بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
1:13
سه شنبه 24 تير 1393

همزمان با ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام و المسلمین واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه(ع) نیروی زمینی با تبیین این که ماه رمضان و سختی های ظاهری آن به نفع خود ما انسانها و برای رشد و کمال ماست، به تشریح روزه و انواع آن پرداخت و افزود: ماه رمضان، ماه نزدیکی به خداست که با ریاضت و سختی کشیدن می­توان روح را بالا برد تا جایی که لایق مهمانی خدا شویم.

وی در ادامه افزود: باید مواظب باشیم روزه ما در ماه مبارک رمضان از نوع روزه عوام نباشد. یعنی فقط و فقط به گرسنگی کشیدن و تشنگی اکتفا نکنیم بلکه باید تلاش کنیم تا روزه ما از نوع روزه خواص باشد و تمام اعضاء و جوارحمان برای خدا روزه باشد یا در مقام بالاتر، از نوع روزه خاص باشد.

حجت الاسلام واحدی در ادامه سخنان خود با اشاره با مواضع کنونی استکبار جهانی و تقابل همه جانبه آن با مذهب تشیّع و جمهوری اسلامی، مثلث قدرت شیعه را فرهنگ عاشورا، فرهنگ مهدویت و نهاد مرجعیت شیعه ذکر کرد و گفت: استکبار جهانی از تقابل مستقیم در عرصه نظامی و جنگ سخت با جمهوری اسلامی ایران ناامید شده است چون جوان سراپا غیرت ایرانی یک بار در جنگ تحمیلی خود را ثابت کرده است به همین خاطر به جنگ نرم روی آورده است و تلاش می­کند با ایجاد شبهات و حاشیه های متفاوت به دور کردن شیعه از اصول مثلث قدرت خود و تضعیف آن بپردازد .

وی در خاتمه با بیان لزوم حفظ هوشیاری و تعصب جوانان امروز نسبت به مبانی مذهب تشیع ، آنان را به حفظ قداست شیعه و هوشیاری نسبت به تحریف­های متفاوتی که در مذهب تشیع وارد شده است، جنگ امروز را جنگ تقریب مذاهب عنوان کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 261
بازدید : 261
رامین رها
1:12
سه شنبه 24 تير 1393

صبح امروز طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دفتر مرکزی سایت شهدای والامقام ارتش در ضلع جنوب غربی میدان حر تهران  افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولین بنیاد شهید نیز حضور داشتند، سرهنگ مجید شیخیان، مدیر سایت شهدای ارتش طی سخنانی گفت: با وجود گذشت بیش از سه دهه از دوران ارزشمند دفاع مقدس آن گونه که شایسته شهداست به ایثار و از خود گذشتگی آنان پرداخته نشده است.

وی دراین باره تصریح کرد: در همین راستا طرح راه اندازی گروه سایبری شهدای ارتش با حضور درفضای مجازی و با هدف نشر فرهنگ، ایثار و شهادت در سال 1390 برنامه ریزی و نهایتاً در خرداد ماه 1392 به صورت آزمایشی کار خود را آغاز نمود.

مدیر سایت شهدای ارتش در ادامه با اشاره به این که اقدام­های اولیه به منظور راه اندازی و افتتاح این سایت از جمله جمع آوری اسناد، راه اندازی پایگاه الکترونیکی و پردازش اطلاعات انجام پذیرفته، افزود: تاکنون اطلاعات بیش از 45 هزار و 251 شهید دراین سایت بارگذاری شده که 10821قطعه عکس، 1815 زندگی نامه، 706 وصیت نامه، 154 خاطره و 40 دل نوشته از جمله این اطلاعات می باشد.

سرهنگ شیخیان راه اندازی سامانهTRM یا ارتباط با مخاطبین و برگزاری مسابقه های گوناگون فرهنگی را از دیگر اقدام های این دفتر در فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده ای که از انتشار آثار شهدای ارتش در فضای مجازی صورت گرفت و به دنبال درخواست مکرر مخاطبین، برآن شدیم تا مطالب ناب موجود در آثار شهدا را در قالب طرح های گرافیکی و هنری در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم.

وی در پایان، ارتباط مستقیم با مخاطبان و مراجعه کنندگان، گردآوری آثار موجود از شهدای آجا و تهیه مستند از خاطره ها و زندگی شهدا را از جمله اهداف افتتاح دفتر مرکزی سایت عنوان نمود.

گفتنی است سایت جامع شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانیwww.ajashohada.irآماده بازدید و ارائه خدمات به مخاطبین می باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 245
بازدید : 245
رامین رها
1:10
سه شنبه 24 تير 1393

پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس، ۳۰ تیر ماه برابر با ۲۳ رمضان در میدان صبحگاه پادگان امام رضا(ع) ستاد نیروی زمینی ارتش به خاک سپرده می‌شود.

همزمان با ایام سوگواری مولی‌الموحدین حضرت علی(ع)، پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس، در تاریخ ۳۰ تیر ماه برابر با ۲۳ رمضان در محل میدان صبحگاه پادگان امام رضا(ع) ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده خواهند شد.

همچنین در شب وداع، پیکرهای مطهر این شهدا، شمع محفل عزاداران علوی در سومین شب از لیالی پر برکت قدر در سالن کوثر (هیئت حضرت سیدالشهدا(ع)) واقع در خیابان نیروی زمینی، روبروی کلینیک شهید فلاحی خواهند بود.

مراسم تشییع این شهدا، ساعت ۱۰ صبح از مسجد پادگان امام رضا(ع) ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در اتوبان شهید بابایی، بلوار نیروی زمینی، روبروی شهرک شهید فلاحی آغاز خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 346
بازدید : 346
رامین رها
8:46
چهار شنبه 18 تير 1393

سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در معاونت تحقیقات و جهادخودکفایی این قرارگاه از فعالیت های قرآنی بازدید و در جمع کارکنان این معاونت گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی، قرآن در متن زندگی کارکنان ارتش جاریست.

وی همچنین اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ آمریکایی بر ارتش حاکم بود اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، فرهنگ قرآنی در زندگی کارکنان ارتش جاریست و سرباز، درجه دار، کارمند و فرمانده در کلاس های قرآنی حضور دارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پس از حضور در کلاس های قرآنی، از روند امور اجرایی و طرح های تحقیقاتی معاونت جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی بازدید کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 319
بازدید : 319
رامین رها
8:45
چهار شنبه 18 تير 1393

امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در محفل انس با قرآن که همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد؛ گفت:با توسعه و پیشرفت سواحل جنوب و مکران می توانیم کشور را به اقتدار برسانیم.

در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری گفت: امروز نیروی دریایی به عنوان طلایه دار سواحل کشور، باعث شده است پیشرفت و آبادانی زیادی در منطقه انجام شود و با توسعه و پیشرفت سواحل جنوب و سواحل مکران می توانیم کشور را به اقتدار برسانیم .

وی ادامه داد: اقتدار، امنیت بوجود می آورد و اگر امنیت نباشد هر چه که ساخته ایم  از بین می رود. پس در سایه امنیت است که می­توانیم دسنآوردهای کلانی در سواحل و دریا داشته باشیم.

دریادار سیاری با بیان این که به لطف خدا اقتدار را در سواحل و دریا به وجود آورده ایم، اذعان داشت: امروز، توانسته ایم امنیت را در دریای سرخ، خلیج عدن باب المندب و شمال اقیانوس هند برقرار کنیم  و تا حدود 2500 کیلومتری سواحل جنوب، این اقتدار را نشان دهیم.

 


وی خطاب به کارکنان نیروی دریایی گفت: همیشه بر خود ببالید که توانسته اید امنیت را بر دریا حاکم کنید و با تلاش شما امنیت کامل به­وجود بیاید. امنیتی که کمک زیادی به اقتصادی و تجارت کشور می کند.

امیر دریادار سیاری در ادامه به بحث تهاجم فرهنگی پرداخت و اذعان داشت: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن بی صداست و جا و مکان خاصی ندارد.

وی با بیان این که جنگ نرم مثل موریانه عمل می کند و تمام اقشار جامعه را در بر می گیرد، افزود: جنگ نرم می تواند پنج یا 10 سال طول بکشد تا به نتیجه برسد و دشمن برنامه ریزی بلند مدتی در این زمینه انجام داده تا به نتیجه برسد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان این که ماه مبارک رمضان تنها برای رفع تکلیف الهی نیست، اظهار داشت: افراد یک جامعه نباید از روزه داری فقط گرسنگی و تشنگی نصیب شان شود بلکه در ماه مبارک رمضان که از ماه های دیگر سال والاتر و با ارزش تر است، معارفی نهفته است که برای زندگی متعالی لازم و ضروری است.

وی افزود: ما می توانیم با توجه بیشتر به این معارف، سبک زندگی مطلوبی را برای خود برگزینیم و شاهد نتایج مطلوب و ارزشمند آن باشیم.

پس از این مراسم آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و دریادار سیاری با جمعی از کودکان بی سرپرست در بهزیستی استان هرمزگان دیدار و با آنان افطار کردند

تعداد بازدید از این مطلب: 313
بازدید : 313
رامین رها
8:45
چهار شنبه 18 تير 1393

همزمان با سالروز وفات همسر وفادار پیامبر اکرم (ص) حضرت خدیجه کبری (س) مراسمی با شرکت فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد آجا در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد.

   در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین درانی از وعاظ تهران طی سخنانی ضمن اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه (س) ایشان را انسانی فداکار و دارای اصالت خانوادگی دانست که خود و پدر و مادرش هیچگاه مشرک نبوده  و قبل از ظهور اسلام پیرو دین حضرت ابراهیم (ع) بودند.

حجت الاسلام درانی در ادامه سخنانش به سوره مبارکه انفال و نکته مهمی که در رابطه با ارتش و آمادگی رزمی و جهاد در آن وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف حکومت اسلامی باید آمادگی رزمی جهت مقابله با تهدیدهای دشمن و ایجاد بازدارندگی باشد و اگر نیروهای مسلح دچار رکود شوند در کوچکترین جنگی شکست می خورند .

وی در ادامه افزود : طبق قواعد فقهی ما فقط حق دفاع داریم چرا که شیعه، مذهب جنگ و دعوا نیست و اولین کلمه ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد اقرأ بود که نشانه اهمیت کار فرهنگی است. تمام غزوات پیامبر اکرم (ص) نیز دفاع بوده است .

این مفسر قرآن کریم در ادامه با توجه به دسیسه های بیگانگان مانند آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی گفت: بنای اسلام بر جنگ نیست اما رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با دسایس خود مسلمانان را به جان هم انداخته اند و گروهی به نام داعش که انسان هایی جاهل و نادان هستند را پرورش داده و از این طریق به جنگ با مسلمانان پرداخته اند .

حجت الاسلام والمسلمین درانی در ادامه سخنانش با اشاره به تفاوت های بین انسان منافق و مومن گفت: انسان­های منافق امر به منکر می­کنند، بخیل هستند، خدا را فراموش کرده و به مخالفت با خدا می پردازند. در حالی که انسان­های مومن قائل به امر به معروف می باشند، اهل نماز و پرداخت زکات و همچنین اطاعت از رسول خدا می باشند

تعداد بازدید از این مطلب: 275
بازدید : 275
رامین رها
10:3
چهار شنبه 11 تير 1393

مسابقه های ورزشی آموزشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت رشته به میزبانی مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد.

در این رقابت­ها که در رشته­های آمادگی جسمانی، تکواندو، تیراندازی، دوومیدانی، شنا، فوتسال، کشتی و والیبال برگزار شد؛ نتایج زیر به دست آمد.

 

آمادگی جسمانی

این رقابت با حضور پنج تیم از آموزشگاه های نظامی ارتش برگزار شد که در پایان؛ تیم آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل اول، آموزشگاه شهید خضرایی نیروی هوایی دوم و  مرکز آموزش بهداری ارتش سوم شدند.

 

 تکواندو 

در این رقابت که ورزشکاران در پنج وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت توانست بر سکوی قهرمانی قرار گیرد و تیم­های آموزشگاه شهید خضرایی نیروی هوایی و آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل به ترتیب عنوان­های دوم و سوم  را از آنِ خود کردند.

 

 تیراندازی

این مسابقه با حضور تیراندازان زبده و منتخب آموزشگاه های ارتش برگزار شد و شرکت کنندگان در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی با هم به رقابت پرداختند که در مجموع دو رشته، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت با کسب 1486 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم­های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب با 1331 و 1270 امتیاز دوم و سوم شدند .

 

 

دوو میدانی

در رقابت­ دوومیدانی هفت تیم از آموزشگاه­های ارتش، حضور داشتند که در نهایت تیم شهید خضرائی نیروی هوایی توانست با 13 امتیاز مقام اول را از آنِ خود کند و تیم های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و جواد الائمه(ع) نیروی زمینی به ترتیب با کسب امتیاز 10 و 6 مقام­های دوم و سوم را کسب کردند.

 

 

شنا

این مسابقه در سه ماده 100متر آزاد، 50 متر قورباغه و 50×4 تیمی برگزار شد که در نهایت، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت موفق شد با کسب 24 امتیاز عنوان قهرمانی از آنِ خود نماید. تیم­ آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل نیز با کسب 21 امتیاز در رده دوم و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی با 19امتیاز سوم شد.

 

  فوتسال

در این رقابت­ که با حضور پنج تیم از تیم­های منتخب آموزشگاه­های نظامی نیروهای تابعه ارتش به میزبانی مرکز آموزش تخصص­های دریایی رشت برگزار شد، تیم آموزشگاه نظامی جواد الائمه(ع) نیروی زمینی به مقام قهرمانی دست یافت و تیم­های آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب موفق به کسب مقام­های دوم و سوم شدند.

 

کُشتی

این رقابت­ بین 6 تیم در پنج وزن بین آموزشگاه های منتخب ارتش و به میزبانی آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد که در پایان، تیم آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی موفق به کسب مقام اول شد و تیم­های مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل و جواد الائمه (ع) نیروی زمینی نیز به ترتیب بر سکوی دوم و سوم این رقابتها ایستادند.

 

 والیبال

 رقابت­ والیبال قهرمانی آموزشگاههای ارتش با قهرمانی تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت به کار خود پایان داد.
 در این مسابقه­ که با حضور چهار تیم از مرکز آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل، آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت، آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی و آموزشگاه نظامی جواد الائمه (ع) نیروی زمینی برگزار شد؛ تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت موفق شد مقام قهرمانی را از آنِ خود کند و تیم­های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

 


گفتنی است در مراسم پایانی این رقابتها که باحضور فرماندهان و مسئولین ورزش ارتش برگزار شد، به افراد و تیم­های برتر احکام  قهرمانی و جوایزی اهدا شد

تعداد بازدید از این مطلب: 351
بازدید : 351
رامین رها
10:3
چهار شنبه 11 تير 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از تیپ 264 سلماس ضمن تأکید بر بالابردن آمادگی رزمی نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح کشور باید در اوج آمادگی رزمی باشند.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در  جمع کارکنان پادگان  شهرستان خوی، ضمن تأکید بر لزوم آمادگی رزمی کارکنان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی نیروهای مسلح طبق فرمایش گوهربار مولای متقیان حضرت علی(ع) به مالک اشتر، بالا بردن آمادگی رزمی خودشان است.

وی در ادامه گفت: نیروهای مسلح باید همیشه دارای روحیه و ایمان قوی بوده و با دیدن آموزش‌های علمی و عملی صحیح، از دستآوردهای انقلاب  اسلامی حفاظت کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 359
بازدید : 359
رامین رها
10:1
چهار شنبه 11 تير 1393

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی همیشه و بر اساس مأموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی اش را حفظ کرده و در راستای ارتقای آن در تلاش است.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علی آراسته، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در همایش تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و یکان‌های برتر ورزشی این نیرو که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: باید به ورزش در جامعه امروز ما که مورد تهاجم فرهنگی استکبار جهانی است به عنوان یک دارو توجه شود.

وی افزود:‌ یکی از مهم‌ترین و پراثرترین مؤلفه‌های آمادگی نیروی زمینی، مولفه نیروی انسانی است. ارتش به عنوان یک دانشگاه انسان‌سازی تعداد قابل توجهی جوان را در سال می‌پذیریم، آموزش می‌دهیم و به جامعه بازمی‌گردانیم.

امیر آراسته تأکید کرد: در نیروهای مسلح، ورزش به یک فرمانده، افسر و مدیر نظامی جسارت و اعتماد به نفس می‌بخشد و اراده فرمانده را قوی‌تر می‌کند لذا اقدامات بسیار خوبی در حوزه ورزش در نیروی زمینی صورت گرفته اما با ایده‌آل‌ها هنوز فاصله داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: نیروی زمینی همیشه و بر اساس مأموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی اش را حفظ کرده و در راستای ارتقای آن در تلاش است.

تعداد بازدید از این مطلب: 350
بازدید : 350


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر