بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
9:26
شنبه 31 خرداد 1393

ه گزارش ایرنا، بعداز این جلسه سرتیپ « محمد خیر» دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان بیانیه منتشره این نشست را که برای بررسی آخرین وضعیت امنیتی لبنان برگزار شد، قرائت کرد.

در انفجار تروریستی تکفیری ضهر البیدر که گروه تروریستی تکفیری « تیپ آزادگان اهل سنت بعلبک» مسئولیت آن را برعهده گرفته ، « محمود جمال الدین» از نیروهای امنیتی لبنان شهید و بیش از 30 تن زخمی شدند.

این انفجار زمانی رخ داد که ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان چند ثانیه بعداز آن وارد این ایست و بازرسی شده بود.

ژنرال ابراهیم از سوی سازمان تروریستی رژیم صهیونیستی «موساد» و گروه تروریستی تکفیری « گردان های عبدالله عزام» و دیگر گروه های تروریستی تکفیری به ترور تهدید شده است.

در این بیانیه ضمن محکوم شدن این انفجار تروریستی، هدف تروریست های تکفیری تضعیف روحیه ملی و کشاندن لبنان به فتنه و بحران های جاری در منطقه اعلام شده است.

نشست امنیتی دولت لبنان با قدردانی از نیروهای امنیتی و نظامی و قضایی برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از همه دستگاه های ذیربط امنیتی ، انتظامی وسیاسی خواست تا در بالاترین سطح آمادگی و هوشیاری برای مقابله با هرگونه تهدیدی بسر ببرند.

دراین بیانیه آمده است: تمام سلام از همه نیروهای سیاسی خواسته است تا همدوش و همراه یکدیگر برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی از جمله انتخاب رییس جمهوری در اسرع وقت تلاش کنند تا زمینه تقویت و تحکیم اوضاع امنیتی بیش از گذشته فراهم شود.

نخست وزیر لبنان همچنین از مردم خواسته است هوشیار باشند و به شایعات و هراس افکنی ها غیرقابل توجیه توجه نکنند.

نشست امنیتی دولت لبنان تاکید کرد که برنامه امنیتی که از سه ماه قبل شروع شده است با قوت و اقتدار ادامه می یابد.

« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان هم بعداز این نشست در گفت وگو با خبرنگاران، اقدام تروریستی ضهرالبیدر را خطرناک و هشدار آمیز و یک حلقه از زنجیره جنگ علیه تروریسم خواند و درعین حال آن را نشانه هوشیاری نیروهای امنیتی و ارتش و اجرای صحیح برنامه امنیتی دانست.

وی گفت که راننده انتحار تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود که خود را به ایست و بازرسی ظهر البیدر رساند و منفجر کرد.

وزیر کشور لبنان با بیان اینکه « شکی نیست که در مرحله سیاسی و امنیتی سختی بسر می بریم، در لبنان هنوز رییس جمهوری انتخاب نشده و در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق بحران حاکم است» افزود: اما همه اینها به ما دیکته می کند که باید در نهایت هوشیاری و همراهی بسر ببریم و برنامه امنیتی در نهایت جدیت و آمادگی ادامه یابد.

المشنوق خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی ضهر البیدر غافلگیرکننده نبود زیرا مدت ها بود که نسبت به وجود خودروهای بمب گذاری شده در لبنان اطلاعات موثقی داریم و انفجار این خودروها همواره وجود دارد اما این احتمال اکنون با بالاترین قدرت ممکن از آمادگی و هوشیاری نیروهای امنیتی مواجه است.

وی با درخواست از مردم لبنان برای اینکه در نهایت آرامش و هوشیاری بسر ببرند و با بیان اینکه تاکنون کمترین آسیب ها از آتش بحران های در سوریه و عراق به لبنان وارد شده است، تاکید کرد که ترسم مردم را درک اما تاکید می کنم که نیروهای امنیتی و ارتش برغم همه مشکلات با قدرت و اقتدار ماموریت های خود را در حمایت از لبنان ادامه می دهند.

وزیر کشور لبنان انفجار تروریستی لبنان را از یک مورد خاص دانست و گفت: در مقابل ما دو گزینه وجود دارد یا باید تسلیم تروریست ها شویم و بگوییم ما عاجز هستیم و آنها و یا برعکس و ما به عنوان دولت و نیروهای امنیتی اعلام می کنیم که همیشه حاضر و آماده برای مبارزه با هرگونه ترورسیم هستیم و هرگز عقب نشینی نمی کنیم.

نهاد المشنوق گفت که براساس اطلاعات اولیه تروریست انتحاری لهجه سوری داشته است و نیروهای امنیتی تصویر او را در اختیار دارند ولکن تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت که تحقیقات از بازداشت شدگان هتل های منطقه الحمرا در مرکز بیروت ادامه دارد و چنانچه بی گناه باشند، آزاد می شوند.

نهاد المشنوق ، زندان رومیه ، اردوگاه عین الحلوه و بلندی های عرسال و منطقه القاع و برخی اردوگاه های پناهجویان سوری را نقاط چالش برانگیز و تهدید کننده امنیت لبنان در زمان حاضر دانست و تاکید کرد که برای مقابله با تهدیدهای خفته در این مناطق نیروهای امنیتی و ارتش لبنان برنامه ریزی کرده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 346
بازدید : 346
رامین رها
9:23
شنبه 31 خرداد 1393

ه گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ˈاحمدرضا پوردستانˈ روز دوشنبه در آیین افتتاح پادگان جدید تیپ 130 پیاده شهید ˈعبدالله دلجویانˈ ارتش در بجنورد، گفت: طبق دستور فرمانده معظم کل قوا انتقال پادگان ها از محدوده شهرها همچنان در اولویت است.

وی از حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از ارتش در بحث انتقال پادگان های این نیرو به خارج از شهرها قدردانی کرد.

وی در خصوص انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر بجنورد گفت: اجرای این طرح مصوبه سفر رهبری به استان خراسان شمالی است که امروز عملیاتی و نخستین گردان تیپ 130 پیاده شهید عبدالله دلجویان در این مکان مستقر می شود.

در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهرماه 91، مقرر شد پادگان ارتش بتدریج از داخل شهر بجنورد به خارج از محدوده شهری منتقل شود.

پادگان جدید تیپ 130 پیاده شهید عبدالله دلجویان بجنورد در منطقه ˈکچرانلوˈ، واقع در ضلع جنوبی مرکز استان خراسان شمالی

تعداد بازدید از این مطلب: 939
بازدید : 939
رامین رها
22:22
چهار شنبه 28 خرداد 1393

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت 31 خرداد ماه، سی و سومین سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران؛ وی را چهره‌ای ماندگار و الهام‌بخش در عرصه‌های جهاد فی سبیل‌الله و مبارزه علیه نظام سلطه و استکبار معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در بخشی از این بیانیه آمده است: مطالعه و تأمل در زندگی شهید دکتر مصطفی چمران و شاخص‌های شخصیتی آن شهید ارجمند به‌ویژه بصیرت و آگاهی عمیق در حوزه حوادث و وقایع زمانه و هوشمندی و زکاوت در طرح‌ریزی‌های دفاعی و نظامی و نقطه اتکال و باور وی به معنویت و توکل الهی؛ نسخه‌های آموزنده و رهگشایی را فراروی نسل‌های تاریخ این سرزمین و نیروهای مسلح و مدافعین استقلال و تمامیت ارضی کشور و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

در این بیانیه افزوده شده است: روح والا و وارسته و تجارب علمی و آموزه‌های انقلابی و مبارزاتی ناشی از حضور در لبنان و همراهی با رزمندگان مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی در پیوند با عنصر دین‌داری و ولایت‌مداری از وی چهره‌ای ممتاز و فراملی ساخته بود؛ به گونه‌ای که با گذشت بیش از سه دهه از فراغ آن شهید عزیز، نام و یاد وی نزد مجاهدان مدافع آرمان فلسطین منشأ حرکت و اندیشیدن به جهاد و مقاومت است.

این بیانیه در ادامه با ترسیم نقش‌آفرینی‌های سترگ و حماسی شهید چمران در عرصه‌ی مقابله با ضد انقلاب در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و سپس رویارویی با ارتش بعثی صدام در جنگ تحمیلی تصریح کرده است: حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد شهید چمران یکی از فرماندهانی است که در صحنه‌های برخورد قاطعانه با تحرکات براندازانه و تجزیه‌طلبانه گروهک‌های ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی در کردستان و نیز حماسه آزادسازی شهر پاوه از لوث وجود آنان، نقشی سترگ و سرنوشت‌ساز ایفا کرد و نام خود را با تاریخ مقاومت و دشمن‌ستیزی ملت ایران عجین و تصویری از عمق عشق به اسلام، انقلاب و سربلندی میهن عزیزمان را برای همیشه به ودیعت گذارده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به ولایت‌مداری وتبعیت همه‌جانبه شهید چمران از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و پیشتازی و سلحشوری در اجرای مأموریت‌های محوله توسط آن حضرت از جمله تلاش در تشکیل اولین وزارت دفاع دوران جمهوری اسلامی ایران را نشانه قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهید عزیز قلمداد و افزوده است: نیل به مدارج بلند و افتخارآمیز علمی در معتبرترین مراکز دانشگاهی جهان با رتبه ممتاز و اخذ مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما تنها بخشی از استعداد و ظرفیت‌های فوق‌العاده شهید چمران را برای حضور شایسته و کارآمد در سنگرهای خطیر مدیریتی و مسؤلیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که شهادت او مانع تداوم نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بزرگ و تعیین کننده شد.

این بیانیه در پایان با اشاره به اینکه جبهه‌های دفاع مقدس به‌ویژه کوهستان‌های سر به فلک کشیده کردستان دلاور و بیابان‌های گرم و تفتیده خوزستان قهرمان و مناطق عملیاتی جنوب کشور همچنان یاد و خاطره آن شهید وارسته و شجاع را فریاد می‌زند به نیروهای مسلح مقتدر و سلحشور کشور در ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مردمی توصیه کرده است: با تأسی به تفکر و سیره عملی و جهادی شهید دکتر مصطفی چمران و دیگر شهیدان عرصه‌های دفاع از انقلاب و منافع ملی، سربلندی و موفقیت خود در صحنه مأموریت‌های محوله را در تبعیت از ولایت  فقیه و تحت فرامین و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) بیش از پیش تضمین نمایند

تعداد بازدید از این مطلب: 276
بازدید : 276
رامین رها
22:21
چهار شنبه 28 خرداد 1393

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در پایگاه هوانیروز کرمانشاه از سطح آمادگی این یکان بازدید کرده و ضمن تأکید بر توانمندی های خلبانان هوانیروز از رصد مداوم تهدیدها توسط ارتش خبر داد و گفت: با این میزان آمادگی، هیچ تهدیدی نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی در این بازدید گفت: خلبانان هوانیروز از توانمندی بالایی برخوردار هستند و تمرین های تیراندازی، پروازی و شب پرواز را به خوبی طی کرده و امروز، مانند سال های دفاع مقدس در آمادگی کامل به سر می برند.

وی در ادامه افزود: امروز احساس می کنیم با توجه به ظرفیت و قابلیتی که در ارتش  و نیرو های مسلح وجود دارد، هیچ تهدیدی نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد و اگر این اتفاق بیفتد ما تهدید کننده را پشیمان خواهیم کرد.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیر پاسخ به تهدیدها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ارتش رصد مداوم تهدیدها است و در این رابطه متناسب با تهدیدهایی که در زمین، هوا و دریا وجود دارد ظرفیت های لازم برای مقابله را ایجاد کرده است.

در این دیدار امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز نیز گفت: ما به طور مداوم آموزش هایی برای خلبانان و کارکنانی که متولی تعمیر و نگهداری وسایل پروازی هستند در مرکز آموزش و پایگاه هایمان داریم و سعی می کنیم که نتیجه این آموزش ها را در رزمایش ها و پرواز ها مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 291
بازدید : 291
رامین رها
22:18
چهار شنبه 28 خرداد 1393

مراسم جشن ازدواج ۸۰۰ نفر از کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در محل مرکز آموزشهای پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر حیدری در این مراسم اظهار داشت:‌ این برنامه‌ها بخشی از پازل بزرگی است بنام خوشآیندسازی محیط پادگان‌ها و این نیز به دستور فرمانده کل قوا است که تا جای ممکن محیط سربازی را خوشآیند کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرموده‌اند که مدام آشپزخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سرویس بهداشتی و حمام‌ها را کنترل کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 331
بازدید : 331
رامین رها
1:1
شنبه 24 خرداد 1393

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز عملیات نظامی دشمن با واژه‌های سیاسی صورت می‌گیرد چون از نظر نظامی دیگر توان آن را ندارند.

به گزارش دفتر ویژه رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در میان مقامات و مسئولان نیروهای مسلح، اظهار داشت: اینجا ستاد کل ولی امر مسلمین است یعنی هم ستاد فرماندهی کل قوا و هم ستاد کل نیروهای مسلح است، فرمانده کل قوا هم ولایت فقیه است یعنی یک نوح، کشتیبان ما است.

وی افزود: ما برای اسلام ناب و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت و وارث تمام انبیا و اولیا کار می‌کنیم و امروز آمریکا در مقابل ما است و در مبارزه در شرایط بسیار حساس هستیم، امروز آمریکایی‌ها ترویج می‌کنند که بگویند ایران دشمن و در مقابل ما است و مشکل ما در جهان، ایران است و این را با زبان هم می‌گویند و در آنجا هم که از گفتن پرهیز می‌کنند می‌گویند که ما ابر قدرت هستیم و ایران یک کشور است و در آنجایی که اعتراف می‌کنند قبول می‌کنند که ابرقدرت آمریکا در مقابل ایران زانو زده است. خیلی شرایط حساسی است مردم دنیا در سایه انفاس قدسی حضرت امام (ره) تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، بشریت علقه‌هایی با جمهوری‌اسلامی ایران و انقلاب اسلامی برقرار کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به صدور انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف با مدل‌های مختلف صادر و آثارش هم پیدا شده است. یک روزی به این فکر می‌کردند که جنگ با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مثل عراق و افغانستان صورت گیرد، اما امروز می‌دانند این جنگ با جمهوری اسلامی نیست و دامنه جهانی را در بر می‌گیرد. بنابراین باید قدرت ما را از درون نابود کنند.

سرلشکر فیروزآبادی تصرح کرد: برای علمیات روانی نیز نیاز به عوامل نفوذی و جاسوسی دارند، رادیوهای بیگانه و ماهواره‌ها یک تصویر پیدا می‌کنند و از روی آن فیلم می‌سازند، یک خبر پیدا می‌کنند و از روی آن خبر، صدها شایعه می‌سازند و این به این دلیل است که قصد سست کردن مردم ما را دارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: به هر حال باتوجه به نقش جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اقتدار نظامی و تسلیحات، دکترین‌ها و تاکتیت‌ها که هدف دشمن برای جاسوسی بود، امروز فرهنگ انقلاب اسلامی نیز هدف است. امروز عملیات روانی و شبکه‌ سایبری نیز هدف محسوب می‌شود، ما باید استراتژی دشمن را بشناسیم.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خامنه‌ای عزیز در حرم امام(ره) فرمودند که در هر کشوری انتخابات صورت می‌گیرد، 60 درصد مردم شرکت می‌کنند و رای می‌دهند و 40 درصد شرکت نمی‌کنند، آمریکا روی 40 درصد برنامه‌ریزی می‌کند.

فیروزآبادی گفت: اما در ایران اول شبکه ایجاد می‌کنند بعد با در نظر گرفتن اینکه چه اندازه افراد به سمت آنها تمایل پیدا می‌کنند، وقتی که مشخص شد روی این جور افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین می‌فرمایند هر که در مقابل حق و قانون سینه سپر کند، فتنه است، آمریکایی‌ها دائما دنبال فتنه‌انگیزی هستند و قصد دارند درون جمهوری اسلامی ایران افرادی پیدا شوند که در مقابل جمهوری اسلامی بایستند. قضیه اجتماعات و دعوت به خیابان‌ها امروز به عملیات نظامی دشمن تبدیل شده است و شکل سیاسی ندارند، اصلا عملیات نظامی دشمن با واژه‌های سیاسی صورت می‌گیرد چون از نظر نظامی دیگر توان آن را ندارند و از عهده مخارج آن بر نمی‌آید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم، رئیس جدید سازمان حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح را معرفی کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 314
بازدید : 314
رامین رها
1:9
چهار شنبه 21 خرداد 1393

پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان حسین پور، جانشین فقید فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی در فرودگاه مهرآباد تشییع شد.

مراسم تشییع مرحوم امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین‌پور، جانشین فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور جمع کثیری از فرماندهان، همکاران و خانواده وی در محل آشیانه جمهوری اسلامی ایران (فرودگاه مهرآباد تهران) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 660
بازدید : 660
رامین رها
1:8
چهار شنبه 21 خرداد 1393

در پی درگذشت مرحوم امیر سرتیپ خلبان رضا حسین پور، جانشین فقید فرماندهی آشیانه جمهوری اسلامی ایران، پیام تسلیتی از طرف دفتر مقام معظم رهبری صادر شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدین وسیله مراتب تسلیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده کل نیروهای مسلح به مناسبت درگذشت امیر سرافراز سرتیپ رضا حسین پور را به خانواده و همکاران محترم ایشان ابلاغ نموده و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر و توفیق را برای بازماندگان ایشان از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

دفتر مقام معظم رهبری، محمدی گلپایگانی

20 خرداد 1393

یادآوری می شود، مرحوم امیر سرتیپ دوم خلبان حسین پور پس از سالها خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه گذشته بر اثر عارضه قلبی به دیدار معبود شتافت.

مراسم تشییع پیکر پاک مرحوم حسین پور ساعت 8 صبح فردا سه شنبه (20/3/93) از محل فرودگاه مهرآباد، سپاه حفاظت هوایی، آشیانه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مرحوم امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین پور در سالهای دفاع مقدس به عنوان استاد خلبان در بسیاری از عملیات های پشتیبانی رزمی، سوخت رسانی انواع هواپیماهای شکاری بمب افکن نیروی هوایی و نقل و انتقال نیرو و تجهیزات و حمل مجروحین جنگی خدمات بی شائبه ای از خود نشان داد.

وی بعد از پایان جنگ تحمیلی با توجه به تجربه و مهارت بسیار بالای پروازی به آشیانه جمهوری اسلامی ایران منتقل و از تاریخ 18/1/1378 به سمت معاونت عملیات آشیانه جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید و پس از آن با نگرش به توانمندی ها و شایستگی هایی که داشت به جانشینی آشیانه نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 816
بازدید : 816
رامین رها
1:7
چهار شنبه 21 خرداد 1393

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی، به برکت جوانان حاصل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با تدبیر عالی ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت تجلیل از سربازان نمونه برگزارشده است.

وی افزود: مردم باید بدانند که اعزام جوانان به خدمت سربازی فرآیند بزرگی است و باید خانواده‌های سربازان به این موضوع افتخار کنند.

آل هاشم اذعان کرد: در هر نهادی افرادی هستند که از نظم و اقتدار خاصی برخوردارند، که مسئولیت‌پذیری و نظم، در دوره سربازی بر رفتار این افراد حاکم شده است.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند سربازی، دانشگاه انسان‌سازی و شخصیت‌سازی است، افزود: اگر در جامعه امروز موفقیت‌های عظیمی در کشور ما صورت می‌گیرد به همت جوانان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس، و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی به برکت جوانان حاصل شده است.

وی در پایان گفت: جوانان باید بیشتر دیده شوند و ما باید با برقراری ارتباط بیشتر با آن‌ها، در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی به موفقیت‌های قابل قبول‌تری برسیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 423
بازدید : 423
رامین رها
2:30
جمعه 16 خرداد 1393

آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این ویژه برنامه به همت نیروی دریایی ارتش امروز (12 خرداد ماه) با حضور مردم شهید پرور و انقلابی بندرعباس بر روی عرشه یکی از ناوشکن های این نیرو در منطقه یکم دریایی برگزار می شود.

یادآور می شود، این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور آیت الله نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس، سردار موحدی، رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد ارتحال حضرت امام (ره) و جمعی از کارکنان آجا و مردم شریف منطقه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، امسال ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور فرارسیدن 14خردادماه، سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین فرارسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد، ویژه برنامه های فرهنگی خاصی را تدارک دیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 490
بازدید : 490
رامین رها
2:27
جمعه 16 خرداد 1393

معاون اجرایی کل ارتش در خصوص جشنواره جوان سرباز گفت: جشنواره جوان سرباز هرسال در آستانه میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز سرباز برگزار می شود و طی آن ارزش و منزلت خدمت سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معلوم و ارج گذاری می شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش و دبیر اجرایی جشنواره جوان سرباز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به جشنواره جوان سرباز که قرار است 19 خرداد برگزار شود، بیان کرد: این آئین به نوعی احترام و ارزش گذاری به سرباز در درجه اول و سپس نشان دادن منزلت خدمت سربازی در ایران پس از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرباز در زمان هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در این زمان در تأمین امنیت، عنصر تعیین کننده، مورد تکریم و احترام است.

امیر سرتیپ محمودی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره جوان سرباز اعلام کرد: این کار به منظور ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی کارکنان جوان وظیفه سرباز در نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی اظهار کرد: سرباز، دفاع، اقتدار و امنیت ملی، سرباز، ایثارگری و فداکاری و سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته از جمله محورهای مهمی است که بر اساس آنها سربازان برتر نیروهای مسلح گزینش می شوند.

 

دبیر اجرایی جشنواره جوان سرباز با بیان این مطلب که شعار جشنواره  امسال "سرباز، عزت دین، اقتدار و امنیت کشور" است، توضیح داد: در کل 35 سرباز در سطح کل نیروهای مسلح انتخاب می شوند که از این تعداد 12 نفر از سوی ارتش، دو سرباز از ستاد کل، 9 نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 9 سرباز از نیروی انتظامی و سه نفر از سوی وزارت دفاع برگزیده می شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 609
بازدید : 609
رامین رها
2:26
جمعه 16 خرداد 1393

با حضور فرماندهان کل ارتش و سپاه جلسه اخوت فرماندهان عالی این دو نیروی مقتدر جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار جلسه اخوت فرماندهان ارتش و سپاه با حضور امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش و سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه که جانشین، فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و معاونین فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، هوا و فضا و معاونین فرمانده کل سپاه حضور داشتند، بر اهمیت هماهنگی و تعامل جدی نیروهای مسلح بویژه ارتش و سپاه در راستای ارتقای توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور تأکید شد.

در این نشست صمیمی و سرشار از معنویت سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، ضمن خیر مقدم به فرمانده کل ارتش، معاونین و فرماندهان نیروهای چندگانه این سازمان، وحدت و همدلی بین ارتش و سپاه را لازمه حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی و از خواسته‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دانسته و به بیان فلسفه وجودی سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و تشریح ماموریت‌های مختلف سپاه پرداخت.

فرمانده کل سپاه تحول و تعالی و به روز بودن در پاسخگویی به ماموریت‌های متنوع سپاه را از الزامات پاسداری صحیح، به موقع و غیر محافظه کارانه قلمداد و از فرمانده کل ارتش خواست بین سپاه و ارتش تعامل سازنده‌ای برای تبادل تجربیات و استفاده از نظرات یکدیگر ایجاد گردد.

وی اظهار امیدواری کرد گروه‌های کاری ارتش و سپاه بتوانند وظایف خود را در این راستا انجام دهند.

در ادامه این نشست امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت روز پاسدار و ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلسه‌ای با اشاره به اهمیت اقتدار و عزت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد فرمانده کل سپاه استقبال کرد و بر لزوم هم فکری و تبادل تجربیات این دو سازمان تاکید کرد.

سرلشکر صالحی یادآور شد ارتش و سپاه به عنوان بازوان پر توان ولایت و انقلاب اسلامی می‌توانند در کنار هم برای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا بیش از پیش تعامل سازنده‌ای داشته باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 476
بازدید : 476
رامین رها
2:16
جمعه 16 خرداد 1393

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با منطقی قوی و به کارگیری تمام ظرفیت خود پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران را هدف قرار داده است، گفت: به یاری خدا و با استفاده از گفتمان انقلاب اسلامی و آموزه های امام (ره) موفق شدیم سرمایه گذاری کلان و درازمدت و وحشتناک  سازی  تصویر از ایران را از سوی صهیونیست ها  تا حد زیادی خنثی کنیم. محمد جواد…

ما هم از  این بابت از زحمات دکتر ظریف  تشکر ویژه داریم  و از عصبانیت سردمداران رژیم صهیونیستی این قابل درک است ولی معتقدیم  اعتماد کردن به این  طیف   فریبکار هوشمندی نیست بایستی این مذاکرات و به ظاهر تعاملات را میدان  منازعه واقعی دانست تا دشمن نتوانست ماهی مقصود خود را در این سی وچهار سال صید کند  در این عرصه به هدف خود برسد البته با توجه هوشیاری و سابقه انقلابی متولیان دستگاه دیپلماسی ایران مطمءن هستیم که   دشمن در  این منازعه  هم ضربه فنی خواهد شد

تعداد بازدید از این مطلب: 491
بازدید : 491
رامین رها
2:15
جمعه 16 خرداد 1393

سامانه راداری «قدیر» با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح رونمایی شد.

سامانه راداری «قدیر»، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح وارد چرخه عملیاتی شد.

رادار «قدیر» با برد 1100 و ارتفاع 300 کیلومتر برای اولین بار در رزمایش پیامبر اعظم(ص)6 تست شده بود.

از این رادار توانمند (ساخته شده در مرکز جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه) برای کشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز (استیلز)، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) استفاده می‌شود.

رادار آرایه فازی «قدیر» با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر جنگ الترونیک، در نقاط مختلف میهن اسلامی نصب شده و اطلاعات آن قابل انتقال به تمام نقاط کشور است.

بیش از 100 آنتن با قابلیت گردش 360 درجه برروی این رادار نصب شده است.

همزمان با رونمایی از این رادار، سایت راداری قدیر گرمسار نیز به نام «شهدای بعثت» نام گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 529
بازدید : 529
رامین رها
2:13
جمعه 16 خرداد 1393

از صبح امروز جمعی از کارکنان ارتش و خانواده های آنان به منظور گرامیداشت نام و یاد بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در قالب کاروان هایی از سرتا سر میهن اسلامی به شهرستان خمین اعزام شدند. 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاروان های ارتش بعد از حضور در بیت قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های والای آن امام همام، به مرقد مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در تهران به منظور شرکت در بیست و پنجمین سالگرد و آئین بزرگداشت آن عزیز خواهند رفت.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 523
بازدید : 523
رامین رها
2:11
جمعه 16 خرداد 1393

به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، آئین بزرگداشتی باحضور رئیس ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در ستاد کل نیروهای مسلح بر عرشه یکی از شناورهای منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در ابتدای این آئین، دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش طی سخنانی امام را برجسته ترین شاخص انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: هر نوع برنامه ریزی دشمنان حتی اگر با همراهی افراد ساده دل و غافل توأم شود در پرتو ایستادگی و بصیرت ملت بزرگ ایران که به واقع ادامه دهنده راه امام عزیز هستند، در نهایت به تقویت جمهوری اسلامی منجر خواهد شد .

در ادامه سردار موحدی نیز طی سخنانی گفت: امام(ره)، انقلاب و نظام را متعلق به توده‌های مردم می‌دانستند و همه پیروزی‌ها را به ملت منتسب می‌کردند. مسیر امام(ره) از مسیر نورانی اهل بیت(ع) و ولایت می‌گذرد .

سردار موحدی با بیان این که ترویج اندیشه های امام(ره) باید در یک فضای صمیمی و دانشگاهی صورت گیرد، تصریح کرد: دیدار از جماران و بازید از محل ساده زندگی امام، می تواند برای نیروهای جوان کشور در ایجاد یک پیوند عاطفی میان امام و جوانان که امام را ندیده اند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با تأکید بر حفظ وحدت میان نیروهای مسلح، تصریح کرد: همکاری و همدلی نیروهای مسلح در برگزاری با شکوه تر مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران موجب نا امیدی دشمنان این نظام خواهد شد.

سردار موحدی در پایان با اشاره به اهمیت اتحاد نیروهای مسلح از منظر حضرت امام خمینی(ره) گفت: اتحاد نیروهای مسلح یکی از خواسته‌های امام خمینی(ره) بود لذا مراسم بزرگداشت ایشان باید محل تبلور اتحاد بین همه نیروهای مسلح باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 352
بازدید : 352
رامین رها
2:10
جمعه 16 خرداد 1393

در راستای نشر و توسعه فعالیت های اثرگذار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و انعکاس هرچه بهتر رویدادها و برنامه های فرهنگی و آموزشی این سازمان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و شبکه سراسری رادیو معارف به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت و اثربخشی فعالیت های رسانه ای رادیو معارف که با رویکرد اشاعه فرهنگ دینی و معارف اسلامی صورت می گیرد، گفت: با نگرش به ماموریت اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که ترویج، گسترش و تعمیق اندیشه و بینش دینی و انقلابی در بین آحاد فرماندهان و کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد؛ شبکه رادیویی معارف می تواند در این راستا و به عنوان یک رسانه فراگیر به ارتش کمک نماید.

این تفاهم نامه همکاری در چهار ماده و 17 بند و بیشتر در خصوص تبادل اطلاعات پژوهشی، پوشش خبری و رسانه ای رویدادهای اثرگذار فرهنگی، تهیه و تولید برنامه های جامع علمی و آموزشی، برنامه سازی در خصوص زندگی شهدا، جانبازان و آزادگان ارتش و نیز تولید و پخش برنامه های حماسی مرتبط با حضور درخشان ارتش در سالهای دفاع مقدس و پس از آن مورد بررسی و تفاهم قرارگرفته است.

گفتنی است، در این دیدار که تعدادی از مدیران فرهنگی و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز حضور داشتند؛ این تفاهم نامه همکاری بین حجت الاسلام سید داود موسوی، معاون آموزش این سازمان و حجت الاسلام محمد لطفی، مدیر شبکه سراسری رادیو معارف به امضاء رسید

تعداد بازدید از این مطلب: 333
بازدید : 333
رامین رها
2:8
جمعه 16 خرداد 1393

با حضور فرماندهان کل ارتش و سپاه جلسه اخوت فرماندهان عالی این دو نیروی مقتدر جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار جلسه اخوت فرماندهان ارتش و سپاه با حضور امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش و سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه که جانشین، فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و معاونین فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، هوا و فضا و معاونین فرمانده کل سپاه حضور داشتند، بر اهمیت هماهنگی و تعامل جدی نیروهای مسلح بویژه ارتش و سپاه در راستای ارتقای توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور تأکید شد.

در این نشست صمیمی و سرشار از معنویت سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، ضمن خیر مقدم به فرمانده کل ارتش، معاونین و فرماندهان نیروهای چندگانه این سازمان، وحدت و همدلی بین ارتش و سپاه را لازمه حرکت پیش رونده انقلاب اسلامی و از خواسته‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دانسته و به بیان فلسفه وجودی سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و تشریح ماموریت‌های مختلف سپاه پرداخت.

فرمانده کل سپاه تحول و تعالی و به روز بودن در پاسخگویی به ماموریت‌های متنوع سپاه را از الزامات پاسداری صحیح، به موقع و غیر محافظه کارانه قلمداد و از فرمانده کل ارتش خواست بین سپاه و ارتش تعامل سازنده‌ای برای تبادل تجربیات و استفاده از نظرات یکدیگر ایجاد گردد.

وی اظهار امیدواری کرد گروه‌های کاری ارتش و سپاه بتوانند وظایف خود را در این راستا انجام دهند.

در ادامه این نشست امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت روز پاسدار و ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلسه‌ای با اشاره به اهمیت اقتدار و عزت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد فرمانده کل سپاه استقبال کرد و بر لزوم هم فکری و تبادل تجربیات این دو سازمان تاکید کرد.

سرلشکر صالحی یادآور شد ارتش و سپاه به عنوان بازوان پر توان ولایت و انقلاب اسلامی می‌توانند در کنار هم برای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا بیش از پیش تعامل سازنده‌ای داشته باشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 374
بازدید : 374
رامین رها
13:21
پنج شنبه 8 خرداد 1393

طی مراسمی و همزمان با 27 رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، مرکز صدای مشاور خانواده ها به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی خانواده های کارکنان ارتش در این رابطه به پایگاه اطلاع رسانی آجا گفت: امروزه برای مشاوره های اجتماعی سامانه های گوناگونی وجود دارد که به خانواده ها کمک می­کند دستیابی به روان شناس، مشاور و مددکار اجتماعی سهل و آسان شود و مشاوره تلفنی می تواند یکی از مهم ترین ابزار جهت دسترسی آسان و سریع به مشاور باشد.

وی در ادامه گفت: با تدبیر ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و هدایت و حمایت معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان؛ مرکز صدای مشاور خانواده های کارکنان ارتش همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام طی مراسمی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

  مدیر امور فرهنگی خانواده ها هدف از راه اندازی این مرکز را ارتقای سلامت روانی و تحکیم بنیان خانواده های کارکنان و رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی و نیز ارائه مشاوره در خصوص مسائل خانوادگی، ازدواج، تربیتی و مذهبی عنوان کرد.

وی افزود:  علاقه مندان به دریافت مشاوره از این مرکز می توانند از ساعت 8 تا 14 با شماره تلفن 42640- 021 تماس بگیرند.

 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 371
بازدید : 371
رامین رها
13:21
پنج شنبه 8 خرداد 1393

همزمان با سوم خرداد سالروز پیروزی رزمندگان در عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، مراسم شکرگزاری یکان های منتخب ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین در حرم امام راحل برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی رزمندگان برای دفاع در برابر همه تهدیدها سخت و نیمه سخت تاکید کرد و گفت: عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) در روز دهم اردیبهشت سال ۶۱ آغاز شد و با ۲۶ روز مقاومت، عملیات در چنین روزی و در روز سوم خرداد ۶۱ پایان پذیرفت و به اشغال ۵۷۵ روزه یا ۱۹ ماهه خرمشهر پایان داد.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را زمان کم این عملیات تا عملیات قبلی یعنی عملیات فتح‌المبین دانست و افزود: حدود یک ماه پیش از این عملیات، عملیات فتح‌المبین توسط رزمندگان اسلام انجام شده بود که همه نظامیان می‌دانند که یک ماه زمان کمی برای برگزاری چنین عملیاتی با این وسعت و عظمت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: حضرت امام (ره) از عملیات فتح‌المبین به فتح‌الفتوح یاد کردند که این عملیات در فروردین سال ۶۱ پایان یافت که دقیقا پس از یک ماه از این عملیات، رزمندگان اسلام خود را برای اجرای عملیات بیت‌المقدس آماده کردند که این زمان کمی برای اجرای عملیات بود.

امیر سیاری افزود: منطقه عملیات بیت‌المقدس حدود ۶ هزار کیلومتر بود و نزدیک به دو برابر وسعت نسبت به عملیات فتح‌المبین داشت که رزمندگان اسلام می‌بایست با تجهیزات و ادوات محدودی که در اختیار داشتند این عملیات را نیز به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: دشمن تا بُن دندان مسلح پس از فتح خرمشهر اعلام کرده بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به او می‌دهیم که رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس توانستند طی ۲۶ روز خرمشهر را فتح کنند که این از عجایب روزگار بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را قدرت اجرای عملیات تهاجمی عبور از رودخانه توسط نیروهای نظامی دانست و افزود: در شب اول عملیات، این اتفاق توسط رزمندگان اسلام افتاد و نزدیک به ۴۰ هزار نیرو و حدود ۲۵۰۰ خودرو و تجهیزات نیز توسط رزمندگان اسلام از رودخانه عبور داده شدند که این نیز از عجایب است.

امیر دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به نتایج داخلی و بین‌المللی این عملیات پس از فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: نتایج ارزشمند سیاسی و نظامی که پس از این عملیات به دست آمد از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس بود. در این عملیات نیروهای نظامی موفق شدند به هدف تاکتیکی دسترسی پیدا کرده و خرمشهر را آزاد کنند همچنین دشمن را تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عقب برانند و برای اجرای عملیات‌های بعدی نیز آماده شوند.

دریادار سیاری انهدام ماشین جنگی دشمن را یکی از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر دانست و گفت: بخش عمده ای از ماشین جنگی عراق از جمله پنج لشکر دشمن با رشادت‌های لشکر اسلام در عملیات بیت‌المقدس منهدم شد.

وی در ادامه ۱۸ هزار اسیر، ۱۶ هزار کشته و مجروح و انهدام ۳۴ هزار نیروی دشمن را یکی دیگر از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس دانست و گفت: این دستاوردها علیرغم همه پشتیبانی‌ها و تقویت‌هایی که از سوی کشورهای دنیا برای کشور انجام می‌شد به دست آمد و ما توانستیم از این طریق ماشین نظامی دشمن را منهدم کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به نتایج سیاسی این عملیات و فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: اولین اثر این عملیات این بود که ما به هدف راهبردی مشخص شده که از ابتدای جنگ و دفاع مقدس با رهنمودهای امام بزرگوار مد نظر داشتیم، دست یافتیم.

وی به آثار بین‌المللی، ملی و فرامنطقه‌ای این عملیات اشاره کرد و گفت: این عملیات باعث شد جمهوری اسلامی ایران همواره موضع و دست برتر را داشته باشد و دشمن در موضع انفعالی قرار گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 356
بازدید : 356
رامین رها
13:20
پنج شنبه 8 خرداد 1393

راکت‌های نازعات و فجر5 در رزمایش بیت‌المقدس نیروی زمینی ارتش شلیک شد.

در اولین مرحله از رزمایش بیت‌المقدس 26 نیروی زمینی ارتش که در منطقه عمومی کاشان و اصفهان در حال برگزاری است، راکت نازعات و فجر 5 شلیک شد.

این رزمایش از امروز آغاز شده و فردا همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با حضور یگان‌های مختلف پیاده، ‌مکانیزه، هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه اصفهان به پایان می‌رسد.

شلیک امروز راکت‌های فجر5 و نازعات در حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح شلیک شدند.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 356
بازدید : 356


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر