بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
22:37
سه شنبه 28 مرداد 1393

مراسم بزرگداشت مرحوم سید عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان یاسینی روز شنبه آینده (یکم شهریور ماه) در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده معظم شهیدان یاسینی ضمن تشکر و قدردانی از ابراز محبت و همدردی و نیز ارسال پیام های تسلیت توسط مردم شهیدپرور ایران اسلامی و مسئولان محترم بویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که پیام تسلیت معظم له موجب تسلی خاطر بازماندگان گردید؛ با ارسال اطلاعیه ای زمان و مکان مراسم بزرگداشت آن مرحوم مغفور را اعلام کردند.

بنابراین گزارش، متن اطلاعیه بدین شرح است:

                                                                                     بسم رب الشهداء والصدیقین

بدین وسیله به اطلاع می رساند: مجلس هفتمین روز درگذشت شادروان حاج سید عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان امیر سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی، شهید سردار سیدرضا یاسینی و جانباز سیدعباس یاسینی در مسجد آل محمد (ص) واقع در تهرانپارس، خیابان فرجام، خیابان عبادی شمالی، در روز شنبه، یکم شهریور ماه از ساعت 15:30 تا 17 بعداز ظهر برگزار می گردد.

از مردم شهیدپرور دعوت می شود تا با حضور خود در این مجلس باعث شادی روح آن مرحوم و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل (ره) و خانواده ایثارگران شوند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 241
بازدید : 241
رامین رها
22:37
سه شنبه 28 مرداد 1393

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سازمان نظامی مقتدر، معتمد و کارآمد می باشد که بینش و بصیرت تا عمق وجود کارکنان و خانواده آن نفوذ کرده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های موفق ارتش طی سخنانی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور و فرا رسیدن هفته دولت گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از یادگاران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، در 35 سال گذشته با استفاده از رهنمودها و حمایت های رهبری و بهره گیری از ظرفیت های موجود، دستآوردهای فرهنگی بسیاری را در حفاظت،صیانت و ارتقای بنیه اعتقادی و معنوی کارکنان ارتش و خانواده های آنها داشته است.    

وی با اشاره به نقش سازمان عقیدتی سیاسی در مقابله با تهدیدات فرهنگی کشور اظهار داشت: این سازمان عزم خود را برای مقابله با هرگونه تهدید نرم که مقدمه و زمینه جنگ سخت را در خود می‌پروراند، جزم کرده است و در این زمینه با تدوین نقشه راهبردی در ایجاد فضای معنوی در ارتش تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان این که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نسبت به ترسیم چشم‌انداز فرهنگی در راستای اعتلای سامانه دفاعی کشور اقدام کرده است، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سازمان نظامی مقتدر، معتمد و کارآمد می باشد که بینش و بصیرت تا عمق وجود کارکنان و خانواده آن نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از سالم ترین و کار آمدترین مجموعه های کشور دانست که الحمدالله با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران و کارشناسان، فرهنگ و فضای اسلامی در سطح یکان‌های مختلف آن روشن و مشخص است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا با بیان اینکه ارتش در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد، تأکید کرد: امروز ارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمدترین نهادهای کشور است که نقش مهمی در بازدارندگی و تأمین امنیت ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام آل هاشم ارتش را نهادی دین‌مدار و کارکنان آن را افرادی با بصیرت و دارای ایمان راسخ عنوان و تصریح کرد: یقیناً اجرای مباحث اعتقادی و سیاسی که در دستور کار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قرار دارد؛ زمینه‌ساز ارتقای توان دفاعی ما محسوب می‌شود.

وی در پایان ضمن تبریک هفته دولت، خواستار توجه بیشتر مسئولین به اعتبارات فرهنگی نیروهای مسلح کشور شد

تعداد بازدید از این مطلب: 257
بازدید : 257
رامین رها
22:37
سه شنبه 28 مرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در اولین همایش خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد؛ گفت: ارتش و خانواده های ارتشی اصولاً نخبه پرور و پر استعداد هستند و ارتش گنجینه ای از افراد توانمند در زمینه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، دینی، هنری و ..... چه در سطح کارکنان و چه در سطح خانواده ها می باشد.

وی که در جمع 350 نفر از نخبگان خانواده های کارکنان ارتش سخن می گفت با اشاره به این که وجود افراد نخبه و نخبه پروری در ارتش ایران مسبوق به سابقه می باشد و ردپای این نخبگان در ارتش به وضوح قابل مشاهده است، افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی امور فرهنگی در ارتش در زمینه مسائل فرهنگی، ابتکارات زیادی از جمله همایش اندیشه و قلم را در چند سال گذشته انجام داده و امسال نیز به عنوان اقدامی ابداعی در سطح نیروهای مسلح، خانواده های برتر ارتش را در زمینه های مختلف شناسایی کرده و در این مراسم از آنها تقدیربه عمل خواهد آورد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه، جمع 350 نفره نخبگان حاضر در جلسه را بخش و گوشه ای از خانواده های نخبه کارکنان ارتش دانست و گفت: بدون تردید عناصر نخبه و موفق زیادی در سطح ارتش هستند که از برگزاری این جشنواره اطلاع نداشته و فرم های لازم برای شرکت در این دوره را به دبیرخانه نفرستاده اند. بعضی از آنها چهره های ملی و رسانه ای هستند که همه ما آنها را می شناسیم و به هر دلیل در این مراسم حضور ندارند. بنابر این تمام ظرفیت نخبگی و افراد موفق ما همین تعداد نیستند و امیدواریم روز به روز و سال به سال این ظرفیت افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام واحدی در ادامه به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری اولین همایش حانواده های نخبه و برتر ارتش پرداخت و گفت: ما در این جشنواره بدون الگو برداری از جایی در 12 گروه افرادی که در سطح ملی و فرا ملی نخبه هستند را انتخاب کردیم که در نهایت و با داوری توسط هیئت داوران، 40 نفر به عنوان ممتاز انتخاب شدند.

وی در پایان، هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت ظرفیت های ناشناخته ارتش در سطح کارکنان و خانواده ها دانست و گفت: این شناسایی باعث ارتقا و ارتباط متقابل بین ارتش و خانواده های کارکنان خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 251
بازدید : 251
رامین رها
22:36
سه شنبه 28 مرداد 1393

دکتر محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در نخستین همایش خانواده های موفق ارتش گفت: برای توسعه کشور به نخبگان و خانواده های موفق ارتش نیازمندیم و به همین منظور در بودجه سال 94 ردیف ویژه ای را برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای برتر و فرزندان نخبه کارکنان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر نوبخت در این جشنواره همچنین با اشاره به پیش نویس سیاست های برنامه ششم توسعه کشور و تقدیم آن به مقام معظم رهبری گفت: در دنیای امروز ملاک برتری کشورها دیگر ابزار و قدرت نظامی نیست بلکه شاخص جدیدی به نام توسه می باشد و هر کشوری که توسعه یافته تر است در جایگاه رفیع تری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی و از سال 1368، سه برنامه توسعه را دستور کار خود قرار داد اما احساس شد برای تحقق اهداف توسعه به چیز دیگری نیاز است و آن سند چشم انداز توسعه 20 ساله ایران اسلامی بود که در سال 1384 اجرا شد و بر اساس آن طی 20 سال کشورمان می بایست در منطقه جایگاه نخست توسعه را کسب نماید.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخص های تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور موضوع بهره وری است که محصول خلاقیت می باشد گفت: ما به همراهی و کمک نخبگان و فرزندان خلاق و موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت نیل به اهداف توسعه و پیشرفت کشور نیازمندیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس درخشید و مورد تکریم و تجلیل حضرت امام (ره) و پس از آن مقام معظم قرار گرفت؛ امروز نیز در تمامی رشته های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی از فناوری نانو گرفته تا نخبگان و افتخارآفرینان قرآنی درخشیده و دارای استعدادهای فراوانی است که ما برای توسعه کشور به همه آنان نیاز داریم و زمینه های همکاری خانواده های موفق ارتش را نیز فراهم خواهیم کرد.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین قندهاری، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران، امیر سرتیپ حیدری، رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی و معاونین ستاد ارتش و نیروهای تابعه آجا حضور داشتند.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 232
بازدید : 232
رامین رها
22:36
سه شنبه 28 مرداد 1393

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: سلامت بنیاد خانواده های ارتش تاثیر خیلی زیادی در ایجاد انگیزه و ارتقاء روحیه کارکنان نظامی در حفظ تمامیت ارضی کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه جشنواره تجلیل از خانواده های موفق ارتش که صبح امروز در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد گفت: اگر خانواده های ارتشی آرامش داشته باشند ودارای دین، اخلاق و سلامت روحی و روانی باشند، قطعا کارکنان نظامی راحت تر در میدان های جنگ از مرزهای کشور دفاع خواهند کرد.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای این جشنواره افزود: این گونه جشنواره ها در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) مبنی بر توجه بیشتر به خانواده ها برگزار می شود.

امیر نصیرزاده ادامه داد: چنین جشنواره هایی ضمن آشنا کردن خانواده های بزرگ ارتش با خانواده های موفق، موجب تشویق و ایجاد انگیزه دیگر خانواده ها خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 220
بازدید : 220
رامین رها
22:35
سه شنبه 28 مرداد 1393

صبح امروز طی مراسمی نفرات برتر اولین جشنواره خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نفرات برتر این جشنواره که در زمینه های مختلف علمی، هنری، قرآنی و ورزشی که حائر رتبه برتر و ممتاز شده اند به شرح ذیل می‌باشد:

 

  1. 1.     همسر شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی
  2. 2.     همسر شهید امیر سرلشگر ستاری
  3. 3.     پریسا گلکار تفت
  4. 4.     آرزو افسری
  5. 5.     علی وظیفه دوستیرانی
  6. 6.     فرهناز رضایی زاده
  7. 7.     زهرا رضایی نیک
  8. 8.     شهروز شهروعی
  9. 9.     کیوان علیزاده وحید

10. لیلا شکاری

11. مینا رنجبران

12. فاطمه ابراهیمی ورکیانی

13. سید شهاب حسینی

14. ساناز یوسفی

15. فاطمه زارع نژاد

16. آذر زمان پور

17. معصومه صادقی

18. مهدی عاشوری

19. محمد امین حدادی

20. مهسا حسینی

21. صدیقه احمدی باصیری

22. علی مجد لنگرودی

23. ندا میرزا خانی

24. بیژن برزو

25. معصومه جهان پناه

26. دانش سلمانی

27. سارا سلیمی

28. سروش جعفری

29. میلاد خسروی

30. وحید یزدانی نژاد

31. امین عنایتی زاده

32. حمیدرضا ترکی

33. محمد باباخانی

34. فاطمه سلجوقی

35. لیلا جلوه گر

36. سمانه آشنا گر

37. فاطمه قاسمپور

38. نسرین حسینی

39. سحر اسدی

40. میلاد سینا

41. فرزانه قربانی

42. محبوبه رضوی نیا

43. حوراسلامت حقیقی

44. دیبا احسانی

45. علیریضا قاسمی

46. فروغ بارانی کرباسکی

47. پریسا حیدری

48. مریم السادات میرباقری

49. قادر درستی

50. نسرین رحمانی

51. سارا کریمی

52. شیرین دخت حبیب زاده

53. سمیه سراوانی

54. محمد شریفی

55. بتول ماهرخ

56. حمیده نوح پیشه

57. زینب شکری

58. رویا امیری نژاد

59. زهرا دادی الغار

تعداد بازدید از این مطلب: 386
بازدید : 386
رامین رها
22:35
سه شنبه 28 مرداد 1393

اولین جشنواره خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: در این جشنواره که به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، دکترمحمدباقرنوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند.

گفتنی است در اولین جشنواره خانواده های موفق آجا تعداد 680 نفر از کارکنان و خانواده های آنان شرکت کردند که از این تعداد361 نفر به این جشنواره راه یافتند و امروز طی مراسمی از 59 تن از برگزیدگان این جشنواره که در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و  ورزشی حائز رتبه برتر و ممتاز شده بودند تجلیل به عمل آمد

تعداد بازدید از این مطلب: 232
بازدید : 232
رامین رها
22:34
سه شنبه 28 مرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت پدر شهیدان سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی و سیدرضا یاسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ متن پیام بدین شرح است.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خانواده محترم و معزز یاسینی

سلام علیکم؛

فقدان پدر بزرگوارتان که  افتخار پرورش فرزندانی چون  امیرسرلشکر خلبان سیدعلیرضا و سیدرضا یاسینی و جانباز سرافراز سیدعباس یاسینی را درکارنامه حیات سراسر خیرشان دارند ما را نیز اندوهگین ساخت.

بدون تردید پرورش فرزندانی این چنین که با خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، جاودان شدند در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

اینجانب در پایان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده را از پروردگار متعال خواهانم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا

سیدمحمدعلی آل هاشم

تعداد بازدید از این مطلب: 278
بازدید : 278
رامین رها
22:34
سه شنبه 28 مرداد 1393

همزمان با فرارسیدن 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای این روز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: در این بیانیه، 26 مرداد ماه روز مغتنم و ارزشمندی به منظور بازخوانی دستاورهای آزادگان در عرصه ایستادگی و مقاومت یاد و تصریح شده است : مقاومت و ایستادگی کلید واژه ای است که آزادگان عزیز به آن معنای جهانی بخشیدند و آن را به عنوان یگانه مسیر پیروزی در برابر زورگویان و مستکبران به جهانیان عرضه داشتند.

ارتش در بخش دیگری از این بیانیه، درس آموزی از ولایتمداری، صبر و ایستادگی آزادگان را لازمه امروز جامعه دانسته و خاطرنشان کرده است: استفاده از ظرفیت و استعدادهای کم نظیر این عزیزان در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب ضرورتی است که توجه    جدی تر به آن می تواند کشور را در عرصه های گوناگون به مرز خودکفایی نزدیکتر کند.

در پایان این بیانیه، ارتش ضمن ارج نهادن به ایثار و جایگاه رفیع و قابل احترام تمام آزادگان به خصوص سیدالاسراء شهیدامیرسرلشگر خلبان حسین لشکری، 26 مردادماه، سالروز ورود سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گرامی داشته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 249
بازدید : 249
رامین رها
22:33
سه شنبه 28 مرداد 1393

به مناسبت گرامیداشت حماسه شهدای غزه و مقاومت و پایداری مردم مظلوم فلسطین، تیم منتخب کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور و همراهی امیر سرلشکر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش به ارتفاعات البرز غربی صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ جمشید فولادی، جانشین سازمان تربیت بدنی ارتش و سرپرست تیم کوهنوردی اعزامی به ارتفاعات البرز غربی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آجا ضمن اعلام خبر فوق افزود: تیم 40 نفره کوهنوردی ارتش در این ماموریت علاوه بر انجام یک راهپیمایی برد بلند به طول بیش از 30 کیلومتر از مسیر ارتفاعات طالقان تا جنگل های دوهزار شهرستان تن کابن؛ موفق شدند قله گردن کوه از رشته کوه البرز غربی به ارتفاع 4 هزار متری را نیز فتح نمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 234
بازدید : 234
رامین رها
22:33
سه شنبه 28 مرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت پدر شهیدان سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی و سیدرضا یاسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ متن پیام بدین شرح است.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خانواده محترم و معزز یاسینی

سلام علیکم؛

فقدان پدر بزرگوارتان که  افتخار پرورش فرزندانی چون  امیرسرلشکر خلبان سیدعلیرضا و سیدرضا یاسینی و جانباز سرافراز سیدعباس یاسینی را درکارنامه حیات سراسر خیرشان دارند ما را نیز اندوهگین ساخت.

بدون تردید پرورش فرزندانی این چنین که با خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، جاودان شدند در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

اینجانب در پایان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده را از پروردگار متعال خواهانم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا

سیدمحمدعلی آل هاشم

تعداد بازدید از این مطلب: 249
بازدید : 249
رامین رها
9:10
دو شنبه 13 مرداد 1393

حجت الاسلام محمدی پیام مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش، گفت: این رقابتها طی روز های 14 و 15 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

وی که در آستانه برگزاری این رقابتها با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش سخن می گفت، با اشاره به حضور 142 نفر از کارکنان و خانواده های آنها در مرحله نهایی مسابقات، گفت: پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه 14 و 15 مرداد ماه با حضور منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه های ارتش و خانواده کارکنان در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی پیام در ادامه افزود: مرحله مقدماتی این جشنواره از بهمن ماه سال  1392 همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در کلیه یکان های ارتش آغاز و منتخبین با حفظ بیش از 400 حدیث از کتاب میزان الحکمه و پس از موفقیت در مراحل منطقه ای و نهایی نیروها به مرحله پایانی جشنواره راه یافته اند.

شایان ذکر است شرکت کنندگان در جشنواره صبح روز سه شنبه 14 مرداد ماه در آزمون نهایی حضور یافته و 15 مرداد ماه با حضور فرماندهان و مسئولین عالی رتبه ارتش از منتخبین آنها تقدیر خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
بازدید : 288
رامین رها
9:5
دو شنبه 13 مرداد 1393

امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت و گو با خبرنگاران درباره جنایت های رژیم کودک کش و جنایتکار اشغالگر قدس گفت: قدرت و مقاومت مردم مظلوم غزه، هیمنه پوشالین رژیم جعلی صهیونیست و حامیان جنایتکارش را در هم شکسته و نفرت و خشم مردم جهان به واسطه این جنایت ها از این رژیم جعلی بیش از پیش افزون یافته است.

وی افزود: جنایت های خونین رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت معنادار جوامع بین المللی نشان داده که ابرقدرت های به ظاهر متمدن بویی از انسانیت و کرامت های انسانی نبرده و منافع شومشان را به جان انسان های بی گناه ترجیح می دهند.

امیر سرتیپ شاه صفی در پایان گفت: بی شک تنها راه مقابله با این رژیم جعلی مقاومت مسلحانه است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 287
بازدید : 287
رامین رها
9:3
دو شنبه 13 مرداد 1393

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر که اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به آب های آزاد و جنوب آفریقا اعزام شده بود، امروز در اسکله منطقه یکم این نیرو پهلو گرفت.

مراسم استقبال از این ناوگروه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، رییس عقیدتی سیاسی این نیرو و مقام های لشکری و کشوری استان هرمزگان برگزار شد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 285
بازدید : 285
رامین رها
23:50
جمعه 3 مرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بدون تردید بزرگ ترین توطئه و خیانت درطول تاریخ منطقه، جعل رژیم نژادپرست صهیونیستی از سوی قدرت های غربی در قلب جهان اسلام بوده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز قدس، طی سخنانی روز جهانی قدس را یکی از یادگاران بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) دانست که نشان از ژرفای اندیشه های والای آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که طی قرون گذشته و با شکل گیری پدیده استعمار، بیگانگان و قدرت های استعماری همواره تلاش نموده اند با سیطره برجهان اسلام، اهداف و منافع استکباری و ظالمانه خود را تأمین نمایند افزود: بدون تردید بزرگ ترین توطئه و خیانت درطول تاریخ منطقه، جعل رژیم نژادپرست صهیونیستی از سوی قدرت های غربی در قلب جهان اسلام بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (رحمه الله علیه) که روز قدس را یک روز جهانی برشمردند، تصریح کرد: همانگونه که بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی نیز تأکید داشتند، مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

حجت الاسلام آل هاشم سپس به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: گرامی داشت روز قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش حضور نظام سلطه در منطقه به بهانه های مختلفی همچون مبارزه با تروریسم افزود: آمریکا که امروز خود در رأس نظام سلطه قرار دارد با گسترش حضور خود در منطقه و با کشتار و آوارگی مردم بی گناه در افغانستان و عراق،  آسیب های زیادی را به کشور های مسلمان منطقه وارد کرد و علیرغم ادعایشان در جنگ علیه تروریسم، امروز نه تنها شاهد گسترش این پدیده شوم در سطح منطقه هستیم بلکه این موضوع به خودی خود دروغ بودن ادعاهای دشمنان و ریاکاری آنان در حمایت از حقوق بشر، مردم سالاری و مقابله با تروریسم است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه اهداف اصلی نظام سلطه در حمایت از گروههای تروریستی و به راه انداخن جنگ های داخلی در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق را، در حاشیه امن قرار دادن رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در راستای همین اهداف برخی از رژیم های مستبد و وابسته عربی نیز با خیانت به مردم فلسطین، با جبهه غربی صهیونیستی مشارکت و همراهی می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، وارد نمودن سوریه به یک جنگ تمام عیار را در راستای همین اهداف ذکر و عنوان کرد: سوریه در سال های اخیر با اتخاذ مواضع و سیاست های صحیح و انسانی همواره یکی از کشور های حامی محور مقاومت و بلکه خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی قرا داشته و از این رو دشمنان تلاش کردند با ایجاد خشونت و گسترش جنگ در سوریه، منافع و امنیت رژیم جعلی صهیونیستی را تأمین و تقویت نمایند و این همان توطئه ای بود که در مقابله آشکار با آرمان های فلسطین قرار داشت.

وی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمنان در سوریه و کشاندن دامنه تجاوز و خیانت خود به عراق تصریح کرد: دشمنان پس از شکست در جبهه سوریه در هفته های اخیر دامنه تجاوزات خود را به کشور عراق گسترش دادند و با تجهیز و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش، اهداف خود را در منطقه به گونه ای دیگر دنبال می کنند و در این بین گروه تروریستی داعش نیز با حمایت های برخی از کشورهای منطقه و با تکیه بر افکار و عقاید انحرافی سلفی و وهابی مرتکب جنایات ضد انسانی زیادی شده است که این موضوع نیز خود در راستای اهداف و منافع استکبار و رژیم صهونیستی قرار دارد.

وی دراین باره خاطرنشان کرد: آنچه امروز در صحنه عراق و سوریه جریان دارد جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ با تروریسم است، جنگ با گروهی که با تفکر انحرافی و برداشت سطحی از تعالیم عالیه اسلام ، ملعبه دشمنان اسلام و ابزار دولت های مستبد و وابسته به بیگانگان قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تأکید کرد: حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی تکفیری و مواضع و عملکرد این گروه های منحرف و جنایکار نشان می دهد امروز این گروه ها کاملاً در خدمت استکبار و اهداف منطقه ای دشمنان اسلام قرار دارند چراکه هیچگاه مشاهده نشده است که این گروه ها علیه منافع و امنیت رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهند و اکنون سئوال بزرگ این است که آیا امروز، رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اسلام و مسلمانان نیست؟

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند؛ ما این گروه های فریب خورده را دشمن نمی دانیم بلکه حامیان آنان را دشمن می دانیم افزود: تحولات جاری در منطقه نباید موجب غفلت مسلمانان از مسئله اصلی جهان اسلام و آرمان های فلسطین شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که در روز های اخیر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه به راه انداخته و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی از حمله به غزه اهداف خاصی را دنبال می کند.      

حجت الاسلام آل هاشم، نابودی زیر ساخت های مقاومت، تقویت گروه های تروریستی تکفیری، ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی مانند فتح و حماس را از جمله این اهداف برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون تردید جنگ صهیونیست ها علیه غزه همانند  جنگ های پیشین دیر یا زود به پایان می رسد و اشغالگران نیز به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید و رسوایی و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت و در نزد افکار عمومی جهان بازنده خواهد شد.

وی درپایان ضمن تشکر از مردم غیور آذربایجان و تبریز که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس یک باردیگر وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را ثابت کردند گفت: پیشگامی مردم تبریز و آذربایجان در کلیهدحرکت های اسلامی دوران انقلاب همچون حرکت خودجوش آنان در 29 بهمن 56 که با هدایت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی انجام پذیرفت، فراموش نشدنی و ستودنی است.

وی همچنین حرکت خود جوش مردمی در 9دی سال 88 را که با هوشمندی و مدیریت نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در اعلام انزجار از بیگانگان و ضد انقلاب داخلی برگزار شد را از دیگر مصادیق وفاداری مردم خونگرم این منطقه به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 287
بازدید : 287
رامین رها
23:49
جمعه 3 مرداد 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر جنایات رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند قبل از این که غزه آسیبی ببیند این رژیم صهیونیستی است که نابود خواهد شد.

به گزارش دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش که در راهپیمایی روز قدس حضور یافته بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این حضور گسترده مردم هم حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و هم لبیک مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری است .

وی ادامه داد: این حضور باشکوه مردم ایران نشان می‌دهد که اسرائیل جایگاهی در بین ملت‌ها ندارند.

امیر پوردستان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از هفته گذشته شکست خود را پذیرفته است، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از هفته گذشته به تمامی کشورهای همسایه و حامیان خود متوسل شده که این جنگ را به آتش بس ختم کند و این نشان از ضعف و شکست رژیم صهیونیستی می‌باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اگر این جنگ ادامه پیدا کند قبل از این که غزه آسیبی ببیند این رژیم صهیونیستی است که نابود خواهد شد.

امیرپوردستان در پایان گفت: خدا را شکر فلسطین راه اقتدار خود را پیدا کرده و این حضور پرشور مردم نیز درسی است برای سایر ملت‌ها که از مردم ستم دیده و مظلوم غزه حمایت کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
بازدید : 271
رامین رها
22:45
جمعه 3 مرداد 1393

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه داعش و اسرائیل با هم همکاری می‌کنند، گفت: هر دوی اینها بویی از انسانیت و مظلومیت نبرده‌اند و روی شیطان را سفید کرده‌اند.

به گزارش دفاع  پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور امروز مردم، حضوری پر شور است که نشان می‌دهد حرف و نیت ما همانی است که حضرت امام خمینی فرمودند؛ یعنی روز قدس، روز اسلام است.

وی ادامه داد: حضور ما صرفا به دلیل نشان دادن این حضور به اسرائیل نیست که یک جامعه جعلی است، بلکه ما می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم به گفته مقام معظم رهبری، "اسرائیل" این سگ دست‌نشانده آمریکا وقتی چنین جنایاتی را مرتکب می‌شود به‌زودی نتیجه خوی درندگی خودش را خواهد دید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش اذعان کرد: داعش و اسرائیل در یک سو و با یک هدف با هم همکاری می‌کنند. داعش تکفیری است و هر دوی اینها بویی از انسانیت و مظلومیت نبرده‌اند و روی شیطان را سفید کرده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
بازدید : 263
رامین رها
22:44
جمعه 3 مرداد 1393

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مردم مظلوم غزه با مقاومت و ایستادگی خود، دوباره درسی فراموش نشدنی به رژیم غاصب صهیونیستی خواهند داد.

به گزارش دفاع پرس، امیر دریار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: حضور مردم در این راهپیمایی به حدی گسترده است که به اسرائیل ثابت شد ملت شریف ایران هرگز مردم مظلوم غزه را تنها نخواهند گذاشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ایران در مقابله با ظلم و استکبار همیشه در صحنه حضور دارد و اسرائیل با راهی که انتخاب کرده به نابودی خواهد رسید.

سیاری تأکید کرد: مردم مظلوم غزه با مقاومت و ایستادگی خود، دوباره درسی فراموش نشدنی به رژیم غاصب صهیونیستی خواهند داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
بازدید : 291
رامین رها
22:43
جمعه 3 مرداد 1393

جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتشی در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان "درسها و عبرت های جنگ تحمیلی" را در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در نشستی که در قالب شانزدهمین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی آجا و جمعی دیگر از مسئولان و فرماندهان برگزار شد؛ درس ها و عبرت های هشت سال جنگ تحمیلی بیان و ارزیابی شد.

 

جهاد واقعی را جهاد با نفس است

در ابتدای جلسه امیر سرتیپ بازنشسته کریم عابدی طی سخنانی آنچه از دفاع مقدس به عنوان درس و عبرت آموخته می شود را تفسیر آیات قران و عترت دانست و گفت: در جنگ تحمیلی تمام وسایل و تجهیزات پیشرفته دنیا در اختیار رژیم بعث قرار گرفته بود اما خداوند سبحان رزمندگان ما را هدایت کرد و ما توانستیم بر انبوه دشمن غلبه پیدا کنیم.

وی در ادامه، جهاد واقعی را جهاد با نفس و جهاد اکبر دانست و گفت: درس ها و عبرت های دفاع مقدس را باید در جهاد اکبر بکار ببریم.

 

خداوند دست دروغگویان عالم را باز خواهد کرد

امیر دریادار سرنوشت از بازماندگان عملیان غرور آفرین مروارید نیز در این جلسه به اقدام وحشیانه آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی بر فراز خلیج فارس اشاره کرد و ضمن مقایسه آن با مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مالزیایی بر فراز اکراین این سئوال را مطرح کرد که چرا کشورهای غربی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ما را محکوم نکردند اما در مورد هواپیمالی مالزیایی این همه سرو صدا می کنند.

او از مقایسه خود اینگونه نتیجه گرفت که خداوند باریتعالی دست دروغگویان عالم را باز خواهد کرد و در دفاع مقدس نیز که همه از صدام حمایت می کردند دیدند که چگونه صدام چنگ خود را بر روی آنها کشید.

 

توجه به عناصر کارآمد و کلیدی

امیر سرتیپ بختیاری طراح عملیات بیت المقدس از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز در این جلسه یکی از درسها و عبرت های دفاع مقدس را توجه به عناصر کارآمد و کلیدی این دوران دانست و در این زمینه شهید سرلشکر ولی الله فلاحی را یکی از مهم ترین و با ارزش ترین آنها دانست و گفت: این شهید بزرگوار وظیفه بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس به ویژه اوایل جنگ و در دورانی که انسجام لازم جهت مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح وجود نداشت، بر عهده گرفت.

وی در ادامه تجلیل از شهدا و افراد اثرگذار در دفاع مقدس جهت ارائه به نسل آینده را یکی دیگر از درس های هشت سال ایثار و مقاومت قلمداد کرد و از اصحاب رسانه و هنرمندان خواست در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

ایجاد خودباوری عظیم در ملت

حجت الاسلام ربانی نژاد روحانی پیشکسوت دفاع مقدس نیز به عنوان یکی دیگر از میهمانان این نشست، ارائه راهکار برداشت درست از آنچه که در هشت سال دفاع مقدس بر کشور گذشت؛ در نظر گرفتن قدرت لایزال الهی در پیروزی های به دست آمده در جنگ تحمیلی؛ همکاری تنگاتنگ فرماندهان و مسئولان اداره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران علی رغم داشتن بینش ها و نظرات مختلف که منتج به کسب پیروزی های فراوان در جنگ شد؛ نقش بسیار زیاد معنویت در اداره و پیروزی در دفاع مقدس؛ بینش های پیامبرگونه امام راحل در مدیریت بر صحنه نبرد؛ ایجاد یک خودباوری عظیم در ملت از سوی امام خمینی(ره) به ویژه در جوانان که باعث امید بخشی در روزهای سخت جنگ می شد و بررسی علل شکست در بعضی از عملیاتها و مقاطع جنگ تحمیلی به علت نداشتن وحدت و تکیه بر منیت ها را؛ از جمله درس ها و عبرت های دفاع مقدس دانست.

 

باید همیشه خود را قوی نگه داریم

امیر سرتیپ پور داراب از فرماندهان دفاع مقدس نیز طی سخنانی بزرگترین درس از دفاع مقدس را این مورد دانست که در تمامی مقاطع تاریخی دشمن سعی کرده در روزهای ضعف ما ضربه اش را وارد کند لذا ما باید همیشه خود را قوی نگه داریم تا مورد تعرض دشمن قرار نگیریم.

وی توکل به خدا را یکی دیگر از درس های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در آن روزها که ما از نظر تجهیزات نظامی ضعیف تر از دشمن بودیم، توکل به ذات باریتعالی ترس را از رزمندگان ما دور کرده و ایثار و شهامت را جایگزین آن کرده بود. لذا در حال حاضر باید به این مقوله اهمیت فراوانی داد و سعی در ارتقای معنویت کارکنان داشت.

 

درس گرفتن از شهدا

امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته والی اویسی نیز بزرگترین درس از دفاع مقدس را فرمایش امام راحل که فرمودند " جنگ برای ما یک نعمت است " دانست و افزود: در آن روزها پذیرش این مسئله برای بعضی ها سخت بود اما امروز می­بینم که آن دوران به عنوان افتخاری غیر قابل انکار   در کارنامه جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و دشمنان فعلی را از فکر تجاوز مجدد به کشور ما دور نگه داشته است.

وی در ادامه درس گرفتن از شهدا را یکی دیگر از درس های دفاع مقدس دانست و شهید بابایی را نمادی از معنویت و دلاورمردی دانست.

 

یکی شدن ملت ایران اسلامی

امیر سرتیپ براتپور فرمانده عملیات حمله به اچ 3 نیز در این جلسه یکی شدن ملت ایران اسلامی از هر گروه، دسته و با هر عقیده و نظری در مواقع ضروری را یکی از درس های دفاع مقدس برشمرد و گفت: دنیا نیز به این درک رسیده که ملت ایران اگر با هم یکی باشند را نمی توان شکست داد و این موضوع به خوبی در دوران دفاع مقدس مشاهده شد.

 

ایجاد یک قدرت نظامی پاسخگو

امیر سرتیپ شاهین راد، معاون اسبق اداره عملیات ستاد کل نیرو های مسلح به عنوان آخرین سخنران شانزدهمین نشست همایش پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش، ایجاد یک قدرت نظامی پاسخگو را از مهم ترین امور دانست و گفت: متأسفانه در روزهای آغازین دفاع مقدس ایران فاقد یک قدرت نظامی پاسخگو بود اما امام راحل با درک الهی خود نیروهای بالقوه را به بالفعل در آوردند و این نقیصه جبران شد. اما امروز ما باید با درس گرفتن از آن ایام همیشه قدرت نظامی پاسخگو در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان، مدیریت صحنه نبرد را از دیگر درس های دفاع مقدس قلمداد کرد و شهید بزرگوار صیاد شیرازی را نمونه بارز یک مدیر توانمند در صحنه کارزار دانست.

این نشست با اقامه نماز جماعت و صرف افطار به پایان رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
بازدید : 281
رامین رها
22:43
جمعه 3 مرداد 1393

حجت الاسلام واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، پیشکسوتان دفاع مقدس را اسناد زنده ایام پر افتخار دفاع دانست .

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش طی سخنانی در شانزدهمین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی  ارتش و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به پیشکسوتان دفاع مقدس، آنها را اسناد زنده ایام پر افتخار دفاع دانست و ضمن اشاره به کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، از اصحاب رسانه خواست به تهیه آثار فاخر اعم از فیلم، سریال، مقاله، گزارش و .... از تجارب، خاطره ها و بیانات پیشکسوتان ارتش در دفاع مقدس پرداخته و اهتمام بیشتری به این امر داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع جلسه که "درسها و عبرت های دفاع مقدس" بود اشاره کرد و گفت: این موضوع قابلیت های زیادی به جهت طرح در جلسات مختلف دارد و لازم است به عنوان یک کار اساسی به آن نگاه شده و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

حجت الاسلام واحدی ضمن بیان این فرمایش امام علی (ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان امام حسن(ع) که از حوادث گذشته برای پیش بینی آینده استفاده کن؛ فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش پذیری جوانان از دفاع مقدس را بیان کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین به حوادث غمبار غزه و ددمنشی رژیم غاصب صهیونیستی در چند روز گذشته اشاره کرد و پیروزی سریع امت اسلامی و ذلت رژیم صهیونیستی را از خداوند متعال خواستار شد

تعداد بازدید از این مطلب: 271
بازدید : 271
رامین رها
22:42
جمعه 3 مرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امسال روز جهانی قدس، روز همبستگی همه مسلمانان جهان با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم که در شانزدهمین نشست پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش سخن می گفت با اشاره به برخی از شاخص ها و درسهای مهم دفاع مقدس از جمله مدیریت و فرماندهی حضرت امام (ره) و نیز دوراندیشی ایشان، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: جنگ تا رفع فتنه از عالم و امروز هرچقدر که می گذرد به دوراندیشی ایشان بیشتر پی می بریم.

وی تصریح کرد: شما به دوراندیشی و پیش بینی حضرت امام (ره) در مورد مسأله فلسطین نگاه کنید. حضرت امام (ره) در 16 مرداد 1358 که مصادف بود با سیزدهم ماه مبارک رمضان با شروع تازه ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان طی پیامی فرمودند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام می گردد و عموم مسلمانان جهان ضمن اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین، در این روز راهپیمایی کنند و این نشان دهنده عمق درایت و دوراندیشی حضرت امام (ره) بود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیستها در منطقه افزود: طی 16 روز گذشته رژیم صهیونیستی بار دیگر جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرده و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است و تا امروز بیش از 600 نفر از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیده اند و چندین بیمارستان مورد حمله قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: رژیم اشغالگر قدس از حمله اخیر خود به غزه سه هدف عمده یعنی نابودی زیرساخت های مقاومت، تقویت گروهک های تروریستی و تکفیری ها و ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی را دنبال می کند اما ما امیدواریم همچون پیروزی های قبلی در جنگ 22 روزه، جنگ 33 روزه و جنگ 8 روزه برای چهارمین بار نیز مردم مظلوم فلسطین، حزب الله لبنان و نیروهای حماس و مقاومت در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه به پیروزی بزرگ و ارزشمندی دست یابند.

وی در ادامه افزود: در روز جهانی قدس همه ما با حضور در راهپیمایی باشکوه و سراسری این روز حمایت قاطع خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی منطقه بار دیگر اعلام خواهیم نمود.

 

در این مراسم و قبل از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس حاضر در سالن در ارتباط با نقش و تاثیر نیروهای مختلف شرکت کننده در جنگ تحمیلی و یادآوری برخی حماسه های بی نظیر سالهای دفاع مقدس مطالبی را بیان کردند.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از امیر سرتیپ دوم ستاد عسگری، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش به عنوان یکی از چهره های پیشکسوت رسته مخابرات در سالهای دفاع مقدس که هم اکنون نیز در امر توسعه زیرساخت های فنی و تجهیزاتی امور فرهنگی آجا نظیر پایگاه اطلاع رسانی ارتش و مرکز مشاوره امور خانواده های آجا  نقش ارزنده ای برعهده دارد، تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است، در شانزدهمین نشست هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که عصر روز گذشته در تالار غدیر حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار گردید؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا و تعدادی از رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و بیش از 50 تن از فرماندهان و پیشکسوتان سالهای دفاع مقدس حضور داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 230
بازدید : 230
رامین رها
22:42
جمعه 3 مرداد 1393

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای فرارسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن بیانیه ارتش به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بدین شرح است:

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، توسط بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) که موجبات وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم نمود، به واژه «مقاومت» معنایی جهانی بخشید و تمام تلاش جبهه استکبار را برای جلوگیری از جهانی شدن این آرمان با ناکامی و شکست مواجه ساخت.

ارتش در ادامه این بیانیه با اشاره به وضعیت کنونی غزه و ملت فلسطین و آنچه این روزها در این قطعه از سرزمین های اسلامی می گذرد و تأکید بر این که نکته که "استکبارستیزی" یکی از اصول غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی است تصریح کرده: حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعف را وظیفه خود می دانیم و با همسو خواندن مسیر ایران اسلامی با سرنوشت امت اسلام، حوادث تأسف بار جاری در غزه و کشتار بیرحمانه مردم بویژه زنان و کودکان فلسطینی و همچنین سکوت معنادار مجامع بین المللی و حمایت شرم آور دولت های غربی و عربی را از حملات ضد انسانی رژیم نژادپرست صهیونیستی به شدت محکوم می کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر حق دفاع و مقابله به مثل فلسطینیان و مردم غزه در مقابل حملات وحشیانه این رژیم تأکید و خاطرنشان کرده است: نصرت و پیروزی وعده ای الهی است که با صبر و مقاومت حاصل می شود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان این بیانیه اعلام نموده، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و با تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، امام ‌خامنه‌ای (مدظله العالی) حضوری پرشور و حماسی در مراسم راهپیمایی روز قدس خواهد داشت و از عموم ملت مومن و شهیدپرور ایران اسلامی نیز دعوت نموده است تا همچون گذشته با حضور یکپارچه خود، روز قدس را به عنوان میثاق امت اسلامی در مقابل جریان نژادپرستانه و صهیونیستی گرامی داشته و فریاد رسای فرزندان ایران اسلامی را در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانند. 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 272
بازدید : 272
رامین رها
22:41
جمعه 3 مرداد 1393

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی دو نوبت سخنرانی در جمع کارکنان و فرماندهان منطقه چهارم این نیرو با بیان این که فضای معنوی در نیروی دریایی حاکم است، گفت: فضای معنوی حاکم بر این نیرو سبب قدرتمندی آن شده است.

وی در اد امه با بیان این سخن فرمانده معظم کل قوا که "اگر می‌خواهید زیر بار ظلم نروید باید قوی باشید" افزود: کشورمان در جنگ نرم قرار دارد و ما برای قوی بودن به دو فاکتور که شامل آمادگی نیروهای مسلح در بُعد دفاعی و دوم مقابله با جنگ نرم است، نیاز داریم.

سیاری با بیان باید در جنگ نرم مواظب باشیم که سبک زندگی تغییر نکند، تصریح کرد: دشمن حرکت‌های خود را در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی انجام می‌دهد و اگر سبک زندگی ما تغییر کند دچار آسیب می‌شویم.

وی با اظهار زندگی ما باید ایرانی و اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در جنگ سخت پیروز بودیم و امروز هم پیروز هستیم باید در مقابل جنگ نرم با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی پیروز باشیم و هیچ‌گاه زیر بار ظلم نرویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تأکید بر این که حضور ایران در دریاهای آزاد براساس مقرارت بین‌المللی افزایش می یابد، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای 2800 کیلومتر مرز آبی است.

دریادار سیاری همچنین در جمع فرماندهان منطقه چهارم دریایی، با بیان این که معنویت رکن پیشرفت های نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی است، اظهار کرد: نیروی دریایی شاهد پیشرفت های همه جانبه و چشمگیری است.

دریادار سیاری همچنین با اشاره به حضور این نیرو در آب های آزاد، تصریح کرد: مأموریت مقابله با دزدان دریایی در آب های آزاد با اعزام ناوگروه ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی، خود را سرباز ولایت می داند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در سطح آمادگی بسیار خوبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر حفظ امنیت در تمامی مناطق مرزی آبی کشور با تلاش سربازان ولایت در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحرک های نیروهای فرامنطقه‌ای در آب های اطراف کشورمان به طور کامل رصد و کنترل می شود.

وی با اشاره به اهداف نیروی دریایی از حضور در دریاهای آزاد، تصریح کرد: اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در پهنه دریاها اجرا می شود

تعداد بازدید از این مطلب: 293
بازدید : 293


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر