بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
20:54
جمعه 22 فروردين 1393

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان و در دومین روز از هفته ارتش در نماز جمعه مورخه 22/1/1393 به عنوان سخنران بیش از خطبه ها سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، کارکنان، خانواده ها و ورزشکاران ارتش جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت به همراه مردم شهید پرور حضور گسترده ای در نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار می شود خواهند داشت.

خطبه های این هفته نماز جمعه تهرات توسط آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ایراد خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 382
بازدید : 382
رامین رها
20:53
جمعه 22 فروردين 1393

ارتش جمهوری اسلامی ایران فرا رسیدن بیست و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی را گرامی داشت.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت بیستم فروردین، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که با قلم و تصاویر معنا بخش خود، خاطرات دفاع مقدس را به رشته تحریر در آورده و از لنز دوربین به قاب تصویر کشید؛ این هنرمند متعهد کشور را نمادی از خودباوری و تلاش در جهت بازگویی واقعیت های هشت سال ایستادگی و مردانگی دانست که در این راه به کاروان عظیم شهدا پیوست.        

شایان ذکر است شهید سید مرتضی آوینی در 20 فروردین 1372 بر اثر انفجار یک مین خنثی نشده در منطقه فکه به شهادت رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 450
بازدید : 450
رامین رها
20:53
جمعه 22 فروردين 1393

طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اولین سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه ساز تیراندازی سبک فاتح 12 در پایگاه دهم شکاری (براداران شهید دل حامد) رونمایی و بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، اولین سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری میراژ  و سامانه شبیه ساز تیراندازی سلاح سبک فاتح 12 که توسط مهندسان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است، با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در پایگاه دهم شکاری رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است سامانه شبیه ساز میراژ قابلیت توانایی شبیه سازی پرواز در شرایط جوی مختلف را داراست وکلیه مراحل طراحی و ساخت آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

همچنین سامانه فاتح 12 مجهز به چهار نوع سلاح سبک از جمله ژ3، کلاشینکف، آر پی جی  و کلت است.

لازم به ذکر است کلیه قطعات این سامانه های شبیه ساز ساخت داخل بوده و با اهدافی نظیر افزایش توان دقت و مهارت خلبان و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش ضریب ایمنی ساخته و تولید شده است. در مراسم رونمایی و بهره برداری از این شبیه سازها، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی، حجت الاسلام والمسلمین صبری رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی دیگر از فرماندهان حضور داشتند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 336
بازدید : 336
رامین رها
20:51
جمعه 22 فروردين 1393

فرمانده کل ارتش گفت: قطعنامه غربی‌ها، عربده‌هایی در حال عقب دویدن است، تا خودشان را سراپا نشان دهند.

امیر سرلشکر عطا الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم پانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی در خصوص تهدیدات دشمن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما امروز دیگر تهدیدات بی‌رمق دشمن را یک نوع عربده‌کشی به سمت عقب دویدن می‌دانیم.

وی افزود: دشمن در عرصه‌های نظامی از ما شکست خورده و به اهدافش نرسیده است؛ ما نیز در مقابل تهدیدات، محکم ایستاده‌ایم.

فرمانده کل آجا با اشاره به ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی اذعان کرد: ما بخشی از دستاوردهای ارتش را در رژه ۲۹ فروردین به نمایش می‌گذاریم و بخش دیگری را که نمی‌توانیم، در روز‌های آتی رونمایی می‌کنیم.

امیر سرلشگر صالحی در خصوص عرصه‌های اقتصادی در کشور تصریح کرد: ما در عرصه اقتصادی به دنبال یک اقتصاد ملی هستیم و از مولفه‌هایی که در این رابطه در نظر گرفته شده است، پیروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توان ما با گذشته قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: ما با ترور چیزی را از دست نمی‌دهیم، بلکه این استواری و اسوه را یادآوری می‌کنیم و اگر خطرهایی در آینده ما را تهدید کند، صیاد‌های زیادی داریم.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: دشمنان چه در عرصه ترور و چه در جنگ نامنظم و منظم شکست خورده‌اند و به اهدافشان نخواهند رسید. در همه حال ما آماده‌باش هستیم و اگر با خطری مواجه شویم محکم و قاطع پاسخ خواهیم داد.

سرلشگر صالحی در خصوص قطعنامه غربی‌ها اظهار کرد: قطعنامه‌های غربی‌ها عربده‌هایی در حال عقب دویدن است، تا خودشان را سراپا نشان دهند. غرب در عرصه‌های سیاسی هیچ موفقیتی نداشته است.

وی در پایان گفت: در عرصه فرهنگی ارتش ظرفیت‌های بسیاری دارد که آن‌ها را به خوبی به کار خواهد گرفت

تعداد بازدید از این مطلب: 334
بازدید : 334
رامین رها
22:16
جمعه 8 فروردين 1393

سردار سرتیپ بهمن کارگر به مناسبت اول فروردین ماه سالگرد شهادت خلبان شهید حسین خلعتبری در پیامی گفت: برتارک هشت سال دفاع مقدس نام مبارک شهیدان خلبان همچون ستاره‌ای درخشان می‌درخشد. خلبانان شجاعی که با اتکال به قدرت لایزال الهی بی‌هراس از هیچ قدرتی سینه‌ها را از آغازین ساعات جنگ تحمیلی دشمن بعثی عراق، سنگر دین ومیهن کردند و با رزم سرخشان سجده عزت بر خاک پاک میهن نهادند و از خاک تا افلاک پر کشیدند.

وی افزود: یکی از خیل این جاودانگان عرصه دفاع مقدس عقاب تیز پروازمیهن اسلامی امیر خلبان شهید حسین خلعتبری می‌باشد که با مجاهدت، فداکاری، حماسه‌آفرینی و رشادت‌های کم نظیر خود با انجام ده‌ها مأموریت عملیات برون‌مرزی ماشین جنگی دشمن بعثی عراق را در زمین، هوا و دریا منهدم کرد و نام خلعتبری به‌عنوان قهرمان جنگ‌های هوایی و دریایی و اسوه و شهره خلبانان گردیده است.

کارگر همچنین گفت: یاد و خاطره رادمردان دیار غیرتمند استان مازندران سرداران شهید حاج حسین بصیر، محمدحسن طوسی، علیرضا بلباسی، امیران شهید شیرودی، کشوری، به‌ویژه شهید والامقام حسین خلعتبری و شهدای سرافراز شهرستان رامسر در هشت سال حماسه دفاع مقدس که با شهادتشان دین خود را به اسلام، دین و میهن ادا کردند گرامی‌می‌داریم وامیدوارم مردمان نجیب، روشن ضمیر و ولایتمدار شهرستان رامسر با ادامه راه پربرکت شهیدان که ستاره‌های درخشان و گنجینه‌های ارزشمند تاریخ امروز و نسل‌ فردای ما هستند تحت‌ عنایت حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و درسایه‌سار مقام منیع ولایت حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و عمل به ارزش‌های والای دفاع مقدس موفق و منصور باشید.

لازم به ذکر است امیر سرتیپ خلبان شهید حسین خلعتبری در روز اول فروردین سال ۱۳۶۴ در حین یک عملیات برون مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 364
بازدید : 364
رامین رها
17:25
جمعه 8 فروردين 1393

پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان راهیان نور خطه جنوب کشور می باشد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ امام جمعه دزفول در آئین گشایش این نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با تقدیر از مسئولان پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و با اتکا به توان و دانش داخلی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز گفت:در این نمایشگاه قدرت نیروهای دفاعی کشور در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

در این آئین امیر سرتیپ دوم خلبان موسوی یکی از فرماندهان پیشین پایگاه چهارم شکاری به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان دزفول پرداخت.

گفتنی است در نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری، بخشی از توان رزمی - دفاعی نیروی هوایی از جمله جنگنده های تیز پرواز و ترابری این پایگاه به نمایش گذاشته شده است

تعداد بازدید از این مطلب: 491
بازدید : 491
رامین رها
17:18
جمعه 8 فروردين 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده از علم و هنر در تشریح و تبیین فرهنگ اسلامی ضروری است و اگر قرار باشد سبک و الگوی رفتاری و اجتماعی جامعه تغییر باید از این دو مولفه در تشریح فرهنگ و زندگی اسلامی به درستی استفاده نمود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نام‌گذاری سال 93 به نام « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط رهبر فرزانه انقلاب و با بیان اینکه تذکرات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بارها در مناسبت‌های مختلف راه‌کارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده‌اند، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید مسائل فرهنگی را جدی بگیرند. نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: مسائل فرهنگی کشور مربوط به یک وزارتخانه یا یک دستگاه نیست. همه باید دست به دست هم دهند. حوزویان، دانشگاهیان و علما برای ارتقای فرهنگ غنی اسلام تلاش کنند و در مقابل هجمه سنگین فرهنگی دشمن ایستادگی و مقابله کنند. دولت در این زمینه تنها بانی نیست، اما مسئولیت بالایی دارد و امیدواریم اولویت کارهای اجرایی‌شان نیز در سال 93 اقتصاد و فرهنگ باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رهبر انقلاب از 20 سال پیش هشدارهای لازم در زمینه فرهنگ را داده‌اند و امروز دشمن فرهنگ ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: گرچه دشمنان همواره از عبارت گزینه نظامی استفاده می‌کنند اما فرهنگ ما را هدف قرار داده‌اند فلذا باید فعالیت‌های فرهنگی خودمان را گسترش دهیم و در مقابل هجمه فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم و همگان باید همت کنند و این یک جهاد است و همه باید در میدان باشند.

حجت السلام آل‌هاشم در ادامه به موضوع اقتصاد اشاره و با بیان اینکه مسئله اقتصاد هم به مانند فرهنگ بسیار مهم است تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم‌های دشمنان حالت جنگ به خود گرفته و اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان به سر می‌بریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: هم مسئولان و هم مردم دست به دست هم دهند و در مقابل این توطئه عظیم دشمن مبارزه کنند و قطعا وضعیت کنونی نیز در حال گذر است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ملت و مسئولان را از این مرحله هم با سربلندی عبور دهد که لازمه آن به فکر بودن مسئولان است. ما باید از وابستگی به نفت خارج شویم و تنها به نفت وابسته نباشیم و این با افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی همراه خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 330
بازدید : 330


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر