بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
9:32
شنبه 29 شهريور 1393

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در محل مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه انس با قرآن و نشستن بر سر سفره قرآن کریم برای همه حافظان و قاریان و خدمتگزاران قرآنی ارزشمند بوده و از الطاف الهی می باشد؛ گفت: فعالیت های قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر و قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی دشمن به طور آشکار در مقابل ما قرار داشت و نقشه های او قابل شناسایی و مقابله بود، گفت: امروز شناسایی نقشه ها و تاکتیک های دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار پیچیده بوده و با توجه به اینکه دشمن مرتب چهره عوض می کند، شناخت نقشه ها و فریب های او نیاز به برنامه ریزی گسترده و دقت زیادی دارد که تنها با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت می توان به این شناخت و معرفت رسید.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ نرم دشمن و ناتوی فرهنگی گفت:  در حال حاضر در زمینه مقابله با جنگ نرم فعالیت های بسیار خوبی هرچند پس از تاخیر زیاد در سطح کشور در حال انجام و پیگیری می باشد که یکی از مهمترین آنها ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان است.

دکتر افتخاری همچنین تصریح کرد: امروز دنیای استکبار در دفاع از حقوق زنان، کودکان و جوانان حرفهای زیبایی می زند و کنوانسیون های مختلفی در دفاع از حقوق آنها تشکیل می شود، اما در برابر مداخلات نظامی، جنایات تکفیری ها و ظلمی که علیه زنان و کودکان عراق و غزه و ... می شود چرا صدایی از این مجامع و کنوانسیونها به گوش نمی رسد و سکوت کرده اند؟!!




رئیس فراکسیون مجلس در ادامه افزود: اگر ما با ولایت باشیم و در مسیر قرآن کریم و اهل بیت حرکت نماییم، همانگونه که امام علی (ع) فرمودند نباید نگران دشمن باشیم، بلکه با برنامه ریزی مناسب و آگاه سازی جامعه اسلامی تمامی توطئه ها و نقشه های شوم دشمن را خنثی خواهیم ساخت.

گفتنی است،  در مراسم پایانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزتی، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار بی غم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار بختیاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)،  حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین طالبی نیا، جانشین ستاد نماز جمعه تهران، معاون هماهنگ کننده سازمان حفظت و اطلاعات ارتش، رؤسا و معاونین فرهنگی ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و... حضور داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
بازدید : 258
رامین رها
9:31
شنبه 29 شهريور 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در آئین پایانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش گفت: با وجود تعداد قابل توجهی از  قاریان و حافظان قرآن کریم و برنامه ریزی ها و فعالیت های گسترده قرآنی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه قرآنی در ارتش هر روز ریشه دار تر و پربار تر می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام واحدی در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در محل مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد؛ تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در برپایی مسابقات قرآنی در بین سازمان ها و نهادهای کشور پیشگام بوده و از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا امروز رقابت های قرآنی خود را به طور منظم برگزار نموده است؛ الحمدالله امروز نیز در امر توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و حدیث و اهتمام به امور قرآنی یکی از سازمان های برتر و موفق کشور بوده به طوریکه حاصل این فعالیت ها، معرفی صدها قاری و حافظ ممتاز کشوری و بین اللملی از بین کارکنان و خانواده های محترم این عزیزان به جامعه قرآنی کشورمان می باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش و همت حفاظ جوان و نوجوان و خانواده های آنان که در طی سالهای گذشته در مدت زمان کوتاهی توانسته اند موفق به حفظ قرآن کریم شوند؛ به فعالیت های اثرگذار عقیدتی سیاسی های یکان های ارتش در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: اهتمام عقیدتی سیاسی ها به انجام فعالیت های قرآنی که الحمدالله تا امروز منشأ اثرات بسیار خوبی در سطح ارتش بوده است مورد تاکید ما می باشد و مسابقات قرآنی به منظور ارزیابی این فعالیت ها هرسال و به صورت منظم در سطوح و مقاطع مختلف برگزار می گردد.




معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه به ارائه گزارشی از سیر مراحل برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش پرداخت و افزود: از بین 9384 شرکت کننده در مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات، در مجموع 324 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که طی دور روز رقابت در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان 123 نفر (شامل 34 نفر از خواهران شاغل، 40 نفر از برادران و 49 نفر از خواهران در بخش خانواده های کارکنان ارتش) به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند که امروز در حضور مسئولان و فرماندهان حاضر در مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 198
بازدید : 198
رامین رها
9:28
شنبه 29 شهريور 1393

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در محل مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بین 9384 شرکت کننده در مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات، در مجموع 324 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که طی دور روز رقابت در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان 123 نفر (شامل 34 نفر از خواهران شاغل، 40 نفر از برادران و 49 نفر از خواهران در بخش خانواده های کارکنان ارتش) به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند که در حضور مسئولان و فرماندهان حاضر در مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.



بنابر این گزارش، در بخش خواهران شاغل خانم ها: معصومه، محمدپور، فرشته تاخیره، سکینه مرادی و فاطمه فلاح در قرائت ترتیل، خانم ها: راضیه مؤمنی، سیده بی بی زهراحسینی، مرضیه عطایی و اعظم طلا در حفظ 5 جزء، خانم ها: بیتا سنگانی، پروین نوعی، مرضیه  غلامی و مریم عبدالله زاده در حفظ 10 جزء، خانم ها: حکیم عبدالعظیمی، معصومه عربی، پروین مهدی کرمی و  منصوره صادقی در حفظ 15 جزء، خانم ها: شهره طایی، مرضیه      مقصود لو و فاطمه جلالی در حفظ 20 جزء، خانم ها: ماه طناز استوار، سکینه طلایی، سهیلا محمد بیگی و کبری کشاورز در حفظ 30 جزء، خانم ها: زهرا پناه زاده، سهیلا غریب، سیده طاهره موسوی، خدیجه حقیقت گشتی و عصمت غریبیان در مفاهیم سطح یک و خانم ها: سمیه عباسی، سمیه نصرتی، مریم رحیمی، رقیه   تواضع و فرزانه واثقی در مفاهیم سطح دو رتبه های برتر را بدست آوردند.




همچنین در بخش براداران مسابقات خانواده های کارکنان ارتش نیز آقایان: عیسی صدفی، مهدی هدایتی فر، رضا آریایی فر، وحید مهدی زاده و بهنام مراد قلی در قرائت تحقیق، آقایان: فرشاد زمانیان، محمد قیطاسیان، امین شریفی، میلاد سینا و محمد رضا مقدادی در مفاهیم، آقایان: محمد مهدی فاخر، امید حسینی نژاد، محمد صالح صابر، علی رهبر و جواد شادمانی در حفظ 3 جزء، آقایان: مهدی یعقوبیان، محمد امین حدادی، رضا مهدوی و رضا صادقی زاده در حفظ 30 جزء حائز نمرات بالاتر شدند.



همچنین در بخش خواهران مسابقات خانواده های کارکنان ارتش نیز خانم ها: سمانه صداقت زاده، اشرف نادی، سعیده ماهرو، محبوبه سادات سید صالحی و شمسی رزم آور در حفظ 30 جزء قرآن کریم به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.



گفتنی است،  در مراسم پایانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزتی، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار بی غم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار بختیاری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)،  حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین طالبی نیا، جانشین ستاد نماز جمعه تهران، معاون هماهنگ کننده سازمان حفظت و اطلاعات ارتش، رؤسا و معاونین فرهنگی ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و... حضور داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 233
بازدید : 233
رامین رها
15:1
شنبه 22 شهريور 1393

امیر سرتیپ باقری در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره همایش ممتازین نیروی زمینی ارتش گفت: همه کسانی که لباس مقدس سربازی را پوشیده اند ممتاز هستند اما شما 313 نفری که انتخاب شده اید ممتازینی هستید که این انتخاب، مسئولیت شما را دو چندان کرده است.

وی در ادامه با بیان این که ممتاز شدن سخت و ممتاز ماندن سخت تر است، گفت: شما به عنوان افراد منتخب و ممتاز نیروی زمینی ارتش باید در سه حوزه توجه داشته باشید: اول حوزه اجتماعی که در این حوزه، دیگران و مسئولین، ما را مورد ارزیابی قرار می دهند. دوم حوزه خانواده که در آن، خانواده، همسر، فرزندان و بستگان قضاوت کننده کار ما هستند و ما باید تلاش کنیم در این حوزه نمونه باشیم و سوم بندگی خداوند که بسیار مهم است و تقوای الهی و بندگی خداوند باید به عنوان ملاک و معیار ما در این حوزه باشد و ما به عنوان سربازان این مرزر و بوم باید در این حوزه تمام وجود خودمان را در جهت بندگی خداوند قرار دهیم.

امیر سرتیپ باقری در ادامه نیروی انسانی را کلیدی ترین سرمایه هر سازمانی خواند و گفت: باید این سرمایه انسانی، شاخصه های الهی شناخت و معرفت به خداوند و بصیرت و ولایت مداری داشته باشد.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، دشمن شناسی را یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: دشمن برای شناخت و عملکرد نیروهای مسح ما بسیار فعال بوده و با ارزیابی عملکرد ما در دوران دفاع مقدس معیار شناختش را دوران دفاع مقدس قرار داده است.

در این مراسم همچنین امیر سرتیپ فهمیده، معاون نیروی انسانی نیروی زمینی گزارشی از روند برگزاری این همایش ارائه کرد.
شایان ذکر است مراسم تقدیر از ممتازین نیروی زمینی به میزبانی قرارگاه شمال شرق ارتش در مشهد مقدس برگزار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 306
بازدید : 306
رامین رها
15:1
شنبه 22 شهريور 1393

مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سه روز از دوشنبه تا چهارشنبه  24 تا 26 شهریورماه جاری با حضور بیش از 330 نفر از منتخبان قرآنی در محل مرکز همایشهای کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود: این مسابقات در مقطع خواهران شاغل در 8 رشته شامل قرائت ترتیل ، حفظ  5 جزء ، 10 جزء ، 15 جزء ، 20 جزء ، 30 جزء، مفاهیم سطح 1 ( تا دیپلم) و 2 ( فوق دیپلم به بالا) و مسابقات خانواده های کارکنان ارتش نیز در بخش برادران و خواهران در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 30 جزء و مفاهیم مقطع همسران و فرزندان برگزار می گردد.

حجت الاسلام محمدی پیام همچنین گفت: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از صبح روز دو شنبه 24 شهریور ماه رقابت خود را با قضاوت داوران برجسته کشوری آغاز می کنند و پس از 2 روز در صبح چهارشنبه 26 شهریورماه در آیین پایانی این مسابقات از 123 نفر از برگزیدگان با حضور جمعی از مسئولان وفرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح تقدیر خواهد شد.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 251
بازدید : 251
رامین رها
15:0
شنبه 22 شهريور 1393

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان این سازمان در مرکز همایش های کوثر سخن می­گفت، اظهار داشت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت در لوای ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) امام خامنه ای عزیز می باشد.

وی در ادامه و در پی عمل جراحی موفقیت آمیز معظم ­له افزود: با اعلام سلامتی و بهبودی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از عمل، موجی از شادی و خوشحالی کارکنان ارتش و خانواده های ولایت مدار آنها را در برگرفت و با انجام مراسم خود جوش در مساجد و نمازخانه­ های یکان های آجا و منازل سازمانی خشنودی خود را با دعا و نیایش ابراز و سلامتی روز افزون ایشان را از خداوند متعال خواستار شدند.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین افزود: نعمت وجود فرمانده و رهبری حکیم و درایتمند که همچون ناخدایی کارکشته جمهوری اسلامی ایران را از تند باد های حوادث مصون داشته و باعث سربلندی، افتخار و عظمت ایران اسلامی در سرتاسر دنیا شده؛ همواره جای شکرگذاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان گفت: ان ­شاء لله سایه پر برکت امام خامنه ای تا ظهور حضرت مهدی (عج) بر سر این ملت قدرشناس و مومن مستدام باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
بازدید : 268
رامین رها
7:46
دو شنبه 17 شهريور 1393

امیر سرتیپ دوم شاهرخ شهرام، معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به فرود هواپیمای شرکت اسکای دوبی امارات در فرودگاه بندر عباس گفت: این هواپیما در تاریخ 14/6/93 از مبداء قندهار به مقصد دوبی قصد طی مسیر از آسمان ایران را داشته است که به علت عدم تطابق معرف پروازی و مدل هواپیمای اعلام شده در طرح پروازی و به دلیل حساسیت موضوع از طریق مرکز عملیات پدافند هوایی در بندر عباس به این هواپیما دستور بازگشت داده می شود.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، شهرام در ادامه اظهار داشت: پس از اخطار به هواپیمای مورد نظر مبنی بر بازگشت و عدم تمکین این هواپیما بلافاصله اقدامات تاکتیکی انجام شد که پس از از انجام این اقدامات هواپیما ضمن برقراری تماس رادیویی جهت فرود در فرودگاه بندر عباس درخواست مجوز می کند که با مجوز قرارگاه پدافند هوایی در این فرودگاه به زمین می نشیند و پس از بررسی عوامل قرارگاه پدافند هوایی و عناصر تامینی فرودگاه مشخص می شود این هواپیما از نوع بویینگ 737 و متعلق به کشور امارات و دارای 141 نفر مسافر و 7 نفر خدمه پروازی است و پس از انجام اقدامات لازم و تصحیح طرح پروازی و اخذ مجوزهای مربوطه این هواپیما  فرودگاه بندر عباس را به مقصد دوبی ترک می نماید.

امیر شهرام تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی به صورت شبانه روزی و بدون وقفه آسمان کشور را رصد می کند و برابر مقررات هوانوردی بین المللی و قوانین کشور جمهوری اسلامی به هیچ پرنده ای اجازه ورود بدون مجوز و هماهنگی را به آسمان کشور نخواهد داد ودر این مورد با قاطعیت کامل عمل میکند.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
بازدید : 245
رامین رها
7:46
دو شنبه 17 شهريور 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان، مهم ترین هدف سیاست های خصمانه خود را کشور و نظام جمهوری اسلامی قرار دادند ولی با هوشمندی و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نیل به اهداف خود ناکام ماندند.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در همایش تجلیل از ممتازین نیروی زمینی ارتش در مشهد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان و روحانیون نیروی زمینی برگزار شد، افزود: مهم ترین هدف آمریکا و مستکبران از زمینه سازی حادثه 11 سپتامبر و لشکر کشی به عراق و افغانستان، کشور ما بود و آنها برای حمله به ایران زمینه سازی می کردند ولی با رهبری های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح، به اهداف خود نرسیدند.

وی ادامه داد: مهم ترین تهدید امروز در منطقه و جهان، جنگ های نیابتی است و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تجهیز گروه های تروریستی و تکفیری نظیر داعش، النصره و جند الشیطان از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین شیعه و سنی دریغ نمی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان این که شغل نظامی گری سختی های خاص خود را دارد که ممکن است از چشم دیگران محفوظ بماند ولی اجر آن در پیشگاه الهی محفوظ است، افزود: نیمی از عوامل نقش آفرین در کسب برتری های ممتازین نیروهای ارتش مدیون همکاری خانواده های آنان است.

در پایان این همایش 313 نفر از ممتازین یکان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخشها و رشته های گوناگون تجلیل شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 201
بازدید : 201
رامین رها
9:30
شنبه 15 شهريور 1393

سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری هیئت کوهنوردی ارتش به مناسبت دهم شهریور ماه روز پدافند هوایی با اعزام تیم کوهنوردی منتخب آجا موفق به فتح قله دماوند، بام ایران شدند.  به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش، در این صعود که با حضور 32 نفر و به سرپرستی سرگرد نادر رمضان خانی دبیر هیئت کوهنوردی ارتش به میزبانی تربیت بدنی قرارگاه پدافند هوایی آجا برگزار شد، کوهنوردان پس از صعود به قله دماوند از جبهه غربی، با برافراشتن پرچم ایران اسلامی یاد و خاطره 48000 شهید ارتش را گرامی داشتند

تعداد بازدید از این مطلب: 276
بازدید : 276
رامین رها
9:28
شنبه 15 شهريور 1393

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم کسی جرأت درگیری با ایران را داشته باشد، نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند.

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر،‌ اظهار داشت: شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است و این در کشورهای دیگر بی‌تاثیر نیست، وقتی مسابقه قدرت بین کشورهای بزرگ راه می‌افتد، این موضوع روی کشورهای منطقه تاثیر می‌گذارد، قدرت های بین‌المللی همچنان دنبال مسابقه‌هایی هستند که از زورشان استفاده کنند.

وی افزود: درست است که ایران از یک استوانه‌ای برای امنیت برخوردار است اما شرایط منطقه پرتحرک است و باید بسیار دقیق رصد و برنامه‌ریزی کرد و یک عامل کانونی آن نیروهای نظامی است ولی من فکر نمی‌کنم کسی جرات درگیری با ایران را داشته باشد، نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند و داشتن نیروهای مسلح قوی در منطقه همواره جنبه امنیت‌ساز داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: همواره بوشهر یکی از نقاط حساس کشور و همواره مورد توجه دیگران بوده است. مجاهدانی در این خطه حضور داشتند و در برابر بیگانگان مجاهدت کردند و از سرزمین و مرزهای ایران دفاع کردند و این هیبت درخشان برای منطقه است که با روحیه مجاهدانه از ایران دفاع کردند.

لاریجانی گفت: امروز شما در چنین جایگاهی قرار دارید که با امکاناتتان می‌خواهید نقش بازدارنده در منطقه داشته باشید و توانمندی ایران را نشان دهید، شرایط اینجا شرایط سختی است و منزلت کار شما امروز منزلت بالایی است، گاهی غربی‌ها هم می‌گویند که نقطه اتکا در ایجاد امنیت در منطقه جمهوری اسلامی ایران است، ثمره پایداری شما این است که ثبات امنیتی در ایران به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: عناصر درگیر شاید تغییر کنند ولی در روش قدرت‌های بزرگ تغییری شاهد نیستیم، نقش نیروهای مسلح در جنبه بازدارندگی بسیار مهم است و کشورهایی که غفلت کردند دچار مشکل شدند.

رئیس مجلس تاکید کرد: بسیاری از کشورها به دنبال سازماندهی نیروهای نظامی نبودند، در چنین شرایط و در شرایط بین‌المللی و شرایط نسبتا پرتحرک منطقه‌ای، یک کار بسیار دقیق با استراتژی درست در کشورمان صورت گرفت که ایران هم‌اکنون دارای امنیت است.

وی افزود: بخش دریایی، یک نیروی راهبردی برای کشور ماست، اگر از نظر شرایط امنیتی دنیا را بررسی کنیم، اکثر‌ جنگ‌ها به سمت استفاده از قدرت دریایی سوق یافته است، امروز نیروی دریایی در جنگ‌های اخیر، متن قرار گرفته است.

به گفته وی، حتی پرتاب موشک‌ها از دریاها و ناو‌ها صورت می‌گیرد، اگر کشوری بخواهد در مبارزات نظامی حضور یابد ولی نتواند از قدرت دریایی‌اش استفاده کند، مجبور است در لاک خودش باشد.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: وقتی این حرف را مبنا قرار می دهیم باید متناسب با آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم، دولت و مجلس باید به تحقق راهبردی بودن نیروی دریایی توجه خاصی داشته باشند و باید از پشتیبانی‌های لازم در این زمینه استفاده کنند و ساز و کار لازم را برای تسلط نیروی دریایی فراهم آورند.

لاریجانی همچنین یادآور شد: امروز کشور ما احتیاج به یک خیزش اقتصادی دارد، مجموعه مشکلات درونی کشور و برخی اشکالات موجب شده که دولت و مجلس وقت زیادشان را به این امور صرف کنند، یک سمت‌گیری را مقام معظم رهبری مشخص کردند و آن تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید داخلی باشد و این تولید داخلی نیز باید مردمی باشد، گفت: لذا هم روش و هم رویکرد دولت و مجلس باید به این سمت برود اما مهمتر از آن ایجاد امنیت در کشور است، امنیت روانی به وظیفه رسانه‌ها و نیروهای سیاسی مربوط می‌شود و افراد باید احساس کنند شرایط قابل پیش‌بینی دارند و می‌‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، مصادیق باید به سمت همگرایی در کشور پیش رود ولی مهمتر از آن ایجاد شرایطی است که امنیت دفاعی را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: باید از نظر امنیتی در ترازی باشیم که اقتصاد کشور قابل پیش‌بینی باشد، مجموعه شرایط فعلی کشور شرایط نسبتا داغی است.

لاریجانی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: باید این موضوع را در مقام عمل مدنظر قرار داد که نیروهای قدرتمندی ایجاد شود، همه نیروهای مسلح ما ورزیدگی کافی و تجربه دفاعی ارزشمند دارند و با مانور رشد نکرده‌اند بلکه در جنگ رشد کرده‌اند و این دستاورد بزرگی برای ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر شما در بوشهر باعث شده که هم امنیت منطقه پایدار بماند و هم در شرایط مختلف، شما توانایی ایجاد امنیت را برای منطقه دارید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 255
بازدید : 255
رامین رها
9:28
شنبه 15 شهريور 1393

چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ستاد آجا که پس از دو روز رقابت بین شرکت کنندگان در رشته های قرائت،حفظ و تفسیر با  معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد آجا، در مراسم اختتامیه این مسابقات که با شرکت فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده های کارکنان ستاد آجا برگزار شد؛ حجت الاسلام سید جواد بهشتی، مفسر قرآن کریم و مشاور وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی به آثار و برکات قرآن در زندگی اشاره و افزود: کسی که قرآن را در زندگی خود پیاده کند عزت دنیوی نیز شامل او خواهد شد و در جامعه بزرگ و محبوب می شود.

وی در ادامه گفت: برای رضایت قرآن، ما باید زیاد قرآن را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و از برکات معنوی این کتاب آسمانی بهرمند شویم تا در روز قیامت به واسطه این کتاب آسمانی مورد عفو و بخشش قرار بگیریم.

این مفسر قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: انتظار قرآن کریم از ما این است که وقتی آیات الهی را می شنویم سکوت کرده و به آن توجه ویژه نماییم  و در آیات، روایات و قصه های قرآن کریم تدبر و تفکر کنیمهمانگونه که در این باره رهبر معظم انقلاب فرمودند: به سوی فکر کردن و تفهیم معانی قرآن بروید.

بنابراین گزارش: 150 نفر شرکت کننده این دوره از مسابقات که از بین 1500 نفر در مراحل مقدماتی به این مرحله راه یافته بودند طی دو روز در رشته های حفظ، قرائت  و تفسیر قرآن مجید به رقابت پرداختند که از میان آنها 56 نفر به مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش راه یافتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
بازدید : 265
رامین رها
9:27
شنبه 15 شهريور 1393

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اقتدار ایران در حوزه موشکی گفت: پیام این اقتدار این است که هر نقطه تهدیدکننده ای در دریا و خشکی را منهدم کرده و دشمن را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با تبریک هفته دولت و روز صنعت دفاعی افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم شریف ایران اسلامی با نتیجه حرکت دولت در جهت خدمتگزاری و نیز کارایی و توانمندی نظام اسلامی آشنا شوند.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی حرکت جهادی و خدمتگزاری برای دولتمردان نام برد و اظهار داشت: این عزیزان به حق نماد مدیریت جهادی بودند که در مدت کوتاه تصدی‌گری، با سختکوشی و تلاش فراوان این نوع مدیریت در کشور را پایه‌گذاری کردند.

حاتمی تصریح کرد: بر مبنای همین الگو و نیز اندیشه فرماندهی معظم کل قوا و خط مشی کشور با محوریت شعار سال، دولت با پیگیری این سیاست به دنبال حفظ و توانمندی حاکمیت کشور در همه حوزه‌ها و رفع فشارهای سیاسی، قطع مداخلات نابه‌جای قدرت‌های سلطه‌گر، قطع وابستگی و اتکا به درون  و در نهایت پیشرفت اقتصادی دانش بنیان ‌و ارتقای عزت و احترام مردم و سربلندی کشور در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی ‌با بیان اینکه‌ با وجود استمرار دشمنی و تهاجم نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران که با هر حربه‌ای از جمله اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی، مقاومت خوبی از سوی نظام و دولت و مردم انجام شده است، تاکید کرد: ‌ چهره جمهوری اسلامی ایران محبوب‌تر از گذشته در جهان است، اما در مقابل، الگوها و سیاست‌های به‌کار گرفته شده از سوی نظام استکبار و قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا موجب بروز روز‌افزون افراط‌گرایی و رشد تروریسم در منطقه شده است.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد:‌ بنابر فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، ارتقاء علمی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راهبردهای کشور برای حفظ و ارتقاء قدرت ایران است که سرلوحه کار دولت قرار دارد و از این طریق رسیدن به اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
بازدید : 265
رامین رها
9:26
شنبه 15 شهريور 1393

ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش حملات دزدان دریایی به دو فروند کشتی در محدوده آب‌های آزاد را ناکام گذاشت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه سی و یکم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس پس از جدا شدن از اسکله بندر جیبوتی یک فروند کشتی که به مقصد کشورمان در حرکت بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

 بر اساس این گزارش، هشت فروند قایق دزدان دریایی مجهز به انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین صبح در حوالی شمال تنگه باب المندب قصد تعرض به یک فروند کشتی را داشتند که با حضور به موقع و آتش پرحجم ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش و تیم همراه این نیرو مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.

 همچنین هفته گذشته و قبل از پهلوگیری ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش در بندر جیبوتی، این ناوگروه توانست حمله 6 فروند قایق دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن به یک کشتی دیگر را ناکام گذاشته و آنها را متواری کند.

 گفتنی است هر دو این کشتی‌ها به مقصد جمهوری اسلامی ایران در حرکت بوده و حامل اقلام پزشکی، دارویی و مواد اولیه کارخانجات به ارزش میلیون‌ها دلار بودند که با همت و دلیرمردی کارکنان نیروی دریایی ارتش از تعرض دزدان دریایی در امان ماندند.

 ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش که دوم مردادماه سال جاری باهدف به اهتزاز درآوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای جهان و منطقه و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آب‌های آزاد و بین‌المللی اعزام‌شده است با طی بیش از 2000 مایل دریایی کماکان در محدوده خلیج عدن در حال گشت زنی و اجرای مأموریت های محوله است

تعداد بازدید از این مطلب: 279
بازدید : 279
رامین رها
9:25
شنبه 15 شهريور 1393

همزمان با فرارسیدن یکم شهریورماه، سالروز ولادت دانشمند و طبیب برجسته جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک ، جمعی از پیشکسوتان، استادان و پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دراین مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ لشگری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی بهداشت و درمان آجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین آجا در سالن همایش های آن دانشگاه برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ضمن‌ گرامیداشت‌ روز پزشک به‌ ویژگی‌ های‌ شخصیتی و حرفه ای یک پزشک‌ نمونه اشاره‌ و تصریح کرد:‌ احساس مسئولیت از مهمترین آداب پزشکی است که موجب می شود تا پزشک به انجام وظایف خود در مقابل بیمار اهتمام بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به برخی  از وظایف پزشکان اشاره و تقوای پزشکی را بسیار مهم دانست و افزود: تقوای پزشکی به معنای رعایت قوانین الهی در انجام دادن وظایف است  که در این بین، خیر خواهی برای بیمار و تلاش برای درمان آن  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، پاکدامنی را از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب برشمرد و تصریح کرد:‌ اهتمام به تشخیص بیماری یکی از نکات مهمی است که در آداب اسلامی بر آن تأکید شده است.

وی درپایان حفظ اسرار و ایجاد امیدواری در بیمار و همچنین جلوگیری از طبابت افراد غیر متخصص را از الزامات این حرفه دانست.

گفتنی است درپایان این مراسم جمعی از پزشکان پیشکسوت و نمونه دانشگاه علوم پزشکی آجا تجلیل شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 255
بازدید : 255


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر