بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
13:21
دو شنبه 19 مهر 1395

یرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد روغن پالم گفت: روغن پالم یک روغن خوراکی است و حداقل 5 نوع دارد. این روغن منبع روغن مصرفی 33 درصد کشورهای جهان است. پالم دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است. پایداری بالا، مقاومت در برابر حرارت ویژگی‌های مثبت روغن پالم است که صنعت نیز به آن علاقه دارد و وجود اسیدهای چرب اشباع‌شده که در رگ‌ها رسوب می کند و از لحاظ تغذیه‌ای مشکل دارد از خطرات آن محسوب می‌شود. 

حریرچی افزود: مسائل سلامت مردم و عملکرد وزارت بهداشت را با مسائل سیاسی مخلوط نکنیم.

وی گفت: رئیس‌جمهور در دیدار با نخست وزیر مالزی به بحث روغن پالم پرداختند و نخست‌وزیر مالزی به این مسئله اشاره کردند که مالزیایی‌ها با وجود مصرف روغن پالم، سلامتی آنها خوب است. این چنین بود که رئیس‌جمهور در طی سخنان نخست وزیر مالزی گفتند ما برای تبیین ویژگی‌های این روغن منتظر سفر هیأتی از مالزی هستیم تا ویژگی‌های آن بررسی شود و سپس به تصمیم‌گیری بپردازیم.

حریرچی بیان کرد: تمامی کشورهای جهان از روغن پالم استفاده می‌کنند، اما مصرف بعضی از کشورها به 5 درصد و مصرف بعضی دیگر به 90 درصد می‌رسد. مصرف کشور ما نیز قبل از اقدامات وزارت بهداشت به حدود 50 درصد می‌رسید که ما از سال 93 واردات آن را کاهش دادیم.

حریرچی گفت: واردات روغن پالم در سال 91 و 92، 750 هزار تن، 93 و 94، 400 هزار تن و با اقدامات صورت‌گرفته در شش ماهه نخست سال 95 به 180 هزار تن رسید که نسبت آن به شش ماهه نخست سال 94 کاهش 15 درصدی را نشان می‌داد. 

خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی وزارت بهداشت از موضوع روغن پالم/ بیان محاسن و نقاط مثبت این روغن/ همه دنیا پالم مصرف می‌کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 114
بازدید : 114
رامین رها
13:20
دو شنبه 19 مهر 1395

خبرگزاری فارس: ترامپ: برجام توافقی یک طرفه است/ ایران، بشار اسد و پوتین دارند داعش را می‌کشند/ کلینتون: با اعزام نیرو به سوریه برای مبارزه با داعش مخالفم

«هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» نامزدهای دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در دومین مناظره، دیدگاه‌های خود درباره موضوعات مختلف سیاست داخلی و خارجی را ارائه کردند.

همسر و دختر «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ»، جزء حاضران در این مناظره بودند. کلینتون و ترامپ، بر خلاف مناظره اول، هنگام ورود به صحنه با یکدیگر دست ندادند. 

«ترامپ» که محور شعارهای انتخاباتی‌اش را مخالفت با ساختارهای سیاسی، انتقاد از رسانه‌های جریان اصلی و ضدیت با گفتمان رایج سیاستمداران معرفی کرده در جریان این مناظره بارها از آنچه به اعتقاد وی رفتار تبعیض‌آمیز مجریان برنامه بود انتقاد کرد.  

*برجام  

این مناظره با سوال یکی از حاضران از «هیلاری کلینتون» آغاز شد. وی پرسید: «آیا شما برای جوانان امروز الگوی مناسبی هستید؟»

کلینتون گفت که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری باید به کودکان، احترام و کمک به ارتقاء یکدیگر را یاد بدهد.

دونالد ترامپ نیز در پاسخ به همین سوال ابتدا گفت که با تمام آنچه هیلاری کلینتون گفت موافق است. او سپس گفت به این دلیل برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شده که دیدن وقوع «اتفاقات احمقانه» برای کشورش او را خسته کرده است.   

وی سپس حمله به سیاست‌های کلینتون را با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران آغاز کرد. ترامپ، برجام را توافقی یک جانبه خواند و گفت که این توافق به «کشور پیشرو در حمایت از تروریسم» 150 میلیارد دلار پول داده است.

*رسوایی‌های جنسی

سوال دوم مناظره به موضوع انتشار فیلمی که ترامپ در آن اظهارات رکیکی درباره زنان بیان می‌کند، اختصاص داشت. 

ترامپ گفت که به خاطر بیان این اظهارات متأسف است و از بابت آن به خود افتخار نمی‌کند. وی، در عین حال گفت: «اینها حرفهایی بوده‌اند که در رختکن زده شده‌اند.»

نامزد حزب جمهوری‌خواه سپس گفت: «بابت آن از خانواده‌ام و مردم آمریکا عذرخواهی می‌کنم. اینها حرفهایی است که در رختکن زده می‌شوند. از آن شرمسارم.»

ترامپ، در ادامه موضوع را به سمت مبارزه با داعش کشاند و گفت: «ما باید درباره موضوعات مهم‌تر صحبت کنیم.» ترامپ، اضافه کرد که او احترام زیادی برای زنان قائل است. 

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کارهایی که در آن نوار گفته را انجام داده است گفت: «خیر من این کارها را انجام نداده‌ام.»

هیلاری کلینتون، در اظهارنظر درباره همین موضوع، گفت که مسئله فقط به عذرخواهی ترامپ مربوط نمی‌شود زیرا این فیلم دقیقاً هویت واقعی ترامپ را نشان می‌دهد. 

وی گفت: «همه ما دیدیم که دونالد چطور درباره زنها صحبت می‌کند، چطور درباره زنها فکر می‌کند. و او می‌گوید که این فیلم نشان‌دهنده هویت او نیست، اما من فکر می‌کنم برای هر کسی که آن را شنیده کاملاً روشن است که این فیلم دقیقا نشان می‌دهد که او کیست.»

کلینتون سپس به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ علیه مسلمان‌ها، مهاجران و غیره اشاره کرد و گفت: «دونالد ترامپ، همین است. سوالی که ما و کشور ما باید به آن پاسخ بدهد این است که ما اینچنین نیستیم.»

دونالد ترامپ، در جواب هیلاری کلینتون به سابقه بیل کلینتون، همسر هیلاری در سوءاستفاده جنسی از زنان اشاره کرد. نامزد حزب جمهوری‌خواه با بیان اینکه «من فقط حرف زده‌ام، اما بیل کلینتون همین اعمال را انجام داده است» افزود: «در تاریخ سیاسی آمریکا کسی نیست که به اندازه وی از زنها سوءاستفاده کرده باشد.»

ترامپ گفت هیلاری کلینتون بایستی بابت صحبت کردن درباره این موضوع، «شرمسار» باشد.

هیلاری کلینتون، اتهامات ترامپ را رد کرد و گفت حرفهایی که او زد، صحت ندارند. او گفت: «ترامپ می‌خواهد ستاد تبلیغاتی‌اش را هر طوری که دوست دارد اداره کند. وقتی من حرفهای اینچنینی می‌شنوم یاد حرفی می‌افتم که دوستم میشل اوباما زد: وقتی که آنها خوار می‌شوند، ما عزت می‌گیریم.»

کلینتون سپس گفت: «اگر مسئله فقط به این ویدئو مربوط می‌شود، شاید چیزی که او امشب گفت قابل درک می‌بود. اما او هرگز برای هیچ کدام از کارهایش عذرخواهی نمی‌کند.»

* ایمیل‌های کلینتون و تهدید به بازداشت

«دونالد ترامپ»در بخشی از این مناظره موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون را پیش کشید و وی را به لو دادن اسرار محرمانه متهم کرد.

ترامپ همچنین کلینتون را تهدید کرد که در صورت موفقیت در راهیابی به کاخ سفید به وزیر دادگستری‌اش دستور خواهد داد درباره مسائل پیرامون ایمیل وی تحقیق کند.

نامزد حزب جمهوری‌خواه گفت: «اگر من پیروز شوم، به دادستان کل دستور می‌دهم یک بازپرس ویژه برای این مسئله تعیین کند چون هیچ وقت این قدر دروغ و فریبکاری وجود نداشته است.»

کلینتون گفت که خوشحال است که فردی با خلقیات ترامپ در رأس مسائل قانونی این کشور نبوده است. ترامپ در جواب گفت:«چون در این صورت تو در زندان بودی.»

هیلاری کلینتون در پاسخ به اتهامات ترامپ مبنی بر اینکه او از ایمیل‌های خصوصی استفاده کرده گفت که مسئولیت مربوط به استفاده از ایمیل‌های شخصی را می‌پذیرد. کلینتون گفت که اگر زمان به عقب برمی‌گشت این کار را انجام نمی‌داد، چون اشتباه بوده است. 

*اوباماکر 

ترامپ گفت که از نظر او، برنامه خدمات درمانی دولت اوباما موسوم به «اوباماکر»، فاجعه‌ای بیش نیست. «اوباماکر، فاجعه است. می‌دانید. همه شما این را می‌دانید.»

هیلاری کلینتون گفت که طرفدار بهتر کردن شرایط اجرای قانون اوباماکر بدون لغو ان است. نامزد حزب دموکرات گفت میلیون‌ها نفر از این برنامه بهره‌مند شده‌اند. 

*اسلام‌هراسی

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌هایش برای مقابله با اسلام‌هراسی در آمریکا گفت که مسلمان‌ها باید مشکلاتی را که می‌بینند گزارش کنند وگرنه مشکلاتی مانند تیراندازی سن‌برناردینو، 11 سپتامبر یا حوادث فرانسه رخ خواهد داد.

ترامپ گفت که قبل از حل این مشکل باید نام آن را به درستی گفت و نام آن «تروریسم اسلامی» است.  

هیلاری کلینتون در پاسخ به سوال درباره برنامه‌هایش برای مقابله با اسلام‌هراسی گفت لازم است که مسلمان‌ها بخشی از جامعه آمریکا باشند. وی گفت که او می‌خواهد این اتفاق بیفتد. 

کلینتون گفت که او خواستار مقابله با داعش با ائتلافی متشکل از کشورهای مسلمان است. او گفت که اظهارات ترامپ درباره اسلام، بزرگترین هدیه به داعش است. 

ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا موضعش را درباره چک کردن مسلمان‌ها قبل از ورود به آمریکا تغییر داده است یا خیر، به مواضع هیلاری کلینتون حمله کرد. مجری از ترامپ خواست به سوال پاسخ بدهد. ترامپ پرسید: «چرا حرفهای هیلاری کلینتون را قطع نمی‌کنید؟»

* فرار مالیاتی ترامپ 

 

کلینتون ترامپ را به فرار مالیاتی متهم کرد. ترامپ گفت که او از شکاف‌های موجود در قانون برای فرار از پرداخت مالیات به دولت استفاده کرده است. 

وی گفت: «من از این روش استفاده کرده‌ام، همان‌طور که وارن بافت، جورج سوروس و بسیاری افراد دیگر که به هیلاری پول می‌دهند این کار را کرده‌اند.»

ترامپ گفت که او بهتر از هر کس دیگر نظام مالیاتی آمریکا را می‌شناسد. 

* حمایت ترامپ از روسیه و حملات سایبری

هیلاری کلینتون، روسیه را به حملات سایبری برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات آمریکا متهم کرد و گفت: «مطمئن باشید که آنها این کار را برای پیروزی من در انتخابات انجام نمی‌دهند.»

کلینتون گفت هرگز در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که یک کشور متخاصم اقداماتی برای اثرگذاری بر روند انتخابات در حمایت از یک کاندید ریاست‌جمهوری انجام داده باشد. وی گفت که روسیه این اقدامات را به دلیل حمایت ترامپ از ولادیمیر پوتین انجام داده‌اند. 

ترامپ اتهامات کلینتون را رد کرد و گفت که سر و سری با روسیه ندارد. او همچنین انتقاد کرد که چرا کلینتون روسیه را به انجام این اقدامات متهم می‌کند زیرا حملات سایبری ممکن است توسط گروه‌ها یا کشورهای دیگری انجام شده باشد.

هیلاری کلینتون در پاسخ به سوال درباره راهبردش در سوریه گفت بشار اسد با حمایت هوایی روسیه و حمایت زمینی ایران در حال بمباران شهرهای این کشور است. 

*سوریه

کلینتون گفت که آمریکا باید با کشورهای شریک و متحدانش در سوریه همکاری کند. کلینتون گفت در صورت ورود به کاخ سفید، حاضر به همکاری با روسیه است همان‌طور که در مقام وزارت خارجه با این کشور برای وضع تحریم علیه ایران همکاری کرده است. 

 

ترامپ در پاسخ به همین سوال گفت که تمام کارهایی که کلینتون انجام داده، چه در لیبی و چه در سوریه، اشتباه بوده‌اند. وی سپس به برجام اشاره کرد و گفت که دولت آمریکا به ایران 150 میلیارد دلار پول داده است. 

ترامپ همچنین گفت که ایران، روسیه و بشار اسد در حال نبرد با داعش هستند. ترامپ گفت: «من بشار اسد را دوست ندارم. اما او دارد داعش را می‌کشد. ایران و روسیه داعش را می‌کشند. این ضعف سیاست ماست.»

بعد از انکه ترامپ گفت که بشار اسد در حال کشتن داعش در سوریه است، یکی از مجری‌ها بیانیه‌ای از مایک پنس، زوج انتخاباتی وی را که با دیدگاه‌های وی مخالف بود، خواند.

پنس گفته بود در صورتی که روسیه حمله به حلب را ادامه بدهد آمریکا بایستی آماده حمله به مواضع نظامی بشار اسد باشد. 

ترامپ گفت که با زوج انتخاباتی‌اش در موضوع سوریه و روسیه اختلاف دارد.

کلینتون در ادامه درباره راهبردهایش در سوریه گفت که با اعزام نیروهای زمینی به سوریه برای مبارزه با داعش مخالف است. 

نامزد حزب دموکرات علی‌رغم این گفت که از اعزام نیروهای ویژه به سوریه برای مبارزه با این گروه تروریستی و مسلح کردن گروه‌های کرد که در خط مقدم این نبرد هستند، حمایت می‌کند. 

کلینتون گفت که امیدوار است که در صورت راهیابی به کاخ سفید داعش را از عراق بیرون خواهد راند. او گفت که یکی از برنامه‌هایش هدف قرار دادن شخص ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش خواهد بود. 

انتهای پیام/ * 

تعداد بازدید از این مطلب: 103
بازدید : 103
رامین رها
13:20
دو شنبه 19 مهر 1395

 اولی اشتیلیکه در نشست خبری قبل از ایران با کره جنوبی در مورد بازی گفت: در واقع یک  مسابقه مهمی بین تیم‌های اول و دوم گروه در قالب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود و هر دو تیم می‌دانند این بازی مهم است و حساسیت بالایی دارد.

اشتیلیکه ادامه داد:‌ همانطور که گفتم حساسیت این بازی بالاست اما ما اینجا هستیم تا یک بازی جوانمردانه را برگزار کنیم. در کنار احترامی که هر دو تیم باید به هم بگذارند.

وی در مورد اینکه تجربه 2 سال پیش شما در ایران چه کمکی به شما در بازی فردا می‌کند گفت: 2 سال پیش بازی دوستانه بود و استادیوم کاملا پر نشد اما انتظار داریم فردا کاملا پر شود و فشار بیشتری به ما بیاید. ضمن اینکه تیم ایران دو سال پیش بازی تدافعی را انجام داد که فکر نمی‌کنم فردا شاهد چنین بازی از این تیم باشیم.

خبرگزاری فارس: اشتیلیکه:انتظار داریم فردا ورزشگاه پر شود تا فشار بیشتری به ما بیاید!/مشت کردن دستهایمان کار معمولی است

سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی در مورد اینکه گویا ماسک‌های مشکی بازیکنان این تیم به خاطر ترس از تیم ملی ایران بوده است،‌گفت: ما این ماسک‌ها را در کشور خودمان اگر سرچ کنید می‌بینند که آنجا هم استفاده می‌کنیم و تیم ملی ما معمولا به کشورهای دیگر که سفر می‌کند از آن استفاده می‌کند. اما اگر منظورتان نمایش مشت‌های دست‌هایمان است این یک امر معمول است و ما معمولا قبل از سفرهای خود این کار را انجام می‌دهیم. ما اینجا هستیم یک بازی جوانمردانه برگزار کنیم و نمی‌خواهیم باعث تحریک تماشاگران شویم و چون مسائل خارج از فوتبال باعث تحریک تماشاگران می‌شود. امیدوارم در نهایت تیمی که شایسته است و بازی بهتری انجام می‌ دهد بتواند برنده باشد.

اشتیلیکه در رابطه با این سؤال که پر شدن ورزشگاه چه تاثیری بر روی تیم ملی کره خواهد داشت، گفت: بیشتر بازیکنان ما عادت دارند در چنین ورزشگاه‌هایی بازی کنند و با این جو آشنا هستند. مسابقه‌ای که در چین بازی کردیم تقریبا ورزشگاه پر شده بود اما بازیکنان توانسته بودند این موضوع را مدیریت کنند. البته این فشاری که از طرف تماشاگران وارد می‌شود را داوران باید کنترل و مدیریت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور در حالی از بازی منصفانه صحبت می‌کند که بازیکنش در مصاحبه‌ای نسبت به مردم تهران‌ انتقاداتی را مطرح کرده است و اینکه آیا او نظارتی در این مصاحبه‌ها داشته است یا خیر،‌ گفت: این خبری که شما گفتید به تازگی به گوشم رسیده و از آنجا که 2-3 روز در ایران آمدیم کاملا راضی هستیم و همه چیز مهیا بوده و فقط اینکه کشور ما کاملا دموکراتیک است و ما تلاش زیادی برای آن کردیم و از این جهت هر کسی می‌تواند هر اظهار نظری داشته باشد و آزادی بیان در آن جا رایج است اما من به عنوان مربی کارم می‌تواند مورد انتقاد قرار بگیرد. بازیکن من نیز نظر شخصی‌اش را عنوان کرده و اگر بازیکن من چنین احساسی داشته و صحبتش را اینگونه مطرح کرده است. 

اشتیلیکه درباره اینکه در مقدماتی جام جهانی 2010 تیم ملی کره در ایران به تساوی رسید و در حالی که بازی خوبی انجام نداد اما در 2014 با اینکه خوب بازی کرد بازی را واگذار کرد؛ حالا هدف این تیم برای بازی فردا کسب 3 امتیاز است یا مساوی؛ گفت: همیشه هدف ما برای بازی‌هایی که انجام می‌دهیم کسب 3 امتیاز است. تمام مسائل فنی نیز برمی‌گردد به ذهنیت بازیکنان و مسلما آنها برای پیروزی گام به زمین می‌گذارد.

سرمربی تیم فوتبال کره جنوبی همچنین در باره اینکه تیم ملی کره جنوبی همواره به تیم ملی ایران با سرمربیگری کی‌روش بازی را واگذار کرده است،‌گفت: همانطور که گفتم بازی فردا بین تیم‌های اول و دوم گروه است و ما سطح انتظار یک بازی سطح بالا را داریم. اما سه پیروزی پیاپی ایران مقابل کره جنوبی باید بگویم که ما از سال 2015 به این سمت فقط دو بار باخته‌ایم و این نشانه خوب است و ما انتظار داریم در بازی فردا تاریخ‌سازی کنیم و به پیروزی برسیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 111
بازدید : 111
رامین رها
13:19
دو شنبه 19 مهر 1395

عکس تا جایی که امکان دارد دلخراش گرفته شده است؛ پدری با وسیله ای که به قمه شبیه است، بر سر فرزند خود زده و کودک را در میان خون و اشک، حیران کرده؛ این تمام دانسته های گوگل از واقعه عاشورا یا شاید تمام آن چیزی که می‌خواهد از این واقعه برای جهان ترسیم کند.

حالا چند سالی می شود که درست در ایام محرم، عکس یک برخی موتورهای جستجوگر مانند یاهو، نمادی از مراسم قمه زنی در روز عاشورا است تا صورت هایی که به طرز رعب آوری خون آلود شده، به عنوان نماد عاشورا معرفی شود.

درست در زمانی که تبلیغ علیه اسلام و به ویژه تشیع در اوج خود قرار دارد، یکی از مهم ترین فرهنگ های شیعی، شدیدا مورد هجوم رسانه های غرب قرار می گیرد؛ هدف این نمایش خشن از عاشورا جدای از تلاش برای تخریب کردن مفاهیم آن، تلاشی برای بدنام کردن جایگاه مناسک اصیل این ایام نیز هست؛ مناسکی که مانند سینه زنی و زنجیرزنی های متعارف که از سوی اکثریت علمای شیعی تائید شده است.

خشن نشان دادن فرهنگ عاشورا با توسل به عکس مراسم قمه زنی در برخی کشورها در کنار تبلیغ علیه کلیت مناسک متعارف شیعی نظیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، راهبردی است که طی سال های اخیر در اتاق فکر های رسانه های غربی تائید شده و حتی دامنه آن به شبکه های اجتماعی در داخل ایران نیز کشیده شده است.

اما سوال اینجاست که آیا تنها شیعیان مسلمان دارای مناسکی در راستای عزاداری بزرگان خود هستند و در دیگر ادیان چنین مناسکی وجود ندارد؟ چرا تلاش های گسترده برای تخریب فرهنگ عاشورا و مرتبط کردن آن با خشونت گرایی از ره آورد عکس‌های مراسمات منع شده قمه زنی، اینچنین در صدر تبلیغات قرار گرفته اما چنین اقدامی درباره مناسک دیگر ادیان و آئین های به هیچ وجه صورت نگرفته است؟

پاسخ به این سوالات نیازمند شناخت برخی رسوم و مناسک ادیان دیگر به ویژه مسیحیت دارد؛ در ادامه این گزارش با مناسکی آشنا خواهید شد که در کنار شباهت های آن به برخی مناسک متعارف در فرهنگ شیعی، دارای ابعاد بسیار خشونت‌‌بار تر از مراسمات منع شده از سوی علمای شیعه در رابطه با فرهنگ عاشورا است.

از تخریب پیاده روی اربعین و سینه زنی تا پیاده روی‌های دیده نشده مسیحیان

شبکه های غربی یک نمای ثابت برای نمایش اخبار عاشورای هر سال دارند؛ جمعیتی که در میانه یک خیابان راه می روند و با قمه بر سر خود می زنند؛ نمایش های این شبکه ها از مراسمات سینه زنی و زنجیر زنی نیز به گونه ای است که آنها را برای مخاطبان خود به شکلی منزجر کننده خشن نشان دهد.

در این میان شبکه های فارسی زبان خارجی، محوری ترین نقش را برای زیر سوال بردن مناسک عزاداری سیدالشهدا در میان شیعیان بر عهده دارند؛ موج تخریب فرهنگ عاشورا، طی چندسال گذشته از شبکه های فارسی زبان دست چندم به شبکه های رسمی و نیمه رسمی خبری فارسی زبان هم رسیده است.

بی بی سی فارسی و صدای آمریکا در راس این جریان تلاش می کنند تا ضمن تخریب وجهه عزاداری های متعارف شیعیان در در ایام محرم، نماد اصلی این عزاداری را قمه زنی و صورت های خون آلود نشان دهد؛ این رسانه ها همچنین تلاش می کنند یکی از دلایل افزایش خشونت های فرقه ای میان مسلمانان را حضور در مراسماتی مانند پیاده روی اربعین عنوان کرده و آنرا باعث افزایش تنش میان شیعیان و اهل سنت معرفی کنند.

خشن نشان دادن واقعه عاشورا با توسل به سنت منع شده قمه زنی

 

بی بی سی فارسی سال گذشته در برنامه ای با حضور عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات به بررسی برگزاری مراسم عزاداری عاشورا پرداخت؛ مجری این برنامه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری شیعیان در نقاط مختلف جهان، تاکید کرد که «برگزاری این مراسم  در نقاط مختلف جهان و لندن ممکن است باعث تحریک دیگر فرق اسلامی شود»

البته این شبکه تلویزیونی پیش از این در گزارشی از برگزاری مراسم روز عاشورا در کربلای معلا، تلاش کرد که شهادت امام حسین توسط سپاهیان یزید را «نقطه انشقاق» اهل سنت و تشیع معرفی کند؛ اقدامی که قرار دادن آن در کنار برخی اظهارات پیرامون اختلاف شیعه  و سنی، هدفی جز تنزل جایگاه عاشورا به یک درگیری بین فرقه ای ندارد.

اما درست زمانی که شبکه های اروپایی و آمریکایی لنز دوربین های خود را به سمت برگزاری مراسم عاشورا و پیاده روی اربعین حسینی می گردانند، تا با ارسال پیام های هدف دار، پیام خشونت را از آن به مخاطبان خود برسانند، در چندین نقطه از جهان مسیحیان کاتولیک نیز عزاداری و مراسم های مشابهی را اجرا می کنند.

پیاده روی کاتولیک های مسیحی در کاستاریکا یکی از معروف ترین مراسم هایی است که هرساله و به مدت یک هفته انجام می شود و تعداد زیادی از کاتولیک های این کشور و کشورهای اطراف به سمت معبد «باسیلیکا» حرکت می کنند.

پیاده روی کاتولیک های کاستاریکا به سمت معبد مقدس

پیاده روی کاتولیک های کاستاریکا به سمت معبد مقدس

 

این افراد مسیر حدود 15 کیلومتری تا این معبد مقدس را برای زیارت قدیسه ای طی می کنند که آنرا حامی و حافظ کاستاریکا می دانند.

در فرهنگ و آئین مسیحیت قدیس (مرد) و قدیسه (زن) به کسانی گفته می شود که در بالاترین جایگاه نزدیکی به خداوند قرار دارند و می توانند در دوران حیات و یا پس از مرگ خود نیز مسیحیان معتقد را در امور مختلف یاری کنند؛ نکته جالب آنکه معبد معروف کاستاریکا محل دفن این قدیسه نیست و تنها بر اساس یک روایت تاریخی این معبد به نام آن قدیسه ساخته شده است.

تجمع دیگری که در آئین مسیحیت و به ویژه شاخه کاتولیک آن مورد توجه قرار دارد، تجمع سالیانه در مقابل معبد فاطیما در پرتغال است؛ ماجرای این معبد به سال 1917 میلادی باز می گردد؛ در این سال سه کودک محلی در هنگام بازی در مراتع، بانوی تسبیح به دستی را در هیبت یک قدیسه مشاهده کرده اند.

تجمع کاتولیک های مسیحی در معبد فاتیما واقع در پرتغال

 

در سال های بعد نیز کودکان و تعدادی دیگر از مردم شهر مدعی شدند که این بانوی تسبیح به دست که حالا به فاتیما معروف شده بود را در حالت های مختلف مشاهده کرده اند.

 

پس از این ادعا، هر ساله هزاران نفر از مردم برای دیدار از این محل راهی دهکده کوچک فاتیما می شدند تا از این مکان زیارت کنند.

به مرور زمان در این مکان به دستور واتیکان و تلاش مردم محلی معبدی ساخته شد و تعداد زائران آن به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد؛ مکانی که سه کودک ادعا کرده بودند یک بانوی نورانی را در آن دیده اند چند سال بعد میزبان جمعیتی میلیونی بود.

نکته قابل توجه نوع مناسک اجرا شده در این معبد است؛ زائران این معبد باید از چند صد متری آن و پس از قرار گرفتن در مسیر مقدس، باید تا رسیدن به معبد بر روی زانوهای خود حرکت کنند که البته برخی این مسیر را به صورت سینه خیز هم طی می کنند؛ البته مشخص نیست که چنین سنتی دقیقا از چه زمانی جز آداب و رسوم معبد فاتیما قرار گرفته است اما صدها هزار نفر سالیانه با همین شیوه از معبد زیارت می کنند.

یکی از رسوم مسحیان این است که روی زانوی خود به سمت معبد فاتیما حرکت کنند

 

نکته دیگر نوع نگاه واتیکان به عنوان مرکز هدایت کاتولیک های مسیحی نسبت به این معبد است؛ پاپ های کاتولیک در طول سالیان گذشته با حضور خود در این مکان، ضمن مشروعیت دادن به معبد فاتیما، آنرا تائید کرده اند؛ در سال 1967 پاپ پل ششم در پنجاهمین سالگرد رویت فاتیما شرکت کرد و همچنین پاپ ژان پل دوم نیز که هدف تروری نافرجام واقع شده بود، با حضور در معبد فاتیما به دلیل حفظ جان خود از این قدیسه، قدردانی کرد.

یکی از رسوم مسحیان این است که روی زانوی خود به سمت معبد فاتیما حرکت کنند

 

در کنار این دو تجمع مشخص مسیحیان در نقاط مختلف دنیا، هر ساله نیز در نقاط مختلف جهان از جمله پرتغال، اسپانیا، آمریکا، لهستان، رومانی، بلغارستان، ایتالیا و... تعداد زیادی از مسیحیان کاتولیک سالروز مصلوب شدن حضرت عیسی مسیح (به اعتقاد مسیحیان) را با پیاده روی در خیابان و سرودهای حزن انگیز، مورد احترام قرار می دهند.

مراسم شبیه سازی ماجرای مصلوب شدن حضرت عیسی (به اعتقاد مسیحیان) در میدان اصلی لندن

 

این‌ها فقط نمونه ای از مراسم های متعارفی است که شبیه آن و البته با شکوه تر در میان اهل تشیع نیز وجود دارد، اما هیچ یک از شبکه ها و رسانه های خارجی، حساسیتی روی آن نشان نمی دهند و به عنوان مثال هیچگاه درباره واقعی بودن یا نبودن ماجرای معبد فاتیما سوالی را مطرح نمی کنند اما در مقابل تلاش می کنند در مسائل مرتبط با فرهنگ عاشورا شبهه های مختلفی را مطرح کنند.

مراسم بزرگداشت عیسی مسیح در واتیکان

 

 

 

اما نمونه های بالا تنها نمادهای متعارفی از عزاداری و مناسک مسیحیان درباره حضرت عیسی و دیگر قدیس ها بود؛ در این میان شیوه های خشن و بدعت گونه ای از عزاداری نیز در میان پیروان مسیحیت وجود دارد که هم اکنون نیز در بسیاری از کشورها در حال اجراست.

عزاداری های خونباری که کسی آنرا تقبیح نمی کند!/ از مصلوب کردن تا زنجیرهای تیغ‌دار در روز «مصائب»

ابتدا واژه «پشن /passion» به معنای مصائب را به تنهایی در گوگل سرچ کنید؛  قطعا بنتیجه قابل توجهی پیدا نخواهید کرد؛ حالا یکبار دیگر امتحان کرده و ایین واژه را به همراه واژه jesus به معنای حضرت مسیح، سرچ کنید؛ بازهم چیزی جز چند فریم از فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون پیدا نخواهید کرد؛ اما کافیست واژه عاشورا «ashora» را در گوگل سرچ کنید تا انبوهی عکس از افرادی با چهره های خون آلود و قمه به دست را به شما نمایش دهد.

شاید کمتر کسی بداند که مسیحیان کاتولیک در سراسر جهان، هر سال روزی را به عنوان روز «روز مصائب مسیح/ passion day» داشته و در این روز را با برگزاری مراسم های مختلفی گرامی می دارند؛ شاید برگزاری مراسم ها و نمایش های به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (به اعتقاد مسیحیان) غیرخشن ترین قسمت مراسم های این روز باشد؛ این روز جلوه های خشن دیگری نیز دارد که رسانه های غربی (که همواره برخی مناسک نهی شده توسط علمای شیعه را به عنوان نماد عاشورا نشان می دهد) سعی می کنند چندان آنرا در معرض دید جهان قرار ندهند.

مراسم روز مصائب مسیح در لهستان

 

به اعتقاد مسیحیان 29 مارس هر سال، هفته پاک یا فصح است؛ این همان هفته‌ای که مسیحیان معتقدند که مصلوب شدن و رستاخیز عیسی در آن صورت گرفته‌است.

نمایش مصیبت های حضرت مسیح یکی از آئین‌های سنتی و مذهبی کاتولیک‌هاست که طی آن مصائب حضرت مسیح (ع) اعم از محاکمه، رنج، شکنجه، (به اعتقاد مسیحیان) مرگ و سرانجام مصلوب شدن ایشان به تصویر کشیده می‌شود.

این مراسم مسیحی یکی از آیین‌های همراه روزه‌ داری در هفتۀ مقدس (29 مارس: هفتۀ آخر زندگانی مسیح) به شمار می‌رود و در تمام اروپا و بخش‌هایی از آسیای شرقی از لهستان و رومانی و اسپانیا گرفته تا فیلیپین رواج دارد .

مراسم مصلوب کردن در روز مصائب مسیح (لهستان)

 

 

 

در این مراسم، پیروان و عزاداران مسیح به اصطلاح مصلوب، نه تنها به طور کلی چهره و تن برهنۀ خود را با ابزارآلات گوناگون می‌خراشند و شلاق می‌زنند، بلکه اصرار دارند که خودشان را درست به سبک و سیاق همان مصائبی که معتقدند حضرت عیسی تحمل کرده، زخمی کنند و شکنجه دهند.

عزاداران در این مراسم، ابزارهای دست‌سازی را که به همین منظور از یک دستگیره و میخ و خرده‌شیشه ساخته شده، با فشار بارها و بارها روی سینه، پاها و بازوهای برهنه خود می‌کشند و بدین ترتیب با جاری شدن خون از زخم‌های بدنشان  این آداب و رسوم را زنده می‌دارند.

یک مسیحی در حال زدن خار بر پشت خود در روز مصائب مسیح (اسپانیا)

 

نکته قابل توجه این است که برگزار کنندگان این مراسم‌ها در سراسر اروپا و بخش های آسیایی که معتقد به مذهب کاتولیک هستند، باور دارند که جاری شدن خون آنها باعث بخشش گناهان آنها در طول سال است.

در این میان هیچگاه کلیسای کاتولیک اعتراضی به برگزاری این مراسم های عزاداری خونبار نکرده و حتی مروج انواع خشونت بار عزاداری در این روز در نقاط مختلف جهان نیز هستند ولی هیچ کدام از رسانه های غربی به خشن بودن چنین مراسمی نمی پردازند اما در مقابل با وجود آنکه تقریبا اکثریت مراجع تقلید شیعه قمه زنی و لطمه زدن های خونبار به بدن را حرام اعلام کرده اند، رسانه های غربی تنها قمه زنی را نماد عزاداری برای امام حسین (ع) معرفی می کنند.

زخمی کردن بدن توسط مسیحیان فیلیپین در روز مصائب مسیح

 
 
 
 

 

همین دوگانگی اطلاع رسانی به خوبی می تواند نشان دهنده جهت دار بودن پوشش رسانه ای غرب در مواجه با عاشورا است؛ در همین حال کشورهای غربی با تحریک برخی گروه های به ظاهر شیعه و مروج عزاداری های غیرمتعارف مانند قمه زنی، بر افزایش فضای رعب و وحشت نسبت به عزاداری عاشورا کمک می کنند.

عکس هایی که در پایان این گزارش می آید تنها نشان دهنده گوشه ای از عزاداری های خشن در روز مصائب است؛ عکس هایی که برای پیدا کردن آنها، بر خلاف عکس های قمه زنی در روز عاشورا، باید تلاش زیادی کنید.

مراسم روز مصائب مسیح در لهستان

مراسم روز مصائب مسیح در فیلیپین

مراسم روز مصائب مسیح در فیلیپین

مراسم روز مصائب مسیح در فیلیپین

مراسم روز مصائب مسیح در ایتالیا

 

تعداد بازدید از این مطلب: 95
بازدید : 95
رامین رها
13:28
سه شنبه 13 مهر 1395

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه تحرکات بیگانگان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان لحظه به لحظه رصد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نیست اما آنان می گویند به خواست برخی کشورها برای برقراری امنیت در آبهای خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و برای توجیه این حضور به بحث ایران هراسی دامن می زنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که آنان هر جا حضور داشته باشند آنجا ناامنی ایجاد شده است. امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران توانمندی برقراری امنیت در آب های منطقه را دارد.

سیاری ادامه داد: تحرکات بیگانگان در منطقه به دقت رصد می شود و می دانیم هر ناو آنها کجا و مشغول چه کاری است. اجازه نمی دهیم آنان به مرزهای ما نزدیک شوند و اگر این اتفاق بیفتد مانند گذشته با آنان برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل خودکفایی در پرورش نیروی انسانی، نگهداری، تعمیر و تولید تجهیزات و تاکتیک ها و رزمایش ها با هیچ نیروی دریایی منطقه قابل مقایسه نیست. دکترین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دفاعی اما مبتنی بر توان بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: به دنیا نشان دادیم که هر کس به منابع یا منافع ما در دریا تعرضی داشته باشد ضرر می کند و به این دلیل کسی به خود جرأت تعرض نمی دهد.

سیاری در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی دریایی ایران بالاترین سطح فن‌آوری را دارد گفت: حضور ما در آب های بین المللی نشان می دهد نیروی دریایی پس از انقلاب اسلامی نه تنها زمین گیر نشده است بلکه در دریاهای آزاد نیز حضور دارد. این حضور الهام بخش و امیدآفرین برای کشورها و حفظ حضور در مجامع بین المللی است. حضور در آبهای بین المللی توان، قدرت و فنآوری نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوهای نیروی دریایی تا تنگه جبل الطارق و آبهای اقیانوس آرام تا تانزانیا و چین رفته‌اند، افزود: در آینده نزدیک به سمت آفریقای جنوبی حرکت می کنیم و پس از دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حضور خواهیم یافت. دریانوردی ما در آب های آزاد بر اساس قوانین دریانوردی بین المللی است.

سیاری افزود: تمرین یک روزه خوبی را با ناوگروه ایتالیایی که در سواحل ایران مستقر است انجام دادیم و اکنون چهار فروند ناو و یک بالگرد کشورمان در سواحل پاکستان میهمان این کشور هستند. اینگونه فعالیت ها در جلوگیری از تبلیغات برای ایران هراسی مؤثر است.

وی ادامه داد: زمانی که فرماندهی نیروی دریایی ارتش را به عهده گرفتم وضع این نیرو خوب بود اما مأموریت و راهبرد ما بر اساس حضور در آب های عمیق و اقیانوس ها تغییر کرد. برای سه دهه پیشرفت نیروی دریایی برنامه ریزی شده است و اکنون در جایگاهی منطبق با برنامه ریزی ها قرار داریم.

سیاری افزود: امنیت در دریاهایی که منافع ایران در آن وجود دارد باید تأمین شود و این راهبرد ماست. دریای عمان و سواحل مکران که کشورمان را به آبهای آزاد متصل می کند می توانست موجب پیشرفت بیشتر کشور شود اما از این ظرفیت استفاده نشده است در حالی که 90 درصد صادرات و واردات کشور از دریا انجام می شود.

وی تصریح کرد: سواحل مکران با توجه به متصل بودن به آب های آزاد باید آبادترین منطقه کشور می شد. توسعه دریامحور برای جبران ضعف ها و کاستی ها باید اجرا شود زیرا یک هزار کیلومتر سواحل مکران، 1000 کیلومتر ساحل در خلیج فارس و حدود 800 کیلومتر ساحل در شمال کشور داریم.

سیاری افزود: نیروی دریایی، پیشرو در توسعه سواحل مکران و اکنون در شش منطقه این سواحل مستقر شده و در حال ساخت و ساز در آن مناطق است. نیروی دریایی هزاران نفر از پرسنل خود را در سواحل مکران ساکن و امنیت را برای اقتصاد کشور در دریا فراهم کرده است.

وی درباره دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: به این حماسه چندان پرداخته نشده و و مورد بی مهری قرار گرفته است. فعالیت های نیروی دریایی نیز در دوران دفاع مقدس از جمله نابودی نیروی دریایی دشمن در شصت و هفتمین روز نخست جنگ و حمایت از 10 هزار نفر نفتکش در آن دوران برای سر پا ماندن اقتصاد کشور نادیده گرفته شده و به هیچ کدام از آنها پرداخته نشده است.

سیاری گفت: دستیابی به نیروی دریایی راهبردی، برجسته و ممتاز افق آینده ماست و برای آموزش نیروی انسانی مناسب در دریاهای آزاد و تولید تجهیزات برای حضور در این دریاها برنامه ریزی کرده ایم.

 

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 90
بازدید : 90
رامین رها
13:28
سه شنبه 13 مهر 1395

خبرگزاری فارس: شکایت «آمنه بهرامی» از «لانتوری» در شورای حل اختلاف خانه سینما

ه گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، آمنه بهرامی معروف‌ترین قربانی اسیدپاشی کشور که با بخشش عامل اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد، از سازنده فیلم «لانتوری» به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

این شکایت به شورای حل اختلاف خانه سینما ارجاع شده است و در حال حاضر هیات داوری شورای حل اختلاف در حال پیگیری این شکایت است. آمنه بهرامی مدعی است عوامل این فیلم با استفاده از جزئیات زندگی او و جملات کلیدی کتابش بدون هیچگونه مجوزی، سناریو را نوشته و فیلم را ساخته‌اند.

یکی از شرکت های فیلمسازی آلمانی برای ساخت فیلم او با وی مذاکره کردند و برای آن‌ها بخشش بهرامی در حکم قصاص در پرونده اسید پاشی بسیار اهمیت داشت و قرار بود فیلمی براساس زندگی او ساخته شود.

حال باید دید شورای حل اختلاف خانه سینما چه تصمیمی خواهد گرفت با توجه به ادعای آمنه بهرامی اگر شورا رای به نفع آمنه بهرامی صادر کند فعالیت های بعدی رضا درمیشیان در خصوص  فیلم «لانتوری» دچار مشکل خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 84
بازدید : 84
رامین رها
13:26
سه شنبه 13 مهر 1395

خبرگزاری فارس: تقویم را مثل توریست گرفتیم و برگشتیم/ AFC: تا حالا کجا بودید؟

ک عرف اساسی در ساختار تمامی فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش وجود دارد که برای اعتبار بخشیدن به جایگاه خود، ارتباط و هماهنگی تنگاتنگی با مدیران زیردست خود که همان مدیران فدراسیون کشورهای مختلف داشته باشند.

کنگره‌ها، مراسم‌های قرعه‌کشی، انتخابات برترین‌ها، مجامع سالیانه و ... در همین دایره قرار دارند. رؤسای فدراسیون‌ها به این مراسم‌های برون مرزی دعوت می‌شوند چون نماینده یک کشور هستند. این اعتباری است که نام یک کشور به فرد مدعو داده، شاید رئیس یک فدراسیون حاضر در یک کنگره یا مجمع توانایی آنچنانی هم نداشته باشد.

داستان سفرهای برون‌مرزی مدیران ورزشی که بعضا تعداد چنین سفرهایی هم کم نیستند بارها از سوی رسانه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است؛ اینکه هزینه‌‌های این سفرها از کجا تأمین می‌شوند و خروجی این سفرها چه خواهد بود و قص علی هذا...

روایت مالی این سفرهای پرطمطراق یک طرف؛ سود بُردن و تاثیرات مثبت از این سفرهای برون مرزی در طرف دیگر قرار دارد.

تجربه نشان می‌دهد که متأسفانه مدیران ورزشی ما در خیلی از این سفرهای برون مرزی تفاوتی با یک توریست ندارند. پول و بلیت از آنها، سفر خارجی و حق ماموریت از ما؛ همین و بس.

شاید به همین دلیل است که در بسیاری از فدراسیون‌های جهانی ما جایگاه و کُرسی‌های خوبی نداریم و شاید همین سفرهای توریست‌وار کاری کرده است که این روزها داستان بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا برای ما مشکل‌ساز شود.

24 فروردین سال 95 مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخاباتی جام جهانی 2018 در کوالالامپور برگزار شد و فدراسیون فوتبال ایران هم در کنار سایر فدراسیون‌های آسیایی در مراسم حضور داشت؛ شاید در آن سفر پرواز first class و مدت اقامت مهم‌تر از تقویم مسابقات و رایزنی‌ها اهمیت داشته است.

در روز 24 فروردین مشخص شد که تیم ملی ایران باید در روز 20 مهرماه سال 95، روز نهم محرم و تاسوعای حسینی، باید با کره جنوبی دیدار کند اما آن لحظه نه از اعتراض نمایندگان ایران در پایتخت مالزی خبری بود و نه توجهی به تقویم بود.

آن روزی که باید به فیفا و AFC نامه می‌نوشتیم و خواهان تعویق بازی کره جنوبی می‌شدیم، خیلی راحت محو صحبت‌های شیخ سلمان شدیم و بیشتر گوش می‌دادیم که آقای رئیس چه می‌گوید.

مثل یک توریست برنامه مسابقات را گرفتیم و به خانه برگشتیم. رسانه‌ها نوشتند که بازی با کره جنوبی، جدی‌ترین رقیب ایران در راه صعود به جام جهانی 2018 در روز تاسوعای حسینی است اما کو گوش شنوا!

 

زمان را کم‌کم از دست دادیم تا اینکه مسابقات شروع شد، بازی‌ها حساس‌تر شدند و نگاه‌ها به تقویم و برنامه مسابقات عمیق‌تر شد.

خواب خرگوشی فدراسیون ادامه داشت تا اینکه غیرفوتبالی‌ها خارج از ساختمان سئول زنگ خطر را به صدا درآوردند.

یک روز پیام پنهانی مجلسی‌ها به گوش رئیس فدراسیون جدید رسید، روز دیگر مراجع در این زمینه از دغدغه‌های مردم صحبت کردند.

و در همین گیر و دار  و چند هفته مانده به بازی سرنوشت‌ساز با کره جنوبی مدیران فوتبالی‌مان یادشان افتاد که نگاهی هم به تقویم بیندازند و به فیفا و AFC نامه بزنند.

پنهانی به دیدار مسئولان AFC و فیفا رفتیم اما توضیحات آنها قانع‌کننده بود؛ تا حالا کجا بودید؟

با نامدیریتی زمان را کُشته‌ایم و حالا دنبال آلترناتیوهایی هستیم که همچنان با شاخص‌های مدیریتی فرهنگ‌ها فاصله دارد. شاید برای جلب رضایت افکارعمومی چیزهایی گفتیم که در همین چیزها خواسته‌ایم که فرهنگ محرم را به کره‌ای ها بفهمانیم و کوتاهی خودمان را با کمک سرزمین مردان جومونگ حل و فصل کنیم، ماموریتی که عرض شد؛ صرفا جهت رضایت افکار عمومی!

آقایان فدراسیون‌نشین؛ فراموش نکنید زمان تعویق بازی و جابه‌جایی مکان مسابقه و غیره را از دست داده‌ایم؛ فرصت برای بازی نکردن در روز تاسوعای حسینی به پایان رسیده، پس حداقل در اظهارنظرهایتان شأن و منزلت محرم و تاسوعای حسینی را حفظ کنید.

می‌دانیم که قدرت چانه‌زنی‌تان در محافل بین‌المللی زیر خطر فقر است و برنامه‌ریزی و تقویم محور بودن‌تان در چارت مدیریتی‌‌تان بیگانه‌ای بیش نیست، اما جای یک افسوس بزرگ اینجا باقی است؛  ای کاش در همان روز 24 فروردین و بعد از مراسم قرعه کشی بدون آنکه کلامی گفته باشید، تصاویر سال‌های گذشته از حال و هوای ایران اسلامی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را به مدیران فیفا و AFC نشان می‌دادید. خیلی صامت حرف نمی زدید و فقط چند فیلم و تصویر از ایام عزیز را به عنوان سند نشان‌شان می‌دادید.

در روزی که بیشتر ایرانی‌ها در خانه‌هایشان نیستند و حال و هوای خاص در کوچه و خیابان‌های این کشور حاکم است، محال بود که AFC و فیفا با عدم برگزاری مسابقه در روز تاسوعای حسینی مخالفتی می‌کرد.

همانطور که اشاره شد ما فرصت را از دست داده‌ایم. آنهایی که این فرصت را سوزانده‌اند مقصر اصلی هستند اما آیا راهی هست که بتوانیم از تصمیم غیر مدیریتی رهایی یابیم.آیا راهی هست که این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؟

تاریخ‌ گواهی می‌دهد که تاسوعا و عاشورای حسینی برای مردم ایران فلسفه خاص خودش را دارد؛ در هیچ کجای دنیا نمی‌توان در یک شبانه‌روز میلیون‌ها نفر را به کوچه و خیابان‌ها کشاند، اما مردم مذهبی این شهر و بوم به عشق سالار شهیدان با همه وجود و خالصانه به عزاداری مشغول می‌شوند.

محرم همیشه برای ایرانی‌ها زنده است و زنده خواهد ماند اما حفظ منزلت آن برای سایر مردم جهان در دنیای امروزی که به دنیای ارتباطات نامگذاری شده اهمیت فراوانی دارد.

هر نقل قول از سوی مدیران ما بازتاب‌های متفاوتی از آنها در محافل بین‌المللی دارد کما اینکه برخی از سایت‌های کره جنوبی در چند روز اخیر برداشت‌های مختلفی از برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه تیم ملی کشورشان مقابل ایران در رسانه‌هایشان منتشر کرده‌اند و طبق اظهارات برخی مدیران ورزشی آنها دچار برداشت‌ها و تفسیرهای اشتباهی هم شده‌اند، بنابراین در بُعد بین‌المللی این قضیه بهتر است طوری رفتار کنیم و به نحوی صحبت‌ها را بیان کنیم که فلسفه محرم به بهترین شکل تشریح شود.

مدیران فدراسیون فوتبال برای اینکه بخواهند از فشارهای جانبی رها شوند صلاح نیست که کره‌ای‌ها، AFC و یا فیفا را مقصر کنند.

 

از شعار دادن هیأت صد هزار نفری در آزادی و ... پرهیز کنند، چون برای برپایی هیأت صد هزار نفری نیاز به شعار و غیره نیست چون مردم و جوانان ایران اسلامی در این زمینه امتحان خوبی پس داده‌اند، بلکه بهتر است از این بی‌توجهی و کم‌تدبیری درس بگیرند و برای بعدها برنامه محور باشند.

بازی ایران و کره جنوبی در روز تاسوعای حسینی بازتاب‌های مختلف بین‌المللی را در چند روز اخیر به همراه داشته بنابراین این مسابقه یک دیپلماسی بزرگ ورزشی برای ما محسوب می‌شود؛ باید ببینیم این آزمون برای ایران اسلامی تهدید است یا فرصت.

تعداد بازدید از این مطلب: 112
بازدید : 112
رامین رها
13:22
سه شنبه 13 مهر 1395

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش زیادی از موفقیت های کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، مرهون رشادت های خلبانان هوانیروز و نیروی هوایی است.

امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری در یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند در منطقه عمومی موسیان شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: رژیم بعث عراق در فاصله 19 ماه پس از پیروزی انقلاب و با حمایت کشورهای غربی بویژه آمریکا در 31 شهریور سال 59 حمله همه جانبه ای را از هوا و زمین به بخش های زیادی از خاک ایران آغاز و تصور می کرد که می تواند در مدت کوتاه به تهران رسیده و این نظام نوپا را سرنگون کند.

وی افزود: صدام با توجه به خوی قدرت طلبی و تجاوزگری خود، تفکر ملی گرایی عربی و رهبریت جهان عرب را در سر می پروراند و فکر می کرد با حمله به ایران به این خیال پوچ خود خواهد رسید.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اوضاع اقتصادی ایران پیش از انقلاب به شدت به کشورهای غربی وابسته بود و گروه های تجزیه طلب بویژه منافقین نیز در ابتدای انقلاب مرتب در حال توطئه چینی و سهم خواهی بودند و همین عوامل باعث شد مقام های رژیم بعث تصور کنند در ایران انسجام و وحدتی برای مقابله با هجوم ددمنشانه آنان وجود ندارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان یاری در ادامه یادآور شد: ملت بزرگ و سرافراز ایران در طول تاریخ نشان داده در برهه های حساس با حفظ وحدت کلمه در مقابل هر تهدیدی که کیان این سرزمین را به خطر بیاندازد، ایستادگی کرده و به هیچ کس اجازه تعدی به این آب و خاک را نخواهند داد. هدایت های پیامبرگونه امام امت و رشادت های فرزندان غیور این سرزمین نیز باعث شد بتوانیم حمله دشمن را دفع و ضربات سهمگینی را به آنان وارد کنیم.

وی به نقش هوانیروز در پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صدام توان نیروی هوایی را دست کم گرفته بود و فکر می کرد ایرانی ها توان انجام عملیات هوایی را نخواهند داشت ولی شاهد بودیم عملیات های گسترده با مشارکت هوانیروز انجام شد و بخش زیادی از موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مرهون رشادت های خلبانان فداکار نیروی هوایی و هوانیروز است.

گفتنی است سرلشکر خلبان شهید غلامرضا چاغروند از خلبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل لرستان بود که 12 مهر ماه سال 59 در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران توسط نیروهای بعثی اسیر و سپس به شهادت رسید.

یادواره این شهید بزرگوار در محل یادمان این شهید والامقام در منطقه جلیزی بخش موسیان با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جو مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار و مسئولان شهرستان دهلران و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

 

 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 56
بازدید : 56
رامین رها
13:21
سه شنبه 13 مهر 1395

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری نسبت به اهانت ظریف در نشست روز یکشنبه خانه ملت به نمایندگان ملت به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای لاریجانی! توضیحات آقای مطهری در نشست روز یکشنبه خانه ملت نتیجه‌بخش نبود.

وی افزود: قانون اساسی به نمایندگان مجلس اجازه داده است در هر زمینه‌ای اظهارنظر کنند، یکی از وظایف نمایندگان سوال از وزرا، استیضاح و تحقیق و تفحص است.

نماینده فلاورجان در مجلس همچنین تصریح کرد: آقای ظریف در نشست روز یکشنبه خانه ملت گفت که من اجازه نمی‌دهم چنین سوالی را در صحن علنی مطرح کنید، آقای ظریف در جایگاهی نیست که به نمایندگان مجلس بگوید اجازه می‌دهد یا نمی‌دهد.

نماینده فلاورجان در مجلس تأکید کرد: آقای لاریجانی! شما باید از کیان مجلس دفاع کنید، مجلس در رأس امور است، نمی‌شود یک وزیری بیاید و به نماینده‌ای که در سطح خودش است، توهین کند و آقای مطهری هم سَرسَری از آن بگذرد.

موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ باید آقای مطهری در همان لحظه اول میکروفن آقای ظریف را قطع می‌کرد و اجازه نمی‌داد آقای ظریف اینگونه در صحن علنی مجلس فریاد بزند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر موسوی‌لارگانی توضیح داد: اگر آقای ظریف جمله‌ای را که شما گفتید، در صحن علنی بیان کرده باشد، حرف نادرستی بوده است، وزیر نمی‌تواند برای چگونه صحبت کردن نمایندگان مجلس تعیین تکلیف کند، بنده به این موضوع رسیدگی می‌کنم و می‌گویم متن دقیق صحبت‌های آقای ظریف را برای بنده بیاورند تا بررسی کنیم ببینیم وزیر امور خارجه در نشست روز یکشنبه مجلس در پاسخ به سوال آقای کریمی‌قدوسی نماینده مشهد چه گفته است.

 

خبرگزاری فارس: موسوی لارگانی: ظریف در جایگاهی نیست که به نمایندگان مجلس اجازه دهد یا ندهد/ لاریجانی: وزیر نمی‌تواند برای چگونه صحبت کردن نمایندگان تعیین تکلیف کند

تعداد بازدید از این مطلب: 58
بازدید : 58
رامین رها
13:18
سه شنبه 13 مهر 1395

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم با بیان این که امروز دشمنان ما در قالب جبهه غربی - عربی در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده اند، تأکید کرد: دشمنان، با نا امن کردن منطقه به دنبال ضربه زدن به امنیت و آرامش کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در جمع فرماندهان، کارکنان و سربازان مرکز آموزش شهدا وظیفه نیروی زمینی آجا (01) اظهارداشت: از مهمترین دستاوردهای جنگ تحمیلی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی سپس با طرح این سوال که چرا دشمنان جنگ تحمیلی را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، گفت: دشمن و استکبارجهانی از جمله آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شده بودند و نمی‌توانستند بپذیرند که این انقلاب با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) با سرعت به ثمر بنشیند لذا از همان روزهای پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودند و شروع به برنامه ریزی های گوناگون از جمله ترور شخصیت‌های کشوری و لشکری، ائمه جمعه و جماعات، توطئه در آذربایجان غربی و کردستان جهت تجزیه و جدایی از ایران و در نهایت جنگ تحمیلی نمودند تا بتوانند نظام نوپای اسلامی را شکست دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به رویا پردازی‌های صدام درباره اشغال خاک ایران اسلامی تصریح کرد:: استکبار جهانی پس از ناامید شدن از اقدامات خود برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای حمله نظامی به ایران اسلامی، صدام را در نظرگرفت و این فرد مغرور و دلگرم به حمایت‌های کشورهای غربی و شرقی و دولت‌های مرتجع منطقه، حمله رسمی خود را به ایران آغاز کرد با این نیت که بزودی جنگ را به نفع خود به اتمام می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از آغاز جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصرف خاک ایران به ویژه استان حساس و زر خیز خوزستان و تسلط بر نفت منطقه بود.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: دشمنان ما آنقدر به نتیجه تهاجم خود به ایران اسلامی مطمئن بودند که صدام به صورت کاملاً علنی و در مقابل دوربین های تلویزیونی قرارداد 1975 الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه‌اش با رسانه‌ها را به خوزستان و تهران حواله داد. آنها حتی نام بعضی از استان‌ها و شهرهای ما را هم عوض کرده و برای آنها استاندار، بخشدار و فرماندار هم تعیین نیزکرده بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و افزود: حفظ تمامیت ارضی کشور با دلاوری نیرو های زمینی، هوایی دریایی و پدافند که در درون نیروی هوایی بود، وحدت و همدلی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج تحت تدابیر پیامبرگونه امام راحل و حضور و مدیریت مستقیم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جبهه های جنگ، باعث شد وجبی از خاک کشور به دشمن واگذار نشود.

نشر ارزش ها و فرهنگ ایثار در جامعه، افشای چهره ریا و تزویر استکبار جهانی، شکست ابهت پوشالی قدرت های جهانی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، صدور پیام انقلاب اسلامی، پیشرفت های علمی به ویژه در بُعد صنایع نظامی و دیگر صنایع و علوم مانند انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو و ... و حضور قدرتمند در معادلات منطقه‌ای و جهانی؛ از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود که حجت الاسلام آل هاشم به آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تبیین وضعیت فعلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: امروز شرایط حساستری نسبت به دوران دفاع مقدس پیش روی کشور وجود دارد و فرماندهی معظم کل قوا در این زمینه بارها مطالبی را بیان فرموده اند، اما آنچه مشخص است این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام عُده و عِده در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرده اند و بدیهی است که با توجه به سیاست های عزت طلبانه و استقلال خواهانه ایران، دشمنان که دستشان از منابع و ثروت های کشور ما کوتاه شده است به دشمنی با ما بپردازند. اما رهبری و تدابیر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای     ( مد ظله العالی) به همراه وحدت بین مردم و مسئولین باعث شده که دشمن از رسیدن به اهدافش ناامید بشود.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با بیان این که امروز دشمنان ما در قالب جبهه غربی - عربی در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صف آرایی کرده و با نا امن کردن منطقه به دنبال ضربه زدن به امنیت و  آرامش کشور هستند، افزود: مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی این حربه دشمنان را که طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب تداعی کننده جنگ احزاب است نیز همانند دیگر توطئه های دشمنان، با تبعیت از ولایت و ایستادگی بی اثر کرده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 71
بازدید : 71
رامین رها
13:14
سه شنبه 13 مهر 1395

خبرگزاری فارس: کاهش 7 میلیارد دلاری ذخایر ارزی ایران پس از برجام/ پیش‌بینی کسری بودجه 2.7 درصدی در سال آینده

ه گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارشی که در مورد اقتصاد ایران منتشر کرده، اعلام کرده است شرایط اقتصادی ایران در سال 17-2016 اساسا بهبود می‌یابد. تولید ناخالص داخلی در نیمه نخست امسال به شدت افزایش یافته است. تولید و صادرات نفت به سرعت به میزان پیش از تحریم‌ها بازگشته است و به این کشور در مقابله با اثر کاهش قیمت نفت کمک کرده است. افزایش فعالیت‌ها در بخش کشاورزی، تولید خودرو، بازرگانی و خدمات حمل و نقل به بهبود در بخش غیرنفتی منجر شده است.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال 17-2016 برابر با سال 95 حداقل 4.5 درصد رشد خواهد داشت.

این نهاد بین‌المللی در ادامه گزارش خود آورده است اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی محتاطانه در سال‌های اخیر به همراه قیمت‌های مناسب مواد غذایی در جهان سبب شد تا نرخ تورم در ژوئن 2016 به 6.8 درصد کاهش یابد هرچند که تورم نقطه به نقطه در ماه سپتامبر به 9.5 درصد افزایش یافت. برآورد صندوق بین‌المللی پول از نرخ تورم ایران در سال 17-2016 به طور متوسط برابر با 9.2 درصد است.

این نهاد بین‌المللی در ادامه خاطرنشان کرد بروز آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند دستاوردهای اقتصادی ایران را از بین ببرد. انتظار می‌رود، کسری بودجه از 1.7 درصد در سال 16-2015 به 2.7 درصد تولیدناخالص داخلی در سال 17-2016 افزایش یابد. بعلاوه بودجه امسال به تامین مالی اضافی (بیش از تامین مالی کسری) نیاز دارد. همچنین ذخایر ارزی ایران در نیمه نخست سال‌جاری حدود 7 میلیارد دلار کاهش یافته است که یکی از دلایل این کاهش، رشد واردات پس از اجرای برجام عنوان شده است.

ماموران صندوق بین‌المللی پول در ابتدای این گزارش از بانک مرکزی ایران، مقامات دولتی سازمان امور مالیاتی، دفتر مدیریت و برنامه ریزی و دیگر نهادهای دولتی برای همکاری، گفتگوهای صریح و مهمان‌نوازی دست و دلبازانه تشکر کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 68
بازدید : 68


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر