بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
21:4
شنبه 26 بهمن 1392

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا از پذیرش 260 نفر در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم حسین ولی وند در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه، هدف از برگزاری این دوره را کادر سازی برای رده های میانی نیروهای مسلح خواند و با اشاره به حضور بیش از یک هزار نفر از کارکنان نیروهای مسلح در این آزمون گفت: این تعداد شرکت کننده که در سال های گذشته بی سابقه بوده است از بدنه نیروهای مسلح، شامل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل در آزمون شرکت کرده اند.

وی ویژگی مهم شرکت کنندگان در این آزمون را سابقه خدمت بالا دانست و گفت: ما مدعی هستیم دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه، مجرب ترین کارشناسان حوزه نظامی را تربیت می کند.

امیر سرتیپ دوم ولی وند با بیان این که تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه در رشته مدیریت دفاعی تحصیل خواهند کرد، خاطر نشان ساخت: رشته های زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی و پشتیبانی و خدمات رزمی؛ پنج رشته ای هستند که پذیرفته شدگان در آن به تحصیل خواهند پرداخت. ضمن این که در رشته پشتیبانی و خدمات رزمی پذیرفته شدگان در یکی از چهار شاخه نیروی انسانی، مالی، آموزش و آماد به تحصیل خواهند پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 357
بازدید : 357
رامین رها
21:2
شنبه 26 بهمن 1392

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی گفت: امروز بر خلاف ادبیات به ارث رسیده  اجدادی سران استعمارگر که از وجود همه گزینه های روی میز صحبت می کنند، اطمینان داریم توان نظامی نیروهای مسلح ایران حتی فکر کردن به این موضوع را از آنها سلب کرده است.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه و فرماندهان عالی رتبه این نیرو در مراسمی که به مناسبت گرامی داشت روز نیروی هوایی ارتش در سالن اجتماعات ستاد نهاجا برگزار شد، عنوان کرد: متخصصان نیروی هوایی ارتش نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس بلکه تا امروز با بهینه سازی تجهیزات موجود و تولیدات بومی، سیطره خود بر آسمان جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده اند.

وی افزود: این تجربه خودکفایی در نیروی هوایی ارتش بیانگر آن است که جهان امروز نیازی به اتاق فرمان دیکتاتوری چند کشور غربی ندارد.

فرمانده نهاجا ادامه داد: بدیهی است جنگ های آینده، جنگ های هواپایه خواهند بود و با هجوم وسیع هواپیما و موشک صورت می گیرد. بنابر این نیروی هوایی ارتش با رویکردی جدید، تمام توان داخلی خود را به صورت نظام مند بر ساخت هواپیما معطوف کرده است.

امیر سرتیپ شاه صفی تصریح کرد: با نهادینه شدن جهاد خودکفایی پس از پیروزی انقلاب، صدها پروژه هوایی به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد آن هستیم که نیروی هوایی ارتش پس از سه دهه تلاش، هواپیمای جنگی به­روز به نام "صاعقه" تولید کرده و مورد استفاده قرار داده است.

وی با اشاره به سطح بالای توان نظامی ایران به ویژه نیروی هوایی ارتش بیان کرد: درک صحیح از شرایط موجود و حرکت به سمت خودکفایی در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی ما را به شرایطی رسانده که آمادگی کامل برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط گوناگون را داریم.

فرمانده نهاجا اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش در بخش های پژوهش و تولید تجهیزات آفندی با مد نظر قراردادن دستیابی به پیشرفته ترین تسلیحات، به سمت قطع وابستگی به بیگانگان و بومی کردن سامانه های هوایی گام برداشته و ضمن بهینه سازی سامانه های قبلی، اقدام به ساخت سامانه های روز دنیا کرده است.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش به موفقیت چشمگیری در زمینه گسترش سامانه های الکترونیکی، تبدیل تجهیزات ارتباطی آنالوگ به دیجیتال، ایجاد شبکه های مایکروویو و فیبر نوری اختصاصی دست یافته است.

امیر سرتیپ خلبان شاه صفی ادامه داد: ساخت انواع شبیه ساز هواپیماهای موجود، سوخت رسانی و سوخت گیری انواع هواپیماهای شکاری، طراحی و ساخت موشک های هواپایه و ساخت انواع رادارهای هوایی و سامانه های ناوبری، گوشه ای از دستاوردهای پژوهشی نیروی هوایی ارتش است.

وی در پایان گفت: دکترین ما یک دکترین دفاعی است و قصد تعرض به هیچ کشوری نداشته و نخواهیم داشت. شاهد این موضوع نیز میزان بودجه نظامی جمهوری اسلامی ایران است که کم ترین بودجه نظامی را در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است

تعداد بازدید از این مطلب: 300
بازدید : 300
رامین رها
23:33
چهار شنبه 9 بهمن 1392

سردار داود عامری، مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ایام دهه فجر پرشکوه‌ترین و پرافتخارترین ایام در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و برآمده از خواستگاه مردمی است که در طول این 35 سال علی‌رغم توطئه‌ها و مشکلات روزبه‌روز در شرایط بالندگی و توسعه حرکت می‌کند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچنان در مسیر حرکت آرمان‌های خود به پیش می‌رود خاطرنشان کرد: امروز بعد از 35 سال نیز جمهوری اسلامی همچنان بر آرمان‌های خود تاکید دارد.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر به نقش محوری ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: ولایت فقیه و نقش رهبری انقلاب را در یک مسیر شایسته قرار داده و ما به این افتخار می‌کنیم.

سردار عامری در ادامه به تشریح برنامه‌های کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر پرداخت و گفت: مسیر حرکت امام خمینی(ره) گل‌باران خواهد شد و در روز 12 بهمن به مناسبت سالروز ورود امام (ره) به وطن به استعداد هزار نفر توسط ماموران سپاه، ارتش، ناجا و بسیج رژه موتورسواران برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پنجشنبه 19 بهمن مراسم مهمانی لاله‌ها را خواهیم داشت و همان روز کارکنان نیروی هوایی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان ن.م با مقام معظم رهبری دیدار و تجدید بیعت می‌کنند.

اعم برنامه‌های کمیته نیروی مسلح به شرح زیر است:

-برگزاری مسابقه آدمک‌های استکبار

-اجرای برنامه بر عرشه ناو جماران توسط نیروی دریایی ارتش

-برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاعی رزمی و خودکفایی ارتش و پخش از صداوسیما

-اجرای سرود 000/22 نفر در مراسم 22 بهمن میدان آزادی از سوی بسیج دانش‌آموزی و اجرای سرودهای 1357 نفری توسط بسیج دانش‌آموزی در مراکز استان‌ها

-آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور در دهه مبارک فجر 000/150 نفر بسیج دانشجویی

-تامین و اعزام 32 فروند بالگرد جهت گلباران مسیر حرکت حضرت امام خمینی

-برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن و اذان بین کارکنان نیروهای مسلح در تمام کشور

-برگزاری نماز شکر به شکرانه استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

-حضور منسجم و وحدت آفرین نیروهای مسلح و بسیجیان در محافل و مراسم‌ها به ویژه نماز جمعه 18/11/92

-برپایی نماز وحدت در مراکز استان‌ها با حضور فرماندهان، مسئولین ارگان‌ها و سازمان‌های ن.م

-برگزاری مسابقات ورزشی، جام دهه فجر در نیروهای مسلح و بسیج، اعم از مسابقات اسکی قهرمانی، تکواند، باستانی و...

-انجام رژه یگان‌ها از برابر تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سراسر کشور

-برگزاری صبحگاه عمومی در تمامی ستادها و پادگان‌های نظامی و انتظامی در یکی از روزهای دهه فجر

-دیدار فرماندهان و کارکنان ن.م با نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها در سراسر کشور

-تولید فیلم‌های کوتاه، مستند و نماهنگ توسط سپاه و بنیاد فرهنگی رویات فتح

-طراحی چاپ و توزیع سیر نمایشگاهی و محصولات فرهنگی توسط نیروی مسلح

-اختصاص بخشی از مطالب نشریات نیروهای مسلح به مقالات در رابطه با دهه فجر

-برگزاری مراسم شب شعر در ایام مختلف دهه فجر در رابطه با ولایت- انقلاب

-ارائه خدمات پزشکی سرپائی رایگان و درمان با تخفیف ویژه به مراجعین در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی ن.م در طول ایام دهه فجر. (آجا، سپاه، ناجا)

تعداد بازدید از این مطلب: 337
بازدید : 337
رامین رها
23:32
چهار شنبه 9 بهمن 1392

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پیام، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود:  مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان های امام راحل (ره) هرساله و با هدف تأسی جستن از سیره عملی آن پیر فرزانه در حوزه های قرآنی و نصب العین قراردادن آن در فعالیت ها و برنامه های قرآنی صورت می پذیرد و الحمدلله حضور همه ساله فعالان قرآنی ارتش در این مراسم برکات فراوانی را به دنبال دارد که امسال نیز با حضور نمایندگان قرآنی ادارات عقیدتی سیاسی آجا از شور و حال خاصی برخوردار بود.

 

وی در ادامه افزود: دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی - قرآنی متعددی از جمله برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رویکرد طرح تدبر، اعزام 12 حافظ قرآنی آجا در رشته های حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء به اردوی انتخابی نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع به منظور اعزام به مسابقات دوستی نیروهای مسلح ایران و عمان، آغاز پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در سراسر کشور، راه اندازی مجمع پیشکسوتان و نخبگان قرآنی آجا، حضور در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی کشور در محل مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق)، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات قرآنی در مساجد شهرک های مسکونی ارتش و اهدای جوایز به برندگان این مسابقات و خادمان قرآنی، برنامه ریزی در خصوص اعزام تیم های قرآنی (حافظ و قاری) جهت حضور اثرگذار در محافل قرآنی ارتش در مناطق مرزی کشور همزمان با آغاز اردوهای راهیان نور را برنامه ریزی و اجرا می نماید.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 344
بازدید : 344
رامین رها
23:31
چهار شنبه 9 بهمن 1392

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در همایش "عاشورائیان عصرغیبت" که با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی آجا در ستاد این نیرو برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به بررسی علل و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های منطقه پرداخت و اذعان داشت: خلاف آنچه در سایر کشورها شاهدیم، در انقلاب اسلامی ایران، این "اسلام" بود که مردم را به خیابان ها آورد و باعث پیروزی انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که برخی افراد سعی می کنند تا انقلاب را در راستای منافع خود تحریف کنند، افزود: هرچند برخی سعی کرده و دارند تا انقلاب اسلامی ایران را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات دنیا قرار دهند اما در عمل نظرات آنها با واقعیت های موجود، فاصله بسیاری دارد زیرا موتور محرکه انقلاب ما "اسلام" و "نقش بی بدیل رهبری" بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به نقش و جایگاه رهبری در پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل در شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی آن در بهمن 57، نقش ولایت فقیه و رهبری توانمند امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه ) بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: احیای اسلام، دینمداری، معنویت گرایی، بیداری اسلامی درکنار عزت و استقلال، از جمله دستاوردهایی هستند که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد چرا که ایران در گذشته همواره در راستای منافع غرب عمل می نمود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد استقلال در سیاست ها هستیم و امروز می توان ادعا کرد که ایران اسلامی یکی از مستقل ترین کشور های جهان است.

وی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای1+5 پرداخت و گفت: امروز آنچه که مورد بهانه جویی دشمن قرار گرفته، فعالیت های هسته ای ماست. اما به وضوح روشن است که حساسیت برروی برنامه اتمی کشور صرفاً برای تحت فشار قرار دادن ایران است و آنچه که واقعاَ موجب نگرانی درجبهه دشمن شده است نه فعالیت های هسته ای، بلکه موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درک صحیح از موقعیت و شناخت وظیفه را درشرایط فعلی از مهم ترین مسائل برشمرد و تصریح کرد: باید موقعیت کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بشناسیم و برروی مولفه های بصیرت تأکید داشته باشیم چرا که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بصیرت همانند قطب نمایی است که می تواند جهت صحیح حرکت ما را تعیین و تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با بیان این که امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت خطیری را برعهده داردند تصریح کرد: فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در دو جبهه، جنگ نرم و سخت قرار دارند و دشمن که در سال های اخیر جنگ سخت علیه ایران را پرهزینه ارزیابی کرده، جنگ نرم را با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و باورها به شدت دنبال می کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 330
بازدید : 330
رامین رها
19:38
جمعه 4 بهمن 1392

گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل ازخبرگزاری فارس از سوسنگرد، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در سخنانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز شکست حصر سوسنگرد این بود که این شهر اولین شهری بود که با مقاومت مردمی آزاد شد.

وی افزود: در واقع شکست حصر سوسنگرد شکست سنگینی را به دشمن بعثی وارد کرد و این شکست سرمنشاء ناکامی‌های دیگر دشمن در جنگ بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رژیم بعث عراق سودای تصرف شش روزه خوزستان را در سر می‌پروراند اما آنچه در عمل اتفاق افتاده مقاومت دلیرانه ملت ایران بود.

جعفری تصریح‌کرد: در واقع ایمان و توکل بر خدا در کنار فرهنگ و مکتب تشیع وقتی با دلاورمردی مردان و زنان ایرانی همراه شد دشمن را به شکست واداشت.

وی اضافه‌کرد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی نیز مرهون همین ایستادگی‌ها، مقاومت و دلامردی‌های هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: صدام و هم‌پیمانانش همه محاسبات نظامی را برای رسیدن به هدف خود انجام داده بودند اما از یک چیز غافل شده بودند و آن نیز نیروهای مردمی بود.

جعفری افزود: همین نیروی بزرگ نیز وقتی با تمام توان وارد صحنه شد تمام برنامه‌ها و محاسبات آنها را بر هم ریخت و معادلات را کاملا تغییر داد.

وی گفت: شکست حصر سوسنگرد ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند.

جعفری تصریح‌کرد: اما با عنایت الهی و ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی سوسنگرد آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

وی با اشاره به خیانت‌های بنی‌صدر اضافه‌کرد: بنی‌صدر مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نگاه لیبرالی خود خواستار مذاکره با عراقی‌ها شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: حتی همکاری‌های سپاه و ارتش نیز به دلیل مخالفت‌های بنی‌صدر بدون اطلاع وی انجام می‌شد و این دو ارگان نظامی همکاری نزدیک اما پنهانی را با یکدیگر داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 383
بازدید : 383
رامین رها
19:37
جمعه 4 بهمن 1392

ه گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در سیزدهمین جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که صبح امروز در تالار غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با محوریت بیعت تاریخی کارکنان آجا در 19 بهمن 57 با حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برگزار شد، حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن1357 را از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی دانست.

حجت الاسلام والسلمین واحدی در ادامه با بیان این که باید به اتفاقات و حوادث دوران انقلاب به وی‍ژه نقش ارتش به عنوان تسریع کننده در روند پیروزی انقلاب بیشتر توجه و پرداخته شود افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تمام عیار بود و در این بین نقش حضرت امام (ره) در هدایت انقلاب به خصوص اعتماد ایشان به ارتش که برکات فراوانی برای انقلاب داشت بسیار مهم، حساس و مدبرانه بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در پایان حرکت شجاعانه همافران نیروی هوایی و حضور آنان در اقامتگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام را سندی از افتخارکارکنان ارتش در دوران انقلاب دانست و تصریح کرد: این حضور حماسی و بیعت، طلیعه خجسته پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 580
بازدید : 580
رامین رها
19:37
جمعه 4 بهمن 1392

به گزارش پایگاه مردمی
ارتش
به
نقل ا
ز خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه
خبرنگاران
؛ سردار "عباس سدهی" رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در همایش
بررسی و تحلیل سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت آزادسازی
سوسنگرد و تبیین نقش مقام معظم رهبری در این عملیات که در تالار شهید سرلشکر فلاحی
دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با تحلیل این عملیات از نگاه جامعه شناسی
سیاسی، اظهار داشت: اولین موضوع مهم فرمان امام خمینی(ره) بود که با تعیین قید
زمانی فرمودند: "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" که این فرمان با فرمان شکست حصر
آبادان تفاوت دارد.

وی افزود: دومین موضوع مدیریت مقام معظم رهبری به
عنوان نماینده امام خمینی(ره) در این صحنه بود که اگر ایشان حضور نداشتند، سوسنگرد
سقوط کرده و اهواز محاصره شده بود.

سردار سدهی تصریح کرد: اراده فرمانده
وقت کل قوا یعنی بنی صدر این بود که ما امکان هیچ عملیاتی نداریم و تیپ 2 لشکر 92
را برای جای دیگری می‌خواهیم، در حالیکه بدون حضور تیپ 2 امکان این عملیات وجود
نداشت.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: اینجاست که نقش مقام معظم
رهبری مشخص می‌شود که برای ایجاد همبستگی بین ارتش، سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم،
ژاندارمری و سایر نیروها بود و اولین عملیات مشترک صورت گرفت.

وی افزود:
سومین موضوع توجه به نقش بنی صدر برای ایجاد شکاف و تفرقه و تردید در اصل انجام
عملیات است که با وجود اینکه در جلسه 23 آبان قول قطعی می‌دهد صحنه عملیات را فراهم
کند، اما دو روز بعد از آن 25 آبان 59 دستور صریح می‌دهد که هیچ گونه عملیاتی انجام
نشود، در حالیکه سقوط سوسنگرد به مثابه سقوط حمیدیه و محاصره اهواز بود.


سردار سدهی اظهار داشت: چهارمین موضوع نقش فرمانده وقت لشکر 92 خوزستان
زنده یاد قاسمی نو است زیرا در حالی که از طرف بنی صدر به تیمسار ظهیرنژاد فرمانده
وقت نیروی زمینی ارتش ابلاغ شده بود که تیپ 2 در اختیار فرمانده لشکر 92 قرار
نگیرد، اما مرحوم قاسمی نو فرمان امام را برای آزادسازی سوسنگرد اجرا کرد.


وی تصریح کرد: مرحوم قاسمی نو در خاطرات خود می‌گوید؛ آن شب من مانده بودم
که امر سلسله مراتب بنی صدر را انجام دهم یا امر امام را و با خود گفتم؛ فرمانده کل
قوای بنی صدر تفویضی است و فرمانده اصلی کل قوا امام است و من باید طرح امام راحل
را اجرا کنم و با وجود اینکه می‌گویند محاکمه و تیرباران می‌شوید، اما اگر تیپ 2
لشکر 92 برود و برنگردد طبیعتا من هم بر نمی‌گردم.

سردار سدهی تاکید کرد:
این بسیار مهم است که یک فرمانده مهم ارتش امر امام را به امر سلسله مراتب ترجیح
می‌دهد که به معنای ولایی بودن شخص فرمانده لشکر و همه رزمندگان لشکر 92 و فرمانده
فقید تیپ 2 این لشکر مرحوم امرالله شهبازی افسر شجاعی است که امر امام را در صحنه
اجرا کردند.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با اشاره به پنجمین موضوع
مهم در عملیات آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: این عملیات در روز 57 جنگ به صورت
مشترک صورت گرفت و درست نقطه مقابل دستور بنی صدر بود که گفته بود فقط ارتش باید در
عملیات حضور داشته باشد و پاسداران و نیروهای مردمی را متهم می‌کرد که آمادگی و
صلاحیت ورود به جنگ را ندارند.

وی افزود: این عملیات مشترک که نیروهای
شجاعی از سپاه با روحیه‌ای حماسی وارد لشکر 92 شدند و به فرماندهی شخص "شهید چمران"
جنگیدند، اولین عملیات مشترک را رقم زد.

سردار سدهی تصریح کرد: قبل از جنگ
یک وفاق و همدلی وجود داشت و حتی بسیاری از نیروهای سپاه و بسیج در پادگان‌های ارتش
آموزش دیدند، اما پس از آغاز جنگ بنی صدر برای ایجاد تفرقه میان نیروهای ارتش و
سپاه تلاش می‌کرد.


سردار سدهی گفت: اگر در مسیری حرکت کنیم که مووضع
اختلاف سپاه و ارتش را حتی در ذهن خود بیاوریم، در مسیر ضد انقلاب و راه بنی صدر
حرکت کرده‌ایم، اما خط اصلی همان است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید وحدت،
برادری و همدلی بین ارتش و سپاه حفظ شود.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی
نیروهای مسلح اظهار داشت: به اذن الله و امداد غیبی خداوند، رزمندگان ما بر لشکرهای
مکانیزه و زرهی قدر عراق که نه برای فتح سوسنگرد، بلکه برای فتح اهواز تدارک دیده
شده بود، پیروز شدند.

وی افزود: نیروهای خبیث صدام می‌خواستند این عملیات
را در روز تاسوعا انجام دهند و با عبور از سوسنگرد و حمیدیه به اهواز برسند و شکستی
را بر امام و نظام تحمیل کنند و بگویند که اهل بیت(ع) به آنها نظر دارند، اما به
خواست خدا پیروزی رزمندگان ما آنها را در رسیدن به هدف خود ناکام گذاشت که البته
متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

سردار سدهی با تحلیل عملیات
آزادسازی سوسنگرد از نگاه جامعه شناسی سیاسی گفت: گروهک‌های سیاسی منشاء شکاف‌های
اجتماعی هستند و در این عملیات نیز دیدیم که جریان ضد انقلاب خلق عرب کاملا با صدام
همراه بود و جاسوسی و عملیات روانی انجام می‌داد.

وی افزود: جریان‌های
کموله و دمکرات در کردستان نیز با صدام هماهنگ بودند و از سویی دیگر جریان ملی‌گرا
و لیبرال به دنبال صحبت از آتش بس و تحمیل صلح به امام و نظام و کشور بودند.


رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح اظهار داشت: ملی گرایی که باید منش
میهن دوستی داشته باشد، در شرایط اشغال کشور در خدمت دشمن قرار می‌گیرد و ما دیدیم
که رادیو تلویزیون که در اختیار قطب زاده یکی از عناصر این جریان بود، در روز 25
آبان 59 جنگ روانی علیه رزمندگان اسلام به راه انداخت و اعلام کرد؛ سوسنگرد اشغال
شده تا رزمنده خودی روحیه‌اش را ببازد و در اختیار دشمن قرار گیرد.

سردار
سدهی تصریح کرد: همچنین اطلاعیه 299 ستاد مشترک ارتش و اعلام پیروزی اولین عملیات
مشترک ارتش، سپاه و نیروهای مردمی علیه دو لشکر قدر صدام و اعلامیه پیروزی به دستور
قطب زاده از صدا و سیما پخش نمی‌شود.

وی افزود: مخالفت بنی صدر با انجام
هر عملیاتی، عملکرد رادیو تلویزیون قطب زاده و گروهک‌های سیاسی، همسویی با دشمن و
زمینه فراهم کردن برای اشغال سوسنگرد و اهواز بود.

وی گفت: عملیات
آزادسازی سوسنگرد صرفا یک عملیات نظامی نبود بلکه عملیاتی برای نجات اهواز، خوزستان
و جمهوری اسلامی ایران و ناکام گذاردن دشمنان داخلی و خارجی در رسیدن به اهداف خود
یعنی براندازی و ضربه زدن به خط امام بود.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی
نیروهای مسلح اظهار داشت: ما شاهد ائتلاف و وحدت رسمی بنی صدر با منافقین در 14
اسفند 59 بودیم و حتی در اردیبهشت 60 بنی صدر در کرمانشاه طرح کودتا علیه نظام و
براندازی را ریخته بود که به این موضوع 20 سال پس از فرارش در کتاب "درس تجربه"
اعتراف می‌کند.

سردار سدهی تصریح کرد: تاریخ عملیات آزادسازی سوسنگرد مملو
از افتخار برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت ارتش، رزمندگان سپاه و
سایر نیروهای مردمی بود که در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام شد.


رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: هرگاه جریان‌های
سیاسی به دنبال ترویج شکاف و تفرقه بودند، زمینه سازی برای جنگ کشورهای خارجی
می‌کنند و نباید این اجازه را به آنها داد، لذا با وحدت و همدلی می‌توان بر هر
دشمنی با هر مقدار امکانات پیروز شد

تعداد بازدید از این مطلب: 332
بازدید : 332


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر