روي ولايت پذيري و همراهي با نظام وزراي پيشنهادي تاكيد مي‌كند اما نه او نشانه‌اي از اين وفاداري مي‌دهد و نه نمايندگان نشانه‌اي از آن در كارنامه سياسي وزراي پيشنهادي مشاهده مي‌كنند و بر عكس اسناد مدارك غيرقابل انكاري نمايندگان مجلس ارائه مي‌دهند كه نشان از آن دارد كه معرفي‌شدگان از يك طيف خاص از اصلاح‌طلبان هستند كه هنوز نه تبري از فتنه جسته‌اند و نه حاضرند ستمي را كه به نظام و مردم كردند، با اعلام مواضع جديد جبران كنند.

*راي مجلس به آقاي فرجي‌دانا فرصتي بود كه اين جبران صورت گيرد اما فراكسيون‌هاي مجلس دريافتند نه تنها جبراني وجود ندارد بلكه دانشگاه به سمتي رفته كه سرعت و شتاب پيشرفت علمي را كند كرده و بر حاشيه‌سازي اصرار ورزيده مي‌شود. غائله بورسيه‌ها كه هياهو براي هيچ بود نمونه‌اي از اين دست است.

*اينكه بيش از دو سوم نمايندگان مجلس بر راي عدم اعتماد انگشت تاكيد نهادند و حتي موافقين هم در پي شفاف‌‌سازي كارنامه وزير پيشنهادي در مورد فتنه بودند، نشان مي‌دهد مجلس بر سبيل "اعتدال" و پرهيز از "افراطي‌گري" تاكيد دارد و محكم بر روي خط قرمز نظام ايستاده است.

*متاسفانه رئيس‌جمهور كه مدعي است در پي تعامل سازنده با جهان است از تعامل با مجلس در اين مورد پرهيز دارد و هيچ‌يك از فراكسيون‌هاي مجلس در جريان اين معرفي و منطق اصرار بر آن قرار نگرفتند.

*معرفي نيلي احمدآبادي نشان داد كه آقاي رئيس‌جمهور در پي تعامل سازنده با مجلس نيست و برخي در اين ميان در روابط دولت و مجلس اخلال مي‌كنند و رئيس دولت از آن غفلت دارد.

*دولت از رنجيده شدن بيش از سه هزار بورسيه دانشگاهي چه سودي مي‌برد؟ چرا اهانت به فرهيخته‌ترين قشر از اقشار جامعه را بر‌تابد؟ چرا دولت در پي سياه‌نمايي يكي از درخشان‌ترين دوران تاريخ علم در ايران است در حالي كه دولت نهم و دهم در پيشرفت‌هاي علمي كشور ركوردي برجاي گذاشت كه در هيچ يك از دوران قبل و بعد از انقلاب نظير ندارد. اكنون ايران اسلامي در اغلب رشته‌هاي علمي جزء 10 كشور برجسته جهان است.

*پيشرفت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي در دولت نهم و دهم باعث شد شش كشور قدرتمند جهان زانو به زانو با ديپلمات‌هاي ما بنشينند تا روي توقف يا كم كردن سرعت پيشرفت علم در ايران به چانه‌زني بپردازند. "دست پر" ديپلمات‌هاي ما در مذاكرات كنوني هسته‌اي مربوط به چه دوره‌اي است؟ چرا اينقدر بي‌مهري به قشر دانشجو و دانشگاهيان و دانشمندان كشور مي‌شود؟

 

*رئيس‌جمهور اگر مي‌خواهد بر سبيل اعتدال حركت كند و به وعده‌اي كه به مردم داده و به سوگندي كه در مجلس خورده وفادار بماند، بايد وزيري را به مجلس معرفي كند كه نه تنها سابقه فتنه نداشته باشد بلكه سابقه‌اي از حضور قهرمانانه دانشگاهيان در خنثي كردن فتنه داشته باشد. خوشبختانه در فتنه 88 اساتيد دانشگاه‌ها و دانشجويان در اندازه افسران ورزيده فكري جنگ نرم با دشمن ظاهر شدند و اجازه تبهكاري سياسي به دشمن در دانشگاه را ندادند. اين جماعت از دانشگاهيان جلوي خيانت برخي اساتيد دانشگاه كه فرار كردند به آمريكا و اروپا تا وطن‌فروشي خود را در بلاد بيگانه دنبال كنند را گرفتند و از حيثيت دانشجو و دانشگاه در ايران دفاع كردند. رئيس‌جمهور چرا وزير پيشنهادي خود را از ميان سرداران جنگ نرم عليه دشمن در دانشگاه برنمي‌گزيند.

تعداد بازدید از این مطلب: 206
بازدید : 206
رامین رها
9:27
شنبه 10 آبان 1393

به گزارش نامه نیوز، حملات هوایی آمریکا در شهر کوبانی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه برای هموار کردن مسیر ورود نیروهای پیشمرگه کرد به این شهر، همچنان ادامه دارد، این تحرکات در کنار عملیات اخیرِ عاشورا که با حضور مشاوران ایرانی و نیروهای عراقی صورت گرفت، این کشور را به صحنه‌ تلاش بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و افراط گری تبدیل کرده است.

در حالی که کشورهای بحران زده در خاورمیانه به صحنه کش‌مکش‌های سیاسی و تقابل اختلاف نظرات سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده‌اند، عراق اما تجربه متفاوتی را دنبال می‌کند. ایران در کنار نیروهای پیشمرگه کرد عراقی، نیروهای نظامی این کشور، شیعیان عراق و بیش از 40 کشور جهان در عراق هدفی یکسان را دنبال می‌کنند و آن از بین بردن پدیده داعش است.

تعداد بازدید از این مطلب: 157
بازدید : 157
رامین رها
9:18
شنبه 10 آبان 1393

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست خبری مشترک با سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل باید در کنار پدافند عامل باشد تا شاهد پدافندی جامع باشیم لذا باید به شکل علمی و تخصصی پدافند غیرعامل را در جای جای پدافند هوایی قرار دهیم تا شاهد تقویت بنیه دفاعی در عرصه هوایی باشیم.

وی افزود: ما به دنبال مردمی کردن دفاع هستیم و در این راستا در توپخانه‌های صحرایی و دیده‌بان‌هایمان از مردم منطقه استفاده می‌‌کنیم.

سرتیپ اسماعیلی تأکید کرد: در بسیاری از نقاطی که پدافند هوایی گسترش دارد اگر پدافند غیرعامل نبود باید سه یا چهار برابر سامانه‌هایی که داریم گسترش می‌یافتیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان اظهار داشت: در رزمایش آینده که یک رزمایش مشترک است بخش زیادی به پدافند غیرعامل اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در این نشست به بیان توانمندی های پدافند غیر عامل در کشور اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعملی که به تصویب ریاست ستاد کل نیروهای مسلح رسیده، تمام واحدهای نیروهای مسلح در سراسر کشور، در زمان بروز حوادث طبیعی،می توانند بدون کسب اجازه از مرکز، به کمک بروند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پنج دانشگاه معین در رده‌های کارشناسی ارشد و دکترای رشته های مختلف، دانشجوی پدافند غیرعامل دارند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: برابر تدبیر رهبری مبنی بر تعامل پدافند عامل و غیرعامل، تفاهم‌نامه‌ای بین ما به امضا رسید و همایش علمی با نام پدافند جامع در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا(ص) برگزار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 211
بازدید : 211
رامین رها
10:24
دو شنبه 5 آبان 1393

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو نفر از شهدای گمنام دفاع مقدس، صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم، پس از اقامه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پیکر این شهدا از فرماندهی آموزشگاه‌های هوایی شهید خضرایی به سمت ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش تشییع شد. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر پیکر این دو شهید والامقام نماز گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند؛ زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت.

وی در ادامه خطاب به کارکنان این نیرو گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا الهام گرفته است و در راه و مسیر مقتدای شهدا، امام حسین(ع) گام برداشته  به نحوی که اگر نام مقدس امام حسین(ع) نبود، امروز ما شاهد مجاهدت‌های شما به عنوان راهی باشکوه فراروی انسان معاصر نبودیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام راحل به جز امام حسین(ع) و آرمان‌های او به مسئله دیگری نمی‌اندیشید و  می‌خواست حاکمیت عدالت را در جهان گسترش دهد. ایشان انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت می‌دانست.

ابوترابی‌فرد با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز زبان گویای آرمان عاشورایی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار اصلی عدالت در راستای آرمان‌های امام حسین(ع) به خوبی نقش ایفا می‌کند.

وی درباره شهدای گمنام ابراز کرد: شهدای عالیقدری که شما امروز آنها را تشییع کردید، در رأس حاکمیت عاشورایی قرار داشتند. امروز دنیای اسلام از مبارزات افتخارآمیز ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس درس‌های زیاد آموخته است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به حاکمیت امروز کشور عراق گفت: اگر ما امروز مشاهده می‌کنیم عراق در دست فرزندان امام حسین(ع) و در اداره و مدیریت مرجعیت قرار دارد و به عنوان کشورِ متحدِ ایران نقش ایفا می‌کند، همه آنها به برکت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اگر شما و مبارزه های شما نبود که به ملت عراق بیاموزد چگونه باید در مقابل رژیم بعث بایستند؛ آنها به این افتخار دست نمی‌یافتند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: امروز در سرتاسر دنیا و جهان اسلام مبارزه ملت و نیروهای مسلح ما و در خط مقدم آن نیروی هوایی و خلبانان ما با عزت و افتخار الگو قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: ما مشاهده می‌کنیم که چگونه مقام اول اطلاعات امریکا ابراز می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در جنوب غربی خاورمیانه مهار کرده است. اگر ما امروز می‌بنییم قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند کمترین اجازه را به خود برای تعرض به ایران بدهند، به برکت مجاهدت‌ها و قدرت شماست.

وی با اشاره به حمله صدام به ایران در اوایل انقلاب گفت: صدام مفلوک در اوایل انقلاب با هدف تسخیر تهران، به ایران هجوم آورد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت و همه این‌ها به خاطر قدرت شما و به ویژه نیروی هوایی ارتش رقم خورده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، افتخار این را دارند که تحت امر فقیهی صالح و دلباخته و در راه او با ایمان و الهام‌گیری از ایشان قدم بردارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم راه خودتان را با ایمان، اخلاق و مدیریت طی کنید و بتوانید با آن، آرامشی نهادینه را در تار و پود جامعه اسلامی شاهد باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 194
بازدید : 194
رامین رها
10:23
دو شنبه 5 آبان 1393

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش و قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد گفت: برطرف شدن مشکل باشگاه های ورزشی نیروهای مسلح کمک بزرگی به پیشرفت ورزش قهرمانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن نهم دی فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی گفت: در نیروهای مسلح علاوه بر دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی، بخش دیگری به عنوان ورزش نظامی مانند چتربازی، تیراندازی، سوارکاری و غیره وجود دارد که این بخش همانند دو بخش دیگر ورزش، با جدیت تمام در حال اجرا شدن است.

وی همچنین به بیان مشکلات پیش روی ورزش نیروهای مسلح در بُعد قهرمانی پرداخت و گفت: اولین و مهم ترین چالش پیش رو، اعتبارات اندک این بخش است که برای رفع این مشکل باشگاه های فعال در نیروهای مسلح باید از اسپانسرهای تأیید شده برای پیشبرد امور جاری باشگاه ها استفاده نمایند.

وی همچنین برای رفع موانع ورزش قهرمانی افزود: باید با تربیت مدیران، مربیان و داوران در رشته های مختلف ورزشی و تزریق آنها به مراکز دانشگاهی و فدارسیون ها، نفوذ و قدرت تأثیرگذاری نیروهای مسلح در بخش های مختلف ورزشی کشور را افزایش داد.

همچنین در این مراسم، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش طی سخنانی گفت: نیروی هوایی همیشه در امر ورزش پیشگام بوده است.

وی همچنین افزود: تحول مثبت و برنامه ریزی دقیق ورزشی در نیروی هوایی به خوبی قابل مشاهده است که این اتفاق حاصل تلاش های بی وقفه فرماندهان و مسئولان تربیت بدنی این نیرو است.

سرهنگ خلبان عباس چگینی، مدیر تربیت بدنی نیروی هوایی نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نیروی هوایی برای استفاده از تجارب پیشکسوتان ورزشی در رشته های مختلف برنامه ریزی کرده و قطعاً از توانمندی های این سرمایه های بزرگ استفاده خواهد کرد.

در پایان این مراسم، از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 190
بازدید : 190
رامین رها
10:22
دو شنبه 5 آبان 1393

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب در سالن کوثر کوی سازمانی شهید فلاحی برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، همانند سال های گذشته مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید صدر الدین شریعتی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج حمید رمضانپور، مهدی خادم و علی بابیانی از روز شنبه مورخه 3/8/93 ساعت 30/19 تا 22 برگزار می شود.

لازم به ذکر است عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در تمامی یکان های نیروی زمینی ارتش در ایام محرم برگزار می شود

تعداد بازدید از این مطلب: 199
بازدید : 199
رامین رها
10:22
دو شنبه 5 آبان 1393

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع چین و فرمانده نیروی دریایی این کشور که در پکن انجام شد، بر گسترش همکاری‌های نظامی دو جانبه تأکید کردند.    

وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران ضمن ابراز علاقه مندی این کشور برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران گفت: همکاری‌های خوبی در زمینه دیدارهای دوجانبه، آموزش کارکنان و دیگر حوزه‌ها میان دو کشور در سال‌های اخیر انجام گرفته است.

سیاری نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با چین، آمادگی ایران را برای گسترش تبادلات دوجانبه در راستای همکاری‌های نظامی به خصوص همکاری‌های ناوی اعلام کرد.

دریادار سیاری همچنین در دیدار با دریاسالار "ووشنگ لی"، فرمانده نیروی دریایی چین محورهای مختلفی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند که تاکید بر "تعاملات و همکاری های بیشتر در حوزه دریایی"، بخش مهم این گفت وگوها بود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان این که دستآوردهای این سفر، زمینه ساز همکاری بهتر و مناسب تر نیروهای مسلح دو کشور بویژه در نیروهای دریایی باشد، به دیدار و بازدید خود از ناوگان شرق و شمال این کشور در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: شاهد پیشرفت های خوب و چشمگیری در بخش های مختلف نیروی دریایی چین بودم و این موضوع نشان دهنده آن است که شما توجه ویژه ای به این بخش داشته اید.

فرمانده نیروی دریایی کشورمان همچنین خواستار بسترسازی مناسب بر مبنای افزایش سطح همکاری های نیروی دریایی دو کشور شد و تأکید کرد: تبادل تجارب و انتقال دانش فنی به یکدیگر می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

دریادار سیاری با تاکید بر وجود سابقه و ریشه های تاریخی دو کشور از گذشته های دور تاکنون، نقش مهم و ارزشمند هر دو نیروی دریایی به عنوان بازیگران اصلی و اثرگذار در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در اقیانوس هند و مناطق همجوار را مورد اشاره قرار داد.

دریاسالار ووشنگ لی، فرمانده نیروی دریایی چین نیز در این دیدار، حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی ایران در چین را در تحکیم مناسبات و همکاری های دریایی دو کشور مفید و اثرگذار دانست.

وی با ابراز خرسندی از حضور دریادار سیاری در مقر فرماندهی نیروی دریایی چین، تصریح کرد که بدون شک این سفر، سرفصل جدیدی برای همکاری های بیشتر دو کشور در حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد.

تأکید بر علائق و منافع مشترک عملیاتی و راهبردی در حوزه دریاهای بین المللی، ایجاد فرصت ها و همکاری های بیشتر در عرصه های مختلف، همکاری های آموزشی، تبادل دانشجو و استاد، تأکید بر اثرگذاری دو نیرو در حوزه جغرافیای سیاسی  و ژئوانرژی در منطقه اقیانوس هند و مناطق همجوار، مقابله با دزدی های دریایی و تروریسم و ایجاد صلح و امنیت جهانی از دیگر محورهای گفت وگوی دریادار «سیاری» و دریاسالار «ووشنگ لی» بود

تعداد بازدید از این مطلب: 211
بازدید : 211
رامین رها
10:21
دو شنبه 5 آبان 1393

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حسینیه سیدالشهدا (ع) و صندوق قرض‌الحسنه آجا، در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاح حسینیه سیدالشهدا (ع)، حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه اسلام به ساختن اماکن فرهنگی و دینی به‌خصوص مسجد و حسینیه عنایت خاصی دارد؛ گفت: امروز دشمنان چون توان مقابله نظامی با کشور را ندارند، از طریق جنگ نرم به سراغ جوانان و خانواده‌ها آمده‌اند و اینجاست که ایجاد مساجد و حسینیه‌ها می‌تواند در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن نقش مؤثر خود را ایفا کند، لذا ساخت و تقویت این مراکز را جدی بگیرید تا بتوانیم به وظیفه خود عمل نماییم.

 

شایان ذکر است: در پایان مراسم توسط آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم و امیر سرتیپ دوم جهادی، فرمانده مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های شهید صیاد شیرازی و ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری از تعدادی پیرغلامان حاضر در مراسم و مسئولان شهر اصفهان که در ساخت و بهره برداری از حسینیه سیدالشهدا (ع) این مرکز مشارکت و همکاری داشتند، قدردانی به عمل آمد.

تعداد بازدید از این مطلب: 196
بازدید : 196
رامین رها
10:43
شنبه 3 آبان 1393

گزارش خبرگزاری مهر، دادستانی تهران اعلام کرد: در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

ریحانه جباری متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

1 - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛
2 - محل اصابت ضربه‌ی کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ی جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛
3 - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛
4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ 13/4/1386 (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛
5- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛
6- در آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن در و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود در را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من در را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ی فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است. وی می گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ی حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی 27 دیوان‌عالی کشور نیز ابرام شد.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ی اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 177
بازدید : 177
رامین رها
10:42
شنبه 3 آبان 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی ارتحال عالم مجاهد، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین امام و رهبری، مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی رحمة الله علیه را به خاندان محترم، بازماندگان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال علو درجات آن عالم ربانی را مسألت دارم.

بی شک خدمات ارزشمند این یار صدیق امام و رهبری در طول عمر با برکتشان برهمگان آشکار است و حضور موثر ایشان در ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره منشأ خیر و برکت بوده و فقدان آن عزیز ضایعه ای بزرگ برای امت اسلامی است

تعداد بازدید از این مطلب: 206
بازدید : 206
رامین رها
10:40
شنبه 3 آبان 1393

میر دریادار حبیب‌الله سیاری که به دعوت رسمی نیروی دریایی چین، به این کشور سفر کرده، با حضور در پایگاه دریایی شانگهای با فرماندهان این پایگاه دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت نیروهای حاضر در این پایگاه قرار گرفته و همچنین از یکان ویژه نمونه و پایگاه هوادریای شانگهای بازدید کرد.

سرهنگ «وانگ یانگ» فرمانده پایگاه دریایی شانگهای ضمن خوشامدگویی به دریادار سیاری و هیأت همراه، این سفر را در تاریخ همکاری‌های نظامی - دریایی دو کشور بی‌نظیر توصیف کرد.

وی با بیان این که این سفر، اولین سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین محسوب می‌شود، آن را نقطه عطفی در روابط دوجانبه دریایی دانست.

وانگ یانگ اظهار کرد: بسیار خرسندم که میزبان یک فرمانده عالی رتبه در شانگهای هستم و فرمانده نیروی دریایی چین نیز به این سفر توجه ویژه‌ای دارد.

امیر دریادار سیاری نیز در سخنانی به سوابق تاریخی روابط دو کشور در زمینه دریایی پرداخت و تصریح کرد که برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز ارتقای همکاری‌های دوستانه بین دو نیرو اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که این سفر شرایط مناسب جهت بسترسازی و همکاری‌های دوجانبه میان نیروی دریایی دو کشور را فراهم آورد.

شایان ذکر است در طول مدت حضور فرمانده نیروی دریایی کشورمان در چین، وی ضمن بازدید از مراکز آموزشی نیروی دریایی این کشور، دیدارهای مختلفی نیز با فرماندهان عالی رتبه این کشور خواهد داشت.

اواخر شهریور ماه سال جاری یک ناوگروه چینی برای نخستین بار با دو ناوشکن و 650 نیرو وارد بندرعباس شد که از سوی سفیر چین در ایران و رئیس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مورد استقبال قرار گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 226
بازدید : 226


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر