بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
11:32
پنج شنبه 20 مهر 1396

امیر پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان بر روی بیوتروریسم برای آسیب رساندن به مسئولان، دانشمندان و مردم ایران حساب ویژه ای باز کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در هفتمین همایش سراسری بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح که صبح امروز سه شنبه ( ۱۸ مهر) در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، با بیان اینکه پیش از جنگ، باید آماده دفاع بود گفت: اولین برکت آمادگی برای دفاع از کشور اعتماد به نفس است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: دومین برکت آمادگی دفاعی آرامش و اعتماد و ارامش مردم است.

امیر پوردستان سومین نتیجه آمادگی دفاعی نیروهای مسلح را بازدارندگی دفاعی دانست و گفت: آمادگی نیروهای مسلح در این سالهای بویژه سال ۲۰۰۱ که آمریکایی ها و همراهانشان به دنبال تهاجم به ایران بودند، این آمادگی دفاعی نیروهای مسلح ایران اسلامی از سپاه، ارتش و دیگر نیروها بود که بازدارندگی به همراه داشت.

وی یکی از ویژگی های برتری در جنگ های آینده را نیروهای انسانی آماده دانست و گفت: همانگونه که در جنگ تحمیلی تجربه کردیم نیروی انسانی آماده و کارآمد، بسیار مهم است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود : بهداشت و درمان در نیروهای مسلح برای آمادگی روحی و جسمی نیروی انسانی بسیار مهم است و در موقع جنگ، رساندن کمک های درمانی و پشتیبانی از جبهه ها بسیار مهم و اساسی است که باید مورد توجه سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همه سازمان ها در نیروهای مسلح باید در راستای رسیدن به اهداف که همان دفاع از کشور و جلب رضایت مردم و کسانی است که برای درمان به مراکز درمانی نیروهای مسلح مراجعه کرده اند، تلاش کنند.

امیر پوردستان با اشاره به وقوع بلایا و حوادث طبیعی در کشور بیان داشت: سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح باید در امداد رسانی و خدمت به مردم آسیب دیده پیش گام باشد.

وی با اشاره به ویژگی های جنگ های جدید ادامه داد : امروز دشمن از همه ظرفیت خودش از جمله جنگ سخت، بیوتروریسم و ظرفیت های سیاسی برای آسیب رساندن به این انقلاب استفاده می کند.

امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: دشمنان بر روی بیوتروریسم برای آسیب رساندن به مسئولان ، دانشمندان و مردم ایران حساب ویژه ای باز  کرده اند و باید سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح برای مقابله با این اقدامات تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 90
بازدید : 90
رامین رها
11:31
پنج شنبه 20 مهر 1396

محسن مهر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نپال، درباره هدف از برگزاری مسابقات ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای در این کشور گفت: هدف ما این است که این ورزش باستانی آمیخته با فرهنگ ایرانی - اسلامی را با روندی پایدار در تمام دنیا توسعه دهیم. این رقابت‌ها برای نخستین دوره در جنوب شرق آسیا است برگزار می‌شود؛ برای اینکه بتوانیم کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای را به عنوان یکی از رشته‌های رسمی بازی های جنوب شرق آسیا قرار دهیم، باید چنین مراحلی را طی کنیم، گرچه این دومین یا سومین دوره مسابقاتی است که در آسیا برگزار می‌کنیم. 

وی ادامه داد: برگزاری این رقابت‌ها به منزله جواز حضور ما در مسابقات جنوب آسیا در سال ۲۰۱۹ می‌باشد، خوشبختانه می‌بینم که تیم‌ها نیز از آمادگی خوبی برخوردار هستند. این کلاس‌های آموزشی از کیفیت مناسبی برخوردار بود، امیدواریم تا زمان برگزاری مسابقات نیز کیفیت آموزش مطلوب‌تر شود و نقش هر چند کوچکی را در توسعه این فرهنگ غنی و ورزش ملی کشور داشته باشیم.  

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پاسخ به این سؤال که چند کشور عضو فدراسیون بین‌المللی هستند، گفت: ۲۸ کشور در آسیا در این رشته فعالیت دارند که ۶ کشور از این تعداد در جنوب آسیا قرار دارند که در مسابقات امسال حاضر خواهند بود. در مجموع ۸۵ عضو در تمام دنیا در این رشته فعالیت می‌کنند که در 5 قاره فعالیت دارند، البته تلاش ما این است که بتوانیم اعضا را به بالای 100 کشور برسانیم تا با تعمیق فنی دوره‌های آموزشی سطح کیفی ورزشکاران را بالا ببریم تا از نظر تکنیکی و نمایشی شامل مسابقات جذابی باشیم، از سوی دیگر به صورت هم‌زمان مفاهیم موجود در این رشته از جمله پهلوانی و جوانمردی را نیز توسعه می‌دهیم. 

وی تصریح کرد: با توجه اینکه ما به عنوان کشور مادر و فرهنگی این کشور شناخته می‌شویم، تلاش داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی در کشورهای مختلف، موارد متعدد را آموزش دهیم. بعد از افغانستان اکنون کشور کره‌جنوبی به عنوان مرکز این رشته انتخاب شده است و تلاش داریم در ساخت تجهیزات و دقت در برنامه‌های آموزشی، کارهای بیشتری انجام دهیم. در خصوص ساخت و تجهیزات مورد نظر همکاری‌های خوبی انجام شده است، همچنین به دنبال ساخت و تجهیز زورخانه‌ها خواهیم بود. 

مهرعلیزاده درباره المپیک شدن این رشته گفت: امیدواریم و تمام هدف ما نیز همین است، قدم اول را ابتدای امسال برداشتیم و این رشته را در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به عنوان یکی از رشته‌های رسمی مسابقات وارد کردیم. در بازی‌های شرق آسیا نیز در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی وارد خواهیم شد، دو بار نیز در بازی‌های المپیک آفریقا حضور داشته‌ایم و در این دوره هم حضور پیدا خواهیم کرد. با برنامه‌ریزی مناسب و کم‌کم به سمت المپیکی شدن حرکت می‌کنیم. باید تعداد کشورهای عضو را که دارای فدراسیون ملی هستند را حداقل به ۷۰ تا ۸۰ کشور برسانیم. از سوی دیگر با برگزاری منظم مسابقات و تورنمنت‌ها پرونده این رشته را کامل کنیم تا جواز حضور در بازی‌های آسیایی و قاره‌های دیگر را به دست آوریم، البته مسیر طولانی است و باید با برنامه‌ریزی و دقت هر چه تمام پیش برویم. 

وی ادامه داد: در این زمینه مسائل سیاسی نیز اهمیت دارد، اما ما با ظرافت کامل این موضوع را پیگیری می‌کنیم. تلاش داریم در این دوره از بازی‌های آسیایی حداقل به صورت نمایشی حاضر باشیم، هر چند که شاید نتوانیم به عنوان یکی از رشته‌های اصلی حاضر باشیم. چندی قبل در بازی‌های تفیسا شرکت کردیم‌. تلاش می‌کنیم جواز حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی را کسب کنیم. 

مهر علیزاده درباره کارشکنی‌هایی که در داخل کشور به خصوص درباره کشتی پهلوانی انجام می‌شود، گفت: راه سختی را داریم، شاید این موضوع برای خیلی از مدیران داخل کشور شناخته شده نباشد، چون اولین بار است که یک رشته وطنی قرار است جهانی و المپیکی شود، به هر حال برخی عدم شناخت‌ها منجر به برخی مقاومت‌ها می‌شود، اما ما با حوصله تمام و درک شرایط با افرادی که از این کار شناخت ندارند، برخورد می‌کنیم و کار را پیش می‌بریم، این موانع را به عنوان یکی از واقعیت‌های کار درنظر می‌گیریم، از این موضوع ناراحت نیستیم و تلاش می‌کنیم این مقاومت‌ها به حداقل برسد و موانع را با حوصله برطرف کنیم. 

وی درباره حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: خیر؛ با توجه به مسئولیت و هدفی که دارم ترجیح می‌دهم همین راهی را که می‌رویم به نتیجه برسانیم، خیلی‌ها دنبال چنین کارهایی نیستند، چون از سختی‌های آن اطلاع دارند، اما شاید کار کردن در مناصبی مانند وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک که مسیر آنها مشخص است، به مراتب راحت‌تر باشد، اما هر کسی زیربارچنین کارهای سختی نمی‌رود، چون جلب حمایت‌های لازم در داخل کشور از سوی مجلس و دولت و نهادهای مسئول، فراهم کردن امکانات چه برای داخل و چه کشورهای عضو خارجی و ثبت جهانی این رشته فرایند سخت و پیچیده‌ای است که اگر بخواهیم آن را رها کنیم شاید تمام این زحمات به هدر برود. 

تعداد بازدید از این مطلب: 71
بازدید : 71
رامین رها
11:30
پنج شنبه 20 مهر 1396

پوردستان

انشین فرمانده کل ارتش گفت: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفتگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش صورت گرفت ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.

امیر پوردستان با برشمردن عوامل پیوند و نزدیکی دو کشور گفت: علاوه بر پیوندهای دینی و اعتقادی عوامل دیگری این نزدیکی و همدلی موثر بوده است که حضور در یک منطقه راهبردی، داشتن مرز مشترک دریایی، استقرار در دو طرف تنگه هرمز از آن جمله می باشد.

وی تاکید کرد: این اشتراکات سبب شده است تا ما ایرانیان کشور عمان را خانه برادر خودمان بدانیم، وقتی که ناوگروه های ما برای دریانوردی حرکت می کنند خیلی علاقمندند تا در یکی از بنادر کشور شما مدتی را توقف کنند چون از مردم و نظامی های شما محبت و وفاداری زیادی دیده اند.  

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما علاقمندیم تا با وجود این مشترکات سطح روابط را به خصوص در حوزه نظامی که مسئولیت ما نیز محسوب می شود عمیق تر و گسترده تر شود.  

وی با اشاره به پیشینه تاریخی انقلاب اسلامی و روند تحولات ناشی از جنگ تحمیلی افزود: نیروهای مسلح ما قابلیت و توانمندی خوبی را در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند. ما از جنگ 8 ساله و تحریم های اقتصادی درس های زیادی گرفتیم که مهمترین آن درس اعتماد بنفس و خودباوری بود ما به این باور رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و در مقابل کشورهای استکباری سر خم نکنیم و نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم و بحمدالله امروز به مرحله ای رسیدیم که توان دفاعی ما در دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند و و جرات حمله را از آنها می گیرد.

امیر پوردستان با بیان اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است افزود: این دکترین به این معنا است که اگر ما قدرت نظامی خود را توسعه می دهیم برای تجاوز و تعدی نیست.  

امیر پوردستان تصریح کرد: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفتگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند و همچنین این توانمندی را دارند که بدون حضور بیگانگان امنیت را در منطقه برقرار کنند.  

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان گفت: امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری ها در حوزه هایی چون تبادل دانشجو در سطوح مختلف، انجام رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی به صورت مشترک و اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و بازدید های آموزشی نسبت به گذشته بیشتر شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 81
بازدید : 81
رامین رها
11:30
پنج شنبه 20 مهر 1396

میر سرتیپ ۲ مهدی معمارباشی در جمع فرماندهان یگان های تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان اظهار کرد: با لطف و عنایت خداوند و تلاش خادمان نظام و انقلاب امروزه دغدغه ای در حوزه امنیت نداریم و بر تمامی تحرکات دشمنان مسلط هستیم.

معمارباشی تصریح کرد: هیچ قدرتی به ملت ایران که مردان و زنان شهادت طلبی دارد نمی تواند چشم طمع به خاک ما را داشته باشد، ما تاریخ را از یاد نبرده ایم و هیچگاه تن به ظلم و ذلت نداده ایم.

وی با بیان اینکه از نهضت عاشورا و هشت سال دفاع مقدس درس ایثار و شهادت آموخته ایم، گفت: فرماندهان و جوانان غیور و نیروهای مسلح کشور ادامه دهنده راه سربازان خمینی کبیر هستند و تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا در بهترین شرایط قرار دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان اظهار کرد: نیروهای مسلح از یاوه گویی های مردان روشنفکرنما با افکار استعمارگرانه هراسی ندارد و مقتدرانه در مقابل هرگونه تحرک ضد منافع ملی ایستادگی می کند.

 

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 72
بازدید : 72
رامین رها
11:25
پنج شنبه 20 مهر 1396

امیر پوردستان

انشین فرمانده کل ارتش در دیدار با فرمانده نیروی هوایی عمان گفت:امروز به مرحله ای رسیدیم که توان دفاعی ما در مقابل دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند.

 

 

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.

امیر پوردستان با برشمردن عوامل پیوند و نزدیکی دو کشور گفت: علاوه بر پیوندهای دینی و اعتقادی عوامل دیگری این نزدیکی و همدلی موثر بوده است که حضور در یک منطقه راهبردی، داشتن مرز مشترک دریایی، استقرار در دو طرف تنگه هرمز از آن جمله می باشد.

وی تاکید کرد: این اشتراکات سبب شده است تا ما ایرانیان کشور عمان را خانه برادر خودمان بدانیم، وقتی که ناوگروه های ما برای دریانوردی حرکت می کنند خیلی علاقمندند تا در یکی از بنادر کشور شما مدتی را توقف کنند چون از مردم و نظامی های شما محبت و وفاداری زیادی دیده اند.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما علاقمندیم تا با وجود این مشترکات سطح روابط را به خصوص در حوزه نظامی که مسئولیت ما نیز محسوب می شود عمیق تر و گسترده تر شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی انقلاب اسلامی و روند تحولات ناشی از جنگ تحمیلی افزود: نیروهای مسلح ما قابلیت و توانمندی خوبی را در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند. ما از جنگ 8 ساله و تحریم های اقتصادی درس های زیادی گرفتیم که مهمترین آن درس اعتماد بنفس و خودباوری بود ما به این باور رسیدیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و در مقابل کشورهای استکباری سر خم نکنیم و نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم و بحمدالله امروز به مرحله ای رسیدیم که توان دفاعی ما در دشمنان بازدارندگی ایجاد می کند و و جرات حمله را از آنها می گیرد.

امیر پوردستان با بیان اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است افزود: این دکترین به این معنا است که اگر ما قدرت نظامی خود را توسعه می دهیم برای تجاوز و تعدی نیست.

امیر پوردستان تصریح کرد: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می توانند با گفت وگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند و همچنین این توانمندی را دارند که بدون حضور بیگانگان امنیت را در منطقه برقرار کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان گفت: امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری ها در حوزه هایی چون تبادل دانشجو در سطوح مختلف، انجام رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی به صورت مشترک و اجرای مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و بازدید های آموزشی نسبت به گذشته بیشتر شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 67
بازدید : 67


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر