بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
19:42
دو شنبه 28 مهر 1393
 

این فیلم درحالی منتشر شده است که کردهای سوریه در شهر عین العرب نزدیک مرز ترکیه همچنان در حال نبرد و مقاومت در برابر حملات تروریستهای داعش هستند.

با وجود خبرهایی که این روزها از درگیری های شدید داخل شهر عین العرب به گوش می رسد؛ در این فیلم تبلیغاتی داعش که زمان و مکان آن مشخص نیست، نشانه ای از این درگیریها به غیر از شلیک چند گلوله دیده نمی شود. حملات داعش به مناطق مختلف عین العرب در سایه بی توجهی محافل بین المللی به کشتار مردم این شهر ادامه داد. “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه در پایان سفرش به افغانستان گفت: آنکارا ۴ شرط به ائتلاف بین المللی در خصوص سوریه اعلام کرد که شامل اعلام منطقه پرواز ممنوع، ایجاد منطقه امن، آموزش و تسلیح مخالفان سوریه و حمله به خود نظام سوریه است. اردوغان افزود: بدون تحقق این مطالبات، ترکیه نمی تواند در هیچ عملیاتی شرکت کند.

برخی منابع از داخل شهر عین العرب دیروز از عقب نشینی داعش از شماری از مناطق این شهر خبر دادند. به گفته این منابع داعش که بر ۴۰ درصد عین العرب تسلط یافته بود اکنون کنترل کمتر از یک سوم شهر را در اختیار دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 197
بازدید : 197
رامین رها
19:39
دو شنبه 28 مهر 1393

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی دستاورد عظیم دفاع مقدس است و به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی 13 ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ 8 ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بنیاد حفظ آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات فرمانداران دفاع مقدس را منتشر کند

وی با اشاره به سایر برکات ارتش ‌افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هسته‌ای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پل‌های متحرک و موفقیت در زمینه‌های پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاری‌های ارتش ایجاد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: با توجه به همه‌ای موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاری‌ها، وصیت‌نامه‌ها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را منتشر کند.

شرق و غرب صدام را در جنگ تحمیلی همراهی کردند

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایت‌های اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمک‌های مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.

آل هاشم با اشاره به ابعاد بین المللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است،در این رابطه هم اینک یک جنگ پیچیده‌تر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بی‌سر و صدا آمده و از راه‌های مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی، تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب می‌زند

تعداد بازدید از این مطلب: 193
بازدید : 193
رامین رها
19:38
دو شنبه 28 مهر 1393

  فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فرماندهان باید تمام همت خود را در راستای آمادگی رزمی کارکنان تحت امر معطوف کرده تا هر نوع تهدیدی خنثی شود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در چهاردهمین گردهمایی فرماندهان یکان‌های عمده، گردان‌ها و گروهان‌های نیروی زمینی، به تهدیدهای اخیر منطقه اشاره و اظهار داشت: فرماندهان باید با تمام قوا و هوشیاری در راستای خنثی‌سازی هر نوع تهدیدی انجام وظیفه کنند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: امروز ارتش ایران با سرافرازی در منطقه و جهان می‌درخشد و با داشتن سربازان ولایت‌مدار، از آمادگی رزمی بالایی برخوردار بوده و آماده هر نوع فداکاری است و با وجود این روحیه بود که در دوران دفاع مقدس علی‌رغم حمایت‌های غرب از رژیم بعثی عراق و تحمیل هزینه‌های سنگین به ایران، در نهایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروز نبرد حق علیه باطل شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گردان را یک مجموعه مهم در ارتش خواند و گفت: فرماندهان باید تلاش‌های خود را منوط به ماموریت‌های محوله کنند و از درگیر شدن به کارهای حاشیه‌ای خودداری کرده و تمام همت خود را در زمینه بالا بردن آمادگی رزمی کارکنان تحت امر خود معطوف کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 209
بازدید : 209
رامین رها
19:38
دو شنبه 28 مهر 1393

با حضور امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، خط تولید سه سامانه مهم راداری که توسط متخصصین صنایع الکترونیک وزارت دفاع در صنایع الکترونیک شیراز طراحی و ساخته شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در جریان افتتاح این خطوط تولیدی محصولات آن نیز رونمایی و به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تحویل شد.

در این مراسم امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به این که امروز دفاع هوشمند از ارکان یک دفاع مؤثر و کارآمد به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع در این راستا و به منظور تجهیز نیروهای مسلح به تجهیزات روزآمد و هوشمند اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی با فناوری‌های بالا کرده که خطوط تولید سامانه‌های مهم راداری که امروز به بهره‌برداری رسیده است نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شود.

وی افزود: شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع با تولید سامانه‌های راداری مختلف در حوزه کشف و شناسایی اهداف هوایی و رادارهای سامانه سلاح پدافند هوایی نقش برجسته‌ای در پدافند هوایی کشور دارد.

حاتمی گفت: این سامانه‌های راداری می‌توانند اهداف هوایی از ارتفاع پست تا ارتفاع خیلی بالا و همچنین هواپیماهای پنهان کار ( استیلث)، هواپیماهای جنگنده و موشکهای کروز را کشف کنند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رادارهای تولید شده قابلیت کار در هر شرایط جنگی و جنگ الکترونیک را دارند، گفت: شناسایی موشک های ( ARM موشکهای ضد راداری) از دیگر ویژگی‌های این سامانه‌های راداری است.

حاتمی افزود: در حوزه رادارهای کشف و ردگیر، سامانه‌های راداری پدافندی مختلفی نیز در دست اجراست که رادار حافظ به عنوان یکی از رادارهای پیشرفته با موفقیت ساخته و در حال تحویل به  قرارگاه پدافند هوایی است.

وی در تشریح رادار حافظ گفت: رادار حافظ یک رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بُعدی با بُرد متوسط جهت استفاده در سامانه پدافند هوایی مرصاد است. این رادار قادر است انواع پرنده‌های مهاجم از جمله جنگنده‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین و موشک های کروز را در ارتفاع پست و ارتفاع متوسط کشف کرده و موقعیت دقیق آنها را در سه بُعد بُرد، زاویه سمت و زاویه ارتفاع در اختیار رادار کنترل آتش سامانه سلاح قرار دهد. رادار حافظ همچنین قادر است پرتو را در دو بُعد سمت و ارتفاع به صورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله 250 کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جست و جوی اهداف، تعداد 100 هدف را ردگیری کرده و اطلاعات موقعیت آنها را در هرچند ثانیه جهت سامانه سلاح به روز رسانی کند. با توجه به حد تفکیک بالای این رادار در بُرد، زاویه و سرعت، این رادار همچنین می‌تواند در مقابل تهدیدهای گروهی به خوبی مقابله کند.

حاتمی در ادامه گفت: این رادار کاملاً تاکتیکی و دارای مداومت 24 ساعته بوده و در یک زمان بسیار کوتاه قابل گسترش و آماده انجام عملیات است و از تکنیک‌های پیشرفته و به روز ضد جنگ الکترونیک، برخوردار و قادر است در محیط‌ های حاوی اختلال و جنگ الکترونیک و همچنین در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نقش مؤثری را ایفا کند.

جانشین وزیر دفاع، در پایان با قدردانی از متخصصین افتخار آفرین شرکت صنایع الکترونیک ایران بویژه صاشیراز که با طراحی و ساخت این سامانه‌های پیشرفته زمینه دفاع از حریم هوایی کشور را به نحو مطلوب افزایش داده‌اند، تصریح کرد: وزارت دفاع  مصمم است با کار و مدیریت جهادی در سالی که به این نام مزین است با اجرای تدابیر خاص مقام معظم فرماندهی کل قوا در حوزه رادار، نیازهای نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو شایسته‌ای تأمین کند

تعداد بازدید از این مطلب: 189
بازدید : 189
رامین رها
19:38
دو شنبه 28 مهر 1393

فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صدور فرمان تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش در بیست و چهارم مهرماه سال 1358 از سوی امام خمینی را منبعث از بینش عمیق دینی و سیاسی و از برکات مدبرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار سیاری افزود: صدور فرمان تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در 36 سال پیش به منظور تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجهیز به ایمان مستحکم و بینش عمیق دینی و سیاسی از برکات مدبرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) بود تا با حضور معنوی این سازمان مقدس، ارتش قهرمان، بیش از پیش به زیور دین و بصیرت مزین شود.

وی در ادامه افزود: ارتش متخصص و شجاع ایران اسلامی با تجهیز به بازوی ایمان و اخلاص، با تمسک به قرآن و آرمان‌های الهی، در طول هشت سال دفاع مقدس مصداق واقعی جهاد فی سبیل الله و ادامه دهندهی راه امام حسین (ع) شد و لقب زیبا و ماندگار "شجره طیبه" را از مولی و مقتدایش (امام راحل عظیم‌الشأن)  دریافت و به عنوان نشانی پرافتخار بر سینه نصب نمود تا سربلندتر از همیشه با ارتقای آمادگی‌های نظامی و معنوی، گوش به فرمان مقام عظمای ولایت و فرماندهی معزز کل قوا از میهن اسلامی حراست نماید.

سیاری در ادامه گفت: امروز فرمانده معظم کل قوا با اعتماد کامل به ارتش، آن را پایه مستحکم اقتدار و برترین عامل در حفظ امنیت و دژ و بارو و حصن و حصار مطمئن مردم و خط مقدم تحرک بر‌می شمارند و می‌فرمایند: " نظامیانِ مدافعِ از امنیت کشور، براى اینکه امنیت را حفظ کنند، جان خود را به میدان آورده‌اند؛ مردان حق، سلحشوران، مدافعان ارزشهاى معنوى، حاضرند جان خود را کف دست بگیرند و در این میدان قدم بگذارند؛ این، چیز بزرگى است که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست."

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: بی‌شک تلاش‌‏های مخلصانه کارکنان مومن و ارزشمندِ نظامی و مکتبی عقیدتی سیاسی، در راستای تقویت ارزش‌‏های معنوی کارکنان و تربیت جوانان متدین و مصمم، موجب ارتقای مکتبی و منزلت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی شده و سلاحی بی‌‏نظیر را در کنار توانمندی‌‏های نیروی دریایی در مقابله با دشمنان و دنیای کفر و استکبار قرار داده و باعث ارتقای غرور ملی شده است.

وی در پایان گفت: ضمن تبریک این روز به همه عزیزان و حافظان حریم معنوی و پرچمداران فرهنگی و دینی و سیاسی در نیروی دریایی راهبردی که  فعالانه در مسیر  ارتقای  روحیه معنوی، ایمانی و سیاسی کارکنان کوشش می‌نمایید، از درگاه خداوند متعال توفیق تداوم خدمت  همه خدمتگزاران به این نظام مقدس و همه سربازان ولایتمدار و دریادل را در شعاع پرمهر و نورانی و  عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و در پیروی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) و یاری‌رساندن به نیروی دریایی درمسیر راهبردی آن مسئلت می‌نمایم

تعداد بازدید از این مطلب: 175
بازدید : 175
رامین رها
19:37
دو شنبه 28 مهر 1393

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله صبری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: ثبات، امنیت و آرامش در کشور مدیون مجاهدت های ایثارگرانه و شجاعانه نیروی های مسلح کشور، بویژه کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ترویج این فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهم و بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، حجت الاسلام صبری در حاشیه تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امروز ارتش ما به برکت اسلام، تنها ارتش مکتبی جهان است و این مهم جز با دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) در تاسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی امکان پذیر نبود.

وی افزود: بحمدلله نهاد مقدس عقیدتی سیاسی دوشادوش سایر کارکنان ارتش در حفظ آرمان های امام خمینی(ره) اقدام های موثری انجام داده است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ادامه داد: امروزه با وجود برنامه ریزی و حرکت شوم دشمنان در انحراف افکار و عقاید جوانان در قالب جنگ نرم، اهمیت این نهاد مقدس در آگاه سازی  و جلوگیری از انحراف فکری و اعتقادی کارکنان ارتش بیش از پیش روشن تر می شود.

وی اظهار داشت: کارکنان ارتش، از پاک ترین و بی حاشیه ترین افراد جامعه هستند و ما مفتخریم در ارتش ولایی که فرماندهی کل قوای آن ولی فقیه و مجتهید جامع الشرایط است خدمت می کنیم.

حجت الاسلام صبری در پایان تصریح کرد: ثبات، امنیت و آرامش در کشور، مدیون مجاهدت های  ایثارگرانه و شجاعانه نیروی های مسلح کشور، بویژه کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهم و بسزایی دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 204
بازدید : 204
رامین رها
19:37
دو شنبه 28 مهر 1393

امیر سرتیپ دوم عادل قاسمی تمر، جانشین و معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: کمک به تهیه و تدوین اهداف کلان ارتش در راستای سیاست های راهبردی نظام و طرح ریزی و اجرای برنامه های مرتبط با آن، از مأموریت های سازمان عقیدتی سیاسی است و این نهاد مقدس نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در حاشیه تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی با امام راحل(ره) با اشاره به فلسفه وجودی عقیدتی سیاسی گفت: این نهاد که با فرمان حضرت امام (ره) در تاریخ 24 مهرماه سال 1358 تشکیل شد، وظیفه نشر و گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی در راستای ارتقای سطح ایمان، دانش و بصیرت عقیدتی و سیاسی کارکنان و همچنین خانواده های آنان را در نیروهای مسلح بر عهده دارد.

وی افزود: این وظیفه مهم، به آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدهای ناهمگون سخت و نرم دشمن کمک فراوانی کرده و در حال حاضر نیز فعالیت های مختلفی برای انجام این مأموریت ذاتی نهاد عقیدتی سیاسی در حال اجراست.

قاسمی تمر به تعلیم و تربیت دینی به عنوان فلسفه دیگر وجودی این نهاد اشاره کرد و گفت: کارکنان عقیدتی سیاسی، در هرکجای این کشور که خدمت می کنند، برای تعلیم و تربیت دینی و فعالیت های فرهنگی در جهت تعالی معنویت و ولایت مداری و همچنین صیانت از هویت مکتبی و انقلابی ارتش و سازمان های وابسته، شبانه روز تلاش می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: محتوای این تعلیم و تربیت دینی، بر اساس معیار و ضوابط اسلامی، اندیشه های حضرت امام (ره) و نیز تدابیر و رهنمون های مقام معظم رهبری بنیان نهاده شده است.

معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی به یکی از وظایف عمده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت فرهنگی و آموزشی ارتش و شناسایی فرصت ها، آسیب ها و تهدیدهای فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اخلاقی کارکنان در سطوح مختلف به این دلیل انجام می شود که برای بهبود فعالیت های کل ارتش، برنامه ریزی مناسب صورت بپذیرد.

وی کمک به تهیه و تدوین اهداف کلان ارتش در راستای سیاست های راهبردی نظام و طرح ریزی و اجرای برنامه های مرتبط با آن را از دیگر مأموریت های این سازمان بیان کرد.

قاسمی تمر برنامه ریزی و اجرای آموزش های دینی، ارائه خط مشی برای امور تربیتی در راستای رشد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کارکنان، بالا بردن روحیه انقلابی و شهادت طلبی و ارتقای حس مسئولیت پذیری در صحنه دفاع از آرمان های نظام را از دیگر وظایف نهاد عقیدتی سیاسی برشمرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 224
بازدید : 224
رامین رها
19:36
دو شنبه 28 مهر 1393

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در آئین تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: هر روز که از حضور عقیدتی سیاسی در ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می گذرد، ضرورت وجودی این نهاد بر همگان آشکارتر می شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر روشندل اظهار داشت: آنچه که ما در سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) می بینیم دورنمایی است که آن بزرگ مرد ضرورت ایجاد یک نهاد فرهنگی و سیاسی در ارتش را آشکار ساخت.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در نیروی دریایی به واسطه مأموریت هایی که طی سال های اخیر به این نیروی راهبردی محول شده است و حضور ناوگروه های آن در آب های آزاد و بین المللی، عقیدتی سیاسی این نیرو هم جلوه دیگری به خود گرفته و باعث شده تا این اداره ضمن اجرای تمامی مأموریت هایی که مشابه آن در سایر ادارات انجام می شود با همراهی در مأموریت های اعزام به آب های آزاد، حضوری تأثیرگذار در این سفرها داشته و گام های مضاعفی در مسیر پیشبرد اهداف نهاد مقدس عقیدتی سیاسی بردارد.

وی خاطر نشان کرد: امید داریم که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در این سفرهای دریایی به ویژه در سفرهایی که برای طی دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی شده است، اقدام های مؤثری در راستای ارتقای بیش از پیش سطح فرهنگ کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش انجام دهیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در ادامه به نمونه هایی از برنامه ریزی های به عمل آمده توسط این اداره برای امور فرهنگی – تبلیغی ناوگروه ها اشاره کرد و گفت: عقیدتی سیاسی نیروی دریایی در قالب طرح جامع فرهنگی، برنامه های کاربردی مؤثری از جمله گردآوری، طراحی و انتشار جزوه های متعدد تحت عنوان سیر مطالعاتی در سفر دریایی با موضوع های مختلف قرآنی، تاریخی، اعتقادی، روشنگری سیاسی، اخلاقی و ... پیش بینی و اجرا کرده است.

حجت الاسلام روشندل در ادامه به تعامل بسیار مطلوب بین سامانه فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی مجموعه نیروی دریایی ارتش اشاره و تصریح کرد: مصداق بارز این تعامل و همکاری سازنده، در اجرای برنامه های تبلیغی و رسانه ای این نیرو نمود پیدا می کند که اگر این همدلی و همیاری ها نباشد، برنامه ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی در پایان ابراز داشت: آنچه که از عقیدتی سیاسی انتظار رفته و می رود در سخنان حضرت امام(ره) و رهبری آمده و مضمون آن این است که عقیدتی سیاسی باید حکومت بر دلها داشته باشد و دلها را بسوی خداوند سوق دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 213
بازدید : 213
رامین رها
11:1
شنبه 12 مهر 1393

همزمان با نهم ذی الحجه و عید سعید قربان، مراسم دعای پر فیض عرفه در مساجد تمامی یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مختلف و منازل سازمانی با حضور پرشور کارکنان ارتش و خانواده های آنها برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی پیام مدیر امور قرآن، عترت و نماز ارتش در این باره گفت: همزمان با فرارسیدن روز عرفه مراسم پرفیض و برکت این روز همانند سال های گذشته با حضور کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، ستاد آجا و قرارگاه پدافند هوایی و یکان های زیر مجموعه این نیروها و خانواده هایشان در بیش از یکصد مسجد در سطح ارتش برگزار می شود.

وی همچنین افزود: در این مراسم علاوه بر قرائت دعای عرفه، خطبا و سخنرانان درباره اعیاد قربان، غدیر و روز عرفه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

شایان ذکر است کارکنان پایور و وظیفه ارتش و خانواده های آنها همه ساله حضوری پرشور در این مراسم دارند. 

تعداد بازدید از این مطلب: 210
بازدید : 210
رامین رها
11:0
شنبه 12 مهر 1393

یادواره شهید سرلشگر ولی الله فلاحی روز پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ ستاد  سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرمانده کل ارتش در این مراسم با بیان خصوصیات برتر و ممتاز شهید سرلشکر ولی الله فلاحی گفت: این شهید والامقام برجسته ترین و کارامدترین مدیریت جهادی را در دوران بحرانی مسئولیت خود در ارتش ارائه کرد و ارتش را از مرگ حتمی نجات داد، آن را مداوا و تقویت کرد،به میدان جنگ برد و دشمن بعثی و متجاوز را نابود کرد و آنان را از خاک مقدس ایران اسلامی بیرون راند.

 

امیر سرتیپ موسوی با بیان اینکه شهید فلاحی هیچ نیازی به ما و معرفی خود ندارد بلکه این ما و جامعه امروز ما است که به شناسایی و شناساندن شهید فلاحی سخت نیازمند است؛ گفت: آنچه در معرفی شخصیت بی نظیر شهید فلاحی باید اشاره کرد در واقع مظلومیت اوست چراکه این شهید والامقام نه آنطور که شایسته بوده معرفی شده و نه شخصیت بی نظیر او آنطور که شاید و باید مورد تحلیل و تجلیل قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یادماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی با نمایندگان گروهک های ضد انقلاب را از تلویزیون دیدم و صحبت های ایشان را در نمازجمعه آن سال شنیدم،افزود:در آن مصاحبه و مناظره ایشان با چنان هیبت مردانه و آن صدای با صلابت و استحکام سخن می گفت که گویی نماد اقتدار، قدرت، اراده و صلابت ایران بود.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: این شهید والامقام ارتش اسلام آنچنان بر من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم که این عشق را هنوز در دل دارم.

وی اضافه کرد: شهریور 1384 که به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شدم و وارد دفتر کار خود شدم تصویر شهید فلاحی زینت آن دفتر بود و در آن سه سالی که در آن دفتر حضور داشتم یکی از کارهای من نگاه کردن به این تصویر و تقویت این فکر بود که این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد و آن را به قله افتخار و اقتدار نشاند.

امیر موسوی گفت: در این مدت به خود می گفتم تو اینک نگهبان این امانت گرانسنگی هستی این انسان با ایمان و والا با ایمان خود، علم و حلم و با گذشت و فداکاری و مدیریت و دوراندیشی به اینجا رسانده است.

وی افزود: بعد از تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی مطالعات زیادی را در این خصوص انجام داده ام که در آن مطالعات دریافتم که شهید فلاحی برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کامل ترین الگوی مدیریت جهادی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا روز هفتم مهر 1360 یعنی زمان شهادت خود بوده است.

امیر موسوی یادآور شد:یکی از همسنگران این شهید در اهواز تعریف می کرد که شهید فلاحی در دوران دفاع مقدس شب و روز نداشت و هر شب که به محل استراحت باز می گشت از ثانیه ها هم نمی گذشت و درحال برنامه ریزی و طراحی عملیات برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل تهاجم دشمن بعثی بود.

وی در خصوص خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام که برخی از بزرگان نیز به آن پرداخته اند گفت:شهید سرلشکر فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف نظامی و علوم نظامی و نبوغ و افسری بسیار شجاع و معتقد خوانده اند.برخی ها ایشان را انسانی مخلص، درخدمت انقلاب، حاضر در خط مقدم جبهه هاف متواضع، رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع یاد کرده اند و تعدادی دیگر نیز شهید فلاحی را میهن دوست، انقلابی و فدایی حضرت امام (ره) عنوان کرده اند؛ اما در واقع شخصیت شهید فلاحی هنوز ناشناخته مانده است و همه ما وظیفه داریم گرد مظلومیت و خوب شناخته نشدن را از چهره شهید فلاحی پاک نماییم.

یادواره شهید سرلشگر ولی الله فلاحی عصر پنجشنبه با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مهنس طهایی، استاندار البرز، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان طالقان، مهندس لهراسبی، فرماندار طالقان، حجت الاسلام کیایی نژاد، نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ شهرام، معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، تعدادی از رؤسا و معاونین ادارات تابعه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمع کثیری از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و همرزمان شهید فلاحی حضور داشتند.

امیر سرلشگر ولی الله فلاحی در سال 1310 در روستای کولج از توابع طالقان دیده به جهان گشود. این شهید سرافراز ارتش اسلام روز هفتم مهر 1360 پس از عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در سانحه هوایی سقوط هواپیمایی سی - 130 ارتش در حوالی کهریزک به لقاء الله پیوست.

تعداد بازدید از این مطلب: 197
بازدید : 197
رامین رها
11:0
شنبه 12 مهر 1393

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور در گروه پدافند هوایی شهید صالحی کرمان از قسمت‌های مختلف آن بازدید و ساختمان مرکز پردازش الکترونیک این گروه پدافندی را افتتاح کرد.

وی در این بازدید، در جمع کارکنان این گروه گفت: مقام معظم رهبری به مسأله جوانان توجه و تأکید ویژه‌ای دارند و همه شما جوانان که در پدافند هوایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنید باید قدر خود و موقعیت‌تان را بدانید.

سرتیپ اسماعیلی در پایان با حضور در کلاس‌های قرآن گروه شهید صالحی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی انسان‌ساز و راهنمای بشریت است و عبادت خداوند و مأنوس شدن با قرآن بهترین راه رستگاریست

تعداد بازدید از این مطلب: 222
بازدید : 222
رامین رها
10:59
شنبه 12 مهر 1393

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح ویژگی های برجسته شهید سرلشگر حسن آبشناسان گفت: این شهید والامقام ارتش یک نابغه و طراح منحصر به فرد جنگ های نامنظم بود.

امیر سرتیب کیومرث حیدری شامگاه سه شنبه در یادواره شهید سرلشگر حسن آبشناسان فرمانده لشگر 23 نیروهای مخصوص نزاجا و تجلیل از کهنه سربازان دفاع مقدس افزود: این شهید نمونه عینی و تندیسی از عبارت شیر روز و زاهد شب بود.

وی گفت: این شهید والامقام در عرصه جنگیدن با دشمنان یک نابغه و یک طراح منحصر به فرد جنگ های نامنظم بود که دانسته های خود را در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان بعثی به کار گرفت.

وی اضافه کرد: زمانی که ارتش متجاوز بعثی اقتدار خود را در توانمندی یگان های نظامی و زرهی خود می دید، ابتکارات این شهید با راه اندازی یگان های شکار تانک، آنها را زمین گیر کرد.

امیر حیدری گفت: شهید آبشناسان در عملیات های نامنظم نابغه ای بی بدیل بود به طوری که طراحی های وی در این عملیات ها از افتخارات این شهید در دوران دفاع مقدس است.

وی، لشگر 23 نیروهای مخصوص نزاجا را یک نیروی ویژه در قلب نیروی زمینی عنوان کرد و گفت: این لشگر تکاور ضربات بی شماری به ارتش عراق وارد کرد.

وی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران نتیجه پایداری دیروز رزمندگان دلیر اسلام و شهدای دفاع مقدس است که به رهبری پیامبرگونه امام راحل به دست آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 205
بازدید : 205
رامین رها
10:57
شنبه 12 مهر 1393

در یادواره شهید سرلشکر ولی الله فلاحی، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران که در شهرستان طالقان برگزار می شود از تندیس این شهید بزرگوار رونمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم یادبود و نکوداشت امیر سرلشکر فلاحی که از ساعت 15:00 روز پنجشنبه 10مهرماه در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار خواهد شد، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش سخنرانی خواهد کرد. در حاشیه این یادواره نیز که با حضور خانواده و جمعی از همرزمان آن شهید والامقام برگزار خواهد شد از تندیس شهید سرلشکر فلاحی رونمایی می شود.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 204
بازدید : 204
رامین رها
9:4
چهار شنبه 2 مهر 1393

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم رژه گرامیداشت 31 شهریور و سالروز آغاز هفته دفاع مقدس در شهر سیرجان، تجلیل از شهدا، ایثارگران، خانواده آنها و کسانی که در دوران دفاع مقدس ایثارگری کردند را تجلیل از جوانمردی و مروت دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در جمع نیروهای مسلح شهرستان سیرجان سخن می گفت، با بیان این که بر همگان لازم است از فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل کنند، پیروزی انقلاب شکوهمند ایران را یک نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی و منطقه جنوب غربی آسیا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت اسقلال طلبانه خود دست قدرت های استکباری را از منافع ملی مردم ایران کوتاه کرد از این رو از آغازین روزهای پیروزی خود مورد مخالفت و خصومت استکبار جهانی و عوامل استکبار قرار گرفت و دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ، انحراف و نابودی نظام نوپای اسلامی ایران به همه ترفند ها دست زده و هرگونه توطئه ای را برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

وی در ادامه افزود: پس از آنکه توطئه های دشمنان در 19 ماه ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی و امنیتی پاسخ نداد، به مقابله نظامی با انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با کمک عوامل منطقه ای خود، حمایت اطلاعاتی آمریکا، تسلیحات زرهی شوروی سابق، حمایت تسلیحات شیمیایی آلمان ها، استفاده از هواپیماهای پیشرفته فرانسوی و با حمایت های مالی اعراب منطقه، جنگی نابرابر و بزرگ را علیه ما به نیت نابودی نظام جمهوری اسلامی، تصرف خاک میهن عزیزمان ایران و تسلط بر نفت منطقه و از همه مهمتر جلوگیری از صدور انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آغاز کردند

تعداد بازدید از این مطلب: 218
بازدید : 218
رامین رها
8:59
چهار شنبه 2 مهر 1393

در دومین روز از هفته دفاع مقدس، نشست خبری مسئولان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در محل حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار دوم فرهاد امیری، معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در این نشست خبری گفت: بزرگترین دستاورد نیروهای مسلح در عرصه تحقیقات و جهادکفایی ایجاد روحیه خودباوری در میان نخبگان علمی و جهادگران جوان کشورمان بود که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به رشد و توسعه علوم دفاعی در کنار توجه به محصولات دفاعی محقق شد.

دریادار امیری در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف اقتدار علمی واحدهای جهاد خودکفایی ارتش تصریح کرد: آینده نگری، تقویت بنیه علمی دانشگاه های افسری، ایجاد قطب های تحقیقاتی، بهره گیری از نخبگان علمی جوان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پروژه های علمی و صنعتی و بومی سازی دستاوردهای مختلف دفاعی بخشی از گامهایی است که در مسیر ایجاد اقتدار دفاعی کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.

در ادامه این نشست خبری امیر سرتیپ دوم سیدمحمود زواره‌ای، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: از سال 63 که تحقیقات به صورت نظام‌مند در ارتش آغاز شد تا سال 93 حدود 340 پروژه در نیروی زمینی ارتش به سرانجام رسیده است که 60 پروژه مربوط به هوانیروز و 280 پروژه مرتبط با نیروی زمینی ارتش است و این رقم بسیار خوبی است.

امیر زواره‌ای ادامه داد‌:‌کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند اما ما آنها را نیروهای مسلح اثرگذار محسوب نمی‌کنیم. آنچه باعث پویایی یک نیرو می‌شود تحول در حوزه ساختاری، سازمانی، تاکتیکی و تجهیزاتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه نبرد زمینی سه مؤلفه اثربخش داریم آتش، تحرک و حفاظت که حرکات بدیعی در نزاجا در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا ادامه داد: حوزه ساخت سلاح‌های نواخت بالا در اختیار دو کشور بیشتر نیست و ایران سومین کشوری است که وارد این حوزه شده است.

در بخش دیگری از این نشست، امیر سرتیپ دوم محمدحسین شمخالی، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) نیز طی سخنانی اظهار داشت: ارتش ایران در بهره وری و استفاده بهینه از سامانه های پدافندی یک ارتش نمونه است به طوریکه ما تمامی سامانه‌های راداری را که ازقبل داشته‌ایم، بهینه‌سازی کرده‌ و در جهت پنهان‌سازی و جنگ الکترونیک بر روی آنها کار شده است.

امیر شمخالی تصریح کرد: هیچ کشوری نمونه رادار کیهان را ندارد و این یک رادار کاملا بومی است. همچنین رادار فتح که در رژه 31 شهریور رونمایی شد یک رادار دوربرد برای شناسایی و کنترل اهداف با سطح مقطع کوچک و پنهان‌کار است.

وی ادامه داد: ما همچنین در بهینه سازی سامانه‌های شنود و سامانه‌های کنترل و فرماندهی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و در کمتر از دو دقیقه هر شی ء پرنده و هر اتفاقی که در آسمان کشور رخ دهد،توسط این سامانه ها قابل کنترل و رصد می باشد.

امیر شمخالی همچنین با اشاره به سامانه S200 گفت: سیستم موشکی و زمینی این سامانه کاملا تغییر کرده و بومی شده است همچنین خوشحالیم که سامانه S300 به ما واگذار نشد چراکه ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه جایگزینی آن داشته‌ایم.

در ادامه این نشست خبری؛ امیر دریادار دوم علی غلامزاده، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: به زودی زیردریایی کلاس فاتح و چهارمین ناوشکن کلاس موج توسط جهاد خودکفایی نداجا به بهره برداری می‌رسد.

دریادار غلامزاده همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی را اسکورت کرد که از این تعداد حدود 300 شناور مورد اصابت موشک‌های هواپیماهای عراقی قرار می‌گرفت که این با توجه به تعداد ماموریت‌های این نیرو عدد بسیار قابل قبولی است

وی با اشاره به اینکه از سال 62 تا 76 نزدیک به 300 پروژه را به اتمام و بهره برداری رساندیم، افزود: با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم که درآن بدون اتکا به دیگر کشورها از سلاح‌هایی مانند پیشرفته ترین توپ 76 میلی متری و 46 میلی متری استفاده کردیم.

رییس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: فعالیت ما در بحث استفاده از دانش و توانمندی داخلی در حدی است که اکنون بدون نیاز به دیگر کشورها انواع ورق‌های ساخت کشتی در داخل تولید می‌شود و پمپ‌هایی که تا پیش از این به قیمت هر عدد 400 هزار پوند از انگلستان وارد می‌کردیم هم اکنون توسط متخصصان داخلی کشورمان تولید می‌شود و این قطعات را روی ناوشکنی مانند جماران مورد استفاده قرار می‌دهیم.

امیر غلامزاده در بخش دیگری از سخنان خود به دستیابی کشورمان به دانش ساخت شناورهای سنگین‌تر از ناوشکن جماران نیز اشاره کرد و گفت: با ساخت ناوشکن جماران این دانش و توانمندی را داریم که در صورت لزوم شناورهای سنگین تر از ناوشکن جماران ساخته شود.

وی با بیان اینکه ناوشکن دماوند نیز به زودی رونمایی خواهد شد در خصوص استفاده از زیر سطحی‌ها عنوان کرد: زیر سطحی‌ها به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود که ما در نیروی دریایی هم اکنون در تولید زیردریایی‌های نیمه سنگین و سبک پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم که زیر دریایی فاتح نمونه بارز آن است.

همچنین در این نشست، سرهنگ اسفندیار پورشبانان، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هوانیروز در تمامی عملیات های آفندی و پدافندی سالهای دفاع مقدس حضور داشته است، گفت: پس از جنگ و با ایجاد جهادخوکفایی و نهضت قطعه سازی در هوانیروز ما توانستیم بدون نیاز به کشورهای دیگر تمامی مراحل تعمیر، بازسازی، نوسازی و بهینه سازی انواع بالگردهای رزمی و پشتیبانی رزمی خود را انجام دهیم و امروز بحمدالله همه پایگاه‌های هوانیروز می‌توانند تعمیرات سنگین را بر روی بالگردها انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید بر موفقیت هوانیروز در انجام پروژهای مهمی نظیر شبیه سازها، گفت: تاکنون 4 نوع از شبیه‌سازهای مورد نیاز خلبانان در هوانیروز تولید و تکمیل شده و انبوه‌سازی هم صورت گرفته است.

در ادامه این نشست خبری، امیر سرتیپ دوم محمدحسین لشگری، فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش نیز با اشاره به برخی پیشرفت های علمی و تحقیقاتی دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ارتش از جمله دانشکده طب هوا و فضا و زیرسطحی، مراکز مشاوره روانشناسی، سم شناسی نظامی، طب اورژانس، طب فیزیکی و توانبخشی گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از توان و ظرفیت مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در مسیر حفظ و ارتقای سلامت در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران گام های مؤثری برداریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 699
بازدید : 699
رامین رها
8:58
چهار شنبه 2 مهر 1393

گرامیداشت عملیات انتقام(اولین پاسخ) فردا دوشنبه ساعت 18:30 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، این مراسم همزمان با اولین روز از دفاع مقدس و با حضور فرماندهان و مسئولین عالی رتبه نیروی هوایی ارتش بعد از ظهر فردا دوشنبه 31 شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

در این مراسم که با مشارکت باغ موزه دفاع مقدس و نیروی هوایی ارتش برگزار می شود از خانواده معظم شهدا و خلبانان حاضر در آن عملیات تجلیل خواهد شد.

شایان ذکراست عملیات اولین پاسخ سه ساعت پس از حمله هوایی عراق به پایگاه های کشورمان انجام شد. در این عملیات 12 فروند از هواپیماهای جنگنده شکاری نیروی هوایی ارتش در قالب سه گروه پروازی از پایگاه های بوشهر و همدان پایگاه های شعیبیه، کوت و الرشید عراق را بمباران و صدمات قابل ملاحظه ای به آنها وارد کردند.

همچنین در این عملیات سرلشکر خلبان محمد صالحی و سرلشکر خلبان خالد حیدری به عنوان اولین خلبانان شهید دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند

تعداد بازدید از این مطلب: 267
بازدید : 267
رامین رها
8:56
چهار شنبه 2 مهر 1393

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و سایبری به قابلیت های دفاعی بی نظیری دست یافته و در جایگاهی قرار دارد که این توانمندی ها تحت تاثیر هیچگونه تحریم و تهدیدی قرار نمی گیرند.

امیر سرتیپ حاتمی روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری گردهمایی سراسری فرماندهان دفاع مقدس رده گردان به بالا (قافله خورشید) که به مناسبت فرارسیدن سی وچهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می شود، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای عزت، حماسه، افتخار، ایثار و ازخودگذشتگی و معنویت برای ملت سرافراز ایران و رزمندگان اسلام و یادآور روزهای یأس و ناامیدی برای دشمنان این آب و خاک است.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: صحنه گردانان اصلی هشت سال دفاع مقدس، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان اسلام و خانواده های معزز آنان هستند و گرامیداشت این هفته، هر ساله فرصت ارزشمندی است که ملت قهرمان ایران و نسل جدید جوان با یادآوری خاطرات آن دوران باشکوه با آمیزه های آن روزها آشنا شده و یاد و خاطره رزمندگان اسلام را گرامی بدارند.

وی گفت: دفاع مقدس، مصداق عینی از واقعه کربلا و روز عاشورا است، بطوریکه در این هشت سال، رزمندگان اسلام کربلا را دیدند و بسیاری از وقایع کربلا و عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و درس بزرگ نهضت عاشورا یعنی پیروزی حق بر باطل را از نزدیک مشاهده کردند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: در دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، همه قدرت های ظالم و پوشالی در پشت سر یک رژیم جنایتکار و دست نشانده قرار گرفتند، اما عزم و اراده ملت بزرگی به نام ایران در مقابل اراده آنان غالب شد و رزمندگان اسلام توانستند صحنه های زیبایی را از ایثار و شهادت به جهانیان نشان دهند.

جانشین وزیر دفاع افزود: در دوران دفاع مقدس آموختیم وقتی فشارها، تحریم ها و دشمنی ها به حداکثر می رسد، استعدادها، ظرفیت ها و خلاقیت ها شکوفا می شود و تنها راه مقابله با این فشارها ایمان، توکل به خدا، عزم جدی و تلاش جهادی است.

امیر حاتمی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس متوجه شدیم که اگر اینگونه عمل کنیم مشمول امدادهای الهی قرار می شویم و در سایه الطاف خداوند متعال به موفقیت می رسیم.

وی گفت: در جنگ هشت ساله رژیم بعثی عراق علیه ایران دیدیم که کشورها و سازمان ها به دو گروه خودی و غیرخودی تقسیم شدند و آنان که در گروه غیرخودی و استکبار قرار داشتند، هر جنایتی که مرتکب می شدند مباح و جایز بود اما آن کشورهایی که در گروه خودی بودند هر اقدامی را که در حمایت از جمهوری اسلامی انجام می دادند از دید آنان زشت و ناپسندیده بود.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در دوران دفاع مقدس فهمیدیم که باید به خود متکی باشیم و از توان بومی خود در تولید وسایل و تجهیزات دفاعی استفاده کنیم.

وی همچنین از برگزاری گردهمایی سراسری فرماندهان دفاع مقدس رده گردان به بالا (قافله خورشید) خبر داد و گفت: این گردهمایی سراسری پنجم مهر ماه و در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

امیر حاتمی افزود: در این مراسم حدود سه هزار نفر از فرماندهان دفاع مقدس در رده های گردان به بالا دعوت شده اند و پیش بینی می شود در این همایش مقامات کشوری و لشکری نیز به ایراد سخنرانی بپردازند.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 205
بازدید : 205
رامین رها
8:50
چهار شنبه 2 مهر 1393

تعداد بازدید از این مطلب: 210
بازدید : 210
رامین رها
8:41
چهار شنبه 2 مهر 1393

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای فرا رسیدن 31 شهریور ، آغاز هفته دفاع مقدس و نکوداشت یاد و خاطره ایثارگری ها و رشادت های دلیرمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که با نثار جان خویش؛ عزت، اقتدار و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند، گرامی داشت. 

در این بیانیه آمده است:

گرامی باد سی و چهارمین سالروز دفاع مقتدرانه و مملو از ایثار و جوانمردی ملتی بزرگ که یکی از تابناک ترین مقاطع تاریخی در دوران حیات پر فروغ کشور اسلامی­مان را رقم زده و تابوی شکست ناپذیری استعمارگران تاریخ که دست استعمارگریشان از آستین رژیم بعث عراق بیرون آمده بود را شکستند.

دفاع مقدس هشت ساله ملت غیور ایران اسلامی در برابر کفر و الحاد جهانی، درسی بزرگ از ایثار، آزادی و شهامت و شهادت در پناه اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه را به تمام مستضعفان و مظلومان جهان ارائه داد و گنجینه ای ارزشمند از تفوق و برتری اراده راستین بر نادرستی و ناپاکی را برای تمامی جهانیان به نمایش گذاشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، هفته دفاع مقدس را به عموم ملت غیور ایران اسلامی،امام خامنه ای و تمامی آزادی خواهان جهان تبریک گفته و اعلام می دارد در کنار سایر نیروهای مسلح و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم، امام زمان روحی فدا، آمادگی کامل دارد همانند سال های پر افتخار دفاع مقدس و با قدرت و قوتی بیش از آن دوران، تحت رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله العالی)؛ از نظام، کیان و آب و خاک ایران اسلامی دفاع کرده و تمامی تهدیدات علیه کشور را در نطفه خفه نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 212
بازدید : 212


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر