بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
18:41
دو شنبه 27 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس، دوازدهمین همایش ادبی سوختگان وصل به همت دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، امروز دوشنبه 27 بهمن‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شد. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم بیانات دو سال پیش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار برگزارکنندگان همایش سوختگان وصل (1391/12/7) را منتشر می‌کند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
آقایان سوختگان! ان‌شاءالله که موفّق و مؤید باشید. طیب‌الله انفاسکم، خیلی خوب. اگر وقت می‌بود، دلمان می‌خواست که از آقای قزوه و آقای امیری هم استفاده می‌کردیم که لااقل برایمان شعری بخوانند، لکن دیگر حالا مجال کم است متأسّفانه. من چند جمله‌ای عرض بکنم.
خیلی متشکریم از این کارهایی که شرح دادند دوستان، چه آنچه در مورد همین ادبیات دفاع مقدّس است، چه آنچه در دانشگاه اتّفاق می‌افتد. و این فضایی که آقایان تصویر کردید، تشریح کردید، این فضا یکی از نِعَم الهی است؛ این فضا را ما درست نکردیم، این فضا را خدای متعال درست کرده، دلها دست او است، هدایت دست خدا است.

اگر بنا بود که به حسب موازین عادی آدم محاسبه می‌کرد، باید عکس آنچه اتّفاق افتاده، اتّفاق می‌افتاد. ماها کم‌کاریم، کوتاهی‌های زیادی داریم؛ لکن خدای متعال کمک کرده، رحمت الهی برکت داده به هر حرکتی که از گوشه‌ای - با اخلاص - انجام می‌گیرد، و این فضا به‌وجود آمده؛ پس این نعمت خدا است؛ اگر می‌خواهید بماند و افزایش پیدا کند، باید شکر خدا را بکنید. سعی کنیم به عنوان شکر الهی، از این نعمت استفاده کنیم؛ چون یکی از اجزاء شکر این است که انسان نعمت را معطّل نگذارد، نعمت را بشناسد و بداند که از طرف خدا است و آن را به‌کار بگیرد؛ آن‌وقت این می‌شود شکر عملی و قلبی پروردگار عالم؛ و باید ان‌شاءالله این توسعه پیدا کند. و توسعه هم پیدا خواهد کرد؛ یعنی انسان نگاه می‌کند، آثار رحمت خدا را می‌بیند؛ فَانظُر اِلی‌ ءاثارِ رَحمَتِ الله؛ آثار رحمت الهی را انسان مشاهده می‌کند در گوشه و کنار جامعه‌مان و حوادثی که در داخل کشورمان و در بیرون کشورمان اتّفاق می‌افتد.
همّت کنید ان‌شاءالله، از این استعدادها استفاده کنید، همان‌طور که گفتید جوان‌هایی بودند که یک روز جایزه‌بگیر بودند، امروز خودشان جایزه‌بده‌اند؛ یک روز مستمع بودند، امروز مستمعین زیادی دارند؛ این الحمدلله خوب است، این خودش یک حرکتی است، انسان دارد مشاهده می کند؛ من خب چندین سال است با فضای ادبیات و هنر و شعرِ انقلاب ارتباط دارم دیگر، آشنا هستم، می‌بینم، رشدْ کاملاً محسوس است. منتها هیچ قانع نشوید، هیچ مغرور نشوید، هیچ وقت فکر نکنید که از این چیزی که ما هستیم بالاتر نیست؛ نه، شعرای خیلی خوبی داریم - همین آقایانی که اینجا هستند و دیگران، شعرای خیلی خوبی‌اند - امّا خوب‌تر از اینها، هم بوده، هم ممکن است که باشد؛ ما می‌خواهیم برسند به اوج و قلّه؛ ان‌شاءالله باید تلاش کنند، همه باید تلاش کنند.

این‌جور نیست که اگر ما شعرْ خوب میگوییم، بگوییم خب دیگر ما الحمدلله رسیدیم به حدّ نصاب و تمام شد؛ نه، باید شعر را خوب‌تَرَش کنیم، ادبیات را پیش ببریم، داستان را بهتر بنویسیم؛ خب در این زمینه‌های داستان و اینها بخصوص، خیلی کمبود داریم ما که ان‌شاءالله باید همه‌ی اینها جبران بشود. ان‌شاءالله موفّق باشید.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 105
بازدید : 105
رامین رها
18:38
دو شنبه 27 بهمن 1393



ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 94 با افزایش 5 درصد و قیمت هر لیتر فراورده های نفتی برای توسعه پالایشگاه ها و زیرساخت های تأمین و توزیع فراورده های نفتی موافقت کردند.

در بند «ی» تبصره 2 بودجه 1394 آمده است:

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (5%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است.

نرخ جدید فراورده های نفتی در سال 94

براین اساس نرخ جدیدی فراورده های نفتی براساس جدول زیر خواهد بود.
جدول نرخ فراروده های نفتی در سال 94 عنوان     قیمت فعلی     قیمت جدید
بنزین سهمیه‌ای/لیتر     700 تومان     735 تومان
بنزین آزاد/لیتر     1000 تومان     1050 تومان
نفت سفید/لیتر     150 تومان     157.5 تومان
نفت کوره سوخت حرارتی/لیتر     250 تومان     265 تومان
گاز مایع /هر کیلو     210 تومان     220.5 تومان
گازوئیل سهمیه ای/لیتر     250 تومان     262 تومان
گازوئیل آزاد/لیتر     500تومان     525 تومان

بر این اساس چون نرخ تغییرات قیمت فراورده های نفتی اندک است امکان دارد دولت تنها این افزایش قیمت را به منظور کسب درآمدبر روی قیمت های آزاد فراورده های نفتی اعمال کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 120
بازدید : 120
رامین رها
18:37
دو شنبه 27 بهمن 1393

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است گفت: هر زمان تهدیدها علیه ایران اسلامی بیشتر بوده حضور حماسی مردم در صحنه پررنگ تر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در جمع کارکنان حوزه مرکزی این سازمان ضمن تبریک حضور حماسی و بی نظیر مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: این حضور در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل تبیین است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی ها پس از دخالت در امور کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و یمن بیش از گذشته ذلیل شده اند؛ در مورد انعکاس بین المللی حماسه 22 بهمن گفت: مهمترین پیام راهپیمایی 22 بهمن نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است که با گذشت 36 سال از عمر نظام اسلامی همچنان استوار و مقتدر ایستاده و اهداف خود را دنبال می کند که این مهم از الطاف الهی است.

وی ادامه داد: مردم ثابت کرده اند که پشتیبان ولایت فقیه هستند، 36 سال قبل پیام آزادی و آزادگی را به جهان و ملت های مستضعف صادر کردند و امروز دوباره در 22 بهمن این پیام را به گوش جهانیان رساندند.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: مردم به طرف مذاکرات هسته‌ای به ویژه آمریکا نشان داده اند که نظام اسلامی بر سر حقوق هسته‌ای ایستاده‌ و هرگز از مطالبات مشروع خود کوتاه نمی‌آید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد توطئه‌ها و تحریمها خللی در عزم و اراده مردم ندارد و مردم با تحمل سختی‌ها از آرمان‌های خود دست بردار نیستند.

وی اظهار داشت: 22 بهمن پاسخ محکمی به طرح اسلام هراسی دشمنان بود که با استفاده از تروریست‌های خودساخته قصد مخدوش کردن چهره اسلام را دارند اما مردم انقلابی ایران ثابت کرده اند پیامبر اعظم (ص) را از عمق جان و با عشق و ارادت دوست دارند.

وی در مورد ابعاد منطقه‌ای حماسه 22 بهمن اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان از تاسیس و پشتیبانی گروه‌های تروریستی همچون داعش تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه است اما این راهپیمایی نشان داد نظام اسلامی در مسیر خود و با حمایت مردم در سایه رهبری انقلاب از جایگاه و موقعیت تعیین‌کننده ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به حمایتهای رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی و تهاجم به سوریه تصریح کرد: حماسه حضور ملیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از موقعیت ایجاد شده سوءاستفاده کند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: 22 بهمن نشان داد که ملت ایران بر سر آرمان‌های خود که یکی از آنها حمایت از فلسطین است ایستاده‌اند و امروز منطقه جهان اسلام دستخوش بیداری اسلامی است.

وی ادامه داد: 22 بهمن در داخل کشور نشان دهنده وحدت و انسجام ملی است و مردم ما پس از 36 سال هنوز منسجم و متحد گوش به فرمان رهبر انقلاب و مقتدای خود هستند و پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند.

وی در پایان سخنانش در مورد حضور مردم و همچنین تکلیف و وظیفه مسئولان نسبت به مردم تصریح کرد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن مسئولیت‌ها و تکالیف مدیران و مسئولان در پیشگاه مردم را بیشتر کرد. تا بدانند کسانی که همواره یار امام (ره) و رهبری بوده‌اند مسئولیتشان سنگین تر از گذشته می شود و باید در عرصه خدمت رسانی به مردم جدی‌تر تلاش نمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 108
بازدید : 108
رامین رها
18:29
دو شنبه 27 بهمن 1393

ا حضور امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد .

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 22 بهمن سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه 2 ساخت سازمان  صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید .

سرتیپ حاتمی در حاشیه این مراسم در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی گفت : هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه 2 که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرا می گیرد .

جانشین وزیر دفاع در بیان مشخصات فنی هواپیمای صاعقه 2 که نسل دوم هواپیمای صاعقه می باشد اظهار داشت : در طراحی جدیدی که انجام شده ، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به کارگیری سامانه های الکترواویونیک و سلاح پیشرفته امکان آموزش پیشرفته را برای جنگنده های سنگین موجود و یا جدید فراهم کرده است .

سرتیپ حاتمی تصریح کرد : تعمیق بومی سازی سامانه های مختلف با استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در طراحی ، تولید و آزمون های مختلف این سامانه ها از دستاوردهای مهم دیگر این هواپیما به شمار می رود .

جانشین وزیر دفاع گفت : این دستاورد مهم در راستای خوداتکایی در بخش جنگنده ها و هواپیماهای آموزشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ که این مهم جمهوری اسلامی ایران را در شمار معدود کشورهای دارای کلاس های مختلف از هواپیمای جنگنده و آموزشی بومی قرار می دهد .

وی افزود : این دستاورد مهم و ارزشمند ، نشان داد فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همان روحیه سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و با توکل به خدا ، خودباوری و تکیه بر توان و استعدادهای ذاتی خود ، در مسیر خودکفایی و استقلال صنعت هوایی و قطع وابستگی ها ، مصمم و استوار گام های ترقی و پیشرفته را تا رسیدن به قله های فناوری پیچیده هوایی طی می کنند .

جانشین وزیر دفاع با تبریک این دستاورد بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا ، نیروهای مسلح و ملت انقلابی و رشید ایران ، از تلاش های جهادی و همت بلند دانشمندان ، متخصصان و مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش تشکر و قدردانی نمود و تاکید کرد : در سایه رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حمایت های رئیس جمهور محترم و تأسی به فرهنگ ، کار و مدیریت جهادی راه مقدسی که هزاران شهید ، جانباز  و آزاده به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) برای استقلال ، عظمت و سربلندی ایران اسلامی آغاز کردند با صلابت و قدرت ادامه خواهد یافت.

تعداد بازدید از این مطلب: 126
بازدید : 126
رامین رها
1:9
شنبه 25 بهمن 1393

مقامات آمریکایی روز جمعه تائید کردند که تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش امروز با پوشیدن یونیفورم ارتش عراق، توانسته‌اند به پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق نفوذ کنند.

این پایگاه در نزدیکی شهر البغدادی استان الانبار واقع در مرکز عراق، واقع شده و میزبان 300 تفنگدار آمریکایی است که واشنگتن می‌گوید برای آموزش نیروهای عراقی، به این کشور اعزام شده‌اند.در حالی که پیشتر اعلام شده بود در این حمله هشت نیروی داعش مشارکت داشته‌اند، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران، با تائید حمله به پایگاه عین‌الاسد، گفت بین 20 تا 25 عضو داعش در این حمله مشارکت داشته‌اند.شبکه «ای‌بی‌سی» هم نوشته است که ستاد مشترک عملیات «عزم راسخ» (عملیات مبارزه با داعش) با صدور بیانیه‌ای حمله نیروهای داعش را تائید و اعلام کرده است که مهاجمین در جریان تیراندازی نیروهای عراقی، از پای درآمده‌اند و هیچ نیروی نظامی آمریکایی، درگیر این حمله نشده است.در این بیانیه آمده است: «حدود ساعت 7:20 صبح (به وقت عراق) گروه کوچکی از عناصر داعش به یکی از مجتمع‌های ارتش عراق در پایگاه هوایی الاسد در استان الانبار حمله کردند.»یک سخنگوی ارتش آمریکا همچنین تائید کرده است که درگیری‌های سنگینی در منطقه البغدادی رخ داده، با این حال از بیان جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرده است. -

تعداد بازدید از این مطلب: 125
بازدید : 125
رامین رها
1:8
شنبه 25 بهمن 1393

انفجار یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مسجد «فاطمه» در منطقه «حرنه غربی» در ریف دمشق 3 کشته در پی داشت.این درحالی است که عملیات ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی این کشور در مثلث ریف‌های درعا – قنیطره – دمشق در حالی ادامه یافت که این نیروها امروز (جمعه) دامنه عملیات‌های خود را توسعه دادند تا شامل محورهای جدید شود.براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از جنوب سوریه، مناطق اطراف دو شهرک «جمرین» و «داعل» در ریف درعا شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح بود و نیروهای هوایی و توپخانه ارتش سوریه مواضع و تجمعات گروه‌های تروریستی در این دو شهرک و مناطق ارتباطی بین شهرک جمرین و شهر «بصری الشام» را گلوله باران کردند.این درحالی است که از دو منطقه «خربه السلطانه» و شمال شهر «سعسع»، واقع در ریف جنوبی دمشق و همجوار با استان قنیطره درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح درگیر شده و تعدادی از آنها را به قتل رساندند.در استان درعا نیز نیروی هوایی ارتش سوریه تجمعات گروه‌های مسلح در چندین شهرک این استان را گلوله باران کردند، در حالی‌که دیگر یگان‌های ارتش سوریه به عملیات‌های خود در مناطق مختلف مثلث ریف‌های دمشق و درعا و قنیطره ادامه می‌دهند و طی این عملیات‌ها گروه‌های مسلح تروریستی را در مناطق تل عنتر در شمال کفر شمس در جنوب استان درعا، تل العلاقیة، کفر ناسج، شهرک‌های غصم، درعا البلد، سملین،‌ زمرین، کفر شمس و دیر العدس هدف قرار داده و منهدم کردند.در غوطه شرقی دمشق شهر «دوما» و تجمعات گروه‌های مسلح اطراف دو شهرک عربین و سبقا و همچنین منطقه «جوبر»،‌ در شرق دمشق در معرض موشک باران ارتش سوریه قرار گرفت، همانگونه که شهر «داریا» در غوطه غربی دمشق نیز شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح بود. -

تعداد بازدید از این مطلب: 76
بازدید : 76
رامین رها
1:7
شنبه 25 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رده‌بندی تیمی و انفرادی رقابت‌های سی و پنجمین دوره کشتی جام جهان پهلوان تختی و بخش پهلوانی مشخص شد.کشتی آزاد:57 کیلوگرم: 1- یونس سرمستی (ایران) 2- مصطفی دامادی (ایران) 3- تومار ساندیپ (هند) و رضا اطری (ایران) 5- اوتاری گوگوا (گرجستان) و فرهاد جلائی (ایران)61 کیلوگرم: 1- بهنام احسان‌پور (ایران) 2- آرش دنگسرکی (ایران) 3- بکا لومیتادزه (گرجستان) و ایمان صادقی (ایران) – هارپول (هند) و گالیب علی اف (آذربایجان)65 کیلوگرم: 1- سید احمد محمدی (ایران) 2- علی‌اصغر جبلی (ایران) 3- محمد‌مهدی یگانه‌جعفری (ایران) و سعید صالحی (ایران) 5- جون کوم سو (کره شمالی) و ناریک سیرونیان (ارمنستان)70 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- ایمان رحمانی‌زاده (ایران) 3- عباس یزدانی (ایران) و مسعود کمروند (ایران) 5- اشکان پوقوسیان (ارمنستان) و سعید داداش‌پور (ایران) با توجه به اینکه حریف گرجستانی در دیدار مقابل یزدانی حاضر نشد.74 کیلوگرم: 1- پیمان یاراحمدی (ایران) 2- جامبر کویلاشویلی (گرجستان) 3- بهمن تیموری (ایران) و محمد مکتب دار (ایران) 5- زوراب اربوتسوناشویلی (گرجستان) و مرتضی رضایی‌قلعه (ایران)84 کیلوگرم: 1- میثم مصطفی جوکار (ایران) 2- علیرضا کریمی (ایران) 3- احسان امینی (ایران) و داویت مارساگیشویلی (گرجستان) 5- عزت اله اکبری و ابراهیم یوسف اف (آذربایجان)97 کیلوگرم: 1- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- والری آندریتسف (اوکراین) و سید محسن ابراهیمی (ایران) 5- امین الحمید (مصر) و اباذر اسلامی (ایران)125 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- جعفر شمس‌ناتری (ایران) 3- امین طاهری (ایران) و یداله محبی (ایران) 5- دیمیتار کومچف (بلغارستان) و هیتندر (هندوستان)رده بندی تیمی: 1- ایران 79 امتیاز 2- گرجستان 47 امتیاز 3- هندوستان 21 امتیاز 4- اوکراین 17 امتیاز 5- آذربایجان 14 امتیاز 6- ارمنستان 13 امتیاز کشتی فرنگی:59 کیلوگرم: 1- طالح ممدوف (آذربایجان) 2- اورخان احمداف (آذربایجان) 3- محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی‌طلا (ایران) 5- مراد بازاروف (آذربایجان) و وانگ لو مین (چین)66 کیلوگرم: 1- دنیس دمیانکوف (اوکراین) 2- محمدعلی گرائی (ایران) 3- مراد ابولادزه (گرجستان) و مجید یعقوبی (ایران) 5- روسلان اسرافیلوف (اوکراین) و جین چول یانگ (کره شمالی)71 کیلوگرم: رامین طاهری (ایران) 2- برومند اصلان (ایران) 3- عظیم گرمسیری (ایران) و جین چنگ ژانگ (چین) 5- کیم جونگ هیون (کره شمالی) و عباس محب تاش (ایران)75 کیلوگرم: 1- دیمیتری پیشکو (اوکراین) 2- محمد عبدالسلام (مصر) 3- بهروز هدایت (ایران) و محمد کریمی (ایران) 5- وحید بابایی‌جعفری (ایران) و سعید غلامی (ایران)80 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- علی زینتی‌رفاه (ایران) 3- علی شریفی (ایران) و میلاد خسروی (ایران) 5- زورات تستسادزه (گرجستان) وی وی چن (چین)85 کیلوگرم: 1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- داود عابدین‌زاده (ایران) 3- رابرت کوبیاشویلی (گرجستان) و علی قیطاسی (ایران) 5- احمد عثمان (مصر) و ابوالفضل فلاح‌دوست (ایران)98 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی‌زاده (ایران) 2- دیمیتری تیموچنکو (اوکراین) 3- ژیائو دی (چین) و ایراکلی کاجایا (گرجستان) 5- محمد کاظمی (ایران) و مهدی کشاورز (ایران)130 کیلوگرم: 1- بشیر باباجان‌زاده (ایران) 2- امیر قاسمی منجزی (ایران) 3- آرمان نظری (ایران) و کوانگ مینگ (چین) 5- میکولا کوچمی (اوکراین) و ساندرو دیکلامینجیا (گرجستان)رده بندی تیمی: 1- ایران 73 امتیاز 2- اوکراین 50 امتیاز 3- چین 45 امتیاز 4- گرجستان 41 امتیاز 5- مصر 20 امتیاز 6- آذربایجان 14 امتیاز کشتی پهلوانی:1- جابر صادق‌زاده (ایران) 2- امیر محمدی (ایران) 3- احمد میرزاپور (ایران) 4- گئورگی مشویدیشویلی (گرجستان). - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931124000825#sthash.xuuIRNaD.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 109
بازدید : 109
رامین رها
1:1
شنبه 25 بهمن 1393
عابد ایوب» مدیر کمیته ضد تبعیض آمریکایی- عربی در رابطه با ماجرای شهادت 3 دانشجوی مسلمان به دست یک افراطی نژادپرست آمریکایی به روزنامه «ایندیپندنت» گفت، اگر قربانیان مسلمان نبودند، ماجرا کاملا متفاوت می‌شد. وی افزود: «اگر نقش‌ها برعکس بود (یعنی قاتل مسلمان و مقتول آمریکایی بود)، این ماجرا صد در صد به گونه دیگری پوشش داده می‌شد». «ایوب اودرنی» معاون رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی نیز با اشاره به موج فزاینده اسلام‌هراسی در سراسر آمریکا به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت: «ما سه مسلمان را از دست دادیم و همزمان، سه آمریکایی بزرگ را از دست دادیم». «صبیه پروز» یکی از مسلمانان آمریکا نیز در این رابطه گفت: «پوشش این حادثه ثابت می‌کند فقدان انسانیت غرب در قبال مسلمانان کامل شده است. هر چه بیشتر یک گروه را خارجی و تهدید تلقی کنید، جامعه را بیشتر از صفات انسانی تهی می‌سازید. این اتفاق به اندازه‌ای رخ داد که وقتی 3 مسلمان به قتل رسید، هیچ تمایلی وجود ندارد همان توجهی معطوف این حادثه شود که ما صرف قربانیان ترور می‌کنیم». شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند. قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است. وی در یکی از پُست‌های خود در فیس‌بوک نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است». «ضیاء» و «یسر» که دو ماه پیش با هم ازدواج کردند، سال دوم رشته دندان پزشکی بودند، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، این دو واقعا در زندگی و مرگشان برای بقیه الگو بودند. «محمد ابوصلحا» پدر دو دختر جوان و «سوزان برکات» خواهر «ضیاء برکات» در کنفرانس خبری به این جنایت پرداختند. طبق نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، «محمد ابوصلحا» پدر دو خواهر کشته شده در این باره می‌گوید: «جنایت رخ داده، بر سر نفرت نژادی بوده است و چون فرزندان من مسلمان بودند، کشته شده‌اند.» پیش از این همسر قاتل، در مصاحبه با سی.ان.ان گفته بود: «آن‌ها بر سر پارک خودرو مشاجره کردند که به تیراندازی ختم شد.» پلیس منطقه نیز در حالی در گزارش خود از این حادثه، ادعای اختلاف بر سر پارکینگ را عامل احتمالی حادثه معرفی کرده که کاربران در فضای مجازی و بسیاری از تحلیلگران از جمله نشریه «نیویورکر» این ادعا را مضحک توصیف کرده‌اند. پدر دختران کشته شده در این باره می‌گوید: «هیچ بحثی در مورد پارک وجود نداشته است. ابوصلحا که در شهر «کلایتون» روان پزشک است می‌گوید، دخترش اخیراً به او گفته یکی از همسایه‌های آنها نژادپرست است و از وی به خاطر نژادش نفرت دارد.» این جنایت و بالتبع سکوت رسانه‌ها و مقامات غربی در مورد آن، واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی را در پی داشته است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931124000281#sthash.OEndLUg7.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 111
بازدید : 111
رامین رها
1:1
شنبه 25 بهمن 1393
آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه‌های عبادی-سیاسی امروز جمعه تهران با بیان اینکه اگر هر انسانی بداند که در زندگی برای او پیمانه‌ای در نظر گرفته شده است، دلبسته دنیا نمی‌شود، اظهار داشت: هیچکس تضمین نکرده که ما مدت طولانی زنده‌ایم بنابراین باید همیشه بنده و آماده باشیم و طوری رفتار کنیم که روسفید نزد خداوند برویم. آیت‌الله خاتمی ضمن تجلیل از نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب به ذکر 5 نکته در خطبه دوم نماز عبادی، سیاسی جمعه تهران پرداخت و ادامه داد:‌ باید از ملت ایران به خاطر حضور شکوهمند ده‌ها میلیونی که به نظام اسلامی آبرو داد، تشکر، تقدیر و تکریم کرد و خداوند در قرآن و در آیه 120 سوره توبه از شما تشکر کرده است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر گامی که مردم در راهپیمایی 22 بهمن برداشتند خداوند برای آنها یک عمل صالح نوشت، تصریح کرد: مردم برای آمدن به راهپیمایی مبنا و تحلیل داشتند؛ مبنای اول شکر خدا بود که پس از 36 سال با لطف خداوند یک رژیم سیاه، اسلام‌ستیز، اخلاق‌ستیز، آزادی، استقلال و مردم‌ستیز سرنگون شد. وی مبنای دوم حضور مردم را بیعت با اسلام و ولی‌فقیه به صورت عملی عنوان کرد و افزود: روز 22 بهمن همه آمده بودند و سخنشان این بود که بگویند ما در صحنه دفاع از نظام اسلامی هستیم و از این رو حضور آنها بیعت با آرمان شهیدان بود. آیت‌الله خاتمی در ادامه از ویژگی‌های منحصر به فرد این انقلاب را پایان‌ناپذیری شور و شوق انقلابی آن دانست و اظهار داشت: تمام انقلاب‌ها به مرور زمان از شور و نشاط انقلابیشان کاسته می‌شود اما راهپیمایی 22 بهمن سال 93 همانند اولین سالگرد انقلاب در سال 58 پرشکوه بود و این مایه اعجاب است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از جامعه‌شناسان که با انقلاب ما میانه‌ای ندارد، می‌گوید تحقیقات و بررسی‌های من نشان داد که تمام دکترین‌ها، گفتمان‌ها و نسخه‌های حکومتی بعد از پدیدار شدن رنگ می‌بازد به جز دکترین‌های ولایت خمینی که نه تنها کمرنگ نشد بلکه در گذر زمان بر اهمیت آن نیز افزوده شده است؛ راز این انقلاب نیز این است که انقلاب ما برخلاف سایر انقلاب‌ها از درون بود و مردم با اعتقاد و انگیزه به صحنه می‌آیند. وی نکته سوم را مسئله فراگیری کمی راهپیمایی 22 بهمن در هزار شهر، 5هزار روستا از مرکز تا منتهی الیه مرزهای کشور دانست و گفت:‌ از خوزستان ریزگرد گرفته که از خداوند می‌خواهیم مشکلاتشان را برطرف کند تا شهرهای زیر سرمای صفر درجه و در زیر باران مردم آمده بودند و گفتند که اگر بمب هم ببارد ما می‌آییم. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از جهت کیفی همه سلایق در جشن ملی انقلاب اسلامی حضور داشتند، یادآور شد: حتی نسل چهارمی‌ها هم به این راهپیمایی آمدند تا بگویند ما همانند نسل اول پاسدار انقلاب هستیم. امام جمعه موقت تهران پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال را به جز پیام وفاداری، خستگی‌ناپذیری و وحدت، عزت و ذلت‌ناپذیری عنوان کرد و گفت: مردم می‌گویند ما مشکلات و گرانی داریم اما انقلاب ما چیز دیگری است که از آن پاسداری می‌کنیم. وی تصریح کرد: در راهپیمایی امسال دو شعار نو یعنی «نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت»‌ و «پاسخ هر گزینه روی میز، مرگ به آمریکای اسلام‌ستیز» دیده شد لذا هر سال نفرت مردم از آمریکا بیش از گذشته است و این شعار ریشه در دو ماه عزاداری این مردم برای امام حسین(ع) دارد و با این درس که آنها از امام حسین(ع) گرفته‌اند کشور روی ذلت را نخواهد دید. آیت‌الله خاتمی خطاب به کسانی که گاهی خیالاتی می‌شوند و می‌گویند 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا ندهید، گفت:‌تا آمریکا و شیطنت‌های آن باقیست شعار باشکوه مرگ بر آمریکا باقی خواهد ماند و هرکس بخواهد با آن مقابله کند منزوی می‌شود. خطیب موقت تهران پیام مردم به مسئولان را ایستادگی مردانه در صحنه عنوان کرد و ادامه داد: تشکر مسئولان از مردم با خدمت کریمانه و خدمت بیشتر محقق می‌شود و آنها باید به مردم محبت و مهر صادر و خشم و عصبانیتشان را کنترل کنند. وی با تأکید بر اینکه نباید در عصبانیت سخنی گفت که در شأن ما نیست، یادآور شد: نیش و کنایه زدن هم در شأن مسئولان عالی کشور نیست چرا که این مسئله به جامعه سرریز می‌شود و جامعه نیز به همان رنگ در می‌آید. آیت‌الله سید احمد خاتمی در ادامه از صاحبان قلم نیز درخواست کرد حریم مردم را حفظ کرده و روی اعصاب آنها نروند و بر همین اساس افزود: باید منطقی نوشت و انتقاد کرد چرا که دیگر دوره‌ای که بتوان با نیش و کنایه کسی را از صحنه بیرون کرد، گذشته است. خطیب موقت تهران در تشریح مطلب دوم به اظهارات جسورانه و بی‌ادبی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ اخیراً کوهن یکی از مقامات آمریکایی گفت‌ که تحریم‌های اقتصادی دست ایران را بسته و تیم مذاکره کننده ایران با دست‌های بسته در مذاکرات حاضر می‌شود اما مردم در راهپیمایی به دهان این یاوه‌گویی‌ها زدند و نشان دادند که ملت ایران نه تنها گیر نیفتاده و دست بسته نیست بلکه تیم مذاکره‌کننده مدبرانه برنامه خود را دنبال می‌کند. آیت‌الله خاتمی با اشاره به قضایای هسته‌ای ادامه داد: تیم 1+5 و به ویژه آمریکا در پی عملیات فریب بود، همان فریبی که با قرارداد اسلو بر سر فلسطین آوردند و با توافق بر سر کلیات گفتند که به تدریج به جزئیات هم می‌رسیم اما تا کنون که 22 سال از آن توافق گذشته یک گام هم جلو نرفته‌اند و می‌خواستند همین مسئله را در برنامه هسته‌ای ما تکرار کنند. خطیب موقت تهران با تأکید بر این که دعوا بر سر کلیات نیست و همه اینها در قرارداد ان پی تی آمده است یادآور شد: آنچه مسئله ساز است بحث جزئیات است که رهبری فرمودند باید در یک مرحله همه چیز تمام شود و از این رو کافه آنها به هم ریخت. وی تأکید کرد: ما خداوند را به خاطر برخورداری از چنین رهبر هوشیاری که چشم بیدار امت هستند و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند شاکریم و از همین رو جایگاه عبادی-سیاسی من می‌گویم که مردم ما مطیع امر رهبر بزرگوار خود هستند. آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه جلوه اعتدال در مسائل هسته‌ای ،دوری از افراط و تفریط است، خاطرنشان کرد: افراط این است که بگویند این توافق فتح‌الفتوح بود در حالیکه اینطور نیست و این یک حرکت عادی در سیاست خارجی محسوب می‌شد؛ تفریط هم این است که برخی بگویند مذاکره‌کنندگان کشور را فروخته‌اند در حالی که مذاکره‌کنندگان فرزندان این ملت هستند و دائم تأکید دارند که در چارچوب اوامر ولایت برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند. خطیب موقت تهران تأکید کرد: در دوره‌ای که کشور فروخته شد دوران حاکمیت دیکتاتورها بر کشور بود. لذا تا وقتی که سایه ولایت فقیه بر سر کشور است، کشور فروخته نخواهد شد. وی یادآور شد: در طول 200 سال اخیر هرگاه جنگی صورت گرفته بخش‌هایی از کشور از دست رفته است اما تنها در عصر ولایت فقیه بود که پس از 8 سال جنگ به فضل خدا یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم. آیت‌الله خاتمی در ادامه با تأکید بر اینکه دست بسته بودن در شأن آمریکایی‌هاست، گفت:‌ آنها به هرکجا که وارد شده‌اند دست از پا درازتر فرار کرده‌اند. آمریکا وارد عراق، افغانستان، سوریه و یمن شد اما چه چیزی گیر آنها آمد؛ آنها وارد اوکراین شدند اما جز نفرت مردم چه چیزی گیرشان آمد؟ خطیب موقت تهران بر همین اساس افزود: این آمریکاست که دست بسته بوده و گیر افتاده است و روزی که ملت ایران را در مردادماه سال 91 تحریم جدیدی کردند،‌گفتند ایران تسلیم می‌شود اما دیدیم که یک ماه بعد از آن و در روز قدس مردم شعار مرگ بر آمریکا دادند. وی اضافه کرد: خبرنگاران خارجی که ایران را دیده‌ بودند، می‌گفتند ایران شبیه یک کشور تحریم شده نیست؛ باید بدانیم که ایران اسلامی کشور امام زمان است که توانسته توطئه‌ها را پشت سر بگذارد. آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه اسلام به عفو و حلم و جواب بدی را با خوبی دادن دعوت کرده است، تصریح کرد: البته باید با دشمن در همان سطح برخورد کرد و این مبنای فرمایش اخیر مقام معظم رهبری بود که فرمودند ملت ایران 22 بهمن نشان خواهد داد هرکس که بخواهد این ملت را تحقیر کند با ضربه متقابل مواجه خواهد شد. لذا رهبر بزرگوار ما این سخن را با توجه به آیه 194 سوره بقره مطرح فرمودند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931124000322#sthash.TpezjJQ4.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 113
بازدید : 113
رامین رها
1:1
شنبه 25 بهمن 1393
تعداد بازدید از این مطلب: 109
بازدید : 109
رامین رها
22:20
یک شنبه 19 بهمن 1393

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی همراه با کارشناسان تیم  مذاکره کننده طی دو روز گذشته در مونیخ دیدارهای فشرده ای را با همتایان آمریکایی و اروپایی خود برگزار و روند مذاکرات  هسته ای را ترسیم کردند.

علاوه بر ا ین، وزیر امور خارجه  در نشست پرسش و پاسخ در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت کرد و با برخی مقامات کشورهای جهان دیدار و گفت و گو کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 110
بازدید : 110
رامین رها
22:18
یک شنبه 19 بهمن 1393

ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال تیم استقلال از ساعت 17 و 10 دقیقه  در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 6 هزار تماشاگر به مصاف تیم پیکان رفت که در پایان آبی‌های تهرانی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و سه امتیاز حساس بازی را تصاحب کرد.

در دقیقه 4 پیکان صاحب اولین ضربه کرنر بازی شد که داور خطای بازیکنان پیکان را روی این ضربه اعلام کرد و این مساله باعث اعتراض شدید صمد مرفاوی سرمربی پیکان شد.

در دقیقه 6 هاشم بیک‌زاده با بازیکن پیکان روی هوا برخورد کرد که از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و او را با برانکارد از میدان خارج کردند.

در دقیقه 9 استقلال اولین کرنرش را به دست آورد که مدافعان پیکان این ضربه را دفع کردند و توپ تبدیل به ضدحمله برای پیکان شد و برهانی با خطا بازیکن پیکان را در حمله متوقف کرد که باعث اعتراض شدید کادرفنی پیکان شد.

در دقیقه 14 ضربه کاشته ارسالی خسرو حیدری روی سر هاشم‌بیک‌زاده در محوطه جریمه پیکان فرود آمد که سیدمهدی رحمتی این توپ را مهار کرد.

در دقیقه 20 ارسال هاشم بیک‌زاده روی سر رضا عنایتی فرود آمد که ضربه او با اختلاف اندکی از کنار تیرک دروازه پیکان به بیرون رفت این جدی‌ترین موقعیت گل بازی تا این دقیقه بود.

در دقیقه 25 ضربه کاشته استقلال از پشت محوطه جریمه را امید ابراهیمی زد که توپ بعد از برخورد با دیواره‌دفاعی به تیرک افقی دروازه پیکان خورد و به کرنر رفت.

در دقیقه 30 استقلال بازهم پشت محوطه جریمه پیکان صاحب ضربه کاشته شد که ضربه کاشته یعقوب کریمی را سیدمهدی رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 32 امیر قلعه‌نویی اولین تعویضش را انجام داد و یعقوب کریمی را از زمین بیرون کشید و محمدرضا خرسند‌نیا را به جای او وارد میدان کرد.

در دقیقه 35 ضربه کرنر بازیکنان پیکان با ضربه سر محمد نصرتی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 42 مدافع پیکان با تکل توپ را از برهانی گرفت که بازیکنان و مربیان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور معتقد بود که مدافع پیکان توپ را زده است.

نیمه دوم را استقلال هجومی آغاز کرد. در دقیقه 53 دوبار مهدی رحمتی توپ را با مشت از محوطه جریمه دور کرد و در نهایت توپ به کرنر رفت که ضربه کرنر را دروازه‌بان پیکان بازهم مهار کرد.

بعد از این صحنه بازی تا دقیقه 63 توپ فقط در میانه میدان جریان داشت.

بازی تا دقیقه 82 فقط در میانه میدان دنبال شد و هر دو تیم بازی سرد و کسل ‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. مسابقه‌ای که بازیکنان هر دو تیم فقط زیر توپ می‌زدند!

در دقیقه 84 ضربه کرنر استقلال روی سر امیرحسین صادقی فرود آمد که ضربه او از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

در دقیقه 88 پیکان موفق به گلزنی شد اما تورج حق‌وردی داور مسابقه گل را مردود اعلام کرد.

در دقیقه 90+4 حساس‌ترین صحنه بازی رخ داد و سجاد شهبازاده با ضربه سر دروازه پیکان را باز کرد تا این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به آرش برهانی از استقلال و سیاوش یزدانی مقدم، احمدجمشیدیان، سیاوش اکبرپور از پیکان کارت زرد نشان داد.

ساکت الهامی مربی پیکان را در دقیقه 10 از روی نیمکت اخراج کرد.

استقلال با این پیروزی 37 امتیازی شد و با تفاضل گل کم‌تر در رده سوم جدول صعود کرد و پیکان 20 امتیازی هم در رده یازدهم است.

ترکیب استقلال:

وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری(مجید حسینی دقیقه 96)، یعقوب کریمی( از دقیقه 32 محمدرضا خرسند‌نیا)، امید ابراهیمی، میلاد فخرالدینی، هاشم بیک زاده، رضا عنایتی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی(از دقیقه 74 میلاد نوری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم پیکان:

سید مهدی رحمتی، حمیدرضا دیوسالار، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور( از دقیقه 83 وحید حیدریه)، سیاوش یزدانی مقدم، احمد جمشیدیان( از دقیقه 72 معمر سوراکای)، سعید دقیقی( از دقیقه 90+1 محمد صادق بارانی)، اوبیک کیلیچو، آرمان قاسمی، محمد نصرتی و سید احمد مهدی‌زاده.

سرمربی: صمد مرفاوی

-

تعداد بازدید از این مطلب: 108
بازدید : 108
رامین رها
22:17
یک شنبه 19 بهمن 1393

مد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره توافق هسته‌ای، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر به ویژه در 1.5 سال گذشته تمام فشارهایی که تصور می‌کردند می‌توانند بیاورند تا زمینه عقب‌نشینی ملت ایران را فراهم کنند، آوردند.

*آمریکایی‌ها به دنبال وادارکردن ایران برای تن‌دادن به توافقی بد هستند وی افزود: آمریکایی‌ها دنبال آن بودند که در اثر این فشارها ایران را وادار به تن دادن به توافقی کنند که هم عزت ملت ایران شکسته شود هم جایگاه علمی کشور در عرصه هسته‌ای، صنعتی و علمی مخدوش شود تا بتوانند مقابل پیشرفت ملت ایران را بگیرند و از طرفی به دنیا اعلام کنند که ملتی که 36 سال در برابر ما مقاومت کرد در آخر وادار به زانو زدن در برابر ما شد. *تیم مذاکره‌کننده برابر خواسته‌های ناحق آمریکایی‌ها مقاومت کرد این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها به زانو درآوردن ایران است، گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ملت، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای علیرغم فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، در برابر خواسته‌های ناحق آمریکایی‌ها مقاومت کرد و حاضر نشد تن به توافقی دهد که زمینه مخدوش شدن استقلال، عزت، شکوه و عظمت ملت ایران را فراهم کند. وی بر همین اساس یادآور شد: امروز هم آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دقیقاً خط عزت و سرافرازی ملت ایران است، یعنی ما برای اینکه به دنیا ثابت کنیم که نقطه ضعفی نداریم، حاضریم با آمریکا و کشورهای دیگر در زمینه هسته‌ای با حفظ عزت و اقتدارمان توافق کنیم، ما از توافق سه هدف را دنبال می‌کنیم؛ هدف اول این است که باید در داخل کشور توان غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به انرژی هسته‌ای را داشته باشیم و انرژی هسته‌ای بومی در داخل کشور باید وجود داشته باشد، این اولین هدف ماست که حرف منطقی است و دنیا هم این حق منطقی ملت ایران را پذیرفته است. دهقان تأکید کرد: دومین هدف ما این است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ما برچیده شود؛ سومین هدفمان نیز اثبات حقانیت‌مان است تا دنیا متوجه شود که ما اهل منطق، استدلال و عقلانیت هستیم و از طرفی دشمنان ما و آمریکا به عنوان دشمن درجه یک ایران، به عنوان کشوری زورگو، بی‌منطق و دارای خوی استکباری است. *آمریکا نمی‌تواند با فشار و رفتارهای زیگزاگی ما را وادار به کوتاه آمدن از استقلال‌مان کند وی با بیان اینکه ما با این سه هدف وارد مذاکره شدیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امروز با بیان این موضوع که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» در واقع آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریختند تا آنان تصور نکنند که می‌توانند با فشار، رفتارهای زیگزاگی و سیاست نخ‌نمای چماق و هویج ما را وادار به کوتاه آمدن از عزت و استقلال‌مان کنند. نماینده طرقبه و چناران در مجلس همچنین متذکر شد: ما این اهداف را دنبال کردیم اما این مذاکرات تا زمانی ادامه خواهد داشت که ملت ما از آمریکا خسته نشده باشد، باید برای مذاکرات زمان‌بندی وجود داشته باشد، اینکه آنان در مذاکرات کشور و اقتصاد ما را شرطی کنند، پذیرفتنی نیست؛ بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از مذاکراتی است که همچنان بلاتکلیف مانده، رکود اقتصادی در کشور ناشی از بلاتکلیف ماندن مذاکرات هسته‌ای است، لذا این موضوع به نفع کشور نیست. *باید وضعیت مذاکرات هسته‌ای در مدت مشخصی حل و فصل شود دهقان اضافه کرد: باید وضعیت مذاکرات را در مدت مشخصی حل و فصل کنیم، بالاخره یا آمریکایی‌ها حاضرند تحریم‌ها را بردارند و غنی‌سازی اورانیوم را در داخل ایران به رسمیت بشناسند یا اگر حاضر نیستند، باید طبیعتاً مذاکرات در جایی به پایان برسد تا ملت ایران تکلیف خودش را با خودش بداند. وی در عین حال با بیان اینکه اینگونه نیست که اگر تحریم‌ها برداشته نشود، ما دچار خسارات جبران‌ناپذیری می‌شویم، گفت: اگر چه ما هیچ‌گاه از تحریم‌ها استقبال نکردیم، اما وجود تحریم زمینه‌هایی را در داخل کشور فراهم می‌کند که ما بدون وابستگی به نفت، اقتصادمان را اداره کنیم؛ ما می‌توانیم بدون اینکه وابسته به بازارهای برخی کشورها باشیم، اقتصادمان را در داخل کشور با تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی و فروش آنها اقتصادمان را اداره کنیم. *هیچ راهی برای عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها وجود ندارد دهقان همچنین یادآور شد: بالاخره مذاکرات باید دارای زمان‌بندی مشخص و روشنی باشد، فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب هم برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای الهام‌بخش بود تا بدانند که هیچ راهی برای عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها وجود ندارد و هم برای دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنها آمریکا عبرت‌آموز بود که بدانند ما به هیچ وجه از مسیر حق، عزت و اقتداری که انتخاب کردیم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم. *آمریکا را دشمن درجه یک ایران می‌دانیم حتی اگر با او سر میز مذاکره بنشینیم وی خاطرنشان کرد: ما آمریکا را دشمن درجه یک ایران می‌دانیم حتی اگر با او سر میز مذاکره بنشینیم کما اینکه آمریکایی‌ها نیز هیچ‌گاه دست از دشمنی علیه ملت ایران برنداشتند و همین الآن که از طرفی آنان با ما مذاکره می‌کنند از سوی دیگر توطئه کاهش قیمت نفت را با کشور عربستان طراحی کردند و قیمت 100 دلاری نفت را به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش دادند و به 40 دلار رساندند. *تمام حقانیت‌مان را در مذاکرات هسته‌ای به دنیا اثبات کردیم این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان با تأکید بر اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب نقشه راه آینده کشور را مانند همیشه مشخص می‌کند که ما به هیچ وجه مانند 36 سال گذشته در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکا کوتاه نمی‌‌آییم و تنها حاضریم به توافقی پایبند باشیم که عزت، استقلال و عظمت ملت ایران در آن کاملاً منعکس شده باشد؛ ما تمام حقانیت‌مان را در مذاکرات هسته‌ای به دنیا اثبات کردیم، اگر آمریکا با وجود اثبات حقانیت جمهوری اسلامی همچنان بخواهد روی زیاده‌خواهی‌هایش اصرار کند و تن به توافق عادلانه با جمهوری ایران اسلامی ندهد، منفورتر از گذشته بین ملت‌ها خواهد شد. -

تعداد بازدید از این مطلب: 72
بازدید : 72
رامین رها
22:14
یک شنبه 19 بهمن 1393

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی 36 ساله و ادامه دار دولت آمریکا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکید کردند: ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.
در این دیدار که همزمان با سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال 1357 برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای آن حادثه مهم را حاوی یک مضمون پرمغز و ماندگار دانستند و گفتند: اقدام شجاعانه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن 57، نشان دهنده سخن حق و پرجاذبه انقلاب اسلامی است که توانسته بود حتی به اعماق دلهای نیروی هوایی ارتش پادشاهی آن زمان که نور چشمی آمریکا نیز بود، نفوذ کند.


ایشان با تأکید بر لزوم شناخت و حفظ این حقیقت مهم، به برخی واقعیات صحنه از جمله نفوذ فراگیر انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملتها با دیدن شجاعت و دلیری ملت ایران که علناً در مقابل زورگویی های امریکا ایستاد، به هیجان آمدند و جذب پیام انقلاب شدند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طرف مقابل نیز، قدرتهای زورگو و در رأس آنها امریکا، از همان روز اول انقلاب، از هیچ اقدام و فشاری برای خاموش کردن این حرکت عظیم و رو به گسترش، فروگذار نکردند و این دشمنی تا امروز هم ادامه دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنی امریکا و قدرتهای استکباری با اشخاص نیست، آنها با اصل حرکت و جهت گیری توأم با ایستادگی و استقلال طلبی و عزت خواهی ملت ایران دشمن هستند.
ایشان با یادآوری سخنان برخی سیاستمداران امریکایی در سالهای اخیر که بغض و کینه خود را با ملت ایران، صراحتاً بیان کردند گفتند: آنها از ایستادگی ملت ایران عصبانی هستند و هدف اصلی امریکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقیر ملت ایران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحلیل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی، علت ناکامی های پی در پی امریکاییها در مسائل منطقه و بویژه مسائل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یک نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یک مقام امریکایی است که گفته بود، ایرانی ها در مذاکرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در روز 22 بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟
ایشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ایران هیچگاه بسته نبوده و این موضوع را در عمل نشان داده اند و از این پس نیز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن طرفی که فعلاً گیر افتاده و دچار مشکل است، امریکا است و همه واقعیات این منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده این حقیقت است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سیاستهای امریکا در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، غزه، افغانستان و پاکستان و همچنین شکست امریکا در اوکراین، خطاب به امریکاییها تأکید کردند: این، شما هستید که سالهای متمادی، پی در پی شکست خورده اید اما جمهوری اسلامی ایران پیش رفته و به هیچ وجه با سی و چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.
ایشان با اشاره به پیشرفتهای گسترده جمهوری اسلامی در علم و فناوری، در مسائل گوناگون اجتماعی، و در مسائل بین المللی و همچنین نفوذ عظیم منطقه ای و رسوخ مبانی انقلاب در دلهای جوانان افزودند: جمهوری اسلامی ایران با این ذخیره ارزشمند از تجربیات، با قدرت، در حال پیشرفت است و امریکاییها که نتوانستند این ریشه را قلع و قمع کنند اکنون مجبور به تحمل نظام جمهوری اسلامی هستند و طراحی های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آنها مانع از این پیشرفت نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی به مذاکرات هسته ای و تلاش بدخواهان و معاندان برای القای درماندگی ایران در این موضوع اشاره کردند و چند نکته مهم را درباره مذاکرات هسته ای متذکر شدند.
اولین نکته ای که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند موافقت با اصل توافق بود که گفتند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم.
ایشان با اشاره به اظهارات مکرر امریکاییها که می گویند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود.
تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فروانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر با همت و تلاش، به داشته های خود، به صورت مناسب توجه کنیم، حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم، می توانیم آن را کُند کنیم.
نکته سوم رهبر انقلاب اسلامی، در خصوص رفتار منطقی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و زورگویانه طرف مقابل بود.
حضرت ایت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس جمهور مبنی بر اینکه مذاکره به معنای رسیدن دو طرف به نقطه مشترک است،  گفتند: بر همین اساس، نباید در مذاکره، یک طرف با رفتار غیر منطقی تلاش داشته باشد که هر آنچه مورد توقع او است، محقق شود.
ایشان خاطرنشان کردند: رفتار امریکاییها و چند کشور اروپایی دنباله رو آنها، در مذاکرات، غیر منطقی است و با پرتوقعی انتظار دارند همه خواسته های آنها تحقق یابد در حالیکه این، روشِ مذاکره نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای، ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل را کاملاً صحیح دانستند و با اشاره به عملکرد مستدل و منطقی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598، و همچنین مسائل گوناگون بعد از جنگ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای نیز براساس منطق عمل می کند اما طرف مقابل هیچ منطقی ندارد و به دنبال بی منطقی، با تکیه بر زور است.
ایشان تأکید کردند: ملت ایران زیر بار زورگویی و زیاده خواهی و رفتارهای غیر منطقی نخواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامی یک بار دیگر افزودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگوییِ طرف مقابل اعم از امریکا و دیگران، ندارد.
ایشان همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی  پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند:اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.
ایشان خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران در 22 بهمن نشان خواهد داد هرکسی که بخواهد این ملت را تحقیر کند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه ملت ایران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع را می دانند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خاطرنشان کردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در 22 بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.
در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت نوزدهم بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های نیروی هوایی ارائه کرد.
امیر سرتیپ شاه‌صفی گفت: طراحی، ساخت و ارتقای شبیه‌سازهای پروازی، دستیابی به توان طراحی و ساخت جنگنده پهن‌پیکر بدون سرنشین، «راه اندازی، بازسازی و بازیابی انواع هواپیماها» و عمق‌دهی به تجهیزات موجود، تولید انواع تجهیزات هواپایه و راه اندازی و عملیاتی کردن موشک های راهبردی با استفاده از توانمندی‌های داخلی در نیروی هوایی ارتش موید ادعای درهم شکستن پنجه‌های تحریم تجهیزات دفاع هوایی و نویدبخش ایجاد تراز جدیدی از توازن دفاعی در منطقه است.
پیش از این دیدار فرمانده معظم کل قوا در دیدار جداگانه با فرماندهان ارشد نیروی هوایی و پدافند جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش حساس و خطیر نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ی نظام دفاعی کشور افزودند: نیروی هوایی به اقتضای حرفه ی خود متکی به دانش و فناوری است و این مسئله از جهاتی در مواجهه با تهدیدات پیرامونی اهمیت این نیرو را بیشتر می کند. - f

تعداد بازدید از این مطلب: 94
بازدید : 94
رامین رها
18:30
پنج شنبه 16 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ملوان در هفته نوزدهم لیگ برتر ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت به مناسبت سالگرد مرحوم محراب شاهرخی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باید تشکر ویژه‌ای از محمد مایلی‌کهن که استاد من است داشته باشم که روز گذشته به تمرین پرسپولیس آمد و از ما حمایت کرد.

وی ادامه داد: درباره بازی روز جمعه مقابل ملوان هم باید بگویم که این تیم از تیم‌های خوب و ریشه‌دار لیگ برتر است که سالها در لیگ حضور داشته اما ما هفته قبل از فرصت‌هایی که به دست آوردیم خوب استفاده نکردیم و می‌خواهیم در این بازی از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: از این هفته برای موفقیت استارت می‌زنیم. فاصله بازی‌ها هم زیاد نیست و این روند رو به رشدی خواهد بود و می خواهیم مقابل ملوان نتیجه خوبی بگیریم. هر زمان که پیشکسوتان انتقاد کنند گوش می دهم و تلاش می‌کنم پرسپولیس را به موفقیت برسانم. شاید برخی از آنها متوجه نیستند که چه مشکلاتی گریبانگیر باشگاه‌ها شده است که اکنون در تلاش هستیم با کمک اعضای هیأت‌مدیره آنها را برطرف کنیم. به قول قدیمی‌ها روزهای سخت عمرشان کم است امیدوارم که همینطور باشد و ما هم از زیر فشار خارج شویم و به نتایج خوبی برسیم.

وی در مورد اینکه گفته می شود اگر بازنده شوید شما را برکنار می کنند گفت: من چیزی در این مورد نشنیدم و کسی هم چیزی به من اعلام نکرده است. در آخرین جلسه هیأت‌مدیره به من گفتند که با قاطعیت به کارت ادامه بده. نمی‌دانم این شایعات از کجا می‌آید. نمی‌دانم چرا وقتی یکی سر کار می‌آید تلاش می‌کنیم زود برکنارش کنیم و اگر کمی دیر شد مدام برای این کار اصرار می‌ورزیم اما اولتیماتومی به من داده نشده و من برای موفقیت تیم تمام تلاشم را خواهم کرد و یک قدم هم عقب نمی‌گذارم.

سرمربی پرسپولیس در مورد شایعه کناره‌گیری مسعود مومنی از پرسپولیس گفت: این مربی بدنساز دعوتنامه‌ای از القادسیه برایش آمده بود که با من مشورت کرد و من گفتم هر کاری که فکر می‌کنی به نفعت هست انجام بده و او با صراحت گفت بدون شما کار نمی‌کنم و در پرسپولیس می‌مانم تا به این تیم کمک کنم. باید از او تشکر ویژه‌ای کنم چون با صراحت به من گفت که می‌خواهد به پرسپولیس کمک کند. خوشحالم کسی که با عشق و علاقه به پرسپولیس می‌آید و کنار من است اینگونه می‌خواهد به کارش ادامه دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت حمایت از سرمربی خوب است اما معمولا وقتی می‌گویند از تو حمایت می‌کنیم خودشان سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند گفت: امیدوارم که این یک بار اینگونه نباشد و ما روی حرف‌هایمان بایستیم و به هم اعتقاد داشته باشیم بد نیست به روزهای گذشته برگردم. روزهای اولی که یحیی گل‌محمدی با ذوب‌آهن خوب نتیجه نگرفت اما سعید آذری پای او ایستاد و از این سرمربی حمایت کرد تا مشکلاتش حل شود. باید از این مدیرعامل تشکر ویژه کنم. من اعتقاد دارم و به چشم خودم می‌بینم که اعضای هیأت‌مدیره تلاش می‌کنند تا مشکلات تیم را حل کنند تا ما با سرعت بیشتری رو به جلو برویم امیدوارم به همین شکل پیش برویم و اعتماد کنیم و به من فرصت بدهند تا مشکلات را حل کنیم.

درخشان در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: صادقیان مصدوم است محمد نوری و مهدی طارمی هم 3 اخطاره هستند.

درخشان در مورد اینکه جذب دفاع چپ برای پرسپولیس طلسم شده و هر بازیکن خارجی که با او مذاکره می‌شود را نمی توانند جذب کنند یادآور شد: برای ضرغام اسماعیل هنوز در حال مذاکره هستیم اما او پیشنهاد 500 هزار دلاری داده که باشگاه قادر به پرداخت آن نیست چون آنقدر پول ندارد اما دو دفاع چپ که یکی ازبکستانی و یکی ژاپنی است مدنظر ما هستند و در حال مذاکره هستیم تا با یکی از آنها به توافق برسیم و در آسیا از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان درباره جذب گابریل و اینکه ITC این بازیکن صادر شده خاطرنشان کرد: گابریل مشکلی برای بازی فردا ندارد و حتی شانس بازی کردن هم دارد

-

تعداد بازدید از این مطلب: 112
بازدید : 112
رامین رها
18:28
پنج شنبه 16 بهمن 1393

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان که در محل استانداری این شهر برگزار شد با یادآوری روزهای پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هیچگاه ‌عظمت روزهای تاریخی پیروزی انقلاب، ‌شکنجه‌ها و شهادت‌ها از یاد مردم ایران نمی‌رود. ‌

وی با بیان اینکه ‌مردم ایران اسلامی توانستند استعمار را سرنگون کنند، افزود: مردم ایران دست‌های استعمار را قطع کرده و حاکمیت ملی ‌در این کشور حاکم شد و حاکمیت قانون را استمرا بخشیدند و فرهنگ اسلام، قرآن و اهل‌ بیت که آرزوی مردم بود برای استقرار آن هر روز تلاش کردند.

روحانی در ادامه ضمن تشکر از مردم اصفهان افزود: می‌دانیم که استقبال مردم به خاطر نظام جمهوری اسلامی است و مردم ما را به عنوان خادمان این نظام می‌شناسند و افتخار این دولت سرمایه اجتماعی است که رابطه دولت به مردم و مردم به دولت برقرار است.

رئیس‌ جمهور گفت: من جمعیت پرشور را در قبل و بعد از انقلاب در اصفهان بسیار دیده‌ام و در 22 بهمن 58 در همین میدان امام(ره) اصفهان سخنرانی کردم و شلوغی به حدی بود که بر بالای بام عالی‌قاپو ایستاده و سخنرانی کردم.

روحانی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی هر جای جبهه می‌رفتیم مردم غیور و فداکار اصفهان حضور داشتند و ‌عملیات‌های‌ سخت به لشکرهای اصفهان واگذار می‌شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان عملیات بدر و محور طلایه به لشکر امام حسین (ع) واگذار شد و شهید خرازی یک دست خود را از دست داد و شهید کاظمی هم همین طور بسیار شجاعانه مبارزه کرد.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: همه مردم و نیروهای مردمی و انتظامی در جبهه بودند و اصفهان همیشه در خط مقدم بوده است.

وی ‌اصفهان را شهر سرداران بزرگ نامید و اظهار کرد: هیچ کجای تاریخ را نمی‌توان یافت که اصفهان یک قدم از خط مقدم جبهه عقب‌نشینی کرده باشد.‌

روحانی به مفاخر انسانی اصفهان همچون شهید مدرس اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم یک لیست 10 نفره از سیاسیون برتر کشور را نام ببریم نام شهید مدرس و شهید بهشتی حتما در میان آنها خواهد بود که افتخار اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز انسان از خواندن نطق‌های شهید مدرس در مجلس ‌احساس کوچکی می‌کند، افزود: شهید مدرس به معنای واقعی کلمه یک مرد بیدار، سیاسی و مجتهد بود و استحکام قانون اساسی ایران  امروز مدیون شهید مدرس است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی اظهار کرد: در زمانی که برخی از روشنفکران خواندن کتاب‌های انگلیسی را بد می‌دانستند به همت ایشان کلاس‌های زبان انگلیسی تشکیل می‌شد.

وی شهید بهشتی را خار چشم دشمنان دانست و تصریح کرد: بسیاری از افرادی که روزگاری به ایشان بد کرده و تهمت زده بودند نزد من آمده‌‌ و ابراز ندامت کرده‌اند.

روحانی با اشاره به شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله خوانساری و مرحوم نائینی در استان اصفهان اظهار کرد: این استان یک استان فوق‌العاده در زمینه سرمایه انسانی و طبیعی است.

وی بناهای تاریخی اصفهان را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: اصفهان افتخار ایران و تمدن اسلامی است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه کشور ‌امروز با مشکلات زیادی مواجه است، اظهار کرد: یک جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته‌ایم و هم‌اکنون نیز این ‌در تحریم ظالمانه قرار داریم ‌‌و جبران این خسارت کار آسانی نیست.

روحانی با بیان اینکه باید یکی از مشکلات کشور را که تحریم‌هاست، حل کنیم، گفت: ‌با کشورهایی که این تحریم‌ها را وضع کرده‌اند با احقاق حق مردم، باید تحریم‌ها را برداریم و در صورتی که موفق شویم کار بزرگی صورت داده‌ایم.

وی اضافه کرد: دولت به عنوان مجری مطالبات مردم، در صحنه رفع تحریم‌ها حضور دارد و همان‌طور که آیت‌الله طباطبایی گفتند کار بسیار سختی در پیش داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی هشت ساله، ایران به تنهایی با استکبار جهانی در حال جنگ بود، اضافه کرد: همان‌طور که در جنگ روبه‌روی دنیا ایستاده‌ایم امروز در مذاکرات هم به مانند زمان جنگ روبه‌روی همه کشورها ایستاده‌ایم.

وی افزود: دیروز و در جنگ هشت ساله رزمندگان و نیروهای مسلح ما ایستادگی بسیاری کردند و امروز نیز شاهد ایستادگی سربازان و دیپلمات‌های خود در خط مقدم هستیم که تا همین لحظه موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌ایم.

روحانی ادامه داد: روزی دشمنان ما غنی‌سازی و استفاده از انرژی هسته‌ای را جرم می‌دانستند و رئیس جمهور سابق آمریکا اجازه حضور ایران را در کمیته‌ای که برای این امر تکمیل شده بود ندادند اما کشور ما موفق شد در این کمیته حضور یابد و در برابر 18 کشور ایستادگی کرد و در سندی که در پایان این کمیته صادر شد اعلام شد ایران دارای قدرت غنی‌سازی بوده و جزو کشورهای توانمند در غنی‌سازی است.

وی افزود: روزی دشمن در تلاش بود تا ایران را مجبور به کناره‌گیری از فعالیت‌های هسته‌ای کند اما در حال حاضر تردیدی در توانایی در فعالیت‌های غنی‌سازی نداریم که البته بار اصلی این مهم نیز بر دوش استان اصفهان است و بخشی از آن در این استان انجام می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز هیچ‌کس در مذاکره تردید ندارد که ایران باید در اراک رآکتور داشته باشد اما چگونگی آن مورد بحث است و این نشان داده ما پیروزی‌های بسیاری داشته‌ایم و ادامه می‌دهیم و نتایج مفصل‌تری را در پایان مذاکرات به مردم اعلام خواهیم کرد و البته باید بگویم این موفقیت نیز با تلاش و همکاری مجلس و مسئولان امکان‌پذیر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای معادن و صنایع قوی بوده و کشاورزی عظیمی دارد، گفت: باید تلاش شود تا مشکلات این بخش حل شود و موضوع آب نیز که مشکل عظسیم این بخش است باید رفع شود.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود 90 درصد آب برای کشاورزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: ما باید نوع کشت را عوض کنیم؛ البته یکی از نکات مثبت کشاورزی این است که به مردم واگذار شده و مردم به خوبی این مقوله را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که ما در بحث آب متحد می‌شویم در بهینه مصرف کردن آن هم باید دست به دست هم دهیم،  تصریح کرد: الگوی کشت گلخانه بسیار مهم است چرا که مدل‌های قبلی منسوخ شده و پاسخگوی بضاعت امروز ما نیست.

رئیس جمهور افزود: در برخی از استان‌ها باید کاشت برنج را کم‌کم کنار بگذاریم و محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند، کاشته و از آب به صورت مدرن استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز در بازدید از گلخانه پارادایس دیدیم که مصرف آب برای کشت کمتر از 10 درصد بود که این نشان می‌دهد ما در زمینه آب نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

روحانی بیان کرد: یکی از تصمیمات ما این است که باید تکنولوژی جدید ریل را بیاوریم و سازنده ریل باشیم و ذوب‌آهن اصفهان به این سمت ‌می‌رود که تولید ریل داشته باشد و قطار سریع‌السیر را راه‌اندازی کنیم و تقریبا 2 میلیارد و 600 میلیارد دلار منابع آن را تامین کردیم.

وی یادآوری کرد: تمام 28 پروژه‌ای که آقای نوبخت گزارش آن را ارائه کرد طی دو سال آینده در اصفهان اجرا می‌شود.

رئیس جمهور همچنین در مورد آلودگی هوای اصفهان گفت: امروز وضعیت هوای اصفهان نسبت به سال گذشته یک قدم بهتر شده و تعداد روزهای با هوای ناسالم کمتر شده و سوخت مازوت نیروگاه‌ها دیگر وجود ندارد و دست ما برای استفاده از گاز باز شده و میزان گوگرد در گازوئیل و بنزین به حد قابل قبول رسیده، البته این به معنای آن نیست که پایان راه است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: دولت وظیفه خود را حل این مشکلات می‌داند و البته قابل ذکر است که مشکل آب تنها منوط به استان اصفهان نیست و در کل کشور این مشکل وجود دارد اما در برخی استان‌ها شدید و در برخی دیگر کمتر است.

روحانی اضافه کرد: امیدوارم قدم‌های کوچکی که برای این مردم بزرگ برداشتیم مورد توجه و قبول آنها باشد و مردم بدانند دولت اگر بتواند کاری انجام بدهد دریغ نخواهد کرد و ان‌شاءالله با وحدت و یکپارچگی تمام مشکلات برطرف می‌شود.

وی در پایان از تمام مسئولان، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و رسانه‌ها که زمینه‌های این سفر را فراهم کردند، سپاسگذاری کرد.

-

تعداد بازدید از این مطلب: 123
بازدید : 123
رامین رها
18:27
پنج شنبه 16 بهمن 1393

حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن اقدامات داعش در کشتار اتباع ژاپن و اردن گفت، کشورهای منطقه باید راه تقویت و پشتیبانی گروه‌های تروریستی را مسدود کنند.امیرعبداللهیان آنچه در فرانسه و اردن به نام گروهک تروریستی داعش رخ داد، نتیجه سیاست غلط استفاده ابزاری از تروریسم در عراق، سوریه و منطقه دانست و با بیان اینکه تروریسم به هیچ طرفی وفادار نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید این اقدامات غیر انسانی در حال افزایش را زنگ خطری جدی برای امنیت و ثابت منطقه بدانند و مسیر تقویت تروریست‌ها در برخی کشورهای منطقه را مسدود کنند.معاون وزیر خارجه افزود: باید باور کرد که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته است، نمی‌توان عراق، سوریه و لبنان را ناامن کرد ولی انتظار امنیت بر منطقه داشت.امیرعبداللهیان تصریح کرد: تهران در مبارزه با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی تکفیری جدی است. -

تعداد بازدید از این مطلب: 123
بازدید : 123
رامین رها
18:26
پنج شنبه 16 بهمن 1393

مهرداد بذرپاش بعد از ظهر امروز در نشست اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) که در مسجد المهدی شهرک مینودر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وقایع عبرت‌انگیز تاریخ و وقایع صدر اسلام بسیاری از اصحاب پیامبر اکرم(ص) که به حمایت از ایشان پرداختند امروز مورد عزت مردم و مسلمانان هستند و بسیاری نیز در جهت مخالف قرار داشتند که اکنون نیز جایگاهی در اسلام ندارند.

وی ادامه داد: این سنت خداست که هرکس به نصرت و یاری ولی زمان بپردازد، عزتمند و ماندگار می‌شود و هرکس غفلت کند، شقاوت در انتظار اوست و در نظام ما، هر رفتار سیاسی با معیارها و شاخص‌های قرآنی و روایی سنجیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر به غیر از امام زمان(عج) به کس دیگری دل ببندیم و چیز دیگری در ذهن بپرورانیم دچار شرک خفی شده‌ایم؛ در حقیقت می‌توان گفت حرف و عمل‌ها با یکدیگر مطابقت ندارد؛ سعادت اسلام و امت مسلمان از طریق عقل، احادیث و روایات پیش می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان چند مصداق از کشورهایی که به دامن استکبار پناه برده و عزت خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: آرژانتین کشور قدرتمندی در آمریکای لاتین بود، اما از زمانی که خود را به آمریکا سپرد مشکلاتش آغاز و اقتصادش فلج شد و اکنون در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد.

بذرپاش تشریح کرد: برخی می‌گویند بی‌اعتمادی مربوط به گذشته است، اما ما از زمان جنگ و حتی پیش از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریم شدیم.

این مسئول با اشاره به نسل سوم تحریم‌ها که با جریان انرژی هسته‌ای رخ داد، متذکر شد: با توجه به اینکه ایران اسلامی 36 سال در تحریم بوده‌ با این وجود در حال حاضر نیز تحت این فشار‌ها قرار دارد و علت آن را می‌توان افشای اطلاعات از سوی سران و عوامل فتنه از داخل کشور عنوان کرد.

وی با مرور مذاکرات هسته‌ای از سال 82 توضیح داد: از سال 82 مذاکرات را آغاز کردیم تا به نشست سعد‌آباد رسیدیم، در آن زمان رئیس جمهور دولت یازدهم مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران بود و پیشنهاد ناجوانمردانه تعلیق را دادند که دولت وقت نیز پذیرفت و تمام تأسیسات هسته‌ای پلمب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: مدت زمان پلمب 6 ماهه بوده، اما تا یک سال و هشت ماه به طول انجامید و علاوه بر پلمب تأسیسات هسته‌ای با نصب دوربین‌های آنلاین و بازرسی‌های متعدد با بی‌احترامی در آن ایام با ایران برخورد کردند و همین امر موجب بی‌اعتمادی به آمریکا شد.

بذرپاش بیان داشت: در سال 84 با دستور مقام معظم رهبری تمام تأسیسات هسته‌ای فک پلمب شد و در ادامه به جای مذاکره توان هسته‌ای را افزایش دادیم و تا 20 درصد رساندیم.

وی ادامه داد: در نهایت طرف مقابل مذاکرات با دستپاچگی به میز مذاکره برگشت و تا سال 87 پیشرفت خوبی حاصل و پیشنهاد انجماد دو طرف مطرح شد تا اینکه به انتخابات 88 رسیدیم و فتنه اتفاق افتاد.

این مسئول در پایان عنوان داشت: دیپلماسی در دست رهبری و اقتدار در صحبت‌های مقتدرانه مادر و همسر شهیدان احمدی روشن و علی محمدی بعد از شهادت عزیزانشان است.

گفتنی است؛ در این نشست حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس، عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، حسین صلح‌جو عضو شورای شهر قزوین، حسین غیاثوند عضو شورای شهر قزوین و مسئول سازمان بسیج رسانه  حضور داشتند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931116001039#sthash.IC56YKoF.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 116
بازدید : 116
رامین رها
22:9
دو شنبه 13 بهمن 1393

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، جلسه مطبوعاتی فیلم «حکایت عاشقی» دقایقی پیش با حضور احمد رمضان‌زاده کارگردان، بهمن زرین‌پور بازیگر، بهرام رادان بازیگر، شیلان رحمانی بازیگر، محمد آلادپوش مدیر فیلم‌برداری، آزیتا موگویی مجری طرح، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس و محمدرضا مقدسیان منتقد در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمد رمضان‌زاده درباره تولید این فیلم گفت: خودم بزرگ شده کردستان هستم و حادثه حلبچه از زمانی که اتفاق افتاد تا سال 88 یکی از دغدغه‌های ذهنی‌ام بود در همان سال‌ها طرح اولیه را نوشته و سال 90 آن را به فارابی ارائه دادم. به دلایل مختلفی که هنوز نمی‌دانم ارائه پروانه ساخت این فیلم 3 سال طول کشید.

وی ادامه داد: از زمانی که پروانه ساخت صادر شد آزیتا موگویی با ما همراه شد و همان زمان سعی کردیم بهترین عوامل را در کنارمان داشته باشیم.

بهرام رادان که نقش عکاسی در حلبچه را ایفا می‌کرد در ادامه این نشست گفت: مدت زیادی بود که دوست داشتم در فیلمی با محوریت دفاع مقدس ایفای نقش کنم. هنوز هم این فیلم را دفاع مقدسی نمی‌دانم چرا که معتقدم «حکایت عاشقی» روایتی عاشقانه را در بستر جنگ روایت می‌کند و از طریق خانم موگویی با کارگردان اثر آشنا شدم.

وی ادامه داد: در کل ایفای نقش در چنین فیلمی بسیار سخت بود آن هم به این دلیل که تعدد لوکیشن بسیاری داشتیم و همچنین موقعیت زمانی فیلم و... شرایطی سخت را برای ایفای چنین نقشی در پیش‌روی ما بود. امروز برای بار اول این فیلم را دیدم و از این بابت خوشحالم که در اجرا خیلی بهتر از متن موفق عمل کردم.

بهمن زرین‌پور در این نشست گفت: زمانی که فیلم‌نامه را خواندم لحظات جذابی برایم ترسیم شد و وقتی از حضور عوامل این گروه اطلاع پیدا کردم بابت حضور در چنین فیلمی بسیار خوشحال شدم. همچنین حضور مسعود جعفری جوزانی نیز برایم جایگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست شیلان رحمانی گفت: از طریق آرش سجادی به این پروژه معرفی شدم و زمانی که فیلم‌نامه را خواندم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. شاید یکی از دلایلش این باشد که خودم اصالتاً کُرد زبان هستم و فاجعه حلبچه برایم واقعاً وحشتناک بود.

وی افزود: از همان ابتدا نقشم را بسیار دوست داشتم و بعد از چند جلسه‌ای که با عوامل داشتیم خیلی خوشحال شدم که این نقش را به من سپردن ایفای چنین نقشی برایم بسیار سخت بود چرا که لحظات آسان نداشتیم و امیدوارم که از عهده ایفای آن برآمده باشیم.

در ادامه آزیتا موگویی درباره روند تولید این فیلم گفت: معمولاً در این مراسم‌‌ها مسعود جعفری جوزانی حاضر نمی‌شود و من مسئولیت پاسخگویی به دوستان را از جناب ایشان هم دارم. اگر ما در اینجا حضور داریم به این معنی نیست که زحمات اصلی بر دوش ما بوده بلکه باید بگویم همه دوستان در این کار به اندازه خود زحمت کشیدند.

مشکین مهرگان در این نشست اظهار داشت:‌ برای اینکه بتوانیم با فضای موجود در کار ارتباط برقرار کنیم دو ملاحظه مهم پیش‌رویمان بود نخست اینکه از نظر اقلیمی در مکان دیگری (کردستان عراق) حضور داشتیم و دوم اینکه باید ملاحظات تاریخی که مربوط به این دوره از تاریخ است را در نظر می‌گرفتیم. در حقیقت باید بگویم کار همه عوامل تولید سخت بود چرا که باید بستر مناسبی را برای تولید فراهم می‌کردیم.

احمد رمضان‌زاده در ادامه در مورد اینکه آیا می‌توان این فیلم را جزو آثار دفاع مقدسی بسته‌بندی کرد، گفت: بله، چراکه حتماً این اتفاقات در دل جنگ افتاده و نکته‌ای که برایم خیلی مهم است این است که مردم ایران در آن دوره پذیرای این پناهنده‌ها شدند در کل باید بگویم فیلم حکایت عاشقی با فضای دفاع مقدس کاملاً در ارتباط است.

بهرام رادان در ادامه گفت: فضای دفاع مقدس بهانه‌ای بوده برای روایتی عاشقانه؛ من اسم این ژانر را عاشقانه می‌گذارم و باید بگویم تصور ما به عنوان مخاطب از فیلم‌های دفاع مقدسی طور دیگری بود.

احمد رمضان‌زاده درباره استفاده از تصاویر مستند ادامه داد: به عقیده من ربع قرن از این فاجعه می‌گذرد و متأسفانه حتی برخی از مردم حلبچه را هنوز نمی‌شناسند.

در ادامه شیلان رحمانی درباره شخصیتی که در این اثر ایفا کرده بود، گفت:‌ شخصیت شی‌من کاراکتری قوی دارد و دختر هنرمندی است که عاشق زندگی است و می‌خواهد زندگی‌اش را درست کند نه اینکه به راحتی بخواهد اتفاقات تلخ گذشته را فراموش کند.

بهرام رادان ادامه داد: به عقیده من تجربه تماشای فیلم آن هم در جشنواره به این دلیل که تعدد فیلم‌ها بالا هستند شاید نتواند ذهنیت دقیقی را در ذهن اصحاب رسانه و مخاطبان بگذارد.

احمد رمضان‌زاده در مورد اینکه درام عاشقانه چه تأثیری در جذب مخاطب دارد، گفت: به نظر من قرار دادن درام عاشقانه در جذب مخاطب تأثیر به‌سزایی خواهد داشت و دقیقاً همان دورانی که ما در این فیلم روایت می‌کنیم مملو از این فضاهای عاشقانه است.

وی در مورد حضور هلال‌احمر در فیلم «حکایت عاشقی» گفت:‌ هلال‌احمر در 8 سال دفاع مقدس حضور پررنگی داشته و در پاسخ به دوستانی که می‌گویند شما هلال‌احمر را پررنگ کردید باید بگویم که فیلم‌نامه ما از همان ابتدا دست خودمان بود و سفارشی نبود بلکه خودمان آن را به فارابی ارائه دادیم.

آزیتا موگویی در این باره گفت: زمانی که حلبچه بمباران می‌شود به خاطر نزدیکی‌اش به مرز ایلام از اولین گروهی که برای کمک به مجروحین اعزام می‌شوند گروه‌های هلال‌احمر بود.

رمضان‌زاده در مورد انتخاب ارشک رفیعی به عنوان آهنگساز این فیلم گفت: رفیعی موسیقی کردی را به خوبی می‌شناسد و یکی از دلایل حضورش در این اثر همین موضوع بود و موسیقی که وی ساخته روی فیلم به خوبی نشسته است.

مشکین مهرگان در مورد فضای این فیلم بیان داشت: مقوله جنگ روی انسان اثر می‌گذارد همانطور که روی خیلی از زندگی‌ها اثر گذاشته است. قرار بود به عنوان یک اتفاق تاریخی حادثه‌ای در مورد جنگ ساخته شود و تأثیرش را روی مردم به تصویر بکشد.

آزیتا موگویی گفت:‌ یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره فجر برای ما سینماگران در این است که این فرصت در اختیار ما قرار می‌گیرد تا با طیف‌های مختلفی از مخاطب، اهالی رسانه و مسئولان به تماشای فیلم بنشینیم و همین هم به ما در جهت نتیجه‌گیری‌های مختلف از ساخت آثارمان کمک به‌سزایی می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ما مردم غیرقابل پیش‌بینی هستند و برهمین اساس ممکن است در اکران عمومی فیلم «حکایت عاشقی» مورد استقبال قرار بگیرد و شاید این اتفاق هم نیفتد اما باید بگویم من و مسعود جعفری جوزانی به این فیلم اعتقاد داشتیم و پای آن هم ایستاده‌ایم.

در ادامه شیلان رحمانی گفت: امیدوارم استقبال خوبی از این فیلم صورت پذیرد و از آنجایی که شاید خیلی‌ها با فاجعه حلبچه‌ها آشنایی نداشته باشند مطمئناً برای‌شان جذاب خواهد بود.

زرین‌پور اظهار داشت: مطمئناً جذابیت قصه در این بود که یک فاجعه بزرگ را در کنار روایتی عاشقانه به تصویر می‌کشد.

وی خطاب به اهالی رسانه گفت: کاملاً به شما دوستان حق می‌دهم چرا که اگر من هم جای شما بودم به دنبال نقاط ضعف آثار می‌گشتم.

بهرام رادان در پایان این نشست خاطرنشان کرد: الان به نسبت یک ساعت پیش خیلی خوشحال‌ترم چرا که خودم را آماده شنیدن بسیاری از نقدها کرده بودم و حتی آنها را روی کاغذ یادداشت کرده بودم تا بتوانیم در جواب اهالی رسانه پاسخ درستی داشته باشم اما الان با نقدهایی که صورت گرفته به این نتیجه رسیدم که فیلم به خوبی مورد استقبال مخاطبان واقع شده ما دور هم جمع نشده بودیم تا فیلمی بسازیم که خیلی سروصدا کند بلکه دوست داشتیم روایت و نوع دیدگاه خود را در این فیلم داشته باشیم.

در انتهای این نشست کیمیا مرادیان تنها بازیگر کودک فیلم «حکایت عاشقی» به گروه تولید اضافه شد که با تشویق حضار روبه‌رو شد و نیز  دقایقی با عوامل فیلم به گپ و گفت پرداخت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931113001695#sthash.lmytZbcA.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 129
بازدید : 129
رامین رها
22:9
دو شنبه 13 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید عباس عراقچی بعد از ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق معاونان، مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم منحوس پهلوی اظهار داشت: به آینده مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 امیدوار هستیم.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه کشورهای غربی باید واقع‌نگر باشند تا مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات با عزم راسخ و حسن نیت حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات به نقطه حساس خود رسیده است ادامه داد: روند مذاکرات در هفته‌های آتی با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

عراقچی با بیان اینکه همچنان اختلافاتی میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 وجود دارد بیان داشت: باید به حسن نیت کشورهای مذاکره کننده پی ببریم تا توافق جامع هسته‌ای حاصل شود.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی به‌همراه معاونان، مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز و همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور پرشور خود یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

معاونان، مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

حاضران در این مراسم همچنین با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی (ره) از رشادت‌ها و فداکاری‌های بانوی بزرگ انقلاب تقدیر کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 123
بازدید : 123
رامین رها
22:8
دو شنبه 13 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع،در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 14 بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران بعنوان اولین سازنده ماهواره در کشور،موفق شدند با شعار الله اکبر و رمز مبارک " یا محمد رسول الله " و با فرمان رئیس‌جمهور  چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

ماهواره بر سفیر فجر

متن فرمان رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم با سلام و تحیت به پیشگاه پیامبر رحمت و درود بر منجی عالم بشریت، اجازه پرتاب ماهواره ملی فجر با ماهواره بر بومی سفیر فجر را صادر می کنم. علی برکت الله

رئیس جمهور پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی فجربه فضا ضمن تبریک پرتاب «ماهواره ملی فجر» با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» گفت: دانشمندان و اندیشمندان برجسته ایران در زمینه علوم فضایی وارد مرحله جدیدی شده اند. روحانی افزود: دولت مصمم است مسیر پیشرفت ملی را ادامه دهد و ان شاءالله در سال های پیش رو به مرحله ای می رسیم که همه نیازهای کشور در عرصه های فضایی، به دست دانشمندان پرتوان ایران و بر مبنای تکنولوژی بومی تامین خواهد شد. سردار دهقان نیز با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور و ملت شریف ایران گفت : طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور می باشد و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه ی فناوری های پیشرفته است.

سردار دهقان پیرامون ماهواره بر سفیر فجر نیز اظهار داشت: ماهواره بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن می باشد. وی ایجاد زیرساختهای مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندیهای بومی در توسعه علوم و فناوریهای فضایی و طراحی ماموریت های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه های زمینی بومی می باشد که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنهاتوسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخشهای مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

سردار دهقان در پایان گفت : به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که انشاء الله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
بازدید : 115
رامین رها
20:56
دو شنبه 13 بهمن 1393

بدنبال اعلام حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری سابق، سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مدیرعامل فارس، طی اظهاراتی در یک نشست مطبوعاتی با تاکید بر این که پرونده رحیمی با پیگیری و شکایت نیروهای انقلابی و اصولگرا به فرجام رسیده است،اعلام کرد که برخی روزنامه های زنجیره ای به واسطه حضور «مسئول دفتر رحیمی» در جایگاه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، حق السکوت دریافت کرده و راجع به پرونده و اتهامات معاون اول رئیس جمهور وقت، زبان در کام و قلم در نیام فروبرده بودند.

به دنبال طرح این موضوع، برخی مدیران روزنامه های اصلاح طلب با درج یادداشت هایی به اظهارات دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان واکنش نشان دادند. از جمله آقای رحمانیان مدیرمسئول روزنامه «شرق» طی یادداشتی، اظهارات موسوی را فاقد سند دانست.

اگرچه مدیرعامل فارس در اظهارات خود نامی از فرد یا رسانه خاصی به میان نیاورده بود اما اکنون که آقای رحمانیان خود باب گفتگو را باز نموده، می توان وارد بحث شد و از آنجا که روزنامه شرق بواسطه سوابق و مواضع خود می تواند شاخص مناسبی برای سنجش رویکرد روزنامه های اصلاح طلب در قبال  پرونده رحیمی باشد، با ارزیابی عملکرد روزنامه مذکور، می توان به یک نتیجه گیری قابل تعمیم در این باره دست یافت.  

 

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان چه گفت؟

جانمایه بحث دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مدیرعامل فارس در نشست مطبوعاتی خود این بود که پرونده آقای رحیمی را فعالان سیاسی و رسانه ای اصولگرا پیگیری کردند اما برخی روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب که اکنون خود را پرچمدار مقابله با فساد تلقی کرده و به اصولگرایان برچسب می زنند، از اوایل زمستان سال 1389 که «مسئول دفتر رحیمی» به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بر وزیر اصولگرای وقت تحمیل شد - و در دولت تدبیر و امید نیز همچنان مشاور وزیر ارشاد است! - فتیله انتقاد از رحیمی را پایین کشیدند و در حالی که شدیدترین انتقادات را علیه اجزای مختلف دولت احمدی نژاد و نیز اطرافیان او مطرح می کردند، از کنار محمدرضا رحیمی به آرامی عبور کرده و در قبال وی به نحو بارزی موضع «سکوت» داشتند.

این در حالی بود که :

اولاً، محمدرضا رحیمی در آن مقطع به عنوان معاون اول رئیس جمهور، نفر دوم دولت و کابینه به شمار آمده و بسیاری از تصمیمات و چینش های دولت توسط وی اتخاذ و صورت می گرفت فلذا علی القاعده می بایست بیشترین حجم انتقاد در دولت متوجه وی باشد.

ثانیاً، شخص رحیمی به دلیل ابهامات متعدد در سوابق تحصیلی، سیاسی و مالی از ابتدای ورود به دولت با حاشیه های زیادی مواجه بود و بسیاری از اصولگرایان حضور وی در دولت را متناسب با شعارهای احمدی نژاد نمی دانستند. بعد از انتصاب وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور نیز نه تنها از حجم این مسائل و انتقادات کم نشد بلکه افزایش یافت و به واسطه وجود رحیمی، شکاف قابل توجهی بین دولت و اصولگرایان ایجاد شد. از جانب دیگر از همان سال 88 پرونده مشکلات مالی رحیمی در دستگاه قضا به جریان افتاد که به تدریج، تبدیل به یکی از پرسروصداترین پرونده های قضایی کشور شد و از این منظر هم، رحیمی یکی از سوژه های دائمی مطبوعات بود.

با توجه به این دو موضوع، علی القاعده رحیمی و مسائلش می بایست مورد توجه ویژه رسانه ها قرار می گرفتند. اکثر رسانه های اصولگرا چنین رویکردی داشتند و موج انتقادی این رسانه ها در قبال مفاسد اقتصادی و فکری حلقه موسوم به «جریان انحرافی» علاوه بر اسفندیار رحیم مشایی، به نحو بارزی شامل محمدرضا رحیمی نیز می شد.

اعتراض به توزیع پول توسط نماینده رحیمی در مقطع استیضاح مرحوم کردان و ماجرای سیلی خوردن وی از دست دکتر زارعی نماینده اصولگرای مجلس، اعتراض به مدرک تحصیلی رحیمی و همسان خواندن آن با مدرک دکترای کردان توسط علیرضا زاکانی دیگر نماینده سرشناس  اصولگرا و سپس افشاگری الیاس نادران درباره پرونده فساد موسوم به «خانه فاطمی»، نکاتی بودند که رسانه های اصولگرا را - با اعتماد به این نمایندگان عدالتخواه - برای پیگیری پرونده رحیمی مجاب می کرد و بر همین مبنا نیز طی سال های اخیر یکی از محورهای مهم پیگیری این رسانه ها در زمینه مقابله با فساد اقتصادی، پرونده محمدرضا رحیمی بوده است. البته در این مسیر، رسانه های اصولگرا با عملیات ایذایی رحیمی و مسئول دفترش مواجه شدند که از آن جمله می توان به طرح شکایت های متعدد توسط  رحیمی علیه خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، روزنامه کیهان، سایت مشرق، سایت فردا، سایت جهان، سایت الف و نشریه پنجره و نیز ایجاد محدودیت ها و اعمال فشارهای دیگر اشاره کرد.

اما همان گونه که عنوان شد، برخی رسانه ها که از منظر سیاسی اصلاح طلبانه مخالف دولت احمدی نژاد بودند- از جمله روزنامه شرق- تقریباً از مقطع تصدی معاونت مطبوعاتی توسط مسئول دفتر محمدرضا رحیمی تا مدت ها بعد، فتیله انتقاد از معاون اول را پایین کشیده و در حالی که تهاجم همه جانبه به سایر ارکان دولت و نزدیکان رئیس جمهور - ونیز به شیوه مالوف خود، هجمه به ارکان حاکمیت – در دستور کار آنان قرار داشت، ضریب خبری محمدرضا رحیمی را به صفر نزدیک کرده و درباره پرونده مالی وی در این اردوگاه «سکوت» رازآلودی برقرار بود.

طبیعتاً اکنون که از آن فضا فاصله گرفته ایم و میدان رجزخوانی فراخ شده، رد این نظر آسان می آید و مسئولان این رسانه ها خود را محق می دانند که طلب سند کنند. اما سند ادعای سکوت چه می تواند باشد؟ به نظر می رسد  در درجه اول، بهترین و متقن ترین سند، صفحات خود این روزنامه ها هستند.بر همین مبنا اگر بخواهیم، ادعای سکوت روزنامه «شرق» در قبال پرونده محمدرضا رحیمی را اثبات کنیم باید به نسخه های منتشر شده این روزنامه رجوع کنیم.

-

روش تحقیق درباره سکوت رازآلود

مطابق معمول هر پژوهشی، می بایست یک مقطع زمانی قابل اتکا را برای بررسی روزنامه شرق در نظر بگیریم که به نظر می رسد سال 1390 مناسب باشد. سالی که با خاموش شدن شعله فتنه، فصل جدیدی در حوزه سیاسی باز شد. رفتار سیاسی دولت و شخص احمدی نژاد تغییرات قابل توجهی پیدا کرد و به تبع آن میزان انتقادات از دولت و رئیس جمهور از جانب طیف های مختلف سیاسی افزایش یافت. بحث «جریان انحرافی» به عنوان یک موضوع داغ - و البته تلخ - در فضای عمومی جامعه مطرح بود. شکل گیری پدیده های تاسف باری چون فساد 3 هزار میلیاردی، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی بویژه در سطوح کلان را به عنوان یک باورعمومی پدیدار کرده و بازداشت برخی مسئولان دولتی، فضای پرتپش و تنشی را در جامعه سیاسی به وجود آورده بود. در میانه این میدان، به طور طبیعی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور با آن سوابق و حواشی پیش گفته، هر موضع و رفتار و گفتارش می بایست بیشترین حساسیت ها را برانگیخته و در زمره اصلی ترین سوژه های خبری و تحلیلی رسانه ها از جمله روزنامه شرق باشد.

از بازه زمانی که بگذریم، روش تحلیل محتوای روزنامه حائز اهمیت است. این باور مشترک در بین قاطبه اهلی رسانه وجود دارد که صفحه نخست هر روزنامه «ویترین» آن است و اگر کسی بخواهد برداشتی  از خط مشی، جهت گیری و رویکرد کلان یک روزنامه داشته باشد، تیترها و تصاویر صفحه اول، شاخص خوب و نسبتاً دقیقی برای نیل به این مقصود به شمار می آیند. فی الواقع صفحه اول هر روزنامه به مخاطب اعلام می کند که از منظر گردانندگان آن، از بین صدها خبر و تحلیل منتشره، مهمترین اخبار و مسائل روز چیست؟ در این میان تیتر یک و عکس اصلی روزنامه حائز اهمیت بیشتری هستند و فی الواقع دستور کار روز آن رسانه به شمار می آید.

با توجه به این نکات، برای ارزیابی نحوه پردازش روزنامه شرق به پرونده محمدرضا رحیمی،صفحات نخست همه نسخه های منتشر شده روزنامه شرق طی سال 1390 را که در اینجا قابل دسترسی هستند توسط معاونت پژوهش خبرگزاری فارس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند. بر این اساس، در صفحه نخست روزنامه شرق به طور میانگین حدود 10 تیتر وجود دارد که برخی تیترها اصلی و برخی فرعی به شمار می آیند. بدین ترتیب با احتساب نسخه های دردسترس رونامه، حدود 2380 تیتر در صفحات نخست رونامه شرق طی سال 1390 انعکاس یافته است.

با نگاهی اجمالی به این صفحات نخست و تیترهای آن، چند نتیجه کلی به دست می آید:

1- رونامه شرق در این مقطع یکی از رادیکال ترین رسانه های مخالف و منتقد دولت احمدی نژاد بوده که اکثر تیترها و عکس های نخست آن به نحوی از انحاء در جهت نقد مواضع و عملکرد دولت دهم در زمینه سیاست داخلی ،سیاست خارجی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار داشته اند.

2 - تقریباً تمامی مسئولان دولتی، وزرا و نزدیکان رئیس جمهور زیر ذره بین انتقادی رونامه شرق قرار داشته و کوچکترین موضع گیری و رفتار سیاسی آنها با رویکردی انتقادی و تهاجمی در صفحه نخست روزنامه منعکس شده است به گونه ای که فقط برای علی اکبر جوانفکر مشاور احمدی نژاد حدود 5 تیتر اول وجود دارد!

3 - در سال 1390 با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی کشور، بروز برخی مفاسد اقتصادی و نیز اعتراض گسترده اصولگرایان به این مفاسد، روزنامه شرق نیز تلاش کرده تا خود را با این موج همراه ساخته از این منظر به نقد دولت احمدی نژاد بپردازد. شرق، به رغم داشتن موضع راست اقتصادی و سابقه سکوت و حتی حمایت در قبال مفاسد مشابه نظیر شهرام جزایری و... در این زمینه کاملاً رادیکال و چپ گرایانه نمایان شده است.

-

تعداد بازدید از این مطلب: 127
بازدید : 127
رامین رها
1:9
چهار شنبه 8 بهمن 1393

خبرگزاری فارس: صهیونیست‌ها آماده انتقام باشند/اسرائیل دیگر روزهای آرامی نخواهد داشت/وعده آزادی قدس در آینده نزدیک

 


           

               
                   
 
               
           

           

               
                   
       
   
                                                               
   
                                                                                                                       
                               
                                                                   
                           

                           

                               
                               
                                                                   
                           

                           

                               
                               
                                                                   
                           

                           
                           

               
           

                                    

   
93/11/07 - 23:17
شماره: 13931107001749
 

   
       
            نسخه چاپيارسال به دوستان        
       
           
               
گزارش کامل فارس از مراسم بزرگداشت سردار الله‌دادی و شهدای حزب‌الله
صهیونیست‌ها آماده انتقام باشند/اسرائیل دیگر روزهای آرامی نخواهد داشت/وعده آزادی قدس در آینده نزدیک

مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی و با حضور رئیس مجلس، معاون اول رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه، سرلشکر قاسم سلیمانی و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

           
           
                خبرگزاری فارس: صهیونیست‌ها آماده انتقام باشند/اسرائیل دیگر روزهای آرامی نخواهد داشت/وعده آزادی قدس در آینده نزدیک گزارش تصويري مرتبط -------------------------------            
       
       
           
                                                                     
    •                    
       
                     
    •                                                
 
               
       
       

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت شهید سردار الله‌دادی  و چند تن از شهیدان گرانقدر لبنان که چندی پیش به دست صهیونیست‌ها در قنیطره سوریه به شهادت رسیدند، عصر امروز در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم سرلشکرقاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در تهران، حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، سید حسین هاشمی استاندار تهران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، سردار آل هاشم، رستم قاسمی، حجت الاسلام حیدر مصلحی، سردار حجازی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی،حسین امیر عبدالهیان، حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از جمله حاضران در این نشست بودند.

سردار محمدعلی الله‌دادی هفته گذشته در پی جنایت وحشیانه بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه همراه با تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان در حین مأموریت مستشاری به شهادت رسید.

سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها:

انتقام خواهیم گرفت و منتتظر باشید/ زمان و مکان را ما معین می‌کنیم

 در این مراسم،سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید الله‌دادی گفت: این شهید مرزهای جغرافیایی را با هدف تقویت مقاومت نادیده گرفت.

وی افزود: الله‌دادی دارای غیرت، تعصب، همت، شور و شعور و تراکم فشرده یک عمر جهاد در مکتب اهل بیت بود.

سلامی با یادآوری مجاهدت‌های شهید الله‌دادی پس از جنگ و نقش سازنده او در تقویت قدرت زمینی سپاه پاسداران گفت: شهید الله‌دادی فردی مؤمن، صاحب تدبیر، شکیبا و آرام در قلب حوادث و تندیسی از همه فضیلت‌ها بود؛ او آرامش، مهربانی، اخلاص، صداقت و ایمان را توأمان داشت و به آنچه لیاقت داشت رسید.

وی پیام آمیخته شدن خون شهید الله‌دادی با خون جوانان مقاومت لبنان را گذشتن انقلاب اسلامی از مرزها عنوان کرد و تصریح کرد: این اتفاق نشان داد که دیگر مرزهای جغرافیایی تفکیک‌کننده هویت مسلمانان نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه شهید الله‌دادی، شهید جهاد مغنیه و همرزمان‌شان نشان دادند که مسیر عزت مسلمین از جهاد می‌گذرد گفت: ما خلق نشده‌ایم که از یهود و نصارا فرمان ببریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان عادت کرده بودند ده‌ها سال‌ سرمایه‌های مسلمانان را به یغما ببرند خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام بیدار شده است و دشمنان نمی‌توانند آرام و مطمئن در یک خیابان قدم بردارند.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز واقعیت هایی رخ داده است که ذهن ما هنوز قادر به درک آن نیست اما آمریکا و اروپا هر روز مرگ جدیدی را تجربه می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه درهم آمیختن خون شهید الله دادی با جوانان حزب الله نشان می دهد که دیگر مرزها تفکیک کننده هویت مسلمانان نیستند گفت: انتقام خواهیم گرفت و صهیونیست‌ها منتظر باشند.

وی اظهار داشت: آمریکا هر زمان اراده می‌کرد یک کشور اسلامی را اشغال می‌کرد اما امروز دیگر قادر به این کار نیست چرا که دیگر تحولات سیاسی و انسانی تابع اراده‌های آنها نیست و اراده آنها به حاشیه رانده شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه اراده اصلی امروز از‌ آن انقلاب اسلامی و تفکرات ملهم از آن است گفت:‌ آمریکا نتوانست از شکست رژیم صهیونیستی در چهار جنگ جلوگیری کند. آنها نتوانستند در سوریه مداخله نظامی کنند در حالی که همواره تهدید خود را اعلام کرده و سپس اعمال می‌کردند.

وی از تشکیل ارتش بزرگ مردمی در لبنان و سوریه سخن گفت و آن را نشانه قدرت یافتن جهان اسلام خواند و تصریح کرد: این نشانه افول آمریکاست.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: ما خلق نشده‌ایم که دشمنان فرزندان ما را از بین ببرند و بعد از آن راحت بخوابند؛ ما انتقام می‌گیریم و آنها منتظر باشند اما زمان و مکان آن را ما تعیین می‌کنیم.

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

شهادت شهید الله‌‌دادی همکاری تروریست‌های منطقه و رژیم صهیونیستی را شفاف کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و شهیدان حزب‌الله ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه بین حق و باطل امری است که همیشه در کل تاریخ جریان داشته است.

وی افزود: جوشش و حیات انقلاب اسلامی به روحیه مقاومت و مجاهدت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عرصه منطقه عرصه متنوعی از لحاظ دخالت‌های مختلف شده و این حادثه‌ای که اتفاق افتاد همکاری تروریست‌ها با صهیونیست‌ها را آشکار کرد.

لاریجانی تصریح کرد:‌ قبلا هم روشن بود که تروریست‌ها و صهیونیست‌ها با هم هستند اما خون این شهدا  پشت صحنه همکاری تروریست‌ها، صهیونیست‌ها و نیروهایی را که با آمریکایی‌ها کار می‌کنند، شفاف کرد.

وی با بیان اینکه افق آینده روشن‌تر است خاطرنشان کرد: امیدواریم با حرکت‌ها و روحیه جهادی که جوانان ما دارند ما شر این اشرار و تروریست‌ها را کم کنیم.

سرلشکر جعفری در جمع خبرنگاران:

رژیم صهیونیستی دست و پای آخرش را می‌زند/آزادی قدس شریف نزدیک است

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و رزمندگان حزب‌الله اظهار کرد: ‌به یاری خداوند آنچه حضرت امام وعده داده بود، آزادی قدس عزیز نزدیک است.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس دست و پای آخرش را می‌زند و خودش هم می‌داند که کارش تمام است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: خون پاک شهیدان و ترکیب زیبای شهدای قنیطره گویای همین اتفاق است که بزودی زود رخ خواهد داد.

سرلشکر جعفری در پاسخ به این پرسش که علت وحشت رژیم صهیونیستی از مستشاران ایرانی در سوریه چیست، گفت: انان سابقه طولانی از این ماجرا دارند چرا که مقاومت 8 ساله، جنگ 33 روزه و مقاومت‌های رخ داده در غزه و فلسطین را دیده‌اند.

وی تاکید کرد: همه این حرکت‌ها ادامه راهی است که برگرفته از روحیه انقلابی و ایمانی از مکتب امام راحل دارد و به نظر می‌رسد که به این دلیل وحشت کردند.

سردار نقدی در جمع خبرنگاران:

آزادسازی حیفا و تل‌آویو برای ما آسان‌تر از جنگ 22 و 33 روزه است/اسرائیل دیگر روزهای آرامی نخواهد داشت

همچنین در حاشیه این مراسم، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: باید صهیونیست‌ها تا روز زوال‌شان در آماده‌‌باش کامل به سر ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل دیگر روزهای آرام و آبادی نخواهد داشت تصریح کرد: قطعا آزادی حیفا و تل‌آویو برای ما بسیار آسان‌تر از جنگ 33 روزه و 22 روزه است چرا که دکترین ارتش صهیونیستی، استراتژی تهاجم داشته و 60 سال زندگی رذیلانه و خبیثانه خودش را با این دکترین سپری کرده است.

سردار نقدی ادامه داد: ارتش صهیونیستی با این دکترین آشنا است بنابراین در دفاع بسیار ضعیف‌تر از تهاجم خواهد بود و در هجوم نیز تاکنون 4 شکست داشته و قطعا در دفاع نیز بسیار رذیلانه‌تر شکست خواهد خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این پرسش که کرانه باختری تا چه حد مسلح شده است، گفت: به شکر الهی آنها روز به روز منسجم‌تر می شوند و ان‌شاءالله خودشان به موقع اعلام خواهند کرد.

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال برهم زدن رابطه ایران و غرب بود/ موضع خود در مذاکرات را مقتدرانه ادامه می‌دهیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و شهیدان حزب‌الله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت شهدای عزیز و بزرگ کشور و شهادت شهیدان حزب‌الله در سوریه را تسلیت عرض می‌کنم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: یقینا تاکنون استقرار نظام جمهوری اسلامی با همین از خود گذشتگی‌های شهدا صورت گرفته و ما احساس می‌کنیم در مقابل شهدا مدیون هستیم و باید از آرمان شهدا و امام شهدا حراست و حفاظت کنیم و امیدواریم همه ملت و دولت بتواند راه امام و آرمان‌های شهدا را حفظ کند.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی چنین تحرکاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد گفت: رژیم صهیونیستی از همان ابتدا دنبال این بودند که رابطه جمهوری اسلامی را با جهان غرب به هم بزند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سعی کرد با اطلاعات دروغینی که در ارتباط با مسائل هسته‌ای ایران به غرب منتقل می‌کند شرایطی را به وجود آورد که پرونده ایران به شورای امنیت فرستاده شود و فشارهایی را بر ایران تحمیل کنند اما پس از مذاکرات ژنو غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و نتیجه مذاکرات این شد که غربی‌ها و تمام مردم دنیا متوجه شدند که ایران از یک موضع مستحکم، با استدلال و منطق از حقوق هسته‌ای و قانونی خود دفاع می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: توافق ژنو افکار عمومی جهان را نسبت به اتهامی که به ایران در مورد ساخت سلاح هسته‌ای زده شد؛ روشن کرد و دنیا فهمید که بر طبق فتوای مقام معظم رهبری،ایران اسلامی به دنبال این مقوله نیست و در هیچ مقطعی تصمیم نداشته به سمت بمب هسته‌ای برود و دروغ آنان برملا شد.

جهانگیری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه‌ای وقتی فهمیدند که ایران دارد با کشورهای غربی (1+5) به توافق می‌رسد تصمیم گرفتند مانع این کار شوند اما موضعی که ما در پیش گرفتیم موضع حقی است و آن را ادامه خواهیم داد و انشاءالله این موضوع را با اقتدار پیش خواهیم برد.

سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

انتقام خون شهدا را از صهیونیست‌ها در زمان و مکانی غیرقابل تصور خواهیم گرفت

همچنین، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه مراسم، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا منتظر پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران باشیم یا خیر، گفت: بله، منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران باشید.

وی تأکید کرد: انتقام خون شهدا را از اسرائیلی‌ها در زمان و مکانی که هرگز تصور نمی‌کنند خواهیم گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: مقاومت در حال دستیابی به پیروزی‌های بزرگتری است تا ان‌شاءالله به نتایج نهایی برسد.

 

نامه بروجردی به ظریف درباره اظهارات مداخله‌جویانه مقام آلمانی/درخواست احضار سفیر

 علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید الله‌دادی و شهدای حزب‌الله در جمع خبرنگاران از ارسال نامه خود به ظریف برای احضار سفیر آلمان به دلیل سخنان مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس این کشور در دیدار با مقامات ایرانی خبر داد.

وی افزود: وقتی چنین اظهاراتی اتخاذ می‌شود طبیعی است مجلس موضع‌گیری کرده و اجازه چنین اظهارنظرهای هنجارشکنانه‌ای نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: من به دوستان گفتم باید این هنجارشکنی‌ها را متوجه کسانی کرد که این کارها را انجام می‌دهند. بنابراین نباید شرایطی ایجاد کرد که این اقدامات تکرار شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: سفارت ما در برلین (پایتخت کشور آلمان) پیش از سفر هیئت آلمانی به ایران یادداشت رسمی داده بود و وزارت امور خارجه نیز آن را تأیید کرده بود اما وقتی که با وجود همه این تذکرات کار اشتباهی انجام شود حتماً باید اقدام جدی صورت بگیرد و مجلس نیز این کار را خواهد کرد.

وی در مورد اقدام تروریستی اخیر در سوریه که توسط بالگردهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت گفت: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره تأثیرگذاری مخالفان سوریه در مسکو نیز گفت:‌ من فکر نمی‌کنم که تحول جدی و مهمی صورت
بگیرد. چرا که این اقدام روسی‌ها نشان از این دارد که آنها به راه حل سیاسی معتقدند و البته جمهوری اسلامی ایران نیز همین اعتقاد را دارد که باید مسائل با راه حل سوری، سوری حل شود.

بروجردی تأکید کرد: علت اینکه برخی‌ها معتقدند اتفاق خاصی در این نشست نمی‌افتد نیز به این دلیل است که سیاست‌ آمریکا و هم‌پیمانانش اتخاذ راه حل سیاسی نیست.

 

شهید الله‌دادی جزو شهدای شاخص سپاه است/همرزمان ایشان راه را تا آزادی قدس شریف ادامه خواهند داد

بر پایه این گزارش،سرلشکر مصطفی ایزدی معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیز در حاشیه مراسم، اظهار کرد:‌سردار پر افتخار اسلام شهید الله‌دادی همیشه این دغدغه را داشت که به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی در خطوط مقدم از ارزش‌ها دفاع کند.

وی افزود: دغدغه‌های سردار شهید مصداق این فرمایش مولای متقیان است که خداوند باب جهاد را برای ایشان گشوده بود و وی از این مسیر به نحو احسن استفاده کرد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌شهید الله‌دادی در دوران دفاع مقدس از رزمندگان موفق و پیشتاز لشکر 41 ثارالله بود و بعد از دفاع مقدس در سازندگی نهاد مقدس سپاه تلاش و مجاهدت کرد.

سرلشکر ایزدی گفت:‌ شهید الله‌دادی وقتی دیدند که شرایط به نحوی است که می‌توانند در کرانه‌های دور از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری و دفاع کنند، به آن سرزمین هجرت کرد و در منطقه لبنان و سوریه برای پیشبرد شعارهای امام و رهبری مجاهدت کردند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این شهید اشاره و خاطرنشان کرد:‌طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این حرکت یک جهاد مستمر بود، بنابراین شهید الله‌دادی جزو شهدای شاخص سپاه محسوب می‌شود.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شهید الله‌دادی اولین شهیدی است که در خطوط مقدم توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و قطعا همرزمان ایشان این راه را با صلابت ادامه خواهند داد تا ما شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

 

ایران به بشار اسد و حیدر عبادی مشاوره می‌دهد/ ناامنی در عراق، سوریه و افغانستان را ناامنی در ایران می‌دانیم

همچنین در حاشیه این مراسم، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت مجاهدین بزرگواری همچون سردار الله‌دادی و فرزند شهید عماد مغنیه و دیگر عزیزان شهید را به محضر امام زمان و ملت‌های آزادیخواه لبنان و ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: به نظر می‌رسد که جبهه واحدی شکل گرفته که  یک طرف آن قدرت‌های بزرگی مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و جبهه نفاق عربی قرار دارند و به مقابله با بیداری اسلامی و تضعیف جبهه مقاومت اسلامی می‌پردازند.

سردار صفوی خاطرنشان کرد:‌ ناامنی مردم در سوریه و عراق باعث خوشحالی و امنیت رژیم صهیونیستی است و ما اتحاد جبهة‌النصره را در منطقه سوریه و قنیطره با رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم، بسیاری از مجروحان جبهةالنصره در سرزمین اشغالی مداوا می‌شوند و یا اینکه هلی‌کوپترهای صهیونیستی با اطلاعاتی که از داخل جبهة‌النصره دریافت می‌کنند،مناطق سوریه را بمباران می‌کنند.

با بیان اینکه نا امنی در عراق و سوریه و حتی نا امنی در افغانستان را، نا امنی در ایران می‌دانیم، تاکید کرد: این فرزندان بزرگوار و سردارانی مانند الله‌دادی برای امنیت منطقه و امنیت مردم در سوریه، لبنان و عراق و در کل برای امنیت منطقه،  به شهادت رسیده‌اند.

سردار صفوی تاکید کرد: ما کتمان نمی‌کنیم در سوریه و عراق به عنوان مشاور حضور داریم و به آقای بشاراسد و حیدر العبادی مشاوره می‌دهیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه مشاوره ایران به سوریه و عراق به امنیت این دو کشور کمک می‌کند، گفت:‌ ما امنیت سوریه و عراق را امنیت خود می‌دانیم و  ناامنی در عراق و سوریه و حتی ناامنی در افغانستان به نوعی ناامنی در ایران تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما برای امنیت منطقه و برای امنیت مردم ایران در سوریه، لبنان و عراق، فرزندان بزرگواری مثل شهید الله دادی که یک فرمانده مومن، شجاع و خردمند بود قربانی کردیم.

سرلشکر صفوی اظهار امیدواری کرد: انشاءالله جبهه مقاومت اسلامی با حضور ایران در این صحنه به پیروزی نهایی برسد، کما اینکه آثار پیروزی را در سوریه مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه به ائتلاف آمریکایی، غربی و عربی علیه بشار اسد اشاره و تصریح کرد: ائتلاف آمریکایی ــ غربی و عربی برای سرنگونی رژیم بشار اسد تأسیس شد. بالاخره ائتلافی که در عراق با این همه ادعایی که به راه انداختند که با داعش مبارزه کنند، این ائتلاف نتوانست کاری کند و اگر انجام داده آمریکا اعلام کند که چه‌کاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه ائتلاف ضدداعش شکست خورده است، افزود: سیاست‌های آمریکا در عراق و سوریه با شکست مواجه شده و می‌توان گفت در مقیاس کلی آمریکایی‌ها در مسائل منطقه و اوکراین هم با شکست روبه‌رو شده‌اند و نتوانسته‌اند در مقابل روس‌ها واکنش نشان دهند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان "ما آینده منطقه را به‌نفع ملت‌های اسلامی می‌دانیم" اظهار داشت: آنچه در منطقه می‌گذرد در جهت تضعیف سیاست‌های آمریکا در منطقه است. آمریکایی‌ها در منطقه، مسائل یمن، افغانستان و سوریه را می‌بینند و این‌طور نیست که آنچه در سوریه و بحرین می‌گذرد، به‌نفع آمریکایی‌ها باشد البته ما حضور پایگاه انگلیسی‌ها در بحرین را علامت خطرناکی می‌دانیم.

صفوی در همین زمینه افزود: انگلیسی‌ها پس از خروجشان در سال 1971 از خلیج فارس و شرق مدیترانه دوباره در حال بازگشت به منطقه هستند که این برگشت آنها علائم شومی در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در مجموع، منطقه آبستن حوادثی است که بنده سیر حوادث را به‌ضرر جبهه متحد آمریکایی‌ها،‌ غربی‌ها، صهیونیست‌ها و نفاق عربی می‌دانم و این روند به‌نفع ملت‌های آزادی‌خواه منطقه، جبهه مقاومت اسلامی چه در لبنان، چه در سوریه و چه در عراق می‌دانم.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار دفاع از بلاد اسلامی هستند، افزود: ایشان نه تنها از ملت و کشور ایران دفاع می‌کنند، بلکه از فلسطین هم دفاع می‌کنند و از سوریه و عراق هم دفاع می‌کنند. رهبری مانند امام بزرگوارمان رهبری هستند که ملت‌های اسلامی به وجود ایشان به‌عنوان رهبر اسلامی اعتماد دارند.

سردار صفوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های اسلامی به حکمت، صبر و تحمل و قاطعیت رهبر انقلاب اعتماد دارند و امیدوارم که ملت‌های ایران، عراق و لبنان و سوریه به پیروزی برسند و رژیم‌های بی‌ریشه همانند رژیم صهیونیستی و رژیم‌های پادشاهی منطقه که ریشه‌های پوسیده و فرسوده‌ای دارند، یکی یکی از صحنه حذف شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 117
بازدید : 117
رامین رها
1:8
چهار شنبه 8 بهمن 1393

خبرگزاری فارس: ایران از کانال‌های دیپلماتیک در خصوص ورود اسرائیل به خطوط قرمز ایران هشدار داده است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،
«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در مراسم
سردار شهید الله دادی و شهدای مقاومت با تسلیت به خانواده‌های شهدای مقاومت
اظهار داشت:‌ از کانال دیپلماتیک به آمریکا اعلام کرد‌ایم که بالگردهای
رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن سردار الله دادی و شهدای حزب‌الله که در خط
مقدم مبارزه با تروریسم بوده‌اند وارد خطوط قرمز ما شده و این رژیم
جنایتکار باید تبعات و پیامد آن را درک کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
بازدید : 103
رامین رها
23:50
سه شنبه 7 بهمن 1393

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تانک‌های بهینه‌سازی شده این نیرو با سامانه‌های زرهی روز دنیا برابری می‌کنند، گفت: ایران قدرتمندترین یکان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان با اشاره به توانمندی یکان زرهی این نیرو در مقابله با تهدیدهای احتمالی اظهار داشت: خودروهای زرهی که امروز در نیروی زمینی از آن استفاده می‌کنیم از تانک‌های بهینه‌ شده‌ای هستند که به لحاظ قدرت و کارآیی با مدل‌های روز دنیا برابری می‌کند.

وی چالاکی، حجم بالای آتش و جا به جایی سریع را از ویژگی‌های بارز خودروهای زرهی نیروی زمینی ارتش عنوان و تصریح کرد: خودروهای زرهی این نیرو قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارند و می‌توانند در عرصه منازعات زمینی و جنگ ناهمگون خواسته‌های مورد نظر را تأمین کنند.

سرتیپ احمدرضا  پوردستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشک‌های ضد زره، تسلیحات مورد نیاز را از وزارت دفاع دریافت کرده ایم، افزود: نیروی زمینی در این حوزه از موشک‌های هدایت‌شونده استفاده می‌کند که برای نمونه می‌توان گفت تمامی موشک‌های ضدزره ما و خصوصاً موشک "دهلاویه" قابلیت‌های لازم جهت انهدام اهداف زمینی تا شعاع مورد نظر را دارند.

فرمانده نیروی زمینی عنوان کرد: در مجموع، امروز حوزه زرهی و ضد زرهی نیروهای مسلح کشور با توجه به تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس، قدرتمندترین یکان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 115
بازدید : 115
رامین رها
23:49
سه شنبه 7 بهمن 1393

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:‌ انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی (ره) و اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید و تا امروز نیز با همان صلابت و همدلی و در سایه هدایت رهبری مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ‌حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در یادواره شهید سرلشگر قاسمعلی ظهیرنژاد، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش که شب گذشته (پنجشنبه) در مسجد قائم آل محمد واقع در میدان حق شناس تهران برگزار شد؛ با بیان این که همان عواملی که پیروزی انقلاب اسلامی را شکل داد همان عوامل موجب بقای انقلاب است اظهار کرد: ارتش در سرعت بخشی به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزشمندی داشت.

 

وی افزود: حرکت ارتش در روز 19 بهمن 57 پس از چند روز پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علوی و بیعت با حضرت امام موجب شکستن کمر رژیم ستم‌شاهی شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین با بیان این‌که در دوران پیش از پیروزی انقلاب در داخل ارتش عناصری بودند که اعلامیه امام خمینی (ره) را پخش می کردند خاطر نشان کرد :‌بدنه ارتش سالم بود و در طول دفاع مقدس خود را به اثبات رساند.

به گفته وی دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و از همان روزهای اول تلاش کردند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند که جنگ تحمیلی یک نمونه از تلاش های آنان بود اما همین ارتش ، سپاه و بسیج دست به دست هم دادند و اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین ادامه داد: امروز جنگ نظامی نداریم، اما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم. برگزاری یادواره شهدا حرکتی قابل ستایش است زیرا فرهنگ دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکمی بوده که قابل تسخیر نیست. ما باید قدردان کسانی باشیم که در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کرده و اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که امروز جنگ نرم جنگی پیچیده تر و سخت‌تر است که توسط دشمن ایجاد شده است اظهار کرد: دشمنان در صدد هستند از طریق جنگ نرم جوانان ما را از خانواده ها جدا کرده و آنان را درگیر مدگرایی و مواد مخدر کنند. همچنین اختلاف افکنی میان اقوام ایرانی یکی دیگر از اهداف دشمن در جنگ نرم است که ما برای مقابله با آن باید فعالیت های فرهنگی خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: رهبری بیش بیست سال است که درباره شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم هشدار می‌دهد این هشدارها به این دلیل است که دشمن متوجه شده برخورد سخت با ایران بسیار پرهزینه است و آن‌ها به دنبال این هستند که با جنگ فرهنگی به نظام اسلامی ضربه بزنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش شهید سرلشگر ظهیرنژاد در دوران دفاع مقدس گفت: هدایت های این نظامی مخلص باعث شد که دشمنان در آذربایجان به اهداف خود نرسند.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ اسدالله حیدری، رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: صراحت و صداقت در کنار علاقه به دین، ایران و ولایت از ویژگی های بارز شهید ظهیرنژاد بود.

 

وی افزود: شهید ظهیرنژاد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ارتش کنار گذاشته شد، اما پس از پیروزی انقلاب با درایت امام راحل این نیروی شایسته، متعهد و توانمند مجدداً وارد ارتش شد.

وی در پایان با تشریح خصوصیات اخلاقی سرلشگر ظهیرنژاد گفت: از خصوصیات وی صداقت، صراحت و صداقت زبان بود که جمیع این خصوصیات موجب شد که امام (ره) علاقه خاصی به ایشان پیدا کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 156
بازدید : 156
رامین رها
23:45
سه شنبه 7 بهمن 1393

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مسایل و مشکلات اقتصادی کشور ما فقط متاثر از تحریم نیست بلکه ما درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان هستیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش، در دیدار با کارکنان حوزه مرکزی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت رییس این اداره، جانشین و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد، گفت: خیلی خوشحال هستم که در اولین روز از ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ماهی که نیروی هوایی اقتدار ارتش اسلام و بصیرت خود را در معرض دید جهانیان گذاشت، در جمع شما کارکنان غیور نیروی هوایی حاضر شدم.

وی افزود: حرکت شجاعانه و با بصیرت کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تسریع کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اندیشه های معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تعالیم اسلامی بود که از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران اهدافی مانند برقراری قسط و عدل، تشکیل نظام جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی، مخالفت با فحشاء و چپاولگری رژیم طاغوت، اصلاح فرهنگ جامعه و جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی، قطع دست خیانت کاران و وابستگان به غرب و تحقق اهداف و احکام اسلام را در سراسر جهان دنبال می کردند.

وی هدف مهم دیگر امام راحل را برافراشته شدن پرچم لا اله الا الله در سطح جهان دانست و افزود: به برکت حرکت انقلابی مردم ایران و رهبری امام خمینی (ره) گستره نفوذ اسلام در جهان در حدی است که ندای لا اله الا الله در کل نقاط دنیا به گوش می رسد و این انقلاب به الگوی بسیار خوبی برای سایر ملت های مستضعف تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، بیداری اسلامی و حرکت مسلمانان در سراسر جهان علیه رژیم های فاسد و گسترش نفوذ اسلام  در جهان را از برکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این انقلاب که بنا به اعتقاد حضرت امام(ره) معجزه قرن و انفجار نور بود، سرآغاز تحولات بنیادین در منطقه و جهان شده و در آینده نیز خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به وضعیت سیاسی و اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سیاسی به صورت موروثی و سلطنتی بود و مردم هیچ نقشی در انتخاب حاکمان خود نداشتند. رضاشاه فردی بسیار مستبد و به شدت وابسته به غرب بود. فرزند او محمدرضا هم همین خصلت های شیطانی پدر را داشت.

وی به نگاه حاکمان در زمان طاغوت نسبت به مردم ایران اشاره کرد و افزود: محمدرضاشاه در کنفرانسی مطبوعاتی در سال 1353 اعلام کرد که مردم ایران قادر به انجام کوچکترین فعالیتی چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه تولیدی و سایر زمینه ها نیستند، این نوع نگاه به مردم در بین درباریان و اطرافیان شاه خائن نیز وجود داشت.

حجت الاسلام آل هاشم به تغییر روند زندگی مردم در سالهای قبل از انقلاب و گسترش بیش از حد شهرنشینی و فلج کردن صنعت کشاورزی در آن دوران به عنوان عامل اصلی مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت: وابستگی به بیگانگان از خصوصیات بارز رضاشاه و محمدرضا شاه بود، به همین خاطر با طرح ریزی غربی ها برای نابود کردن اقتصاد ایران همسو بودند و با ایجاد به اصطلاح اصلاحات ارضی در کشور، در حقیقت پایه های کشاورزی و اقتصادی کشور را نابود کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر سنگینی وظیفه کارکنان نهاد عقیدتی سیاسی به حساسیت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مراکز آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم جوانان در طی دوران خدمت مقدس سربازی جوانان متدین، خوشبین شده و اعتقاد آنان به نظام اسلامی افزایش یابد.

وی ادامه داد:  پادگان و سربازان سربازی بعد از محیط خانواده، جامعه، مدرسه و دانشگاه آخرین جایی است که می تواند منشأ اصلاح و تربیت جوانان کشور باشد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: ما باید به گونه ای رفتار کنیم که کارکنان و خانواده های و بویژه سربازان را به اسلام و انقلاب جذب کنیم  که هدف از تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی نیز همین است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا  طی سخنان کوتاهی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این اداره پرداخت.

شایان ذکر است در این مراسم از تعدادی از بازنشستگان و کارکنان نمونه اداره عقیدتی سیاسی نهاجا تجلیل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 127
بازدید : 127


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر